Dat trek ik financieel nu echt niet man..quote:Op maandag 25 april 2016 20:46 schreef Woelwater het volgende:
Waterpomp kost maar ¤40 ofzo, ik zou hem gewoon meenemen..
Hij lekt niet, naar mijn weten is er ook geen speling, en hij maakt geen geluid.quote:Op maandag 25 april 2016 20:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lekker laten zitten als hij niet lekt en geen overmatige speling er is als het financieel niet uit kan
Wat Chuck zegt dan hè.. Dan komt dat de volgende keer wel, of bij de volgende eigenaarquote:Op maandag 25 april 2016 20:56 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat trek ik financieel nu echt niet man..
Ik kan prima die auto betalen qua vaste lasten, maar helaas ook een tegenvaller gehad deze maand waardoor een reparatie als deze die MOET gebeuren, ook echt alleen maar kan bestaan uit het broodnodige (de riem zelf)
Ik wil de riem de volgende keer bij de 220k laten doen (Dus na zeg maar 51k) En dan neem ik wel alles mee.quote:Op maandag 25 april 2016 20:58 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat Chuck zegt dan hè.. Dan komt dat de volgende keer wel, of bij de volgende eigenaar
Ben je blij met je aankoop van je twingo?quote:Op maandag 25 april 2016 20:59 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik wil de riem de volgende keer bij de 220k laten doen (Dus na zeg maar 51k) En dan neem ik wel alles mee.
Volgende eigenaar zal nog wel een poosje duren schat ik, het is een zeer fijn autootje waar ik dan ook echt heel erg blij mee ben.
Die riem? Die zit er bijna 5 jaar op nu, en al +- 55,000 kilometer. Dus dat denk ik niet (Niet met de hoeveelheid die ik rij)quote:
Ja man, heeft mij nog nooit laten staan, zuinig, betrouwbaar. Altijd starten lopen.quote:Op maandag 25 april 2016 21:00 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ben je blij met je aankoop van je twingo?
6 jaar en 90.000 Km is de interval die Renault voorschrijft.quote:Op maandag 25 april 2016 21:01 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Die riem? Die zit er bijna 5 jaar op nu, en al +- 55,000 kilometer. Dus dat denk ik niet (Niet met de hoeveelheid die ik rij)
Oh serieus?quote:Op maandag 25 april 2016 21:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
6 jaar en 90.000 Km is de interval die Renault voorschrijft.
Een scheet en 3 knikkers.quote:
Arbeid kost mij niets, en inderdaad. Mits het niet erger gaat worden, want ik had begrijpen dat die waterpomp kan gaan lekker of kan gaan ratelen, of erger?quote:Op maandag 25 april 2016 21:28 schreef XanderH het volgende:
De reden om de waterpomp preventief te vervangen, is omdat het een hoop arbeidsuren kost om erbij te komen, mocht het ding volgende week gaan lekken.
Arbeid lijkt je echter niets te kosten, dus lekker laten zitten dan. Mag je eigenwijze pa aan de slag als het ding binnenkort toch problemen gaat geven.
Dan laat je des noods de auto een paar weken staan zodat je benzinekosten uitspaart en zodra je uitkering binnen is (tenminste, dat zei je op het AW-forum) heb je weer geld om die 40 euro extra te betalen voor een waterpomp.quote:Op maandag 25 april 2016 20:56 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat trek ik financieel nu echt niet man..
Ik kan prima die auto betalen qua vaste lasten, maar helaas ook een tegenvaller gehad deze maand waardoor een reparatie als deze die MOET gebeuren, ook echt alleen maar kan bestaan uit het broodnodige (de riem zelf)
Probleem ligt eventjes anders op dit moment (Hoge telefoonrekeningquote:Op maandag 25 april 2016 21:34 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dan laat je des noods de auto een paar weken staan zodat je benzinekosten uitspaart en zodra je uitkering binnen is (tenminste, dat zei je op het AW-forum) heb je weer geld om die 40 euro extra te betalen voor een waterpomp.
Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor.quote:Op maandag 25 april 2016 21:34 schreef Tinos85 het volgende:
Maar hoezo heb jij er niks tegenin te brengen? Het is toch jouw auto, niet die van je pa. Beetje ballen groeien en niet overal ja en amen op zeggen en akkoord gaan.
Geldt ook voor dat rijden over die stenen blokken
Waterpomp vervangen is 10 minuten extra werk. Als hij de riem verwisselt kan hij zo bij de pomp.quote:Op maandag 25 april 2016 21:37 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor.
En hij is de monteur, en ik heb er verder vrij weinig verstand van.
Prima toch? Als de waterpomp kapot gaat zal hij die ook wel gratis voor je maken dan....quote:Op maandag 25 april 2016 21:37 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor.
En hij is de monteur, en ik heb er verder vrij weinig verstand van.
Ach, ja, deels een kwestie van geluk. Hier eentje gehad, PSA TUtje, was al 15 jaar oud (origineel geplaatste waterpomp) toen die er preventief af ging. En de nieuw geplaatste was na 2 jaar (toen de koppakking plof deed en dus de riem opnieuw gedaan werd) opeens wel gaar (je voelde duidelijk zwaardere en lichtere stukken bij het draaien, onbalans in het lager)... Je moet er mazzel mee hebben.quote:Op maandag 25 april 2016 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Steeds meer merken hebben geen vervangings-termijn voor de waterpomp. Daar is het advies tijdens de riem wissel controleren, is ie ok dan mag hij weer een rondje. Die dingen zijn van zulke goede kwaliteit dat ze zelden nog lekken of kapot gaan. Ik vervang ze ook bijna niet meer bij een riem wissel. Die D7F blokjes zijn dacht ik een vrijloper. De D4F is wel een met hoofdpijn.
Mah, originele delen gaan vaak tig keer langer mee dan de immitatie, het geschreeuw van zelfde onderdeel in een ander doosje gaat dan al lang ook niet meer op. De OEM onderdelen hebben veel hogere eisen. Mede omdat (van Renault deed het een aantal jaar), als er een originele distrubutiekit gemonteerd wordt door de dealer dan zat er 5 jaar garantie op. Dan moet het gewoon goed spul zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 21:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach, ja, deels een kwestie van geluk. Hier eentje gehad, PSA TUtje, was al 15 jaar oud (origineel geplaatste waterpomp) toen die er preventief af ging. En de nieuw geplaatste was na 2 jaar (toen de koppakking plof deed en dus de riem opnieuw gedaan werd) opeens wel gaar (je voelde duidelijk zwaardere en lichtere stukken bij het draaien, onbalans in het lager)... Je moet er mazzel mee hebben.
Even voor mijn beeldvorming....quote:Op maandag 25 april 2016 21:37 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor.
En hij is de monteur, en ik heb er verder vrij weinig verstand van.
Dan breng je hem toch lekker naar de dealerquote:Op maandag 25 april 2016 22:09 schreef MrBradge het volgende:
Ja, want ik hoor overal dat de waterpomp óók mee vervangen moet worden.
En dit is een financieel gunstig antwoord, en m`n vader is een gerespecteerd monteur, maar ik zou het zonde vinden als door dit soort fratsen (Zoals het niet vervangen van de pomp bijvoorbeeld) Mijn blok bij 2 ton in de soep loopt, ik wil minimaal tot zéker 2017 nog van de twingo kunnen genieten.
Als je waterpomp kapotgaat loopt je motor niet in de soep, maar hij kan wel gaan lekken en dan moet je koelvloeistof bijvullen en als je dat ook niet doet raakt je motor overhit.quote:Op maandag 25 april 2016 22:09 schreef MrBradge het volgende:
Ja, want ik hoor overal dat de waterpomp óók mee vervangen moet worden.
En dit is een financieel gunstig antwoord, en m`n vader is een gerespecteerd monteur, maar ik zou het zonde vinden als door dit soort fratsen (Zoals het niet vervangen van de pomp bijvoorbeeld) Mijn blok bij 2 ton in de soep loopt, ik wil minimaal tot zéker 2017 nog van de twingo kunnen genieten.
Was gewoon SKF wat eraf kwam en wat er ook weer op is gegaan.quote:Op maandag 25 april 2016 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Mah, originele delen gaan vaak tig keer langer mee dan de immitatie, het geschreeuw van zelfde onderdeel in een ander doosje gaat dan al lang ook niet meer op. De OEM onderdelen hebben veel hogere eisen. Mede omdat (van Renault deed het een aantal jaar), als er een originele distrubutiekit gemonteerd wordt door de dealer dan zat er 5 jaar garantie op. Dan moet het gewoon goed spul zijn.
En hoe vaak controleren mensen hun KVS niveau?quote:Op maandag 25 april 2016 22:12 schreef SR4 het volgende:
Als je waterpomp kapotgaat loopt je motor niet in de soep, maar hij kan wel gaan lekken en dan moet je koelvloeistof bijvullen en als je dat ook niet doet raakt je motor overhit.
Niet, alleen de garage waarschijnlijkquote:Op maandag 25 april 2016 22:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was gewoon SKF wat eraf kwam en wat er ook weer op is gegaan.
[..]
En hoe vaak controleren mensen hun KVS niveau?
Is een simpel 1149cc 8V blokje, riem daarvan heeft weinig te lijden.quote:Op maandag 25 april 2016 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Die D7F blokjes zijn dacht ik een vrijloper.
Ik wel... Als ik onder de motorkap moet zijn, doe ik meteen even een rondje vloeistoffen: remvloeistofniveau, kvs niveau, olieniveau, etc. Olie zou ik eigenlijk vaker moeten doen, mja. Ding verbruikt niets.quote:Op maandag 25 april 2016 22:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet, alleen de garage waarschijnlijk
handig die niveau sensorenquote:Op maandag 25 april 2016 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik wel... Als ik onder de motorkap moet zijn, doe ik meteen even een rondje vloeistoffen: remvloeistofniveau, kvs niveau, olieniveau, etc. Olie zou ik eigenlijk vaker moeten doen, mja. Ding verbruikt niets.
Liever te vroeg dan te laat...quote:
klassiekerquote:Op maandag 25 april 2016 22:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
* Pizza_Boom heeft zich ooit eens rotgezocht naar een niet werkende sensor bij de handrem, totdat hij besefte dat het remvloeistofniveau op hetzelfde lampje zat en hij ontlucht had en daardoor het niveau in bochten te laag kwam.
Ach, handrembehuizing eens goed schoon kunnen maken.quote:
Enige wat ik eigenlijk met regelmaat controleer is m`n oliepijl en m`n bandenspanningquote:Op maandag 25 april 2016 22:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was gewoon SKF wat eraf kwam en wat er ook weer op is gegaan.
[..]
En hoe vaak controleren mensen hun KVS niveau?
quote:Op maandag 25 april 2016 22:11 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dan breng je hem toch lekker naar de dealer
Maar papa....Mooiboy92 zegt op het forum dat de waterpomp ook moet, wat weet jij er nou van.
Waarom bij een goedlopende Twingo van 500 Euro gaan sleutelen wanneer ding nog goed loopt en die distributieriem nog wel een tijd meekan?quote:Op maandag 25 april 2016 23:46 schreef eXplorer1 het volgende:
Waarom niet één maand (salaris) wachten en alsnog de pomp meepakken? Tenminste als het je tegenstaat hem te laten zitten, ik zou hem ook lekker laten zitten.
Omdat ik het tijd vind om de riem te verwisselen bij die auto, en door omstandigheden ik geen geld heb om de rest ook mee te pakken en het volgens mijn vader niet perse hoeft (En volgens mensen hier) Punt is, de riem is ruim 4 jaar geleden voor het laatst vervangen, dus vind het wel prima.quote:Op maandag 25 april 2016 23:46 schreef eXplorer1 het volgende:
Waarom niet één maand (salaris) wachten en alsnog de pomp meepakken? Tenminste als het je tegenstaat hem te laten zitten, ik zou hem ook lekker laten zitten.
Ik regelmatig, zijn toch belangrijke dingen als je wil blijven rijden.quote:Op maandag 25 april 2016 22:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoe vaak controleren mensen hun KVS niveau?
Ik moet nog nieuwe lampjes kopenquote:Op dinsdag 26 april 2016 02:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik regelmatig, zijn toch belangrijke dingen als je wil blijven rijden.
Maar het gros van de mensen controleren hun verlichting niet eens, daar rijden er meer dan genoeg voorbeelden van rond.
Ff langs de Action, 2x Philips halen (links én rechts vervangen!) voor een appel en een ei.quote:Op dinsdag 26 april 2016 02:38 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik moet nog nieuwe lampjes kopen![]()
Afgelopen Donderdag kreeg ik te horen dat zowel links voor als links achter niks meer deden.
Links achter vervangen, links voor vervangen. Links achterwerkt, links voor werkt alleen op grootlicht(Dimlicht doet het ook, maar is erg zwak vergeleken met rechts) Dus daar maar weer even een ander lampje voor halen.
En nu is het al dinsdag en je hebt nog steeds geen actie ondernomen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 02:38 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik moet nog nieuwe lampjes kopen![]()
Afgelopen Donderdag kreeg ik te horen dat zowel links voor als links achter niks meer deden.
Links achter vervangen, links voor vervangen. Links achterwerkt, links voor werkt alleen op grootlicht(Dimlicht doet het ook, maar is erg zwak vergeleken met rechts) Dus daar maar weer even een ander lampje voor halen.
Juist.quote:Op dinsdag 26 april 2016 02:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ff langs de Action, 2x Philips halen (links én rechts vervangen!) voor een appel en een ei.
Bij oude auto's niet. Bepaalde auto's daar moet je echter de halve auto voor uit elkaar halen om een setje van die kutlampjes te kunnen vervangen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 02:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Juist.
Ingewikkeld en duur is het niet maar desinteresse en luiheid zitten soms nogal in de weg blijkbaar.
Ik heb afgelopen Vrijdag die lampjes vervangen, en Zaterdag toen ik een stuk ging autorijden en er achterkwam waren de winkels al dichtquote:Op dinsdag 26 april 2016 02:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
En nu is het al dinsdag en je hebt nog steeds geen actie ondernomen?
Dat bedoel ik dus, zo lijkt het net alsof het je geen ene kont kan schelen.
Je weet het, doe er dan ook wat aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |