De Telegraafquote:Op woensdag 27 april 2016 16:56 schreef StaceySinger het volgende:
Massale jacht op BMW
Een getuige meldt dat verschillende mensen in de straat in tranen zijn uitgebarsten.
dat is een Inbreker op de Julianalaan in Schiedamquote:Op woensdag 27 april 2016 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier in de wijk een dikke achtervolging gaande, maar geen meldingen op 112 hier in de wijk![]()
Rotterdam.
Helikopters en veel politiewagens, zoeken door de hele wijk.
Aan de schoenen te zien is al op te merken in wat voor etnische groep de verdachte isquote:Op woensdag 27 april 2016 18:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat is een Inbreker op de Julianalaan inSchiedam![]()
die hebben ze al![]()
[ afbeelding ]
Jij en ik samen!quote:Op woensdag 27 april 2016 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat ik het ooit nog met je eens zou zijn.
Volgens Google is een jochie van 3,5 gemiddeld 100 cm en 16-17 kilo. En met een zwaartepunt van ~60cm hoog, lijkt me de kans vrij groot dat hij onder de auto is gekomen, ipv over de motorkap heen oid. Dus waarschijnlijk alleen (lichte) bumperschade.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:19 schreef SR4 het volgende:
[..]
Aan de schoenen te zien is al op te merken in wat voor etnische groep de verdachte is
Maar on-topic: Een kind van 3 is niet zo zwaar dus ik vraag me af of de auto wel zo zwaar beschadigd is. Als de schade meevalt lijkt het me dat het niet opvalt.
Ik heb wel nare verwondingen gezien maar ik moest bijna kokhalzen terwijl ik die reactie lasquote:Op woensdag 27 april 2016 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens Google is een jochie van 3,5 gemiddeld 100 cm en 16-17 kilo. En met een zwaartepunt van ~60cm hoog, lijkt me de kans vrij groot dat hij onder de auto is gekomen, ipv over de motorkap heen oid. Dus waarschijnlijk alleen (lichte) bumperschade.
Als hij/zij zijn roes heeft uitgeslapen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:24 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ik heb wel nare verwondingen gezien maar ik moest bijna kokhalzen terwijl ik die reactie las
Ik mag toch hopen dat er tenminste iemand is die het kenteken of iets dergelijks heeft onthouden. Of dat de dader spijt krijgt en zich alsnog aangeeft bij de politie.
Nee, ze rijden nu nog steeds rond.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat is een Inbreker op de Julianalaan in Schiedam![]()
die hebben ze al![]()
[ afbeelding ]
Een vrouwelijke getuige?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:27 schreef Mr.Ping het volgende:
"Het gaat om een zwarte auto, vermoedelijk een BMW, een Renault Mégan of een Mercedes."
Tja ik kan ook nog een paar type auto's opnoemen.......quote:Op woensdag 27 april 2016 18:27 schreef Mr.Ping het volgende:
"Het gaat om een zwarte auto, vermoedelijk een BMW, een Renault Mégan of een Mercedes."
quote:Op woensdag 27 april 2016 18:33 schreef SR4 het volgende:
[..]
"klopjacht"
Dat is gewoon Telegraaf-taal.
"er is een klopjacht gaande" klinkt namelijk interessanter dan "de politie-agenten hebben opdracht gekregen om uit te kijken naar een bmw met schade".
Dat is gewoon een klopjacht.. en terecht ook.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]een politieheli en 8 wagens, noem ik een klopjacht.
Omroep Brabant trouwens ook.
Grote kans dat die bumper al beschadigd is door die hoge drempel daar.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens Google is een jochie van 3,5 gemiddeld 100 cm en 16-17 kilo. En met een zwaartepunt van ~60cm hoog, lijkt me de kans vrij groot dat hij onder de auto is gekomen, ipv over de motorkap heen oid. Dus waarschijnlijk alleen (lichte) bumperschade.
Lijkt me heel sterk. Tenzij ze exact weten om wie het gaat zal wel iedere politieman op straat in de omgeving het bericht hebben ontvangen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]een politieheli en 8 wagens, noem ik een klopjacht.
Omroep Brabant trouwens ook.
Buitenechtelijke dochter van Miranda Veracruz De La Hoya Cardinal.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Moest googelen nog nooit van gehoord..
http://familyguy.wikia.com/wiki/Tricia_Takanawa
Volgens mij hebben we in NL de regel dat iemand die na een ongeval is doorgereden, zich xx uur heeft om zich te melden. Waarbij het dan niet meer als doorrijden gezien wordt, of iig lichter bestraft.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:13 schreef Klaas-Jan. het volgende:
[..]
Nee, en als je daar dan toch bang voor bent ... parkeer verderop, uit zicht van de menigte en bel gelijk met de politie en vertel dat je niet terug bent gereden uit angst voor represailles.
quote:Doorrijden na een ongeval
In artikel 7 WVW is strafbaar gesteld het door rijden na een aanrijding, waarbij een ander is gedood of waarbij schade of letsel is toegebracht. Degene die bij een aanrijding betrokken is geweest mag de plaats van het ongeval niet verlaten tot het moment dat hij behoorlijk gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en die van zijn voertuig. Ook mag hij gewonden niet in hulpeloze toestand achterlaten. Dat geldt natuurlijk alleen voor zover diegene weet of moet vermoeden dat een ander is gedood of dat schade of letsel is toegebracht.
Afgezien van de situatie waarin een gewonde in hulpeloze toestand is achtergelaten kan strafvervolging worden voorkomen door het vrijwillig melden bij de politie binnen 12 uren na het verkeersongeval.
Voor dit misdrijf kan een boete tot ¤ 6700,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar). Ook hier gaat het om maximumstraffen die in de praktijk niet of nauwelijks worden opgelegd.
http://www.verkeersstrafrecht.nl/overige-verkeersdelicten
Klopt, men kan geschrokken zijn, en moet zich even beseffen wat er gebeurt is.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in NL de regel dat iemand die na een ongeval is doorgereden, zich xx uur heeft om zich te melden. Waarbij het dan niet meer als doorrijden gezien wordt, of iig lichter bestraft.
Maar het zou fijn zijn als iemand met juridische kennis dit kan bevestigen / ontkrachten.
Zie mijn edit. Strafvervolging lijkt voornamelijk af te hangen van een eventueel 'gewonde in hulpeloze toestand achterlaten'.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, men kan geschrokken zijn, en moet zich even beseffen wat er gebeurt is.
Dat verhaal ken ik ook.
Maar of dat ook geld voor een ongeluk midden op de dag in een woonwijk?
Kan me voorstellen als je op de Veluwe 's nachts een konijn raakt, dat je doorrijd. Als je dan de volgende dag hoort dat het toch wat anders was en je je alsnog meld, kan het anders behandeld worden.
Er kunnen talloze redenen zijn voor doorrijden, maar slechts een beperkt aantal is ''acceptabel''quote:Op woensdag 27 april 2016 18:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Zie mijn edit. Strafvervolging lijkt voornamelijk af te hangen van een eventueel 'gewonde in hulpeloze toestand achterlaten'.
12 uur .... pfffffffffquote:Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in NL de regel dat iemand die na een ongeval is doorgereden, zich xx uur heeft om zich te melden. Waarbij het dan niet meer als doorrijden gezien wordt, of iig lichter bestraft.
Maar het zou fijn zijn als iemand met juridische kennis dit kan bevestigen / ontkrachten.
Edit:
[..]
quote:Op woensdag 27 april 2016 18:53 schreef StaceySinger het volgende:
Er zijn bewakingsbeelden waarop de aanrijding te zien is.
De beelden zijn in beslag genomen door de politie.
Op de beelden zou te zien zijn hoe de rechtervoorkant van de auto het jongetje raakt.
http://www.omroepbrabant.(...)en+automobilist.aspx
Dus geen BMW!quote:zwarte Renault Mégane
Er zullen vast wel goede redenen zijn waarom ze voor 12 uur gekozen hebben, maar het is inderdaad ook genoeg tijd om te ontnuchteren van anderhalve liter bier.quote:
Gvd...quote:Op woensdag 27 april 2016 18:21 schreef StaceySinger het volgende:
3-jarig jongetje is tientallen meters meegesleurd door auto
Link
http://www.omroepbrabant.(...)en+automobilist.aspx
Hoe kun je een in godsnaam een Renault Megane aanzien voor een BMW?quote:
Omdat deze "getuige" zich kapot schrok van het ongeluk en van wat de getuige zag.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe kun je een in godsnaam een Renault Megane aanzien voor een BMW?
Lijkt erop dat degene die dit geroepen heeft medeplichtig is en verwarring wil veroorzaken.
Dus geven we een BMW maar de schuldquote:Op woensdag 27 april 2016 19:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat deze "getuige" zich kapot schrok van het ongeluk en van wat de getuige zag.
Niet iedereen is even alert om direct naar het type auto te kijken of naar het kenteken.
Hoef je toch niet het type-plaatje voor te lezen?quote:Op woensdag 27 april 2016 19:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat deze "getuige" zich kapot schrok van het ongeluk en van wat de getuige zag.
Niet iedereen is even alert om direct naar het type auto te kijken of naar het kenteken.
quote:Op woensdag 27 april 2016 19:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus geven we een BMW maar de schuld_!!
En hoe is dat van belang? Dat joch is nu minder dood nu een Megane de dader is?quote:Op woensdag 27 april 2016 19:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoef je toch niet het type-plaatje voor te lezen?
Verschil tussen een Renault Megane en eender welke BMW is net zo groot als tussen een neger en een blanke.
Kijk eens naar de topictitelquote:Op woensdag 27 april 2016 19:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En hoe is dat van belang? Dat joch is nu minder dood nu een Megane de dader is?
Als je het zo gaat bekijken, maakt het dan überhaupt nog uit wie er per ongeluk tegen dat kind aan is gereden?quote:Op woensdag 27 april 2016 19:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En hoe is dat van belang? Dat joch is nu minder dood nu een Megane de dader is?
Bingo!quote:Op woensdag 27 april 2016 19:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken, maakt het dan überhaupt nog uit wie er per ongeluk tegen dat kind aan is gereden?
Gaat hij ook niet minder dood van.
Schrijnend idd.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zal FOK! weer eens niet zijn om te vallen over een auto-merk..._!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |