abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161987082
Ik stond eergisteren stil op een parkeerplaats, nog helemaal niks aan de hand de gehele rit (Was naar Wageningen gereden)
En ik wil weer wegrijden, blokkeren z`n 1 en z`n 2, moest de parkeerplaats af in z`n 3 (Hele dot gas, koppeling laten slippen, ging echt net)
Uiteindelijk kreeg ik hem via diezelfde 3e versnelling in z`n 2, en toen na een poosje ging 'ie ook weer in z`n 1.

Nou heeft mijn vader gisterochtend gemeld dat ik geen olie meer in m`n versnellingsbak had zitten. En die heeft er 1 liter in gegooid en heeft er mee gereden en zei dat 'ie weer fijn schakelt maar dat die bak wel heet is geweest omdat er toch een poosje zonder olie mee is gereden (Wat 'ie daar mee bedoeld verder, geen idee)

Ik er gistermiddag mee rijden met m`n ma, ging aardig, eerste versnelling deed weer een beetje lastig..
Ik zit op een gegeven moment in z`n 3, rij naar een rotonde toe, wil terug schakelen naar z`n 2, gaat niet.. Naar z`n 1 ging wel, dus dan maar in z`n 1 de rotonde op..

Uiteindelijk maar even naar Renault gereden en het verhaal uitgelegd en die zeiden dat er minimaal 2 a 2,5 liter in de bak moest omdat het anders niks zou uitmaken?
Dus ik heb gister 2 liter 75w80 gekocht en Woensdag word de bak olie ververst.

Maaaarrrrrr hóe kan het dat uit het niets die bak opeens hakerig begon te schakelen en het ook niet meer wou doen?

Filmpje:

Lijkt mij zeer sterk dat er opeens iets is gaan lekken toch? Mocht dit toch het geval zijn wáár moet ik het dan zoeken?

Wil het wel oplossen, want het zo zonde zijn als ik hierdoor de Twingo weg zou moeten doen omdat er een andere bak onder moet.

Iemand die mij kan helpen?

Gaat om een Renault Twingo I uit 1998
pi_161987216
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven.

Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel
pi_161987299
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven.

Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel
M`n pa zei dat er niks meer in zat, en dat ik best een poosje blijkbaar heb gereden (Vanaf Amersfoort naar Hilversum zonder olie) En sja.. Waar het is gebleven? Inderdaad, ik weet het niet :')

Daarom dat ik er niet meer mee ga rijden en Woensdag het lek laat opsporen en fixen en de olie laat vervangen, hopelijk valt het mee en kan ik er gewoon nog een paar 1000 kilometer bij schrijven, zou zonde zijn om een andere auto te moeten kopen, alweer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 15:20:12 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161987677
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161987776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen.
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.

Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.

Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 15:25:09 ]
  Moderator zaterdag 7 mei 2016 @ 15:35:25 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_161988019
Jij wil voor 600 euro een auto kopen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_161988797
Kun je niet beter wachten met de aanschaf van een auto tot je 1000 euro extra hebt om dit soort dingen te repareren.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:16:29 #8
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_161988806
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
Z'n Twingo was 300, dus ja.

...En kennelijk toch niet zo perfect als ie dacht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 16:17:27 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161988825
quote:
Dat was die Twingo ook, vandaar al het gezeik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.

Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.

Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..
Dan haal je een bak uit een rijdende auto... Pfff. Je weet bij een auto van 400 euro ook niet wat je koopt en, dat bewijs je nu maar weer, dat pakt ook niet altijd even goed uit.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161988886
quote:
Mijn Twingo was 300 euro, en blijkbaar was'ie inderdaad niet zo denderend.
Al zou dat ook kunnen komen door dat er opeens van rijstijl is veranderd.

Vorige eigenaar reed in een jaar ongeveer 10,000 kilometer. Ik rij dit in 5,5 maand. Vorige eigenaar kwam niet verder dan 100 en schakelde altijd al heel erg vroeg.
Ik ben iemand die wel doorrijd en af en toe wel een beetje doortrekt in toeren en hem vaak boven de 130 laat rijden op lange afstanden.
pi_161988892
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00 ;( ) En dan spaar ik wel een eurootje of 1000 en koop ik iets fatsoenlijkers.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 16:28:03 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161989021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:21 schreef MrBradge het volgende:
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00 ;( ) En dan spaar ik wel een eurootje of 1000 en koop ik iets fatsoenlijkers.
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.
The summer is magic!

pi_161989213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende.
Daar heb je gelijk in.
Heb immers ook de riem laten doen, weet hoe 'ie rijd. Verder heeft de auto geen problemen.

Maar als ik een 2e hands bak koop (want dat is een beetje mijn hele punt) Weet ik ook niet wát ik koop. Dalijk koop ik er een voor 300, en die is met een paar weken óók aan vervanging toe, dan kan ik bezig blijven..
pi_161989534
gewoon een tweedehands bak in pleuren en hopen op het beste.

Of werk zoeken en sparen tot je een fatsoenlijke auto kan kopen.
pi_161989650
Ik ga eerst het lek op laten zoeken, dan de olie verversen en kijken of het oke blijft.
Dan ga ik niet op zoek naar een andere bak, maar ga ik sparen voor een andere auto.

Ik vind het vervangen van een bak voor een auto van 300 euro het niet waard, dan blijf je op een gegeven moment bezig.
pi_161990001
ik heb hem net ff van de parkeerplaats afgereden, had er een kartonnetje onder liggen.
Geen olie sporen, auto opgekrikt, kurkdroog bij de bak zelf (Waar je de olie aftapt zeg maar)

Ik ga net een blokje rijden, meter of 200 door de straat om toch ff te kijken hoe en wat, kreeg hem de eerste keer niet lekker in z`n 1, moest eerst naar z`n 2 weer.
Daarna geen problemen meer, ging verschrikkelijk soepel, heb een aantal keer goed geschakeld van 1 naar 2 en terug, ging zonder problemen.
Heel apart in ieder geval.

Laat hem nu lekker op z`n plek staan tot Woensdag en dan maar ff met z`n 2e ff kijken hoe en wat, kijken of er toch niet ergens wat zit, heb ook maar ff 2 liter extra olie gekocht, dus heb nu 4 liter olie liggen.

Vorige eigenaar heeft (Samen met z`n moeder dan) In 1 jaar tijd nog geen 10,000 kilometer gereden. Ik rij dat bijna in een half jaar.
Vorige eigenaar kwam niet boven de 100 op de snelweg omdat 'ie vond dat hij dan te rumoerig werd. Ik scheur hem vaak boven de 130.
Vorige eigenaar reed er hooguit 1x per week mee, en z`n moeder 2x per week naar d`r werk in de stad.
Ik rij er dagelijks mee, en zit ook 1-2x per week op de snelweg.
pi_161990188
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_161990254
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is?
pi_161990364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef vannelle het volgende:
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is?
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?

* Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel.
** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via ..
pi_161990380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:25 schreef Sarasi het volgende:
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen. :')
Sja.. Ik had altijd wel vertrouwen in hem, want hij heeft wel een hoop klanten die steeds bij hem terug komen en zeggen dat ie zulk goed werk levert.

Maar bij mij levert 'ie blijkbaar maar half werk.. Bij Renault waren ze er in ieder geval niet van te spreken dat hij er maar 1 liter olie in gooide terwijl er minimaal 2,5 liter in moet.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:32:58 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161991453
Een bak voor zo'n ding kost 200¤ ofzo via autodemontage.

Of je brengt deze naar de sloop en neemt een nieuwe gok voor 2 keer niks. Is trouwens exact hetzelfde met een auto van 2500¤ hoor. Auto's kopen is altijd een kwestie van mazzel hebben. Of pech, tis maar hoe je het bekijkt.

Met een andere bak kun je misschien zomaar 50k probleemloos rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161991985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:35 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet?

* Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel.
** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via ..
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.
pi_161992067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben.
Ja, maar dat is toch gek? Auto was nooit iets mis mee, en van de een op de andere minuut (Letterlijk) Schakelde de auto moeilijk, blokkerende versnellingen etc. Zou er iets anders achter zitten.

Woensdag maar ff afwachten.
pi_161994887
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop.

btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding? :)
pi_161995027
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:13 schreef VTwelve het volgende:
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop.

btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding? :)
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was dan :')
Een XM zou ik maar wat graag willen rijden, maar veel te duur in onderhoud..
Mijn jongensdroom wás een Citroen BX, tot ik er een had..
pi_161995208
gebarsten bak is pas mooi :/ die was ook lekker warm geworden..
pi_161996982
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was dan :')
Een XM zou ik maar wat graag willen rijden, maar veel te duur in onderhoud..
Mijn jongensdroom wás een Citroen BX, tot ik er een had..
Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee?
pi_161997246
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:33 schreef VTwelve het volgende:

[..]

Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee?
man man man :')
- 3 lekkages aan het hydraulische systeem.
- Auto hield bij accelereren in.
- Auto stonk de eerste 2 weken enorm naar benzine.
- Heb er bij elkaar 600 kilometer mee gereden in 1 maand tijd en de auto stond in totaal 4 keer bij de garage.
- Bij het schakelen naar z`n 2 was een luide "kloenk" te horen.

Blij dat ik die auto niet meer heb.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:46:56 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_161997356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot ...
Je vader hem heeft "gerepareerd" :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_161997581
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je vader hem heeft "gerepareerd" :D
Ja hij had er ff 1 litertje bij gegooid.
Maar morgen gaat m`n oom er 2 liter extra bijgooien wat ik gister gekocht heb, dan zit de bak vol en dan is hopelijk het probleem opgelost.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:57:28 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_161997597
Ja, dat hoop ik ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_161997625
Je hebt gewoon een ''bad egg'' uitgekozen. Volgende keer beter!

En iets meer uitgeven waarschijnlijk, testrit maken en aankoopkeuring laten doen.
pi_161997718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:57 schreef daNpy het volgende:
Ja, dat hoop ik ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waarom vermoed jij van niet?
Heb er bij elkaar 30 kilometer mee gereden die vrijdag toen 'ie opeens zo moeilijk begon te doen (Moest toch naar huis komen) Toen heeft m`n vader er 1 liter olie in gegooid en gezegd dat ik rustig en voorzichtig aan moest doen, en dat die bak heet is geworden (Nog steeds geen idee wat 'ie er mee bedoelde)

Toen ben ik 2 liter Versnellingsbak olie gaan halen en dat word morgen bijgevuld.
Hij schakelt de ene keer soepel naar z`n 1 en 2, en de andere keer gaat het of hakerig, of niet, en dan moet ik via z`n 3 schakelen.

(3 - 4 - 5 en R gaan overigens verschrikkelijk soepel)

Oh, en misschien ook wel handig om te melden, als ik naar z`n 5 schakel is er een doffe klop te horen, is er sinds een paar weken.
pi_161997737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:58 schreef VTwelve het volgende:
Je hebt gewoon een ''bad egg'' uitgekozen. Volgende keer beter!

En iets meer uitgeven waarschijnlijk, testrit maken en aankoopkeuring laten doen.
Auto heeft het een half jaar zonder problemen gedaan, en de vorige eigenaar heeft er ook 1 jaar zonder problemen in gereden op een luchtfilter na wat vervangen moest worden.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:02:31 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_161997740
Sjongejongejonge.
Echt.
pi_161997800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:01 schreef MrBradge het volgende:
En waarom vermoed jij van niet?
Doe eens een gok.
pi_161997827
Dit bedenk ik nu pas, zn pa wou toch alles verversen tegelijk met de riem wissel. Zou hij zijn vergeten de bak olie bij te vullen na het aftappen :')
pi_161997882
Niet dat ik iets wil impliceren maar :+
pi_161998111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Doe eens een gok.
Ik heb 0,0 verstand van auto's
pi_161998122
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dit bedenk ik nu pas, zn pa wou toch alles verversen tegelijk met de riem wissel. Zou hij zijn vergeten de bak olie bij te vullen na het aftappen :')
Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel.
Hij heeft alleen de riem gewisseld.
pi_161998145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:16 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Een lek dicht zichzelf niet.
pi_161998199
quote:

[..]

Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel.
Hij heeft alleen de riem gewisseld.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:44 schreef MrBradge het volgende:
en hij zou alles oliën en afstellen en dan zou het gewoon goed zijn.

Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder....
pi_161998228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

[..]

Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder....
Hij doelde puur op de riem en tandwielen en m`n motorolie... Nogmaals, ik heb er verder geen verstand van, maar vind het wel zorgwekkend.
pi_161998230
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:17 schreef VTwelve het volgende:

[..]

Een lek dicht zichzelf niet.
Nee klopt, daarom gaan we morgen ff kijken hoe en wat.
pi_161998268
quote:

[..]

Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen;
Koelen
Afdichten
Smeren
Reinigen
Geluiddempen

Als een lager geen olie heeft gehad, maar wel gebruikt is (na 30km is het spul echt bloedheet), dan vervormt het en komt er een zwak punt in, die het gaat de begeven. De vraag is niet als het gebeurd, maar wanneer. Ik kan je het vertellen, op het moment dat het echt niet uitkomt.
pi_161998296
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen;
Koelen
Afdichten
Smeren
Reinigen
Geluiddempen

Als een lager geen olie heeft gehad, maar wel gebruikt is (na 30km is het spul echt bloedheet), dan vervormt het en komt er een zwak punt in, die het gaat de begeven. De vraag is niet als het gebeurd, maar wanneer. Ik kan je het vertellen, op het moment dat het echt niet uitkomt.
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch?

Kan ik dan opeens niet meer schakelen, of.. Wat gebeurd er dan?
pi_161998317

Gevalletje gebrek aan olie

gat in de bak, mogelijk ook gebrek aan smering
pi_161998350
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MrBradge het volgende:
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch?
revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoper

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MrBradge het volgende:
Kan ik dan opeens niet meer schakelen, of.. Wat gebeurd er dan?
Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruit
pi_161998367
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]

Gevalletje gebrek aan olie

[ afbeelding ]

gat in de bak, mogelijk ook gebrek aan smering
Oeii....
pi_161998413
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoper

[..]

Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruit
Nou, dan hoop ik niet dat dit maandag gebeurd.. Dan moet ik een kleine 400 kilometer rijden, dit kan ik niet afzeggen helaas, en in de auto van m`n moeder mag ik die afstand niet rijden..
pi_161998475
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:28 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Nou, dan hoop ik niet dat dit maandag gebeurd.. Dan moet ik een kleine 400 kilometer rijden, dit kan ik niet afzeggen helaas, en in de auto van m`n moeder mag ik die afstand niet rijden..
Ben je lid van de anwb? Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat je ze dan nodig gaat hebben. Want dat gebeurd altijd op zulke dagen :')
pi_161998483
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ben je lid van de anwb? Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat je ze dan nodig gaat hebben. Want dat gebeurd altijd op zulke dagen :')
Ik ben nog geen lid van de ANWB nee..
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:38:03 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_161998717
Wil je aub stoppen met dit soort topics openen als je toch nergens naar luistert?

Dat er nog mensen hier serieus advies geven is al bewonderenswaardig maar wat je er telkens mee doet slaat helemaal nergens op.

Ik zou maandag gelijk naar de sloop rijden (als je dat haalt) en vanaf daar lekker met de bus en trein gaan. Want auto rijden is niks voor jou, dat is wel duidelijk.
pi_161998785
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:38 schreef daNpy het volgende:
Ik zou maandag gelijk naar de sloop rijden (als je dat haalt) en vanaf daar lekker met de bus en trein gaan. Want auto rijden is niks voor jou, dat is wel duidelijk.
Domme opmerking, beetje jammer.
Mogen we dat ook tegen jou zeggen als je een vraag stelt over iets waar je niks van weet of minder verstand van hebt?
pi_161999059
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:38 schreef daNpy het volgende:
Wil je aub stoppen met dit soort topics openen als je toch nergens naar luistert?

Dat er nog mensen hier serieus advies geven is al bewonderenswaardig maar wat je er telkens mee doet slaat helemaal nergens op.

Ik heb geen verstand van auto's. Vind auto rijden super fijn om te doen. Heb weinig geld om een auto te onderhouden maar wil WEL graag gewoon kunnen rond rijden met de middelen die ik voorhanden heb.

In dit geval een Twingo, een handige vader, een handige oom, en een budget van een paar tientjes per maand op dit moment.
  Moderator zaterdag 7 mei 2016 @ 23:50:34 #56
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_161999065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:30 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik ben nog geen lid van de ANWB nee..
Lijkt mij een verstandige investering :) Wij hebben zelf 2 oudere auto's voor de deur. Een Saab diesel (2002) voor de km's en een Micra K10 (1989) voor de korte afstanden en voor als de Saab op tournee is. Je hebt simpelweg gewoon een grotere kans op stukken met oude gebakjes. We hebben ze gemiddeld 1x per jaar nodig en het is o zo fijn dat je altijd weer op weg wordt geholpen. Een gescheurde turboslang en kapotte startmotor hebben we de afgelopen tijd gehad. Tja dat soort dingen gebeuren nou eenmaal met een oudere auto. Ook al wordt er niet op onderhoud bezuinigd.Ja dat kost een beetje geld zo'n lidmaatschap, maar weegt niet op tegen de afschrijving. En een pechgeval komt NOOIT uit. :)

Je gaat toch geen 400 km rijden met een dergelijk(nog onbekend) mankement? Dat is vragen om problemen :{w
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_161999361
Ik heb net een ANWB Europa Standaard abonnement afgesloten.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:03:06 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_161999396
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Domme opmerking, beetje jammer.
Mogen we dat ook tegen jou zeggen als je een vraag stelt over iets waar je niks van weet of minder verstand van hebt?
Check PoHi.
Is niet het eerste topic en zeker het niet het laatste, daar TS geen geld heeft om zich een auto te veroorloven en niet luistert naar mensen die hem willen helpen.
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 00:06:02 #59
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_161999481
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:01 schreef MrBradge het volgende:
Ik heb net een ANWB Europa Standaard abonnement afgesloten.
^O^
pi_161999522
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Check PoHi.
Is niet het eerste topic en zeker het niet het laatste, daar TS geen geld heeft om zich een auto te veroorloven en niet luistert naar mensen die hem willen helpen.
Ik luister nou dus blijkbaar WEL naar mensen ;) Mijn autootje is mijn alles, simpel zat. Zonder auto kan ik nergens heen wat verder is dan een paar kilometer. Ik heb vrienden door heel Nederland wonen, dus dan moet ik wel aan een auto, want treinen ga ik niet meer aan beginnen.

Die auto moet gewoon gefixt worden simpel zat.
pi_161999704
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

Deze ophalen, bak er uit, hoop onderdeeltjes, en door naar de sloop?
pi_161999777
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:15 schreef VTwelve het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

Deze ophalen, bak er uit, hoop onderdeeltjes, en door naar de sloop?
Zelf slopen mag niet meer, das dan wel weer jammer...

maar goed zolang er nog een motor in zit zal die wel door een erkende sloper ingenomen worden
pi_161999841
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zelf slopen mag niet meer, das dan wel weer jammer...

maar goed zolang er nog een motor in zit zal die wel door een erkende sloper ingenomen worden
Daar heb ik niets over gehoord? Ik heb vorig jaar nog een auto geëxporteerd.
pi_161999884
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:21 schreef VTwelve het volgende:

[..]

slopen in eigen beheer ( en dan kenteken laten vernietigen ) mag niet meer :( maar goed, mischien met export -> dag NL kenteken en het RDW heeft geen idee waar die weer een kenteken krijgt.. en ze gaan het ook niet controleren ergens.. tja :P geen slapende honden wakker maken dan :-P
pi_162000272
De bakolie wissel word toch woensdag :')

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2016 00:39:54 ]
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 00:42:22 #66
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_162000329
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:39 schreef MrBradge het volgende:
De bakolie wissel word toch woensdag :')
Ik las net toch wat anders :D
pi_162000443
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier.
Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel.
Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.

Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima.

Dat gescheld zijn NIET mijn woorden trouwens.

Maar goed, dat word dus invervolg toch maar een uurloon betalen bij een garage.
pi_162001951
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Check PoHi.
Ik ken zijn PoHi, maar ik zeik hem tenminste niet af.
Hij stelt een vraag die daar niks mee te maken heeft dus een normale reactie kan best.
Of moet ik ook jouw PoHi afgaan om te bepalen op welke manier ik antwoord ga geven op een vraag van jou?
pi_162001971
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:48 schreef MrBradge het volgende:
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier.
Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel.
Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.

Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima.

Niet fijn, vind ik echt rot voor je.
Maar vertelde hij er ook bij waarom hij gelijk had en de Fokkers niet?
pi_162004240
Nee, hij heeft er verder niks bij verteld.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:09:45 #71
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_162006399
Waarom heb jij zulke gekke familie en vrienden altijd? Echt weer een dag uit het leven van Braddie dit.

Maareh, dat is wel kut man, serieus.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zondag 8 mei 2016 @ 18:13:35 #72
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_162015579
Ik lees dat je 25k (vooral privé ?) kilometers per jaar maakt. Is het dan niet handiger iets minder te rijden en met dat gespaarde geld een fatsoenlijke auto te kopen. Met die knakenbakken rijd je van reparatie naar reparatie.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:27:05 #73
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162015925
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik lees dat je 25k (vooral privé ?) kilometers per jaar maakt. Is het dan niet handiger iets minder te rijden en met dat gespaarde geld een fatsoenlijke auto te kopen. Met die knakenbakken rijd je van reparatie naar reparatie.
Dan moet je wel geld hebben.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_162016594
En als het noodzakelijke kilometers zijn dan is minder rijden zodat je kunt sparen ook niet echt een optie.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:54:09 #75
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_162016686
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:51 schreef vannelle het volgende:
En als het noodzakelijke kilometers zijn dan is minder rijden zodat je kunt sparen ook niet echt een optie.
MrBradge heeft geen woonwerk-verkeer...dan begrijp ik echt niet dat je 25k/jaar rijdt, zeker als je krap bij kas zit.
pi_162018152
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

MrBradge heeft geen woonwerk-verkeer...dan begrijp ik echt niet dat je 25k/jaar rijdt, zeker als je krap bij kas zit.
Lijkt mij dat de tijd van recreatief autorijden als je weinig geld hebt wel voorbij is.
Dus ga ik er van uit dat de kilometers nodig waren.
pi_162018345
quote:

Volwassen vader heb jij :')
pi_162018389
ontopic: waarom zoekt TS niet een baan en gaat hij van dat geld naar een garage toe die zijn auto fixt en nakijkt?

Of eerst nakijkt zodat hij weet of het slim is om de auto te repareren/naar de sloop te brengen..
  zondag 8 mei 2016 @ 19:52:26 #79
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_162018721
Welke regio zit je eigenlijk? Ik heb wel een goede monteur in groningen.
pi_162027271
Op dat andere forum moeten ze echt een paar mensen een nekschot geven zeg de tering wat een volwassen babys zijn dat :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_162027699
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:43 schreef dopfles1 het volgende:
ontopic: waarom zoekt TS niet een baan
Ja, die baan, dat is een gevoelig punt bij Braddie :X _O-
pi_162028415
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, die baan, dat is een gevoelig punt bij Braddie :X _O-
Hij moet vrachtwagenchauffeur worden, dat lijkt een beetje op koerieren wat hij graag wilt.

Wel een dashcam nemen he braddy
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zondag 8 mei 2016 @ 23:54:22 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162028740
Waarom moet je perse 400 km rijden als je geen baan hebt?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162030291
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:21 schreef VTwelve het volgende:

[..]

Slopen en exporteren lijkt ook zo op elkaar, het geeft niks dat je in de war bent.
pi_162030306
Ik heb net even snel een filmpje gemaakt om wat dingetjes te verduidelijken, namelijk:

- Het blokkeren wat 'ie doet.
- Rare harde tik geluiden bij vanaf neutraal naar links/rechts bewegen (Bij rechts hoor je echt een duidelijke tik alsof 'ie ergens tegen aan zit. Nou is dat natuurlijk normaal, maar zo hard lijkt me niet gezond.. Bij naar links bewegen valt het mee)
- Klop geluid bij selecteren van de 5e versnelling.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 02:11:32 ]
pi_162030349
Hier hebben we natuurlijk geen ene fuck aan.
Schakelen bij stilstand en dan ook nog eens zonder draaiende motor is geen vergelijk met hoe het tijdens het rijden gaat.

En ik heb je een pm gestuurd, ik wil je best helpen maar als je er voor kiest om te blijven klagen en geen antwoord te geven dan bekijk je het maar.
pi_162030372
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 02:26 schreef vannelle het volgende:
Hier hebben we natuurlijk geen ene fuck aan.
Schakelen bij stilstand en dan ook nog eens zonder draaiende motor is geen vergelijk met hoe het tijdens het rijden gaat.

En ik heb je een pm gestuurd, ik wil je best helpen maar als je er voor kiest om te blijven klagen en geen antwoord te geven dan bekijk je het maar.
Tijdens het rijden gaat het niet veel anders, oh enne ik had je PM niet gezien.

En het gaat mij nu voornamelijk om de plof/klop die je hoort bij het schakelen naar z`n 5 en bij het tikken wat je hoort bij naar links en rechts, niet om het blokkeren.. Want dat is al bekend.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 02:42:04 ]
pi_162030386
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 02:35 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Tijdens het rijden gaat het niet veel anders, oh enne ik had je PM niet gezien.
Toch twijfel ik of de olie het verschil maakt. Denk zelf van niet.
Blijkbaar is er al schade en een druppel olie lost dat niet op denk ik. Al hoop ik natuurlijk van wel.
Maar het gaat om iets mechanisch, die tandwielen draaien wel. Ben ik niet bang voor.
Ook zonder olie draaien ze nog steeds alleen slijten ze dan harder.
Ik denk serieus dat er door tekort aan olie mechanische schade is en dat als je deze auto wil blijven rijden er een andere bak onder moet.
Economisch verantwoord? Nee.
Maar als je echt die auto wil houden is het misschien het geld waard.
Er is maar 1 persoon die dat kan beslissen en dat ben jij.

Of er zit speling op de schakelstangen en ben je voor 2 tientjes klaar. ;)
pi_162030398
Als er een andere bak onder moet dan zet ik de auto wel te koop voor weinig of dergelijk.
Want ik wil geen 2ehands bak er onderzetten met het risico dat het dalijk weer stuk is en ik wééér zo`n dure investering kan doen.

De auto is verder prima, meer dan prima zelfs. Maar als het echt iets is wat duidt op de versnellingsbak en het daar van reviseren/vervangen, dan koop ik liever een andere auto.

Althans, dan scheur ik wel een paar maanden in de Ford Ka(pot) Van m`n moeder en spaar ik door tot ik een redelijke auto kan kopen van wat meer dan 300-500 euro. Dat zegt natuurlijk ook niet zo heel veel maar wat ik al eerder aan gaf:

Als ik een auto koop van 300 euro, dan is een reparatie van 300-400 euro een flinke klap geld in verhouding.
Als ik een auto koop van 1000-1500 euro veranderd dat natuurlijk niks aan het bedrag, maar is het in verhouding een heel stuk minder geld. En ik vind het makkelijker om die 300 euro uit te geven aan een auto van 1000+ Dan eentje die mij ook maar 300 euro kostte.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 03:04:24 ]
pi_162030403
Ik snap je redenatie, soms is het beter om gewoon te stoppen met een auto.
Maar daar moet je wel een reden voor hebben dus ik zou als 1e het exacte probleem willen weten.
En als je dat weet en weet wat het kost... Is het de moeite of het geld waard?

Als je het probleem niet weet dan weet je ook niet wat je moet verhelpen of wat de kosten zijn.
  maandag 9 mei 2016 @ 08:00:37 #91
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162030840
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 03:03 schreef MrBradge het volgende:

Als ik een auto koop van 300 euro, dan is een reparatie van 300-400 euro een flinke klap geld in verhouding.
Als ik een auto koop van 1000-1500 euro veranderd dat natuurlijk niks aan het bedrag, maar is het in verhouding een heel stuk minder geld. En ik vind het makkelijker om die 300 euro uit te geven aan een auto van 1000+ Dan eentje die mij ook maar 300 euro kostte.

Zucht... :') Totaal irrationeel.

Wens = werkende auto

Optie 1: 300 aanschaf + 300 reparatie = 600 euro
Optie 2: 1000 aanschaf + 300 reparatie = 1300 euro

Optie 2 is duurder, terwijl het resultaat hetzelfde is. Daarnaast schrijf je ook nog eens 200 euro op je Twingo af als je hem nu zou verkopen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 9 mei 2016 @ 08:13:47 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162030911
Daarbij kost een auto jaarlijks geld aan onderhoud. Of hij nou 300 of 5000 euro kost.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 9 mei 2016 @ 08:22:06 #93
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162030974
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:13 schreef Catch22- het volgende:
Daarbij kost een auto jaarlijks geld aan onderhoud. Of hij nou 300 of 5000 euro kost.
En dat geld heeft Braddie niet! :D
  maandag 9 mei 2016 @ 08:23:47 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162030989
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:22 schreef Geelman het volgende:

[..]

En dat geld heeft Braddie niet! :D
Nee maar hij krijgt natuurlijk maandelijkse sponsoring van de overheid dus dat betalen we met zijn allen.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 9 mei 2016 @ 08:24:55 #95
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162030995
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:23 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee maar hij krijgt natuurlijk maandelijkse sponsoring van de overheid dus dat betalen we met zijn allen.
Is geen vetpot, schijnbaar niet voldoende om een auto van te onderhouden.
pi_162038695
Ik gok dat het probleem in de schakelstangen zit en niet in de bak.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_162039031
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:41 schreef FransDeens het volgende:
Dat noemde ik ook al en is zeker de moeite waard om te checken.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:22:08 #98
309342 ErkendFokker
pi_162039297
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:41 schreef FransDeens het volgende:
Hoe komt die bak dan zonder olie
pi_162039460
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:22 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Hoe komt die bak dan zonder olie
Heeft er mss sinds de aankoop niet in gezeten, wie zal het zeggen?
pi_162039516
Volgensmij haal je je een hoop problemen op de hals wat helemaal geen problemen zijn.

Je weet de historie van die auto niet. Misschien heeft die Twingo door de jaren heen de bakolie eruit gezweet en opgegeven moment zit je met te weinig olie in je versnellingsbak.

Gooi die bak vol met de juiste (en goede) hoeveelheid bakolie en kijk hoe het dan rijdt. Het is echt niet zo dat het gelijk stuk is met te weinig olie.

Tuurlijk slijt alles dan gigantisch snel, maar dat betekent niet dat je direct naar een vervangende versnellingsbak moet kijken.
pi_162041241
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Je hebt voor 300 euro een auto gekocht die technisch in goede staat is. De bak is waarschijnlijk naar de klote, maar als je die vervangt weet je dat de rest ook nog prima is.

Deze Twingo heeft kennelijk ook 20 (??) jaar lang gedaan met een bak, dus een tweedehands bak kan ook nog prima werken.

De reden dat je huidige bak kapot is komt door het lekken, als je weet waar het lek zit en dat kunt oplossen kun je voor 200 euro een nieuwe bak halen en rijdt je Twingo weer prima.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_162041268
quote:

Je staat met je hoofd op Autoweek en Fok, waarschijnlijk is je real life naam ook makkelijk te achterhalen, en dan ga je op een openbaar forum openlijk je vaders expertise in twijfel trekken, nota bene terwijl hij een gediplomeerd automonteur is en jou gratis helpt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen :')

Misschien is er wel een vriendelijke Fokker die je wilt helpen.
pi_162041619
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken.

Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.

En eventueel de koppeling, al is die voor 99% zeker nog gewoon goed.

En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren.

En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 18:37:04 ]
pi_162042044
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:34 schreef MrBradge het volgende:
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken.

Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.

En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren.

En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150.

Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.
Heb je überhaupt wel een klein beetje een idee van wat er aan de hand is?

En ik begrijp dat je pa alsnog wil helpen, dat vind ik dan wel weer tof. :)
pi_162042133
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:34 schreef MrBradge het volgende:

Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.

Heeft je papa dit bedacht? :')
pi_162042168
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.

Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom..
En, hebben niks te maken met de werking van de bak?

lk las dit op autoweek en dit zou ook met een lekkage te maken kunnen hebben?
pi_162042341
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom..
En, hebben niks te maken met de werking van de bak?

lk las dit op autoweek en dit zou ook met een lekkage te maken kunnen hebben?
Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden.
Wel goed dat er naar gekeken wordt maar die hoezen hebben niks met lekkage te maken.

Fijn dat je oom wil helpen als je pa echt niet meer wil.
Ook ik heb via pm hulp aangeboden maar dat wordt dan onder aanwijzingen sleutelen, mijn lijf wil niet meer. :(
Maar je zit niet zonder iig. ;)
pi_162042398
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden.
Wel goed dat er naar gekeken wordt maar die hoezen hebben niks met lekkage te maken.

Fijn dat je oom wil helpen als je pa echt niet meer wil.
Ook ik heb via pm hulp aangeboden maar dat wordt dan onder aanwijzingen sleutelen, mijn lijf wil niet meer. :(
Maar je zit niet zonder iig. ;)
Nouja, zelfs al draait ie weer bij dan hoef ik van hem geen hulp meer, ben de eerst komende par maanden wel klaar met m`n vader.

Maar er gaat naar gekeken worden dus :)

Vind het tof van je dat je mij een bericht stuurde!
pi_162045117
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:59:35 #110
388359 Beetjegek
Cultuurbarbaar
pi_162048035
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden... :{ Autorijden is niet voor niks Neerlandsch 1-na duurste hobby (een huis is t duurst)... Ga eerst maar eens fatsoenlijk werk regelen ipv voor een duppie in allerlei probleembakken willen rijden die achteraf steeds meer geld kosten. :* :* :* :*
Een ekte vent rijdt motor
pi_162049209
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn.
Dat wist ik niet dus ga uit mezelf wel ff in het schaamhoekje zitten.
pi_162052698
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
pi_162058872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Op de andere forum is het topic ook al dicht. Maarja dat komt ook omdat ze soms een beetje zuur zijn.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_162059374
quote:
Waarom nu weer :')

Lol, wat een topic, mag wel bij de toppers :D
life happens while you're pusing the throttle.
pi_162059438
quote:
hij is al unbanded
pi_162060873
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:37 schreef Taks999 het volgende:
Volgensmij haal je je een hoop problemen op de hals wat helemaal geen problemen zijn.

Je weet de historie van die auto niet. Misschien heeft die Twingo door de jaren heen de bakolie eruit gezweet en opgegeven moment zit je met te weinig olie in je versnellingsbak.

Gooi die bak vol met de juiste (en goede) hoeveelheid bakolie en kijk hoe het dan rijdt. Het is echt niet zo dat het gelijk stuk is met te weinig olie.

Tuurlijk slijt alles dan gigantisch snel, maar dat betekent niet dat je direct naar een vervangende versnellingsbak moet kijken.
Niemand het met mij eens?
pi_162060897
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:31 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Ik wel, is een stuk goedkoper en als het probleem dan is opgelost maakt het ook geen reet uit.
pi_162061066
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:31 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Lees eens terug, dan zie je dat er in dezelfde trant is gereageerd.
pi_162068911
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Beetjegek het volgende:
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden... :{ Autorijden is niet voor niks Neerlandsch 1-na duurste hobby (een huis is t duurst)... Ga eerst maar eens fatsoenlijk werk regelen ipv voor een duppie in allerlei probleembakken willen rijden die achteraf steeds meer geld kosten. :* :* :* :*
Ach man, je kan echt prima rijden voor 300 euro als je maar (En nu praat ik iedereen na) Goed onderhoud laat plegen / pleegt aan je auto.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:07:06 #120
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_162069030
Maar dus niet als je een auto besluit weg te doen omdat een reparatie de (minimale) aanschafwaarde overstijgt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:07:37 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162069049
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Beetjegek het volgende:
Hij kan niet werken want zielig
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162069114
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen.
pi_162069328
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen.
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.

(maar goed,ik had toen makkelijk lullen met 12km woon/werk verkeer per dag)
pi_162069404
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mja, als je in de positie bent wanneer dat makkelijker is dan een reparatie uitvoeren kan dat prima inderdaad.
Het punt is alleen dat ik geen betere auto kán kopen voor die 300 euro dan deze.

Heb er dan ook over na gedacht en mócht het moeten gebeuren dan laat ik hier een ruil bak in plaatsen en dan kar ik gewoon weer verder.
Maar dat merk ik allemaal morgen, kan ook iets simpels zijn natuurlijk.
pi_162069424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Charged het volgende:

[..]

Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.

Heb je pech heb je er 3 per jaar nodig, met wat geluk haalt ie een jaar en met veel geluk 2 jaar.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:21:18 #126
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_162069502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Charged het volgende:

[..]

Ach deze TS heeft het nog makkelijker. Hij heeft de auto alleen voor de leuk, immers geen werk dus geen woon werkverkeer.
pi_162069584
Heb een ANWB Europa Standaard afgesloten, mocht er toch iets gebeuren met de auto een dezer dagen/weken/maanden. Je weet het nooit natuurlijk.
pi_162069633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef MrBradge het volgende:

[..]

kan ook iets simpels zijn natuurlijk.
Kerel,ik hoop het voor je
pi_162069674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Charged het volgende:

[..]

Kerel,ik hoop het voor je
Hoop het ook voor mezelf :D Ga het meemaken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat het iets heel ingewikkelds is, maar goed, het sporadisch blokkeren van 1 en 2 met zowel draaiende motor, als stilstaand is toch best maf.
pi_162069745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:25 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Hoop het ook voor mezelf :D Ga het meemaken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat het iets heel ingewikkelds is, maar goed, het sporadisch blokkeren van 1 en 2 met zowel draaiende motor, als stilstaand is toch best maf.
Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis?
pi_162069890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:27 schreef Charged het volgende:

[..]

Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis?
Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.

* Auto is ook van 1999 tot 2009 bij de dealer onderhouden geweest en heeft een tectyl behandeling gehad een x aantal jaar geleden. Nou zegt dit niet heel veel.
Maar dit i.c.m ook de redelijk lage km stand voor een Twingo in deze prijs (Kocht hem met 161 k op de klok) Zegt toch ook wel iets over hoe er mee om is gegaan lijkt mij?

Nou heeft de auto een aantal eigenaren gehad (Ik ben de 5e) Maar door de 1e is de auto perfect onderhouden gebleven, de 2e heeft de auto ook keurig onderhouden.. De 3e deed eigenlijk niks anders dan de olie bijvullen en tanken en zo nu en dan een beurtje. De 4e eigenaar had de auto 62 dagen (Had hem van z`n moeder overgenomen, auto is daar in de familie gebleven) En heeft er niets mee gedaan behalve ritjes van +- 200 kilometer 1x per week en getankt.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 20:40:18 ]
pi_162070298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment.
Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien.
In het geval dat het niet gaat lukken met de Twingo en je een nieuwe auto gaat aanschaffen,lees je in over de zwakke punten op forums,bladen enz, en neem iemand mee met basis technische kennis betreffende auto's om mee te gaan kijken.
Is never nooit een garantie maar je kunt al wat uitsluiten.
pi_162070382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:40 schreef Charged het volgende:

[..]

Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien.
In het geval dat het niet gaat lukken met de Twingo en je een nieuwe auto gaat aanschaffen,lees je in over de zwakke punten op forums,bladen enz, en neem iemand mee met basis technische kennis betreffende auto's om mee te gaan kijken.
Is never nooit een garantie maar je kunt al wat uitsluiten.
Klopt zeer zeker.
Mocht het niet gaan lukken met deze auto dan neem ik iemand mee die er wat meer verstand van heeft. (Al zal ik dan voorlopig even in een Ford Ka blijven rijden, van moeders, en sparen tot ik wat luxers en groters kan betalen* )

* Ik doel hiermee niet op een S-Klasse of E-Klasse.
Maar bijvoorbeeld een Luxe 306 met Airco en Elektrische ramen, dat zou wel fijn zijn O+
pi_162070752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:41 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Klopt zeer zeker.
Mocht het niet gaan lukken met deze auto dan neem ik iemand mee die er wat meer verstand van heeft. (Al zal ik dan voorlopig even in een Ford Ka blijven rijden, van moeders, en sparen tot ik wat luxers en groters kan betalen* )

* Ik doel hiermee niet op een S-Klasse of E-Klasse.
Maar bijvoorbeeld een Luxe 306 met Airco en Elektrische ramen, dat zou wel fijn zijn O+
Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben.
pi_162070877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:49 schreef Charged het volgende:

[..]

Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben.
Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.

Punt is dat ik niet echt weet wat ik wil.

Als de Twingo het niet haalt zijn mijn eisen:

< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
- Minimaal B-Segmenter.
- Minimaal 1998.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 20:54:27 ]
pi_162070926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur.

< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
Daihatsu Charade ^O^
pi_162070979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Daihatsu Charade ^O^
Nog even editen, excuses.
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:46:11 #138
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162083976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:52 schreef MrBradge het volgende:

[..]

< 1050 kg.
- Airco
- Elektrische Ramen
- Stuurbekrachtiging
- Hatchback.
< 1500 euro
- Minimaal B-Segmenter.
- Minimaal 1998.
Kijk eens braad: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/15049235

Allemaal te vinden op Autotrack.nl ;)
pi_162084073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef MrBradge het volgende:

[..]

* Auto is ook van 1999 tot 2009 bij de dealer onderhouden geweest en heeft een tectyl behandeling gehad een x aantal jaar geleden. Nou zegt dit niet heel veel.
Maar dit i.c.m ook de redelijk lage km stand voor een Twingo in deze prijs (Kocht hem met 161 k op de klok) Zegt toch ook wel iets over hoe er mee om is gegaan lijkt mij?

Nou heeft de auto een aantal eigenaren gehad (Ik ben de 5e) Maar door de 1e is de auto perfect onderhouden gebleven, de 2e heeft de auto ook keurig onderhouden.. De 3e deed eigenlijk niks anders dan de olie bijvullen en tanken en zo nu en dan een beurtje. De 4e eigenaar had de auto 62 dagen (Had hem van z`n moeder overgenomen, auto is daar in de familie gebleven) En heeft er niets mee gedaan behalve ritjes van +- 200 kilometer 1x per week en getankt.

161 K noem ik niet weinig voor een twingo
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:56:21 #140
309342 ErkendFokker
pi_162084110
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ach, voor die prijs is het een relatief lage kilometerstand.
Ik heb een 106 met nu 445500 km op de teller en die doet het ook nog. Het is gewoon hopen dat er niks stuk gaat in deze prijsklasse
pi_162087967
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

Voor een auto van dit geld relatief gezien wel
pi_162088039
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:44 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Voor een auto van dit geld relatief gezien wel
nouja die kleine hatch zijn gemaakt om goedkoop te zijn
pi_162094505
Even een copy paste van het autoweek forum:

vanochtend naar de garage geweest en die zeiden

quote:
We hebben met die auto gereden en hij schakelt en koppelt gewoon goed, dan moet je een automaat kopen of deze auto verkopen, een auto schakelt namelijk altijd normaal als je het met beleid doet, en als 'ie niet helemaal lekker in z`n 1 of 2 gaat moet je hem ff iets verder naar links houden die pook
Blijft heel vreemd:
Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen.

Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt

Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet.

Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 17:48:02 ]
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:55:35 #144
309342 ErkendFokker
pi_162094700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:47 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Blijft heel vreemd:
Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen.

Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt

Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet.

Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen.
kan best dat het af en toe niet wil, af en toe wel. Ligt niet per se aan jou
pi_162095482
Is de olie nou ondertussen uberhaubt wel aangevuld tot het niveau wat het zou moeten zijn of zit er nog steeds 1 liter in?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_162096166
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:30 schreef delano.888 het volgende:
Is de olie nou ondertussen uberhaubt wel aangevuld tot het niveau wat het zou moeten zijn of zit er nog steeds 1 liter in?
Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijn
pi_162096286
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt.
pi_162096479
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt.
Bak lekt niet.
We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:27:21 #149
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162096905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:11 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Bak lekt niet.
We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden.
Dus er is niets mis met de bak?
pi_162096976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:11 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Bak lekt niet.
Dus die paar missende liters waren er al heel lang uit? En dat vind de garage absoluut geen reden voor zorgen?
pi_162098220
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

kan best dat het af en toe niet wil, af en toe wel. Ligt niet per se aan jou
Uit de oude versnelling trekken, terug in de oude en dan door naar de nieuwe wil wel eens helpen.
pi_162098272
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:

[..]

en hoeveel was daar voor nodig?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_162098558
En dubbel koppelen kan ook helpen toch? Dus koppeling in, pook naar vrij, koppeling uit, in en daarna weer inschakelen.

Ik moet dat soms ook doen voordat ik hem in de achteruit krijg. Geen idee waarom / hoe het werkt, maar ik vind het prima verder.
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:38:14 #154
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_162099209
Moest bij mijn 'nieuwe' auto wennen dat ik bij afremmen en terugschakelen niet te snel koppeling mee moest intrappen, want dan koppelt hij super stroef (bijv 3 > 2). Komt dan gewoon doordat ik nog teveel toeren maak. Eerst verder afremmen en dus later koppeling in.

Had er ook naar gevraagd bij de garage en die lieten me meerijden zodat ik mee kon kijken met monteur. Blijft nog lastig omdat zo'n monteur anders rijd dan jijzelf. (En ik keek niet echt naar hoe vroeg/laat die monteur de koppeling intrapte, dus was nog ff vogelen) :)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_162099645
Een garage die bij je tweede bezoek daar al aangeeft hoofdpijn van je te krijgen? Was het soms de garage van je vader? :') Een normale garage neemt jouw probleem serieus, ook als ze het zelf niet ervaren tijdens een testrit. Of je moet daar met je vuisten op tafel hebben geslagen ofzo.
Your opinion of me is none of my business.
pi_162099731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:50 schreef Sarasi het volgende:
Een garage die bij je tweede bezoek daar al aangeeft hoofdpijn van je te krijgen? Was het soms de garage van je vader? :') Een normale garage neemt jouw probleem serieus, ook als ze het zelf niet ervaren tijdens een testrit. Of je moet daar met je vuisten op tafel hebben geslagen ofzo.
Hou er even rekening mee dat Braddie het ALTIJD voor elkaar krijgt IEDEREEN op de kast te krijgen en te irriteren. Dat zal hij dus ook (misschien onbewust) bij de garage gedaan hebben, helaas..
pi_162099795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hou er even rekening mee dat Braddie het ALTIJD voor elkaar krijgt IEDEREEN op de kast te krijgen en te irriteren. Dat zal hij dus ook (misschien onbewust) bij de garage gedaan hebben, helaas..
dit ja.
pi_162099938

mooie prater die braddie
pi_162101088
Ik snap zijn Twingo liefde wel, deze is ook zo leuk.

pi_162101683
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:58 schreef dopfles1 het volgende:

mooie prater die braddie
Ik heb gewoon het hele filmpje afgekeken. Ik hoopte namelijk dat hij zo op die camera gefocussed was dat hij tegen een lantaarnpaal aan zou lopen, maar nee hoor.. -O-
pi_162103513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:47 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Blijft heel vreemd:

Synchromesh(es) stuk/versleten. Deal with it. Bij een auto van ¤300 moet je dit accepteren. Kun je dat niet? Andere auto kopen. Kun je dat niet betalen? Dan moet je geen auto rijden.

Klaar, stop met zeuren!
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:23:02 #162
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_162107652
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:58 schreef dopfles1 het volgende:

mooie prater die braddie
Braddie, hoeveelste vlog#1 is dit nu al? Waarom verwijder je de rest steeds?
pi_162107655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:10 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Uit de oude versnelling trekken, terug in de oude en dan door naar de nieuwe wil wel eens helpen.
Ik moet hem als ik van 3 naar 2 wil schakelen naar z`n vrij gooien en weer in z`n 3, en dan is het te hopen dat ik via de 3 weer richting 2 kan..
pi_162107672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het was meer een soort grap van die garage houder, maar ik zag duidelijk aan z`n houding dat hij het niet tof vond dat ik na een rit van 10 minuten terug kwam met de melding dat 'ie toch echt niet lekker schakelde terwijl er 2 mensen in hadden gereden..
pi_162107684

Filmpje gemaakt van een kleine 4 minuten waarin duidelijk word in hoe verre het probleem is.
pi_162107707
Leer gewoon schakelen zonder koppeling.
pi_162107752
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Leer gewoon schakelen zonder koppeling.
:') Goed advies man :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:30:36 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162107793
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:25 schreef MrBradge het volgende:

Filmpje gemaakt van een kleine 4 minuten waarin duidelijk word in hoe verre het probleem is.
Goed beeld lekker duidelijk :')
pi_162107838
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Goed beeld lekker duidelijk :')
Ja, sorry :') Ik kreeg het niet beter op beeld, telefoon he.
Maar het gaat voornamelijk om op de momenten dat het niet gaat en ik zeg ook duidelijk bij welke snelheden etc etc, en zeg ook hoe ik schakel.. Zodat er toch een "beetje " Een beeld ontstaat van wat er nou aan de hand is en wat er gebeurd onder het rijden.
pi_162107926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:28 schreef MrBradge het volgende:

[..]

:') Goed advies man :')
Double clutchen heet dat.
pi_162107983
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

:')

Schakelen zonder koppeling. Double Clutchen heet dat.. Want de naam impliceert niet dat je daarvoor een koppeling nodig hebt? _O-
pi_162108021
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:42 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Schakelen zonder koppeling. Double Clutchen heet dat.. Want de naam impliceert niet dat je daarvoor een koppeling nodig hebt? _O-
Omhoog zonder koppeling kan sowieso, terug is wat lastiger met wat handigheid lukt dat ook wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 00:46:31 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:40:42 #173
309342 ErkendFokker
pi_162109636
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Omhoog zonder koppeling kan sowieso, terug is wat lastiger met wat handigheid lukt dat ook wel.
Maar dat is niet double clutchen pannekoek
pi_162109658
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:40 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Maar dat is niet double clutchen pannekoek
Klutsen in de versnellingsbak dan.
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:45:23 #175
309342 ErkendFokker
pi_162109674
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Klutsen in de versnellingsbak dan.
pi_162109728
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Even de clutch kwijt?

(Kon t niet laten..)
pi_162109753
Vermakelijk topic weer wel, kudos. oO<
pi_162109764
Braddie zorgt altijd weer voor bijzondere problemen.
pi_162109794
Inderdaad fascinerend hoe iemand het steeds weer voor elkaar krijgt. Hoog entertainementgehalte, dat wel.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_162110583
Braddie, ALS je dan wil filmen hoe je schakelt, doe het dan met een lampje erbij en op de pook gericht. Ik heb ook ooit zo'n filmpje gemaakt ter verduidelijking omdat iemand iets niet snapte (dat je niet altijd kan terugschakelen met hoge snelheid). Is toch een stuk duidelijker filmpje zo? En nog relevant ook voor jou.

pi_162113196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef delano.888 het volgende:
Braddie, ALS je dan wil filmen hoe je schakelt, doe het dan met een lampje erbij en op de pook gericht. Ik heb ook ooit zo'n filmpje gemaakt ter verduidelijking omdat iemand iets niet snapte (dat je niet altijd kan terugschakelen met hoge snelheid). Is toch een stuk duidelijker filmpje zo? En nog relevant ook voor jou.

Heb net dit filmpje in elkaar geflanst:
pi_162114153
Als ik dat filmpje zo zie schakelt hij misschien niet perfect, maar is hij met af en toe eens extra heen en weer rammelen prima rijdbaar. Dat is niet verkeerd voor een auto van 300 euro.

ik begrijp de garage wel een beetje
pi_162114875
Dus, hij schakelt gewoon met een beetje gefriemel? Wat verwacht je voor 300 euro. Dat betaal ik per maand aan onderhoud/onderdelen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:07:07 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162116620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef VTwelve het volgende:
Dus, hij schakelt gewoon met een beetje gefriemel? Wat verwacht je voor 300 euro. Dat betaal ik per maand aan onderhoud/onderdelen.
Wat rij jij :o 3600 euro aan onderhoud per jaar?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162116693
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Hij rijdt een onverwoestbare tank en rijdt elke maand een Twingo met een dagwaarde van ¤300 aan. :7
pi_162118088
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Beetje overdreven maar ik heb een hoop oude barrels die ik (probeer) rijdend te houden.
  donderdag 12 mei 2016 @ 14:03:28 #187
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162118096
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:02 schreef VTwelve het volgende:

[..]

Beetje overdreven maar ik heb een hoop oude barrels die ik (probeer) rijdend te houden.
wel keiveel korting bij de brezan zeker? :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162118119
Ik kreeg korting op Slick50 maar dat blijkt dus niet te werken, dus alsnog weggegooid geld.
pi_162123618
Ik heb geen idee hoe het bij een Twingo zit qua bakbediening,kabel of stangen.
Bij m'n ouwe Golf Mk2 schakelde ie als een mes in een bak water,ging nergens over.
Zoiets gekocht en het was weer helemaal oke.
http://www.bolku.nl/Webwi(...)hakelmechanisme.html
Geen idee of het voor je Twingo te verkrijgen is.
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:11:20 #190
309342 ErkendFokker
pi_162123845
Schakelstangen moeten echt nog wel te krijgen zijn. Waarschijnlijk via ebay wel. Bogijn ook al geprobeerd?
http://www.bogijn.nl/onde(...)nellingsbak-diversen
Wel even checken op je kenteken of het allemaal klopt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:18:08 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162124009
Waarom denkt iedereen nog steeds dat "de problemen" aan de auto liggen?
pi_162124122
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:18 schreef daNpy het volgende:
Soort van positieve insteek,ik ken TS niet persoonlijk,alleen z'n topics.
Het kan ook gewoon een technisch iets zijn.
pi_162125529
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:18 schreef daNpy het volgende:
Omdat het onzin is dat een auto van de eerste op de andere seconde (letterlijk) Anders is gaan schakelen en dit dan aan de bestuurder ligt ;)
pi_162130871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:12 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Omdat het onzin is dat een auto van de eerste op de andere seconde (letterlijk) Anders is gaan schakelen en dit dan aan de bestuurder ligt ;)
Ben je met de monteurs meegereden?

Ik heb eens gehad met een BMW E46 dat hij lastig van 1 naar 2 ging bij koud weer, op mijn verzoek heeft de garage dunnere olie in de bak gedaan en ik heb nooit meer last gehad.
pi_162130916
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mr.Ping op 12-05-2016 20:52:40 ]
pi_162131978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:51 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ben je met de monteurs meegereden?

Ik heb eens gehad met een BMW E46 dat hij lastig van 1 naar 2 ging bij koud weer, op mijn verzoek heeft de garage dunnere olie in de bak gedaan en ik heb nooit meer last gehad.
Nee, ben niet met de monteurs meegereden, dom van me.. Maar goed, dacht dat het wel goed zat.
pi_162132037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:40 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik dat filmpje zo zie schakelt hij misschien niet perfect, maar is hij met af en toe eens extra heen en weer rammelen prima rijdbaar. Dat is niet verkeerd voor een auto van 300 euro.

ik begrijp de garage wel een beetje
Als de auto vanaf het begin zo zou hebben geschakeld had ik het ook geen probleem gevonden.
Maar de auto is uit het niets zo gaan schakelen (Heen gaat prima, terug is kut) Dus dan vind ik het NIET acceptabel.
pi_162132114
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef VTwelve het volgende:
Als ik een auto koop van 300 euro en hij schakelt vanaf moment 1 dat ik rij gewoon met "een beetje gefriemel" Vind ik dat niet erg en maakt het mij niet uit.
Als een auto na ruim 8500 kilometer van de een op de andere seconde (letterlijk) Moeite heeft met terugschakelen vind ik dat WEL erg.
pi_162132703
Tja. Auto's slijten. En je hebt blijkbaar zonder olie rondgereden. Auto's van 300 euro beoordeel je naar normen van auto's van 300 euro en niet naar hoe ze ooit zijn geweest. En als je het niet zelf kunt fixen en ook een bescheiden budget heb je niet zo veel te willen. Of je dat nu acceptabel vind of niet.

En eigenlijk zie ik het punt ook niet. Ja, hij heeft geleden door het oliegebrek en gelukkig rijdt hij nog redelijk. Ik zou een vreugdedansje maken en een bek als een twingo trekken. Dat geld voor schakelstangen of wat dan ook kun je beter aan wimpertjes en een bus roze verf voor het ding uitgeven. Daar stijgt de inruilwaarde tenminste nog door.
pi_162133296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:14 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Als de auto vanaf het begin zo zou hebben geschakeld had ik het ook geen probleem gevonden.
Maar de auto is uit het niets zo gaan schakelen (Heen gaat prima, terug is kut) Dus dan vind ik het NIET acceptabel.
Misschien heb je in 8500KM de synchro's zelf wel kapotgemaakt.
pi_162133418
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dit filmpje is van 1 mei:

:Y
pi_162133775
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef powerflux het volgende:

[..]

En dan schakelt 'ie van de een op de andere seconde niet meer fatsoenlijk?
pi_162133854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:36 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dit filmpje is van 1 mei:

:Y
Toen schakelde de auto nog als een mes door boter, niks aan het handje. Ben absoluut geen trapper, wilde alleen weten hoe snel de auto op de 100 zat en heb het meteen gefilmd.
Auto schakelde om precies te zijn tot 5 mei 17:10 nog keurig, 17:12 niet meer.
pi_162134002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:25 schreef CafeRoker het volgende:
Tja. Auto's slijten. En je hebt blijkbaar zonder olie rondgereden. Auto's van 300 euro beoordeel je naar normen van auto's van 300 euro en niet naar hoe ze ooit zijn geweest. En als je het niet zelf kunt fixen en ook een bescheiden budget heb je niet zo veel te willen. Of je dat nu acceptabel vind of niet.

En eigenlijk zie ik het punt ook niet. Ja, hij heeft geleden door het oliegebrek en gelukkig rijdt hij nog redelijk. Ik zou een vreugdedansje maken en een bek als een twingo trekken. Dat geld voor schakelstangen of wat dan ook kun je beter aan wimpertjes en een bus roze verf voor het ding uitgeven. Daar stijgt de inruilwaarde tenminste nog door.
Ik heb blijkbaar NIET zonder olie gereden, want de auto werd de 6e bijgevuld met 1 litertje olie. En toen ik er gister mee naar de garage ging de 11e (Gister dus) Bleek dat de bak vol zat.

Ook was er nergens een lekkage te vinden en was alles nog tip top in orde.
Wat wel zou kunnen is dat het oude olie is?
pi_162134315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar NIET zonder olie gereden, want de auto werd de 6e bijgevuld met 1 litertje olie. En toen ik er gister mee naar de garage ging de 11e (Gister dus) Bleek dat de bak vol zat.

ik ben even de draad kwijtgeraakt. Waar wil je nu precies naartoe?
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:50:31 #206
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162134384
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ga nou eens naar een goede garage!
pi_162134633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:50 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ga nou eens naar een goede garage!
Ik BEN naar een goede garage toe geweest hier in de buurt en die zei dat er niks qua lekkage te vinden was en dat de auto verder ook geen sporen van olie had of dergelijk (Ja en er werd gemeld door 2 monteurs die ik er mee heb laten rijden, dat de auto gewoon goed schakelt, en dat als'ie toevallig een keer niet lekker in z`n 1 of 2 gaat dat ik de pook dan maar iets verder naar links moet houden )
pi_162134806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:41 schreef MrBradge het volgende:

[..]

En dan schakelt 'ie van de een op de andere seconde niet meer fatsoenlijk?
Ja, er hoeft niet veel kapot te zijn om een aanzienlijk probleem te vormen.
pi_162134973
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:43 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Toen schakelde de auto nog als een mes door boter, niks aan het handje. Ben absoluut geen trapper, wilde alleen weten hoe snel de auto op de 100 zat en heb het meteen gefilmd.
Auto schakelde om precies te zijn tot 5 mei 17:10 nog keurig, 17:12 niet meer.
Ja maar inspecteur Ping denkt dat toen ook te weinig olie in de bak zat. Als je hem dan op z'n flikker geeft dan kan het slijten weleens hard gaat.
pi_162135198
Ja maar lieve mensen, er zat BLIJKBAAR helemaal niet te weinig/geen olie in de bak.
Blijkt dat monteur 1 de bak niet heeft kunnen peilen en er wél 1 liter heeft ingegooid voor de zekerheid. (De 6e)

Vervolgens hebben monteur 2 en 3 onder de auto gekeken en hebben gekeken en geconstateerd dat ik helemaal NIET met te weinig olie heb gereden maar dat er ZELFS voordat die liter er bij kwam er nog gewoon RUIM VOLDOENDE olie in de bak zat.
pi_162136129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef MrBradge het volgende:
Ja maar lieve mensen, er zat BLIJKBAAR helemaal niet te weinig/geen olie in de bak.
Blijkt dat monteur 1 de bak niet heeft kunnen peilen en er wél 1 liter heeft ingegooid voor de zekerheid. (De 6e)

Vervolgens hebben monteur 2 en 3 onder de auto gekeken en hebben gekeken en geconstateerd dat ik helemaal NIET met te weinig olie heb gereden maar dat er ZELFS voordat die liter er bij kwam er nog gewoon RUIM VOLDOENDE olie in de bak zat.
Is monteur 1 weer aardig tegen je?
pi_162136590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Heb immers ook de riem laten doen, weet hoe 'ie rijd. Verder heeft de auto geen problemen.

Maar als ik een 2e hands bak koop (want dat is een beetje mijn hele punt) Weet ik ook niet wát ik koop. Dalijk koop ik er een voor 300, en die is met een paar weken óók aan vervanging toe, dan kan ik bezig blijven..
Ik heb een keer een gereviseerde bak gekocht in Rotterdam voor 400 euro.
Het bedrijf heet eurotransmissie of zo iets, je moet dan wel je oude bak inleveren.
pi_162136637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Is monteur 1 weer aardig tegen je?
Nee monteur 1 ben ik wel klaar mee.
pi_162137943
Gewoon rijden met dat ding.
pi_162138966
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewoon rijden met dat ding.
Ik blijf er ook gewoon lekker mee rijden, heb een wegenwacht europa pakket afgesloten, mocht ik die nodig hebben merk ik dat gauw genoeg. En anders is het prima zo.

Mocht 'ie het lang volhouden dan houd 'ie het lang vol, en mocht volgende week die bak opeens kappen dan is dat ook duidelijk.
pi_162139184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:00 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik blijf er ook gewoon lekker mee rijden, heb een wegenwacht europa pakket afgesloten, mocht ik die nodig hebben merk ik dat gauw genoeg. En anders is het prima zo.

Mocht 'ie het lang volhouden dan houd 'ie het lang vol, en mocht volgende week die bak opeens kappen dan is dat ook duidelijk.
Je hebt al distributieriem zinloos laten vervangen, je remblokken, schijven voor en banden, in welke staat zijn die?
pi_162139895
Mwa "Zinloos" is het niet.. Misschien niet de meeste verstandige zet, maar zinloos vind ik het niet.

Remblokken/schrijven zijn in goede staat, banden hebben nog ruim voldoende profiel.
pi_162142747
Had je wel geld voor anwb dan? Das duurder dan een waterpompje toch?
pi_162142889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 00:53 schreef Henkerbedenker het volgende:
Had je wel geld voor anwb dan? Das duurder dan een waterpompje toch?
Het blijft een bijzonder persoon, bij de ANWB zijn ze er blij mee.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:11:34 #220
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162145966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:54 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik BEN naar een goede garage toe geweest hier in de buurt en die zei dat er niks qua lekkage te vinden was en dat de auto verder ook geen sporen van olie had of dergelijk (Ja en er werd gemeld door 2 monteurs die ik er mee heb laten rijden, dat de auto gewoon goed schakelt, en dat als'ie toevallig een keer niet lekker in z`n 1 of 2 gaat dat ik de pook dan maar iets verder naar links moet houden )
Je bent dus nog geen stap verder.
pi_162146057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:11 schreef Geelman het volgende:

[..]

Je bent dus nog geen stap verder.
Het ding rijdt nog.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:45:16 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162147841
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het ding rijdt nog.
Da's al heel wat :)
pi_162147934
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Da's al heel wat :)
Ze zijn best wel taai die Renaults.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:50:36 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162147951
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze zijn best wel taai die Renaults.
Mishandeling door huisvrouwen doorstaan ze aardig ja.
pi_162148061
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mishandeling door huisvrouwen doorstaan ze aardig ja.
Ondanks de slechte naam zijn die Twingo 's best wel degelijk.
Wanneer er bejaarde in de bak heb geroerd dan gaat het ook naar de kloten.
pi_162151151
9 pagina's verder...
pi_162155074
10...
De boosdoener is gevonden! _O_
Schakelstang :')
Na dit weekend maar even bestellen en kijken of het een beetje makkelijke te fixen valt.
pi_162155922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:53 schreef MrBradge het volgende:
10...
De boosdoener is gevonden! _O_
Schakelstang :')
Na dit weekend maar even bestellen en kijken of het een beetje makkelijke te fixen valt.
Maar dat had je op je lijstje staan, hebben ze daar bij de garage niet naar kunnen kijken? Of was er toen niks waar te nemen?
pi_162156011
Bij de garage hebben ze er mee gereden, die zeiden dat er niks aan de hand was en dat als de Twingo niet lekker in z`n versnelling ging ik de pook maar iets verder naar links moest duwen :')

Het oordeel van vanmiddag was in ieder geval dat het een buitengewoon goede Twingo is met buitengewoon goede versnellingsbak en koppeling en dat het 100% zeker de schakelstang is. Kwestie van de olie verversen, nieuwe schakelstang en de auto heeft nergens meer last van.
pi_162156571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:40 schreef MrBradge het volgende:
en de auto heeft nergens meer last van.
Zoek als de sodemieter een stuk hout en klop het af.
pi_162156849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:05 schreef Charged het volgende:

[..]

Zoek als de sodemieter een stuk hout en klop het af.
Ik zit achter een houten bureau heb genoeg geklopt _O-
pi_162157387
quote:
dat het een buitengewoon goede Twingo is
Dat zij je ook bij je BX toen voordat hij half ontplofte.
pi_162157409
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:38 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat zij je ook bij je BX toen voordat hij half ontplofte.
Dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van degene die er mee heeft gereden.
En die BX is nooit "ontploft" Die heeft alleen achterlijk veel problemen gehad met de hydraulica.
(De nieuwe eigenaar heeft de auto voorzien van een paar nieuwe leidingen en de auto rijd nog / weer :') )

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 17:39:58 ]
  Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 17:47:22 #234
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162157796
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:47 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Contradictie :Y Ziehier de definitie.
Een Twingo kan nooit goed zijn? :')
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:01:22 #236
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162157820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:39 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van degene die er mee heeft gereden.
En die BX is nooit "ontploft" Die heeft alleen achterlijk veel problemen gehad met de hydraulica.
(De nieuwe eigenaar heeft de auto voorzien van een paar nieuwe leidingen en de auto rijd nog / weer :') )
Lijkt me een contradictie.
pi_162158009
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:59 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Een Twingo kan nooit goed zijn? :')
Bagger uitstraling maar er zullen best wel goede exemplaren rond rijden.
pi_162158143
Ik vind een milieudelict veroorzaken wel mee tellen als half ontploft eigenlijk.
pi_162158182
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:01 schreef Geelman het volgende:

[..]

Lijkt me een contradictie.
Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 18:20:32 ]
pi_162158509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:20 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen.
Ga er niet te diep op in,het gaat over de Twingo,niet de BX.
pi_162158655
quote:
Bij de garage hebben ze er mee gereden, die zeiden dat er niks aan de hand was en dat als de Twingo niet lekker in z`n versnelling ging ik de pook maar iets verder naar links moest duwen :')

Het oordeel van vanmiddag was in ieder geval dat het een buitengewoon goede Twingo is met buitengewoon goede versnellingsbak en koppeling en dat het 100% zeker de schakelstang is. Kwestie van de olie verversen, nieuwe schakelstang en de auto heeft nergens meer last van.
Mooi man! ^O^
pi_162158913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Mooi man! ^O^
_O_
pi_162160738
Nu komt de bonusvraag, welke beunhaas gaat die schakelstang monteren?
pi_162162465
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nu komt de bonusvraag, welke beunhaas gaat die schakelstang monteren?
Er staat vast wel een DIY op YouTube.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:11:45 #245
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_162167824
quote:

[..]

Nogal logisch als de leidingen lek zijn. Wil nog niet zeggen dat een auto slecht is.
pi_162168908
Braddie topics stellen nooit teleur _O_. De passie die hij heeft voor auto's waar je voor dezelfde prijs nog geen Playstation van kan kopen. Ik heb zo het gevoel dat dit niet het laatste is wat we gaan horen over de buitengewoon goede Twingo of dreams.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 09:49:38 #247
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_162173512
quote:

Oordeel van wie ? Was je weer naar de (een andere) garage ?
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:08:55 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162173735
Degene die dat oordeel velde wil hem vast graag overnemen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 mei 2016 @ 15:46:21 #249
388359 Beetjegek
Cultuurbarbaar
pi_162219007
Buitengewoon goed voor ¤300 ja. Blijft nog steeds een grafbak. We kijken met liefde uit naar de volgende topic over het o zo geweldige twingootje :')
Een ekte vent rijdt motor
pi_162221062
quote:

[..]

Is hydraulicaprobleem een eufemisme voor 'de remmen zijn gaar'?
pi_162223455
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Voor een BX (waar deze opmerking over gaat) niet persé.
pi_162223641
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Bij een BX? Ja
Remmen, vering, stuurbekrachtiging. Dat nokt er mee zodra het hydraulische systeem gaat lekken.
Want je remmen gaat ook via die hydrauliekpomp, je hebt nog wel wat vloeistof in je leidingen zitten en je hebt natuurlijk ook je remblokken/schijven etc, maar de remdruk zelf word geregeld via de voorraadbol bij een BX waar de LHM in zit.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2016 18:00:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')