wut??quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:58 schreef tja77 het volgende:
Klopt het dat de race engineer en de data engineer van Max bij STR, een andere werkgever mogen gaan zoeken?
mm :/quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:32 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Hij schijnt veel onrust veroorzaakt te hebben.
twitter:xevipujolar twitterde op donderdag 05-05-2016 om 22:06:13I did really enjoy and feel really proud of the work I did with @ToroRossoSpy 👌✌️now time to get ready for the next challenge! Grazie Faenza reageer retweet
Die doet het licht uit daar. Vrindjes met de grote baasquote:
Combineer het met Ted's verhaal en Noble's en je hebt een aardig beeld denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 00:47 schreef Geralt het volgende:
http://grandprixradio.nl/(...)t-weg-bij-toro-rosso
Olav zijn kijk op de zaken.
De waarheid zal wel in het midden liggen denk ik, maar klaarblijkelijk rommelde daar toch behoorlijk wat
Ik denk persoonlijk dat dit soort risico's de minsten zijn waar je je als coureur druk over moet maken. De auto's zijn natuurlijk keiveilig tegenwoordig, maar een crash zit altijd in een klein hoekje en dat kan veel naardere gevolgen hebben dan onrust in een team of tegenvallende resultaten.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
Ben benieuwd hoe eea gaat uitpakken. Het is een geweldige kans, maar tevens is er een risico. Of het voor Max een voordeel is dat hij mid-season doorgeschoven wordt moet nog blijken.
Verder vraag ik mij af in hoeverre Red Bull de zaakjes op orde heeft. Vorig seizoen was er een hoop gezeik en ook nu is het onrustig. Daarnaast ben ik nog niet helemaal overtuigd van Ricciardo. Het jaar waarin hij Vettel versloeg was een off-year voor Vettel.
Genoeg risico's dus voor alle betrokkenen.
Feitelijk heeft Max laten zien de beste karter ooit ter wereld te zijn en een paar klasses over te kunnen slaan en direct succesvol in de F3 te zijn in een behoorlijk competitief veld bij een middenmotor-team en als die niet zoveel mechanisme pech in het begin had gehad en later in het seizoen die debiele straf van 3 races op rij 10 plaatsen straf vanwege een kapotte motor dan had hij die titel met gemak op zn naam geschreven. En dat allemaal tegen jongens die en ouder zijn en meer ervaring hebben in de singleseaters.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feitelijk heeft Max alleen nog laten zien Sainz aan te kunnen, wat moeilijk op waarde te schatten is
Je bedoelt zoals tussen Hamilton en Rosberg?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:50 schreef Beach het volgende:
Ik hoop dat Sainz ook bij RB terecht kan volgend jaar als Ricky Ardo weg is naar Ferrari.
Dan zijn Max en Carlos een jaartje ouder en hopelijk wijzer en is er goede competitie mogelijk zonder het gedoe bij TR van de afgelopen tijd.
Ik zie dat wel gebeuren als RIC weggaat.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:50 schreef Beach het volgende:
Ik hoop dat Sainz ook bij RB terecht kan volgend jaar als Ricky Ardo weg is naar Ferrari.
Dan zijn Max en Carlos een jaartje ouder en hopelijk wijzer en is er goede competitie mogelijk zonder het gedoe bij TR van de afgelopen tijd.
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is allemaal snel vergeten als max een seizoen lang faalt.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Feitelijk heeft Max laten zien de beste karter ooit ter wereld te zijn en een paar klasses over te kunnen slaan en direct succesvol in de F3 te zijn in een behoorlijk competitief veld bij een middenmotor-team en als die niet zoveel mechanisme pech in het begin had gehad en later in het seizoen die debiele straf van 3 races op rij 10 plaatsen straf vanwege een kapotte motor dan had hij die titel met gemak op zn naam geschreven. En dat allemaal tegen jongens die en ouder zijn en meer ervaring hebben in de singleseaters.
Stellen dat Max alleen maar heeft laten zien sneller dan Sainz te zijn is natuurlijk een beetje onzin. Tevens is dat inherent als je pas bij 1 team gezeten hebt en pas 1 teamgenoot gehad hebt.
Daarom nemen ze een groot risico als je het mij vraagt. Als Ricciardo namelijk weg gaat moeten ze of Kvyat of Sainz doorschuiven. Kvyat is door de degradatie gemankeerd, terwijl het tussen Verstappen en Sainz niet botert.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zie dat wel gebeuren als RIC weggaat.
max faalt al anderhalf seizoen..quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is allemaal snel vergeten als max een seizoen lang faalt.
Iemand anders faalde een seizoen keihard van iemand die Vergne niet aan de kant kon zetten en promoveerde vervolgens naar Ferrari.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is allemaal snel vergeten als max een seizoen lang faalt.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat het voornamelijk de engineers in de garages zijn geweest die de problemen gaven. Vandaar ook dat Xevi de zak heeft gekregen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom nemen ze een groot risico als je het mij vraagt. Als Ricciardo namelijk weg gaat moeten ze of Kvyat of Sainz doorschuiven. Kvyat is door de degradatie gemankeerd, terwijl het tussen Verstappen en Sainz niet botert.
Max dus inderdaad met een Red Bull in actie. Of in elk geval dan niet met een Red Bull in TR kleuren zoals eerder het geval is geweest.quote:Overigens bevestigde Circuit Park Zandvoort vandaag dat de overstap van Max van Toro Rosso naar Red Bull óók inhoudt dat hij bij de Familie Racedagen op 4 en 5 juni met een Red Bull zal rijden.
ik zou 't ook doenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:55 schreef Geralt het volgende:
Beetje chillen beetje zuipen beetje achter de wijven aan hoezo zou het niet goed gaan?
Ik vind hem nog maar matjes met alles. Bij mij gingen alle remmen los manquote:
En dan mensen lopen te haten op hem, ik zou mn leven per direct nog met 'm ruilen (mits ik ook 3WK's achter mn naam krijg dan)quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vind hem nog maar matjes met alles. Bij mij gingen alle remmen los man![]()
Als ik mn bleke huid zou mogen houden ik ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan mensen lopen te haten op hem, ik zou mn leven per direct nog met 'm ruilen (mits ik ook 3WK's achter mn naam krijg dan)
Haha wat een baas ik snap echt niet waarom mensen zich daar druk om maken.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat het trouwens wel goed met de World Fuckin Champion?
Dat soort risico's denk je niet aan als coureur. Je wil de top bereiken. En in de F1 krijg je niet veel kansen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat dit soort risico's de minsten zijn waar je je als coureur druk over moet maken. De auto's zijn natuurlijk keiveilig tegenwoordig, maar een crash zit altijd in een klein hoekje en dat kan veel naardere gevolgen hebben dan onrust in een team of tegenvallende resultaten.
On hearing the news...quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:33 schreef ChatGirl het volgende:
Maandag zit Max trouwens bij Humberto aan tafel bij RTL Late Night. Hopelijk horen we dan wat meer over het hoe en wat
Ik erger me zo aan die politiek correcte antwoorden en die perschefs die aangeven welke onderwerpen niet ter sprake mogen komenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:47 schreef Nober het volgende:
[..]
On hearing the news...
MV: Well, of course I was very happy. A bit shocked as well - I didn't expect it, but yes I'm very happy with the opportunity of course. I have to say a big thank you to Red Bull and Dr Helmut Marko and now I just can't wait to jump into the car.
On the likely difference between the STR11 and RB12...
MV: Well hopefully it will be faster, that's the main target. I just hope to feel comfortable in the car because that's what a driver needs. We'll find out in Barcelona. I have never driven the RB12 before, it will be a new experience and there are a lot of procedures to learn, but I'm up for it.
On adapting to the Team and car...
MV: I just take it quite relaxed and see where it goes. I'll work as closely as I can with the engineers, study the procedures and also try to learn from my team-mate.
On his knowledge of the Team...
MV: Well of course, I know a lot about what they've done in the history of Formula One. This Team is very competitive and I am also a very competitive person, so hopefully it'll be a perfect match.
On Spanish Grand Prix pressure...
MV: I go there with no expectations to be honest. I just want to adapt to the car, understand it better and better every session and like I said before, study the data and see what my teammate is doing because the most important thing is to score points.
On driving for the Team...
MV: I wouldn't say more pressure to be honest. Of course I'm driving for a top Team now, but in the end you always try to do your best which is what I always try to do. For me, I don't feel more pressure.
On Jos' reaction to the news...
MV: He was very proud to be honest. He was very happy of course because he invested a lot of time also in me when I was younger and we started together in go-karting where he helped me out a lot and I learned a lot from him. For sure, if he was not helping me, I wouldn't be standing here today.
On his teammate...
MV: I've started to get to know him a little bit and we actually live in the same building in Monaco! For sure we can have a good relationship.
On offers from other teams...
MV: To be honest, I was always very happy at Red Bull. I never saw reason to change and of course with this opportunity there is no reason to change so I'm happy to be here.
On the feeling of driving for the Team...
MV: It's a great honour and it's a top Team and that's where every driver wants to drive I think. I can't wait to get started.
http://www.redbullracing.com/article/max-checks-factory
succes in je verdere leven danquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik erger me zo aan die politiek correcte antwoorden en die perschefs die aangeven welke onderwerpen niet ter sprake mogen komen
Kwalificatieduel 2012: RIC-VER 15-5quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Iemand anders faalde een seizoen keihard van iemand die Vergne niet aan de kant kon zetten en promoveerde vervolgens naar Ferrari.
Laten we wel wezen, Ricardo is geen pannenkoek, maar toen bekend werd dat hij naar RB promoveerde stond Vergne voor in punten. Toen Kvyat promoveerde ook overigens.
Dus Vergne is beter dan Kvyat, Ricardo en Vettel
Waardige opvolger voor Kvyat, to be honest.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:47 schreef Nober het volgende:
[..]
On hearing the news...
MV: Well, of course I was very happy. A bit shocked as well - I didn't expect it, but yes I'm very happy with the opportunity of course. I have to say a big thank you to Red Bull and Dr Helmut Marko and now I just can't wait to jump into the car.
On the likely difference between the STR11 and RB12...
MV: Well hopefully it will be faster, that's the main target. I just hope to feel comfortable in the car because that's what a driver needs. We'll find out in Barcelona. I have never driven the RB12 before, it will be a new experience and there are a lot of procedures to learn, but I'm up for it.
On adapting to the Team and car...
MV: I just take it quite relaxed and see where it goes. I'll work as closely as I can with the engineers, study the procedures and also try to learn from my team-mate.
On his knowledge of the Team...
MV: Well of course, I know a lot about what they've done in the history of Formula One. This Team is very competitive and I am also a very competitive person, so hopefully it'll be a perfect match.
On Spanish Grand Prix pressure...
MV: I go there with no expectations to be honest. I just want to adapt to the car, understand it better and better every session and like I said before, study the data and see what my teammate is doing because the most important thing is to score points.
On driving for the Team...
MV: I wouldn't say more pressure to be honest. Of course I'm driving for a top Team now, but in the end you always try to do your best which is what I always try to do. For me, I don't feel more pressure.
On Jos' reaction to the news...
MV: He was very proud to be honest. He was very happy of course because he invested a lot of time also in me when I was younger and we started together in go-karting where he helped me out a lot and I learned a lot from him. For sure, if he was not helping me, I wouldn't be standing here today.
On his teammate...
MV: I've started to get to know him a little bit and we actually live in the same building in Monaco! For sure we can have a good relationship.
On offers from other teams...
MV: To be honest, I was always very happy at Red Bull. I never saw reason to change and of course with this opportunity there is no reason to change so I'm happy to be here.
On the feeling of driving for the Team...
MV: It's a great honour and it's a top Team and that's where every driver wants to drive I think. I can't wait to get started.
http://www.redbullracing.com/article/max-checks-factory
Kwalificatieduels zeggen niet zo heel veel. Punten daar gaat het om op het einde van de rit en Vergne had op het moment dat bekend werd dat Ricardo naar RB zou gaan meer punten dan Ricardo en op het moment dat bekend werd dat Kvyat naar RB zou gaan meer punten dan Kvyat.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 18:17 schreef aesop het volgende:
[..]
Kwalificatieduel 2012: RIC-VER 15-5
2013: 15-4
Vergne is op zijn best middelmatig. Ricciardo is goed, heel goed zelfs. Vettel was zichzelf niet in 2014, maar toch.
Max gaat daar een zware dobber aan krijgen.
Nog niet, dit is de laatst bekende foto van hem:quote:
ik zat 'm net te lezen. Daar wordt Max even de hemel in geprezen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:57 schreef Beach het volgende:
http://www.racer.com/more(...)ping-block-cuts-deep
quote:Verstappen (above) started outgrowing the outfit almost as soon as he arrived. The signals were all there, from denying team orders to the frustration that bubbled over in multiple races, both on the radio and behind closed doors.
...
From the first time I ever saw him in an open-wheel racecar one thing has been certain in my mind. Verstappen isn't just good. He isn't just great. If designers can take a car to the edge of what is physically possible, Max Verstappen can make that car dance to the point of appearing to go beyond the realms of what we know to be physically possible.
He isn't a once-in-a-generation talent. He's a once-in-a-lifetime talent.
Hij komt ook niet uit een baarmoeder, maar uit een benzinetank.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hij is dan ook geboren met een racestuur in zijn handen en door zijn lichaam stroomt niet bloed, maar motorolie
Uiteraard zonder Redbull gemixt.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nog niet, dit is de laatst bekende foto van hem:
[ afbeelding ]
Zijn scheten stinken ook naar verbrand rubber.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:12 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hij komt ook niet uit een baarmoeder, maar uit een benzinetank.
Die van mij ook maar ik kom amper vooruit in m'n Clioquote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:43 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Zijn scheten stinken ook naar verbrand rubber.
Renault motor. Dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:08 schreef Karstman het volgende:
[..]
Die van mij ook maar ik kom amper vooruit in m'n Clio
Dacht ik al, en ik heb er nog wel Tag Heuer op geschreven....quote:
Misschien is ie off syncquote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:24 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dacht ik al, en ik heb er nog wel Tag Heuer op geschreven....
Voor hun beiden ook do or diequote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:09 schreef KingRadler het volgende:
Sainz zal nu ook niet happy zijn met een Rus naast zich die rijd als een botsauto
Nou ja, Ricciardo heeft een aflopend contract en Sainz lijkt me een kandidaat wanneer Ricciardo weggaat. Al ligt het er natuurlijk wel aan of hij en Max echt botsen of dat het allemaal nog wel meevalt. Voor de rest is de enge kandidaat Kvyat, of iemand aantrekken van buitenaf.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie Sainz nu niet meer bij Red Bull komen zolang Max er rijdt. Mits Max presteert.
http://www.planetf1.com/n(...)r-contract-for-2017/quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:16 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou ja, Ricciardo heeft een aflopend contract en Sainz lijkt me een kandidaat wanneer Ricciardo weggaat. Al ligt het er natuurlijk wel aan of hij en Max echt botsen of dat het allemaal nog wel meevalt. Voor de rest is de enge kandidaat Kvyat, of iemand aantrekken van buitenaf.
Helder.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:14 schreef Dauthi het volgende:
[..]
http://www.planetf1.com/n(...)r-contract-for-2017/
Geen aflopend contract.
of je paspoortquote:Op zondag 8 mei 2016 01:03 schreef Fopje het volgende:
Ik ga misschien naar die Zandvoort Demo incl. signeer sessies in Juni. Wat zou leuk zijn om proberen te laten signeren?
Ik denk zelf aan een RBR polo ofzo.
Je RB12?quote:Op zondag 8 mei 2016 01:03 schreef Fopje het volgende:
Ik ga misschien naar die Zandvoort Demo incl. signeer sessies in Juni. Wat zou leuk zijn om proberen te laten signeren?
Ik denk zelf aan een RBR polo ofzo.
Zeker. Of hij nivo Vettel/Hamilton is weet ik nog niet, maar het zal niet veel schelen. Wordt een flinke klus om te verslaan. Maar als Marko gelijk heeft, en Max is de nieuwe Senna, dan gaat dat lukken. Want dat Senna beter was dan Ricciardo weet ik wel zeker ;-)quote:Op zondag 8 mei 2016 04:56 schreef twiFight het volgende:
Ik heb Ricciardo wel vrij hoog zitten hoor, hoger dan een Bottas, Hulkenberg en wie weet Rosberg. Ricciardo heeft laten zien mooi in te kunnen halen. Ricciardo is een goede coureur voor Max om zich aan te meten.
Heb ik nietquote:
Ik weet het nog niet zo. Hij heeft natuurlijk een zeldzaam gevoel voor de limiet laten zien met zijn geimproviseerde lijnen bij inhaalacties. Maar ik kan nog steeds niet helemaal uitsluiten dat het meer een Alesi is dan een Schumacher, in de zin van wel de extra's hebben, maar niet zo heel snel bij het netjes je rondjes draaien. Ik schat het anders in, en hoop het ook, maar helemaal uitsluiten kan ik het niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ik zat 'm net te lezen. Daar wordt Max even de hemel in geprezen.
[..]
Top Gear zou voortaan door iedereen geboycot moeten worden.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:28 schreef VacaLoca het volgende:
Ricciardio was wel heel snel bij Top Gear, sneller dan Hamilton.
Benieuwd naar Max in de reasonably priced car
Een van je 1:43 modelautootjes van hem zou ik zeggenquote:Op zondag 8 mei 2016 01:03 schreef Fopje het volgende:
Ik ga misschien naar die Zandvoort Demo incl. signeer sessies in Juni. Wat zou leuk zijn om proberen te laten signeren?
Ik denk zelf aan een RBR polo ofzo.
Nee, new Top Gear. Het trio zal altijd Top Gear zijn, maakt niet uit op welke zenderquote:Op zondag 8 mei 2016 10:55 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Top Gear zou voortaan door iedereen geboycot moeten worden.
Dat netjes rondjes draaien geloof ik wel, de grootste twijfel heb ik nog bij die ene snelle ronde. Dat hiji Sainz inmiddels redelijk de baas is in de kwalificatie is een goed teken, maar of Sainz een goede graadmeter is weten we niet zeker. Ricciardo is dat in elk geval wel. Voor Max zou het goed zijn als ie Ricciardo dit seizoen al regelmatig voor kan blijven op zaterdag. Hij hoef het duel nog niet te winnen, maar met 17 gp's te gaan zou het fijn zijn als ie een stuk of 6 keer sneller kan zijn. Dan geef ik m drie gp's de tijd om te wennen aan de auto.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet zo. Hij heeft natuurlijk een zeldzaam gevoel voor de limiet laten zien met zijn geimproviseerde lijnen bij inhaalacties. Maar ik kan nog steeds niet helemaal uitsluiten dat het meer een Alesi is dan een Schumacher, in de zin van wel de extra's hebben, maar niet zo heel snel bij het netjes je rondjes draaien. Ik schat het anders in, en hoop het ook, maar helemaal uitsluiten kan ik het niet.
We krijgen in ieder geval de kans om het mee te maken.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet zo. Hij heeft natuurlijk een zeldzaam gevoel voor de limiet laten zien met zijn geimproviseerde lijnen bij inhaalacties. Maar ik kan nog steeds niet helemaal uitsluiten dat het meer een Alesi is dan een Schumacher, in de zin van wel de extra's hebben, maar niet zo heel snel bij het netjes je rondjes draaien. Ik schat het anders in, en hoop het ook, maar helemaal uitsluiten kan ik het niet.
Oh ja ik bedoelde eigenlijk ook gewoon bij Clarkson, Hammond en Mayquote:Op zondag 8 mei 2016 10:55 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Top Gear zou voortaan door iedereen geboycot moeten worden.
Persoonlijk ben ik meer fan van bochten. Dan zie je ze tenminste.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:53 schreef Fer het volgende:
Wat is nu leuker om te zitten in Barcelona 3/4 rechte stuk, waar ze met 300 voorbij spuiten of ergens bij die laatste bochtjes waar er amper actie is? Puut hypothetisch natuurlijk.
Heb je staplaatsen?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:53 schreef Fer het volgende:
Wat is nu leuker om te zitten in Barcelona 3/4 rechte stuk, waar ze met 300 voorbij spuiten of ergens bij die laatste bochtjes waar er amper actie is? Puut hypothetisch natuurlijk.
Als je 18 jaar bent, aan het begin van je derde seizoen in de raceauto's en bij een club als RBR rijdt, dan heb ik geen enkele twijfel meer of hij snel is. Ze wisselen daar niet zomaar.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet zo. Hij heeft natuurlijk een zeldzaam gevoel voor de limiet laten zien met zijn geimproviseerde lijnen bij inhaalacties. Maar ik kan nog steeds niet helemaal uitsluiten dat het meer een Alesi is dan een Schumacher, in de zin van wel de extra's hebben, maar niet zo heel snel bij het netjes je rondjes draaien. Ik schat het anders in, en hoop het ook, maar helemaal uitsluiten kan ik het niet.
Als je in de buurt van een groot scherm staat kun je het redelijk volgen.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Krijg je op het circuit uberhaupt wat mee van de race. Wie op welke plek ligt en zo?
Dat lijkt me zo'n nadeel van op het circuit kijken, je ziet ze maar af en toe en hebt weinig overzicht.
Ze hebben bij RBR natuurlijk alle data. Ik vermoed ook wel dat hij in ieder geval bij de allersnelsten hoort, maar ik weet het gewoon niet zeker en ook bij RBR kunnen ze daarvan niet helemaal zeker zijn. Het zou best zou kunnen zijn dat waar het gaat om de juiste afstelling kiezen en de juiste lijnen daarbij, en dat heel precies uitvoeren, dat hij daarbij dan een of twee tienden moet toegeven op de allersnelste.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:58 schreef Benoves het volgende:
[..]
Als je 18 jaar bent, aan het begin van je derde seizoen in de raceauto's en bij een club als RBR rijdt, dan heb ik geen enkele twijfel meer of hij snel is. Ze wisselen daar niet zomaar.
Op veel plekken heb he grote schermen, dan is het prima te volgen. Ik heb het op spa ook wel eens zonder scherm gezien. Dan moet je doen met een radiootje of met wat ze omroepen. Dat is niet te doen.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Krijg je op het circuit uberhaupt wat mee van de race. Wie op welke plek ligt en zo?
Dat lijkt me zo'n nadeel van op het circuit kijken, je ziet ze maar af en toe en hebt weinig overzicht.
Een Schumacher kon gewoon ongelimiteerd testen en kreeg 100 miljoen cadeau van ome Bernie.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben bij RBR natuurlijk alle data. Ik vermoed ook wel dat hij in ieder geval bij de allersnelsten hoort, maar ik weet het gewoon niet zeker en ook bij RBR kunnen ze daarvan niet helemaal zeker zijn. Het zou best zou kunnen zijn dat waar het gaat om de juiste afstelling kiezen en de juiste lijnen daarbij, en dat heel precies uitvoeren, dat hij daarbij dan een of twee tienden moet toegeven op de allersnelste.
Even quoten voor het nageslachtquote:Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
en betwijfel of hij binnen 2 jaar het gat met Ricciardo kan dichten.
Oke ik heb pelouse (staplaatsen), je hebt best veel plekken waar je kan staan. Je kan daar altijd nog zien wat de beste plek is. Ik denk bij de meest scherpe bocht die er te vinden isquote:Op zondag 8 mei 2016 12:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb nog niks, maar de eerste race van Max in de Redbull wil ik wel bijwonen.
quote:Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een Schumacher kon gewoon ongelimiteerd testen en kreeg 100 miljoen cadeau van ome Bernie.
Ik denk ook wel dat hij een wat professionelere mentaliteit heeft dan Alesi. Maar inderdaad, hij moet het wel waar gaan maken en betwijfel of hij binnen 2 jaar het gat met Ricciardo kan dichten.
Schumacher was in 1991 gelijk en direct stukken sneller dan zijn teamgenoot, dat wel.
Daarom vond ik mijn ervaring van Magny Cours '99 zo gaaf, kon je 80% van circuit overzien en hoewel die GP niet te boek stond als leverancier van veel spektakel was het dat jaar echt geweldig.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Krijg je op het circuit uberhaupt wat mee van de race. Wie op welke plek ligt en zo?
Dat lijkt me zo'n nadeel van op het circuit kijken, je ziet ze maar af en toe en hebt weinig overzicht.
Dat laatste is natuurlijk vooral voor mensen voor wie de hele F1 sowieso maar bijzaak is, dus dan heb je dat probleem al niet. Verder inderdaad zorgen dat je bij een scherm staat, dan is het wel te volgenquote:Op zondag 8 mei 2016 13:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je in de buurt van een groot scherm staat kun je het redelijk volgen.
Als je niet in de buurt van een groot scherm staat (en/of als je teveel gezopen hebt) niet
Johhnny Herbert was wel een eersteklas prutser. Zag de grindbak vaker dan Jos. De Koning van de DNF en DSQ.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Elk jaar komen er talenten bij, elk jaar blijven de sterksten over. Het niveau gaat gewoon omhoog, ook het niveau in snelheid. Na hun 30e gaan de reflexen ook achteruit en worden ze dus in beginsel langzamer, maar dat is niet de enige reden dat de oudjes het moeilijker en moeilijker krijgen met de nieuwe generatie. Dat proces wordt alleen maar versterkt doordat de coureurs steeds jonger beginnen. Echte prutsers in de regen die 3 of zelfs 5 seconden moeten toegeven op de echte regenrijders doen gewoon niet meer mee. Dus in die zin is Verstappen als de meest veelbelovende van de jongste generatie sowieso een bedreiging voor toprijders.
Ik verwacht geen gat met Ricciardo, althans, niet in het nadeel van Verstappen. Even wennen en er voorbij. We hebben alleen weinig harde feiten om op af te gaan, Alesi was ook een sensationeel talent, alleen bleek dat talent hem niet te zitten in pure snelheid wat betreft netjes rondjes draaien. Dat telt het zwaarst in de F1.
Verstappen werd even goed gekleineerd in die auto, gold ook als toptalent. Nou was die auto ook legendarisch moeilijk bestuurbaar, maar de tijdverschillen sloegen dan ook helemaal nergens op.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Johhnny Herbert was wel een eersteklas prutser. Zag de grindbak vaker dan Jos. De Koning van de DNF en DSQ.
Als je Brit bent dan kun je ook met gemiddeld talent de F1 halen. Grote thuismarkt, sponsors enzovoorts. Veel teams hebben er hun HQ.
wat dat betreft is het ook jammer dat Senna zo vroeg overleden is, Schumacher krijgt vaak niet de credits die hij wel verdientquote:Op zondag 8 mei 2016 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verstappen werd even goed gekleineerd in die auto, gold ook als toptalent. Nou was die auto ook legendarisch moeilijk bestuurbaar, maar de tijdverschillen sloegen dan ook helemaal nergens op.
Schumacher was gewoon iets heel bijzonders, dat is niet eens tot volle uitdrukking gekomen in zijn statistiekenlijst. Beetje jammer dat het wat ondoorzichtige karakter van de F1 altijd wordt gebruikt om daar smoesjes voor te verzinnen.
Senna was al 34 toen. Zelfde bouwjaar als Maradona.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat dat betreft is het ook jammer dat Senna zo vroeg overleden is, Schumacher krijgt vaak niet de credits die hij wel verdient
De auto was niet gemaakt voor Verstappen en kreeg wrs. het inferieure pakket. Natuurlijk is Schumacher veel beter en is het een beetje makkelijk om op de karting resultaten te wijzen, maar een Vettel of Alonso had het ook afgelegd. Als Verstappen echt zo goed was dan had ie zijn plekje wel behouden, of zeg ik wat doms?quote:Op zondag 8 mei 2016 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verstappen werd even goed gekleineerd in die auto, gold ook als toptalent. Nou was die auto ook legendarisch moeilijk bestuurbaar, maar de tijdverschillen sloegen dan ook helemaal nergens op.
Schumacher was gewoon iets heel bijzonders, dat is niet eens tot volle uitdrukking gekomen in zijn statistiekenlijst. Beetje jammer dat het wat ondoorzichtige karakter van de F1 altijd wordt gebruikt om daar smoesjes voor te verzinnen.
ze hebben nauwelijks tegen elkaar gereden en natuurlijk was Senna heel goed maar zijn overlijden heeft hem nog meer een legende gemaakt dan hij al was.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Senna was al 34 toen. Zelfde bouwjaar als Maradona.
Tot die tijd was Senna bijna altijd de betere, huh?
Van der Grint heeft ook gezegd dat Senna sneller was qua pure snelheid.
Alle reputaties van coureurs die in dezelfde auto als Schumacher hebben gezeten waren voor die tijd groter dan na die ontmaskering. Alleen die Benetton was legendarisch nerveus, het was een kwestie van kun je er mee omgaan of niet, Schumacher kon dat als enige wel. Dus dat verschil was specifiek voor die auto, maar andere verschillen, waaronder die in de regen, waren dat niet.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De auto was niet gemaakt voor Verstappen en kreeg wrs. het inferieure pakket. Natuurlijk is Schumacher veel beter en is het een beetje makkelijk om op de karting resultaten te wijzen, maar een Vettel of Alonso had het ook afgelegd. Als Verstappen echt zo goed was dan had ie zijn plekje wel behouden, of zeg ik wat doms?
Waarom valt iedereen hierover. Dit is echt mildjes vergeleken met vroegere sterren als Ickx, Stewart, Irvine. Dat waren pas feestbeesten, dit is niks. Laat m lekker.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat het trouwens wel goed met de World Fuckin Champion?
Dat is zonder twijfel, maar wat ik bedoel is dat Senna er niet beter op zou zijn geworden (hij was al 34) en Schumacher zou dan sowieso zijn beste jaren hebben gekend (25-29 jaar oud). Of Schumi minder credits krijgt door Senna's vroege dood... misschien.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben nauwelijks tegen elkaar gereden en natuurlijk was Senna heel goed maar zijn overlijden heeft hem nog meer een legende gemaakt dan hij al was.
Sponsoring voor een klein land als Nederland was zeker nihil, maar de grotere coureurs en landen waren toen al marketingfenomenen.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:38 schreef Fer het volgende:
Dasrnaast waren er toen geen simulatoren, geen feeders zoals gp2 en moest Jos het maar een beetje uitzoeken. Sponsering was nihil, vaak grabbelde Marlboro maar weer een miljoen uit de buidel.
Tegenwoordig zie je dat ze veel beter voorbereid instappen. Kijk bijvoorbeeld naar Hamilton, pakte bijna het kampioenschap in 2007.
Daarnaast kon je in 94 nog een seconde extra eruit halen als rijder, terwijl je nu vaak ziet de beide rijders wel het maximale eruit krijgen tijdens de q.
Ik vond die Britse haat naar hem toe altijd wel schitterend.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat dat betreft is het ook jammer dat Senna zo vroeg overleden is, Schumacher krijgt vaak niet de credits die hij wel verdient
http://www.bbc.com/sport/formula1/17816565quote:It was also interesting to hear Mercedes' Michael Schumacher complain about the Pirelli tyres.
He is a professional racing driver, and it's all about looking after your tyres. You do that by getting the right balance on the car.
When I was involved with Bridgestone tyres with Jordan in the early 2000s, in the middle of the tyre war with Michelin, Schumacher and Ferrari had tyres we were not even allowed to look at.
They cost so much money that Bridgestone could not afford to supply them to everyone. And whenever we did have an opportunity to run a derivative of those tyres, our lap times were much, much better.
It's a bit sad that Michael now sees things the other way around, because a lot of his competitiveness in those days was down to the working relationship he and Ferrari had with Bridgestone, one to which nobody else had access.
Now there's a standard tyre, it's down to him and Mercedes to get it working properly, not point the finger at the supplier.
(Google translate)quote:According to US news portal newseveryday.com, the state of Michael Schumacher would have worsened and life of seven - time world champion F-1 would be hanging by a thread.
The website quoted a source refers to a neurosurgeon who asked to remain anonymous, and that as long as News Everyday is credible, implying that it is someone close to the 'Kaiser' circuits.
" You need a miracle to stay alive"
Welk gat met Ricciardo? Zullen we eerst even kijken hoe het zal gaan?quote:Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een Schumacher kon gewoon ongelimiteerd testen en kreeg 100 miljoen cadeau van ome Bernie.
Ik denk ook wel dat hij een wat professionelere mentaliteit heeft dan Alesi. Maar inderdaad, hij moet het wel waar gaan maken en betwijfel of hij binnen 2 jaar het gat met Ricciardo kan dichten.
Schumacher was in 1991 gelijk en direct stukken sneller dan zijn teamgenoot, dat wel.
Waanzin is het gewoon. Compleet verblind door chauvinisme. Als je met Ralf en Montoya rijdt moet je gewoon een auto bouwen die minstens een halve seconde sneller is om Schumacher te verslaan. Toen dat net niet helemaal lukte heeft Michelin valsgespeeld door een deel van de bandwang als loopvlak te gebruiken. Autosportregels van die categorie zijn heel duidelijk, 1 mm te breed loopvlak betekent startverbod of diskwalificatie, net als een 1 mm te brede vleugel, of een 0.01 bar te lage bandendruk (ja, Hamilton werd gematst vorig jaar). Volgslagen van de pot gerukt om Michelin te sparen.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vond die Britse haat naar hem toe altijd wel schitterend.
Zat hij te prutsen of was het meer McLaren? Die sindsdien alleen maar verder zijn afgezakt.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Na jaren opgekeken te moeten hebben tegen Schumacher is daar dan ineens Hamilton, het wonderkind die wel eventjes 10-voudig WK zou worden. Die prutst een paar jaar wat aan en krijgt ondanks zijn blunders een titel in de schoot geworpen, en ineens is er wéér een Duitser die het mannetje is en even laat zien hoe het moet. Dan verkneukel ik me om die frustraties.
Hij zat te prutsen.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zat hij te prutsen of was het meer McLaren? Die sindsdien alleen maar verder zijn afgezakt.
Alleen in 2011 misschien. En zijn laatste jaar.quote:
Ben ook in Magny Cours geweest, die camping was tof.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Daarom vond ik mijn ervaring van Magny Cours '99 zo gaaf, kon je 80% van circuit overzien en hoewel die GP niet te boek stond als leverancier van veel spektakel was het dat jaar echt geweldig.
Zoiets zou ik nog wel weer keer willen meemaken. Spa trekt me daarom minder omdat zonde vind om veel geld te betalen om 3% van het circuit te zien
Schumacher krijgt zo ontzettend veel credits. Iedereen zo'n beetje zet hem in de top vijf aller tijden, even los van op welke plek precies. Wat zou hij nog meer moeten krijgen?quote:Op zondag 8 mei 2016 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat dat betreft is het ook jammer dat Senna zo vroeg overleden is, Schumacher krijgt vaak niet de credits die hij wel verdient
Die auto werd door de verboden software een stuk minder moeilijk bestuurbaar.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verstappen werd even goed gekleineerd in die auto, gold ook als toptalent. Nou was die auto ook legendarisch moeilijk bestuurbaar, maar de tijdverschillen sloegen dan ook helemaal nergens op.
Schumacher was gewoon iets heel bijzonders, dat is niet eens tot volle uitdrukking gekomen in zijn statistiekenlijst. Beetje jammer dat het wat ondoorzichtige karakter van de F1 altijd wordt gebruikt om daar smoesjes voor te verzinnen.
Plek 1, en dan een tijdje niks en dan kan de discussie over de volgende 4 beginnen. Niet eens omdat hij zoveel wereldtitels heeft, maar juist omdat hij in de jaren dat hij die niet kon winnen ook de grote uitdager was, met wat voor hork van een auto dan ook. We hebben dankzij hem spannende seizoenen gehad die met een gewone wereldkampioen doodsaai waren geweest vanwege de dominantie van de andere auto.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Schumacher krijgt zo ontzettend veel credits. Iedereen zo'n beetje zet hem in de top vijf aller tijden, even los van op welke plek precies. Wat zou hij nog meer moeten krijgen?
Kijk naar het grafiekje van de stuurbewegingen in het filmpje dat ik plaatste. Welke software zat er dan in het stuur?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:09 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Die auto werd door de verboden software een stuk minder moeilijk bestuurbaar.
Dat weet jezelf wel. Is genoeg bewijs voor, vraag maar aan Frank Williams.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Plek 1, en dan een tijdje niks en dan kan de discussie over de volgende 4 beginnen. Niet eens omdat hij zoveel wereldtitels heeft, maar juist omdat hij in de jaren dat hij die niet kon winnen ook de grote uitdager was, met wat voor hork van een auto dan ook. We hebben dankzij hem spannende seizoenen gehad die met een gewone wereldkampioen doodsaai waren geweest vanwege de dominantie van de andere auto.
[..]
Kijk naar het grafiekje van de stuurbewegingen in het filmpje dat ik plaatste. Welke software zat er dan in het stuur?
Haha pas op hoor, straks stort heel Fok nog in elkaar. De beste coureur is per definitie een kwestie van meningen, want ze hebben niet allemaal in dezelfde tijd gereden en in dezelfde auto's. De discussies zijn dan ook niets meer dan "ik vind mijn mening beter dan jouw mening". Konden we allemaal maar gewoon een eigen favoriet hebben en elkaar respecteren en genieten van de races, toen en nu.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
maar verwar je mening niet met een feit.
Ik heb daar nooit iets concreets van gezien, maar feit is dat zijn rijstijl gewoon het verschil kan verklaren en hij in elke auto er dingen uit heeft gehaald die er eigenlijk niet in zaten.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat weet jezelf wel. Is genoeg bewijs voor, vraag maar aan Frank Williams.
Dat in ieder geval niet.quote:Voor de rest mag jij hem best op 1 zetten, maar verwar je mening niet met een feit. Er valt voldoende op de overigens geweldige prestaties van MS af te dingen, zoals de zwakte van zijn lichting.
Dat was Fangio ook heel lang. Bij Clark weet ik niet zo precies wat hem nou zo bijzonder zou maken dat hij met 2 titels dat predikaat zou verdienen, waarschijnlijk dat hij Engels is.quote:Verder ben ik erg benieuwd hoe jij kan weten dat hij beter was dan Fangio of Clark. Ik heb ze nooit zien rijden, dus ik kan ze niet beoordelen. Maar overlevers uit het tijdperk van toen vinden hen vaakb weer de beste ooit.
Senna vond gewoon zijn gelijke in zijn lichting. Bij Schumacher verbleekten ze allemaal, dat is dus een veel groter verschil met de concurrenten van zijn tijd dan Senna wist te maken. Die stak er niet zover bovenuit.quote:De anderen die steevast in de top vijf worden genoemd zijn Senna en Prost. Die heb ik wel gezien. Prost vond ik minder dan Senna en Schumacher, zij het niet heel veel. In de wagen heb ik nooit een betere gezien dan Senna.
Nee, dat is een onzinnige opmerking. Klasse staat los van het feit of jij hem een knappe man vond of iets dergelijks, dat is geen kwestie van een mening hebben. Dat is net zoiets als meisjes van 12 die roepen dat Justin Bieber de beste muzikant ooit is. Dat soort dingen zijn een prima reden om fan van iemand te zijn, als puur persoonlijke voorkeur, maar met de prestaties en dus de klasse van een sportman heeft het niets van doen.quote:Klasse beter dan Schumacher, dat komt mede door zijn persoonlijkheid en charisma. Maar dat is idd slechts mijn mening.
Brazilianen zijn gewoon een vervelend zeurvolkje dat net zo lang zit te drammen dat een Braziliaan het beste is tot de rest van de wereld maar toegeeft om er vanaf te zijn. Dat is bij voetballers niet anders, daar kun je ook meteen 20% vanaf halen.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:54 schreef Bluurgh het volgende:
Wat is er dan zoveel anders aan Senna?
Beiden miljoenen fans, omdat de Brazilianen armer waren en misschien wat meer aan Senna "hadden" kan je dat als een verschil zien
Hier komt het wel op neer maar persoonlijk heb ik meer met Schumacher dan Sennaquote:Op zondag 8 mei 2016 19:54 schreef Bluurgh het volgende:
Wat is er dan zoveel anders aan Senna?
Beiden miljoenen fans, omdat de Brazilianen armer waren en misschien wat meer aan Senna "hadden" kan je dat als een verschil zien
Beiden beukten concurrenten van de baan
Senna sloeg wél zijn medecoureurs en Schumi werd tegengehouden bij McLaren
Beiden waren gewoon onwijs snel en getalenteerd
Vervang Brazilianen door Argentijnen en dan klopt het 100%quote:Op zondag 8 mei 2016 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Brazilianen zijn gewoon een vervelend zeurvolkje dat net zo lang zit te drammen dat een Braziliaan het beste is tot de rest van de wereld maar toegeeft om er vanaf te zijn. Dat is bij voetballers niet anders, daar kun je ook meteen 20% vanaf halen.
Bij zijn tweede afscheid zei je dat het veld veel sterker was geworden (en hij minder). Geloof ik.quote:
Uiteraard is in meer dan 20 jaar het veld veel sterker geworden, elk jaar een beetje. Dat hij uberhaupt op zijn leeftijd met mindere reflexen en in een sterker veld uitstekend mee kon komen zegt heel veel over hoeveel beter hij dan de rest was destijds. Gemiddeld was de huidige leider in het WK beter, maar de hoogste pieken waren echt voor hem.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij zijn tweede afscheid zei je dat het veld veel sterker was geworden (en hij minder). Geloof ik.
quote:Jim Clark won the 1963 Belgian Grand Prix at Spa-Francorchamps in extremely wet, foggy and rainy conditions. After starting eighth on the grid Clark passed all of the cars in front of him, including early leader Graham Hill. About 17 laps into the race, with the rain coming down harder than ever, Clark had not only lapped the entire field except for Bruce McLaren, but he was almost five minutes ahead of McLaren and his Cooper. This would be the first of seven victories for Clark and Team Lotus that year.
In the 1967 Italian Grand Prix at Monza after starting from pole, Clark was leading in his Lotus 49 (chassis R2), when a tyre punctured. He lost an entire lap while having the wheel changed in the pits. Rejoining sixteenth, Clark ripped back through the field, progressively lowering the lap record and eventually equalling his pole time of 1m 28.5s, to regain the lost lap and the lead. He was narrowly ahead of Brabham and Surtees starting the last lap, but his car had not been filled with enough fuel for such a performance: it faltered, and finally coasted across the finish line in third place.
In his Indianapolis 500 win, Clark led for 190 of the 200 laps, with an unprecedented average speed of over 150 miles per hour (240 km/h), to become the first non-American in almost half a century to win the famous race.[10][11]
In 1963 and 1965, Jim Clark equaled Alberto Ascari's record for Highest percentage of possible championship points in a season (100%). Leading 71.47% of the laps in 1963, Jim Clark holds the record for highest percentage of laps in the lead in a season. He also holds the record for most Grand Slams, taking pole, fastest lap, race win and leading every lap of the race in 8 races (1962 British Grand Prix, 1963 Dutch Grand Prix, 1963 French Grand Prix, 1963 Mexican Grand Prix, 1964 British Grand Prix, 1965 South African Grand Prix, 1965 French Grand Prix, 1965 German Grand Prix).
Op Monza heeft hij ooit eens in het begin van de race banden moeten wisselen, waardoor hij op een ronde achterstand kwam. Met een ronde of twee te gaan lag hij weer op kop, maar kreeg hij mechanische pech.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:19 schreef Bluurgh het volgende:
Jim Clark deed ook gewoon absurde dingen, op de Nurburgring in 1967 pakte hij de pole met ruim 9 seconden voorsprong op de nummer twee. Ja, bijna tien seconden!
En schaamteloos van wiki:
[..]
Beter als in: zijn voordeel in fysieke preparatie was verdwenen? De opleidingen en scholing is verbeterd?quote:Op zondag 8 mei 2016 20:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard is in meer dan 20 jaar het veld veel sterker geworden, elk jaar een beetje. Dat hij uberhaupt op zijn leeftijd met mindere reflexen en in een sterker veld uitstekend mee kon komen zegt heel veel over hoeveel beter hij dan de rest was destijds. Gemiddeld was de huidige leider in het WK beter, maar de hoogste pieken waren echt voor hem.
Ook ja, maar er wordt ook steeds harder doorgeselecteerd, gewoon omdat het kan. Meer jongetjes die gaan karten, meer talent om uit te selecteren. Als je er maar minder dan 30 in de F1 kwijt kan tikt dat aan. Zo zien we bijvoorbeeld nog steeds wel het verschil tussen goede en mindere regenrijders, maar dat het om 3 of 5 seconden per ronde gaat zoals in de vroege jaren van Schumacher is niet meer. Dan had je hem en specialist Alesi en de rest van het veld werd vernederd.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Beter als in: zijn voordeel in fysieke preparatie was verdwenen? De opleidingen en scholing is verbeterd?
Met dit soort dingen kan ik dus niks. Weet je wel hoe lang de Nurburgring toen nog was? Dan vind ik de 11 seconden die Gilles Villeneuve had op Watkins Glenn in de regen veel indrukwekkender.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:19 schreef Bluurgh het volgende:
Jim Clark deed ook gewoon absurde dingen, op de Nurburgring in 1967 pakte hij de pole met ruim 9 seconden voorsprong op de nummer twee. Ja, bijna tien seconden!
En schaamteloos van wiki:
[..]
Klopt wel idd dat karten enorm is gegroeid de laatste twee decennia, ondanks dat de kosten omhoog schieten. Tegenwoordig praat je over bedragen met vijf of zes cijfers.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook ja, maar er wordt ook steeds harder doorgeselecteerd, gewoon omdat het kan. Meer jongetjes die gaan karten, meer talent om uit te selecteren. Als je er maar minder dan 30 in de F1 kwijt kan tikt dat aan. Zo zien we bijvoorbeeld nog steeds wel het verschil tussen goede en mindere regenrijders, maar dat het om 3 of 5 seconden per ronde gaat zoals in de vroege jaren van Schumacher is niet meer. Dan had je hem en specialist Alesi en de rest van het veld werd vernederd.
Staat gewoon op het internet. Dat tweede deel ben ik overigens met je eens hoor, dat is het kenmerk van de allergrootsten. Die kunnen net iets meer uit een auto halen dan er eigenlijk in zit.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb daar nooit iets concreets van gezien, maar feit is dat zijn rijstijl gewoon het verschil kan verklaren en hij in elke auto er dingen uit heeft gehaald die er eigenlijk niet in zaten.
Dat in ieder geval wel. Als je grootste concurrent Hill, Hakkinen, Villeneuve of Raikkonen heet, dan weet je dat je niet te maken hebt met toppers als Mansell, Prost of Piquet, maar met een tamelijke prutslichting.quote:Dat in ieder geval niet.
Scorebordjournalistiek. Zo kan je ook tegenwerpen dat de man liefst 34% van alles zijn races won. Tamelijk indrukwekkend, Schumacher komt daar niet aan. Clark heeft zichzelf ooit unlapped en stoomde in een ruk door naar de kop van het veld. De man heeft immense heldendaden op zijn naam staan. Maar bottom line: Je hebt hem nooit gezien, dus je hebt geen idee. De mannen die toen leefden zeggen stuk voor stuk iets anders. En die hadden niet een statistiek als enige argument. Zomaar zonder enige info meer dan een aantal wereldtitels zeggen 'Schumacher is beter' is totaal ongefundeerd.quote:Dat was Fangio ook heel lang. Bij Clark weet ik niet zo precies wat hem nou zo bijzonder zou maken dat hij met 2 titels dat predikaat zou verdienen, waarschijnlijk dat hij Engels is.
Dat klopt. Twee coureurs van de buitencategorie in één lichting was tamelijk uniek. Is verder in al die jaren vrijwel nooit voorgekomen, of het moet zijn dat de ene nog geen top was en de ander in zijn nadagen. Maar twee van de buitencategorie op de toppen van hun macht, hebben we zelden gezien.quote:Senna vond gewoon zijn gelijke in zijn lichting.
Die verbleekten niet, die hebben nooit kleur gehad. Je gaat mij niet wijsmaken dat Montoya of Hill evengoed was als Mansell of Prost. Als je dat beweert dan heb je de jaren 80 sowieso nooit gezien.quote:Bij Schumacher verbleekten ze allemaal, dat is dus een veel groter verschil met de concurrenten van zijn tijd dan Senna wist te maken. Die stak er niet zover bovenuit.
Ik vond hem helemaal geen knappe man, dat is een eigen conclusie die ik niet gezegd heb. Senna had onmiskenbaar een charisma en een persoonlijkheid die als grote kwaliteiten voor een sportman mogen worden beschouwd. Cruijff had dat ook. Dat heeft wel degelijk ontzettend veel met de klasse van een sportman te maken. De persoonlijkheid van Senna (lees de rechtervoet van God eens voor de gein) was buitengewoon krachtig. De intelligentie, zijn onverzettelijkheid, zijn gedrevenheid, zijn werkethiek, het vermogen het team voor zich te winnen. Allemaal tekenen van klasse van een sportman. Of het een knappe vent is of dat hij een haakneus had, interesseert me vrij weinig. Ik val op vrouwen. Dan had ik hier wel een boom opgezet over Carmen Jorda.quote:Nee, dat is een onzinnige opmerking. Klasse staat los van het feit of jij hem een knappe man vond of iets dergelijks, dat is geen kwestie van een mening hebben. Dat is net zoiets als meisjes van 12 die roepen dat Justin Bieber de beste muzikant ooit is. Dat soort dingen zijn een prima reden om fan van iemand te zijn, als puur persoonlijke voorkeur, maar met de prestaties en dus de klasse van een sportman heeft het niets van doen.
Nee joh, Britten zijn meestal heel positief over Nederlanders.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vond die Britse haat naar hem toe altijd wel schitterend.
BBC:
[..]
http://www.bbc.com/sport/formula1/17816565
'MotorSports' magazine redacteur:
http://www.emotionreports.com/downloads/pdfs/ferrari.pdf
Moet je eens voorstellen dat er zulke stukken verschijnen over Messi ofzo.
BBC zet hem op plek vier aller tijden:
http://www.bbc.com/sport/formula1/19998444
Karaktermoord door de Guardian:
http://www.theguardian.co(...)macher-f1-retirement
Ik heb soms ook het idee dat de Britten de Nederlanders niet altijd echt mogen. Wat jullie?
https://www.reddit.com/r/(...)ter_than_verstappen/
Geweldige plek toch? Wat is er mis met plek 4 aller tijden? Dat moet iemand mij eens uitleggen. Het schijnt beledigend te zijn, terwijl je dan juist een waar fenomeen moet zijn.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
BBC zet hem op plek vier aller tijden:
http://www.bbc.com/sport/formula1/19998444
Ook zoiets. Wat is er mis met dit stuk? Perfect artikel, waarin 's mans grootheid diverse malen wordt aangehaald, maar tevens gaat men niet voorbij aan diens donkere zijde. En terecht, want MS was alles behalve controversieel. Er is niks karaktermoordachtigs aan dit stuk, sterker, het is uiterst realistisch.quote:
De sport gaat nou eenmaal om wereldtitels winnen, en daarna races, in ieder geval voor de kandidaten van grootste coureur. Laten we wel beginnen bij de harde feiten, dat zijn niet de enige feiten die meespelen, maar dat moet iedereen als gegeven erkennen. Die 34% vind ik wel een interessante statistiek, maar die impliceert al dat het aantal gewonnen races een zeer belangrijk criterium is. Maar als je 9 seconden sneller bent op een baan van 10 minuten dan is dat net zo indrukwekkend als 0.9 op een ronde van een minuut. Ga me niet vertellen dat Schumacher iets dergelijks nooit gedaan heeft, alleen heeft die nooit in de Groene Hel mogen rijden.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:51 schreef JimmyManna het volgende:
Scorebordjournalistiek. Zo kan je ook tegenwerpen dat de man liefst 34% van alles zijn races won. Tamelijk indrukwekkend, Schumacher komt daar niet aan. Clark heeft zichzelf ooit unlapped en stoomde in een ruk door naar de kop van het veld. De man heeft immense heldendaden op zijn naam staan. Maar bottom line: Je hebt hem nooit gezien, dus je hebt geen idee. De mannen die toen leefden zeggen stuk voor stuk iets anders. En die hadden niet een statistiek als enige argument. Zomaar zonder enige info meer dan een aantal wereldtitels zeggen 'Schumacher is beter' is totaal ongefundeerd.
We zien een mooie tweestrijd in een tijd met grote namen. De naam van Prost was terecht groot en de naam van Senna was terecht groot. Later werd die laatste nog een heel stuk groter en dat was misschien niet voor het volle pond terecht. Maar ook Piquet en Mansell zaten er dicht top, en dat maakte die jaren erg boeiend. Er was echt een elite die bewondering afdwong. Het waren ook mannen, dat moest ook wel, anders waren het dode jongens geweest. Bellof was eigenlijk nog een grotere belofte dan Senna, maar die stierf voordat hij zich erbij kon voegen, of er boven. Ik heb ontzettend veel respect voor hoe die tegen elkaar geracet hebben, maar als er niet één naam duidelijk heel ver bovenuit springt dan zegt dat ook wat.quote:Dat klopt. Twee coureurs van de buitencategorie in één lichting was tamelijk uniek. Is verder in al die jaren vrijwel nooit voorgekomen, of het moet zijn dat de ene nog geen top was en de ander in zijn nadagen. Maar twee van de buitencategorie op de toppen van hun macht, hebben we zelden gezien.
Daar ben ik het wel mee eens. Kleur is wat ze zeker hadden, maar we hadden het over klasse. Als het snelheidsverschil met Schumacher niet zo groot was hadden JPM en Raikkonen ook grote namen kunnen worden, en als Schumacher er niet was geweest was Hakkinen waarschijnlijk de grootste van zijn tijd geweest. Maar als we een willekeurig seizoen met Schumacher nemen dan was het Schumacher vs een of twee anderen, dikwijls in een auto van Newey.quote:Die verbleekten niet, die hebben nooit kleur gehad. Je gaat mij niet wijsmaken dat Montoya of Hill evengoed was als Mansell of Prost. Als je dat beweert dan heb je de jaren 80 sowieso nooit gezien.
Ik zie er niks bijstaan wat hem in positieve zin onderscheidt van Schumacher. Het zijn beide eikels voor hun tegenstanders en vrienden en aanvoerders voor hun team. Senna had iets mythisch en was een man zoals andere mannen graag wilden zijn, Schumacher was een lelijke Duitser. Als je een film met ze zou maken dan kies je alleen op het uiterlijk Schumacher als de slechterik en Senna als de koene held. Daar is niks mis mee, de mancrush factor hoort bij de bewondering voor sportmannen. Alleen met klasse en de prestaties heeft het niks van doen.quote:Ik vond hem helemaal geen knappe man, dat is een eigen conclusie die ik niet gezegd heb. Senna had onmiskenbaar een charisma en een persoonlijkheid die als grote kwaliteiten voor een sportman mogen worden beschouwd. Cruijff had dat ook. Dat heeft wel degelijk ontzettend veel met de klasse van een sportman te maken. De persoonlijkheid van Senna (lees de rechtervoet van God eens voor de gein) was buitengewoon krachtig. De intelligentie, zijn onverzettelijkheid, zijn gedrevenheid, zijn werkethiek, het vermogen het team voor zich te winnen. Allemaal tekenen van klasse van een sportman.
Hakkinen wordt door velen wel behoorlijk hoog ingeschat. Op reddit staat o.a. een stuk van brundle hemzelf over hakkinen vs Schumacher en hun specifieke kwaliteiten.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:13 schreef Wombcat het volgende:
Ik zie trouwens dat Hakkinen en Schumacher allebei een jaar Brundle als teammaat gehad hebben, en dat ze ook ongeveer evenveel beter dan Brundle lijken te zijn geweest (Hakkinen 15-1 in kwal., punten: 26-13, Schumacher: 15-0 in kwal., punten: 53-38).
Valt wel mee. Hakkinen was geen exceptionele wereldkampioen. Daarvoor heeft hij teveel mindere jaren gehad, waaronder zijn kampioensjaar 99. Hij was wel heel snel, maar niet zo compleet, mistte ook zeker wat gedrevenheid in mijn ogen.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hakkinen wordt door velen wel behoorlijk hoog ingeschat. Op reddit staat o.a. een stuk van brundle hemzelf over hakkinen vs Schumacher en hun specifieke kwaliteiten.
Hakkinen niet. Button. Villeneuve. Vettel ook niet toch?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:45 schreef Geralt het volgende:
Nagenoeg alle Wereldkampioenen hebben rare fratsen uitgehaald. De meeste wel in elk geval
Alleen maar mooi dat men in de F1 dus niet alleen kijkt naar statistieken die niet altijd heel veel zeggen voor zo'n lijstjequote:Op maandag 9 mei 2016 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
In geen enkele andere sport zul je zien dat de atleet met de beste statistieken buiten de top drie staat. Dat is vrijwel ondenkbaar. Dus apart is het zeker.
Het zou gekker zijn als hij die ambitie niet zou hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:58 schreef KingRadler het volgende:
Sainz verwacht ook in de toekomst in Red Bull te zitten.
droom maar verder
Als hij z'n badkuip er mee vult misschien.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:58 schreef KingRadler het volgende:
Sainz verwacht ook in de toekomst in Red Bull te zitten.
droom maar verder
De meeste andere sporten zijn ook geen mechanische sporten. Waarbij ik ook niet zeg dat hij niet in de top drie zou horen, maar er gelden heel veel verschillende omstandigheden. Zeker door de jaren geen.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
In geen enkele andere sport zul je zien dat de atleet met de beste statistieken buiten de top drie staat. Dat is vrijwel ondenkbaar. Dus apart is het zeker.
Zeg ik als iemand die stond te juichen toen Coulthard hem van de baan kegelde.
Kijk maar eens naar tennis wat een zeer gecontroleerde sport is qua omstandigheden. Binnen een vierhoek moet alles zich afspelen. Maar er is al een drastisch verschil in hoe spelers schitteren als men overgaat van gravel naar gras.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:03 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
De meeste andere sporten zijn ook geen mechanische sporten. Waarbij ik ook niet zeg dat hij niet in de top drie zou horen, maar er gelden heel veel verschillende omstandigheden. Zeker door de jaren geen.
Helemaal niet apart. Hij scoort absoluut gezien misschien beter, maar relatief gezien niet. Dan scoort een coureur als Fangio (mijn nummer 1 aller tijden) veel beter.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:04 schreef Klopkoek het volgende:
In geen enkele andere sport zul je zien dat de atleet met de beste statistieken buiten de top drie staat. Dat is vrijwel ondenkbaar. Dus apart is het zeker.
Zeg ik als iemand die stond te juichen toen Coulthard hem van de baan kegelde.
Het is gewoon Hills fout, tegenwoordig zou hij daarvoor een S&G krijgen. Dat is waar ik moeite mee heb, altijd dat verdraaien van de feiten, altijd doen alsof Barrichello, Massa, Irvine, Herbert, Piquet, Verstappen, Brundle niet gewoon een beslissend stuk langzamer waren. Zelfs de grootste zwakbegaafde uit Kerpen zelf geeft toe dat Schumacher fout zat bij zijn actie op Villeneuve. Maar de andere kant die gewoon een keer zijn buitengewone kwaliteiten erkent blijft blijkbaar teveel gevraagd.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:31 schreef Deckard het volgende:
Schumacher had een team om zich heen gebouwd. Dat betekende dat hij altijd de betere auto kreeg, maar ook teamgenoten nooit mochten strijden voor het WK maar slechts bijrijders waren. Kijk eens naar de geweldige races tussen de McLarens. Zijn wereldkampioenschappen zeiden mij altijd weinig, omdat de nieuwe generatie nog in opmars moest komen. Massa en Barrichello zie ik altijd nog als bitches van de man die wat mij betreft niet serieus kunnen worden genomen als coureurs. Hier en daar kregen ze dan een gp'tje als het kampioenschap al binnen gehaald/zeker was.
Wat mij betreft valt hij vooral te prijzen vanwege zijn vakmanschap en goede samenwerking met de jongens die dag in dat uit die auto naar een volgend niveau zaten te brengen. En natuurlijk heel vaak over de grens gaan en maar hopen dat niemand het merkt. Maar als coureur zegt hij mij niets.
Zijn eerste bekende rare actie zegt dan ook genoeg.
In wat voor opzicht scoort hij relatief gezien minder dan Prost, Senna of een Vettel? Zijn comeback niet meegeteld, die zijn statistieken naar beneden hebben gebracht.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Helemaal niet apart. Hij scoort absoluut gezien misschien beter, maar relatief gezien niet. Dan scoort een coureur als Fangio (mijn nummer 1 aller tijden) veel beter.
Schumacher scoort absoluut gezien zo hoog omdat hij (relatief) lang is doorgegaan (ten opzichte van o.a. de top 3).
Hij was snel, had fenomenale wagenbeheersing, had passie, kon geweldig inhalen. Was goed in de kwalificaties en had een goede start.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:59 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Valt wel mee. Hakkinen was geen exceptionele wereldkampioen. Daarvoor heeft hij teveel mindere jaren gehad, waaronder zijn kampioensjaar 99. Hij was wel heel snel, maar niet zo compleet, mistte ook zeker wat gedrevenheid in mijn ogen.
De mijne ookquote:Op maandag 9 mei 2016 12:25 schreef potjecreme het volgende:
Mijn nummer 1 is Niki Lauda.
[ afbeelding ]
Deze trouwens hier al voorbij gekomen..quote:Op maandag 9 mei 2016 11:53 schreef nils7 het volgende:
Ik vind Niki 1 van de beste coureurs allertijden
Niet als troll bedoeld
Ik vergeleek het niet met Vettel of Prost, maar Fangio, Senna en Clark, de top 3 volgens de BBC.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In wat voor opzicht scoort hij relatief gezien minder dan Prost, Senna of een Vettel? Zijn comeback niet meegeteld, die zijn statistieken naar beneden hebben gebracht.
Natuurlijk is de lengte van de carriere wel relevant. Het is alsof je George Best boven Johan Cruijff plaatst (wat niettemin velen toch doen).
50% saai en 90 graden-bochten en 50% pure gekheid.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
De mijne ook
[..]
Deze trouwens hier al voorbij gekomen..
OMG die bochten combi
Ik vind Singapore al lastig onthouden maar deze baan lijkt me helemaal een drama.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
50% saai en 90 graden-bochten en 50% pure gekheid.
Die baan heeft nog minder inhaalmogelijkheden dan Monaco joh...
Ah zo, op die manier. Nu vat ik hem.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vergeleek het niet met Vettel of Prost, maar Fangio, Senna en Clark, de top 3 volgens de BBC.
Gelukkig hebben we Le Mans nog.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:15 schreef Rossdale het volgende:
Plankgas of bijna stilstaan. Wat een klotecircuit zeg.
Dit moet toch haast wel een Mercedes-circuit zijn met al die acceleratiestukken, bo-ring
Dat gaat heel ernstig fout in de race.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
[..]
Deze trouwens hier al voorbij gekomen..
OMG die bochten combi
En lekker twee van die ellenlange volgas stukken met een haakse bocht aan het einde en een uitloopstrook van 18 centimeter erbijquote:Op maandag 9 mei 2016 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat zijn toch veel te smalle stukken in midden van baan, daar gaat geheid problemen van komen. Vrijwel onmogelijk om in te halen
Belachelijk dat die man het monopolie bezit.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:10 schreef Beach het volgende:
Eerst maar eens afwachten. Ik denk dat Herman Tilke het beter weet dan de fokbrigade.
Laat dan Verstappen gewoon wel finishenquote:Op maandag 9 mei 2016 16:38 schreef SnowOokami het volgende:
Zou wat zijn als er niemand finished, iedereen crasht. Die baan ziet er echt niet veilig uit
Zouden ze dan de race ongeldig verklaren?quote:Op maandag 9 mei 2016 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat dan Verstappen gewoon wel finishen
Jammer dat ze de reservewagen hebben afgeschaft. Was wel grappig om te zien dat een aantal coureurs heel hard naar de pits te rennen om vervolgens met de reservewagen weer te racen.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:38 schreef SnowOokami het volgende:
Zou wat zijn als er niemand finished, iedereen crasht. Die baan ziet er echt niet veilig uit
Ik heb door deze race geleerd dat die geweldig stabiele landjes blijkbaar in Europa liggenquote:Op maandag 9 mei 2016 16:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lachwekkend circuit zeg. Lekker rondjes draaien tussen de Soviet flats in een land wat niemand kan aanwijzen op de kaart. Alonso is gebombardeerd tot ambassadeur van deze race dus hij loopt nu de hele tijd op instagram te verkondigen hoe geweldig Baku is. Nogal ongeloofwaardig. Als klap op de vuurpijl gaat deze race door het leven als "Grand Prix of Europe." Is dit een grap? Wat een aanfluiting zeg.
Zelfs in de tijd der reservewagens mocht dat nietquote:Op maandag 9 mei 2016 16:57 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Jammer dat ze de reservewagen hebben afgeschaft. Was wel grappig om te zien dat een aantal coureurs heel hard naar de pits te rennen om vervolgens met de reservewagen weer te racen.
Misschien moet Zandvoort GP of Europe worden. Beetje chauvinisme moet kunnen.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lachwekkend circuit zeg. Lekker rondjes draaien tussen de Soviet flats in een land wat niemand kan aanwijzen op de kaart. Alonso is gebombardeerd tot ambassadeur van deze race dus hij loopt nu de hele tijd op instagram te verkondigen hoe geweldig Baku is. Nogal ongeloofwaardig. Als klap op de vuurpijl gaat deze race door het leven als "Grand Prix of Europe." Is dit een grap? Wat een aanfluiting zeg.
The 2020 Dutch Grand Prixquote:Op maandag 9 mei 2016 16:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Misschien moet Zandvoort GP of Europe worden. Beetje chauvinisme moet kunnen.
Er is ook nog het TT circuit om gp te organiseren. Ligt ook dichter in de buurt waar ik woonquote:Op maandag 9 mei 2016 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
The 2020 Dutch Grand Prix
Al zou ik als Zandvoort eerder het WEC binnenhalen
At Rotterdam Street Circuitquote:
Uiteraard, alleen die pits moeten wel aangepakt worden. Dat kan echt niet meerquote:Al zou ik als Zandvoort eerder het WEC binnenhalen
Spa 1998 wel, na de rode vlagquote:Op maandag 9 mei 2016 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs in de tijd der reservewagens mocht dat niet
Rode vlag dus.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Spa 1998 wel, na de rode vlag
Dat is geen autocircuit, zelfs Baku heeft meer inhaalmogelijkhedenquote:Op maandag 9 mei 2016 17:01 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Er is ook nog het TT circuit om gp te organiseren. Ligt ook dichter in de buurt waar ik woon
Rotterdam zou wel vet zijn, maar gaat natuurlijk never nooit gebeuren.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
At Rotterdam Street Circuit
[..]
Uiteraard, alleen die pits moeten wel aangepakt worden. Dat kan echt niet meer
Helemaal niet treurig. Dat is nu een briljant staaltje marketing. Red Bull vol in de aandacht... denk dat ze daar niet wakker van liggen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:17 schreef DeeBee het volgende:
Hoe die Red Bull er dit jaar alleen al uitziet, je zal er maar in mogen rijden de rest van het seizoen.
Het is overigens wel treurig dat de strijd vooraan niemand boeit en meer aandacht uitgaat naar Red Bull (en vaak ook de 'comeback' van Ferrari), dan de belachelijke dominantie van Mercedes.
Hamilton was ook weer lekker in party mode de laatste dagen, lekker aan het feesten weer.
Azerbeidjan ligt al sinds de val van de muur in Europa. Daarvoor ook al deels als onderdeel van de Sovjet Unie.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lachwekkend circuit zeg. Lekker rondjes draaien tussen de Soviet flats in een land wat niemand kan aanwijzen op de kaart. Alonso is gebombardeerd tot ambassadeur van deze race dus hij loopt nu de hele tijd op instagram te verkondigen hoe geweldig Baku is. Nogal ongeloofwaardig. Als klap op de vuurpijl gaat deze race door het leven als "Grand Prix of Europe." Is dit een grap? Wat een aanfluiting zeg.
quote:De waterscheiding van de Kaukasus, die dwars door Azerbeidzjan loopt, wordt traditioneel beschouwd als de grens tussen Europa en Azië.
ah ok, Goede reden dan om het de European te noemen jaquote:Op maandag 9 mei 2016 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Azerbeidjan ligt al sinds de val van de muur in Europa. Daarvoor ook al deels als onderdeel van de Sovjet Unie.
[..]
Fangio was al 42 toen hij voor 't eerst wereldkampioen werd. Kun je nagaan wat die had kunnen presteren zonder WO2 en als ze al in 1940 een WK F1 hadden gehad!quote:Op maandag 9 mei 2016 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat Schumacher 58 van zijn 306 starts als bejaarde reed (40+er), en dat dit zijn gemiddelde enorm omlaag brengt.
Had was snel en zij wagrnbeheersing was ook goed. Maar hij heeft een relatief korte piek gehad met maar 2,5 topseizoen, hooguit. 99 was slecht, zonder concurrentie bleef hij in de fout gaan.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij was snel, had fenomenale wagenbeheersing, had passie, kon geweldig inhalen. Was goed in de kwalificaties en had een goede start.
Wat ontbreekt eraan? Dat gemijmer over auto doorontwikkelen valt amper te controleren. Dat is hetzelfde als voetballers die "goed in de kleedkamer liggen".
Niet lomp bedoeld trouwens.
Ik blijf het vreemde vergelijken vinden. De sport is zoveel anders, zoveel professioneler geworden.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:19 schreef Wombcat het volgende:
Fangio was al 42 toen hij voor 't eerst wereldkampioen werd. Kun je nagaan wat die had kunnen presteren zonder WO2 en als ze al in 1940 een WK F1 hadden gehad!
Daarom is het ook zo lastig te vergelijken.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemde vergelijken vinden. De sport is zoveel anders, zoveel professioneler geworden.
Als de Fangio van toen met tijdreizen vandaag mee zou doen zou hij waarschijnlijk nergens zijn. Er is een reden dat je destijds op latere leeftijd nog meekon. De fysieke eisen die nu aan coureurs gesteld worden zijn veel hoger.
We weten gewoon niet hoe hij gepresteerd zou hebben als hij zeg in 1970 geboren zou zijn.
Als Fangio net zoveel (WK-)races had willen rijden als Schumacher (308), dan had hij tot 1979 (!) moeten doorrijden. Het is dan nogal kort door de bocht om alleen maar naar de absolute aantallen te kijken.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vergeleek het niet met Vettel of Prost, maar Fangio, Senna en Clark, de top 3 volgens de BBC.
Wat het percentage overwinningen betreft scoort hij (29%) minder dan Fangio (46%) en Clark (34%) en net iets meer dan Vettel, Senna en Prost (allen 25%). Ook qua percentage pole positions scoort hij (22%) minder dan Fangio (55%), Clark (45%) en Senna (40%). En ook minder dan Vettel (29%) en Hamilton (28%) bijvoorbeeld. Zelfde geldt voor percentage snelste ronden. Schumacher scoort hier slechts 25%, terwijl coureurs als Fangio en Clark hier ruim boven zitten met respectievelijk 45% en 38%.
De lengte van een carriere is imho maar tot zekere hoogte relevant. Anders is het gewoon niet te vergelijken. Fangio reed ruim 7 seizoenen, waarin er maar 7 of 8 races per seizoen waren. Dat is absoluut niet te vergelijken met 7 seizoenen van ca 20 races. Dat kun je dus alleen maar relatief doen. Daarnaast heb je ook nog carrières die door een dodelijk ongeval te vroeg zijn afgebroken, zoals met Senna, Clark of Ascari (die ik al helemaal niet heb meegenomen, maar relatief ook beter scoorde dan Schumacher).
A1 Ring? Ik zat toen(2003) op tribune Nord en daar zie je best een groot gedeelte van het circuit.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Daarom vond ik mijn ervaring van Magny Cours '99 zo gaaf, kon je 80% van circuit overzien en hoewel die GP niet te boek stond als leverancier van veel spektakel was het dat jaar echt geweldig.
Zoiets zou ik nog wel weer keer willen meemaken. Spa trekt me daarom minder omdat zonde vind om veel geld te betalen om 3% van het circuit te zien
Laten we eens gewoon afwachten wat het wordt.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:31 schreef Vriezzer het volgende:
Wat Baku betreft: Ik hoop maar dat er geen coureurs met claustrofobie in de F1 zitten.
Monaco !! Je komt er heel heel heel dichtbij en is goedkoper dan men denkt !quote:Op maandag 9 mei 2016 21:03 schreef Fer het volgende:
Spanje dit weekend wordt hem niet. Ik ga wel een keer heel weekend, het kost amper meer kwa transport en toegang en je hebt er vast veel meer aan. Rondhangen, foto's maken alle trainingen enz...
Maar welke is leuk en betaalbaar? Redbullring lijkt me vrij ver vanaf het vliegveld. Budapest ?
twitter:Max33Verstappen twitterde op maandag 09-05-2016 om 19:10:52Tune in to watch me on #Peptalk at @ZiggoSport at 19:50h, with @GvanderGarde and @jackvangelder reageer retweet
quote:Op maandag 9 mei 2016 21:08 schreef SnowOokami het volgende:
k*t helemaal gemisttwitter:Max33Verstappen twitterde op maandag 09-05-2016 om 19:10:52Tune in to watch me on #Peptalk at @ZiggoSport at 19:50h, with @GvanderGarde and @jackvangelder reageer retweet
Dan vindt iedereen hier het acuut een fantastisch circuit.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:58 schreef franklop het volgende:
Misschien dat Max daar wel zijn eerste race wint
Lolquote:Op maandag 9 mei 2016 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan vindt iedereen hier het acuut een fantastisch circuit.
Nee, nooit.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan vindt iedereen hier het acuut een fantastisch circuit.
Red bull ring had je voor ¤99 tribune plaatsen.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:03 schreef Fer het volgende:
Spanje dit weekend wordt hem niet. Ik ga wel een keer heel weekend, het kost amper meer kwa transport en toegang en je hebt er vast veel meer aan. Rondhangen, foto's maken alle trainingen enz...
Maar welke is leuk en betaalbaar? Redbullring lijkt me vrij ver vanaf het vliegveld. Budapest ?
Ja hungaroring kan ik aanbevelen. Goed betaalbaar ookquote:Op maandag 9 mei 2016 21:03 schreef Fer het volgende:
Spanje dit weekend wordt hem niet. Ik ga wel een keer heel weekend, het kost amper meer kwa transport en toegang en je hebt er vast veel meer aan. Rondhangen, foto's maken alle trainingen enz...
Maar welke is leuk en betaalbaar? Redbullring lijkt me vrij ver vanaf het vliegveld. Budapest ?
Met nadruk op had.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Red bull ring had je voor ¤99 tribune plaatsen.
Busreis was ook iets van ¤99.
Ben je minder kwijt dan Spa.
Ben ik de enige die een beetje huiverig is geworden na dat peptalk filmpje?quote:
Zeker maar iedereen gaat/ging er (mijzelf incluis) een beetje vanuit dat hij bij RB zit vanaf nu tot en met 2019, maar uit Max zijn woorden in bovenstaand Peptalk filmpje kan ik niets anders dan proeven dat dat helemaal nog niet zo een uitgemaakte zaak is als wij allemaal denken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
De STR met 2015 motor is het niet helemaal, denk dat die RB beter is en hij heeft nog kansen genoeg om dat te laten zien.
Hij wordt voor de leeuwen geworpen nu.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:30 schreef Geralt het volgende:
Als Max niet presteert kan het zomaar einde oefening zijn. Geen sport ter wereld waar je zo snel van Hero naar Zero kan gaan als de F1.
Dan onderschat je die een beetje denk ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 03:01 schreef eddehaas het volgende:
Ik denk dat Max die Riciardo echt zoek gaat rijden dit seizoen al.
Jij bent verbaast dat Max moet presteren omdat hij anders zijn stoel verliest?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:30 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk staat me dit helemaal niet aan zo opmerkelijk als ik het vond.
Als Max niet presteert kan het zomaar einde oefening zijn. Geen sport ter wereld waar je zo snel van Hero naar Zero kan gaan als de F1.
Het zou toch zonde zijn mocht deze stap net een jaartje te vroeg komen achteraf en dat Max zn carriere zo verkloot en vervolgens nog jaren in het middenveld rondjes moet draaien bij een of ander derderangs kutteam net zoals zijn pa vroeger
Maargoed, niemand die dit opmerkelijk vond? Het is erop of eronder voor Max denk ik. Dat was het natuurlijk al, maar met deze uitspraak is dat wel zeker het geval.
Hoe bedoel je dit? Hoezo is de RB van karton en de STR een tank? Zo vaak gaat RB toch niet stuk ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:14 schreef THEFXR het volgende:
Gaat Max tegenvallen bij Red bull?
Die STR is gebouwd als een tank waar de RB van karton is en Max eist altijd het meest van het materiaal.
Kan de RB, MAX aan?
Zelfs de motor blijft tot nu heel.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Hoezo is de RB van karton en de STR een tank? Zo vaak gaat RB toch niet stuk ofzo?
Waar hoor je dat dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker maar iedereen gaat/ging er (mijzelf incluis) een beetje vanuit dat hij bij RB zit vanaf nu tot en met 2019, maar uit Max zijn woorden in bovenstaand Peptalk filmpje kan ik niets anders dan proeven dat dat helemaal nog niet zo een uitgemaakte zaak is als wij allemaal denken.
Als reactie op al je posts in dit topic sinds gisteravond, ik denk dat je inderdaad beren ziet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of ben ik nu heel erg beren op de weg aan het zien die er niet zijn?
Precies dit. Ook als je een meerjarig contract heb moet je presteren. Anders zal de druk toenemen. Ik snap niet zo goed dat mensen daarvan schrikken. Red bull zal hem heus geen contract geven waarbij hij garanties heeft voor drie jaar, ook wanneer hij Ricciardo niet bij kan houden. Dan houdt het gewoon op en terecht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:26 schreef Wombcat het volgende:
Neemt niet weg dat 'ie gewoon moet presteren. Als hij b.v. structureel 0,5 sec langzamer is in de kwalificatie dan Ricciardo en in de race maar de helft van diens punten scoort, en Sainz presteert net zo slecht tov Kvyat, dan liggen zowel Sainz als Verstappen er aan het einde van het jaar uit. Dan blijkt namelijk dat de beide talenten het toch niet waarmaken.
Niet dat ik denk dat dat gaat gebeuren.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik snap je bedenkingen niet zo. Omdat hij niets over zijn contract mocht/kan zeggen betekent misschien JUIST dat het contract afwijkt en dus, in tegenstelling tot bv kvyat, NIET terug gezet kan worden naar STR.
En verder zal in elk contract in F1 bepaalde performance afspraken gemaakt worden welke een clausule zijn om het contract open te breken. Dus presteren, tot op zekere hoogte, zal best een must zijn ja. Maar stelselmatig 'strak' rijden, geen rare eenzijdige ongelukken zoals Kvyat had en regelmatig in de top 5 eindigen zal voldoende zijn.
Die waren in 2 dagen weg.quote:
dat klopt, maar MAX rijdt andersquote:Op dinsdag 10 mei 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Hoezo is de RB van karton en de STR een tank? Zo vaak gaat RB toch niet stuk ofzo?
Webber zat toch ook 5 of 6 jaar naast Vettel? Zo lang zitten ze nog niet in de sport om conclusies te trekken, behalve dat ze talenten een kans geven. RB zit gewoon goed, Ricciardo heeft volgens mij ook nog een contract voor 2017, en zelfs al gaat ie weg dan kunnen ze dus sainz of kvyat weer doorschuiven, die zeggen daar heus geen nee tegen. Al denk ik dat we de komende 2 jaar wel een hoop nieuwe namen gaan zien en dat er ook om bepaalde courreurs hun handtekening gevochten gaat worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:11 schreef Spooky4u het volgende:
Normaal is het zo bij RB dat als je verliest van je teamgenoot je een langere carriere wel kan vergeten. Maar op dit moment zitten ze ook niet heel dik in de talenten. Ik verwacht dat kvyat aan het eind weg is, want verslagen door Ricciardo. Sainz die ik ook niet blijven, want verslagen door Max.
Maar wat als Ricciardo volgend jaar weg gaat? Dan blijft er weinig over om door te schuiven.
Toen Webber er reed werd er wel 4x een kampioenschap binnen gehaald, dus dan ga je niet je kopman onder extra druk zetten. Je ziet wat er van kwam toen Ricciardo erbij kwam, Vettel werd voorbij gereden en ging snel buiten de deur kijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Webber zat toch ook 5 of 6 jaar naast Vettel? Zo lang zitten ze nog niet in de sport om conclusies te trekken, behalve dat ze talenten een kans geven. RB zit gewoon goed, Ricciardo heeft volgens mij ook nog een contract voor 2017, en zelfs al gaat ie weg dan kunnen ze dus sainz of kvyat weer doorschuiven, die zeggen daar heus geen nee tegen. Al denk ik dat we de komende 2 jaar wel een hoop nieuwe namen gaan zien en dat er ook om bepaalde courreurs hun handtekening gevochten gaat worden.
Denk ook niet dat het exit Kvyat is, anders was het wel exit Kvyat geweestquote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:00 schreef Rossdale het volgende:
[glazen bol]
Ik denk niet dat Kvyat sowieso exit is, hij is te snel gepromoveerd omdat Vettel ineens vertrok en Vergne al eens gepasseerd was voor het stoeltje.
Als Ricciardo na dit seizoen weg gaat dan gaat Kvyat terug naar RBR. No way dat ze Sainz gaan promoveren als Max blijft, want ze willen die twee niet meer samen in een team hebben aangezien er bij STR juist zoveel mot was.
Als Ricciardo niet weg gaat dan verlaat of Sainz of Kvyat STR en wordt dan vervangen door Gasly.
[/glazen bol]
Klopt, maar dat kwam vooral door Marko en niet zozeer door de coureurs zelf. Je zou de biografie van Webber eens moeten lezen, leuk leesvoer mbt dit onderwerpquote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:19 schreef opreis het volgende:
Tussen Vettel en Webber was het ook niet altijd even gezellig
Precies, zijn legio voorbeelden van. Ook logisch, er is niets belangrijkers in de F1 dan je teammaat verslaan; dan treedt er uiteindelijk vanzelf animositeit op. Sommigen (vaak de wat minder temperamentvolle) weten dat wat beter te verbergen dan anderen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:19 schreef opreis het volgende:
Tussen Vettel en Webber was het ook niet altijd even gezellig
Uiteraard speelt dat mee, maar uiteindelijk finishen ze allebei 16 keer. Races die zei beiden finishte gewoon 7-6 voor Kvyat. Ik wil ook niet beweren dat Kvyat de betere driver was, maar wel dat hij voor z'n eerste jaar gewoon prima presteerde t.o.v. de bewezen driver Ricciardo.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:27 schreef opreis het volgende:
Kijk anders ook even terug hoe het kon dat Kvyat Ricciardo versloeg, met die renault motor hing het meer af van geluk wie er waar finished vorig jaar.
Mja in Hongarije werd Ricciardo bijv nog door Hamilton aangetikt, waardoor hij niet voor, maar achter Kvyat eindigde. Als je die punten omdraait dan zou Ricciardo alweer voor de Rus zijn gekomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard speelt dat mee, maar uiteindelijk finishen ze allebei 16 keer. Races die zei beiden finishte gewoon 7-6 voor Kvyat. Ik wil ook niet beweren dat Kvyat de betere driver was, maar wel dat hij voor z'n eerste jaar gewoon prima presteerde t.o.v. de bewezen driver Ricciardo.
Dat hij vorig jaar Ricciardo versloeg zegt niets. Hij was niet structureel sneller, zeker niet aan het begin van het seizoen. Pas halverwege het seizoen kwam hij op stoom om vervolgens een paar auto's door onnodige fouten af te schrijven.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Al bij al is Kvyat gewoon redelijk hard genaaid. Vorig jaar als eerstejaars gewoon Ricciardo, de slachter van Vettel, verslaan. Dit jaar onder extreme druk gezet worden (Max was immers al contractueel zeker van een plekje in het eerste), podiumpje scoren, en na enkele mindere prestaties teruggezet worden. Ga er maar aan staan.
Vind het ook wel vreemd beleid hoor, zo veel is er dit seizoen niet veranderd. Dus doe het dan voor het seizoen, of wacht tot het einde van het jaar. Het kan haast niet anders of het is keihard gespeeld door d'n zjos.
Bron.quote:Michaël Schumacher: “Alleen een mirakel kan hem redden”
Sinds zijn verschrikkelijke skiongeval op 29 december 2013 krijgen we slechts sporadisch nieuws over Michaël Schumacher. In die omstandigheden deed een neurochirurg een opmerkelijke uitspraak.
Een van de neurochirurgen die zich bezig houden met het herstel van de wereldkampioen gaf een bijzonder pessimistische verklaring aan News Every Day: “Hij weegt nog slechts 45 kg. Alleen een mirakel kan hem in leven houden. Het is wachten, misschien een kwestie van uren.” Een tragische verklaring, die anoniem werd gegeven. Sabine Kehm, de woordvoerster van Schumi, heeft nog niet gereageerd.
Mjah, dit soort dingen hebben ook niet echt in zijn voordeel gesprokenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard speelt dat mee, maar uiteindelijk finishen ze allebei 16 keer. Races die zei beiden finishte gewoon 7-6 voor Kvyat. Ik wil ook niet beweren dat Kvyat de betere driver was, maar wel dat hij voor z'n eerste jaar gewoon prima presteerde t.o.v. de bewezen driver Ricciardo.
Maar hoe kom je erbij dat de RB van karton is? Zelfs na de Kvyat capriolen konden beide RBs nog door.quote:
Had je een wonder verwacht dan? Natuurlijk is het tragisch maar ze hadden hem al een tijd geleden uit z'n lijden moeten verlossen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:33 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik kom net dit tegen.
[..]
Bron.
Dat is helemaal geen fijn bericht.
Die in Austin was ook mooiquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, dit soort dingen hebben ook niet echt in zijn voordeel gesproken
Ze rijden met dezelfde motor als het Renault team.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:09 schreef THEFXR het volgende:
Heeft RB nu nog steeds die aangepaste Renault achterin hangen?
Dan vergeet je dat Ricciardo ook een absolute baas is in het uitremmen van zijn tegenstanders.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 03:01 schreef eddehaas het volgende:
Ik denk dat Max die Riciardo echt zoek gaat rijden dit seizoen al.
Man wat die Max kan met die auto is bizar, continue op de limit, extreem laat remmen hij weet precies wat die kan doen. Als je al zn inhaal acties ook ziet, het is alsof die andere lui alleen maar rondjes aan het rijden zijn en niet eens echt pushen.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:18 schreef Geralt het volgende:
Of ben ik nu heel erg beren op de weg aan het zien die er niet zijn? Ik heb Jos en Max allebei nog niet zelf horen vertellen dat ze tot en met 2019 exclusief bij Red Bull zitten en dus niet risico lopen op terug naar TR gezet te worden bij uitblijvende of tegenvallende resultaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de column van Olav gelezen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:25 schreef twiFight het volgende:
Waarom stellen mensen hier stelselmatig dat Sainz niet naast Max kan komen bij RBR omdat ze ruzie hebben? Waar halen jullie dat vandaan? Alle artikelen spreken over spanningen tussen de engineers. Bij RBR hebben ze sowieso andere engineers. Ik zie het probleem niet.
Niet met elkaar hoor :quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:09 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Heb je de column van Olav gelezen?
Die heeft over scheldende en schreeuwende vaders.
Ted was de eerste met dat verhaal, Olav neemt dat over, voor de rest hoor ik er niemand over. Over die schreeuwende vaders dan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:09 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Heb je de column van Olav gelezen?
Die heeft over scheldende en schreeuwende vaders.
Nee, zo zitten Spanjaarden niet in elkaar. Ten eerste: ze spreken geen Engels want dat interesseert ze geen fuck. Ten tweede: de Spanjaard twijfelt niet aan zichzelf. Hij is namelijk overal goed in, dus is hij ook heel erg goed in Engels.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:55 schreef Geralt het volgende:
Ja fuck man. Ik bedoel als je die stickers plakt of bordjes maakt of weet ik wat het zijn, dan gaat er toch een belletje rinkelen? Zelfs al volg je als maker of plakker van dat gebeuren helemaal geen F1 en al drink je het spul niet; je wéét toch hoe je dat merk schrijft man!
Het is niet alsof het een moeilijke naam als Philips is ofzo
Hoe kom ik er dan bij dat het laiverie is? Ik spreek toch best een aardig woordje Engels dacht ik zoquote:
weet je nog? STRquote:Op woensdag 11 mei 2016 02:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe kom ik er dan bij dat het laiverie is? Ik spreek toch best een aardig woordje Engels dacht ik zo
Zeker, maar mijn Italiaans is dan ook compleet baggerquote:
Dat dachten die spanjaarden van je in een paar posts hierboven waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 11 mei 2016 02:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe kom ik er dan bij dat het laiverie is? Ik spreek toch best een aardig woordje Engels dacht ik zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |