abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161711536
Ik heb een Renault Twingo uit `98, deze is sinds December in mijn bezit.
Distributieriem gaat vervangen worden morgen bij een stand van 1692xx (Dat is na 5 jaar en +- 55,000 kilometer)

Nou hoor ik overal weer wat anders, de een zegt dat je ook de spanrol en waterpomp moet vervangen, en de ander zegt weer dat dit niet perse hoeft, maar dat het wel praktisch is aangezien je tóch bezig bent?

Mijn vader is monteur (Al een jaar of 40) en die zegt dat het niet hoeft omdat deze bij de laatste distributieriemwissel bij 115k al is vervangen (Volledige set dus)

Nou is het probleem ook dat ik door omstandigheden het geld niet heb om nu ook de rest van de spullen aan te schaffen helaas (Maar de riem MOET gebeuren, als die breekt kan ik een opzoek naar een andere auto..)

Maar is het ook nu daadwerkelijk een groot probleem? Als in, red ik hier de 220-230k nog mee en kan ik dán alles in een keer doen (Als dan de riem tóch weer moet) Of denken jullie het is bij 180 k wel afgelopen?

M`n vader had ook te melden dat hij alles opnieuw gaat olien (Als in, de lagers en dergelijke) En gaat afstellen en dat er dan niets aan de hand is.

Nou weet ik dat mijn vader wel een prima monteur is (Genoeg vaste klanten, mensen komen graag naar hem toe voor problemen met hun auto, en ook zelf onderhoud hij zijn auto's prima, zelfs bij hele hoge km standen) Maar dit soort dingen (Die tegenspraak) Maken mij toch een beetje huiverig..

Ik heb er verder niet veel verstand van, maar zou het toch wel fijn vinden om wat opheldering te krijgen.

Wat ook meespeelt helaas is dat mijn vader zegt dat het niet hoeft, en ik heb ook niets in te brengen want HIJ is de monteur en hij doet het voor niks voor mij op de onderdelen na. Heb namelijk al gemeld dat het wel het verstandigst is om alles in een keer te doen, maar dat hoefde niet want (zoals ik al eerder in dit bericht meldde) De waterpomp was al +- 50k geleden vervangen, en hij zou alles oliën en afstellen en dan zou het gewoon goed zijn.

Alvast bedankt

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 20:49:39 ]
  maandag 25 april 2016 @ 20:46:57 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161711653
Waterpomp kost maar ¤40 ofzo, ik zou hem gewoon meenemen..
pi_161711807
Lekker laten zitten als hij niet lekt en geen overmatige speling er is als het financieel niet uit kan
pi_161712003
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:46 schreef Woelwater het volgende:
Waterpomp kost maar ¤40 ofzo, ik zou hem gewoon meenemen..
Dat trek ik financieel nu echt niet man..
Ik kan prima die auto betalen qua vaste lasten, maar helaas ook een tegenvaller gehad deze maand waardoor een reparatie als deze die MOET gebeuren, ook echt alleen maar kan bestaan uit het broodnodige (de riem zelf)
pi_161712056
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 20:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lekker laten zitten als hij niet lekt en geen overmatige speling er is als het financieel niet uit kan
Hij lekt niet, naar mijn weten is er ook geen speling, en hij maakt geen geluid.
  maandag 25 april 2016 @ 20:58:25 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161712073
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:56 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik kan prima die auto betalen qua vaste lasten, maar helaas ook een tegenvaller gehad deze maand waardoor een reparatie als deze die MOET gebeuren, ook echt alleen maar kan bestaan uit het broodnodige (de riem zelf)
Wat Chuck zegt dan hè.. Dan komt dat de volgende keer wel, of bij de volgende eigenaar :)
pi_161712127
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:58 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wat Chuck zegt dan hè.. Dan komt dat de volgende keer wel, of bij de volgende eigenaar :)
Ik wil de riem de volgende keer bij de 220k laten doen (Dus na zeg maar 51k) En dan neem ik wel alles mee.
Volgende eigenaar zal nog wel een poosje duren schat ik, het is een zeer fijn autootje waar ik dan ook echt heel erg blij mee ben.
pi_161712147
Die riem kan nog wel een jaar mee.
pi_161712148
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:59 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik wil de riem de volgende keer bij de 220k laten doen (Dus na zeg maar 51k) En dan neem ik wel alles mee.
Volgende eigenaar zal nog wel een poosje duren schat ik, het is een zeer fijn autootje waar ik dan ook echt heel erg blij mee ben.
Ben je blij met je aankoop van je twingo?
pi_161712186
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2016 21:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die riem kan nog wel een jaar mee.
Die riem? Die zit er bijna 5 jaar op nu, en al +- 55,000 kilometer. Dus dat denk ik niet (Niet met de hoeveelheid die ik rij)
pi_161712200
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2016 21:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ben je blij met je aankoop van je twingo?
Ja man, heeft mij nog nooit laten staan, zuinig, betrouwbaar. Altijd starten lopen.
pi_161712221
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:01 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Die riem? Die zit er bijna 5 jaar op nu, en al +- 55,000 kilometer. Dus dat denk ik niet (Niet met de hoeveelheid die ik rij)
6 jaar en 90.000 Km is de interval die Renault voorschrijft.
pi_161712270
quote:
3s.gif Op maandag 25 april 2016 21:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

6 jaar en 90.000 Km is de interval die Renault voorschrijft.
Oh serieus? :')
Bij een Twingo met motorcode D7F?

Ik kreeg juist te horen, 5 jaar of 60k.

Nouja, heb nu de riem al gekocht vanmiddag, dus dan komt 'ie er onder ook _O- Beter te vroeg dan te laat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 21:04:13 ]
pi_161712330
hoeveel heeft ie je gekost?
pi_161712587
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2016 21:05 schreef dopfles1 het volgende:
hoeveel heeft ie je gekost?
Een scheet en 3 knikkers.

300 euro, APK is'ie in Januari fluitend doorheen gekomen met complimenten van de keurmeester. Kilometerstand was 161443 (Dus vrij laag) Hij is dealer onderhouden geweest van 1999 tot 2009. En heeft een anti roest behandeling gehad een X aantal jaar geleden

(De meeste twingo's die je koopt voor dat bedrag hebben of een veel hogere km stand, óf er is wat mis mee, dus mag echt in m`n handen knijpen)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 21:13:50 ]
pi_161713244
De reden om de waterpomp preventief te vervangen, is omdat het een hoop arbeidsuren kost om erbij te komen, mocht het ding volgende week gaan lekken.

Arbeid lijkt je echter niets te kosten, dus lekker laten zitten dan. Mag je eigenwijze pa aan de slag als het ding binnenkort toch problemen gaat geven.
pi_161713341
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:28 schreef XanderH het volgende:
De reden om de waterpomp preventief te vervangen, is omdat het een hoop arbeidsuren kost om erbij te komen, mocht het ding volgende week gaan lekken.

Arbeid lijkt je echter niets te kosten, dus lekker laten zitten dan. Mag je eigenwijze pa aan de slag als het ding binnenkort toch problemen gaat geven.
Arbeid kost mij niets, en inderdaad. Mits het niet erger gaat worden, want ik had begrijpen dat die waterpomp kan gaan lekker of kan gaan ratelen, of erger?
pi_161713469
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:56 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Dan laat je des noods de auto een paar weken staan zodat je benzinekosten uitspaart en zodra je uitkering binnen is (tenminste, dat zei je op het AW-forum) heb je weer geld om die 40 euro extra te betalen voor een waterpomp.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  maandag 25 april 2016 @ 21:34:51 #19
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_161713488
Maar hoezo heb jij er niks tegenin te brengen? Het is toch jouw auto, niet die van je pa. Beetje ballen groeien en niet overal ja en amen op zeggen en akkoord gaan.

Geldt ook voor dat rijden over die stenen blokken :X
pi_161713581
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:34 schreef SR4 het volgende:

[..]

Dan laat je des noods de auto een paar weken staan zodat je benzinekosten uitspaart en zodra je uitkering binnen is (tenminste, dat zei je op het AW-forum) heb je weer geld om die 40 euro extra te betalen voor een waterpomp.
Probleem ligt eventjes anders op dit moment (Hoge telefoonrekening :@ )
pi_161713607
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 21:34 schreef Tinos85 het volgende:
Maar hoezo heb jij er niks tegenin te brengen? Het is toch jouw auto, niet die van je pa. Beetje ballen groeien en niet overal ja en amen op zeggen en akkoord gaan.

Geldt ook voor dat rijden over die stenen blokken :X
Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor.

En hij is de monteur, en ik heb er verder vrij weinig verstand van.
pi_161713942
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:37 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor.

Waterpomp vervangen is 10 minuten extra werk. Als hij de riem verwisselt kan hij zo bij de pomp.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161714176
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:37 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Prima toch? Als de waterpomp kapot gaat zal hij die ook wel gratis voor je maken dan....

Dat soort reparaties zijn alleen duur vanwege de loonkosten... Dus dat is de tegen dat ZE soms tegelijk vervangen worden.

Dus tsja... Gewoon naar je pa luisteren.
Whatever...
pi_161714282
Steeds meer merken hebben geen vervangings-termijn voor de waterpomp. Daar is het advies tijdens de riem wissel controleren, is ie ok dan mag hij weer een rondje. Die dingen zijn van zulke goede kwaliteit dat ze zelden nog lekken of kapot gaan. Ik vervang ze ook bijna niet meer bij een riem wissel. Die D7F blokjes zijn dacht ik een vrijloper. De D4F is wel een met hoofdpijn.
  FOK!fotograaf maandag 25 april 2016 @ 21:55:56 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161714476
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2016 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Steeds meer merken hebben geen vervangings-termijn voor de waterpomp. Daar is het advies tijdens de riem wissel controleren, is ie ok dan mag hij weer een rondje. Die dingen zijn van zulke goede kwaliteit dat ze zelden nog lekken of kapot gaan. Ik vervang ze ook bijna niet meer bij een riem wissel. Die D7F blokjes zijn dacht ik een vrijloper. De D4F is wel een met hoofdpijn.
Ach, ja, deels een kwestie van geluk. Hier eentje gehad, PSA TUtje, was al 15 jaar oud (origineel geplaatste waterpomp) toen die er preventief af ging. En de nieuw geplaatste was na 2 jaar (toen de koppakking plof deed en dus de riem opnieuw gedaan werd) opeens wel gaar (je voelde duidelijk zwaardere en lichtere stukken bij het draaien, onbalans in het lager)... Je moet er mazzel mee hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')