abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 mei 2016 @ 20:50:15 #101
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161881325
Is het hele Bahia Thetis niet gewoon het al 100000 keer bediscussieerde onderwerp: seizoenen?

Nu nog niet weten dat de baan om de noordpool in 24h wordt afgelegd en de baan om de as van de zon in 1j

Hier dit:



nitwits. nog steeds in de bolle aarde geloven :') het is geen 2015 meer.
pi_161881473
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:50 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het hele Bahia Thetis niet gewoon het al 100000 keer bediscussieerde onderwerp: seizoenen?

Nu nog niet weten dat de baan om de noordpool in 24h wordt afgelegd en de baan om de as van de zon in 1j

Hier dit:

[ afbeelding ]

nitwits. nog steeds in de bolle aarde geloven :') het is geen 2015 meer.
Hiermee verklaar je natuurlijk niet hoe de zon die
aan de andere kant van de aarde staat dan wél Zuid - Amerika kan verlichten en voor het gemak
even de Noordpool overslaat.
I feel kinda Locrian today
  maandag 2 mei 2016 @ 20:55:34 #103
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161881520
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:54 schreef starla het volgende:

[..]

Hiermee verklaar je natuurlijk niet hoe de zon die
aan de andere kant van de aarde staat dan wél Zuid - Amerika kan verlichten en voor het gemak
even de Noordpool overslaat.
Nee hoor, want op dat moment staat de zon op de 1j ring een stuk meer richting de zuidpool.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:00:44 #104
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161881702
Dus de afstand tussen de zon en het midden van de schijf variëren? Als dat zo is, dan moet de zon sneller vliegen om in 24u een cirkel om de aarde te maken, als het meer aan de buitenkant is.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:01:53 #105
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161881749
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Manke het volgende:
Dus de afstand tussen de zon en het midden van de schijf variëren? Als dat zo is, dan moet de zon sneller vliegen om in 24u een cirkel om de aarde te maken, als het meer aan de buitenkant is.
Nee hoor, het pivotpunt van de 1j ring blijft op de 24h ring staan.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2016 @ 21:06:17 #106
230491 Zith
pls tip
pi_161881901
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee hoor, want op dat moment staat de zon op de 1j ring een stuk meer richting de zuidpool.
Hmm... Volgens het FE model van franco doet de zon in 24 uur 1 rondje om/boven de aarde, tijdens de winterwende boven Capricorn.

In deze gevallen zal de zon als het in Zuid Argentinië 22.00 is al bijna aan de andere kant van de platte aarde staan. Het is echter nog steeds licht in Zuid Amerika. Meer noordelijk, zeg maar Mexico of USA in dezelfde tijdzone, is het al vroeg donker. Dit terwijl de zon dichter bij Mexico en de USA staat dan Zuid Argentinië. Althans, om 22.00, volgens het FE model van franco.

Het gaat om een dag in December. De jaarlijkse verschuiving die je aanhaalt is niet echt van belang behalve dan dat het dus de winterwende is.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 2 mei 2016 @ 21:08:40 #107
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161881977
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Hmm... Volgens het FE model van franco doet de zon in 24 uur 1 rondje om/boven de aarde, tijdens de winterwende boven Capricorn.

In deze gevallen zal de zon als het in Zuid Argentinië 22.00 is al bijna aan de andere kant van de platte aarde staan. Het is echter nog steeds licht in Zuid Amerika en meer noordelijk, zeg maar Mexico of USA in dezelfde tijdzone, is het al vroeg donker. Dit terwijl de zon dichter bij Mexico en de USA staat dan Zuid Argentinië.

Het gaat om een dag in December. De jaarlijkse verschuiving die je aanhaalt is niet echt van belang behalve dan dat het dus de winterwende is.
Blijkbaar staat hij dicht genoeg op de evenaar om alsnog Zuid Argentinië in het zonnetje te kunnen zetten ;)

Tja het is niet anders, het kan gewoon met dit model. Niet dat ik denk dat het zo zit of zo maar toch :P
  maandag 2 mei 2016 @ 21:11:19 #108
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161882064
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Hmm... Volgens het FE model van franco doet de zon in 24 uur 1 rondje om/boven de aarde, tijdens de winterwende boven Capricorn.

In deze gevallen zal de zon als het in Zuid Argentinië 22.00 is al bijna aan de andere kant van de platte aarde staan. Het is echter nog steeds licht in Zuid Amerika. Meer noordelijk, zeg maar Mexico of USA in dezelfde tijdzone, is het al vroeg donker. Dit terwijl de zon dichter bij Mexico en de USA staat dan Zuid Argentinië. Althans, om 22.00, volgens het FE model van franco.

Het gaat om een dag in December. De jaarlijkse verschuiving die je aanhaalt is niet echt van belang behalve dan dat het dus de winterwende is.

[ afbeelding ]
Hmm ja dan houdt het op, als het in dat geval niet zonnig is op de noordpool dan moet ik wat nieuws verzinnen.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2016 @ 21:14:03 #109
230491 Zith
pls tip
pi_161882164
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Blijkbaar staat hij dicht genoeg op de evenaar om alsnog Zuid Argentinië in het zonnetje te kunnen zetten ;)

Tja het is niet anders, het kan gewoon met dit model. Niet dat ik denk dat het zo zit of zo maar toch :P
Ik snap dat je graag advocaat van de duivel speelt maar dit klopt niet.

Pak een platte aarde map. Teken eens voor waar de zon staat als het in Zuid Amerika avond is.

Je zal ziet dat de zon dichter bij de noordpool staat dan Zuid Amerika.

Terwijl het in Zuid Amerika nog licht is en op de noordpool donker.

EDIT 2de post pas later gezien ;)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 2 mei 2016 @ 21:15:51 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161882221
Sowieso zijn er (nog?) geen platte aarde kaarten die niet direct strijdig zijn met de werkelijkheid. Ze zijn allemaal vervormd, wat je natuurlijk niet verwacht als de aarde werkelijk plat is. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:17:28 #111
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161882274
gesynchroniseerde timelaps opnames van bijv zuid argentinie en de noordpool, naast elkaar in beeld gebracht, zouden uitsluitsel kunnen geven.
Huig
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2016 @ 21:25:35 #112
230491 Zith
pls tip
pi_161882573
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:17 schreef Orwell het volgende:
gesynchroniseerde timelaps opnames van bijv zuid argentinie en de noordpool, naast elkaar in beeld gebracht, zouden uitsluitsel kunnen geven.
Of je bekijkt gewoon hoe lang de dag in Zuid Amerika in de winter duurt, hoe lang het in dezelfde lengtegraad noordelijker (bijv canada) dag is.

Als het noordelijker korter dag is dan kan de platte aarde map van franco niet werken, want de zon zal in de avond altijd dichter bij dit noordelijkere punt zijn dan bij het zuidelijke punt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 2 mei 2016 @ 21:28:11 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161882668
Dat de lengte van een dag een functie is van de breedtegraad en de tijd van het jaar is sowieso onmogelijk te verklaren binnen een platte aarde model. Althans, ik heb daar nog geen (pogingen tot) oplossingen voor gezien.

Veel van de problemen met de platte aarde hypothese komen eigenlijk gewoon neer op basale meetkunde: perspectiefwerking in foto's, de onderlinge afstanden tussen geografische locaties, de lengte van dagen op verschillende locaties, etc.

Bewijzen dat de zon het centrum is van het zonnestelsel is een grotere uitdaging. En bepalen wat precies onze afstand is tot de zon en andere hemellichamen een nog grotere. Maar dat de aarde een bol is lijkt me betrekkelijk eenvoudig aan te tonen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Molurus op 02-05-2016 21:39:45 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:41:12 #114
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161883223
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:28 schreef Molurus het volgende:
Dat de lengte van een dag een functie is van de breedtegraad en de tijd van het jaar is sowieso onmogelijk te verklaren binnen een platte aarde model. Althans, ik heb daar nog geen (pogingen tot) oplossingen voor gezien.

Veel van de problemen met de platte aarde hypothese komen eigenlijk gewoon neer op basale meetkunde: perspectiefwerking in foto's, de onderlinge afstanden tussen geografische locaties, de lengte van dagen op verschillende locaties, etc.

Bewijzen dat de zon het centrum is van het zonnestelsel is een grotere uitdaging. En bepalen wat precies onze afstand is tot de zon en andere hemellichamen een nog grotere. Maar dat de aarde een bol is lijkt me betrekkelijk eenvoudig aan te tonen.
dat zou toch gewoon een bepaalde, periodieke afwijking van de zon cyclus kunnen zijn.. een extra LFO zeg maar.
Huig
  maandag 2 mei 2016 @ 21:44:50 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161883362
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:41 schreef Orwell het volgende:

[..]

dat zou toch gewoon een bepaalde, periodieke afwijking van de zon cyclus kunnen zijn.. een extra LFO zeg maar.
Ik zie niet hoe je dat geometrisch werkend kunt krijgen als je veronderstelt dat de aarde plat is en de breedtegraden zich cirkelvormig uitspreiden over die aarde.

Het is eigenlijk vergelijkbaar met proberen om Madrid, New York, Nairobi en Moskou op een 2-dimensionale kaart te zetten op een manier die consistent is met hun werkelijke onderlinge afstanden: het is onmogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 02-05-2016 21:53:19 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161883973
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je dat geometrisch werkend kunt krijgen als je veronderstelt dat de aarde plat is en de breedtegraden zich cirkelvormig uitspreiden over die aarde.

Het is eigenlijk vergelijkbaar met proberen om Madrid, New York, Nairobi en Moskou op een 2-dimensionale kaart te zetten op een manier die consistent is met hun werkelijke onderlinge afstanden: het is onmogelijk.
Daarom is het in kaart brengen van een platte aarde onmogelijk.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:01:14 #117
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161884163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je dat geometrisch werkend kunt krijgen als je veronderstelt dat de aarde plat is en de breedtegraden zich cirkelvormig uitspreiden over die aarde.

Het is eigenlijk vergelijkbaar met proberen om Madrid, New York, Nairobi en Moskou op een 2-dimensionale kaart te zetten op een manier die consistent is met hun werkelijke onderlinge afstanden: het is onmogelijk.
Hoe weet je dat?
Huig
pi_161884823
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:39 schreef Orwell het volgende:

[..]

Dit is (nog) wel een problematisch puntje voor de flatheads.
plus 1 voor de bal
eerlijk is eerlijk...

Typisch, ik hoorde van het weekend nog in een filmpje van Jesse Spots beweren, dat iemand die in Vuurland woont, zei dat er geen midzomer nachtzon bestaat daar.

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Manke het volgende:
Dus de afstand tussen de zon en het midden van de schijf variëren? Als dat zo is, dan moet de zon sneller vliegen om in 24u een cirkel om de aarde te maken, als het meer aan de buitenkant is.
Ik heb Rob Skiba zien demonstreren met stellarium (in platte weergave) dat het inderdaad het geval is dat de zon in de winter (voor ons) sneller gaat dan in de zomer (ook voor ons).

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:38 schreef Manke het volgende:

[..]

dat heb ik vaker gezegd, de bijbel is 'eerst geloven, dan zien'. hoe heb jij die bevestiging ervaren dan?
Ik heb een maand of 10 geleden zijn aanwezigheid (voor zover ik kon oordelen, oneindig groot) gevoeld. Daarna hoorde ik de meest liefdevolle stem die ik ooit gehoord heb en zei "Hallo <mijn naam>".
Waarop ik wonderbaarlijk genoeg nog de vraag kon uitbrengen "Wie is Jezus?"
"Wonderbaarlijk genoeg" omdat ik dat moment al overdonderd was door een wirwar van emoties en me tegelijkertijd nog nooit zo nietig heb gevoeld.

De stem ging verder:
"Ik ben Yehashua."
"Mij, mag je aanbidden, als je wilt."
"Tot binnenkort."

Ik denk dat dit wat verdere uitleg nodig heeft, al was het maar om nog een aantal zaken te benoemen of verdraaingen alvast tegen te gaan. Het waren uiteindelijk 14 woorden die God tegen me sprak, in accentloos nederlands trouwens, waarvan ik moet zeggen dat ik een aantal weken nodig had om zaken uit te destilleren.

De zin "Mij, mag je aanbidden, als je wilt." , sprak Hij uit met 2 waarneembare pauzes in de zin (vandaar de komma's), waardoor de zin uit 3 (hint) delen bestond. Later begreep ik ook dat wanneer iemand verplicht (hetzij uit morele, groeps- of andere dwang) aan "aanbidden" doet, je niet God aan het aanbidden bent, dat gaat namelijk volledig vrijwillig. (arme moslims, zo dichtbij de waarheid en dan net de boot missen omdat ze denken dat Jezus alleen een profeet was)

De naam Yehashua kon ik me aanvankelijk niet herinneren, dat kwam na een tijdje pas weer. Ik weet nog wel dat ik mezelf bijzonder kwalijk nam, dat die ene keer dat God het tegen mij had, ik me dat niet kon herinneren, maar dat zal een reden (die ik niet ken) gehad hebben. Het latere kwartje over Zijn naam, de toevoeging 'ha' in de naam Yeshua, kwam me wel bekend voor van Abram -> Abraham (de geest van God is aanwezig).

Daarnaast vermoed ik dat Zijn stem eigenlijk uit 3 (wederom hint) stemmen bestond, want het klonk bijzonder harmonieus. (multitude of voices)

Na de woorden "Tot binnenkort" viel er een (overtreffende trap van) euforisch gevoel over me, dat ZO niet-aards aanvoelde, dat ik vermoed dat het een stukje hemel was dat ik voelde. Geen enkele drug op aarde is in staat zo'n gevoel te geven. Niet dat ik alles geprobeerd heb, maar dan is ook gelijk duidelijk dat ik totaal geen heilig boontje ben.

Ik heb ook nog een ervaring hoe een engel mij liet zien hoe onze materiele wereld en de geesteswereld elkaar overlappen, maar ik vermoed dat andere mensen inmiddels aan hun tax zitten qua uitspraken over God (hint, dit ligt aan je conditioneringen) en zal het hierbij laten ;)
  maandag 2 mei 2016 @ 22:19:24 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161884886
Ook wel interessant, de oudst bewaarde globe:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Erdapfel

Dit is ongeveer de layout van die globe:



Amerika? Australie? Bestonden toen nog niet. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:23:54 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161885095
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:01 schreef Orwell het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Dat is gewoon een geometrisch vraagstuk. :)

In heel eenvoudige vorm: stel, je hebt vier punten A, B, C en D, en gegeven is dat hun onderlinge afstanden allemaal precies 1 meter zijn.

Dan is dat voldoende om te weten dat ze onderling deze vorm hebben:



Ofwel een tetrahedron. Gegeven die onderlinge afstanden kunnen ze niet in 1 vlak liggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:39:08 #121
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161885648
ok ik geef je m molorus voor je "effort" _O_
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 2 mei 2016 @ 23:00:43 #122
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161886513
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:39 schreef DeMolay het volgende:
ok ik geef je m molorus voor je "effort" _O_
Thanks. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:15:44 #123
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161887103
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is gewoon een geometrisch vraagstuk. :)

In heel eenvoudige vorm: stel, je hebt vier punten A, B, C en D, en gegeven is dat hun onderlinge afstanden allemaal precies 1 meter zijn.

Dan is dat voldoende om te weten dat ze onderling deze vorm hebben:

[ afbeelding ]

Ofwel een tetrahedron. Gegeven die onderlinge afstanden kunnen ze niet in 1 vlak liggen.
helder,
maar hoe weet je dat het niet kan

maw:
roep je maar wat..

of heb je het nagerekend
Huig
  maandag 2 mei 2016 @ 23:22:50 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161887349
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:15 schreef Orwell het volgende:

[..]

helder,
maar hoe weet je dat het niet kan
Omdat een tetrahedron een 3-dimensionale figuur is. Als je die projecteert in 2D dan kloppen de onderlinge afstanden tussen de punten niet meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:26:38 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161887497
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:15 schreef Orwell het volgende:

[..]

maw:
roep je maar wat..

of heb je het nagerekend
Ik ga er hier wel vanuit dat New York, Nairobi, Madrid en Moskou niet in 1 vlak liggen. Sue me. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161887877
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:50 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het hele Bahia Thetis niet gewoon het al 100000 keer bediscussieerde onderwerp: seizoenen?

Nu nog niet weten dat de baan om de noordpool in 24h wordt afgelegd en de baan om de as van de zon in 1j

Hier dit:

[ afbeelding ]

nitwits. nog steeds in de bolle aarde geloven :') het is geen 2015 meer.
maar , eh de zon kan je eigenlijk altijd zien, toch?
maar als je hier aan de kust staat kan je Engeland niet zien.
dit komt door... stofdeeltjes of iets anders in de lucht ofzo..
nja ik ben het kwijt,,
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2016 @ 23:44:11 #127
230491 Zith
pls tip
pi_161888063
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:17 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Typisch, ik hoorde van het weekend nog in een filmpje van Jesse Spots beweren, dat iemand die in Vuurland woont, zei dat er geen midzomer nachtzon bestaat daar.
Die bestaat daar dan ook niet, hoef je niet eerst een filmpje van iemand die hoorde van iemand die een telefoontje had van iemand die dat een keer vertelde te hebben. Nachtzon is alleen binnen de poolcirkels (Vuurland is niet binnen de poolcirkel), alleen bestaat de zuidpoolcirkel niet volgens FE.

Wel is het er langer licht, langer dan noorderlijkere gebieden tijdens de winderwende. Dit zou echter onmogelijk moeten zijn op een FE map omdat de zon 's avonds (vanaf middag tot ochtend) ALTIJD dichter bij het noordelijkere gebied is dan het zuidelijke.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_161888210
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Die bestaat daar dan ook niet, hoef je niet eerst een filmpje van iemand die hoorde van iemand die een telefoontje had van iemand die dat een keer vertelde te hebben. Nachtzon is alleen binnen de poolcirkels (Vuurland is niet binnen de poolcirkel), alleen bestaat de zuidpoolcirkel niet volgens FE.

Wel is het er langer licht, langer dan noorderlijkere gebieden tijdens de winderwende. Dit zou echter onmogelijk moeten zijn op een FE map omdat de zon 's avonds (vanaf middag tot ochtend) ALTIJD dichter bij het noordelijkere gebied is dan het zuidelijke.

[ afbeelding ]
veel duidelijker kun je het toh niet uitleggen!!
De doodsteek voor flat earth volgens mij.. in geen enkel flat model krijg je dit kloppend denk ik
Alpha kenny one
  maandag 2 mei 2016 @ 23:49:29 #129
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161888227
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat een tetrahedron een 3-dimensionale figuur is. Als je die projecteert in 2D dan kloppen de onderlinge afstanden tussen de punten niet meer.
waar exact gaat het cijfermatig fout?
Huig
  maandag 2 mei 2016 @ 23:51:32 #130
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161888291
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:49 schreef Orwell het volgende:

[..]

waar exact gaat het cijfermatig fout?
Niet, je kan dat algebraisch al aantonen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161888372
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:55 schreef francorex het volgende:

[..]

"Listen to this bro and shut up"

Maybe you should listen to this so you would finally shut up.

Hij zegt hier toch echt onomwonden dat jij het fout hebt en wij het goed.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  maandag 2 mei 2016 @ 23:57:20 #132
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161888437
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:17 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Typisch, ik hoorde van het weekend nog in een filmpje van Jesse Spots beweren, dat iemand die in Vuurland woont, zei dat er geen midzomer nachtzon bestaat daar.

[..]

Ik heb Rob Skiba zien demonstreren met stellarium (in platte weergave) dat het inderdaad het geval is dat de zon in de winter (voor ons) sneller gaat dan in de zomer (ook voor ons).

[..]

Ik heb een maand of 10 geleden zijn aanwezigheid (voor zover ik kon oordelen, oneindig groot) gevoeld. Daarna hoorde ik de meest liefdevolle stem die ik ooit gehoord heb en zei "Hallo <mijn naam>".
Waarop ik wonderbaarlijk genoeg nog de vraag kon uitbrengen "Wie is Jezus?"
"Wonderbaarlijk genoeg" omdat ik dat moment al overdonderd was door een wirwar van emoties en me tegelijkertijd nog nooit zo nietig heb gevoeld.

De stem ging verder:
"Ik ben Yehashua."
"Mij, mag je aanbidden, als je wilt."
"Tot binnenkort."

Ik denk dat dit wat verdere uitleg nodig heeft, al was het maar om nog een aantal zaken te benoemen of verdraaingen alvast tegen te gaan. Het waren uiteindelijk 14 woorden die God tegen me sprak, in accentloos nederlands trouwens, waarvan ik moet zeggen dat ik een aantal weken nodig had om zaken uit te destilleren.

De zin "Mij, mag je aanbidden, als je wilt." , sprak Hij uit met 2 waarneembare pauzes in de zin (vandaar de komma's), waardoor de zin uit 3 (hint) delen bestond. Later begreep ik ook dat wanneer iemand verplicht (hetzij uit morele, groeps- of andere dwang) aan "aanbidden" doet, je niet God aan het aanbidden bent, dat gaat namelijk volledig vrijwillig. (arme moslims, zo dichtbij de waarheid en dan net de boot missen omdat ze denken dat Jezus alleen een profeet was)

De naam Yehashua kon ik me aanvankelijk niet herinneren, dat kwam na een tijdje pas weer. Ik weet nog wel dat ik mezelf bijzonder kwalijk nam, dat die ene keer dat God het tegen mij had, ik me dat niet kon herinneren, maar dat zal een reden (die ik niet ken) gehad hebben. Het latere kwartje over Zijn naam, de toevoeging 'ha' in de naam Yeshua, kwam me wel bekend voor van Abram -> Abraham (de geest van God is aanwezig).

Daarnaast vermoed ik dat Zijn stem eigenlijk uit 3 (wederom hint) stemmen bestond, want het klonk bijzonder harmonieus. (multitude of voices)

Na de woorden "Tot binnenkort" viel er een (overtreffende trap van) euforisch gevoel over me, dat ZO niet-aards aanvoelde, dat ik vermoed dat het een stukje hemel was dat ik voelde. Geen enkele drug op aarde is in staat zo'n gevoel te geven. Niet dat ik alles geprobeerd heb, maar dan is ook gelijk duidelijk dat ik totaal geen heilig boontje ben.

Ik heb ook nog een ervaring hoe een engel mij liet zien hoe onze materiele wereld en de geesteswereld elkaar overlappen, maar ik vermoed dat andere mensen inmiddels aan hun tax zitten qua uitspraken over God (hint, dit ligt aan je conditioneringen) en zal het hierbij laten ;)
interessant. Jammer dat het men niet kan overtuigen om ook te zoeken.

Ik had ook een multitude of voices in een droom bij het geluid van een donderslag, de stemmen zeiden 'Jezus'. De droom ging over een opdracht en eindigde daarmee.

Wat je zei over 'tot binnenkort' schrok ik van. Vorig jaar, mogelijk ook 10 maanden geleden, las ik een tweet over de paus met de tekst 'zoals de bijbel heeft voorspeld', en ineens hoorde ik een stem zonder stemgeluid 'ik kom snel', gevolgd door een kou om me heen en koude ledematen, gevolgd door een ingeving met diezelfde opdracht als uit de droom (die opdracht krijg al 3 jaar krijg sinds m'n psychose toen, maar niet kan/wil doen, omdat het nergens op slaat, ik heb die stemmen dus weggezet als 'mogelijk niet van God' ).


Je moet denk ik oppassen met 'goddelijke' ervaringen, gevoelens en stemmen, want ze kunnen wel de waarheid vertellen, maar dat kan je ervan weerhouden om verder te zoeken en wedergeboren te worden, omdat je dan denkt dat je er bent (denk ik, ik kan jouw ervaring niet beoordelen). Veel christenen geloven in Jezus, maar zijn niet wedergeboren en zullen niet bij God zijn 'ye must be born again'. :)

Veel mensen zeggen dat Yehashua z'n echte naam was/is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:04:42 #133
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161888637
quote:
Wat je zei over 'tot binnenkort' schrok ik van. Vorig jaar, mogelijk ook 10 maanden geleden, las ik een tweet over de paus met de tekst 'zoals de bijbel heeft voorspeld', en ineens hoorde ik een stem zonder stemgeluid 'ik kom snel', gevolgd door een kou om me heen en koude ledematen, gevolgd door een ingeving met diezelfde opdracht als uit de droom (die opdracht krijg al 3 jaar krijg sinds m'n psychose toen, maar niet kan/wil doen, omdat het nergens op slaat, ik heb die stemmen dus weggezet als 'mogelijk niet van God' ).
dat was die Ier die alle pausen voorspeld heeft !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_161889626
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:57 schreef Manke het volgende:

[..]

interessant. Jammer dat het men niet kan overtuigen om ook te zoeken.

Ik had ook een multitude of voices in een droom bij het geluid van een donderslag, de stemmen zeiden 'Jezus'. De droom ging over een opdracht en eindigde daarmee.

Wat je zei over 'tot binnenkort' schrok ik van. Vorig jaar, mogelijk ook 10 maanden geleden, las ik een tweet over de paus met de tekst 'zoals de bijbel heeft voorspeld', en ineens hoorde ik een stem zonder stemgeluid 'ik kom snel', gevolgd door een kou om me heen en koude ledematen, gevolgd door een ingeving met diezelfde opdracht als uit de droom (die opdracht krijg al 3 jaar krijg sinds m'n psychose toen, maar niet kan/wil doen, omdat het nergens op slaat, ik heb die stemmen dus weggezet als 'mogelijk niet van God' ).


Je moet denk ik oppassen met 'goddelijke' ervaringen, gevoelens en stemmen, want ze kunnen wel de waarheid vertellen, maar dat kan je ervan weerhouden om verder te zoeken en wedergeboren te worden, omdat je dan denkt dat je er bent (denk ik, ik kan jouw ervaring niet beoordelen). Veel christenen geloven in Jezus, maar zijn niet wedergeboren en zullen niet bij God zijn 'ye must be born again'. :)

Veel mensen zeggen dat Yehashua z'n echte naam was/is.
Vind je het niet vreemd dat mensen van alle religies soortgelijke ervaringen / dromen hebben over hun god of profeten? Het zijn gewoon hersenspinsels van wat je graag wilt geloven meer niet.

En verder behoorlijk off topic!!
Alpha kenny one
pi_161889634
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Die bestaat daar dan ook niet, hoef je niet eerst een filmpje van iemand die hoorde van iemand die een telefoontje had van iemand die dat een keer vertelde te hebben. Nachtzon is alleen binnen de poolcirkels (Vuurland is niet binnen de poolcirkel), alleen bestaat de zuidpoolcirkel niet volgens FE.

Wel is het er langer licht, langer dan noorderlijkere gebieden tijdens de winderwende. Dit zou echter onmogelijk moeten zijn op een FE map omdat de zon 's avonds (vanaf middag tot ochtend) ALTIJD dichter bij het noordelijkere gebied is dan het zuidelijke.

[ afbeelding ]
Ik lees hier wat aparte uitspraken:
-de zuidpoolcircel bestaat niet volgens FE ?
-de zon staat 's ALTIJD dichter bij het noordelijkere gebied is dan het zuidelijke ?

Ik weet niet welk model aarde jij in gedachten hebt, maar volgens FE staat de zon gedurende 1 dag, de gehele dag op respectievelijk dezelfde afstand van de kreeftskeerkring en de steenbokkeerkring. Pas op de volgende dag wordt de volgende "groef van de lp" gebruikt en zal de afstand naar de keerkringen wijzigen. Welke keerkring dichterbij komt, hangt af van het seizoen. De noordpool is met FE het middenpunt, niet de bovenkant van de kaart? (of ik begrijp je verkeerd)

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:57 schreef Manke het volgende:

[..]

interessant. Jammer dat het men niet kan overtuigen om ook te zoeken.

Ik had ook een multitude of voices in een droom bij het geluid van een donderslag, de stemmen zeiden 'Jezus'. De droom ging over een opdracht en eindigde daarmee.

Wat je zei over 'tot binnenkort' schrok ik van. Vorig jaar, mogelijk ook 10 maanden geleden, las ik een tweet over de paus met de tekst 'zoals de bijbel heeft voorspeld', en ineens hoorde ik een stem zonder stemgeluid 'ik kom snel', gevolgd door een kou om me heen en koude ledematen, gevolgd door een ingeving met diezelfde opdracht als uit de droom (die opdracht krijg al 3 jaar krijg sinds m'n psychose toen, maar niet kan/wil doen, omdat het nergens op slaat, ik heb die stemmen dus weggezet als 'mogelijk niet van God' ).

Je moet denk ik oppassen met 'goddelijke' ervaringen, gevoelens en stemmen, want ze kunnen wel de waarheid vertellen, maar dat kan je ervan weerhouden om verder te zoeken en wedergeboren te worden, omdat je dan denkt dat je er bent (denk ik, ik kan jouw ervaring niet beoordelen). Veel christenen geloven in Jezus, maar zijn niet wedergeboren en zullen niet bij God zijn 'ye must be born again'. :)

Veel mensen zeggen dat Yehashua z'n echte naam was/is.
Dat het oppassen geblazen is met boodschappen van verborgen stemmen, dat is wel zeker.
Rond de jaarwisseling had ik weer contact met God, althans, dat dacht ik toen.
Ik vroeg hoe lang ik nog doormoest op deze aarde en er werd me verteld dat ik eind april niet zou meemaken.

Gezien de huidige datum blijkt dat dat niet waar was en heb ik nu het vermoeden dat de 2e en 3e keer dat God contact met mij had, het eigenlijk een luciferiaanse engel was die mij toen in het ooitje nam, ik stelde de 2e en 3e keer namelijk niet de cruciale vraag "wie is Jezus" omdat ik dacht dat dat niet meer zou hoeven na dat eerste contact (silly me). Die bijzonder indrukwekkende aanwezigheid voelde ik namelijk alleen bij het eerste contact, maar dat kan ook zijn omdat God er toen geen misverstand over wilde laten bestaan wie er tegen mij sprak. Ik weet het simpelweg niet. Ik denk in ieder geval wel dat "binnenkort" nu echt binnenkort is, wat ik op zich niet hoop, omdat dat impliceert dat hier op aarde dan de hel gaat losbarsten.

De huidige paus (Petrus Romanus, voorspeld door Malachai) is volgens mij de valse profeet, ik zou alle uitspraken van hem met een pak zout nemen. Zeker als hij zaken uit de bijbel of over Jezus vertelt. Hij is de wereld nu aan het klaarstomen voor de nieuwe wereldreligie.

Dat een grote groep christenen in de maling wordt genomen, dat wordt al duidelijk als je over kerst en pasen nadenkt.
Een kerstboom en een eitje wegtikken is pure afgoderij en zijn symbolen van het onheilige trio (Nimrod - Semiramis - Tammuz , of , Osiris - Isis - Horus , of hun 68 andere namen)

Ik ben trouwens zeer nieuwsgierig naar je opdracht, wil je die delen, hetzij hier of anders per pm ?
Ik kreeg namelijk zelf ook een "suggestie" die ik maar moeilijk kon plaatsen.
pi_161889662
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:12 schreef falling_away het volgende:

[..]

Vind je het niet vreemd dat mensen van alle religies soortgelijke ervaringen / dromen hebben over hun god of profeten? Het zijn gewoon hersenspinsels van wat je graag wilt geloven meer niet.

En verder behoorlijk off topic!!
Wat doen alle "bal" argumenten dan in een topic over PLATTE aarde?
Dat is pas offtopic ;)

Maar geloof wat je wilt, daar is iedereen vrij in.
pi_161890509
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Of je bekijkt gewoon hoe lang de dag in Zuid Amerika in de winter duurt, hoe lang het in dezelfde lengtegraad noordelijker (bijv canada) dag is.

Als het noordelijker korter dag is dan kan de platte aarde map van franco niet werken, want de zon zal in de avond altijd dichter bij dit noordelijkere punt zijn dan bij het zuidelijke punt.
Rond de evenaar bestaan er geen seizoenen zoals wij die kennen. Daar heb je fenomenen van soms wat onregelmatige droge en natte periodes.

Maar al die discussies over 't klimaat en de zon zijn niet zo interessant als je "rond de aarde" kunt vliegen en op 't zelfde punt kunt uitkomen, waarbij het platte model je een enkeltje afgrond geeft of waarin je direct de ruimte invliegt. Zonder teleport werkt dat model niet, maar laat me raden.. ze hebben vast een teleporter.

[ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 03-05-2016 12:31:50 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:39:52 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161890864
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:16 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Maar geloof wat je wilt, daar is iedereen vrij in.
Niet helemaal. Als je examen doet in het onderwijs dat wordt gegeven in het kader van de leerplicht dan word je wel geacht te geloven dat evolutie bestaat en de aarde een bol is.

Die vrijheid bestaat alleen zover die niet in strijd is met hedendaagse wetenschap en ethiek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2016 @ 09:02:55 #139
230491 Zith
pls tip
pi_161891082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:13 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Ik lees hier wat aparte uitspraken:
-de zuidpoolcircel bestaat niet volgens FE ?
-de zon staat 's ALTIJD dichter bij het noordelijkere gebied is dan het zuidelijke ?

Ik weet niet welk model aarde jij in gedachten hebt, maar volgens FE staat de zon gedurende 1 dag, de gehele dag op respectievelijk dezelfde afstand van de kreeftskeerkring en de steenbokkeerkring. Pas op de volgende dag wordt de volgende "groef van de lp" gebruikt en zal de afstand naar de keerkringen wijzigen. Welke keerkring dichterbij komt, hangt af van het seizoen. De noordpool is met FE het middenpunt, niet de bovenkant van de kaart? (of ik begrijp je verkeerd)

[..]

Dat het oppassen geblazen is met boodschappen van verborgen stemmen, dat is wel zeker.
Rond de jaarwisseling had ik weer contact met God, althans, dat dacht ik toen.
Ik vroeg hoe lang ik nog doormoest op deze aarde en er werd me verteld dat ik eind april niet zou meemaken.

Gezien de huidige datum blijkt dat dat niet waar was en heb ik nu het vermoeden dat de 2e en 3e keer dat God contact met mij had, het eigenlijk een luciferiaanse engel was die mij toen in het ooitje nam, ik stelde de 2e en 3e keer namelijk niet de cruciale vraag "wie is Jezus" omdat ik dacht dat dat niet meer zou hoeven na dat eerste contact (silly me). Die bijzonder indrukwekkende aanwezigheid voelde ik namelijk alleen bij het eerste contact, maar dat kan ook zijn omdat God er toen geen misverstand over wilde laten bestaan wie er tegen mij sprak. Ik weet het simpelweg niet. Ik denk in ieder geval wel dat "binnenkort" nu echt binnenkort is, wat ik op zich niet hoop, omdat dat impliceert dat hier op aarde dan de hel gaat losbarsten.

De huidige paus (Petrus Romanus, voorspeld door Malachai) is volgens mij de valse profeet, ik zou alle uitspraken van hem met een pak zout nemen. Zeker als hij zaken uit de bijbel of over Jezus vertelt. Hij is de wereld nu aan het klaarstomen voor de nieuwe wereldreligie.

Dat een grote groep christenen in de maling wordt genomen, dat wordt al duidelijk als je over kerst en pasen nadenkt.
Een kerstboom en een eitje wegtikken is pure afgoderij en zijn symbolen van het onheilige trio (Nimrod - Semiramis - Tammuz , of , Osiris - Isis - Horus , of hun 68 andere namen)

Ik ben trouwens zeer nieuwsgierig naar je opdracht, wil je die delen, hetzij hier of anders per pm ?
Ik kreeg namelijk zelf ook een "suggestie" die ik maar moeilijk kon plaatsen.
-Op de flat earth map van franco staat geen zuidpool.
-op de flat earth map van franco staat - tijdens de winterwende - savonds - de zon altijd dichterbij een noordelijker punt dan zuidelijk langs dezelfde breedtegraad.
-echter is het zuidelijk langer licht tijdens de winterwende.

Teken het maar voor:

-Neem een flat earth map van franco.
-Neem een zuidelijk punt, zoals Zuid Argentinië, Zuid Afrika, Zuid Australië.
-Neem voor dezelfde breedtegraad een noordelijker punt, bijvoorbeeld voor Zuid Argentinië neem je Canada.
-teken waar de zon tijdens de winterwende om 22.00 bij je gekozen breedtegraad staat. Dus boven Capricorn bijna aan de andere kant van de platte map.

Vragen die je dan kan beantwoorden:

-staat de zon dichter bij het noordelijke punt dan het zuidelijke?

Zo ja, waarom is het dan nog licht in het zuidelijke punt om 22.00 en al lang donker in het noordelijke punt?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_161891345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet helemaal. Als je examen doet in het onderwijs dat wordt gegeven in het kader van de leerplicht dan word je wel geacht te geloven dat evolutie bestaat en de aarde een bol is.
.
Nee, je wordt geacht dat te weten, niet te geloven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161891364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:16 schreef Zorax1 het volgende:

[..]

Wat doen alle "bal" argumenten dan in een topic over PLATTE aarde?
Dat is pas offtopic ;)

Maar geloof wat je wilt, daar is iedereen vrij in.
Klopt je mag inderdaad geloven wat je wilt.. Je mag geloven dat een slang Eva heeft verleid. Dat god een wereldwijde vloed heeft veroorzaakt en Abraham opdroeg zijn zoon te vermoorden (en toen op het laatste moment riep "Grapje, laat maar"). Je mag geloven dat god zichzelf naar de aarde heeft gestuurd om zichzelf te laten vermoorden omdat hij mensen niet kan vergeven zonder het vloeien van bloed.

Je mag ook geloven dat de aarde plat is en Jezus tegen je praat.

Ik geloof dat je last hebt van auditieve hallucinaties en misschien wel behandeling nodig hebt. Dat mag ook.
Alpha kenny one
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:44:38 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161891555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je wordt geacht dat te weten, niet te geloven.
Als je op het examen de vraag krijgt:

"Welke vorm heeft de aarde?"

En je beantwoordt die met "plat, maar volgens de door NASA gemanipuleerde wetenschap een bol." dan zou ik, als ik een docent was, er een dikke rode streep doorheen zetten.

Natuurlijk word je wel geacht dat te geloven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161891571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je op het examen de vraag krijgt:

"Welke vorm heeft de aarde?"

En je beantwoordt die met "plat, maar volgens de door NASA gemanipuleerde wetenschap een bol." dan zou ik, als ik een docent was, er een dikke rode streep doorheen zetten.

Natuurlijk word je wel geacht dat te geloven.
Zoals meermalen uit deze discussie blijkt is de aarde als bolvorm een feit en de platte aarde een geloof tegen beter weten in.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:48:57 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161891590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zoals meermalen uit deze discussie blijkt is de aarde als bolvorm een feit en de platte aarde een geloof tegen beter weten in.
Dus ben je niet vrij om dingen te geloven die strijdig zijn met de feiten zoals het onderwijs die ziet. :)

Hetzelfde geldt voor ethische vraagstukken. Je bent helemaal niet vrij om te geloven dat er een god bestaat die wil dat alle ongelovigen worden uitgemoord, om maar een absurd voorbeeld te geven.

De geloofsvrijheid heeft dus wel degelijk grenzen. (En dat lijkt me een goede zaak.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161891627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus ben je niet vrij om dingen te geloven die strijdig zijn met de feiten zoals het onderwijs die ziet.
Daar ben je wel vrij in, maar je haalt nu feiten en geloof door elkaar.
De examenvraag die je aanhaalt vraagt niet wat je gelooft.

quote:
Hetzelfde geldt voor ethische vraagstukken. Je bent helemaal niet vrij om te geloven dat er een god bestaat die wil dat alle ongelovigen worden uitgemoord, om maar een absurd voorbeeld te geven.
Ook dat mag je best geloven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:02:16 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161891727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daar ben je wel vrij in, maar je haalt nu feiten en geloof door elkaar.
De examenvraag die je aanhaalt vraagt niet wat je gelooft.
De examenvraag vraagt jou naar feitenkennis. Als je in je antwoord op basis van je geloofsovertuigingen de feiten ontkent krijg je gewoon een 1.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ook dat mag je best geloven.
Laten we het anders zeggen: je bent niet vrij om daar niet over te liegen. Als zulke geloofsovertuigingen nergens tot uitdrukking komen is het natuurlijk prima.

Het lijkt me wel buitengewoon lastig om zo met je geloofsovertuigingen om te gaan, maar via zo'n weg zou het eventueel kunnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161892065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

De examenvraag vraagt jou naar feitenkennis.
Precies!

quote:
Als je in je antwoord op basis van je geloofsovertuigingen de feiten ontkent krijg je gewoon een 1.
Omdat naar een feit wordt gevraagd en geen geloof.

Een examenvraag over wat je gelooft is natuurlijk onzinnig omdat daar geen fout antwoord op mogelijk is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:27:23 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Precies!

[..]

Omdat naar een feit wordt gevraagd en geen geloof.

Een examenvraag over wat je gelooft is natuurlijk onzinnig omdat daar geen fout antwoord op mogelijk is.
Het cruciale punt hier is: voor zo'n gelovige zijn de feiten geen feiten. Hij heeft kennis van wat hij ziet als geloofsovertuigingen van de wetenschap, maar voor hem gaat de vraag dan niet meer over feiten. (!!)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161892127
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het cruciale punt hier is: voor zo'n gelovige zijn de feiten geen feiten.
Dan heeft hij duidelijk de lesmateriaal niet gevolgd en dus niet fit voor het examen.

Dat is immers wat een examen test: of je de lesstof goed in je hebt opgenomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:33:13 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan heeft hij duidelijk de lesmateriaal niet gevolgd en dus niet fit voor het examen.

Dat is immers wat een examen test: of je de lesstof goed in je hebt opgenomen.
Ik sluit niet uit dat het mogelijk is dat iemand 100% bekend is met de lesstof en toch gelooft dat het geen feiten zijn. Waarom zou dat niet kunnen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161892208
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus ben je niet vrij om dingen te geloven die strijdig zijn met de feiten zoals het onderwijs die ziet. :)

Hetzelfde geldt voor ethische vraagstukken. Je bent helemaal niet vrij om te geloven dat er een god bestaat die wil dat alle ongelovigen worden uitgemoord, om maar een absurd voorbeeld te geven.

De geloofsvrijheid heeft dus wel degelijk grenzen. (En dat lijkt me een goede zaak.)
Het is toch ook niet "geloven" dat de aarde rond is. Het is weten. Het staat namelijk onomstotelijk vast dat hij rond is.

Maar je mag nog steeds geloven dat de aarde plat is. Het is alleen fout. Net zoals je mag geloven in een almachtige god die zich ernstig bekommert om de mensen op aarde. Is ook een fout antwoord op je examen, maar toch mag je het gewoon geloven.
pi_161892258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat het mogelijk is dat iemand 100% bekend is met de lesstof en toch gelooft dat het geen feiten zijn. Waarom zou dat niet kunnen?
Dat kan uiteraard, alleen zal die persoon tijdens het examen gewoon invullen dat de aarde rond is, omdat dit in de lesstof staat waarover hij een examen aflegt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:39:35 #153
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892292
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is toch ook niet "geloven" dat de aarde rond is. Het is weten. Het staat namelijk onomstotelijk vast dat hij rond is.

Maar je mag nog steeds geloven dat de aarde plat is. Het is alleen fout. Net zoals je mag geloven in een almachtige god die zich ernstig bekommert om de mensen op aarde. Is ook een fout antwoord op je examen, maar toch mag je het gewoon geloven.
"Je mag best geloven dat de aarde plat is, maar dan zak je voor je examen" is in essentie niet heel anders dan "je mag best iemand vermoorden, je wordt er alleen voor opgesloten".

In het tweede voorbeeld zijn de consequenties natuurlijk ernstiger, maar in beide gevallen zou ik het uitleggen als 'vrijheidsbeperkend'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:42:13 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat kan uiteraard, alleen zal die persoon tijdens het examen gewoon invullen dat de aarde rond is, omdat dit in de lesstof staat waarover hij een examen aflegt.
Dat komt dan toch gewoon neer op gedwongen liegen?

De vraag is tenslotte niet: "wat zegt je lesboek over de vorm van de aarde?" dat is niet het feit waarnaar wordt gevraagd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161892346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Je mag best geloven dat de aarde plat is, maar dan zak je voor je examen" is in essentie niet heel anders dan "je mag best iemand vermoorden, je wordt er alleen voor opgesloten".

In het tweede voorbeeld zijn de consequenties natuurlijk ernstiger, maar in beide gevallen zou ik het uitleggen als 'vrijheidsbeperkend'.
Hoe is dat anders dan "Je mag geloven dat God je opdraagt om mensen te vermoorden die een ander geloof hebben, maar je mag het niet uitvoeren."? Hoe vrijheidsbeperkend is dat dan?

Je bent vrij om de waarheid te ontkennen. Op school moet je alleen wat anders invullen, ik zie dat niet als een enorme belemmering om toch wat anders te vinden. School is sowieso vrijheidsbeperkend, je moet er namelijk heen, meedoen aan de gymles, geen petjes op in de klas, noem maar op. Door de juiste hoepels heen springen omdat de wetgever en de school dat willen is inherent aan het schoolsysteem
pi_161892354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat komt dan toch gewoon neer op gedwongen liegen?
Nee, je kiest er zelf voor tegen jezelf te liegen door te geloven dat de aarde plat is.
Daar komt geen enkele dwang bij kijken.

quote:
De vraag is tenslotte niet: "wat zegt je lesboek over de vorm van de aarde?" dat is niet het feit waarnaar wordt gevraagd.
Dat is wel het feit waarnaar wordt gevraagd, het examen gaat altijd over de lesstof.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:01:30 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is wel het feit waarnaar wordt gevraagd, het examen gaat altijd over de lesstof.
Nee, het examen gaat over de stof die behandeld wordt in de schoolboeken. Het examen gaat niet over schoolboeken. :D (Welke schoolboeken een school gebruikt om jou voor te bereiden op het examen is geheel irrelevant trouwens.)

Een veel gemaakte fout, het heet een 'use-mention error': het verwarren van lesstof en het onderwerp van lesstof.

Een bekend voorbeeld is deze:

- "Je zult geen liefde vinden in het woordenboek."
- "Je zult geen 'liefde' vinden in het woordenboek."

Deze uitspraken zijn niet equivalent. De eerste is juist, de tweede niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 03-05-2016 11:08:57 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:07:22 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan "Je mag geloven dat God je opdraagt om mensen te vermoorden die een ander geloof hebben, maar je mag het niet uitvoeren."? Hoe vrijheidsbeperkend is dat dan?
Als iemand hardop zegt "god wil van ons gelovigen dat we mensen met een ander geloof vermoorden, maar volgens de Nederlandse wet mogen we daar geen gehoor aan geven." dan vermoed ik dat je je begeeft buiten de grenzen van de vrijheid van meningsuiting. Maar dat zou je eens aan een advocaat moeten vragen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:43 schreef Mystikvm het volgende:

Je bent vrij om de waarheid te ontkennen. Op school moet je alleen wat anders invullen, ik zie dat niet als een enorme belemmering om toch wat anders te vinden. School is sowieso vrijheidsbeperkend, je moet er namelijk heen, meedoen aan de gymles, geen petjes op in de klas, noem maar op. Door de juiste hoepels heen springen omdat de wetgever en de school dat willen is inherent aan het schoolsysteem
Klopt allemaal. Je bent ook vrij om de waarheid te ontkennen. Je bent alleen niet vrij om de waarheid te ontkennen in de context van een schoolexamen, en dus is die vrijheid beperkt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161892702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, het examen gaat over de stof die behandeld wordt in de schoolboeken. Het examen gaat niet over schoolboeken. :D
Jij begint over schoolboeken, ik heb het de hele tijd over de lesstof.

quote:
(Welke schoolboeken een school gebruikt om jou voor te bereiden op het examen is geheel irrelevant trouwens.)
Dat is onjuist, die boeken moeten wel aansluiten op de lesstof waarop het examen is gebaseerd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161892719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:07 schreef Molurus het volgende:
Als iemand hardop zegt "god wil van ons gelovigen dat we mensen met een ander geloof vermoorden, maar volgens de Nederlandse wet mogen we daar geen gehoor aan geven." dan vermoed ik dat je je begeeft buiten de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.
Ongetwijfeld, maar het ging over wat iemand mag geloven, niet over welke mening iemand mag uiten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161892760
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:07 schreef Molurus het volgende:
Je bent ook vrij om de waarheid te ontkennen. Je bent alleen niet vrij om de waarheid te ontkennen in de context van een schoolexamen, en dus is die vrijheid beperkt.
Het examen gaat over de lesstof, niet over welke mening iemand daarover heeft.

Het is heel simpel, je volgt een opleiding, krijgt daarbij lesstof en tussendoor toetsen en op het einde een examen om te kijken of je voldoende van die lesstof tot je hebt genomen.
Of je het eens bent met de lesstof, dat doet er tijdens de toetsen en het examen er niet toe.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:23:25 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij begint over schoolboeken, ik heb het de hele tijd over de lesstof.
Zo'n examenvraag gaat over 1 van twee dingen:

1) de vorm van de aarde
2) uitspraken over de vorm van de aarde in de lesstof

Ik zeg: het examen gaat per definitie over 1), niet over 2). Het soort onderwijs dat gaat over 2) is wat mij betreft slecht onderwijs.

Daarom is "mijn schoolboek zegt dat de aarde rond is" geen goed antwoord. Er wordt niet gevraagd naar wat er in het schoolboek staat, de vraag gaat niet over schoolboeken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:24:07 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161892990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar het ging over wat iemand mag geloven, niet over welke mening iemand mag uiten.
En dan moet je daar dus over gaan liegen. Dat kan een oplossing zijn die je toestaat om het toch te geloven, dat klopt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161893262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo'n examenvraag gaat over 1 van twee dingen:

1) de vorm van de aarde
2) uitspraken over de vorm van de aarde in de lesstof
precies.

quote:
Ik zeg: het examen gaat per definitie over 1), niet over 2). Het soort onderwijs dat gaat over 2) is wat mij betreft slecht onderwijs.
het gaat per definitie om 2, niet om 1.
het examen draait puur om of je de lesstof tot je genomen hebt. Meer niet.

quote:
Daarom is "mijn schoolboek zegt dat de aarde rond is" geen goed antwoord. Er wordt niet gevraagd naar wat er in het schoolboek staat, de vraag gaat niet over schoolboeken.
Dat antwoord komt dan ook niet van mij.
Verder horen de schoolboeken aan te sluiten op de lesstof.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161893286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dan moet je daar dus over gaan liegen. Dat kan een oplossing zijn die je toestaat om het toch te geloven, dat klopt.
Nee, want de vraag is niet wat jij er van vindt. de vraag is gericht op de lesstof.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:41:55 #166
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161894467
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:31 schreef starla het volgende:
Maar goed francorex, weer serieus dan. Deze vragen van mij (lees: alle vragen van mij) stonden nog open:

1)
Als ik de zonsondergang bekijk al liggend op mijn buik en wacht tot de zon helemaal onder de horizon is verdwenen, hoe kan ik dan een tweede zonsondergang zien als ik dan snel opsta?
De wet van perspectief.



Je lijn van zicht veranderd. Het panorama verandert. het past zich aan naar je nieuwe ooghoogte.


quote:
2)
Als het beeld van boten zogenaamd in de verte niet onder de horizon zinkt (want geen curve), maar alleen kleiner wordt, hoe kan het dan dat ik dat beeld tóch langer kan zien als ik op een hoog gebouw sta?
Opnieuw de wet van perspectief.
De hoogte van de observator bepaalt hoe ver je kan zien. Hoe hoger je gaat hoe verder het vanishing point komt te liggen.

Heeft niets vandoen met de afstand die licht aflegt.
quote:
Omdat je waarschijnlijk niet snapt waar ik op doel, zal ik het uitleggen: het licht dat van de boot komt en op mijn netvlies valt op zeeniveau reist in een mooie horizontale denkbeeldige lijn over het wateroppervlak. Echter, als ik op een hoog gebouw sta, dan reist het licht diagonaal naar mijn netvlies. Het verschil in afstand dat het licht moet afleggen valt met de stelling van Pythagoras makkelijk te berekenen, ervan uitgaande dat het gebouw niet hartstikke scheef staat. Die stelling zegt onder andere dat de schuine zijde altijd langer is dan de twee rechte zijdes. Met andere woorden: het beeld van de boot (en de boot zelf ook natuurlijk) is VERDER weg van een waarnemer op een hoog gebouw dan van een waarnemer op het strand. Ergo, op een platte aarde zou je verwachten dat boten sneller uit het zicht verdwijnen als je op een hoog gebouw staat. Dus welke verklaring heb je hiervoor?
quote:
3)
Waarom kan ik met een telescoop niet de skyline van New York zien vanaf bijvoorbeeld de westkust van Afrika als de aarde plat is?
Atmosferische blokkade. De dichtheid van de atmosfeer blokkeert optische informatie dit in combinatie met de lijnen van perspectief. Dan ontstaat het verdwijnpunt, vanashing point.(zie bovenste foto)
Daardoor is het zicht van de mens beperkt.
quote:
4)
Hoe ver staan de sterren van onze aarde af? Je hoeft natuurlijk niet alle sterren op te noemen, maar kun je een paar sterren noemen met desbetreffende afstanden in lichtjaren?
Of staan ze dichterbij?
Ze staan niet lichtjaren van ons verwijdert. Dat is een heliocentrisch fabeltje.
De afstand die licht aflegt is beperkt. Net zoals geluidsgolven. Lichtgolven reiken verder maar niet onbeperkt.
Het feit dat we de sterren met het blote oog kunnen zien. Ondanks de atmosfeer die voor blokkade zorgt bewijst dat de sterren relatief dichtbij zijn.

Hoe dichtbij?

Door gebruik te maken van een sextant en driehoeksmeetkunde.
Kan je bepalen hoe ver de Zon de Maan en de sterren zijn.



Deze eeuwenoude navigatie techniek heeft zijn accuraatheid meer dan bewezen.

(video 3.51min)

Hoe ver staat Polaris exact?
Dat weet ik niet. Heb nog nooit een sextant uitgeprobeerd.

Maar het is in de duizenden mijlen afstand.
En niet triljoenen en triljoenen mijlen.

Dat is tegen alle logica en de regels van observatie in.

quote:
Nou succes! *O*
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:46:34 #167
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161894551
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Begin eerst eens bij jezelf, heb je mn verhaal over 't logo ontwerp van de VN nog gelezen? Wat denk je daarover? Nog steeds dezelfde mening als daarvoor?
Heb het gelezen maar weinig van begrepen.

Logo's dienen veel doelen.

Symbolic is daar één van.

  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:53:20 #168
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161894699
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:54 schreef Manke het volgende:
Toen ik in januari in oost-australië was, zou het volgens de fe kaart lang licht moeten zijn, zoals de rode cirkel hierboven, maar het was om 8 uur al donker
En het wordt ginder heel snel donker.
Niet zoals in het Noordelijk gedeelte waar de schemering tot wel 90 min kan duren.

In het Zuidelijke gedeelte is alles anders in verhouding met Noorder breedtegraden.
De duur van de dag.
De duur van de nacht.
de duur van het "twilight" schemering.

In consistent met een spinnende bal.
pi_161894707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:46 schreef francorex het volgende:

[..]

Heb het gelezen maar weinig van begrepen.

Logo's dienen veel doelen.

Symbolic is daar één van.

[ afbeelding ]
zoals al meerdere malen is aangetoond, de kaart in je avatar en in deze symbolen die je post komt niet overeen met de werkelijkheid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161894732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:46 schreef francorex het volgende:

[..]

Heb het gelezen maar weinig van begrepen.

Logo's dienen veel doelen.

Symbolic is daar één van.

[ afbeelding ]
Ja, eigenlijk moeten ze alles uitprinten in 3D zodat men niet verward raakt.

:')
Conscience do cost.
pi_161894761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:53 schreef francorex het volgende:

[..]

En het wordt ginder heel snel donker.
Niet zoals in het Noordelijk gedeelte waar de schemering tot wel 90 min kan duren.

In het Zuidelijke gedeelte is alles anders in verhouding met Noorder breedtegraden.
De duur van de dag.
De duur van de nacht.
de duur van het "twilight" schemering.

In consistent met een spinnende bal.
de duur van de schemering..



hoe verklaar je dit dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:58:41 #172
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161894788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:46 schreef francorex het volgende:

[..]

Heb het gelezen maar weinig van begrepen.

Logo's dienen veel doelen.

Symbolic is daar één van.

[ afbeelding ]
Wat verwacht je dan? 3-dimensionele logo's?

Logo's zijn per definitie 2-dimensionaal, dus als je een logo maakt van iets dat in de werkelijkheid 3-dimensionaal is zul je het moeten doen met een 2D projectie van die 3D werkelijkheid. Dat wil niet zeggen dat die logo's suggereren dat de aarde plat is.

Bovendien, als er een complot is om dat geheim te houden dan is het wel tamelijk absurd om 'kaarten van de platte aarde' te gebruiken in logo's, denk je niet? Het is inderdaad ironisch, maar niet bepaald om de reden die jij voor ogen hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:05:55 #173
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161894912
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Manke het volgende:
Dus de afstand tussen de zon en het midden van de schijf variëren? Als dat zo is, dan moet de zon sneller vliegen om in 24u een cirkel om de aarde te maken, als het meer aan de buitenkant is.
Zoals ik het heb begrepen in mijn zoektocht naar antwoorden.

Beweegt de Zon idd sneller wanneer de Zon zich boven de steenbokskeerkring bevindt.

De Zon zou zich ook lager bevinden. Tijdens haar reis naar de kreeftstkeerkring klimt ze hoger. Om vervolgens het omgekeerde te doen richting steenbok.

Symbolisch zou je die cyclus van de Zon door het jaar heen zo kunnen uitdrukken:

  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:17:09 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161895096
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:05 schreef francorex het volgende:

[..]

Zoals ik het heb begrepen in mijn zoektocht naar antwoorden.

Beweegt de Zon idd sneller wanneer de Zon zich boven de steenbokskeerkring bevindt.

De Zon zou zich ook lager bevinden. Tijdens haar reis naar de kreeftstkeerkring klimt ze hoger. Om vervolgens het omgekeerde te doen richting steenbok.

Symbolisch zou je die cyclus van de Zon door het jaar heen zo kunnen uitdrukken:

[ afbeelding ]
Dat zou weer voor een meetbaar verschil in formaat van de zon aan de hemel zorgen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161895118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef francorex het volgende:

[..]

De wet van perspectief.

[ afbeelding ]

Je lijn van zicht veranderd. Het panorama verandert. het past zich aan naar je nieuwe ooghoogte.

Waarom is ooghoogte van belang op een platte aarde? Het is immers plat dus NIETS staat in de weg om de zon te zien. Jij geeft eigenlijk een argument voor de ronde aarde :)

Wat is de wet van perspectief trouwens? Een plaatje zegt niets, behalve dat lijnen convergeren in de verte. Waarom is dit relevant bij een zonsondergang?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef francorex het volgende:
Opnieuw de wet van perspectief.
De hoogte van de observator bepaalt hoe ver je kan zien. Hoe hoger je gaat hoe verder het vanishing point komt te liggen.

Heeft niets vandoen met de afstand die licht aflegt.
Waarom kun je verder kijken op een bepaalde hoogte als de aarde plat is? Laat ik het anders formuleren: waarom kun je verder zien? (als je 100km boven de aarde zweeft kun je idd de hele platte schijf zien waarschijnlijk, maar het gaat mij om het feit of je bepaalde objecten nog kunt zien). Wellicht kun je met een berekening komen die het verschil in beeldgrootte laat zien als je op een gebouw staat vs op een strand? Want ik kan namelijk met een berekening komen die laat zien dat op het gebouw het beeld van een boot KLEINER is.
Maar eerst geef ik jou de kans iets van wiskunde te laten zien ipv plaatjes dumpen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef francorex het volgende:
Atmosferische blokkade. De dichtheid van de atmosfeer blokkeert optische informatie dit in combinatie met de lijnen van perspectief. Dan ontstaat het verdwijnpunt, vanashing point.(zie bovenste foto)
Daardoor is het zicht van de mens beperkt.
De atmosferische absorptie is niet 100% natuurlijk dus nee, je zou wel degelijk NY moeten kunnen zien. Ik kan toch ook de zon en maan zien? Hoe ver weg staan die dan volgens jou? Weet je trouwens de opaciteit van de atmosfeer? Zou je die kunnen geven?

Licht even daargelaten. Waarom kan ik ook niet oppervlaktegolven (radio) ontvangen vanuit NY als ik in Afrika sta en de aarde plat is?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef francorex het volgende:
Ze staan niet lichtjaren van ons verwijdert. Dat is een heliocentrisch fabeltje.
De afstand die licht aflegt is beperkt.
Hoe beperkt? Hoe ver kan licht volgens jou reizen?

[ Bericht 0% gewijzigd door starla op 03-05-2016 13:29:44 ]
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:31:59 #176
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161895300
quote:
Dat de lengte van een dag een functie is van de breedtegraad en de tijd van het jaar is sowieso onmogelijk te verklaren binnen een platte aarde model. Althans, ik heb daar nog geen (pogingen tot) oplossingen voor gezien.
Het is niet zo omdat een model onvolledig is dat het daarom fout is.
Het platte Aarde model zitten een aantal onbekenden.
Zo is er bvb de dome of koepel.

Is die er of niet?

Als die er is. Waar bestaat die uit? Wat bevind zich daarachter? (reflectie door water?)

Dit is belangrijk omdat de "dome" hoogstwaarschijnlijk een belangrijke rol speelt in de manier waarop de Zon licht verspreid in onze atmosfeer.

Hoe zuidelijker je gaat hoe dichter de dome is. Meer noordelijk boven Polaris is de dome waarschijnlijk op zijn hoogst.
Daar komt bij dat er in het Zuidelijk gedeelte meer oceaan oppervlakte is dan in het Noorden.
Dit heeft zeker zijn effect op de lichtverspreiding van de Zon.

Wat het heliocentrisch-spinnende-bal- model betreft. Zijn de regels duidelijk.
De Zon is 93.miljoen mijl verwijderd.

De terminatorline bepaalt de dag en de nacht.



Zelfde breedtegraden Noord en Zuid moeten (nagenoeg, rekening houden met oceaan oppervlakte zuidelijk zoals eerder aangegeven)
dezelfde duur van dag en nacht kennen.

Nagenoeg zelfde periode hebben van "twilight"

Noord- en zuidpool zouden elkaars spiegelbeeld moeten zijn. Maar dat zijn ze niet.

Wanneer een "bewezen- vaststaand-werkend" model niet in staat is de realiteit getrouw en observeerbaar weer te geven.

Dan moet het model herzien worden, indien mogelijk aangepast.
En anders verworpen worden.
pi_161895369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

de duur van de schemering..

[ afbeelding ]

hoe verklaar je dit dan?
Heeft Franco nog steeds geen antwoord op deze doodsteek gegeven?
Alpha kenny one
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:38:25 #178
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161895408
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:54 schreef Sisko het volgende:

[..]

Maybe you should listen to this so you would finally shut up.

Hij zegt hier toch echt onomwonden dat jij het fout hebt en wij het goed.
Dat zegt ie zeker !

Sterker nog. Hij zo zeker van zijn gelijk.(dogma)

Dat hij aanstuurt om iedere tegenspraak of alternatief, oppositie per definitie te negeren.

En dat is net het omgekeerde van wetenschappelijk zijn.

Dat is de definitie van stilstand in de vooruitgang.
pi_161895476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:38 schreef francorex het volgende:

[..]

Dat zegt ie zeker !

Sterker nog. Hij zo zeker van zijn gelijk.(dogma)

Och natuurlijk! Stomme ik!

Ik was even in de veronderstelling dat jíj zo zeker was van je gelijk...
I feel kinda Locrian today
pi_161895519
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:42 schreef starla het volgende:

[..]

Och natuurlijk! Stomme ik!

Ik was even in de veronderstelling dat jíj zo zeker was van je gelijk...
Dergelijke types spiegelen vaak zichzelf op de ander.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:46:20 #181
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161895540
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 07:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Rond de evenaar bestaan er geen seizoenen zoals wij die kennen. Daar heb je fenomenen van soms wat onregelmatige droge en natte periodes.

Maar al die discussies over 't klimaat en de zon zijn niet zo interessant als je "rond de aarde" kunt vliegen en op 't zelfde punt kunt uitkomen, waarbij het platte model je een enkeltje afgrond geeft of waarin je direct de ruimte invliegt. Zonder teleport werkt dat model niet, maar laat me raden.. ze hebben vast een teleporter.
Jij toont geen enkele kennis van hoe het platte Aarde model werkt.
De pure basis heb je niet eens onder de knie. Toch lig je conclusies te trekken.

"Condemnation before investigation is the definition of stupidity"

Wanneer ik een blokje omloop in mijn buurt waar ik woon. Wil dit dan zeggen dat mijn buurt een bol is?
Natuurlijk niet.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:50:02 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161895618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:46 schreef francorex het volgende:

[..]

Jij toont geen enkele kennis van hoe het platte Aarde model werkt.
Wacht even... eerst was er een platte aarde model, toen weer niet, toen werd er aan gewerkt (maar niet door jou, door wie wel was onbekend) en nu is er weer wel een platte aarde model?

Ik ben het nu echt even kwijt: is er nou wel of niet een platte aarde model? En als dat model er is, waar is dat model dan?

En dan bedoel ik niet een VN logo of een kaart uit 1892. Dan bedoel ik een model dat beschrijft hoe het systeem werkt en hoe zaken zoals dag/nacht, getijdenwerking, de beweging van hemellichamen, etc daar logisch uit volgen.

Want ik heb het gevoel dat we nu praten over een geheel fictief model. Van een model dat niet bestaat kan natuurlijk niemand kennis hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:51:02 #183
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161895643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

zoals al meerdere malen is aangetoond, de kaart in je avatar en in deze symbolen die je post komt niet overeen met de werkelijkheid.
het zijn logo's die symbolisch weergeven waar het om gaat.
Het zijn geen exacte weergaven van de realiteit.
pi_161895722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:51 schreef francorex het volgende:

[..]

het zijn logo's die symbolisch weergeven waar het om gaat.
Het zijn geen exacte weergaven van de realiteit.
En de prangende vraag blijft: waarom is er geen exacte kaart van de platte aarde?
Er zijn al vele problemen langsgekomen met welke platte weergave dan ook, wat ook door jou is erkend.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:56:11 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161895768
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

En de prangende vraag blijft: waarom is er geen exacte kaart van de platte aarde?
Er zijn al vele problemen langsgekomen met welke platte weergave dan ook, wat ook door jou is erkend.
:Y

Het maken van een platte en niet-vervormde kaart van de aarde is tot dusver onmogelijk gebleken. Als het geen direct bewijs is dat de aarde niet plat is dan is het minimaal wel een heel sterke indicatie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161895785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:46 schreef francorex het volgende:

[..]

Wanneer ik een blokje omloop in mijn buurt waar ik woon. Wil dit dan zeggen dat mijn buurt een bol is?
Natuurlijk niet.
Wel als je een rechte lijn volgt en dan weer uit komt bij het begin, terwijl die lijn op de platte kaart niet kan zijn gelopen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:02:19 #187
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161895881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? 3-dimensionele logo's?

Logo's zijn per definitie 2-dimensionaal, dus als je een logo maakt van iets dat in de werkelijkheid 3-dimensionaal is zul je het moeten doen met een 2D projectie van die 3D werkelijkheid. Dat wil niet zeggen dat die logo's suggereren dat de aarde plat is.

Bovendien, als er een complot is om dat geheim te houden dan is het wel tamelijk absurd om 'kaarten van de platte aarde' te gebruiken in logo's, denk je niet? Het is inderdaad ironisch, maar niet bepaald om de reden die jij voor ogen hebt.
Je kan natuurlijk suggereren dat het een bol is.

In 2D:





Maar wat de reden ook is.

Ze vinden het opportuun een Azimuthal equidistant map te gebruiken.

Niet meer niet minder.

Of je zou kunnen zeggen " truth in plane sight" ;)
pi_161895906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:46 schreef francorex het volgende:

[..]

Jij toont geen enkele kennis van hoe het platte Aarde model werkt.
De pure basis heb je niet eens onder de knie. Toch lig je conclusies te trekken.

"Condemnation before investigation is the definition of stupidity"

Ik heb wel al wat nazoekwerk gedaan en filmpjes gekeken etc.. Maar verklaar nou eens hoe dit kan:



Volgens mij kun je dit met geen enkel platte aarde model verklaren!
Alpha kenny one
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:04:47 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161895932
Als side note... een soortgelijke discussie heeft vrij recent plaatsgehad ten aanzien van het universum: "is het universum plat?"

Het is hetzelfde vraagstuk, maar dan met 1 dimensie meer. Een 3D structuur kan zijn:

- open
- gesloten (het 4D equivalent van bolvormig; als je ver genoeg kijkt zie je je eigen achterhoofd)
- plat

Het zal francorex ongetwijfeld deugd doen om te horen dat het universum als geheel zeer waarschijnlijk plat is. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161895940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb wel al wat nazoekwerk gedaan en filmpjes gekeken etc.. Maar verklaar nou eens hoe dit kan:

[ afbeelding ]

Volgens mij kun je dit met geen enkel platte aarde model verklaren!
Waarschijnlijk moet er nog aan deze verklaring gewerkt worden.

Als je mij wilt overtuigen van een platte aarde, dan zal je op z'n minst met een verklaring hiervoor moeten komen. En met een eentje voor deze:

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:18 schreef starla het volgende:

Licht even daargelaten. Waarom kan ik ook niet oppervlaktegolven (radio) ontvangen vanuit NY als ik in Afrika sta en de aarde plat is?

pi_161895967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:04 schreef Molurus het volgende:
Als side note... een soortgelijke discussie heeft vrij recent plaatsgehad ten aanzien van het universum: "is het universum plat?"

Het is hetzelfde vraagstuk, maar dan met 1 dimensie meer. Een 3D structuur kan zijn:

- open
- gesloten (het 4D equivalent van bolvormig; als je ver genoeg kijkt zie je je eigen achterhoofd)
- plat

Het zal francorex ongetwijfeld deugd doen om te horen dat het universum als geheel zeer waarschijnlijk plat is. :)
Even offtopic: heb je daar trouwens iets meer info over? Ik lees dat ook vaker maar ik zoek naar een soort weergave van hoe dat in de praktijk dan werkt, want ik kan mij er geen voorstelling van maken.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:07:21 #192
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161895986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:02 schreef francorex het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk suggereren dat het een bol is.

In 2D:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar wat de reden ook is.

Ze vinden het opportuun een Azimuthal equidistant map te gebruiken.
De reden is vrij eenvoudig: logo's dienen simpel te zijn, liefst in slechts 1 kleur. En dan valt het niet mee om een bolvorm te suggereren. Een vierkant gaat net, bolvorm is lastig.

(Probeer maar eens een plaatje te vinden van een bol waar slechts 1 enkele kleur is gebruikt.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:08:09 #193
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161896000
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zou weer voor een meetbaar verschil in formaat van de zon aan de hemel zorgen...
Zou best kunnen.
Maar vergeet niet.
De Zon is niet groot. 50 km doorsnee. En enkele duizenden kilometer hoog ( +-5000)

Veel variatie ga je niet zien met het blote oog.

En hoe groot het hoogteverschil is weet ik niet.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:10:23 #194
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161896045
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Even offtopic: heb je daar trouwens iets meer info over? Ik lees dat ook vaker maar ik zoek naar een soort weergave van hoe dat in de praktijk dan werkt, want ik kan mij er geen voorstelling van maken.
In deze lezing wordt het wel redelijk uitgelegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel het natuurlijk altijd lastig is om je een voorstelling te maken van een 4D universum. In deze lezing doen ze het met 2D representaties van 3D universa, als analogie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161896089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

In deze lezing wordt het wel redelijk uitgelegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel het natuurlijk altijd lastig is om je een voorstelling te maken van een 4D universum. In deze lezing doen ze het met 2D representaties van 3D universa, als analogie.
Thanks!!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:15:31 #196
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161896140
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:42 schreef starla het volgende:

[..]

Och natuurlijk! Stomme ik!

Ik was even in de veronderstelling dat jíj zo zeker was van je gelijk...
Neil Disgrace Tyson zegt in naam van ... vul zelf maar in.
Tegen U.
Recht in Uw gezicht.
Ik weet dé Waarheid.

Ik spreek in naam van mezelf.
Tegen U.
Ik ben op zoek naar de waarheid.
pi_161896193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:15 schreef francorex het volgende:

[..]

Neil Disgrace Tyson zegt in naam van ... vul zelf maar in.
Tegen U.
Recht in Uw gezicht.
Ik weet dé Waarheid.

Ik spreek in naam van mezelf.
Tegen U.
Ik ben op zoek naar de waarheid.
Nee dat ben je niet.. je weet het antwoord al "De aarde is plat". Het maakt niet uit wat je tegen komt, je zult net zolang zoeken tot je bewijzen hebt gevonden voor dit antwoord (hoe krom die "bewijzen" ook zijn)

Dat heeft niks met zoeken naar waarheid te maken.
Alpha kenny one
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:30:42 #198
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161896437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel als je een rechte lijn volgt en dan weer uit komt bij het begin, terwijl die lijn op de platte kaart niet kan zijn gelopen.
Ja op een bal kan dat...

He he alleen weet je niet wat een rechte lijn is op een bal. Er zijn geen rechte lijnen op een bal.

Circumnavigatie van onze Aarde. Gebeurd op een uitgestrekte platte Aarde.
Met de Noordpool als referentiepunt.
Volg je een Oost-west koers of een West-oost koers.

Herinner je circumnavigatie per boot?

(video=3 min)

Circumnavigatie per "luchtvoertuig" door "the great Geoshifter from the Netherlands" *O*

(video=8min)
pi_161896583
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet helemaal. Als je examen doet in het onderwijs dat wordt gegeven in het kader van de leerplicht dan word je wel geacht te geloven dat evolutie bestaat en de aarde een bol is.

Die vrijheid bestaat alleen zover die niet in strijd is met hedendaagse wetenschap en ethiek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je op het examen de vraag krijgt:

"Welke vorm heeft de aarde?"

En je beantwoordt die met "plat, maar volgens de door NASA gemanipuleerde wetenschap een bol." dan zou ik, als ik een docent was, er een dikke rode streep doorheen zetten.

Natuurlijk word je wel geacht dat te geloven.
Moet ik nu echt aan jou gaan vertellen dat hetgeen je zegt en hetgeen je gelooft, niet hetzelfde hoeft te zijn?
Een beetje pratende slang geeft hier masterclasses in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

De examenvraag vraagt jou naar feitenkennis. Als je in je antwoord op basis van je geloofsovertuigingen de feiten ontkent krijg je gewoon een 1.

[..]

Laten we het anders zeggen: je bent niet vrij om daar niet over te liegen. Als zulke geloofsovertuigingen nergens tot uitdrukking komen is het natuurlijk prima.

Het lijkt me wel buitengewoon lastig om zo met je geloofsovertuigingen om te gaan, maar via zo'n weg zou het eventueel kunnen.
Ah, je maakte me al ongerust, je begrijpt het dus wel :)
Overigens noem je het "feitenkennis", je zou er ook naar verwijzen als "wat men de afgelopen jaren je op de mouw heeft gespeld".

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:02 schreef Zith het volgende:

[..]

-Op de flat earth map van franco staat geen zuidpool.
-op de flat earth map van franco staat - tijdens de winterwende - savonds - de zon altijd dichterbij een noordelijker punt dan zuidelijk langs dezelfde breedtegraad.
-echter is het zuidelijk langer licht tijdens de winterwende.

Teken het maar voor:

-Neem een flat earth map van franco.
-Neem een zuidelijk punt, zoals Zuid Argentinië, Zuid Afrika, Zuid Australië.
-Neem voor dezelfde breedtegraad een noordelijker punt, bijvoorbeeld voor Zuid Argentinië neem je Canada.
-teken waar de zon tijdens de winterwende om 22.00 bij je gekozen breedtegraad staat. Dus boven Capricorn bijna aan de andere kant van de platte map.

Vragen die je dan kan beantwoorden:

-staat de zon dichter bij het noordelijke punt dan het zuidelijke?

Zo ja, waarom is het dan nog licht in het zuidelijke punt om 22.00 en al lang donker in het noordelijke punt?
Zie de 2 bijgevoegde plaatjes, zelfs met het heliografische model schijnt de zon nooit tegelijk in Australie en Argentinie.




Geen idee wat je met dit plaatje voor elkaar probeert te krijgen.

http://i.imgur.com/rKyMhBS.jpg

Overigens, misschien was deze clou nog niet geland bij je, al die vakjes op die kaart zijn even groot en kan ik beantwoorden met een tegenvraag (ik toon mijn aanpassingsvermogen ;) ) , staat de zon dichter bij het middenpunt dan de buitenkant?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is toch ook niet "geloven" dat de aarde rond is. Het is weten. Het staat namelijk onomstotelijk vast dat hij rond is.

Maar je mag nog steeds geloven dat de aarde plat is. Het is alleen fout. Net zoals je mag geloven in een almachtige god die zich ernstig bekommert om de mensen op aarde. Is ook een fout antwoord op je examen, maar toch mag je het gewoon geloven.
Toon dan eens aan dat de aarde rond is, gezien je bewoording kan dat nooit moelijk zijn?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Y

Het maken van een platte en niet-vervormde kaart van de aarde is tot dusver onmogelijk gebleken. Als het geen direct bewijs is dat de aarde niet plat is dan is het minimaal wel een heel sterke indicatie.
Wat was ook alweer de verklaring voor het kunnnen waarnemen van schepen die met het blote oog geen zichtbare onderkant meer hebben en vervolgens met een telescoop of goede camera weer zichtbaar kunnen worden gemaakt?

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:18 schreef starla het volgende:

Licht even daargelaten. Waarom kan ik ook niet oppervlaktegolven (radio) ontvangen vanuit NY als ik in Afrika sta en de aarde plat is?
Omdat de uitzending niet krachtig genoeg is.


Lees vooral ook het verhaal eronder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

En de prangende vraag blijft: waarom is er geen exacte kaart van de platte aarde?
Er zijn al vele problemen langsgekomen met welke platte weergave dan ook, wat ook door jou is erkend.
Omdat de laatste 500 jaar het heliocentrische model werd gepushed?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:40:50 #200
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161896642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Y

Het maken van een platte en niet-vervormde kaart van de aarde is tot dusver onmogelijk gebleken. Als het geen direct bewijs is dat de aarde niet plat is dan is het minimaal wel een heel sterke indicatie.
Net hetzelfde geldt voor globe kaarten.

Weet je de mens probeert sinds duizenden jaren zijn wereld in kaart te brengen.
Met veel bloed zweet en tranen.

Grote machtige rijken regeerden over het volk aan de hand van kennis over de wereld.
Degene met de beste cartografen, de beste astronomen, de beste astrologen ,de beste meteorologen, de beste alchemisten, enz.
Werden het machtigste en konden hun macht het langst behouden.

Vandaag de dag is het niet anders.

Vandaag de dag speelt deceptie een machtige rol.

Gelukkig laat onze machtige Aarde zich niet zomaar temmen... euh in kaart brengen. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')