abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:15:14 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161923370
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ede is een soort Gouda geworden. Daar is Johan Derksen niet voor niks weggegaan.
Gaza op de Veluwe
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:16:19 #152
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161923394
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gaza op de Veluwe
Geen Bible-belt meer maar Koran-belt
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:40:53 #153
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161923756
Als het om 50 personen gaat, hoe kan het dan dat ze er maar 2 opgepakt hebben? Als ze weer beginnen gewoon de ME erop en allemaal bijeendrijven en arresteren :r

Je moet soms bruggen kunnen bouwen maar uitschot moet je ook durven straffen. Het is een moment om wat spierballen te laten zien, of ze gaan nog denken dat dit normaal gedrag is wat niet bestraft wordt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161924111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:12 schreef Gia het volgende:
Daar zijn het de Marokkanen, en op meer plaatsen, hoor, maar er zijn ook wijken waar vrijwel geen Marokkanen wonen, waar ook groepen samenscholen en rotzooi trappen, juist omdat de buurt fel tegen een jeugdhonk is. ("want dat leidt tot samenscholing en onrust")

In wijken waar wel clubhuizen en jeugdhonken zijn, zie je veel minder straatschoffies.

Het is wel zo dat Marokkanen in hun relgedrag een stuk erger zijn dan de autochtone schoffies.

Naar mijn idee moet er gewoon meer samenwerking en wederzijds inzicht komen. In Marokko is het redelijk gangbaar dat kinderen van jongsaf aan op straat hangen, in hun vrije tijd. Hier is het dat niet, maar toch gebeurt het. Met alle gevolgen van dien. Naar mijn mening ligt dit vooral aan de wijken waar Marokkanen op een kluitje wonen. Spreiding kan al veel schelen.
Je ziet ook dat Marokkaanse kinderen die in een grotendeels witte wijk wonen, het veel beter doen op school en niet betrokken zijn bij die rellen.

Dus, begrip, uitleg en spreiding. Verder keihard handhaven van de wet en vooral geen uitzonderingen vanwege een geloof.
Is toch eigenlijk ook al diep triest? Dat je ze moet spreiden omdat het anders hommeles wordt ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_161924123
precies, aanpakken dat tuig!
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:08:16 #156
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_161924208
Ik begrijp niet waarom dit soort gasten niet gewoon aangepakt worden ....
Als er een groep voetbalsupporters ergens door een stad trekt, slaat de ME erop los en raakt daarbij alles wat beweegt, soms ook mensen die echt onschuldig zijn, omdat ze een toevallige voorbijganger zijn. En hier weet men dat om een groep raddraaiers gaat van ongeveer 50 personen en er worden er maar 2 opgepakt. Juist met die houding van de autoriteiten en de Politie geef je dat soort volk een vrijbrief om gewoon door te gaan.

Laat de ME erop los en laat die deze figuren eens aanpakken, en goed ook.
Dan denken ze de volgende keer wel 2 keer na.
pi_161924223
Lekker met de knuppel er doorheen
pi_161924514
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:09 schreef Roypsv het volgende:
Lekker met de knuppel er doorheen
Thee met koekjes en de dialoog aangaan dat werkt een stuk beter ;)
pi_161924522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:28 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Thee met koekjes en de dialoog aangaan dat werkt een stuk beter ;)
het is onderhand wel genoeg geweest
pi_161924891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:08 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik begrijp niet waarom dit soort gasten niet gewoon aangepakt worden ....
Als er een groep voetbalsupporters ergens door een stad trekt, slaat de ME erop los en raakt daarbij alles wat beweegt, soms ook mensen die echt onschuldig zijn, omdat ze een toevallige voorbijganger zijn. En hier weet men dat om een groep raddraaiers gaat van ongeveer 50 personen en er worden er maar 2 opgepakt. Juist met die houding van de autoriteiten en de Politie geef je dat soort volk een vrijbrief om gewoon door te gaan.

Laat de ME erop los en laat die deze figuren eens aanpakken, en goed ook.
Dan denken ze de volgende keer wel 2 keer na.
Omdat je niet iedereen die zich op straat (in een groep) bevindt zomaar kan oppakken. Nu er een samenscholingsverbod is kan je ze wel bijv. wegsturen.
Maar als de politie echt iemand wil oppakken en wat langer vasthouden, dan moeten ze toch wel sterk bewijs hebben dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd. Zeker bij minderjarigen gaat dat heel lastig.
Ouders verschijnen trouwens ook vaak boos op het bureau, omdat hun kind is opgepakt "maar uiteraard niks gedaan heeft".

Bij jonge overlastMarokkanen is het vaak ook zo dat de ouders zich totaal niet bezig houden met wat hun zoon uitvoert en bijv. hoe laat hij thuis is.

Misschien helpt het als de politie momenteel de jongeren al bij kleine dingen gewoon naar huis brengt en meteen even -samen met kind- in gesprek gaat met ouders (en wijkagent).
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:12:09 #161
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161925249
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat je niet iedereen die zich op straat (in een groep) bevindt zomaar kan oppakken. Nu er een samenscholingsverbod is kan je ze wel bijv. wegsturen.
Maar als de politie echt iemand wil oppakken en wat langer vasthouden, dan moeten ze toch wel sterk bewijs hebben dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd. Zeker bij minderjarigen gaat dat heel lastig.
Ouders verschijnen trouwens ook vaak boos op het bureau, omdat hun kind is opgepakt "maar uiteraard niks gedaan heeft".

Bij jonge overlastMarokkanen is het vaak ook zo dat de ouders zich totaal niet bezig houden met wat hun zoon uitvoert en bijv. hoe laat hij thuis is.

Misschien helpt het als de politie momenteel de jongeren al bij kleine dingen gewoon naar huis brengt en meteen even -samen met kind- in gesprek gaat met ouders (en wijkagent).
Misschien eens een avondklok instellen? Dan kun je iedereen oppakken die zich daarna nog op straat begeeft en aan het signalement voldoet.
- Charlton Heston
pi_161925307
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:04 schreef Buitendam het volgende:
Maar wat wil men nou precies bereiken met een microfoon onder de neus te duwen van een pubertje en te vragen naar wat hij van Joden vindt?
Kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid. Blijkbaar zijn hun uitspraken hun waarheid en dat is zorgwekkend.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:17:35 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161925350
Ze worden uitgescholden voor stoephoer en vrezen komende nacht nieuwe autobranden: bewoners van de wijk Veldhuizen in Ede zijn helemaal klaar met de terreur die nu al dagen aan de gang is, zeggen ze in TELEGRAAF VANDAAG met Maarten Steendam.

http://m.telegraaf.nl/art(...)tie-is-een-lachertje
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:22:30 #164
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161925443
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:17 schreef Perrin het volgende:
Ze worden uitgescholden voor stoephoer en vrezen komende nacht nieuwe autobranden: bewoners van de wijk Veldhuizen in Ede zijn helemaal klaar met de terreur die nu al dagen aan de gang is, zeggen ze in TELEGRAAF VANDAAG met Maarten Steendam.

http://m.telegraaf.nl/art(...)tie-is-een-lachertje
Beetje racistisch wel, die jongens zijn gewoon actief bezig met hun hobby. Je klaagt toch ook niet als je buurjongen nogal luid op z'n dwarsfluit speelt. Ondankbare mensen allemaal :r
- Charlton Heston
pi_161925490
Ze zitten prima daar in die wijk, geen normale Edenaar komt daar.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:26:04 #166
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_161925519
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze zitten prima daar in die wijk, geen normale Edenaar komt daar.
Een soort Molenbeek, lijkt me niet slim.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_161925535
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:26 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Een soort Molenbeek, lijkt me niet slim.
Dat is het al jaren en ligt mooi afgezonderd.
Buiten die wijk durven ze helemaal niets want dan krijgen ze klappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2016 18:28:22 ]
pi_161925541
Net bij eenvandaag, dus als je buurthuis wordt gesloten is het de schuld van de gemeente dat die schoffies auto's in de fik gaan steken....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_161925795
En als je iets zegt over rellende Marokkanen, dan worden subiet je ruiten ingegooid.

quote:
Buurtbewoners willen niet op de foto of met hun naam in de krant. Bij een vrouw die de plaatselijke krant wel te woord zou hebben gestaan over de rellen, zijn volgens een wijkgenoot meteen de ruiten ingegooid.http://www.telegraaf.nl/b(...)ijk_doodsbang__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161925980
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gaza op de Veluwe
Neuh, alleen Veldhuizen.
Toen er de vorige keer een samenscholingsverbod kwam, kwamen ze massaal naar een andere wijk om daar kinderen en pubermeisjes lastig te vallen. Politie deed niets en toen zijn ze door boze buurtbewoners aangevallen. Is nu weer rustig daar. :)
pi_161926049
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als je iets zegt over rellende Marokkanen, dan worden subiet je ruiten ingegooid.

[..]

Ik zou het ze niet aanraden om dat bij een Roma familie te doen daar, dan hebben ze groot probleem, die lossen het zelf wel op.
pi_161926649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten dan; ruiten ingooien is een kogel koppen.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2016 19:15:59 ]
pi_161926696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten dan; ruiten ingooien is een kogel koppen.
Dan gaan de mocro's in heel Nederland rellen, dus doe maar niet.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:18:48 #174
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161926731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan gaan de mocro's in heel Nederland rellen, dus doe maar niet.
Mag je een steen eigenlijk niet teruggooien als zelfverdediging?
- Charlton Heston
pi_161926828
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Mag je een steen eigenlijk niet teruggooien als zelfverdediging?
Ik gok dat een rechter zelfverdediging niet heel geloofwaardig acht als je wakker wordt van een steen door je ruit, je naar beneden snelt en je de dader diezelfde steen vervolgens laat koppen.
En ik gok ook niet dat zijn matties dat erg kunnen waarderen.
pi_161926837
"Marokkaanse Nederlanders in Ede 2011"

http://www.wegwijzerjeugd(...)ders-in-ede-2011.pdf
pi_161926882
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nozem

Nozem is een Nederlands woord dat werd geïntroduceerd in 1955. Hiermee werd een destijds nieuw type jongeling aangeduid: zelfbewust en vaak agressief, gekleed in spijkerbroek en leren jack en uitgedost met vetkuif, hangend op zijn bromfiets voor de snackbar. In het Etymologisch Woordenboek van het Nederlands wordt het woord omschreven als 'probleemjongere, opstandige jongere'

De nozem is een eerste voorbeeld van wat later jeugdcultuur zal gaan heten. Voor het eerst gaan grote groepen jongeren uit de arbeidersklasse beschikken over eigen geld. De muziek die in de Verenigde Staten voor deze doelgroep wordt gemaakt, de rock-'n-roll, komt ook in Europa beschikbaar via films, grammofoonplaten en Radio Luxembourg.

Nozems verstoren twee minuten stilte tijdens de Dodenherdenking (1962)
Verveling en groepsgedrag van de nozems in de grote steden leiden niet zelden tot vandalisme en geweld. Het woord krijgt dan ook steeds meer een negatieve lading.

Al in 1955 maken de Nederlandse journalist Jan Vrijman en de fotograaf Ed van der Elsken een serie reportages voor het weekblad Vrij Nederland met als titel De nozems van de Nieuwendijk.[2] In 1958 schrijft Louis Paul Boon de reportage Op zoek naar de nozems.[3] "Gij interesseert u aan de jeugd? Het schijnt een nieuw spel te zijn. Iedereen interesseert zich aan ons, ik zou wel eens willen weten waarom?" laat hij een nozem zich afvragen.

De latere Groningse jeugdpsychiater Gerrit Mik publiceerde in 1960 een boekje Onze nozems[4] en promoveerde in 1965 op het proefschrift Dissociaal gedrag bij jongens in de puberteit.

Ook in 1965 promoveerde de latere criminoloog Wouter Buikhuisen op het proefschrift Achtergronden van nozemgedrag.[5] In zijn studie introduceert hij de term provo. Daarna raakt het begrip nozem in onbruik doordat de jeugdcultuur andere vormen en gedaanten aanneemt
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:25:13 #178
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161926908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik gok dat een rechter zelfverdediging niet heel geloofwaardig acht als je wakker wordt van een steen door je ruit, je naar beneden snelt en je de dader diezelfde steen vervolgens laat koppen.
En ik gok ook niet dat zijn matties dat erg kunnen waarderen.
En stel dat je wakker bent, je ruit ziet sneuvelen en meteen teruggooit - en per ongeluk - zo'n relschopper raakt? :D
- Charlton Heston
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 19:29:09 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_161927007
Het is te hopen dat ze zich zometeen koest houden, maar dat zal wel want respect staat hoog in het vaandel.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:30:01 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161927026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:24 schreef PSVCL het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nozem

Nozem is een Nederlands woord dat werd geïntroduceerd in 1955. Hiermee werd een destijds nieuw type jongeling aangeduid: zelfbewust en vaak agressief, gekleed in spijkerbroek en leren jack en uitgedost met vetkuif, hangend op zijn bromfiets voor de snackbar. In het Etymologisch Woordenboek van het Nederlands wordt het woord omschreven als 'probleemjongere, opstandige jongere'

De nozem is een eerste voorbeeld van wat later jeugdcultuur zal gaan heten. Voor het eerst gaan grote groepen jongeren uit de arbeidersklasse beschikken over eigen geld. De muziek die in de Verenigde Staten voor deze doelgroep wordt gemaakt, de rock-'n-roll, komt ook in Europa beschikbaar via films, grammofoonplaten en Radio Luxembourg.

Nozems verstoren twee minuten stilte tijdens de Dodenherdenking (1962)
Verveling en groepsgedrag van de nozems in de grote steden leiden niet zelden tot vandalisme en geweld. Het woord krijgt dan ook steeds meer een negatieve lading.

Al in 1955 maken de Nederlandse journalist Jan Vrijman en de fotograaf Ed van der Elsken een serie reportages voor het weekblad Vrij Nederland met als titel De nozems van de Nieuwendijk.[2] In 1958 schrijft Louis Paul Boon de reportage Op zoek naar de nozems.[3] "Gij interesseert u aan de jeugd? Het schijnt een nieuw spel te zijn. Iedereen interesseert zich aan ons, ik zou wel eens willen weten waarom?" laat hij een nozem zich afvragen.

De latere Groningse jeugdpsychiater Gerrit Mik publiceerde in 1960 een boekje Onze nozems[4] en promoveerde in 1965 op het proefschrift Dissociaal gedrag bij jongens in de puberteit.

Ook in 1965 promoveerde de latere criminoloog Wouter Buikhuisen op het proefschrift Achtergronden van nozemgedrag.[5] In zijn studie introduceert hij de term provo. Daarna raakt het begrip nozem in onbruik doordat de jeugdcultuur andere vormen en gedaanten aanneemt
En nu? Two wrongs don't make a right.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')