SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar hou tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak
DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur, of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
Ahh, misschien kan je de blower dan anders richten, zodat die luchtstroom circuleert van de mic afquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef MadMaster het volgende:
Die blower staat rechts van me en blaast zo de microfoon in...
Dat zal lastig worden, de blower zit vast en is op mij, dus de mic, gericht...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ahh, misschien kan je de blower dan anders richten, zodat die luchtstroom circuleert van de mic af
Gemalen water, heb ik vanmorgen geleerd...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:31 schreef just me het volgende:
Ik stond naar het water van de douche te luisteren
Ik ga proberen dat te onthoudenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gemalen water, heb ik vanmorgen geleerd...
Ah! gotchaquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zal lastig worden, de blower zit vast en is op mij, dus de mic, gericht...
Ik zit een Bax-Shop review te kijken.quote:
Ah, die koffer.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:44 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik zit een Bax-Shop review te kijken.![]()
Waar heb je hem vandaan?
Cardioide, dus de voorkant registreert het geluid, en de zijkanten en achterkanten niet. Dat is wel tof. Ziet er wel solide uit
Logo naar voren? Dan is het goedquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:45 schreef MadMaster het volgende:
Maar cardioid inderdaad en de mic hangt nu naar beneden, dus praat ik tegen de zijkant aan...
Keer hem dan maar eens omquote:
Dat werkte in ieder geval uitstekend.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:52 schreef knokkels het volgende:
[..]
Keer hem dan maar eens om![]()
Dan zal het geluid beter zijn. Dat geluid van je fan werd door de mic opgepikt dus
Dank u, kost op het strand 2 euro, maar dan wel met citroen, limoen en munt er in...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:55 schreef just me het volgende:
* just me geeft Mad fles lekker koel water aan!
Oeh! Ik heb nog citroenlimonadesiroop in een pannetje in de koelingquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:55 schreef just me het volgende:
* just me geeft Mad fles lekker koel water aan!
voor een fles of een glasquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank u, kost op het strand 2 euro, maar dan wel met citroen, limoen en munt er in...
ik drink momenteel niets anders dan siroop aangelengd met rode spaquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:57 schreef knokkels het volgende:
[..]
Oeh! Ik heb nog citroenlimonadesiroop in een pannetje in de koeling
is idd netjesquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een grote karaf leidingwater, dat vind ik redelijk...
Meteen 3 keer zo luid. Nooit op de richting van die mic gelet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:59 schreef knokkels het volgende:
Hey dat klonk best!
Ga je niet verlengen dan?
toch die borrelquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:01 schreef MadMaster het volgende:
Praat nu aan beide zijden van de microfoon bij wijze van test en dat scheelt een slok op een borrel.
Daarom was het dus zo dof...
Klonk ook voller ineensquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meteen 3 keer zo luid. Nooit op de richting van die mic gelet.
Dank voor de tip!
Dat komt hierna zekerquote:
dan wordt het tijdquote:
Als ik nu aan de achterkant praat (tot zoëven nog de voorkant) hoor ik duidelijk het verschil.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:04 schreef knokkels het volgende:
[..]
Klonk ook voller ineens![]()
En ik hoorde volgens mij geen gekraak nu
Zonder standaard heb ik de microfoon wel zo in mijn hand gehad, bedenk ik nu en klonk het toen beter...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:04 schreef knokkels het volgende:
[..]
Klonk ook voller ineens![]()
En ik hoorde volgens mij geen gekraak nu
kun je ook aan de plantjes geven hoorquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Moet eerste die bak water van jou leegdrinken...
Eens wordt het hartje winter. en dan klink je helder johquote:
Dit zijn van die hele kleine dingetjes die je over het hoofd ziet. Is mij overigens echt nog NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT gebeurdquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik nu aan de achterkant praat (tot zoëven nog de voorkant) hoor ik duidelijk het verschil.
Daarom klonk ik kennelijk als Momfert de Mol en aangezien ik niet weet hoe ik moet klinken (eigen stem is lastig te herkennen via een koptelefoon) hoorde ik het zelf niet eerder...
Dank voor de tip, hoewel ik beter had moeten weten...
Ik heb tot nu alleen handmicrofoons gebruikt en dan praat je automatisch in de bovenkant van de microfoon, wat dus geen probleem geeft...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:10 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dit zijn van die hele kleine dingetjes die je over het hoofd ziet. Is mij overigens echt nog NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT gebeurd![]()
Ahum, enzo
Op vol vermogen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de keuken natuurlijk, onder de afzuigkap.
Anders stinkt het zo in huis...
Ik loop af en toe heen en weer om te kijken of de barbecue al uitgerookt is, zodat ik kan beginnen met het dumpen van de procureurdingesjesquote:
Alle deuren dicht... Hmmmmmmm Afzuigkap is misschien wel een goed planquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de keuken natuurlijk, onder de afzuigkap.
Anders stinkt het zo in huis...
So far, so good.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Op vol vermogen.Werkte alles weer correct met draaien nu?
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
So far, so good.
Geen onderbrekingen, alleen had ik de microfoon dus met de achterkant naar me toe gericht waardoor ik klonk als een mijnwerker op 200 meter diepte. Net dat ding omgedraaid en ik herken mijn eigen stem nu ook weer...
Daar zet ik de onkruidbrander altijd even op. Dan is het binnen de kortste keren wit. Lekker dode diertjes roosteren.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:20 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik loop af en toe heen en weer om te kijken of de barbecue al uitgerookt is, zodat ik kan beginnen met het dumpen van de procureurdingesjes
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
So far, so good.
Geen onderbrekingen, alleen had ik de microfoon dus met de achterkant naar me toe gericht waardoor ik klonk als een mijnwerker op 200 meter diepte. Net dat ding omgedraaid en ik herken mijn eigen stem nu ook weer...
Ik begreep er al geen reet van, ik hoorde mezelf over de koptelefoon duidelijk, maar wat dof.quote:
Lid van de ANWB?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dus ik dacht een zooitje planten in te laden bij de Smart, gaat de deur niet meer open.Dus vanaf de passagierskant erin, even aan het slot morrelen, met als gevolg dat het nu ook niet meer dicht wil.
Palletje is met geen mogelijkheid terug te klikken. Wat blijkt nu, de kabel die de hele bende moet verbinden is afgebroken.
Dan koop je het mooiste van het mooiste en moet een touwtje redding brengen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begreep er al geen reet van, ik hoorde mezelf over de koptelefoon duidelijk, maar wat dof.
Kon de microfoon zelf zijn, maar jullie commentaar was luid en duidelijk.
Afgelopen week werd er gezegd dat er meer hoog in moest, maar dat gaat niet en is ook niet nodig.
Mic is wel topzwaar, de scharnieren van de standaard zijn max aangedraaid, maar de boel wil nog wel eens omkukelen.
Touwtje zal redding brengen...
Ja wel lid, maar ik ga er liever mee naar de garage. Heb nu de auto van mijn ouders mee en die garage is bij hen in de straat.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lid van de ANWB?
Kunnen die het voor je deur fixen...
Een pak suiker aan een standaard hangen is ook niet niks.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dan koop je het mooiste van het mooiste en moet een touwtje redding brengen.
Hoe ziet jouw shockmount er dan uit?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:25 schreef MadMaster het volgende:
Afgelopen week werd er gezegd dat er meer hoog in moest, maar dat gaat niet en is ook niet nodig.
Mic is wel topzwaar, de scharnieren van de standaard zijn max aangedraaid, maar de boel wil nog wel eens omkukelen.
Touwtje zal redding brengen...
Heb jij mazzel dat jouw vriendin een ongelooflijk sexy UFO heeftquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dus ik dacht een zooitje planten in te laden bij de Smart, gaat de deur niet meer open.Dus vanaf de passagierskant erin, even aan het slot morrelen, met als gevolg dat het nu ook niet meer dicht wil.
Palletje is met geen mogelijkheid terug te klikken. Wat blijkt nu, de kabel die de hele bende moet verbinden is afgebroken.
Altijd balen dat soort onvoorziene defecten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja wel lid, maar ik ga er liever mee naar de garage. Heb nu de auto van mijn ouders mee en die garage is bij hen in de straat.Die kabel moet sowieso vervangen worden.
Ik heb de remkabel van mijn zus haar autootje kapot getraptquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Altijd balen dat soort onvoorziene defecten.
Heb een keer de koppelingskabel kapot getrapt, kan je ook niks meer...
Paar open ringetjes zal het wel oplossen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een pak suiker aan een standaard hangen is ook niet niks.
Strakker dan nu krijg ik de scharnieren niet aan gedraaid. Misschien kan ik er nog een paar ringetjes tussen zetten, maar ik vind het wel even goed zo...
Ze zien er verder best ongevaarlijk uit.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:30 schreef Annagh het volgende:
[..]
Hee broer...Wat heb je hier nu van geleerd? Planten zijn levensgevaarlijk!
Ik houd u op de hoogte...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Paar open ringetjes zal het wel oplossen.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo:
[ afbeelding ]
Maar het gaat om het laatste scharnier van de standaard:
[ afbeelding ]
Edit: Oww, het statief... Met een baco even het moertje goed aandraaien, en eventueel waar de microfoon erin gaat, aanknijpen met een baco. Heb ik ook gedaanquote:Devine's SPS-200 is a piece of two-in-one hardware that particularly comes in handy in home studios. The SPS-200 is a shock mount and pop filter in one! The shock mount has a traditional setup, with an elastic cord that has been lashed through a metal frame. You can mount your microphone in a metal construction, after which you can mount the accessory pop filter. The direction and distance to the microphone can then be adjusted precisely via the screw knobs. You will be able to create an ideal setting for any vocalist. This will prevent a lot of vibrations and ambient sounds from being picked up by the microphone, and therefore it will ensure a cleaner and more pleasant-sounding recording. Especially surfaces that are likely to transfer vibrations (like a microphone arm on a desk, or a microphone stand that stands on the floor), can be helped a lot by the SPS-200. The pop filter blocks streams of air that are especially produced with hard sounds like P, S, T, F, etc.
The Happening zeker nooit gekeken?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ze zien er verder best ongevaarlijk uit.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:36 schreef Annagh het volgende:
Moet je nu met je auto naar die En wat ken ik daor aon doun dan vent?
Ik vond ém zo goed dat ik het diverse keren heb gezien. Soylent Green trouwens ook, die vond ik ook zo meesterlijk bedachtquote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:38 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Vleesetende bomen ende wurgende lianen?
Nee, volgens mij was dat over een epidemie en een kweker.....gingen mensen eigenmoord plegen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:38 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Vleesetende bomen ende wurgende lianen?
Tis een beetje ver weg wel en ze zal zelf wel vet aan het chillen zijn in dat ding.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:31 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heb jij mazzel dat jouw vriendin een ongelooflijk sexy UFO heeft
Soylent green heb ik niet gezien, maar ik weet wel waar het verhaal om draait. Dat kom ook terug in de film Cloud Atlas. Die vind ik erg gaaf!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:40 schreef Annagh het volgende:
[..]
Ik vond ém zo goed dat ik het diverse keren heb gezien. Soylent Green trouwens ook, die vond ik ook zo meesterlijk bedacht
Sjonge jonge, dat moet ik een keer zien.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:40 schreef ToT het volgende:
[..]Nog erger: ritselende bladeren waardoor mensen suïcidale zombies worden!
Die ken ik weer niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Soylent green heb ik niet gezien, maar ik weet wel waar het verhaal om draait. Dat kom ook terug in de film Cloud Atlas. Die vind ik erg gaaf!
Dat was voor toentertijd inderdaad geen onaardig dinkie.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:40 schreef Annagh het volgende:
[..]
Ik vond ém zo goed dat ik het diverse keren heb gezien. Soylent Green trouwens ook, die vond ik ook zo meesterlijk bedacht
Ja bomen en planten zijn het zat dat de mensheid hen verwoest en gaan massaal (ongeacht wat voor soort plant of boom het is) ineens een toxine verspreiden die de hersenen van de mensen aantast.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Sjonge jonge, dat moet ik een keer zien.
Soylent Green is Human Fleshquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:41 schreef Annagh het volgende:
[..]
Nee, volgens mij was dat over een epidemie en een kweker.....gingen mensen eigenmoord plegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |