Ik weet dat Israel die inhuurt en er zijn er hier wel een aantal geweest die zeker niet onverdacht zijn, ik heb ook wel eens iets gelezen dat de EU zoiets zou doen, maar propaganda heeft daders en slachtoffers en je moet niet onderschatten hoe makkelijk mensen anderen napraten omdat het wel goed klinkt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar ik bedoel dat "shill". Door dat te benoemen verraden ze zichzelf m.i. En ze komen altijd zelf met die uitdrukking. Wel makkelijk op die manier.Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord.
Want iedereen die het niet met mijn -zeer omstreden- mening eens is heeft nog nooit nagedachtquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die een jaartje ouder is geworden en voor het eerst zijn gedachten eens over politiek heeft laten gaan en na een initiele stellingname het denken al snel te vermoeiend vond.
Nee, het herhalen van hetzelfde riedeltje en het onvermogen om op tegenargumenten in te gaan verraadt dat, al lijkt het ook wel typisch voor een laagbetaalde shill.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:08 schreef sc00p het volgende:
[..]
Want iedereen die het niet met mijn -zeer omstreden- mening eens is heeft nog nooit nagedacht
Misschien moet je onze discussie even nalezen, ik denk dat je in de war bent. Wel schattig is het hoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het herhalen van hetzelfde riedeltje en het onvermogen om op tegenargumenten in te gaan verraadt dat, al lijkt het ook wel typisch voor een laagbetaalde shill.
Is dit de spiegel die jij jezelf voorhoudt?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het herhalen van hetzelfde riedeltje en het onvermogen om op tegenargumenten in te gaan verraadt dat, al lijkt het ook wel typisch voor een laagbetaalde shill.
Het is niet het helderste lammetje van de klas.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dit de spiegel die jij jezelf voorhoudt?
Je mag zijn schoenen niet eens poetsen qua eruditie en track-record. Hij is een slimmerd en een groot denker. En hij heeft het vermogen om dat goed te verwoorden. Je trekt een veel te grote broek aan door zo te oordelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:20 schreef sc00p het volgende:
[..]
Het is niet het helderste lammetje van de klas.
Het is geen dom schaapje maar jaren aan SP-indoctrinatie hebben zijn vermogen om zelfstandig te denken wel een tikje aangetast.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:20 schreef sc00p het volgende:
[..]
Het is niet het helderste lammetje van de klas.
Bij deze vereeuwig ik jouw post.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je mag zijn schoenen niet eens poetsen qua eruditie en track-record. Hij is een slimmerd en een groot denker. En hij heeft het vermogen om dat goed te verwoorden. Je trekt een veel te grote broek aan door zo te oordelen.
Op een 14-jarige zal het geleuter inderdaad vast veel indruk maken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je mag zijn schoenen niet eens poetsen qua eruditie en track-record. Hij is een slimmerd en een groot denker. En hij heeft het vermogen om dat goed te verwoorden. Je trekt een veel te grote broek aan door zo te oordelen.
Ik ben van het prachtige wijnjaar 1963.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op een 14-jarige zal het geleuter inderdaad vast veel indruk maken.
Dan zal de aftakeling in hebben gezetquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben van het prachtige wijnjaar 1963.
Beste Bart,quote:
Dat meen je niet! Ben je voor de rest wel geestelijk gezond of? Qua werken en wonen alles OK enzo?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben van het prachtige wijnjaar 1963.
Werken spreekt je niet zo aan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Beste Bart,
We zoeken nog vrienden voor een internationaal projectteam. Kun je mij een omschrijving van jouw kennis over zaken geven? Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.
Alvast bedank voor de reactie!
sc00p
Ik ben daar niet van gediend. Just saying.
Qua inhoudelijk postgedrag kun jij ook niet in de schaduw staan van Weltschmerz. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan zal de aftakeling in hebben gezet
Enkel omdat ik niet blind alle SP-propaganda napraat?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Qua inhoudelijk postgedrag kun jij ook niet in de schaduw staan van Weltschmerz. Laat dat duidelijk zijn.
Volgens mij is de gemiddelde SPer niet zo achterlijk... Toch?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enkel omdat ik niet blind alle SP-propaganda napraat?
Weet je: op jouw werkplek in Assen of Meppel zijn dit soort insinuaties gewoon verboden en niet politiek correct. Maar blijkbaar moet je je de hele dag inhouden en doe je dat dan maar hier. Ik vind het niet zo netjes en ik zit er niet op te wachten. Doe dat gewoon niet. B.v.b. dank.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan zal de aftakeling in hebben gezet
Niet allen de bezwaren maar ook de voordelenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zullen we dan maar een linkjes-battle houden, aangezien dat volgens jou blijkbaar het summum is van inhoudelijkheid.
Bezwaren tegen TTIP vaak schromelijk overdreven
Typisch hoe de ad hominems in dit topic structureel van één zijde komen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:35 schreef sc00p het volgende:
Lief hoe van die pseudo-intellecten altijd mensen gaan napraten. Blijkt het toch dat ze wel een soort van lezen wat er tegen ze gezegd wordt.
Mensen die geen constructieve discussie kunnen voeren, maar constant van onderwerp veranderen om de boel te ontsporen verdienen ook niet beter. Vooral niet op FOK!Forum, wat toch al een veel te groot nazi-bolwerk bevat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Typisch hoe de ad hominems in dit topic structureel van één zijde komen.
Je geeft dus toe dat je loopt te trollen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:55 schreef sc00p het volgende:
Mensen die geen constructieve discussie kunnen voeren, maar constant van onderwerp veranderen om de boel te ontsporen verdienen ook niet beter.
Dat zou kunnen. Maar insinueer je nu dat de gesprekspartners van dienst tot dit bekende maar ook zeer geheime bolwerk behoren? Dat is met recht KLB niveau.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:55 schreef sc00p het volgende:
Vooral niet op FOK!Forum, wat toch al een veel te groot nazi-bolwerk bevat.
Maar de tegenstand komt blijkbaar ook van een heel andere zijde...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 10:41 schreef sc00p het volgende:
Lekker ongenuanceerd weerKut SP-populisten.
Mooi verwoord en ook om opnieuw vast te stellen dat onder het mom van handelsverdragen er allerlei vage veplichtingen gaan ontstaan en "onze" democratie zo naar het verdere schavot wordt gedragen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De EU wil graag ISDS en de EU wil graag een dynamisch verdrag waarbij het grootbedrijf moet worden geraadpleegd en de regels kan beinvloeden. CETA en TTIP zijn dan ook helemaal geen handelsverdragen, maar verdragen die de verhouding tussen democratie en het grote geld regelen, terwijl dat helemaal niet geregeld moet worden en zeker niet bij verdrag, want het grote geld heeft helemaal geen aparte positie in een democratie.
Kennelijk heb je het gemist, maar ISDS zit gewoon bij CETA in, het CETA van de EU ja, waar de EU jaren in het geheim over onderhandeld heeft samen met multinationals. Ik snap dat dat moeilijk te verdedigen is, maar het is helemaal geen andere discussie. Ik vind het prima om importheffingen met Canada af te schaffen, dan hebben we een verdrag van1 A4tje waar de Waalse regering mee instemt. Dan kunnen al die overige 164 pagina's en vage interpretatiebeloftes de versnipperaar in. Dit een vrijhandelsverdrag noemen is propaganda waar jij ofwel ingestonken bent, of verspreidt omdat je daarvoor een fooi krijgt.
[..]
Nee hoor, maar als jij gewoon positief over de EU was dan had je wel gewoon in discussie kunnen gaan. Ik ben nooit te beroerd om in discussie te gaan, ook niet met mensen die niet zo snel van begrip zijn, maar als je niet ingaat op tegenargumenten maar alleen je stelling herhaalt alsof dat een argument is en alsof dat een nieuw argument is, dan ben je niet aan het discussieren maar de discussie aan het verstieren en daar ga ik dan verder geen tijd in steken.
Goede post. Mensen die nadenken. En ze schrijven het zo mooi op. Een post met meerdere alinea's. Waar argumenten beschreven worden. Maar toch blijft men altijd maar vragen naar argumenten.quote:
Het probleem hiermee is natuurlijk, dat mensen met kennis van zaken hier niet meer posten nadat ze de reactie op hun wel-geïnformeerde inbreng lezen (ze worden genegeerd of afgezeikt).quote:
Dat is inderdaad de vraag, te midden van meer vragen. Waarom houdt ene Joris van Poppel gisteren op een journaal een totaal partijdig kontverhaal? Waarom claimen bijna alle media dat aan 'de bezwaren tegemoet is gekomen' terwijl ISDS er nog gewoon instaat en dit blijkbaar geen enkele onderbouwing behoeft? Waarom moest de eerste kritische noot op de PO van komediant Lubach komen? Waarom neemt iedereen de welvaartsgroei maar voor waar aan? Waarom wordt nu de vraag gesteld hoe het nu verder moet met de handel? Waarom noemt iedereen het een vrijhandelsverdrag? Waarom wordt het recht van een democratische entiteit om te beslissen of het die eigen democratie aan een regime van multinationals onderwerpt betwist? Waarom is het feit dat 7 jaar in het geheim onderhandeld is met de multinationals aan tafel een argument waarom volksvertegenwoordigers geen nee zouden mogen zeggen tegen een plan dat het volk wat ze vertegenwoordiger zeer aangaat? Waarom moeten we medelijden hebben met een buitenlandse minister die een geheim plannetje ziet mislukken? Waarom moet benadrukt worden dat Canada zo'n beschaafd land is dat onze democratische waarden deelt terwijl die democratische waarden nou net op het spel worden gezet?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Inhoudelijk: CETA creëert een hogere macht dan de EU en de nationale regeringen, die verplicht wordt te kijken of de maximale winstmarge niet gehinderd wordt. Want als dat wel het geval is, zijn zij verplicht om van de EU en de nationale regeringen te eisen dat ze hun wetgeving veranderen om het toch toe te staan.
Kapitalisme en marktwerking moeten zonder enige beperking gemaximaliseerd worden.
Wat ik niet begrijp: waarom geeft de EU zoveel macht uit handen? Wat krijgen de politici er voor terug?
quote:Voorzitter Europees Parlement wil CETA redden na mislukking
Na het mislukken van de gesprekken zou Freeland terugvliegen naar Canada, maar ze is nog niet vertrokken uit Brussel. Schulz heeft haar vanmorgen gesproken en noemt dat gesprek "vruchtbaar". Hij zegt dat de Canadezen nog steeds bereid zijn het verdrag te ondertekenen. Vandaag spreekt Schulz ook met de Waalse minister-president Magnette.
Ook voor de Europese Commissie is CETA volgens bronnen rond eurocommissaris voor Handel Cecilia Malmström nog niet afgedaan. Malmström zei dat ze teleurgesteld is over de mislukking, maar is nog op zoek naar een oplossing.
Dat was ook het eerste wat ik dacht, duidelijk ongeschikt voor een ministerspost.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:05 schreef Evertjan het volgende:
Wat een lichtgewicht zeg die Canadese minister. Die begint bijna te huilen als ze een beetje tegenspraak krijgt van een paar Belgen. Wat een raar en hysterisch wijf
Chrystia Freeland is een journaliste. Ze heeft recentelijk en populair boek geschreven over ongelijkheid (The Rise of the New Global Super-Rich and the Fall of Everyone Else), is daarna de Canadese politiek in gegaan en minister van handel geworden. Een populair gezicht om een impopulair verdrag er doorheen te loodsen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht, duidelijk ongeschikt voor een ministerspost.
Is ceta in Canada zo impopulair?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Chrystia Freeland is een journaliste. Ze heeft recentelijk en populair boek geschreven over ongelijkheid (The Rise of the New Global Super-Rich and the Fall of Everyone Else), is daarna de Canadese politiek in gegaan en minister van handel geworden. Een populair gezicht om een impopulair verdrag er doorheen te loodsen?
https://en.wikipedia.org/wiki/Chrystia_Freeland
Net als hier, is er veel kritiek op grote handelsverdragen in de VS en Canada (denk aan NAFTA). De populaire kritiek op TTP en TTIP is in de VS begonnen.quote:
Mr Teflon zal het proces afwachten en vervolgens datgene vinden wat hem buiten de landingsbaan plaatst.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Benieuwd trouwens wat Rutte van deze blokkade vindt, volgens hem gaan de andere EU landen gewoon door als een land een verdrag niet wil tekenen.
Yep, vooral bij degene die er wat van snappen.quote:
Aan de andere kant werken populisme en misleiding prima in de strijd tegen allerlei verdragen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:56 schreef deelnemer het volgende:
Het propaganda model werkt volgens mij averechts. De verkoopt technieken van politici zijn zo stuitend populistisch, niet-informatief, verhullend en misleidend dat het, in combinatie met allerlei grote problemen die samenhangen met het gevoerde beleid, geleid heeft tot een diep wantrouwen jegens de bestuurselite. Een terecht wantrouwen, want het circus werkt vooral ten gunste van de elite.
Jouw propaganda werkt averechts. Niemand neemt je meer serieus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant werken populisme en misleiding prima in de strijd tegen allerlei verdragen.
Alsof ik invloed heb op de komst van dergelijke verdragenquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jouw propaganda werkt averechts. Niemand neemt je meer serieus.
Ik zou niet durven zeggen dat ze niet integer is. Ze komt op mij over als een oprechte idealiste maar wel een van een hele kneuterige, laffe soort. Ze heeft het eigenlijk al opgegeven, ze gelooft niet in het idee dat een land kan bepalen wie in welke mate de economische vruchten plukt. Ze is een globaliste die via zo'n verdrag wat van de beschaving in Europa probeert mee te pikken, afpikken zelfs, en hoopt dat in een geglobaliseerde wereld de 1%, die ze zeer bewondert, tot inkeer komt en verantwoordelijkheid neemt voor het algemeen belang.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Chrystia Freeland is een journaliste. Ze heeft recentelijk en populair boek geschreven over ongelijkheid (The Rise of the New Global Super-Rich and the Fall of Everyone Else), is daarna de Canadese politiek in gegaan en minister van handel geworden. Een populair gezicht om een impopulair verdrag er doorheen te loodsen?
https://en.wikipedia.org/wiki/Chrystia_Freeland
Populisme door de elite creeert populisme onder de bevolking.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant werken populisme en misleiding prima in de strijd tegen allerlei verdragen.
Dat denk ik ook. Ze kan ook niet in de rol stappen van handelsminister zonder deze lopende klus af te ronden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou niet durven zeggen dat ze niet integer is. Ze komt op mij over als een oprechte idealiste maar wel een van een hele kneuterige, laffe soort. Ze heeft het eigenlijk al opgegeven, ze gelooft niet in het idee dat een land kan bepalen wie in welke mate de economische vruchten plukt. Ze is een globaliste die via zo'n verdrag wat van de beschaving in Europa probeert mee te pikken, afpikken zelfs, en hoopt dat in een geglobaliseerde wereld de 1%, die ze zeer bewondert, tot inkeer komt en verantwoordelijkheid neemt voor het algemeen belang.
Ze is dus wel degelijk loyaal aan de belangen die ze als journaliste altijd braaf gediend heeft, haar kritiek accepteert de kaders zoals die liggen en die een verdrag als CETA versterkt en vergroot. Als we maar met de EU in hetzelfde ellendige schuitje zitten komt het vanzelf wel goed, zoiets.
Nee het is mal dat de politici de populisten van iets beschuldigen waar ze zelf mee begonnen zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof ik invloed heb op de komst van dergelijke verdragen.
Maar het is toch wat mal dat de populisten de politiek beschuldige van wat ze zelf volop en beter doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |