SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Het onweerquote:Op donderdag 5 mei 2016 19:07 schreef Koelkastje het volgende:
Bewaren jullie nog wat mooi weer voor als ik volgende week woensdag weer terug ben?
waar zit jij dan?quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:59 schreef Toto69 het volgende:
25 graden bij jullie... teh fuck
met je 10 graden hier
Vorige week belde, ze willen hun 10 graden terugquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:59 schreef Toto69 het volgende:
met je 10 graden hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Vorige week belde, ze willen hun 10 graden terug.
Vandaag in de kou zitten
Niet verbrand zijn door de zon vandaag
Het wil maandag hier 23 graden worden. das bijna een wonder hier ;DSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan zit je hier in Nederland altijd beter volgens mijquote:Op donderdag 5 mei 2016 22:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Noord-ierland, dus ik kan jullie geen ogen uitsteken met het weer..
Wel met natuur tho
[ afbeelding ]
Het gaat een lange koele zomer wordenquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:59 schreef Toto69 het volgende:
met je 10 graden hier
Is dat in Nederland?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:49 schreef INViCTuS het volgende:
Prima weer om even te gaan kijken bij de Giro d'Italia
wist niet dat ze dat met de Giro ook deden.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:59 schreef bondage het volgende:
[..]
http://www.touretappe.nl/giro-2016-parcours/
Ik wist niet eens dat het vandaag begon.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
3 dagen zelfs
Vandaag de proloog in Apeldoorn, morgen Nijmegen - Arnhem en zondag Arnhem - Nijmegen. Zondag komen ze ook hier door de stad
It giet oan!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:15 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS is lekker van slag op +222 uur.
Ben blij als de ijsheiligen voorbij zijn...
oper staat dan ook alleen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:15 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS is lekker van slag op +222 uur.
Ben blij als de ijsheiligen voorbij zijn...
Godver, heb een familiebarbecue in België danquote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:38 schreef Twiitch het volgende:
Pinksterweekend begint toch langzaamaan wat minder te worden qua weer. Jammer, dan zit ik in een tent.
NEE!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:18 schreef aloa het volgende:
Kleine inzinking halverwege mei...
[ afbeelding ]
JA... het is nog altijd lentequote:
Een weekje wat minder met idd een stroming die van de Noordpool afkomstig is.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:43 schreef dick_laurent het volgende:
Oef haha, kleine inzinking? Weer.nl had het ook al over een mogelijke overgang naar noordenwind/poollucht.
Ik zie de regendagen van 10 graden alweer aankomen
Estofex level 3quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Een weekje wat minder met idd een stroming die van de Noordpool afkomstig is.
Kan wel weer mooie buien opleveren. Daarna lijkt de warmte het gewoon weer over te nemen
Da's een flinke dropquote:
Van gemiddeld twintig graden weer naar 10 graden met een bui? In het weekend ook echtquote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:18 schreef aloa het volgende:
Kleine inzinking halverwege mei...
[ afbeelding ]
kans is groot dat het gaat uitkomen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Van gemiddeld twintig graden weer naar 10 graden met een bui? In het weekend ook echt
Nou ja, duurt nog een volle week, kan nog veel veranderen. Fingers crossed.
Echt... het is gigantisch goed of gigantisch slechtquote:
Volgens mij kloppen die temperaturen niet helemaal. Ik ga naar het zuiden en iemand die ik hier uit de buurt ken was daar een week of 3 geleden en zat vrijwel elke dag op 25 of warmer. Op hoogte is het natuurlijk koeler, maar beneden aan de kust is het gewoon prima. Ik vlieg overigens 2e pinksterdag pasquote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:54 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dan is het hier toch een stuk beter dan op Tenerife.
Zo een 17 graden daar.
Typisch NL. Dan het is supermooi dat je denkt, dit is te mooi om waar te zijn. En dat wordt dan afgestraft met dagenlang gigantisch kutweer met temps zeer ver onder normaal....quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt... het is gigantisch goed of gigantisch slecht
Ik heb liever 2 weken 16 graden en zonnig dan deze ellende.
Hoe heet die bagger van vorige week dan? Dat was geen afstraffing, dit is een goedmakertje.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Typisch NL. Dan het is supermooi dat je denkt, dit is te mooi om waar te zijn. En dat wordt dan afgestraft met dagenlang gigantisch kutweer met temps zeer ver onder normaal....
Oh well, geniet zolang t kan. Eind vlgnde week mag de winterjas weer aan
Het is ook nooit goed inde rdaad.quote:
Een paar jaar geleden was ik op Gran Canaria.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij kloppen die temperaturen niet helemaal. Ik ga naar het zuiden en iemand die ik hier uit de buurt ken was daar een week of 3 geleden en zat vrijwel elke dag op 25 of warmer. Op hoogte is het natuurlijk koeler, maar beneden aan de kust is het gewoon prima. Ik vlieg overigens 2e pinksterdag pas
Ligt er vaak ook aan waar je zit op het eiland.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:41 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was ik op Gran Canaria.
In Las Palmas was het 22 graden, in Maspalomas was het 38.
Je kunt dus echt enorme temperatuursverschillen hebben op die eilanden.
geen idee.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed inde rdaad.
Wat is dat met die estofex level 3?
quote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:02 schreef cherrycoke het volgende:
het is nu warmer hier dan in rabat (marrokko)
Het wordt een graad of minimaal 10-15 overdag toch? Geen -10quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh well, geniet zolang t kan. Eind vlgnde week mag de winterjas weer aan
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het wordt een graad of minimaal 10-15 overdag toch? Geen -10
zo voelt het voor een aantal hier dan welquote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het wordt een graad of minimaal 10-15 overdag toch? Geen -10
Die zitten nu met de gebakken peren.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Je zou maar een last-minute hebben gekocht vorige week om dat klote weer te ontvluchten...
Daar hoef ik de winterjas dus niet meer voor van zolder te halenquote:
Wat scheelt het?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:19 schreef Twieki het volgende:
Ja, godver, kijk ik verkeerd.Nog niet helemaal in De Bilt.
inmiddels een feit.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:24 schreef Twieki het volgende:
[..]
0,3 ºC. Zal idd niet lang meer duren voor we d'r overheen knallen.
Ah, het duinseizoen is weer begonnenquote:
Dan baal jequote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:56 schreef Infection het volgende:
Mensen die deze week naar Spanje op vakantie gegaan zijn.
Die vrije val in temp donderdag op vrijdag.quote:
Zo heb ik even geluk, mag morgen voor mijn werk naar de VS waar het regent en 17 graden is en ik land zaterdagochtend weer op schipholquote:
Goed te doen. Hier was het zweten vandaag, auto gaf vanuit de schaduw na een half uur rijden een buitentemp van 27 aan. Daarna twee uur in de zon gestaan en was uiteraard een broeinest toen ik weer instaptequote:
Bij Balloo?quote:
Knoal, altied goed jaquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:46 schreef bondage het volgende:
[..]
Nee, KnoalVanuit de achtertuin van mijn broertje
Van die doeken die je op de ruiten legt. Dat werkt erg goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:42 schreef bondage het volgende:
[..]
Goed te doen. Hier was het zweten vandaag, auto gaf vanuit de schaduw na een half uur rijden een buitentemp van 27 aan. Daarna twee uur in de zon gestaan en was uiteraard een broeinest toen ik weer instapte
Hmm, valt te proberen. Zeker als de auto uren in de zon komt te staan... Auto is verweerd rood, dus zal wel goedkomenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Van die doeken die je op de ruiten legt. Dat werkt erg goed.
Alleen niet als je auto zwart is
En in de schaduw parkeren, of in ieder geval dat de auto een tijdje in de schaduw staat met het verschuiven van de zon.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef bondage het volgende:
[..]
Hmm, valt te proberen. Zeker als de auto uren in de zon komt te staan... Auto is verweerd rood, dus zal wel goedkomen
Hoe is het inmiddels? Ik zie op Buienradar een heel klein vlekje maar veel bijzonders lijkt het niet.quote:
Schaduw was er helaas niet. Bij mijn huis staat hij gelukkig wel het grootste gedeelte van de dag in de schaduw en dat scheelt al een hoop. Zwart lijkt me sowieso erger maar volgens mij maakt het op een gegeven moment niet zoveel meer uit als hij vol in de zon staat. Het is dan een kwestie van ramen open of airco aan als je die luxe hebtquote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En in de schaduw parkeren, of in ieder geval dat de auto een tijdje in de schaduw staat met het verschuiven van de zon.
Ik weet er alles van. Had een matzwarte auto waarvan de airco stuk was.
Bizar zo snel als alles opdroogt zeg, heel april was kletsnat (in mijn beleving, heb geen cumulatieve neerslagkaarten gezien).quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:09 schreef Frutsel het volgende:
Dikke bosbrand hier vlakbij. Wagens rijden af en aan achter denekamp
Viel wel mee. December/Januari was natter, dat was de geweldige periode dat een grasveldje werd omgeploegd door auto's die niet wegkwamenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bizar zo snel als alles opdroogt zeg, heel april was kletsnat (in mijn beleving, heb geen cummulatieve neerslagkaarten gezien).
https://agro.bayer.nl/Wee(...)%20deze%20maand.aspxquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Viel wel mee. December/Januari was natter, dat was de geweldige periode dat een grasveldje werd omgeploegd door auto's die niet wegkwamen
April was met gemiddeld 62 mm nat. Normaal valt 44 mm. In de Achterhoek en het zuidwesten viel plaatselijk niet meer dan 50 mm. Westdorpe was met 39 mm het droogst. De meeste neerslag viel in een strook van zuidwest naar noordoost, Lauwersoog was met 91 mm het natste station. De eerste helft van de maand viel regelmatig regen omdat we onder invloed verkeerden van storingen die met een zuidwestelijke of westelijke stroming over het Noordzeegebied trokken. Vanaf de 23ste was de stroming een week noordelijk en kregen we met talrijke buien te maken. Hierbij viel ook neerslag in de vorm van hagel of (natte) sneeuw. Ook kwam onweer bij deze buien voor. Hagelbuien zorgden op enkele dagen voor kortstondige, plaatselijke gladheid met verkeersongevallen tot gevolg. In de vroege ochtend van de 26ste lag er in het noordoosten hier en daar tijdelijk een paar cm sneeuw. Ook in de hoogste heuvels van Zuid-Limburg lag tijdelijk sneeuw.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:19 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
https://agro.bayer.nl/Wee(...)%20deze%20maand.aspx
Die van april doet 't niet.
Regen op de warme bestratingquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:58 schreef Rabieluh het volgende:
Gadverdamme, het is meteen fokking smerig buitenVieze klamme benauwde lucht, en dat na 1 miezerbuitje.
Alle vocht trekt ook naar binnen toe, ik verwacht ieder moment een bui binnen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Regen op de warme bestratingEn dampen maar
Dat is minder ja, vieze benauwde lucht. Straat is alweer opgedroogd zeker?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Alle vocht trekt ook naar binnen toe, ik verwacht ieder moment een bui binnen.
Heidebrand in Twentse Denekampquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:09 schreef Frutsel het volgende:
Dikke bosbrand hier vlakbij. Wagens rijden af en aan achter denekamp
Nou nou, 14/15 graden met een spatje regen, zo'n drama als de week van koningsdag gaan we niet meer zien.quote:Op zondag 8 mei 2016 08:07 schreef Elan het volgende:
Dit was dus onze zomer vooralsnog. Vrijdag terug naar de herfst.
Dat zou half mei ook wel echt een drama zijn. Maar inderdaad, zo erg als zes jaar geleden is het niet.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou nou, 14/15 graden met een spatje regen, zo'n drama als de week van koningsdag gaan we niet meer zien.
quote:Hét recept voor kou. Vandaag meer over de ‘ideale’ omstandigheden voor extreem lage maxima in mei.
Het is bijna achter de rug. Eén van de koudste perioden in de maand mei in de recente, nou ja, eigenlijk nog niet eens zo heel recente geschiedenis. We zijn op weg naar een tweede plek in het rijtje koudste eerste 15 dagen van mei. In de Bilt gemeten, sinds 1901. Vandaag meer over de ‘ideale’ omstandigheden voor lage meitemperaturen.
Het dieptepunt
Woensdag (8 mei 2010) was landelijk bezien het absolute dieptepunt. De temperatuur haalde op geen van de officiële weerstations in Nederland de 10-gradengrens. Sterker nog, zelfs 9 graden was overal te hoog gegrepen. Wilheminadorp was het ‘warmste’ station, met een bedroevende 8,6 graden als maximumtemperatuur. De Bilt kwam niet verder dan 7,7 graden. Wijk aan Zee, Den Helder, Leeuwarden en Groningen stapten allen in de bezemwagen: 7,4 graden.
Kijken we alleen naar De Bilt, (natuurlijk niet representatief voor heel het land, maar wel het belangrijke landelijke hoofdstation), dan was de koudste dag niet woensdag, maar 4 mei. Toen werd het er niet warmer dan 7,5 graden, de koudste meidag in 31 jaar. Sinds 1901 waren in de maand mei alleen 14 en 15 mei 1935 (respectievelijk 6,3 en 7,3 graden) en 5 mei 1979 (7,2 graden) kouder. De 7,7 graden van woensdag komt hier vlak achteraan (na de 7,6 graden van 2 mei 1990). Kortom: we hebben een aantal bijzonder koude dagen achter de rug. En ook deze donderdag was het erg kil. Tijdens het schrijven van dit artikel zag het er naar uit dat veel plaatsen, waaronder De Bilt opnieuw onder 10 graden zouden blijven. Voorlopig voor de laatste keer.
Het kan nog later…
Hoe verder in de maand mei we komen, hoe bijzonderder het wordt om een maximumtemperatuur onder 10 graden te noteren. De laatste dag (afgezien van de herfst en de winter) waarop in De Bilt ooit een maximumtemperatuur van onder die grens is opgetekend, viel echter in juni. Dat was nog niet eens aan het begin van die zomermaand. Op 15 juni van het jaar 1971 werd het niet warmer dan 9,9 graden.
bron : weer.nl
Die vetgedrukte zin maakt het wel tot een heel tragisch verhaalquote:23 mei een van de koudste ooit
Donderdag 23 mei (2013) is bijna de koudste 23 mei ooit geweest. Lang stevende Nederland af op een record, maar door een opklaring steeg het kwik aan het begin van de avond toch tot net boven het oude dieptepunt. In De Bilt werd toen 10,5 graden gemeten. Op 23 mei 1975 was het 10,4 graden.
Lijkt eerder een treurige 11/12 graden te gaan worden.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou nou, 14/15 graden met een spatje regen, zo'n drama als de week van koningsdag gaan we niet meer zien.
Dat is het ritme van de zomer he. Warm, het klapt en het warmt weer op. Zo rolt de natuur verder. In ieder geval de komende paar maandenquote:Op zondag 8 mei 2016 10:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lijkt eerder een treurige 11/12 graden te gaan worden.
Maar goed, hopelijk houden die temperaturen niet lang stand...
Stevig briesje uit het oosten, dus geen zeewind.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof dit niet echt.
30 aan de kust
`quote:Op zondag 8 mei 2016 10:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof dit niet echt.
30 aan de kust
Deze gaan we vaker voorbij zien komen vermoed ikquote:
We'd have 22 degrees soaking with sun today, they said.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze gaan we vaker voorbij zien komen vermoed ik
Gemiddeld danquote:Op zondag 8 mei 2016 10:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lijkt eerder een treurige 11/12 graden te gaan worden.
Maar goed, hopelijk houden die temperaturen niet lang stand...
quote:Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef aloa het volgende:
Dat wordt schrikken komend weekend.
[ afbeelding ]
lijkt me heerlijkquote:Op zondag 8 mei 2016 15:01 schreef hangtime het volgende:
Ik heb wat onweer besteld voor vanavond na de BBQ.
Moet het van ver komen of kan ik het al zien/ruiken?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:01 schreef hangtime het volgende:
Gelukkig, ben die hitte nu al zatquote:Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Aansteller.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:42 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Gelukkig, ben die hitte nu al zatHet is nog nooit zo snel warm geworden binnenshuis
Volgens deze grafiek zou het morgen dus al 10 graden moeten worden? Of lees ik het verkeerd?quote:Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Op zondag wordt er niet bezorgd.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:01 schreef hangtime het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen, het is heerlijk buiten met 24 graden en binnen is het met 22 ook goed te doen. Luchtvochtigheid lijkt qua gevoel niet zo hoog te zijn, kan het prima uithouden zo.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:42 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Gelukkig, ben die hitte nu al zatHet is nog nooit zo snel warm geworden binnenshuis
je leest het verkeerd. Dit is op 850 hPa. Daar kan je meer dan 10 graden bij optellen.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Volgens deze grafiek zou het morgen dus al 10 graden moeten worden? Of lees ik het verkeerd?
Want het KNMI zegt toch echt iets anders.
Ah, duidelijk. Maar dan wordt het dus rond de 5 graden volgende week?quote:Op zondag 8 mei 2016 16:38 schreef aloa het volgende:
[..]
je leest het verkeerd. Dit is op 850 hPa. Daar kan je meer dan 10 graden bij optellen.
in de zomer kan je er 10 - 15 graden bij optellen...dus het wordt hooguit 10 graden.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Maar dan wordt het dus rond de 5 graden volgende week?
Welnee. Misschien snachts. Dat het kouder gaat worden is zeker, maar het zal tussen de 14 en 20 graden schommelen met zo nu en dan een beetje regen. Geen stressquote:Op zondag 8 mei 2016 16:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Maar dan wordt het dus rond de 5 graden volgende week?
Ja, 10% kans.quote:Op maandag 9 mei 2016 06:52 schreef byah het volgende:
Is er nog een kans dat het weer zo blijft tot Pinksteren?
Daar is eerst gigantische hitte voor nodigquote:Op maandag 9 mei 2016 07:00 schreef Resistor het volgende:
Ik denk het niet.
Maar ik denk ook niet echt zware onweersbuien zoals met Pinkpop 2014.
Maar vanavond gaat de barbecue nog even aan, het kan nog. Ik kwam nog wat ouder vlees tegen in de vriezer. Vacuüm verpakt, vriezer is -20°C, maar het is van juni vorig jaar
Winter is comingquote:Op maandag 9 mei 2016 11:04 schreef Dven het volgende:
Verandering op komst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RIP zomer 2016quote:
Hoe lees ik zo'n ding nou? M'n eerste indruk is dat het gaat vriezen? Dat kan toch niet?quote:Op maandag 9 mei 2016 11:04 schreef Dven het volgende:
Verandering op komst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, gaat niet vriezen. Welk van de twee bedoel je?quote:Op maandag 9 mei 2016 11:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hoe lees ik zo'n ding nou? M'n eerste indruk is dat het gaat vriezen? Dat kan toch niet?
Voel die dropquote:Op maandag 9 mei 2016 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
Wordt gewoon paar dagen moeilijk fris.... rond de 10 graden. Daarna gaat ie langzaam weer omhoog richting een 'matige' maar minder rampzalige 15 graden.
Wij gaan een weekendje weg danquote:Op maandag 9 mei 2016 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ook precies de drie vrije dagen die het koudst zijn
Hoe in godsnaam kan de huidige situatie gewoon compleet gespiegeld worden binnen een dag? Boven Scandinavië hangt nu een hoog en boven het Kanaal een laagquote:Op maandag 9 mei 2016 11:04 schreef Dven het volgende:
Verandering op komst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
same herequote:Op maandag 9 mei 2016 11:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij gaan een weekendje weg dan. Lang leve het subtropische zwembad
Normaal hebben wij altijd mooi weer als wij op vakantie gaan of een weekendje weg.
Wat een afstraffing wordt dit. Graafschap / Ajax was er niets bij.
volgend weekend pinksteren, meesten zijn dan ook een dagje extra vrijquote:Op maandag 9 mei 2016 12:15 schreef roislecxe het volgende:
Net terug van een weekendje weg.
Blij dat we niet een weekend eerder of later vrij waren
Wij hadden geluk met dit weekendquote:Op maandag 9 mei 2016 11:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij gaan een weekendje weg dan. Lang leve het subtropische zwembad
Normaal hebben wij altijd mooi weer als wij op vakantie gaan of een weekendje weg.
Wat een afstraffing wordt dit. Graafschap / Ajax was er niets bij.
Voorlopig kan je er nog van genieten, de warmte zit in het noordenquote:Op maandag 9 mei 2016 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam kan de huidige situatie gewoon compleet gespiegeld worden binnen een dag? Boven Scandinavië hangt nu een hoog en boven het Kanaal een laag
Ga ik zeker doen, vanmiddag vrij, woensdag vrij, dus nog een paar mooie vrije dagen voor de boegquote:Op maandag 9 mei 2016 13:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Voorlopig kan je er nog van genieten, de warmte zit in het noordenAlhoewel ik hier ook net aan de goede kant zit.
[ afbeelding ]
Dat bedoel ik, hoe kan al die warmte plotseling verdwijnen?quote:Op maandag 9 mei 2016 13:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Voorlopig kan je er nog van genieten, de warmte zit in het noordenAlhoewel ik hier ook net aan de goede kant zit.
[ afbeelding ]
Draaiing van de wind? Harde bulderende poollucht die erin dendert en het is binnen no time koud lijkt mij...quote:Op maandag 9 mei 2016 13:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hoe kan al die warmte plotseling verdwijnen?
Omdat het terugkeert naar daar waar het hoort?quote:Op maandag 9 mei 2016 13:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hoe kan al die warmte plotseling verdwijnen?
We hebben het absoluut tegenovergestelde op dit moment én een straalstroom die niks meer is dan een zacht briesje. Niet echt de omstandigheden om binnen no time in de kou te zitten.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Draaiing van de wind? Harde bulderende poollucht die erin dendert en het is binnen no time koud lijkt mij...
hogedruk maakt plaats voor lagedruk boven Scandinavië en dan krijg je een noordelijke stroming.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben het absoluut tegenovergestelde op dit moment én een straalstroom die niks meer is dan een zacht briesje. Niet echt de omstandigheden om binnen no time in de kou te zitten.
Ik ben standaard op maandag vrijquote:Op maandag 9 mei 2016 13:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgend weekend pinksteren, meesten zijn dan ook een dagje extra vrij
Ik zit met mijn vrijdag standaard vrij wel lekker deze periode.quote:
Zijn hier in de buurt al meerdere heidebrandjes geweest. Maar we leven nogquote:Op maandag 9 mei 2016 14:33 schreef Ajaxfan het volgende:
http://www.natuurbrandrisico.nl/
Bye bye Oost-Nederland:
[ afbeelding ]
De eerste beelden van de Veluwe zijn inmiddels vrijgegevenquote:Op maandag 9 mei 2016 14:33 schreef Ajaxfan het volgende:
Bye bye Oost-Nederland:
[ afbeelding ]
Hmm dan heb ik een groot deel van de Veluwe nog nooit gezien.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:58 schreef Dven het volgende:
[..]
De eerste beelden van de Veluwe zijn inmiddels vrijgegeven
[ afbeelding ]
Ik woon in het 39 gebied, maar zelfs hier voelt het vies benauwd.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:19 schreef bondage het volgende:
[..]
Vind het hier in het Noorden nog wel meevallen, maar dat kan kloppen![]()
[ afbeelding ]
Ik onder het 37 gebied maar vind het tot nu toe nog goed te doen. Wel irritant harde windvlagen trouwens. Heb boven raam openstaan en toen ik beneden de achterdeur opende klapte ineens de deur van de slaapkamer dicht, behoorlijk lawaaiquote:Op maandag 9 mei 2016 19:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik woon in het 39 gebied, maar zelfs hier voelt het vies benauwd.
KABOEM!!!quote:Op maandag 9 mei 2016 18:25 schreef Dven het volgende:
Interessante ontwikkeling hier wel. De buien rondom de stad trekken stilaan oostwaards terwijl er een flinke pit vanuit het noorden gelijkertijd naar het zuiden trekt. Daar waar ze samenkomen zal het wel flink gaan spoken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, morgen het zuiden en woensdag het hele landquote:Op maandag 9 mei 2016 19:18 schreef Infection het volgende:
Is er nog kans op onweer deze week? Je zou zeggen dat er met dit warme weer wel wat onweer in de lucht moet zitten. Erg benauwd nu ook...
Ah, ze hebben er rekening mee gehouden dat in Eindhoven e.o. de natuurbrandjes wel worden uitgepist deze dagen.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:33 schreef Ajaxfan het volgende:
Bye bye Oost-Nederland:
[ afbeelding ]
Zou tijd worden. Heb je ook een bron toevallig?quote:Op maandag 9 mei 2016 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, morgen het zuiden en woensdag het hele land
quote:Op maandag 9 mei 2016 21:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Zou tijd worden. Heb je ook een bron toevallig?
Het westen... laat me niet lachenquote:
Ik woon ook echt precies in het bovenste hoekje waar het rode in het grijze overgaat...quote:Op maandag 9 mei 2016 21:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In het noorden woont toch niemand![]()
![]()
[ afbeelding ]
Niet te letterlijk nemen deze kaartjes. Het gaat erom dat er kansjes zijn op onweer.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik woon ook echt precies in het bovenste hoekje waar het rode in het grijze overgaat...
True.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet te letterlijk nemen deze kaartjes. Het gaat erom dat er kansjes zijn op onweer.
Benauwd?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb het gevoel dat het vannacht al gaat knetteren. Vies benauwd.
Jij woont hier slechts 15km vandaan, en hier is het alles behalve benauwd.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb het gevoel dat het vannacht al gaat knetteren. Vies benauwd.
Volgens mij is 14/15 graden in de allerbeste scenario's het hoogste waar we op kunnen hopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 01:00 schreef Coelho het volgende:
Zijn er nog modellen die de temperatuurdrop van zaterdag minder heftig of een dag later laten komen? Mijn kleine meid is jarig en we hadden gehoopt op een buitenfeestje...
Echt héquote:Op maandag 9 mei 2016 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het westen... laat me niet lachen
Zelfs als het op het strand het warmst is in heel Europa komt hier geen onweer
Nog enigszins onduidelijk. Of warm, of relatief koel. Maar even kijken wat de pluim zo doet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
Mooi man.
Hier lijkt de voorspelling ook wat minder deprimerend. Na een paar flink koele dagen zal de temp snel weer herstellen naar normale temperaturen...
Dus dat is wel weer hoopvol
Naja worst case komen we uit op gemiddeld 15 graden en dat is voor halverwege mei niet heel slecht. Kan iig een heel stuk slechter weten we uit ervaringquote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog enigszins onduidelijk. Of warm, of relatief koel. Maar even kijken wat de pluim zo doet.
[ afbeelding ]
Van mij mag het zo blijven tot aan mijn vakantie, halverwege juni. Zolang het daar dan maar mooi weer wordt in Menorca.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:54 schreef Dven het volgende:
Eventjes een cap van de jongste pluim, opdat hij niet automatisch ververst wordt. Al met al geen vooruitgang.
[ afbeelding ]
30 jarig gemiddelde.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:54 schreef Dven het volgende:
Eventjes een cap van de jongste pluim, opdat hij niet automatisch ververst wordt. Al met al geen vooruitgang.
[ afbeelding ]
?quote:
Pas vanaf de 20e (circa 17,5c). Daarvoor er of ver boven of ver onderquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De pluim verwacht normale temperaturen voor de tijd van het jaar.
Het kan dooien en het kan vriezen dus.quote:dinsdag 17 mei tot en met dinsdag 24 mei
Grote kans op een licht wisselvallig weertype met aan het begin van deze verwachtingsperiode stijgende temperaturen. In de loop van deze periode wordt de temperatuurverwachting uiterst onzeker.
Benauwd? Het is gewoon bewolkt en een stukje koeler, echt benauwd kan ik het niet noemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:30 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik vind het vies nu. Benauwd en de zon is anders dan gisteren. Bewolkt ook.
Licht er ook maar net aan waar je woont, ik vind het ook vies benauwd hier in Arnhem.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Benauwd? Het is gewoon bewolkt en een stukje koeler, echt benauwd kan ik het niet noemen.
Ligt..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:20 schreef hangtime het volgende:
[..]
Licht er ook maar net aan waar je woont, ik vind het ook vies benauwd hier in Arnhem.
Wel koeler, maar wel vies klam plak weer.
Wordt het -120?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:20 schreef zoem het volgende:
Echt ook precies met ingang van het weekend -vrijdag op zaterdag- wordt de temperatuur gewoon gehalveerdWel lekker voor 's nachts, maar 10~12C overdag is wel bagger.
Dat kan alleen als je 25K als uitgangspunt neemt. Want dat is ongeveer -250C waarbij de helft -125C isquote:
25°C = 290°Kquote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:45 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je 25K als uitgangspunt neemt. Want dat is ongeveer -250C waarbij de helft -125C is
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:50 schreef aloa het volgende:
Kunnen stevige buien worden morgen. Wolkentoppen tot 14 km![]()
[ afbeelding ]
Kans op vette hagel dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:50 schreef aloa het volgende:
Kunnen stevige buien worden morgen. Wolkentoppen tot 14 km![]()
[ afbeelding ]
Vette hagel als in stenen zo groot als golfballen of normale hagel?quote:
Als ik de stof goed begrepen heb kans op dikke stenen. Mits de hagelstenen vaak genoeg in de wolken omhoog gaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:13 schreef nikky het volgende:
[..]
Vette hagel als in stenen zo groot als golfballen of normale hagel?
Hmm. Moet ik het goed in de gaten houden dus. Ik sta op een camping en geen mogelijkheid om de auto onder dak te zettenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik de stof goed begrepen heb kans op dikke stenen. Mits de hagelstenen vaak genoeg in de wolken omhoog gaan.
Tent afbreken en rondom de auto opbouwen dus...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Hmm. Moet ik het goed in de gaten houden dus. Ik sta op een camping en geen mogelijkheid om de auto onder dak te zetten
In de tent?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Hmm. Moet ik het goed in de gaten houden dus. Ik sta op een camping en geen mogelijkheid om de auto onder dak te zetten
Hittegolf op komst!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |