Als je gaat kijken naar de cijfers die "misbruik" (want daar heb je het over en dat is wat je tegenstaat) proberen te onderzoeken, want zeker weet je het nooit. Dan is misbruik en fraude welbestaand maar niet de regel. Het zal altijd blijven bestaan en ook altijd overschat worden en gebruikt worden om het manco van regelingen "aan te tonen".quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ken zowel mensen die zeer terecht een uitkering krijgen als mensen waarbij de uitkering echt per direct gestopt zou mogen worden.
Ik zeg helemaal niet dat werkloze mensen allemaal luie tokkies zijn.
Dan moet je opschieten want het wordt in de EU razendsnel afgebroken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Gelukkig ga ik binnenkort terug naar de EU en hoop op iets betere voorwaarden.
We zullen zien.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je opschieten want het wordt in de EU razendsnel afgebroken.
inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Klopt, iedereen die werkloos is en geen werk kan vinden is gewoon een tokkie die de hele dag door met een pak shag en een blik bier op de bank hangen en naar SBS 6 kijkt.
men moet gewoon de armen naar ontwikkelingslanden sturen daar is het leven spotgoedkoop, dit land is te duur voor bijstandmensenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:32 schreef Twiitch het volgende:
Hebben we het nog steeds over dit sprookjesverhaal? Volgens mij heb ik al meerdere keren gelezen dat het met het huidige belastingsysteem op landelijk niveau sowieso niet te betalen is, dus waar haal je het geld vandaan? De werkenden nog meer belasten? Accijns nog meer omhoog?
Dezelfde excuusjes gebruikte ze waarschijnlijk ook toen men de bijstandsuitkering, WAJONG, WAO, AOW uitkeringen invoerde. En de huur en zorgtoeslag invoerde. Dat zou ook onbetaalbaar zijn, de economie zou instorten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:32 schreef Twiitch het volgende:
Hebben we het nog steeds over dit sprookjesverhaal? Volgens mij heb ik al meerdere keren gelezen dat het met het huidige belastingsysteem op landelijk niveau sowieso niet te betalen is, dus waar haal je het geld vandaan? De werkenden nog meer belasten? Accijns nog meer omhoog?
Er is geld zat:quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:32 schreef Twiitch het volgende:
Dan heb je niet zo goed gelezen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:32 schreef Twiitch het volgende:
Hebben we het nog steeds over dit sprookjesverhaal? Volgens mij heb ik al meerdere keren gelezen dat het met het huidige belastingsysteem op landelijk niveau sowieso niet te betalen is, dus waar haal je het geld vandaan?
Je weet wel dat alle uitkeringen, zorg-huurtoeslag en kinderbijslag dan ook allemaal weg gaan he? Dat betekent dat er ook massa ontslagen zullen volgen in de gemeente(waar heb je immers werkcoaches etc nog voor nodig als er geen uitkeringen meer zouden zijn?), en als het te duur is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:51 schreef Twiitch het volgende:
Ik zit op mn mobiel dus kan niet echt goed bronnen zoeken. Volgens cijfers van het cbs kost de sociale zekerheid om en nabij de 170 miljard euro per jaar?
Wat zou een basisinkomen voor iedere Nederlander per jaar kosten? Hoe gaat men dat betalen wanneer er ongetwijfeld minder gewerkt zou worden en er dus minder belastingen binnenkomen?
Doet weinig af aan zijn economische waarde.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oneens, zonder rioolschoonmakers gaan we de sloten als riolering gebruiken, dat stinkt fucking hard. Die directeur kan wel vervangen worden
ah de eerste beperkingen worden al opgelegd aan een basisinkomen voor iedereen....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:32 schreef D1990 het volgende:
Dan kan men kijken of het dan enkel voor de lage-onderklasse ingevoerd kan worden. Iemand met een salaris van 5000,- heeft het minder nodig dan een bouwvakker.
Je zou zeggen dat er in ieder geval genoeg werk is voor hun in India...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:18 schreef GSbrder het volgende:
want in een land als India is het schoonmaken van een riool onvoldoende om een huis te kunnen betalen en een gezin te kunnen voeden.
De economische waarde van hij die het zware en vieze werk daadwerkelijk uitvoert is natuurlijk onmetelijk veel groter dan van de directeur in kwestie. Voor een "huisvrouw" gaat dat ook op.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doet weinig af aan zijn economische waarde.
Ik vind het ook erg prettig dat een hoop ouders hun kinderen fatsoenlijk opvoeden, maar dat wil niet zeggen dat een huisvrouw dezelfde economische waarde heeft als een directeur. We moeten niet alles in BNP willen vangen of daar de welvaart van een land aan ontlenen, daar is het begrip niet voor gemaakt. Daarentegen, de enige manier waarop rioolschoonmakers een fatsoenlijk loon kunnen krijgen als de directeurs een groter deel van de sociale zekerheid willen financieren. In dat opzicht hebben rioolschoonmakers de directeuren net zo hard nodig, want in een land als India is het schoonmaken van een riool onvoldoende om een huis te kunnen betalen en een gezin te kunnen voeden.
Dat zeker, maar zolang er weinig rijke mensen zijn in India, hebben de meeste mensen daar wel wat anders aan hun hoofd dan de vraag of het riool schoon is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat er in ieder geval genoeg werk is voor hun in India...
Natuurlijk niet, de economische waarde van hij die het werk doet met de hoogste toegevoegde waarde is maatgevend voor de economische waarde van de service-industrie. Het werk hangt af van de standaard in je land en in Nederland ligt die standaard nu eenmaal erg hoog, dus is de beloning daar een afgeleide van.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De economische waarde van hij die het zware en vieze werk daadwerkelijk uitvoert is natuurlijk onmetelijk veel groter dan van de directeur in kwestie.
Dat zijn er best veel hoor. De tegenstelling is daar nog ietsje hoger.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:26 schreef GSbrder het volgende:
zolang er weinig rijke mensen zijn in India
Neen. Kijk: directeur spelen dat wil best iedereen. En iedereen kan dat m.i. Maar met de poten in de modder gaan staan en de troep opruimen (waar het metier uiteindelijk om draait in casu de corebusiness) wil eigenlijk niemand als ze zouden mogen kiezen. Daarom is degene die het echte werk doet economisch veel belangrijker dan iemand achter het bureau. Het is eigenlijk heel logisch als men er over nadenkt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de economische waarde van hij die het werk doet met de hoogste toegevoegde waarde is maatgevend voor de economische waarde van de service-industrie. Het werk hangt af van de standaard in je land en in Nederland ligt die standaard nu eenmaal erg hoog, dus is de beloning daar een afgeleide van.
Je aanname dat iedereen directeur kan worden gaat niet op. Een Somalische vluchteling zonder opleiding en zonder dat hij de taal machtig is, kan in Nederland niet aan de slag als directeur. Een Somalische vluchteling kan je echter wel duidelijk maken hoe hij toiletten moet borstelen. Je bekijkt de arbeidsmarkt vanuit één kant, namelijk de Nederlandse arbeider en wat hij wil, niet vanuit het perspectief van de werkgever, wat hij wil en wie daarvoor geschikt is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Neen. Kijk: directeur spelen dat wil best iedereen. En iedereen kan dat m.i. Maar met de poten in de modder gaan staan en de troep opruimen (waar het metier uiteindelijk om draait in casu de corebusiness) wil eigenlijk niemand als ze zouden mogen kiezen. Daarom is degene die het echte werk doet economisch veel belangrijker dan iemand achter het bureau. Het is eigenlijk heel logisch als men er over nadenkt.
Lullo. Je begrijpt me best.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef GSbrder het volgende:
Je aanname dat iedereen directeur kan worden gaat niet op. Een Somalische vluchteling zonder opleiding en zonder dat hij de taal machtig is, kan in Nederland niet aan de slag als directeur.
Ik begrijp je standpunt, maar ik ben het niet met je eens. Hoor het wel vaker hoor, dat kantoormedewerkers geen echt werk verrichten en vervangbaar zijn. Natuurlijk, iedereen is vervangbaar. Maar als ik morgen een rioolschoonmaker nodig heb, ga ik naar het UWV. Heb ik iemand nodig om een bedrijf te runnen, volgt er een werving- en selectieprocedure van een halve ton en zes maanden zoeken.quote:
quote:
Zo houden ze zichzelf in stand. Dat is een zelf opgeworpen barrière.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef GSbrder het volgende:
Kijk maar eens de vacatures voor het hoger en senior management: +10 jaar ervaring, een relevant netwerk en WO opgeleid.
Zonder de directeur hoeft de werknemer in eerste instantie al niet op te komen dagen. In elke industrie bepaalt de directeur hoe hij zijn product (uiteindelijk is alles een product) in de markt zet en daarmee het geld binnenhaalt om die werknemer te betalen.quote:
Duh.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zonder de directeur hoeft de werknemer in eerste instantie al niet op te komen dagen. In elke industrie bepaalt de directeur hoe hij zijn product (uiteindelijk is alles een product) in de markt zet en daarmee het geld binnenhaalt om die werknemer te betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |