De enige mensen die ik ken die uiteindelijk zijn geworden wat ze op hun veertiende of vijftiende wilden worden, zijn banketbakker of vrachtwagenchauffeur.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.groene.nl/artikel/ik-wil-niet-ordinary-zijn
Portret van een puber.
Is het een neger?!?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:06 schreef Tem het volgende:
Ik had bijna de titel gemaakt: Kaas- heeft een neger!
Is het een neger, wie ben je dan!?!quote:
quote:Eerst dacht ik over de Bijlmer: daar wil je niet dood gevonden worden. Elke pauze stond ik bij meisjes die alleen over make-up konden praten en over jongens die ze niet kenden. Ik wilde over festivals praten, reizen, kunst, daar konden zij gewoon niets over zeggen. Als je in je tuinbroek naar school kwam, werd je vreemd aangekeken. Maar ik ben nu wel blij dat ik naar osb ben gegaan, anders was ik nog steeds een heel naïef meisje geweest.
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me
Ja eh, hoi.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
http://www.groene.nl/artikel/ik-wil-niet-ordinary-zijn
Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me
[..]
Je bent immers een sneeuwvlokje.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.
Integendeel. Daarom juist al zo vroeg mogelijk conformeren aan de normen die de samenleving en met name Amsterdam-Zuid aan je oplegt.quote:
Het zal de calvinistische insteek van mijn opvoeding wel geweest zijn dat ik dat soort uitspraken echt niet uit kan staanquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.
Is het arrogantie of is het gewoon - zoals alle pubers doen - op zoek gaan naar de mensen in wie jijzelf herkent? Als je uit een culturele omgeving komt vind je die mensen niet op een arbeiders- of zwarte school. Dat is huis-tuin-en-keuken sociologie. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het zal de calvinistische insteek van mijn opvoeding wel geweest zijn dat ik dat soort uitspraken niet echt uit kan staan
Het lijkt mij dan ook prima om gewoon over al die culturele zaken te kunnen praten, maar dit schiet in een soort arrogantie en complete vervreemding van de rest. Blijkbaar zijn al die onderwerpen waar de rest mee bezig is niet meer waardig voor een gesprek. Die personen zijn dan naïef, niet-wetend, schapen van de massa. Ze wilde zelf niet 'ordinary' zijn.
Persoonlijk vind ik dat soort mensen nooit echt prettig in de omgang, daarnaast vind ik het kunnen communiceren in verschillende lagen van de maatschappij zonder je continu te ergeren om al te paupers wel een gezonde eigenschap.
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is het arrogantie of is het gewoon - zoals alle pubers doen - op zoek gaan naar de mensen in wie jijzelf herkent? Als je uit een culturele omgeving komt vind je die mensen niet op een arbeiders- of zwarte school. Dat is huis-tuin-en-keuken sociologie. Niets mis mee.
Met een vrij christelijke omgeving bedoel je waarschijnlijk "provinciaalse, blanke mensen uit de middenklasse". De tegenstellingen in Amsterdam zijn wel iets heftiger. Iets wat je meteen merkt als je het Vossius gymnasium vergelijkt met de OSB. Dat gaat verder dan wel of niet naar de kerk gaan en of je meer een kakker of een skater bent.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.
Ik ben van mening dat een beetje menging qua opzichten en ideeën nooit zo slecht is. Als iedereen op zo'n school zo hard bezig is om een beetje divers en niet-ordinary voor de dag te komen dan begint het uiteindelijk toch op zo'n uniforme clique te lijken. Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in een vrij christelijke omgeving gewoond, ik heb vrij weinig met hun ideeën en opvattingen maar ik kan wel op een normale en gezonde manier met ze omgaan. Dat heb ik bij dat Groene Amsterdammer verhaaltje er nog niet echt uit kunnen halen.
Ontwikkeld.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.
Ik ben van mening dat een beetje menging qua opzichten en ideeën nooit zo slecht is. Als iedereen op zo'n school zo hard bezig is om een beetje divers en niet-ordinary voor de dag te komen dan begint het uiteindelijk toch op zo'n uniforme clique te lijken. Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in een vrij christelijke omgeving gewoond, ik heb vrij weinig met hun ideeën en opvattingen maar ik kan wel op een normale en gezonde manier met ze omgaan. Dat heb ik bij dat Groene Amsterdammer verhaaltje er nog niet echt uit kunnen halen.
Waarom dan op je 14e gaan soul-seeken in Patagonië en je identificeren met de werken van Ilya Repin?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Integendeel. Daarom juist al zo vroeg mogelijk conformeren aan de normen die de samenleving en met name Amsterdam-Zuid aan je oplegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |