M`n pa zei dat er niks meer in zat, en dat ik best een poosje blijkbaar heb gereden (Vanaf Amersfoort naar Hilversum zonder olie) En sja.. Waar het is gebleven? Inderdaad, ik weet het nietquote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven.
Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen.
Dat was die Twingo ook, vandaar al het gezeik.quote:
Dan haal je een bak uit een rijdende auto... Pfff. Je weet bij een auto van 400 euro ook niet wat je koopt en, dat bewijs je nu maar weer, dat pakt ook niet altijd even goed uit.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.
Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.
Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..
Mijn Twingo was 300 euro, en blijkbaar was'ie inderdaad niet zo denderend.quote:
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:21 schreef MrBradge het volgende:
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00) En dan spaar ik wel een eurootje of 1000 en koop ik iets fatsoenlijkers.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef vannelle het volgende:
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is?
Sja.. Ik had altijd wel vertrouwen in hem, want hij heeft wel een hoop klanten die steeds bij hem terug komen en zeggen dat ie zulk goed werk levert.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen.
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:35 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?
* Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel.
** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via ..
Ja, maar dat is toch gek? Auto was nooit iets mis mee, en van de een op de andere minuut (Letterlijk) Schakelde de auto moeilijk, blokkerende versnellingen etc. Zou er iets anders achter zitten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was danquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:13 schreef VTwelve het volgende:
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop.
btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding?
Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was dan
Een XM zou ik maar wat graag willen rijden, maar veel te duur in onderhoud..
Mijn jongensdroom wás een Citroen BX, tot ik er een had..
man man manquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:33 schreef VTwelve het volgende:
[..]
Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee?
Je vader hem heeft "gerepareerd"quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot ...
Ja hij had er ff 1 litertje bij gegooid.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:57 schreef daNpy het volgende:
Ja, dat hoop ik ook.En waarom vermoed jij van niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er bij elkaar 30 kilometer mee gereden die vrijdag toen 'ie opeens zo moeilijk begon te doen (Moest toch naar huis komen) Toen heeft m`n vader er 1 liter olie in gegooid en gezegd dat ik rustig en voorzichtig aan moest doen, en dat die bak heet is geworden (Nog steeds geen idee wat 'ie er mee bedoelde)
Toen ben ik 2 liter Versnellingsbak olie gaan halen en dat word morgen bijgevuld.
Hij schakelt de ene keer soepel naar z`n 1 en 2, en de andere keer gaat het of hakerig, of niet, en dan moet ik via z`n 3 schakelen.
(3 - 4 - 5 en R gaan overigens verschrikkelijk soepel)
Oh, en misschien ook wel handig om te melden, als ik naar z`n 5 schakel is er een doffe klop te horen, is er sinds een paar weken.
Auto heeft het een half jaar zonder problemen gedaan, en de vorige eigenaar heeft er ook 1 jaar zonder problemen in gereden op een luchtfilter na wat vervangen moest worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:58 schreef VTwelve het volgende:
Je hebt gewoon een ''bad egg'' uitgekozen. Volgende keer beter!
En iets meer uitgeven waarschijnlijk, testrit maken en aankoopkeuring laten doen.
Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dit bedenk ik nu pas, zn pa wou toch alles verversen tegelijk met de riem wissel. Zou hij zijn vergeten de bak olie bij te vullen na het aftappen
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel.
Hij heeft alleen de riem gewisseld.
Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder....quote:Op maandag 25 april 2016 20:44 schreef MrBradge het volgende:
en hij zou alles oliën en afstellen en dan zou het gewoon goed zijn.
Hij doelde puur op de riem en tandwielen en m`n motorolie... Nogmaals, ik heb er verder geen verstand van, maar vind het wel zorgwekkend.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[..]
Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder....
Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen;quote:
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen;
Koelen
Afdichten
Smeren
Reinigen
Geluiddempen
Als een lager geen olie heeft gehad, maar wel gebruikt is (na 30km is het spul echt bloedheet), dan vervormt het en komt er een zwak punt in, die het gaat de begeven. De vraag is niet als het gebeurd, maar wanneer. Ik kan je het vertellen, op het moment dat het echt niet uitkomt.
revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoperquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MrBradge het volgende:
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch?
Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruitquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MrBradge het volgende:
Kan ik dan opeens niet meer schakelen, of.. Wat gebeurd er dan?
Oeii....quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]
Gevalletje gebrek aan olie
[ afbeelding ]
gat in de bak, mogelijk ook gebrek aan smering
Nou, dan hoop ik niet dat dit maandag gebeurd.. Dan moet ik een kleine 400 kilometer rijden, dit kan ik niet afzeggen helaas, en in de auto van m`n moeder mag ik die afstand niet rijden..quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoper
[..]
Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruit
Ben je lid van de anwb? Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat je ze dan nodig gaat hebben. Want dat gebeurd altijd op zulke dagenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:28 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nou, dan hoop ik niet dat dit maandag gebeurd.. Dan moet ik een kleine 400 kilometer rijden, dit kan ik niet afzeggen helaas, en in de auto van m`n moeder mag ik die afstand niet rijden..
Ik ben nog geen lid van de ANWB nee..quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ben je lid van de anwb? Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat je ze dan nodig gaat hebben. Want dat gebeurd altijd op zulke dagen
Domme opmerking, beetje jammer.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:38 schreef daNpy het volgende:
Ik zou maandag gelijk naar de sloop rijden (als je dat haalt) en vanaf daar lekker met de bus en trein gaan. Want auto rijden is niks voor jou, dat is wel duidelijk.
Ik heb geen verstand van auto's. Vind auto rijden super fijn om te doen. Heb weinig geld om een auto te onderhouden maar wil WEL graag gewoon kunnen rond rijden met de middelen die ik voorhanden heb.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:38 schreef daNpy het volgende:
Wil je aub stoppen met dit soort topics openen als je toch nergens naar luistert?
Dat er nog mensen hier serieus advies geven is al bewonderenswaardig maar wat je er telkens mee doet slaat helemaal nergens op.
Ik zou maandag gelijk naar de sloop rijden (als je dat haalt) en vanaf daar lekker met de bus en trein gaan. Want auto rijden is niks voor jou, dat is wel duidelijk.
Lijkt mij een verstandige investeringquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:30 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik ben nog geen lid van de ANWB nee..
Check PoHi.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Domme opmerking, beetje jammer.
Mogen we dat ook tegen jou zeggen als je een vraag stelt over iets waar je niks van weet of minder verstand van hebt?
quote:Op zondag 8 mei 2016 00:01 schreef MrBradge het volgende:
Ik heb net een ANWB Europa Standaard abonnement afgesloten.
Ik luister nou dus blijkbaar WEL naar mensenquote:Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Check PoHi.
Is niet het eerste topic en zeker het niet het laatste, daar TS geen geld heeft om zich een auto te veroorloven en niet luistert naar mensen die hem willen helpen.
Zelf slopen mag niet meer, das dan wel weer jammer...quote:Op zondag 8 mei 2016 00:15 schreef VTwelve het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Deze ophalen, bak er uit, hoop onderdeeltjes, en door naar de sloop?
Daar heb ik niets over gehoord? Ik heb vorig jaar nog een auto geëxporteerd.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zelf slopen mag niet meer, das dan wel weer jammer...
maar goed zolang er nog een motor in zit zal die wel door een erkende sloper ingenomen worden
slopen in eigen beheer ( en dan kenteken laten vernietigen ) mag niet meerquote:Op zondag 8 mei 2016 00:21 schreef VTwelve het volgende:
[..]
Daar heb ik niets over gehoord? Ik heb vorig jaar nog een auto geëxporteerd.
Ik ken zijn PoHi, maar ik zeik hem tenminste niet af.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Check PoHi.
Is niet het eerste topic en zeker het niet het laatste, daar TS geen geld heeft om zich een auto te veroorloven en niet luistert naar mensen die hem willen helpen.
Niet fijn, vind ik echt rot voor je.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:48 schreef MrBradge het volgende:
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier.
Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel.
Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.
Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima.
Dat gescheld zijn NIET mijn woorden trouwens.
Maar goed, dat word dus invervolg toch maar een uurloon betalen bij een garage.
Dan moet je wel geld hebben.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik lees dat je 25k (vooral privé ?) kilometers per jaar maakt. Is het dan niet handiger iets minder te rijden en met dat gespaarde geld een fatsoenlijke auto te kopen. Met die knakenbakken rijd je van reparatie naar reparatie.
MrBradge heeft geen woonwerk-verkeer...dan begrijp ik echt niet dat je 25k/jaar rijdt, zeker als je krap bij kas zit.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:51 schreef vannelle het volgende:
En als het noodzakelijke kilometers zijn dan is minder rijden zodat je kunt sparen ook niet echt een optie.
Lijkt mij dat de tijd van recreatief autorijden als je weinig geld hebt wel voorbij is.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
MrBradge heeft geen woonwerk-verkeer...dan begrijp ik echt niet dat je 25k/jaar rijdt, zeker als je krap bij kas zit.
Volwassen vader heb jijquote:Op zondag 8 mei 2016 00:48 schreef MrBradge het volgende:
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier.
Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel.
Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.
Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima.
Dat gescheld zijn NIET mijn woorden trouwens.
Maar goed, dat word dus invervolg toch maar een uurloon betalen bij een garage.
Hij moet vrachtwagenchauffeur worden, dat lijkt een beetje op koerieren wat hij graag wilt.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, die baan, dat is een gevoelig punt bij Braddie![]()
Slopen en exporteren lijkt ook zo op elkaar, het geeft niks dat je in de war bent.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:21 schreef VTwelve het volgende:
[..]
Daar heb ik niets over gehoord? Ik heb vorig jaar nog een auto geëxporteerd.
Tijdens het rijden gaat het niet veel anders, oh enne ik had je PM niet gezien.quote:Op maandag 9 mei 2016 02:26 schreef vannelle het volgende:
Hier hebben we natuurlijk geen ene fuck aan.
Schakelen bij stilstand en dan ook nog eens zonder draaiende motor is geen vergelijk met hoe het tijdens het rijden gaat.
En ik heb je een pm gestuurd, ik wil je best helpen maar als je er voor kiest om te blijven klagen en geen antwoord te geven dan bekijk je het maar.
Toch twijfel ik of de olie het verschil maakt. Denk zelf van niet.quote:Op maandag 9 mei 2016 02:35 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Tijdens het rijden gaat het niet veel anders, oh enne ik had je PM niet gezien.
Zucht...quote:Op maandag 9 mei 2016 03:03 schreef MrBradge het volgende:
Als ik een auto koop van 300 euro, dan is een reparatie van 300-400 euro een flinke klap geld in verhouding.
Als ik een auto koop van 1000-1500 euro veranderd dat natuurlijk niks aan het bedrag, maar is het in verhouding een heel stuk minder geld. En ik vind het makkelijker om die 300 euro uit te geven aan een auto van 1000+ Dan eentje die mij ook maar 300 euro kostte.
En dat geld heeft Braddie niet!quote:Op maandag 9 mei 2016 08:13 schreef Catch22- het volgende:
Daarbij kost een auto jaarlijks geld aan onderhoud. Of hij nou 300 of 5000 euro kost.
Nee maar hij krijgt natuurlijk maandelijkse sponsoring van de overheid dus dat betalen we met zijn allen.quote:
Is geen vetpot, schijnbaar niet voldoende om een auto van te onderhouden.quote:Op maandag 9 mei 2016 08:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee maar hij krijgt natuurlijk maandelijkse sponsoring van de overheid dus dat betalen we met zijn allen.
Dat noemde ik ook al en is zeker de moeite waard om te checken.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:41 schreef FransDeens het volgende:
Ik gok dat het probleem in de schakelstangen zit en niet in de bak.
Hoe komt die bak dan zonder oliequote:Op maandag 9 mei 2016 15:41 schreef FransDeens het volgende:
Ik gok dat het probleem in de schakelstangen zit en niet in de bak.
Je hebt voor 300 euro een auto gekocht die technisch in goede staat is. De bak is waarschijnlijk naar de klote, maar als je die vervangt weet je dat de rest ook nog prima is.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.
Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.
Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..
Je staat met je hoofd op Autoweek en Fok, waarschijnlijk is je real life naam ook makkelijk te achterhalen, en dan ga je op een openbaar forum openlijk je vaders expertise in twijfel trekken, nota bene terwijl hij een gediplomeerd automonteur is en jou gratis helpt. Ik kan me er wel iets bij voorstellenquote:Op zondag 8 mei 2016 00:48 schreef MrBradge het volgende:
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier.
Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel.
Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.
Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima.
Dat gescheld zijn NIET mijn woorden trouwens.
Maar goed, dat word dus invervolg toch maar een uurloon betalen bij een garage.
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:34 schreef MrBradge het volgende:
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken.
Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.
En eventueel de koppeling, al is die voor 99% zeker nog gewoon goed.
En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren.
En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150.
Heeft je papa dit bedacht?quote:Op maandag 9 mei 2016 18:34 schreef MrBradge het volgende:
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken.
Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.
En eventueel de koppeling, al is die voor 99% zeker nog gewoon goed.
En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren.
En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150.
Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom..quote:Op maandag 9 mei 2016 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.
Heb je überhaupt wel een klein beetje een idee van wat er aan de hand is?
En ik begrijp dat je pa alsnog wil helpen, dat vind ik dan wel weer tof.
Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom..
En, hebben niks te maken met de werking van de bak?
lk las dit op autoweek en dit zou ook met een lekkage te maken kunnen hebben?
Nouja, zelfs al draait ie weer bij dan hoef ik van hem geen hulp meer, ben de eerst komende par maanden wel klaar met m`n vader.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden.
Wel goed dat er naar gekeken wordt maar die hoezen hebben niks met lekkage te maken.
Fijn dat je oom wil helpen als je pa echt niet meer wil.
Ook ik heb via pm hulp aangeboden maar dat wordt dan onder aanwijzingen sleutelen, mijn lijf wil niet meer.
Maar je zit niet zonder iig.
Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.
Heb je überhaupt wel een klein beetje een idee van wat er aan de hand is?
En ik begrijp dat je pa alsnog wil helpen, dat vind ik dan wel weer tof.
Dat wist ik niet dus ga uit mezelf wel ff in het schaamhoekje zitten.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn.
Op de andere forum is het topic ook al dicht. Maarja dat komt ook omdat ze soms een beetje zuur zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
Waarom nu weerquote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
hij is al unbandedquote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
Niemand het met mij eens?quote:Op maandag 9 mei 2016 16:37 schreef Taks999 het volgende:
Volgensmij haal je je een hoop problemen op de hals wat helemaal geen problemen zijn.
Je weet de historie van die auto niet. Misschien heeft die Twingo door de jaren heen de bakolie eruit gezweet en opgegeven moment zit je met te weinig olie in je versnellingsbak.
Gooi die bak vol met de juiste (en goede) hoeveelheid bakolie en kijk hoe het dan rijdt. Het is echt niet zo dat het gelijk stuk is met te weinig olie.
Tuurlijk slijt alles dan gigantisch snel, maar dat betekent niet dat je direct naar een vervangende versnellingsbak moet kijken.
Ik wel, is een stuk goedkoper en als het probleem dan is opgelost maakt het ook geen reet uit.quote:
Ach man, je kan echt prima rijden voor 300 euro als je maar (En nu praat ik iedereen na) Goed onderhoud laat plegen / pleegt aan je auto.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Beetjegek het volgende:
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden...Autorijden is niet voor niks Neerlandsch 1-na duurste hobby (een huis is t duurst)... Ga eerst maar eens fatsoenlijk werk regelen ipv voor een duppie in allerlei probleembakken willen rijden die achteraf steeds meer geld kosten.
![]()
![]()
![]()
Hij kan niet werken want zieligquote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Beetjegek het volgende:
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden...Autorijden is niet voor niks Neerlandsch 1-na duurste hobby (een huis is t duurst)... Ga eerst maar eens fatsoenlijk werk regelen ipv voor een duppie in allerlei probleembakken willen rijden die achteraf steeds meer geld kosten.
![]()
![]()
![]()
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen.
Mja, als je in de positie bent wanneer dat makkelijker is dan een reparatie uitvoeren kan dat prima inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen.
Heb je pech heb je er 3 per jaar nodig, met wat geluk haalt ie een jaar en met veel geluk 2 jaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.
(maar goed,ik had toen makkelijk lullen met 12km woon/werk verkeer per dag)
Ach deze TS heeft het nog makkelijker. Hij heeft de auto alleen voor de leuk, immers geen werk dus geen woon werkverkeer.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.
(maar goed,ik had toen makkelijk lullen met 12km woon/werk verkeer per dag)
Kerel,ik hoop het voor jequote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
kan ook iets simpels zijn natuurlijk.
Hoop het ook voor mezelfquote:
Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:25 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Hoop het ook voor mezelfGa het meemaken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat het iets heel ingewikkelds is, maar goed, het sporadisch blokkeren van 1 en 2 met zowel draaiende motor, als stilstaand is toch best maf.
Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis?
Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.
Klopt zeer zeker.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:40 schreef Charged het volgende:
[..]
Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien.
In het geval dat het niet gaat lukken met de Twingo en je een nieuwe auto gaat aanschaffen,lees je in over de zwakke punten op forums,bladen enz, en neem iemand mee met basis technische kennis betreffende auto's om mee te gaan kijken.
Is never nooit een garantie maar je kunt al wat uitsluiten.
Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:41 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Klopt zeer zeker.
Mocht het niet gaan lukken met deze auto dan neem ik iemand mee die er wat meer verstand van heeft. (Al zal ik dan voorlopig even in een Ford Ka blijven rijden, van moeders, en sparen tot ik wat luxers en groters kan betalen* )
* Ik doel hiermee niet op een S-Klasse of E-Klasse.
Maar bijvoorbeeld een Luxe 306 met Airco en Elektrische ramen, dat zou wel fijn zijn
Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben.
Daihatsu Charadequote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.
Punt is dat ik niet echt weet wat ik wil.
Als de Twingo het niet haalt zijn mijn eisen:
< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
Kijk eens braad: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/15049235quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.
Punt is dat ik niet echt weet wat ik wil.
Als de Twingo het niet haalt zijn mijn eisen:
< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
- Minimaal B-Segmenter.
- Minimaal 1998.
161 K noem ik niet weinig voor een twingoquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.
* Auto is ook van 1999 tot 2009 bij de dealer onderhouden geweest en heeft een tectyl behandeling gehad een x aantal jaar geleden. Nou zegt dit niet heel veel.
Maar dit i.c.m ook de redelijk lage km stand voor een Twingo in deze prijs (Kocht hem met 161 k op de klok) Zegt toch ook wel iets over hoe er mee om is gegaan lijkt mij?
Nou heeft de auto een aantal eigenaren gehad (Ik ben de 5e) Maar door de 1e is de auto perfect onderhouden gebleven, de 2e heeft de auto ook keurig onderhouden.. De 3e deed eigenlijk niks anders dan de olie bijvullen en tanken en zo nu en dan een beurtje. De 4e eigenaar had de auto 62 dagen (Had hem van z`n moeder overgenomen, auto is daar in de familie gebleven) En heeft er niets mee gedaan behalve ritjes van +- 200 kilometer 1x per week en getankt.
Ach, voor die prijs is het een relatief lage kilometerstand.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:54 schreef tailfox het volgende:
[..]
161 K noem ik niet weinig voor een twingo
Voor een auto van dit geld relatief gezien welquote:Op woensdag 11 mei 2016 08:54 schreef tailfox het volgende:
[..]
161 K noem ik niet weinig voor een twingo
nouja die kleine hatch zijn gemaakt om goedkoop te zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:44 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Voor een auto van dit geld relatief gezien wel
Blijft heel vreemd:quote:We hebben met die auto gereden en hij schakelt en koppelt gewoon goed, dan moet je een automaat kopen of deze auto verkopen, een auto schakelt namelijk altijd normaal als je het met beleid doet, en als 'ie niet helemaal lekker in z`n 1 of 2 gaat moet je hem ff iets verder naar links houden die pook
kan best dat het af en toe niet wil, af en toe wel. Ligt niet per se aan jouquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:47 schreef MrBradge het volgende:
Even een copy paste van het autoweek forum:
vanochtend naar de garage geweest en die zeiden
[..]
Blijft heel vreemd:
Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen.
Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt
Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet.
Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen.
Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:30 schreef delano.888 het volgende:
Is de olie nou ondertussen uberhaubt wel aangevuld tot het niveau wat het zou moeten zijn of zit er nog steeds 1 liter in?
Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijn
Bak lekt niet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt.
Dus er is niets mis met de bak?quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:11 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Bak lekt niet.
We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden.
Dus die paar missende liters waren er al heel lang uit? En dat vind de garage absoluut geen reden voor zorgen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:11 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Bak lekt niet.
We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden.
Uit de oude versnelling trekken, terug in de oude en dan door naar de nieuwe wil wel eens helpen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
kan best dat het af en toe niet wil, af en toe wel. Ligt niet per se aan jou
en hoeveel was daar voor nodig?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijn
Hou er even rekening mee dat Braddie het ALTIJD voor elkaar krijgt IEDEREEN op de kast te krijgen en te irriteren. Dat zal hij dus ook (misschien onbewust) bij de garage gedaan hebben, helaas..quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:50 schreef Sarasi het volgende:
Een garage die bij je tweede bezoek daar al aangeeft hoofdpijn van je te krijgen? Was het soms de garage van je vader?Een normale garage neemt jouw probleem serieus, ook als ze het zelf niet ervaren tijdens een testrit. Of je moet daar met je vuisten op tafel hebben geslagen ofzo.
dit ja.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hou er even rekening mee dat Braddie het ALTIJD voor elkaar krijgt IEDEREEN op de kast te krijgen en te irriteren. Dat zal hij dus ook (misschien onbewust) bij de garage gedaan hebben, helaas..
Ik heb gewoon het hele filmpje afgekeken. Ik hoopte namelijk dat hij zo op die camera gefocussed was dat hij tegen een lantaarnpaal aan zou lopen, maar nee hoor..quote:
Synchromesh(es) stuk/versleten. Deal with it. Bij een auto van ¤300 moet je dit accepteren. Kun je dat niet? Andere auto kopen. Kun je dat niet betalen? Dan moet je geen auto rijden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:47 schreef MrBradge het volgende:
Even een copy paste van het autoweek forum:
vanochtend naar de garage geweest en die zeiden
[..]
Blijft heel vreemd:
Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen.
Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt
Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet.
Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen.
Braddie, hoeveelste vlog#1 is dit nu al? Waarom verwijder je de rest steeds?quote:
Ik moet hem als ik van 3 naar 2 wil schakelen naar z`n vrij gooien en weer in z`n 3, en dan is het te hopen dat ik via de 3 weer richting 2 kan..quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:10 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Uit de oude versnelling trekken, terug in de oude en dan door naar de nieuwe wil wel eens helpen.
Het was meer een soort grap van die garage houder, maar ik zag duidelijk aan z`n houding dat hij het niet tof vond dat ik na een rit van 10 minuten terug kwam met de melding dat 'ie toch echt niet lekker schakelde terwijl er 2 mensen in hadden gereden..quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hou er even rekening mee dat Braddie het ALTIJD voor elkaar krijgt IEDEREEN op de kast te krijgen en te irriteren. Dat zal hij dus ook (misschien onbewust) bij de garage gedaan hebben, helaas..
quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Leer gewoon schakelen zonder koppeling.
Goed beeld lekker duidelijkquote:Op donderdag 12 mei 2016 00:25 schreef MrBradge het volgende:
Filmpje gemaakt van een kleine 4 minuten waarin duidelijk word in hoe verre het probleem is.
Ja, sorryquote:
quote:
Omhoog zonder koppeling kan sowieso, terug is wat lastiger met wat handigheid lukt dat ook wel.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Schakelen zonder koppeling. Double Clutchen heet dat.. Want de naam impliceert niet dat je daarvoor een koppeling nodig hebt?
Maar dat is niet double clutchen pannekoekquote:Op donderdag 12 mei 2016 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Omhoog zonder koppeling kan sowieso, terug is wat lastiger met wat handigheid lukt dat ook wel.
Klutsen in de versnellingsbak dan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:40 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maar dat is niet double clutchen pannekoek
quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Klutsen in de versnellingsbak dan.
Heb net dit filmpje in elkaar geflanst:quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef delano.888 het volgende:
Braddie, ALS je dan wil filmen hoe je schakelt, doe het dan met een lampje erbij en op de pook gericht. Ik heb ook ooit zo'n filmpje gemaakt ter verduidelijking omdat iemand iets niet snapte (dat je niet altijd kan terugschakelen met hoge snelheid). Is toch een stuk duidelijker filmpje zo? En nog relevant ook voor jou.
Wat rij jijquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef VTwelve het volgende:
Dus, hij schakelt gewoon met een beetje gefriemel? Wat verwacht je voor 300 euro. Dat betaal ik per maand aan onderhoud/onderdelen.
Hij rijdt een onverwoestbare tank en rijdt elke maand een Twingo met een dagwaarde van ¤300 aan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat rij jij3600 euro aan onderhoud per jaar?
Beetje overdreven maar ik heb een hoop oude barrels die ik (probeer) rijdend te houden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat rij jij3600 euro aan onderhoud per jaar?
wel keiveel korting bij de brezan zeker?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:02 schreef VTwelve het volgende:
[..]
Beetje overdreven maar ik heb een hoop oude barrels die ik (probeer) rijdend te houden.
Soort van positieve insteek,ik ken TS niet persoonlijk,alleen z'n topics.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom denkt iedereen nog steeds dat "de problemen" aan de auto liggen?
Omdat het onzin is dat een auto van de eerste op de andere seconde (letterlijk) Anders is gaan schakelen en dit dan aan de bestuurder ligtquote:Op donderdag 12 mei 2016 17:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom denkt iedereen nog steeds dat "de problemen" aan de auto liggen?
Ben je met de monteurs meegereden?quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:12 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Omdat het onzin is dat een auto van de eerste op de andere seconde (letterlijk) Anders is gaan schakelen en dit dan aan de bestuurder ligt
Nee, ben niet met de monteurs meegereden, dom van me.. Maar goed, dacht dat het wel goed zat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ben je met de monteurs meegereden?
Ik heb eens gehad met een BMW E46 dat hij lastig van 1 naar 2 ging bij koud weer, op mijn verzoek heeft de garage dunnere olie in de bak gedaan en ik heb nooit meer last gehad.
Als de auto vanaf het begin zo zou hebben geschakeld had ik het ook geen probleem gevonden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:40 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik dat filmpje zo zie schakelt hij misschien niet perfect, maar is hij met af en toe eens extra heen en weer rammelen prima rijdbaar. Dat is niet verkeerd voor een auto van 300 euro.
ik begrijp de garage wel een beetje
Als ik een auto koop van 300 euro en hij schakelt vanaf moment 1 dat ik rij gewoon met "een beetje gefriemel" Vind ik dat niet erg en maakt het mij niet uit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef VTwelve het volgende:
Dus, hij schakelt gewoon met een beetje gefriemel? Wat verwacht je voor 300 euro. Dat betaal ik per maand aan onderhoud/onderdelen.
Misschien heb je in 8500KM de synchro's zelf wel kapotgemaakt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:14 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Als de auto vanaf het begin zo zou hebben geschakeld had ik het ook geen probleem gevonden.
Maar de auto is uit het niets zo gaan schakelen (Heen gaat prima, terug is kut) Dus dan vind ik het NIET acceptabel.
Dit filmpje is van 1 mei:quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef powerflux het volgende:
[..]
Misschien heb je in 8500KM de synchro's zelf wel kapotgemaakt.
En dan schakelt 'ie van de een op de andere seconde niet meer fatsoenlijk?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef powerflux het volgende:
[..]
Misschien heb je in 8500KM de synchro's zelf wel kapotgemaakt.
Toen schakelde de auto nog als een mes door boter, niks aan het handje. Ben absoluut geen trapper, wilde alleen weten hoe snel de auto op de 100 zat en heb het meteen gefilmd.quote:
Ik heb blijkbaar NIET zonder olie gereden, want de auto werd de 6e bijgevuld met 1 litertje olie. En toen ik er gister mee naar de garage ging de 11e (Gister dus) Bleek dat de bak vol zat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:25 schreef CafeRoker het volgende:
Tja. Auto's slijten. En je hebt blijkbaar zonder olie rondgereden. Auto's van 300 euro beoordeel je naar normen van auto's van 300 euro en niet naar hoe ze ooit zijn geweest. En als je het niet zelf kunt fixen en ook een bescheiden budget heb je niet zo veel te willen. Of je dat nu acceptabel vind of niet.
En eigenlijk zie ik het punt ook niet. Ja, hij heeft geleden door het oliegebrek en gelukkig rijdt hij nog redelijk. Ik zou een vreugdedansje maken en een bek als een twingo trekken. Dat geld voor schakelstangen of wat dan ook kun je beter aan wimpertjes en een bus roze verf voor het ding uitgeven. Daar stijgt de inruilwaarde tenminste nog door.
ik ben even de draad kwijtgeraakt. Waar wil je nu precies naartoe?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar NIET zonder olie gereden, want de auto werd de 6e bijgevuld met 1 litertje olie. En toen ik er gister mee naar de garage ging de 11e (Gister dus) Bleek dat de bak vol zat.
Ook was er nergens een lekkage te vinden en was alles nog tip top in orde.
Wat wel zou kunnen is dat het oude olie is?
Ga nou eens naar een goede garage!quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar NIET zonder olie gereden, want de auto werd de 6e bijgevuld met 1 litertje olie. En toen ik er gister mee naar de garage ging de 11e (Gister dus) Bleek dat de bak vol zat.
Ook was er nergens een lekkage te vinden en was alles nog tip top in orde.
Wat wel zou kunnen is dat het oude olie is?
Ik BEN naar een goede garage toe geweest hier in de buurt en die zei dat er niks qua lekkage te vinden was en dat de auto verder ook geen sporen van olie had of dergelijk (Ja en er werd gemeld door 2 monteurs die ik er mee heb laten rijden, dat de auto gewoon goed schakelt, en dat als'ie toevallig een keer niet lekker in z`n 1 of 2 gaat dat ik de pook dan maar iets verder naar links moet houden )quote:
Ja, er hoeft niet veel kapot te zijn om een aanzienlijk probleem te vormen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:41 schreef MrBradge het volgende:
[..]
En dan schakelt 'ie van de een op de andere seconde niet meer fatsoenlijk?
Ja maar inspecteur Ping denkt dat toen ook te weinig olie in de bak zat. Als je hem dan op z'n flikker geeft dan kan het slijten weleens hard gaat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:43 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Toen schakelde de auto nog als een mes door boter, niks aan het handje. Ben absoluut geen trapper, wilde alleen weten hoe snel de auto op de 100 zat en heb het meteen gefilmd.
Auto schakelde om precies te zijn tot 5 mei 17:10 nog keurig, 17:12 niet meer.
Is monteur 1 weer aardig tegen je?quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef MrBradge het volgende:
Ja maar lieve mensen, er zat BLIJKBAAR helemaal niet te weinig/geen olie in de bak.
Blijkt dat monteur 1 de bak niet heeft kunnen peilen en er wél 1 liter heeft ingegooid voor de zekerheid. (De 6e)
Vervolgens hebben monteur 2 en 3 onder de auto gekeken en hebben gekeken en geconstateerd dat ik helemaal NIET met te weinig olie heb gereden maar dat er ZELFS voordat die liter er bij kwam er nog gewoon RUIM VOLDOENDE olie in de bak zat.
Ik heb een keer een gereviseerde bak gekocht in Rotterdam voor 400 euro.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Heb immers ook de riem laten doen, weet hoe 'ie rijd. Verder heeft de auto geen problemen.
Maar als ik een 2e hands bak koop (want dat is een beetje mijn hele punt) Weet ik ook niet wát ik koop. Dalijk koop ik er een voor 300, en die is met een paar weken óók aan vervanging toe, dan kan ik bezig blijven..
Ik blijf er ook gewoon lekker mee rijden, heb een wegenwacht europa pakket afgesloten, mocht ik die nodig hebben merk ik dat gauw genoeg. En anders is het prima zo.quote:
Je hebt al distributieriem zinloos laten vervangen, je remblokken, schijven voor en banden, in welke staat zijn die?quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:00 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik blijf er ook gewoon lekker mee rijden, heb een wegenwacht europa pakket afgesloten, mocht ik die nodig hebben merk ik dat gauw genoeg. En anders is het prima zo.
Mocht 'ie het lang volhouden dan houd 'ie het lang vol, en mocht volgende week die bak opeens kappen dan is dat ook duidelijk.
Het blijft een bijzonder persoon, bij de ANWB zijn ze er blij mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:53 schreef Henkerbedenker het volgende:
Had je wel geld voor anwb dan? Das duurder dan een waterpompje toch?
Je bent dus nog geen stap verder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:54 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik BEN naar een goede garage toe geweest hier in de buurt en die zei dat er niks qua lekkage te vinden was en dat de auto verder ook geen sporen van olie had of dergelijk (Ja en er werd gemeld door 2 monteurs die ik er mee heb laten rijden, dat de auto gewoon goed schakelt, en dat als'ie toevallig een keer niet lekker in z`n 1 of 2 gaat dat ik de pook dan maar iets verder naar links moet houden )
Da's al heel watquote:
Mishandeling door huisvrouwen doorstaan ze aardig ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn best wel taai die Renaults.
Ondanks de slechte naam zijn die Twingo 's best wel degelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mishandeling door huisvrouwen doorstaan ze aardig ja.
Maar dat had je op je lijstje staan, hebben ze daar bij de garage niet naar kunnen kijken? Of was er toen niks waar te nemen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:53 schreef MrBradge het volgende:
10...
De boosdoener is gevonden!
Schakelstang
Na dit weekend maar even bestellen en kijken of het een beetje makkelijke te fixen valt.
Ik zit achter een houten bureau heb genoeg gekloptquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Zoek als de sodemieter een stuk hout en klop het af.
Dat zij je ook bij je BX toen voordat hij half ontplofte.quote:
Dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van degene die er mee heeft gereden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat zij je ook bij je BX toen voordat hij half ontplofte.
Lijkt me een contradictie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:39 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van degene die er mee heeft gereden.
En die BX is nooit "ontploft" Die heeft alleen achterlijk veel problemen gehad met de hydraulica.
(De nieuwe eigenaar heeft de auto voorzien van een paar nieuwe leidingen en de auto rijd nog / weer)
Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen.quote:
Ga er niet te diep op in,het gaat over de Twingo,niet de BX.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:20 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen.
Mooi man!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:40 schreef MrBradge het volgende:
Bij de garage hebben ze er mee gereden, die zeiden dat er niks aan de hand was en dat als de Twingo niet lekker in z`n versnelling ging ik de pook maar iets verder naar links moest duwen
Het oordeel van vanmiddag was in ieder geval dat het een buitengewoon goede Twingo is met buitengewoon goede versnellingsbak en koppeling en dat het 100% zeker de schakelstang is. Kwestie van de olie verversen, nieuwe schakelstang en de auto heeft nergens meer last van.
Er staat vast wel een DIY op YouTube.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nu komt de bonusvraag, welke beunhaas gaat die schakelstang monteren?
Nogal logisch als de leidingen lek zijn. Wil nog niet zeggen dat een auto slecht is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:20 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen.
Oordeel van wie ? Was je weer naar de (een andere) garage ?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:40 schreef MrBradge het volgende:
Bij de garage hebben ze er mee gereden, die zeiden dat er niks aan de hand was en dat als de Twingo niet lekker in z`n versnelling ging ik de pook maar iets verder naar links moest duwen
Het oordeel van vanmiddag was in ieder geval dat het een buitengewoon goede Twingo is met buitengewoon goede versnellingsbak en koppeling en dat het 100% zeker de schakelstang is. Kwestie van de olie verversen, nieuwe schakelstang en de auto heeft nergens meer last van.
Is hydraulicaprobleem een eufemisme voor 'de remmen zijn gaar'?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:20 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen.
Voor een BX (waar deze opmerking over gaat) niet persé.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Is hydraulicaprobleem een eufemisme voor 'de remmen zijn gaar'?
Bij een BX? Jaquote:Op zondag 15 mei 2016 16:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Is hydraulicaprobleem een eufemisme voor 'de remmen zijn gaar'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |