Gebrek aan empathie heet dat. Inleven in hoe iemand anders denkt. Probeer het eens zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar natuurlijk is preventief beleid met wat meer regulering, waarbij fabrikanten vooraf zelf eerst moeten aantonen dat stoffen, ingrediënten of producten veilig zijn beter dan dat je producenten zichzelf laten controleren en achteraf moet worden bewezen dat een bepaald product toch niet zo veilig was.
Dat is zo evident dat ik niet snap dat een weldenkend mens dat niet inziet.
De joden noemen dat een Gotspe.quote:
Leuk, en nu nog een inhoudelijk antwoord?quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gebrek aan empathie heet dat. Inleven in hoe iemand anders denkt. Probeer het eens zou ik zeggen.
Het gaat er totaal niet om wat iemand inziet of niet. De vraag is wat 'beter' is. Dus wat werkt.
Zoals altijd bij reguleringen van een markt, het gevaar van overregulering. Bureaucratie. Stagnatie van innovatie. Dat soort dingen. En het lijkt me moeilijk om te claimen dat de EU niet schuldig is aan dat soort zaken. Dus zo evident vind ik het allemaal niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuk, en nu nog een inhoudelijk antwoord?
Waar baseer jij jouw schijnbaar gerede twijfels op of de Europese aanpak beter is dan de Amerikaanse?
Dat kun je dan ook ongetwijfeld onderbouwen.
Hmmmmm.twitter:Fr3333dom twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 05:39:00"We will no longer surrender this country, or its people, to the false song of globalism"#INPrimary #IndianaPrimaryhttps://t.co/25DpIdbrf7 reageer retweet
Dat is "newspeak" m.i.quote:
Kun je hier nog wel mee leven eigenlijk? Wat een dramatiek.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
Zoals altijd bij reguleringen van een markt, het gevaar van overregulering. Bureaucratie. Stagnatie van innovatie.
Dit getuigt dan weer van een scherp inzicht.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ah het is weer deze tijd. Bart heeft het altijd bij het rechte eind en iedereen die het daar niet meteen mee eens is heeft een gebrek aan empathie, kennis of emoties.
Een hele rare uitspraak m.i.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
Het gaat er totaal niet om wat iemand inziet of niet. De vraag is wat 'beter' is. Dus wat werkt.
Onzin. Sterker nog jouw kinderachtige reacties zorgen ervoor dat ik hier niet weer kom. Dat mogen de mods zich aanrekenen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een vruchtbare discussie is onmogelijk als men een vraag stelt en vervolgens niet ingaat op de antwoorden. En zeker niet met dom gezeur over werelddominantie enzovoort.
Pfaf is blijkbaar helaas niet geïnteresseerd in discussie. Jammer voor hem.
Ik heb gewoon je vraag beantwoord. Dat het antwoord je niet aan staat is niet mijn probleem. En kinderachtig? Rot toch op, met je 'alle ondernemers willen werelddominantie'quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Onzin. Sterker nog jouw kinderachtige reacties zorgen ervoor dat ik hier niet weer kom. Dat mogen de mods zich aanrekenen.
Waarna de wereldeconomie kapot ging wegens deregulatie van de financiële sector.quote:
Op zichzelf ben ik het met je eens. Wel met de kanttekening dat het wel degelijk voor kan komen dat wetten niet zozeer worden opgesteld om belangen van de samenleving te beschermen, maar om import te voorkomen. Een voorbeeld hiervan, kan het verhaal rondom het oliebedrijf Yukos zijn, dat genationaliseerd is nadat de eigenaar is opgepakt wegens belastingontduiking.quote:Op zondag 8 mei 2016 08:41 schreef Bart2002 het volgende:
Het lijkt mij in ieder geval onwenselijk dat een buitenlandse investeerder die, behalve de investering van geld geen enkele binding heeft met Europa/Nederland, invloed heeft op de bovenstaande punten (ongeacht wat je zelf van deze punten vindt)."
Dus jij wilt schadelijke producten de markt op gooien?quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gebrek aan empathie heet dat. Inleven in hoe iemand anders denkt. Probeer het eens zou ik zeggen.
Wijze woorden!quote:Op zondag 8 mei 2016 18:47 schreef Bart2002 het volgende:
Het leeft niet echt en dat is jammer. Want het komt steeds dichterbij.
Dit is een post van een vrouw. Een hele slimme vrouw:
"Het is heel gek dat men zo ontzettend bang is voor 'de overheid' maar tegelijkertijd geen gevaar zien in machten die economisch veel groter zijn dan onze overheid, maar dan zonder enige democratische inspraak of controle."
Zij heeft een oorverdovend gelijk vind ik.
En haar conclusie die m.i. gewoon klopt, ze geeft bronnen:
"De voordelen voor onze economie zullen er vermoedelijk nauwelijks zijn (zie bovenstaande artikelen) - de nadelen duidelijk wel. Het leidt namelijk, naast alle andere bezwaren, tot nog veel hogere barrieres voor kleine bedrijfjes, die de concurrentie met machtige partijen niet aankunnen. En daardoor vooral tot verschraling van de markt, die convergeert naar enkele zeer grote spelers, ipv een divers landschap waar veel mensen en ondernemingen een kans krijgen. Eventuele winst vloeit naar de aandeelhouders, en de risico's in sociaal, economisch, medisch en milieutechnisch opzicht zijn voor de samenleving.)"
En dat laatste is juist de bedoeling. We moeten daar niet in mee gaan.
Die machten zijn alleen maar zo machtig omdat ze door de politiek die macht verschaft zijn.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:47 schreef Bart2002 het volgende:
Het leeft niet echt en dat is jammer. Want het komt steeds dichterbij.
Dit is een post van een vrouw. Een hele slimme vrouw:
"Het is heel gek dat men zo ontzettend bang is voor 'de overheid' maar tegelijkertijd geen gevaar zien in machten die economisch veel groter zijn dan onze overheid, maar dan zonder enige democratische inspraak of controle."
Zij heeft een oorverdovend gelijk vind ik.
En haar conclusie die m.i. gewoon klopt, ze geeft bronnen:
"De voordelen voor onze economie zullen er vermoedelijk nauwelijks zijn (zie bovenstaande artikelen) - de nadelen duidelijk wel. Het leidt namelijk, naast alle andere bezwaren, tot nog veel hogere barrieres voor kleine bedrijfjes, die de concurrentie met machtige partijen niet aankunnen. En daardoor vooral tot verschraling van de markt, die convergeert naar enkele zeer grote spelers, ipv een divers landschap waar veel mensen en ondernemingen een kans krijgen. Eventuele winst vloeit naar de aandeelhouders, en de risico's in sociaal, economisch, medisch en milieutechnisch opzicht zijn voor de samenleving.)"
En dat laatste is juist de bedoeling. We moeten daar niet in mee gaan.
Ik wist het wel dat je zo'n diep inzicht weer met een volstrekt onnozele oneliner zou gaan verneuken.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die machten zijn alleen maar zo machtig omdat ze door de politiek die macht verschaft zijn.
Zoals jij uit een heel verhaal altijd struikeld over een tiepfout, zodat ik jou inhoudelijk nooit echt serieus kan nemen.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik wist het wel dat je zo'n diep inzicht weer met een volstrekt onnozele oneliner zou gaan verneuken.
Maar so be it.
Dat kan ik begrijpen.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
struikeld over een tiepfout, zodat ik jou inhoudelijk nooit echt serieus kan nemen.
Een goed voorbeeld doet volgen. Begin er zelf eens mee, faalnaziquote:Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen.
Maar ik wil daar best over ophouden als jij eens oprecht ingaat op wat er geschreven wordt.
Ik weet wel dat dat kansloos is maar ik probeer het toch.
Het verschil tussen wat jij diep inzicht noemt en een onnozele onliner is niet zo groot, blijkbaar.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik wist het wel dat je zo'n diep inzicht weer met een volstrekt onnozele oneliner zou gaan verneuken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |