Je hebt voor 300 euro een auto gekocht die technisch in goede staat is. De bak is waarschijnlijk naar de klote, maar als je die vervangt weet je dat de rest ook nog prima is.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:24 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt.
Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro.
Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet.
Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto.
Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken..
Je staat met je hoofd op Autoweek en Fok, waarschijnlijk is je real life naam ook makkelijk te achterhalen, en dan ga je op een openbaar forum openlijk je vaders expertise in twijfel trekken, nota bene terwijl hij een gediplomeerd automonteur is en jou gratis helpt. Ik kan me er wel iets bij voorstellenquote:Op zondag 8 mei 2016 00:48 schreef MrBradge het volgende:
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier.
Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel.
Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.
Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima.
Dat gescheld zijn NIET mijn woorden trouwens.
Maar goed, dat word dus invervolg toch maar een uurloon betalen bij een garage.
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:34 schreef MrBradge het volgende:
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken.
Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.
En eventueel de koppeling, al is die voor 99% zeker nog gewoon goed.
En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren.
En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150.
Heeft je papa dit bedacht?quote:Op maandag 9 mei 2016 18:34 schreef MrBradge het volgende:
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken.
Ashoezen.
Keerringen.
Schakelstang.
En eventueel de koppeling, al is die voor 99% zeker nog gewoon goed.
En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren.
En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150.
Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom..quote:Op maandag 9 mei 2016 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.
Heb je überhaupt wel een klein beetje een idee van wat er aan de hand is?
En ik begrijp dat je pa alsnog wil helpen, dat vind ik dan wel weer tof.
Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:59 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom..
En, hebben niks te maken met de werking van de bak?
lk las dit op autoweek en dit zou ook met een lekkage te maken kunnen hebben?
Nouja, zelfs al draait ie weer bij dan hoef ik van hem geen hulp meer, ben de eerst komende par maanden wel klaar met m`n vader.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden.
Wel goed dat er naar gekeken wordt maar die hoezen hebben niks met lekkage te maken.
Fijn dat je oom wil helpen als je pa echt niet meer wil.
Ook ik heb via pm hulp aangeboden maar dat wordt dan onder aanwijzingen sleutelen, mijn lijf wil niet meer.
Maar je zit niet zonder iig.
Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak.
Heb je überhaupt wel een klein beetje een idee van wat er aan de hand is?
En ik begrijp dat je pa alsnog wil helpen, dat vind ik dan wel weer tof.
Dat wist ik niet dus ga uit mezelf wel ff in het schaamhoekje zitten.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn.
Op de andere forum is het topic ook al dicht. Maarja dat komt ook omdat ze soms een beetje zuur zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
Waarom nu weerquote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
hij is al unbandedquote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:38 schreef VTwelve het volgende:
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband.
Niemand het met mij eens?quote:Op maandag 9 mei 2016 16:37 schreef Taks999 het volgende:
Volgensmij haal je je een hoop problemen op de hals wat helemaal geen problemen zijn.
Je weet de historie van die auto niet. Misschien heeft die Twingo door de jaren heen de bakolie eruit gezweet en opgegeven moment zit je met te weinig olie in je versnellingsbak.
Gooi die bak vol met de juiste (en goede) hoeveelheid bakolie en kijk hoe het dan rijdt. Het is echt niet zo dat het gelijk stuk is met te weinig olie.
Tuurlijk slijt alles dan gigantisch snel, maar dat betekent niet dat je direct naar een vervangende versnellingsbak moet kijken.
Ik wel, is een stuk goedkoper en als het probleem dan is opgelost maakt het ook geen reet uit.quote:
Ach man, je kan echt prima rijden voor 300 euro als je maar (En nu praat ik iedereen na) Goed onderhoud laat plegen / pleegt aan je auto.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Beetjegek het volgende:
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden...Autorijden is niet voor niks Neerlandsch 1-na duurste hobby (een huis is t duurst)... Ga eerst maar eens fatsoenlijk werk regelen ipv voor een duppie in allerlei probleembakken willen rijden die achteraf steeds meer geld kosten.
![]()
![]()
![]()
Hij kan niet werken want zieligquote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Beetjegek het volgende:
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden...Autorijden is niet voor niks Neerlandsch 1-na duurste hobby (een huis is t duurst)... Ga eerst maar eens fatsoenlijk werk regelen ipv voor een duppie in allerlei probleembakken willen rijden die achteraf steeds meer geld kosten.
![]()
![]()
![]()
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen.
Mja, als je in de positie bent wanneer dat makkelijker is dan een reparatie uitvoeren kan dat prima inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen.
Heb je pech heb je er 3 per jaar nodig, met wat geluk haalt ie een jaar en met veel geluk 2 jaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen.
(maar goed,ik had toen makkelijk lullen met 12km woon/werk verkeer per dag)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |