abonnement Unibet Coolblue
pi_161748622


laatste update 17/08/2015

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.


- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit."
FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.

Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://vimeo.com/101032213
pi_161748638
Wie wil mag een leuke topictitel plaatsen.
pi_161748648
https://www.linkedin.com/(...)tion_types=og.shares

Het kan nog een staartje krijgen. Hoewel ik denk dat we hier niks meer van horen.
pi_161750885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 07:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het meer dan logisch dat doping met een grotere impact zwaarder bestraft wordt. Nu is dat lastig te bepalen voor de meeste doping, maar gelukkig kan je de impact van een motortje zeer eenvoudig berekenen en zie je dat de impact extreem groot is. Onvergelijkbaar met wat je nu met EPO kan doen.

Eerder gestraft worden dan het vergrijp slaat dan weer nergens op.
Het effect van een kuurtje epo lijkt mij véél groter dan dat van een motortje gedurende een korte periode.

Vind ik (afgezien van of dat klopt) dan dat Epo zwaarder bestraft moet worden? Nee, het is allebei even walgelijk. En ik blijf er ook bij dat het allebei gewoon levenslang op zou mogen leveren. Aangezien dat voorlopig niet gaat gebeuren vind ik zeker niet dat reguliere doping minder zwaar bestraft moet worden of minder moreel verwerpelijk is dan een motortje, zelfs al zou een motortje meer voordeel opleveren.
pi_161751362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee, 200 Watt gedurende een uur. Stel Froome had hem op volle kracht aangezet tijdens de beklimming naar Alpe d'Huez afgelopen Tour, dan komt dat bovenop de 386 Watt die bekend is dat hij kan halen over een lange beklimming. Het gewicht stijgt iets door de motor, wat zijn Watt per kg op 8.25 zou brengen. Moet je je even voorstellen, dat je Quintana, de beste Pantani, en Froome+motor Alpe d'Huez op ziet rijden. De goed geprepareerde Quintana, net weer wat EPO bijgespoten zoals hij dat graag doet in de derde week van een grote ronde, rijdt aardig met z'n 6.0 watt / kg, maar wordt op 2.5 minuut gereden door Pantani (6.7 watt / kg), die lacht om een hematocriet van 50. Nog weer een minuutje of vijf daarvoor rijdt Froome al lachend. Syntix approves.

Met motoren in de fiets kan je in theorie de sport compleet belachelijk maken.

Ik verbaas me echt dat er hier zo velen zijn die vinden dat dat niet erger bestraft moet worden dan EPO, waarmee je zelfs in de meest extreme gevallen, wat nu totaal niet meer mogelijk zou zijn, niet in de búúrt komt van de effecten die een standaard motortje heeft. Het komt een beetje over als het er mee oneens zijn om het oneens zijn, want een dooddoener als 'doping is doping' is natuurlijk veel te simplistisch als je doping in de sport ook maar een beetje volgt. Zelfde geldt voor het 'regels zijn regels' argument.
Lang niet alle motoren hebben 200 Watt vermogen en kunnen dan een uur werken met de batterij.
In de uitzending op de franse TV laatst, ging het volgens mij ook om motoren in de velg en de naaf van het achterwiel, die iets van 50 Watt extra zouden leveren.

Had die van Vandendriessche overigens 200W? Wat was de capaciteit van die batterij?
Haar eerste ronde in de Koppenbergcross was verdacht natuurlijk. Maar waarom heeft ze dan in de Koppenberg-cross alleen in de eerste ronde er (kennelijk) gebruik van gemaakt en de wedstrijd niet gewonnen? Dat had dan toch ook makkelijk gekund?

Wat mij betreft heeft sport (niet alleen het wielrennen, maar alle sport) zich de afgelopen jaren al belachelijk gemaakt door het gebruik van doping. Daar doen die motortjes wmb niet heel veel aan bij.

Natuurlijk zal een motor in de finale een veel groter verschil maken dan EPO dat doet in de finale. Dat neemt niet weg dat je wel eerst in de finale erbij moet zitten, en ik denk dat EPO een veel grotere bijdrage daaraan levert dan dat een motor dat doet. Want om aan de voet van Alpe d'Huez te komen in de eerste groep, moet je (meestal) eerst nog een uur of 4-5 koersen en een aantal bergen over. Als je dan je batterij al uitgeput hebt, heb je niet veel meer aan je motor.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het effect van een kuurtje epo lijkt mij véél groter dan dat van een motortje gedurende een korte periode.

Vind ik (afgezien van of dat klopt) dan dat Epo zwaarder bestraft moet worden? Nee, het is allebei even walgelijk. En ik blijf er ook bij dat het allebei gewoon levenslang op zou mogen leveren. Aangezien dat voorlopig niet gaat gebeuren vind ik zeker niet dat reguliere doping minder zwaar bestraft moet worden of minder moreel verwerpelijk is dan een motortje, zelfs al zou een motortje meer voordeel opleveren.
Van één kuurtje EPO betwijfel ik of het meer effect oplevert dan een motor. Van jarenlang gebruik denk ik dat het gebruik van EPO veel groter is dan hier algemeen wordt aangenomen.
in a crowd you lose humanity
pi_161752357
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het effect van een kuurtje epo lijkt mij véél groter dan dat van een motortje gedurende een korte periode.

Denk je dan dat iedereen aan de EPO zit? Want iedereen die in een peloton aan de slotklim begint, zou de huidige toppers om vele minuten zetten (tenzij ze allemaal een motortje hebben, natuurlijk. Maar dan zouden ze wel iets harder rijden dan nu het geval is). Sowieso bij etappes met een vlakke aanloop tot de slotklim. Het zijn redelijk eenvoudige rekensommetjes: het motortje dat momenteel verkocht wordt, zou iemand die inclusief fiets 69 kg weegt, van 4.3 watt / kg naar 7.0 watt / kg brengen op een slotklim. Zelfs amateurs zouden dan opeens klimtijden van Riis en Armstrong kunnen verbeteren.
pi_161752476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lang niet alle motoren hebben 200 Watt vermogen en kunnen dan een uur werken met de batterij.
In de uitzending op de franse TV laatst, ging het volgens mij ook om motoren in de velg en de naaf van het achterwiel, die iets van 50 Watt extra zouden leveren.

Had die van Vandendriessche overigens 200W? Wat was de capaciteit van die batterij?
Haar eerste ronde in de Koppenbergcross was verdacht natuurlijk. Maar waarom heeft ze dan in de Koppenberg-cross alleen in de eerste ronde er (kennelijk) gebruik van gemaakt en de wedstrijd niet gewonnen? Dat had dan toch ook makkelijk gekund?

Wat mij betreft heeft sport (niet alleen het wielrennen, maar alle sport) zich de afgelopen jaren al belachelijk gemaakt door het gebruik van doping. Daar doen die motortjes wmb niet heel veel aan bij.

Natuurlijk zal een motor in de finale een veel groter verschil maken dan EPO dat doet in de finale. Dat neemt niet weg dat je wel eerst in de finale erbij moet zitten, en ik denk dat EPO een veel grotere bijdrage daaraan levert dan dat een motor dat doet. Want om aan de voet van Alpe d'Huez te komen in de eerste groep, moet je (meestal) eerst nog een uur of 4-5 koersen en een aantal bergen over. Als je dan je batterij al uitgeput hebt, heb je niet veel meer aan je motor.

Daar gaat het wat mij betreft niet om. Het gaat om de potentiële disruptie dat standaardgebruik van zo'n middel kan brengen. En de motortjes die een uur lang 200 watt kunnen draaien worden nu gewoon in sportwinkels verkocht. Juist EPO is een goed voorbeeld van iets wat de sport extreem veel schade heeft aangebracht, een prima argument om motortjes nu juist harder aan te pakken. EPO was al zeer schadelijk, motortjes zouden dat in het kwadraat zijn. De ophef over Femke, een juniore in een niche van de sport, toont dat eigenlijk al aan.
pi_161752515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Denk je dan dat iedereen aan de EPO zit?
Ik denk inderdaad dat vrijwel iedereen gebruikt.
in a crowd you lose humanity
pi_161752613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Denk je dan dat iedereen aan de EPO zit? Want iedereen die in een peloton aan de slotklim begint, zou de huidige toppers om vele minuten zetten (tenzij ze allemaal een motortje hebben, natuurlijk. Maar dan zouden ze wel iets harder rijden dan nu het geval is). Sowieso bij etappes met een vlakke aanloop tot de slotklim. Het zijn redelijk eenvoudige rekensommetjes: het motortje dat momenteel verkocht wordt, zou iemand die inclusief fiets 69 kg weegt, van 4.3 watt / kg naar 7.0 watt / kg brengen op een slotklim. Zelfs amateurs zouden dan opeens klimtijden van Riis en Armstrong kunnen verbeteren.
Als dat allemaal zo is, waarom zien we dan niet random mensen ineens allerlei wedstrijden winnen met een kwartier voorsprong? Als er iets is wat we met zekerheid kunnen zeggen is het dat er genoeg malloten zijn die bereid zijn alles te doen. Dus: er worden geen motortjes gebruikt, of het voordeel is helemaal niet zo groot.
pi_161752679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar gaat het wat mij betreft niet om. Het gaat om de potentiële disruptie dat standaardgebruik van zo'n middel kan brengen. En de motortjes die een uur lang 200 watt kunnen draaien worden nu gewoon in sportwinkels verkocht. Juist EPO is een goed voorbeeld van iets wat de sport extreem veel schade heeft aangebracht, een prima argument om motortjes nu juist harder aan te pakken. EPO was al zeer schadelijk, motortjes zouden dat in het kwadraat zijn. De ophef over Femke, een juniore in een niche van de sport, toont dat eigenlijk al aan.
Dus Femke wordt als een voorbeeld gebruikt. Er wordt een straf ingesteld die veel zwaarder is dan alle andere gevallen tot nu toe, zonder dat duidelijk is welk vermogen haar motor nu had. En bovendien wordt gaat die straf nog eens in 3½ maand voordat ze betrapt is. Waardoor bij haar uitslagen vervallen waarvan op geen enkele manier is aangetoond dat ze daar die motor gebruikt heeft of dat die zelfs aanwezig was in haar fiets.

En in de tussentijd doet de UCI alsof ze goed bezig zijn, want op de beelden van de franse TV hebben ze gereageerd met "nee, hoor, we hebben alles goed onder controle."

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:24 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo is, waarom zien we dan niet random mensen ineens allerlei wedstrijden winnen met een kwartier voorsprong? Als er iets is wat we met zekerheid kunnen zeggen is het dat er genoeg malloten zijn die bereid zijn alles te doen. Dus: er worden geen motortjes gebruikt, of het voordeel is helemaal niet zo groot.
En dat inderdaad. Overigens sluit ik zeker niet uit dat er motortjes gebruikt worden, maar je zou wel redelijk gek zijn om er eentje van 200 Watt te monteren, want dat levert zoveel op dat je met je vingers in de neus kunt winnen en dat valt natuurlijk wel heel erg op. Of je moet ook nog eens heel goed kunnen acteren.
in a crowd you lose humanity
pi_161752712
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:24 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als dat allemaal zo is, waarom zien we dan niet random mensen ineens allerlei wedstrijden winnen met een kwartier voorsprong? Als er iets is wat we met zekerheid kunnen zeggen is het dat er genoeg malloten zijn die bereid zijn alles te doen. Dus: er worden geen motortjes gebruikt, of het voordeel is helemaal niet zo groot.
Ik denk zelf dat op een gekke familie na, motortjes nog niet gebruikt worden (al is dat bijna onmogelijk in te schatten). Maar besef wel dat er naast de door jou geschetste mogelijkheden nog een mogelijkheid is: als iemand een motortje heeft zal hij hem waarschijnlijk dusdanig gebruiken dat het genoeg is om gemakkelijk te winnen, maar niet zo in your face door met minuten te gaan smijten (waarom zou hij?)
pi_161752774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar gaat het wat mij betreft niet om. Het gaat om de potentiële disruptie dat standaardgebruik van zo'n middel kan brengen. En de motortjes die een uur lang 200 watt kunnen draaien worden nu gewoon in sportwinkels verkocht. Juist EPO is een goed voorbeeld van iets wat de sport extreem veel schade heeft aangebracht, een prima argument om motortjes nu juist harder aan te pakken. EPO was al zeer schadelijk, motortjes zouden dat in het kwadraat zijn. De ophef over Femke, een juniore in een niche van de sport, toont dat eigenlijk al aan.
Die ophef toont vooral de verrotte moraal binnen de sport aan. Prima dat motortjes hard aangepakt worden, maar waarom hoor je types als nota bene Contador daar dan de moraalridder over uithangen in plaats van te roepen dat de straffen voor regulier dopinggebruik blijkbaar niet afdoende werken en ook wel een flink stuk zwaarder mogen?
pi_161752803
Meest overtrokken vind ik bij de straf van Vandendriessche overigens de boete en de terugwerkende kracht. Ze wordt dus bankroet gemaakt, want behalve de boete moet ze ook haar prijzengeld terugbetalen (waarvan dus niet eens duidelijk is of ze daarbij bedrog gepleegd heeft).

Dát hadden ze nou bij Armstrong moeten doen, want uiteindelijk heeft die miljoenen verdiend dankzij dopinggebruik en is daarmee weggekomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die ophef toont vooral de verrotte moraal binnen de sport aan. Prima dat motortjes hard aangepakt worden, maar waarom hoor je types als nota bene Contador daar dan de moraalridder over uithangen in plaats van te roepen dat de straffen voor regulier dopinggebruik blijkbaar niet afdoende werken en ook wel een flink stuk zwaarder mogen?
Contador is ook een leuke idd. Wat is er gebeurd met het prijzengeld wat die heeft verdiend toen hij doorfietste terwijl hij eigenlijk geschorst had moeten zijn (en dat doorfietsen leidde ook nog tot koersvervalsing).
in a crowd you lose humanity
pi_161752809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat op een gekke familie na, motortjes nog niet gebruikt worden (al is dat bijna onmogelijk in te schatten). Maar besef wel dat er naast de door jou geschetste mogelijkheden nog een mogelijkheid is: als iemand een motortje heeft zal hij hem waarschijnlijk dusdanig gebruiken dat het genoeg is om gemakkelijk te winnen, maar niet zo in your face door met minuten te gaan smijten (waarom zou hij?)
Dat er genoeg zijn die zonder enige gêne alles en iedereen belachelijk maken hebben we in de afgelopen 25 jaar toch wel gezien?
pi_161752887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus Femke wordt als een voorbeeld gebruikt. Er wordt een straf ingesteld die veel zwaarder is dan alle andere gevallen tot nu toe, zonder dat duidelijk is welk vermogen haar motor nu had. En bovendien wordt gaat die straf nog eens in 3½ maand voordat ze betrapt is. Waardoor bij haar uitslagen vervallen waarvan op geen enkele manier is aangetoond dat ze daar die motor gebruikt heeft of dat die zelfs aanwezig was in haar fiets.

En in de tussentijd doet de UCI alsof ze goed bezig zijn, want op de beelden van de franse TV hebben ze gereageerd met "nee, hoor, we hebben alles goed onder controle."
Dat eerder in laten gaan van de schorsing ben ik het op dit moment ook niet mee eens. Wellicht heeft het te maken met wat Ereinion (volgens mij) zei, dat eenmaal gewonnen wedstrijden nooit meer hertest kunnen worden. Wat mij betreft kan je dat prima als standaardprocedure implementeren in de huidige regels.

En als voorbeeld, nee, ze is gewoon de eerste die hiermee gepakt is. Dus hiermee zetten ze een (terechte) standaard.
pi_161753024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat eerder in laten gaan van de schorsing ben ik het op dit moment ook niet mee eens. Wellicht heeft het te maken met wat Ereinion (volgens mij) zei, dat eenmaal gewonnen wedstrijden nooit meer hertest kunnen worden. Wat mij betreft kan je dat prima als standaardprocedure implementeren in de huidige regels.
Nou, dat vind ik nogal dubieus. Je kunt natuurlijk moeilijk hard maken dat er daarvoor ook al doping gebruikt is.
Het is natuurlijk wel het standaardexcuus dat het echt pas de eerste keer is dat er gebruikt is, maar je kunt nooit aantonen wanneer dat gebruik dan begonnen is. Je kunt alleen maar schorsen vanaf het moment dat er gebruikt is.
quote:
En als voorbeeld, nee, ze is gewoon de eerste die hiermee gepakt is. Dus hiermee zetten ze een (terechte) standaard.
Mwah. Die standaard hadden ze dan voor EPO-gevallen ook al wat eerder mogen zetten. Zoals ik al zei, lopen er heel wat rond, die gewoon vet gecashed hebben dankzij hun EPO-gebruik.
En dan wordt een 19-jarige juniore nu bankroet gemaakt, want ik kan me niet voorstellen dat ze al flink verdient heeft aan het veldrijden.

Dat ze geschorst wordt, zelfs voor 6 jaar, vind ik nog tot daar aan toe. Hoewel die 6 jaar wmb ook minder had mogen zijn.
Die boetes en terugwerkend kracht vind ik volledig onterecht in het licht van andere dopingschorsingen. Het is weer een typisch voorbeeld van een kleine vis pakken, maar de grote laten zwemmen.
¤18.180 boete voor haar. Dat slaat toch nergens op?

Als ze voorbeelden willen stellen, mogen ze ook wel eens voorbeelden gaan stellen voor gewoon dopinggebruik, want dat is tot nog toe gewoon lonend gebleken.
in a crowd you lose humanity
pi_161753026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die ophef toont vooral de verrotte moraal binnen de sport aan. Prima dat motortjes hard aangepakt worden, maar waarom hoor je types als nota bene Contador daar dan de moraalridder over uithangen in plaats van te roepen dat de straffen voor regulier dopinggebruik blijkbaar niet afdoende werken en ook wel een flink stuk zwaarder mogen?
Dat er andere dingen fundamenteel verkeerd zijn in hoe doping in sport aangepakt wordt, betekent niet dat je dit ook verkeerd moet aanpakken. En nogmaals, als het gros van de mensen iets de ergste vorm van dopinggebruik vindt (ik denk niet dat er DWDD-uitzendingen besteed zouden worden aan een junior bij de vrouwen bij het veldrijden als die reguliere doping had gebruikt. Niet dat dat ons morele kompas is, maar het geeft gewoon aan hoeveel impact dit op de sport kan hebben), en dat ook nog eens eenvoudig onderbouwd kan worden door naar de cijfers van de potentiële impact te kijken, dan vind ik het niet vreemd dat je daarnaar handelt.

Verder ben ik met jullie eens dat je het overige dopinggebruik ook harder aan moet pakken, vooral ook in de portemonnee van de gebruiker. Maar dan nog steeds moet je mechanische doping nog weer harder aanpakken.
pi_161753235
Ik heb overigens geen motivatie van de UCI kunnen vinden, waar die boete en terugwerkende kracht op gebaseerd is. Ik ben daarin niet de enige:
quote:
"Plots, zonder enige verwittiging, hoorden we het nieuws op de radio. Femke heeft daarop meteen haar mails gecheckt, en daar zat een bericht van de UCI bij. De straf stond erin, maar de volledige uitleg over het hoe en het waarom van dit vonnis niét. We willen die motivatie eerst kennen en grondig bestuderen, voor Femke zelf kan reageren.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-wel-nog-doen.dhtml

Niet netjes van de UCI dat ze het vonnis niet motiveren :N
in a crowd you lose humanity
  woensdag 27 april 2016 @ 20:11:01 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161760145
zien we scheuren in het britse dopingbeleid?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 28 april 2016 @ 14:47:54 #20
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_161775921
SkySportsNewsHQ twitterde op donderdag 28-04-2016 om 14:29:33 BREAKING NEWS: UEFA suspend Liverpool defender Mamadou Sakho for 30 days following doping violation #SSNHQ https://t.co/u3FRBlN1AB reageer retweet
30 dagen :') _O-
pi_161775931
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:47 schreef Pino112 het volgende:
SkySportsNewsHQ twitterde op donderdag 28-04-2016 om 14:29:33 BREAKING NEWS: UEFA suspend Liverpool defender Mamadou Sakho for 30 days following doping violation #SSNHQ https://t.co/u3FRBlN1AB reageer retweet
30 dagen :') _O-
Nee, ze gaan eerst nog het feit verder onderzoeken. Hoorzitting en daarna komt er een definitief besluit.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 28 april 2016 @ 14:53:24 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_161776039
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:48 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nee, ze gaan eerst nog het feit verder onderzoeken. Hoorzitting en daarna komt er een definitief besluit.
Ah oke, ik heb hier geen geluid en ging alleen uit van de tweet. Liplezen vind ik nogal moeilijk. ^O^
pi_161776050
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:53 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ah oke, ik heb hier geen geluid en ging alleen uit van de tweet. Liplezen vind ik nogal moeilijk. ^O^
http://www.vi.nl/nieuws/u(...)oor-dertig-dagen.htm ^O^
pi_161781114
OlympicStatman twitterde op woensdag 27-04-2016 om 22:35:56 #Tennis Levels of Meldonium in Sharapova's blood too high to allow her suspension to be temporarily set aside https://t.co/UDFbemB9mu reageer retweet
pi_161785017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:47 schreef wimderon het volgende:
OlympicStatman twitterde op woensdag 27-04-2016 om 22:35:56 #Tennis Levels of Meldonium in Sharapova's blood too high to allow her suspension to be temporarily set aside https://t.co/UDFbemB9mu reageer retweet
Ze heeft toch gewoon toegegeven na 1 januari gebruikt te hebben dus hoezo schorsing opheffen?
pi_161790993
Leading GB cyclist fails drugs test as British Cycling is plunged further into crisis

• British rider understood to have tested positive in a race in France in March
• Cyclist was contesting for place in British team for Rio Olympic Games
• Officials from British Cycling declined to comment on Thursday night

Wie o wie? Geraint?
pi_161791084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:44 schreef showtimer het volgende:
Leading GB cyclist fails drugs test as British Cycling is plunged further into crisis

• British rider understood to have tested positive in a race in France in March
• Cyclist was contesting for place in British team for Rio Olympic Games
• Officials from British Cycling declined to comment on Thursday night

Wie o wie? Geraint?
Hopelijk een nobuddy zodat er weer een paar mensen hier lichtelijk mad worden
pi_161791109
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hopelijk een nobuddy zodat er weer een paar mensen hier lichtelijk mad worden
'Leading'?

Als die krant geloofwaardig is, zie ik alleen Thomas en S. Yates als mogelijke Rio ganger.
pi_161791165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:47 schreef showtimer het volgende:

[..]

'Leading'?
Tja, het is wel de daily mail
  donderdag 28 april 2016 @ 23:50:14 #30
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_161791177
a road specialist but a former star of the British track team
Put these foolish ambitions to rest.
pi_161791182
Die beschrijving, dat moet toch haast wel Thomas zijn? Dit kan echt niemand anders zijn namelijk.
  donderdag 28 april 2016 @ 23:50:30 #32
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791186
Paris Nice;
Thomas Geraint
Simon Yates
Ben Swift
Ian Stannard
Luke Rowe
  donderdag 28 april 2016 @ 23:51:54 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791226
Voor de rest waren er niet echt Franse koersen met 'grote' namen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 april 2016 @ 23:52:34 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_161791252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:50 schreef TheArt het volgende:
Die beschrijving, dat moet toch haast wel Thomas zijn? Dit kan echt niemand anders zijn namelijk.
was ook mijn eerste gedachte.

Britse wielrennen stort ineens in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_161791265
Swift reed ook op de baan en wil wel graag naar de Spelen

(al was het geen "star" natuurlijk)
  donderdag 28 april 2016 @ 23:52:57 #36
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791268
Simon Yates was ook een baanwielrenner, maar lijkt eerder Thomas Geraint te zijn ja
pi_161791312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:52 schreef Marcoss het volgende:
Swift reed ook op de baan en wil wel graag naar de Spelen
Maar om Swift nou een leading member of British cycling te noemen....Plus, Swift zou natuurlijk nooit enig kans maken op de Spelen.
pi_161791355
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Simon Yates was ook een baanwielrenner, maar lijkt eerder Thomas Geraint te zijn ja
Yates is de laatste weken wel al 4x van een startlijst gehaald, maar zou ook geblesseerd zijn.

We zullen zien of Thomas morgen start.
  donderdag 28 april 2016 @ 23:55:30 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791362
Shortlist voor Rio zoals in UK wordt gezegd

Men’s road race (5) – Chris Froome, Geraint Thomas, Ian Stannard, Luke Rowe, Mark Cavendish, Adam Yates, Simon Yates, Steve Cummings, Alex Dowsett
pi_161791378
Oh wat zou ik dit geniaal vinden, mocht dit inderdaad Thomas zijn. Hoe lang wilden ze in godsnaam zo ongeloofwaardig blijven.
pi_161791398
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Shortlist voor Rio zoals in UK wordt gezegd

Men’s road race (5) – Chris Froome, Geraint Thomas, Ian Stannard, Luke Rowe, Mark Cavendish, Adam Yates, Simon Yates, Steve Cummings, Alex Dowsett
Cavendish? Of moest dat ivm de baan ofzo?

Maar daar staat Swift dus al niet bij, die wilde zelf wel graag in ieder geval..
pi_161791448
dnlbenson twitterde op donderdag 28-04-2016 om 23:55:56 British rider goes positive. "It’s not a Team Sky rider. This is definitively not a Team Sky rider" team says. reageer retweet
  donderdag 28 april 2016 @ 23:58:51 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791463
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Cavendish? Of moest dat ivm de baan ofzo?

Maar daar staat Swift dus al niet bij, die wilde zelf wel graag in ieder geval..
Cavendish zal normaliter inderdaad afvallen, die zal omnium rijden op baan. Dit is ook niet echt vanuit een officieel bevestigde bron
pi_161791493
Zou het dan toch Yates zijn?
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:00:53 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:59 schreef Marcoss het volgende:
Zou het dan toch Yates zijn?
Kampioen koppelkoers bij junioren in 2010
pi_161791535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kampioen koppelkoers bij junioren in 2010
WK puntenkoers 2013.
pi_161791556
Team Sky zegt dat het absoluut niet iemand van hun ploeg is, maar de lijst van Britten buiten Sky die aan Parijs-Nice meededen, is nogal kort. Simon Yates is de enige die echt zou kunnen, maar die was absoluut geen former track star. Heeft wel succesvol op de baan gereden, was in 2013 zelfs wereldkampioen op de puntenkoers, maar bij track star denk ik toch aan een nog succesvollere renner.
pi_161791580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:02 schreef TheArt het volgende:
Team Sky zegt dat het absoluut niet iemand van hun ploeg is, maar de lijst van Britten buiten Sky die aan Parijs-Nice meededen, is nogal kort. Simon Yates is de enige die echt zou kunnen, maar die was absoluut geen former track star. Heeft wel succesvol op de baan gereden, was in 2013 zelfs wereldkampioen op de puntenkoers, maar bij track star denk ik toch aan een nog succesvollere renner.
Het is wel de Daily Mail he ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:03:23 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161791583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:02 schreef TheArt het volgende:
Team Sky zegt dat het absoluut niet iemand van hun ploeg is, maar de lijst van Britten buiten Sky die aan Parijs-Nice meededen, is nogal kort. Simon Yates is de enige die echt zou kunnen, maar die was absoluut geen former track star. Heeft wel succesvol op de baan gereden, was in 2013 zelfs wereldkampioen op de puntenkoers, maar bij track star denk ik toch aan een nog succesvollere renner.
Op zich eens maar Daily Mail is wel de Telegraaf van Engeland, en baanwielrennen is hot daar. Een WK is toch ook best een star dan
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:03:41 #50
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_161791594
helenpidd twitterde op donderdag 28-04-2016 om 23:55:47 British Cycling confirms one of its riders accused of "a potential anti-doping rule violation". Doesn't name cyclist. More soon. reageer retweet
Put these foolish ambitions to rest.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 00:04:30 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161791607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:02 schreef TheArt het volgende:
Team Sky zegt dat het absoluut niet iemand van hun ploeg is, maar de lijst van Britten buiten Sky die aan Parijs-Nice meededen, is nogal kort. Simon Yates is de enige die echt zou kunnen, maar die was absoluut geen former track star. Heeft wel succesvol op de baan gereden, was in 2013 zelfs wereldkampioen op de puntenkoers, maar bij track star denk ik toch aan een nog succesvollere renner.
Maar Britten zijn er nogal een star in om dat op te blazen. Hij werd wereldkampioen, dus track star.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161791630
Ow, had Greenedge niet zo'n regel dat het bij een dopinggeval boeken toe is? -O-
pi_161791639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar Britten zijn er nogal een star in om dat op te blazen. Hij werd wereldkampioen, dus track star.
Maar Yates is geen Sky. Dus dan zou het jammer zijn wanneer hij nou juist gepakt wordt. :P
pi_161791656
In ieder geval bevestigd nu. Gezien het feit dat Yates al een paar weken nergens rijdt, gok ik dat hij het is.
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:06:48 #55
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161791657
Had gehoopt op Thomas Geraint. Maar een Yates broer is ook leuk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 00:07:28 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161791673
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:06 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Maar Yates is geen Sky. Dus dan zou het jammer zijn wanneer hij nou juist gepakt wordt. :P
Ging mij erom dat je bij "track star" niet per se aan een daadwerkelijke ster hoeft te denken, maar gewoon aan iemand die op de baan op goed niveau gereden heeft. Zelfs iemand die een keer WK-brons gepakt heeft zou dat nog kunnen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:08:01 #57
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161791682
Ja jongens we moeten ons wel even verlagen tot de standaard van de Dailymail.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 00:08:01 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161791683
José Been is voorlopig klaar met commentaar dan denk ik ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161791690
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:08 schreef heywoodu het volgende:
José Been is voorlopig klaar met commentaar dan denk ik ;(
Hoeft ze zich ook geen zorgen te maken om haar hotelkamers.
pi_161791700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:08 schreef heywoodu het volgende:
José Been is voorlopig klaar met commentaar dan denk ik ;(
Hoezo dat
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 00:11:27 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161791725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:09 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoezo dat
Die sopt van d'r stoel bij de Yates-broers, of misschien valt dat wel mee nu ze "mainstream" zijn :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 00:13:03 #62
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_161791760
Maar jongens, Britse wielergoden gebruiken helemaal geen doping. :{
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_161791796
Ze noemen Simon Yates nu gewoon bij naam.
pi_161791802
quote:
UPDATE: Sportsmail can reveal that Simon Yates tested positive after a stage of the Paris-Nice race last month
pi_161791809
En het is volgens Daily Mail inderdaad Simon Yates.
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:16:03 #66
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_161791812
Het is Simon Yates.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_161791823
Daarom was Adam ook zo dramatisch slecht in de klassiekers. :'(
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:17:09 #68
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:18:05 #69
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_161791838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:16 schreef showtimer het volgende:
Daarom was Adam ook zo dramatisch slecht in de klassiekers. :'(
Die mogen ze nu ook van top tot teen controleren.
Put these foolish ambitions to rest.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 april 2016 @ 00:18:15 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161791841
Er werden nog de nodige meldoniumgevallen verwacht in het Westen, maar volgens mij met name de VS en niet Groot-Brittannië :P

Ben wel benieuwd waar hij op gepakt is :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161791865
Maar waar rook is, is vuur. Ik ga straks dromen over alle Britse wielergoden die gepakt worden.
pi_161791894
Nu is het wachten op de Backstage pass
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:24:22 #73
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161791941
Ik hoor nu dat het Simon Yates is. Dus niet Adam.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:26:10 #74
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161791965
Silent ban mislukt.
pi_161791971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:18 schreef heywoodu het volgende:
Ben wel benieuwd waar hij op gepakt is :Y
Impey was ook ooit een false flag bij Orica.
  vrijdag 29 april 2016 @ 00:28:00 #76
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161792000
Als ik de UCI was zou ik nu Gerrans target testen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161792083


:')
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 april 2016 @ 00:36:33 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_161792129
Gezellig :9~
pi_161792341
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:56 schreef Doevelaer het volgende:
Oh wat zou ik dit geniaal vinden, mocht dit inderdaad Thomas zijn. Hoe lang wilden ze in godsnaam zo ongeloofwaardig blijven.
Jammer voor jou!
pi_161792357
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:28 schreef Mani89 het volgende:
Als ik de UCI was zou ik nu Gerrans target testen.
Dat vind ik geen goede opmerking, want jij weet hoe de situatie in elkaar zit. Hier moet je over ophouden. Het is niet zo. Het is niet waar. Je moet echt een keer ophouden. Jij weet hoe het in elkaar zit.
pi_161792429
quote:
Statement regarding Simon Yates’ adverse analytical finding

On April 22, the team was notified that Simon Yates has an adverse analytical finding from a test conducted at Paris-Nice, stage 6 on March 12, 2016.

The positive result is for the substance Terbutaline.

The substance was given to Simon Yates in the form an asthma inhaler and accordingly, this was noted by the team doctor on the Doping Control Form, signed at the time of the test.

The substance was given in an ongoing treatment of Simon Yates’ documented asthma problems. However, in this case the team doctor made an administrative error by failing to apply for the TUE required for the use of this treatment.

The use of Terbutaline without a current TUE is the reason it has been flagged as an adverse analytical finding. This is solely based on a human error that the doctor in question has taken full responsibility for.

There has been no wrong-doing on Simon Yates’ part. The team takes full responsibility for this mistake and wishes to underline their support for Simon during this process.

The team is concerned by the leak of this information and has no further comments until there has been a full evaluation made of the documentation, statements and evidence that the team and Simon Yates are now submitting to the UCI in order to clarify everything.
pi_161792431
On April 22, the team was notified that Simon Yates has an adverse analytical finding from a test conducted at Paris-Nice, stage 6 on March 12, 2016.
The positive result is for the substance Terbutaline.
The substance was given to Simon Yates in the form an asthma inhaler and accordingly, this was noted by the team doctor on the Doping Control Form, signed at the time of the test.
The substance was given in an ongoing treatment of Simon Yates’ documented asthma problems. However, in this case the team doctor made an administrative error by failing to apply for the TUE required for the use of this treatment.
The use of Terbutaline without a current TUE is the reason it has been flagged as an adverse analytical finding. This is solely based on a human error that the doctor in question has taken full responsibility for.
There has been no wrong-doing on Simon Yates’ part. The team takes full responsibility for this mistake and wishes to underline their support for Simon during this process.
The team is concerned by the leak of this information and has no further comments until there has been a full evaluation made of the documentation, statements and evidence that the team and Simon Yates are now submitting to the UCI in order to clarify everything.

http://www.greenedgecycli(...)lytical-finding.phps
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
pi_161792449
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
  vrijdag 29 april 2016 @ 01:11:17 #84
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_161792466
Mo Farah de volgende Brit aub
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_161792472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:08 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen "staff" pagina hebben. Wie is daar zoal dokter?
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 01:15:01 #86
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_161792493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:12 schreef showtimer het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen "staff" pagina hebben. Wie is daar zoal dokter?
Manuel Rodriguez. Die heeft ervaring opgedaan bij Quick Step, ONCE en Mapei. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 01:57:59 #87
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161792665
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:09 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
Zijn er erg veel inderdaad.
pi_161792859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:09 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
Idd :'), zeker in topsport is dat niet bepaald handig.
sig verwijderd door FA
pi_161793095
Dus het verhaal is dat ze zijn vergeten opnieuw aan te geven dat hij astma heeft?
pi_161793110
Het TUE excuus, dat is ook lekker hoor.

Britse wielergoden. _O_
Jack does it in real time...
pi_161793163
Yates, die valt denk ik nog steeds in de categorie die kent u niet.

Verder lijkt me dat het verhaal van greenedge wel zal kloppen, want zeer eenvoudig te controleren. Des te mooier dat er een keer iemand op z'n bek gaat met die belachelijke astma medicijnen, die ze überhaupt zouden moeten verbieden. Want Yates doet niet meer verkeerd dan 90% van de rest van het peloton.
pi_161793189
Ow dat is zeker waar. Maar het schuurt een beetje tegen die meldonium discussie aan, want volgens de letter van de wet mag je met een TUE al die zooi nemen, maar ik vind dat ze daar uberhaupt mee zouden moeten kappen en het gebruik ervan moeten ontmoedigen en amper TUE's meer zouden moeten toestaan vanuit de bonden. En als ze het al doen, dan niet op voorspraak van schimmige teamdoktoren en een systeem wat niet echt transparant is...
Jack does it in real time...
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:18:43 #93
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161793256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:08 schreef Crocmaz het volgende:
The team is concerned by the leak of this information
_O-,

maar ook :(
pi_161793319
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:07 schreef DeeBee het volgende:
Ow dat is zeker waar. Maar het schuurt een beetje tegen die meldonium discussie aan, want volgens de letter van de wet mag je met een TUE al die zooi nemen, maar ik vind dat ze daar uberhaupt mee zouden moeten kappen en het gebruik ervan moeten ontmoedigen en amper TUE's meer zouden moeten toestaan vanuit de bonden. En als ze het al doen, dan niet op voorspraak van schimmige teamdoktoren en een systeem wat niet echt transparant is...
100% mee eens, is imo een van de meest onbegrijpelijke dingen in de sportwereld. Als íets inherent is aan topsport, is het de fysieke gesteldheid, dus als iemand daar problemen mee heeft dan moet je gewoon hard zijn als autoriteit. Anders treed er pure willekeur op.

Ik zou het wel mooi vinden als er iemand een tue aanvraagt voor EPO en met een zogenaamde nierziekte iedereen lachend uit het wiel rijdt.
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:31:06 #95
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_161793898
Voor mij mag dat gerust een volledige afschaffing zijn van die TUE's. Of gewoon alles toelaten :9~

Als je topsporter wil zijn, wordt je toch geacht een min of meer fysiek perfecte mens te zijn. Als je dan astma medicijn nodig hebt om je trainingen/wedstrijden optimaal te kunnnen afwerken, ben je eigenlijk niet 'perfect' genoeg. Dan doe je maar mee bij de middenmoot/laatsten of bij de amateurs.
pi_161793906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Manuel Rodriguez. Die heeft ervaring opgedaan bij Quick Step, ONCE en Mapei. _O_
Gezellig.

Dat Orica vlak daarvoor uit de MPCC is gestapt, heeft dat nog invloed op het beleid rond TUEs?
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:13:05 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_161795418
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:31 schreef kl1172 het volgende:
Voor mij mag dat gerust een volledige afschaffing zijn van die TUE's. Of gewoon alles toelaten :9~
Net als met judo gewoon een ´open klasse´ waar alles kan, en eentje waar dat niet kan.

Ik wil ze groen en geel zien, waar het epo uit de neus en oren spuit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:28:09 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161795719
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Yates, die valt denk ik nog steeds in de categorie die kent u niet.

Verder lijkt me dat het verhaal van greenedge wel zal kloppen, want zeer eenvoudig te controleren. Des te mooier dat er een keer iemand op z'n bek gaat met die belachelijke astma medicijnen, die ze überhaupt zouden moeten verbieden. Want Yates doet niet meer verkeerd dan 90% van de rest van het peloton.
Ik denk dat de wielervolgers hem wel kennen, het grote publiek dat enkel Tour de France kijkt zal hem niet kennen. Maar daarvoor had NOS dan ook Mart Smeets om dat hun te vertellen
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:51:16 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161796205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:11 schreef THEFXR het volgende:
zien we scheuren in het britse dopingbeleid?
:D
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 12:22:59 #100
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161796872
Ducrot is de weg kwijt.
thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 09:14:07 De meeste astmamiddelen zijn van de dopinglijst gehaald. Waarom zou je dan net die ene nemen die er nog wél op staat? #yates reageer retweet
maduc twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 11:07:55 @thijszonneveld meeste plastic tieten zijn goed gekeurd. Waarom zijn er dan toch weer vrouwen met lekkende protheses? #ikweethetniet reageer retweet
thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 11:10:04 @maduc Volgens mij is het probleem hier juist dat gebruik van dat middel níet was goedgekeurd dmv attest. reageer retweet
maduc twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:08:18 @thijszonneveld precies: toch die ene vrouw met n lekkende tiet reageer retweet
thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:12:17 @maartenvkooij @maduc Ik snap geen tiet meer van deze discussie. reageer retweet
:').
pi_161797679
mjshrimper twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:44:30 Orica admits this was new drug for Simon Yates, no previous TUE for it. Hard to see how he can avoid a sanction. reageer retweet
pi_161797702
Lol, die Ducrot is echt van het padje af.

En dat lijkt inderdaad lastig om er nu mee weg te komen als het een nieuw medicijn was, mooi zo. ^O^
Jack does it in real time...
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:01:01 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_161797717
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:09 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
Astma , hartklachten, ... Niet moeilijk dat die mannen dan nog een extra hulpmotertje nodig hebben om een berg op te raken.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_161798528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:58 schreef TheArt het volgende:
mjshrimper twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:44:30 Orica admits this was new drug for Simon Yates, no previous TUE for it. Hard to see how he can avoid a sanction. reageer retweet
Lijkt me nog steeds zeer twijfelachtig of hier een schorsing van komt. Als de dokter inderdaad op het formulier bij de dopingcontrole heeft aangegeven dat Yates dit middel gebruikt, valt er moeilijk te beweren dat dit een poging was om vals te spelen, als je zelf van tevoren al aangeeft dat je het gebruikt. Het probleem is niet het product dat hij gebruikt, maar dat de dokter niet het papierwerk heeft ingeleverd voor een attest. Het is de vraag of Yates dan in deze zaak verwijtbaar is, het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij hier gestraft voor wordt.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:02:41 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161799090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:40 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Lijkt me nog steeds zeer twijfelachtig of hier een schorsing van komt. Als de dokter inderdaad op het formulier bij de dopingcontrole heeft aangegeven dat Yates dit middel gebruikt, valt er moeilijk te beweren dat dit een poging was om vals te spelen, als je zelf van tevoren al aangeeft dat je het gebruikt.
Dat wordt dan wel een heel makkelijke manier om het toch te kunnen gebruiken. Je geeft gewoon bij de controle aan dat je het hebt gebruikt of laat de dokter zeggen dat het zijn schuld is, hij het vergeten is aan te vragen. Vrijspraak *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:40 schreef Ereinion het volgende:
Het probleem is niet het product dat hij gebruikt, maar dat de dokter niet het papierwerk heeft ingeleverd voor een attest. Het is de vraag of Yates dan in deze zaak verwijtbaar is, het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij hier gestraft voor wordt.
Doktoren kunnen geen TUE´s aanvragen, dat moeten de renners zelf doen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Zelva op 29-04-2016 14:08:33 ]
pi_161800079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat wordt dan wel een heel makkelijke manier om het toch te kunnen gebruiken. Je geeft gewoon bij de controle aan dat je het hebt gebruikt of laat de dokter zeggen dat het zijn schuld is, hij het vergeten is aan te vragen. Vrijspraak *O*
Het alternatief is nog makkelijker en wordt al door 90% van het peloton gebruikt, gewoon van tevoren een attest aanvragen, het is niet dat daar ooit moeilijk over gedaan wordt, en dat komt niemand ooit te weten, zonder de reputatieschade die Yates nu heeft. Als dit een bewuste poging is tot valsspelen dan is het de knulligste in de geschiedenis.
quote:
[..]

Doktoren kunnen geen TUE´s aanvragen, dat moeten de renners zelf doen.
Dat wist ik niet, het persbericht van Orica deed doen voorkomen dat dit de taak was van de dokter. Het maakt het gedrag van Yates wel een stuk meer verwijtbaar.

Toch kan ik hier moeilijk meer in zien dat een administratieve blunder. Als je een hardliner bent en vindt dat de renner voor alles verantwoordelijk is, dan kan je hem schorsen, maar ik zou het ook geen grote teruggang in de dopingbestrijding vinden als hij hiervoor vrijgesproken wordt.
pi_161802901


quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:06 schreef Mani89 het volgende:

  vrijdag 29 april 2016 @ 17:04:07 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161802948
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ik wil dit plaatje nooit meer zien, mijn pik is nog steeds aan het herstellen van die bonercrash.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:14:15 #109
56724 Wombcat
rent wiel
pi_161804315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:47 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het alternatief is nog makkelijker en wordt al door 90% van het peloton gebruikt, gewoon van tevoren een attest aanvragen, het is niet dat daar ooit moeilijk over gedaan wordt, en dat komt niemand ooit te weten, zonder de reputatieschade die Yates nu heeft. Als dit een bewuste poging is tot valsspelen dan is het de knulligste in de geschiedenis.

[..]

Dat wist ik niet, het persbericht van Orica deed doen voorkomen dat dit de taak was van de dokter. Het maakt het gedrag van Yates wel een stuk meer verwijtbaar.

Toch kan ik hier moeilijk meer in zien dat een administratieve blunder. Als je een hardliner bent en vindt dat de renner voor alles verantwoordelijk is, dan kan je hem schorsen, maar ik zou het ook geen grote teruggang in de dopingbestrijding vinden als hij hiervoor vrijgesproken wordt.
Zo is Dierckxens toch ook ooit geschorst? Omdat hij bij een dopingcontrole aangaf een middel te gebruiken waarvoor hij geen attest bleek te hebben?
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:16:54 #110
56724 Wombcat
rent wiel
pi_161804357
in a crowd you lose humanity
pi_161804430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 01:09 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
:Y Zou je niet gewoon moeten zeggen jammer dat je astma hebt maar als je continue medicijnen moet gebruiken ben je blijkbaar niet geschikt voor topsport?
pi_161804443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:22 schreef Slobeend het volgende:
Ducrot is de weg kwijt.
thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 09:14:07 De meeste astmamiddelen zijn van de dopinglijst gehaald. Waarom zou je dan net die ene nemen die er nog wél op staat? #yates reageer retweet
maduc twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 11:07:55 @thijszonneveld meeste plastic tieten zijn goed gekeurd. Waarom zijn er dan toch weer vrouwen met lekkende protheses? #ikweethetniet reageer retweet
thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 11:10:04 @maduc Volgens mij is het probleem hier juist dat gebruik van dat middel níet was goedgekeurd dmv attest. reageer retweet
maduc twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:08:18 @thijszonneveld precies: toch die ene vrouw met n lekkende tiet reageer retweet
thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:12:17 @maartenvkooij @maduc Ik snap geen tiet meer van deze discussie. reageer retweet
:').
Ducrot _O-
pi_161804470
Dierckxens _O_ Wat een geweldig renner was dat. _O_
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:29:01 #114
317370 Spies
They're gonna find us
pi_161820129
http://cyclingtips.com/20(...)-amongst-pro-riders/

Interessant interview over waarom zoveel wielrenners aan de astma medicijnen zitten.
pi_161821118
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:29 schreef Spies het volgende:
http://cyclingtips.com/20(...)-amongst-pro-riders/

Interessant interview over waarom zoveel wielrenners aan de astma medicijnen zitten.
Inderdaad interessant. Het heeft mij echter niet overtuigd, die gevoeligheid voor astma is voor mij onderdeel van talent voor topsport. Waarom zou een verminderde longcapaciteit wel met medicijnen verbeterd mogen worden, en andere fysieke verschillen tussen toppers en de rest niet?
pi_161821395
quote:
N roeier aan de borstkankermedicatie. Ook nog de broer van Italiaanse chef de mission...
pi_161822759
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:29 schreef Spies het volgende:
http://cyclingtips.com/20(...)-amongst-pro-riders/

Interessant interview over waarom zoveel wielrenners aan de astma medicijnen zitten.
Ik begrijp niet zo goed waarom dat 'progressieve' aspect van wielrennen een groter aantal astmagevallen onder profwielrenners verklaart. Als wielrennen van nature meer astmapatiënten aantrekt, omdat je als wielrenner zelf goed je limiet kunt stellen (dus onder de limiet kunt blijven waarbij je astma al te zeer klachten geeft), hoe word je dan profwielrenner? Of begrijp ik de term 'progressive sport' nu niet?

Als het nu gaat om astma bij amateurwielrenners, zou ik dat zo geloven, maar voor profs vind ik het weinig overtuigend.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 mei 2016 @ 22:38:19 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161974956
Vier Russen wonnen in Sochi goud op steroïden, aldus Stepanov:
http://www.cbsnews.com/ne(...)er-olympics-exposed/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:29:39 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161976680
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:29 schreef Spies het volgende:
http://cyclingtips.com/20(...)-amongst-pro-riders/

Interessant interview over waarom zoveel wielrenners aan de astma medicijnen zitten.
een soort van engelse harm kuipers. ze zitten aan de puffers omdat het hun longcapaciteit vergroot.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 mei 2016 @ 10:29:36 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_161982633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:38 schreef heywoodu het volgende:
Vier Russen wonnen in Sochi goud op steroïden, aldus Stepanov:
http://www.cbsnews.com/ne(...)er-olympics-exposed/
Topje ijsberg :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 mei 2016 @ 10:33:09 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161982671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Topje ijsberg :)

:P
Dat denk ik ook, het lijkt me inderdaad bijzonder sterk dat het alleen om 4 Russen gaat en dat het überhaupt om alleen Russen gaat. De meer Westerse landen die in Sochi succes boekten zullen wellicht wat minder opvallends gebruikt hebben, dat wel (want die kregen natuurlijk geen hulp van de geheime dienst).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 mei 2016 @ 10:36:45 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_161982723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, het lijkt me inderdaad bijzonder sterk dat het alleen om 4 Russen gaat en dat het überhaupt om alleen Russen gaat. De meer Westerse landen die in Sochi succes boekten zullen wellicht wat minder opvallends gebruikt hebben, dat wel (want die kregen natuurlijk geen hulp van de geheime dienst).
Plus welke gebruikers vielen niet in de prijzen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162103724
Morgen onthullingen in de New York times over Russisch dopegebruik gedurende de OS in Sochii. Zal wel een grote flopshow worden.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:29:31 #125
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_162106376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:25 schreef lytsewiete het volgende:
Morgen onthullingen in de New York times over Russisch dopegebruik gedurende de OS in Sochii. Zal wel een grote flopshow worden.
Als we maar niks horen over onze schaatsploeg in Sochi
Feyenoord!!! * Barça
pi_162106767
Dat zou juist heerlijk zijn.
Altijd met de vingertjes naar anderen wijzen Sven pakken.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:45:43 #127
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_162106889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:41 schreef lytsewiete het volgende:
Dat zou juist heerlijk zijn.
Altijd met de vingertjes naar anderen wijzen Sven pakken.
Smullen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_162107163
Uiteindelijk hing de ISU Jelistratov en Kulizhnikov ook op, dus dat geeft enigszins vertrouwen dat ze dat met Sven ook zouden doen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:40:35 #129
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_162114162
Is dat NYT-verhaal er al?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 11:42:52 #130
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162114246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:25 schreef lytsewiete het volgende:
Morgen onthullingen in de New York times over Russisch dopegebruik gedurende de OS in Sochii. Zal wel een grote flopshow worden.
66 Russen, ze zullen wel weer geen namen gaan noemen waardoor het gewoon een flopshow wordt. Alleen Seppelt z'n eerste was een heerlijke bom ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 11:44:51 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162114312
FBI gaat zich er ook mee bezig houden:
http://www.cbsnews.com/ne(...)sian-doping-scandal/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 12 mei 2016 @ 16:24:55 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162122565
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:44 schreef heywoodu het volgende:
FBI gaat zich er ook mee bezig houden:
http://www.cbsnews.com/ne(...)sian-doping-scandal/
wtf, DIE HEBBEN ER NIKS MEE TE MAKEN, STELLENTJE BEMOEIHALS
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 16:43:22 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162123055
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wtf, DIE HEBBEN ER NIKS MEE TE MAKEN, STELLENTJE BEMOEIHALS
Dus
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 19:21:20 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162127562
Hoppa, bommetje onder de Russische sport. NYT noemt namen :9~

Legkov, Zubkov, Tretiakov, het zijn ook niet de minste namen :9~

http://www.nytimes.com/20(...)times&smtyp=cur&_r=0
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 19:31:16 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162127906
quote:
In a dark-of-night operation, Russian antidoping experts and members of the intelligence services surreptitiously replaced urine samples tainted by performance-enhancing drugs with clean urine collected months earlier, somehow breaking into the supposedly tamper-proof bottles that are the standard at international competitions, Dr. Rodchenkov said. For hours each night, they worked in a shadow laboratory lit by a single lamp, passing bottles of urine through a hand-size hole in the wall, to be ready for testing the next day, he said.

By the end of the Games, Dr. Rodchenkov estimated, as many as 100 dirty urine samples were expunged.

None of the athletes were caught doping. More important, Russia won the most medals of the Games, easily surpassing its main rival, the United States, and undermining the integrity of one of the world’s most prestigious sporting events.

“People are celebrating Olympic champion winners, but we are sitting crazy and replacing their urine,” Dr. Rodchenkov said. “Can you imagine how Olympic sport is organized?”
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:31:34 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162127921
:D

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 19:38:34 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162128168
Rodchenkov speelt met zijn leven zeg, weinig redenen om aan te nemen dat hij de boel bij elkaar liegt toch?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 19:47:49 #138
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162128521
Met het broekje uit gelezen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_162129333
Haha, Rusland. _O-

Wat een stuk. :9~ _O_
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 20:16:42 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162129576
Volgens de voormalig baas van het Jamaicaanse NADO heeft die journalist/filmmaker (Fogel) nog heel veel meer om naar buiten te brengen waar dit bij zou kunnen verbleken. En dan niet alleen over Rusland ~O>
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 20:20:43 #141
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162129741
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de voormalig baas van het Jamaicaanse NADO heeft die journalist/filmmaker (Fogel) nog heel veel meer om naar buiten te brengen waar dit bij zou kunnen verbleken. En dan niet alleen over Rusland ~O>
Dat zou echt legendarisch zijn. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 20:29:38 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162130033
Kenia ook in de problemen, want ze voldoen weer niet aan de WADA-eisen.
http://www.bbc.com/sport/athletics/36275649

Wimderon wor nie zenuwachtig hi ha ho

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162130125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de voormalig baas van het Jamaicaanse NADO heeft die journalist/filmmaker (Fogel) nog heel veel meer om naar buiten te brengen waar dit bij zou kunnen verbleken. En dan niet alleen over Rusland ~O>
Ik ben wel benieuwd naar z'n documentaires, maar gezien de eerdere 'sterfgevallen' in deze zaak moeten deze mensen echt vrezen voor hun leven denk ik. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat zou echt legendarisch zijn. _O_
En dan Dafne deze zomer in Rio als boegbeeld van het #nieuwesporten. :+
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 20:35:13 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162130195
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar z'n documentaires, maar gezien de eerdere 'sterfgevallen' in deze zaak moeten deze mensen echt vrezen voor hun leven denk ik. :{

[..]

En dan Dafne deze zomer in Rio als boegbeeld van het #nieuwesporten. :+
Ik word nu al knettergek van het "Dafne wint hier gewoon goud, zie je wel dat het schoon ook kan?!"
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162130349
En wat waren WE goed in Sochi he!

Helemaal nu blijkt dat we zelfs valsspelende Russische dopinghonden verslagen hebben met het schaatsen. _O_ #bruineboterham #pindakaas
Jack does it in real time...
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:25:27 #146
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_162132707
Doe eens normaal. Nederlanders gebruiken geen doping.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_162133433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:29 schreef heywoodu het volgende:
Kenia ook in de problemen, want ze voldoen weer niet aan de WADA-eisen.
http://www.bbc.com/sport/athletics/36275649

Wimderon wor nie zenuwachtig hi ha ho

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar Kipruto en al die andere seriële kampioenschapsfales doen dan ook allemaal niet mee en dan wint iemand anders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 21:39:46 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162133635
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar Kipruto en al die andere seriële kampioenschapsfales doen dan ook allemaal niet mee en dan wint iemand anders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoefde de spoiler niet eens te openen. Overigens wint Evan Jager dan natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162133674
Haha, ja, geschorste Afrikaantjes moeten we niet hebben. Dan gaan al die idioten uit de Salazar-club weer medailles pakken. Al dacht ik dat we van die Mekhissi ook wel af waren, wat een dwaas. :')
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 21:42:32 #150
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162133818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:40 schreef DeeBee het volgende:
Haha, ja, geschorste Afrikaantjes moeten we niet hebben. Dan gaan al die idioten uit de Salazar-club weer medailles pakken. Al dacht ik dat we van die Mekhissi ook wel af waren, wat een dwaas. :')
Bij Mekhissi mogen ze ook wel eens kijken of er niet toevallig wat in de koelkast ligt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162133973
Hier in Qatar gaan overigens ook wel mooie verhalen de ronde over bepaalde atleten en trainingsgroepen, wat een farce is de atletiek ook eigenlijk. :') Vorig weekend ook nog vrolijk Jama Aden overal rond zien hobbelen rond de Diamond League-meeting, wat een figuur is dat ook. :D
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 mei 2016 @ 21:47:51 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162134206
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:44 schreef DeeBee het volgende:
Hier in Qatar gaan overigens ook wel mooie verhalen de ronde over bepaalde atleten en trainingsgroepen, wat een farce is de atletiek ook eigenlijk. :') Vorig weekend ook nog vrolijk Jama Aden overal rond zien hobbelen rond de Diamond League-meeting, wat een figuur is dat ook. :D
Traint Hamza Driouch vrolijk mee ook al mag hij pas vanaf 30 december weer meedoen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162134392
quote:
9s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Traint Hamza Driouch vrolijk mee ook al mag hij pas vanaf 30 december weer meedoen?
Die traint vast zoals vanouds weer lekker met Mo-bot samen, laat gaan.
Jack does it in real time...
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:47:53 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162138263
THEFXR, je moet eens ophouden met meningen als feiten te verkondigen, ze gebruiken niet allemaal het zijn er maar een paar.

2 years ago......
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 22:58:14 #155
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162138793
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:47 schreef THEFXR het volgende:
THEFXR, je moet eens ophouden met meningen als feiten te verkondigen, ze gebruiken niet allemaal het zijn er maar een paar.

2 years ago......
Even je gelijk halen. _O_

Lekker bezig pik.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:01:10 #156
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162138997
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Even je gelijk halen. _O_

Lekker bezig pik.
>:) >:) ~O> ~:)
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:31:05 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162140400
of in September over motortjes in de achteras, Lemond, merx, en Boogerd zeiden dat ongeveer ook,lol
pi_162155009
quote:
Lucas Browne, die begin maart de eerste Australiër werd met een wereldtitel boksen bij de zwaargewichten, moet zijn WBA-titel alweer inleveren. Ook in het B-staal van zijn urine zijn sporen aangetroffen van het verboden middel clenbuterol, waarna de WBA besliste hem te schorsen voor zes maanden.

De 37-jarige Browne testte positief na afloop van zijn gewonnen titelkamp tegen Ruslan Chagaev. De Oezbeek ging toen in de tiende ronde tegen het canvas. Browne ontkent het gebruik van het verboden middel.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:04:10 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_162157874
Russen en dope. Man man man.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 13 mei 2016 @ 18:22:22 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:35:21 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162164249
goverrr, nu nog :')

Report: Povetkin tests positive for meldonium, fight with Wilder is in doubt
pi_162185665
ARTICLE 1.3.010
“The bicycle shall be propelled solely, through a chainset, by the legs (inferior
muscular chain) moving in a circular movement, without electric or other assistance.”
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:48:43 #164
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162197618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:43 schreef ratatat het volgende:
ARTICLE 1.3.010
“The bicycle shall be propelled solely, through a chainset, by the legs (inferior
muscular chain) moving in a circular movement, without electric or other assistance.”
Artikeltje:
http://www.cyclingnews.co(...)hanical-doping-rule/
quote:
Three riders were disqualified from the final stage of the Tour de Banyuwangi Ijen on Saturday, including overall winner Peter Pouly, under the UCI rule that covers technological fraud, or 'mechanical doping'. Pouly and teammate Konstantin Fast, Nicolas Magnan and Singha Infinite Cycling Team manager Brandon Teo were disqualified under rule 12.1.13bis, according to the official communique.

As a result of the disqualification, Australian Jai Crawford (Kinan Cycling Team) was elevated to overall race winner.

Pouly took to Facebook to deny the charge, stating that a bike he took was too light and simply failed to conform to the UCI rules (1.3.01).

"Today my Bike was destroyed by 1 other team. I just realized this 1 minute before to start, I went to take another bike Infinite Pulse Team and of course I don't have time to put it conform to the UCI rules. As well after 30k I noticed the stem of my bike was not lock and I need to go to the car for fix it," Pouly wrote.

"All the team was disqualify because my bike was to light and only 1 chainring same as many bike especially the bike from the number 2 are to light. Cycling its folklore and fun."
In het artikel staat ook een foto van zijn fiets.
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 mei 2016 @ 10:51:21 #165
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162264305
Bom in Marokko:
http://www.medias24.com/M(...)de-commercants.html#

OlympicStatman twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 10:48:59 #Athletics Moroccan authorities are reported to have busted a doping operation involving some of their "top level athletes" reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:00:47 #166
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162264478
Topshow *O*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 mei 2016 @ 15:16:21 #167
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162270126
454 stalen van Beijing 2008 hergetest, 31 atleten uit 6 sporten en 12 landen kunnen geschorst worden en Rio missen.
http://m.olympic.org/mobi(...)-all-targeted/249221
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:17:34 #168
14505 OProg
A Life in Music
pi_162270151
Zou dat 'kunnen' nu eens nieuwe schorsingen opleveren?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 mei 2016 @ 15:18:34 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162270169
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:17 schreef OProg het volgende:
Zou dat 'kunnen' nu eens nieuwe schorsingen opleveren?
Ik verwacht het wel. Eerst worden de NOC's op de hoogte gesteld in elk geval.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:19:32 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162270179
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:43 schreef ratatat het volgende:
ARTICLE 1.3.010
“The bicycle shall be propelled solely, through a chainset, by the legs (inferior
muscular chain) moving in a circular movement, without electric or other assistance.”
Altijd de kleintjes als waarschuwing voor de Pro's
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 mei 2016 @ 15:20:37 #171
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162270193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Altijd de kleintjes als waarschuwing voor de Pro's
Men zegt daar dat hij is gediskwalificeerd voor een te lichte fiets.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:20:55 #172
14505 OProg
A Life in Music
pi_162270200
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik verwacht het wel. Eerst worden de NOC's op de hoogte gesteld in elk geval.
Er waren toen ook ooit eens 266 positieve testen in een Duits lab. Dat is ook vrij stil gebleven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:22:17 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162270225
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Men zegt daar dat hij is gediskwalificeerd voor een te lichte fiets.
dan hoop ik een paar kilo, ipv een paar gram
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:23:19 #174
14505 OProg
A Life in Music
pi_162270238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan hoop ik een paar kilo, ipv een paar gram
Te licht = te licht. Net als teveel van iets in het bloed gewoon teveel is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162271321
Zijn er eigenlijk wedkantoren waar je kan wedden op of de namen van die 31 sporters daadwerkelijk bekend zullen worden gemaakt? Ben wel benieuwd naar die odds :P
pi_162272054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
31 extra sporters gepakt op de OS in Peking.

Zijn er eigenlijk wedkantoren waar je kan wedden op of die namen daadwerkelijk bekend zullen worden gemaakt?
Als je een bookie binnenloopt wordt je hard uitgelachen als je zegt dat je wel durft te wedden dat de namen ooit bekendgemaakt worden.

Dus de zekerheidzoekers komen ook van een koude kermis thuis ;(
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 mei 2016 @ 16:41:22 #177
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162272090
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zijn er eigenlijk wedkantoren waar je kan wedden op of de namen van die 31 sporters daadwerkelijk bekend zullen worden gemaakt? Ben wel benieuwd naar die odds :P
Die zijn er niet, maar die odds zouden niet veel hoger dan 1.5 ofzo zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162285606
stevescott_itv twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 23:15:38 I understand no British athlete is among the 31 whose Beijing retests were positive. reageer retweet
:7
  woensdag 18 mei 2016 @ 00:25:58 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162285633
En natuurlijk geen Nederlanders, want die gebruiken niet
pi_162289436
Ook het AOC (Australian Olympic Committee) heeft al bekend gemaakt dat zij niet op de hoogte zijn gesteld van Australiërs die erbij zouden zitten.

Let op, dat worden weer gewoon Oostblokkers en wat Aziaten. Kans van 99 op 100 dat bij die 6 sporten ook atletiek en gewichtheffen zitten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 10:39:18 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162289447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:38 schreef TheArt het volgende:
Ook het AOC (Australian Olympic Committee) heeft al bekend gemaakt dat zij niet op de hoogte zijn gesteld van Australiërs die erbij zouden zitten.

Let op, dat worden weer gewoon Oostblokkers en wat Aziaten. Kans van 99 op 100 dat bij die 6 sporten ook atletiek en gewichtheffen zitten.
Dat is waar een Britse journalist gisteren mee kwam ja: landen met een dopingverleden en de sporten waar we het van gewend zijn :P

Noemde ook specifiek atletiek en gewichtheffen :+

Verder zou ik wel gokken op zwemmen, worstelen, wielrennen en, honkbal?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 mei 2016 @ 10:43:14 #182
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162289519
Ik hoop dat Jamaica erbij zit *O* met atletiek dan natuurlijk.
in a crowd you lose humanity
pi_162290184
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:43 schreef Wombcat het volgende:
Ik hoop dat Jamaica erbij zit *O* met atletiek dan natuurlijk.
Wie niet.
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:26:24 #184
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162290211
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:24 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wie niet.
De Jamaicaanse atleten :P
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 12:07:37 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162291051
stevewilsonap twitterde op woensdag 18-05-2016 om 12:01:43 IOC VP John Coates: `In a week, we expect to have results of the retest from about 250 London samples' reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162300976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:07 schreef heywoodu het volgende:
stevewilsonap twitterde op woensdag 18-05-2016 om 12:01:43 IOC VP John Coates: `In a week, we expect to have results of the retest from about 250 London samples' reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik verwacht dit volgende week:

stevescott_itv twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 23:15:38 I understand no British athlete is among the 39 whose London retests were positive. reageer retweet
Dat zou een grote teleurstelling zijn, maar hopelijk minimaal een grote Britse vis. Zou wel genot zijn.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:05:48 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162301531
wat is het toch een faal dat hertesten, hoor je zoveel jaar later dat je hoger bent geëindigd enzo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 19:23:36 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162302384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:05 schreef THEFXR het volgende:
wat is het toch een faal dat hertesten, hoor je zoveel jaar later dat je hoger bent geëindigd enzo
Je kunt een beetje moeilijk in 2012 tests uitvoeren met methodes die in 2015 ontwikkeld zijn, bijvoorbeeld.

Aangezien je dat zelf natuurlijk ook snapt is jouw suggestie dus om het er maar bij te laten zitten, maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 19:24:17 #189
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162302428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:46 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Ik verwacht dit volgende week:

stevescott_itv twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 23:15:38 I understand no British athlete is among the 39 whose London retests were positive. reageer retweet
Dat zou een grote teleurstelling zijn, maar hopelijk minimaal een grote Britse vis. Zou wel genot zijn.
Ik verwacht het ook niet, maar je weet maar nooit. Nou is het grotere nieuws natuurlijk niet "er zijn xx atleten gepakt", maar "er worden tig medailles opnieuw verdeeld". Dat is waar het helemaal om draait.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:25:51 #190
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162302515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je kunt een beetje moeilijk in 2012 tests uitvoeren met methodes die in 2015 ontwikkeld zijn, bijvoorbeeld.

Aangezien je dat zelf natuurlijk ook snapt is jouw suggestie dus om het er maar bij te laten zitten, maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
ik vind dat systeem gewoon niks, omdat die testers jarenlang achter liggen, gaan ze maar hertesten, tot hoever kan je het drijven?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 19:26:44 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162302564
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind dat systeem gewoon niks, omdat die testers jarenlang achter liggen, gaan ze maar hertesten, tot hoever kan je het drijven?
Welk systeem moet je dan gebruiken? En graag iets wat wel mogelijk is natuurlijk, ze kunnen geen tests gaan ontwikkelen voor letterlijk elke mogelijke chemische combinatie die ooit mogelijk theoretisch gebruikt zou kunnen worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:33:27 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162302861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Welk systeem moet je dan gebruiken? En graag iets wat wel mogelijk is natuurlijk, ze kunnen geen tests gaan ontwikkelen voor letterlijk elke mogelijke chemische combinatie die ooit mogelijk theoretisch gebruikt zou kunnen worden.
ze gaan nu tot 8 jaar terug, herinner jij dan nog wie de winnaars waren?
straks gaan ze tot 12 jaar terug, omdat het volgens hun niet afdoende is of 16 of 20.
waar ligt de grens?
Ik ben voorstander voor het directe systeem, dus niet meer jarenlang hertesten.
Het gaat tenslotte om de gezondheid van de atleet en niet we willen ze allemaal pakken, alsof het een criminele daad is.
Het zijn gewoon een overtreding van de sportregels.
De media heeft er altijd een handje van gehad om atleten in het criminele hoekje te drukken.
Het dopingsysteem lijkt erg op het drugssysteem.
De gebruikers veranderen, de doping systemen blijven bestaan.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 19:51:18 #193
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162303641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze gaan nu tot 8 jaar terug, herinner jij dan nog wie de winnaars waren?
straks gaan ze tot 12 jaar terug, omdat het volgens hun niet afdoende is of 16 of 20.
waar ligt de grens?
Ik ben voorstander voor het directe systeem, dus niet meer jarenlang hertesten.
Het gaat tenslotte om de gezondheid van de atleet en niet we willen ze allemaal pakken, alsof het een criminele daad is.
Het zijn gewoon een overtreding van de sportregels.
De media heeft er altijd een handje van gehad om atleten in het criminele hoekje te drukken.
Het dopingsysteem lijkt erg op het drugssysteem.
De gebruikers veranderen, de doping systemen blijven bestaan.
Het gaat om het verkrijgen van zo eerlijk mogelijke resultaten. Nou is dat altijd relatief natuurlijk, dat wel. Maar als een bepaalde groep sporters zich dit jaar helemaal volpropt met verboden methode X of verboden middel Y, terwijl daar volgend jaar pas een écht goede test voor is, moeten we ze maar laten gaan?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:03:42 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162304201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gaat om het verkrijgen van zo eerlijk mogelijke resultaten. Nou is dat altijd relatief natuurlijk, dat wel. Maar als een bepaalde groep sporters zich dit jaar helemaal volpropt met verboden methode X of verboden middel Y, terwijl daar volgend jaar pas een écht goede test voor is, moeten we ze maar laten gaan?
Het gaat altijd om geld en in dopingtesten gaat heel veel geld om.
als atleten uiteindelijk positief testen, moeten ze weer boetes en prijzengeld terugbetalen.
De basis van testen is altijd gezondheid geweest, nooit voor het eerlijke, dat maakt de media er altijd van.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 20:05:47 #195
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162304279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat altijd om geld en in dopingtesten gaat heel veel geld om.
als atleten uiteindelijk positief testen, moeten ze weer boetes en prijzengeld terugbetalen.
De basis van testen is altijd gezondheid geweest, nooit voor het eerlijke, dat maakt de media er altijd van.
Het is de basis geweest, maar zeker niet meer de enige reden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:07:01 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162304325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is de basis geweest, maar zeker niet meer de enige reden.
Het is toch een beetje belachelijk, als je denk dat het om het eerlijke gaat, terwijl de stropdassen die de zaak runnen zo corrupt als fuck zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 mei 2016 @ 20:08:22 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162304387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het is toch een beetje belachelijk, als je denk dat het om het eerlijke gaat, terwijl de stropdassen die de zaak runnen zo corrupt als fuck zijn.
Dat klopt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 20:08:28 #198
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162304392
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het is toch een beetje belachelijk, als je denk dat het om het eerlijke gaat, terwijl de stropdassen die de zaak runnen zo corrupt als fuck zijn.
Het is weer tijd voor je pilletjes, Fixie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_162304408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind dat systeem gewoon niks, omdat die testers jarenlang achter liggen, gaan ze maar hertesten, tot hoever kan je het drijven?
Prima beleid juist. Hiermee ontmoedig je sporters ook om iets te nemen dat nu nog niet opspoorbaar is.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:33 #200
194695 franklop
Fran knock
pi_162317014
quote:
Bij voetballer Marco Russ is via een dopingcontrole een tumor ontdekt. Uit analyse van de urinestaal van de aanvoerder van Eintracht Frankfurt bleek dat hij kanker heeft.

Na een wedstrijd op 30 april moest de 30-jarige Duitser een dopingcontrole ondergaan. Woensdag kreeg hij de schokkende uitslag. Russ bleek een extreem hoge hormoonwaarde te hebben. Dat duidde in dit geval niet op dopinggebruik, maar op een ziekte. Russ liet zich onderzoeken door een internist, die de kanker ontdekte.

Dinsdag wordt de voetballer geopereerd, nadat hij vanavond en maandag gewoon mee zal spelen in de play-offwedstrijd van zijn club tegen 1.FC Nürnberg. Freiburg, waar ook Luc Castaignos speelt, moet winnen om degradatie uit de Bundesliga te voorkomen.

Het is niet bekendgemaakt welke vorm van kanker Russ heeft.
Goed, geen dopinggebruik uiteraard, maar doping(controle) gerelateerd nieuws. Hopen dat het meevalt voor hem!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162318401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

0,0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001
U MAD?
pi_162318419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Goed, geen dopinggebruik uiteraard, maar doping(controle) gerelateerd nieuws. Hopen dat het meevalt voor hem!
Lekker artikel ook. Gaat over Frankfurt en laatste paar zinnen gaat het over Freiburg.
Zeker weer geschreven door een stagair.
U MAD?
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:15:00 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162319308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Goed, geen dopinggebruik uiteraard, maar doping(controle) gerelateerd nieuws. Hopen dat het meevalt voor hem!
Alleen bij LA faalde die test, dacht heintje dat hij positief had getest en het rapport ging de onderste la in???
pi_162380439
petercossins twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 13:39:39 Jeannie Longo's husband imprisoned for illegal purchase and importation of EPO https://t.co/cDSNwfVWvn reageer retweet
  maandag 23 mei 2016 @ 17:29:39 #205
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162439568
quote:
The Union Cyclist Internationale (UCI) has imposed a two-year ban on Slovenian cyclist Blaza Klemencic, after reanalysis of a sample taken on 27 March 2012 returned a positive test for recombinant erythropoietin (EPO). ‘The results obtained by the rider from 27 March 2012 to 31 December 2012 are disqualified, whilst all other results shall stand’, read a UCI statement. That means that Klemencic will lose the silver medal she took at the 2014 MTB European Championships cross country race. Klemencic has been suspended since September last year, as reported by The Sports Integrity Initiative.

• Professional cyclists Iván Parra and Rafael Infantino have been banned for four years after testing positive for GHRP-2, which stimulates production of human growth hormone, reports El Tiempo.

pi_162440445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:57 schreef wimderon het volgende:
petercossins twitterde op zaterdag 21-05-2016 om 13:39:39 Jeannie Longo's husband imprisoned for illegal purchase and importation of EPO https://t.co/cDSNwfVWvn reageer retweet
Is zij zelf ooit gepakt eigenlijk?
pi_162442096
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Is zij zelf ooit gepakt eigenlijk?
quote:
In September 1987 Longo tested positive for ephederine following a 3 km world record attempt in Colorado Springs. She served a 1-month ban for this offense.

...

Longo also missed three doping tests in this same time period. Normally this would be penalized the same as a positive test but AFLD had failed to notify Longo that she would be targeted for testing in that year, thus letting her off.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeannie_Longo
  maandag 23 mei 2016 @ 22:33:44 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162448500
quote:
BESSASONE, Italy (VN) — Ten years after Operación Puerto, Jørg Jaksche has a hard time believing much has changed in cycling. A decade on, Jaksche lives in Australia, where he is pursuing a master’s degree in business administration, far away from the European peloton he watches with skepticism in the post-Puerto era. Many say the peloton has changed for the better, but Jaksche says he is not so convinced.

Now 39, the German ex-pro was among six riders of the dozens of racers linked to the 2006 scandal who were formally sanctioned in what is arguably the largest doping ring ever uncovered in cycling’s nefarious history. A pro from 1997 to 2007, Jaksche was a front-row witness to the good, bad, and very ugly of a peloton that was out of control

A son of German doctors who raced under an Austrian license, Jaksche won Paris-Nice in 2004, and raced in 11 grand tours. He lined up for some of the most notorious teams in the peloton, including Telekom, CSC, ONCE, Liberty Seguros, and Tinkoff Credit Systems. He saw and lived it all, and after he was busted, Jaksche stepped forward to help investigators in Germany and in the United States, but remains frustrated by what he sees as missed opportunities to change the peloton in the decade following Puerto.

On the 10th anniversary of the Puerto raids, VeloNews chatted to Jaksche via telephone to gauge his impressions of the modern peloton, his experiences as part of the Puerto doping ring, and why he regrets helping USADA to go after Lance Armstrong. Here are excerpts from the interview:

VeloNews: It’s been 10 years since the Puerto scandal, how much do you think has changed within professional cycling based on your experiences?
Jørg Jaksche: Nothing really has changed. There is a new UCI president, but if you break it down, the only real changes in cycling have come from pressure from WADA and the sponsors. Everything could go back to how it was 10 years ago if cycling is left to its own devices. If something has changed, it’s from external pressure, not because the people inside cycling wanted to change it.

VN: You don’t believe there is a new culture in cycling? That a new generation has come in without doping?
JJ: It is very difficult to trust the sport of cycling. I have a real problem with some of these managers. They ran teams that were winning at the high times of EPO doping, so it’s a little bit hard for me to believe today they are winning today on pan e aqua. A wolf cannot change his fur. Today, they tell you that because Lance Armstrong is out of the sport, that doping is out of the sport as well. Wait a minute — nearly every team director had something to do with doping. The hypocrisy still runs deep in cycling.

VN: So you insist that it’s naïve to believe that today’s winners are clean?
JJ: I often hope that things are as good and perfect as they tell us, but to be honest, the guys are racing faster today than when everyone was on EPO. Genetics doesn’t change in 10 years. Should we believe it that they are suddenly as fast as when EPO was widespread? You have to make up your own mind.

VN: The peloton seems to race differently; there are no big-ring attacks over the final two cols, isn’t that a sign that the peloton is cleaner?
JJ: It’s funny, because doping is like being pregnant. Either you’re pregnant or you’re not. There’s not just a little bit of doping. Maybe you can take cortisone, and you can justify that with a certificate, but you are still doping. Micro-dosing EPO is still doping. This idea of harder doping or lighter doping is absurd. You’re doping, and that’s it.

VN: We hear the stories about how easy it was to avoid detection, but today is must be more difficult?
JJ: It was very bad luck to have gotten caught for doping. When I turned pro in 1998, EPO was not detectible. The controls were easy to avoid. After I confessed, I had a meeting with the UCI, and I told them that I was blood doping and taking EPO and other drugs, and they were surprised because they thought I was one of the clean ones!

VN: So how surprised were you when the Spanish police busted up the Puerto ring in 2006?
JJ: We knew it was big when they arrested [ex-Liberty Seguros manager] Manolo Saiz, because they arrested someone for doping in sport in Spain, which everyone viewed as the free doping country. It was a big shock for everyone, because it was in the country where everyone thought they would never get caught for doping. Why do you think all the big cyclists moved to Spain? It wasn’t for the good training.
‘Almost impossible to win without EPO’

VN: When you were racing, was it possible to win without EPO?
JJ: Almost impossible. Whenever I had success, I was always using PEDs, but it was possible to race without it. I raced the 2000 Tour clean, because we were asked by the team to not take any risks because the sponsorship was up for renewal. We were really having a lousy Tour, but some of the riders on our team were carrying their own stuff, and then they won a stage. And later, the staff was so happy because they said they saved the team!

VN: Some have little sympathy for riders like yourself who doped, because wasn’t there a choice not to dope?
JJ: We were victims of the system, but we were all also participating in the system. We all had choices. We could work in a bike shop, or go to university. They said, ‘This is the program you need to win,’ and you are the one who made the decision, and, ‘OK, I will do it.’ No one ever held my hand into the fire, and pushed the needle into my arm. It was offered as these are the options you have. If you didn’t dope, it didn’t have consequences at first, but if you wanted to race the Tour de France, you wouldn’t have the results, and you wouldn’t be selected. There was no one forcing you to do it, but it was the system that was forcing you to do it. That’s how it worked. No one ever said you had to do EPO, but it was obvious that if you wanted to go fast, you had to take EPO.

VN: How did it work with Puerto ringleader Dr. Euefemiano Fuentes? Based on testimony, it sounded like conditions were unsafe?
JJ: Manolo [Saiz] introduced us to Fuentes, and said he’s our new doctor, and he will call you. The transfusions were always done in hotels, but they were always four-star [laughs]. You are more likely to get a virus or bacteria from a hospital, and Fuentes always kept things clean. From what we could see, he seemed careful, but what we didn’t know was what he was doing with it later. You didn’t know how long he kept the bags in the car, and you couldn’t control the follow-up, and how he handled the bags. Sometimes I heard it was pretty sketchy.

VN: We heard testimony of bad transfusions and riders’ urine turning black; did you ever experience anything like that?
JJ: That never happened to me. Sometimes he was in a bit of a hurry, and the bags were not completely thawed out, and you could feel that cold blood running into your arm. It felt like you were going into a cold shock. Once in a while, you were hyperventilating afterward. It didn’t feel good. You just had to accept that he knew what he was doing. You experience so many strange things in this professional racing career. Sometimes they missed a vein, and sometimes you feel like they were messing with your body. You just had to accept it as part of professional cycling.
‘No one ever said, let’s stop this madness’

VN: Did you ever feel that things had gotten too crazy, and over the top?
JJ: For me, it was just part of the job. Believe me, I was never too happy or proud of what I did. We all knew it was somehow very crazy, that it had gone too far, but there was never anyone who stood up, and said, ‘Let’s stop all this madness.’ When I look back now, there was never anyone there who said something like that. We were all under pressure to perform and get results.

VN: There were reportedly up to 60 riders involved, but you were among the few given a sanction, which effectively ended your career, do you feel bitter about that?
JJ: I know there are some names of big riders that never came out. Perhaps not even half of the names have been revealed. There are still many people who have their blood bags in that freezer in the lab in Barcelona. Maybe they are not sleeping very easily at night, but today, you see them working as sport directors, or on TV as commentators.

VN: And then Armstrong was busted, and you participated in the USADA report, why did you agree to cooperate?
JJ: I was very surprised, because everyone thought Armstrong was untouchable. But when you get the public prosecutor involved, it was clear it was not funny anymore. I was part of this USADA report because I wanted to be transparent and help change cycling, but I have to say in retrospect, it was a mistake to have testified. The USADA report wasn’t about truth and honesty and change, it was only about going after Lance. I am almost embarrassed to have been part of this report, because it is so biased. All these people that testified, the only picture they draw is that Lance was evil, and that he made them dope. Well, that’s not true, because they continued to dope when they were on other teams!

VN: After you were caught, you decided to confess everything?
JJ: It was all very difficult for me, because some of the people pointing their fingers at us were the same ones who pushed us to doping the year before. When I was first spoke up, it was very delicate, and then I decided to admit everything, and I did something worse; I decided to accuse everyone in the entourage. I was going against the omertà, because I was fed up with the hypocrisy.

VN: What have you done since leaving cycling?
JJ: I come from a little bit different background. My parents are doctors, and they never liked that I became a professional cyclist, and in a certain way, that has helped me to look for something else in life. After I left cycling, I was fighting through some lows. I was tired and sad about my situation. Sometimes, it was hard to take it all in. You are being painted as the villain, sometimes by the same guys who were on a bed next to you drawing out the blood bags. Everyone is telling you that you are part of a bad generation, but no one was talking about the real problem of doping, about the culture of doping that was everywhere in professional cycling. Sometimes it was all very stressful, especially when you could finally see nothing would change, and seeing that the same old gangsters were still running the show. A few of us have paid the price of the sins of everyone. I tried to do what I could to help change the sport. I am OK now. I am living in Sydney, going to university, studying business
pi_162453489
Goed stuk. Vooral het feit dat de hele entourage van nagenoeg alle ploegen onveranderd is al die jaren spreekt boekdelen over hoe serieus doping wordt aangepakt in het wielrennen...
Jack does it in real time...
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:49:48 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_162459534
quote:
JJ: It’s funny, because doping is like being pregnant. Either you’re pregnant or you’re not. There’s not just a little bit of doping. Maybe you can take cortisone, and you can justify that with a certificate, but you are still doping. Micro-dosing EPO is still doping. This idea of harder doping or lighter doping is absurd. You’re doping, and that’s it.
Dit is wel de basis van wat er nu gaande is. Het lijkt allemaal schoner en ik denk ook inderdaad dat het niet meer zo gek is als het was door de controles.

Maar onder aan de streep is het natuurlijk zo dat of je nou iets met 20% kan boosten of iedereen kan nu nog maximaal 6% halen omdat je anders de lul bent, het nog steeds in de basis hetzelfde is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 14:41:51 #212
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162462485
De coach van Anna Chicherova zou hebben gezegd dat één van de positieve stalen van 2008 van haar zijn. Om maar even met een grote naam te beginnen:

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 14:54:27 #213
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162462833
JaredTallent twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 13:11:34 @OlympicStatman @iaaforg this was in the 2015 IAAF anti-doping athletes guide at the Beijing World Champs - whoops! https://t.co/pP4I8SHfsp reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162463022
Zooo, koekoek. En dat op een technisch onderdeel. :{
Jack does it in real time...
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:20:29 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_162463634
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:54 schreef heywoodu het volgende:
JaredTallent twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 13:11:34 @OlympicStatman @iaaforg this was in the 2015 IAAF anti-doping athletes guide at the Beijing World Champs - whoops! https://t.co/pP4I8SHfsp reageer retweet
[ afbeelding ]
_O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 mei 2016 @ 16:20:02 #216
426493 crew  PippenScottie
pi_162465383
Jared Tallent is óf een groot atleet, óf de meest hypocriete trol ooit.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 16:28:07 #217
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162465617
Mogelijk goud voor België :o

OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 16:13:02 2008 positive - Yuliya ChermoshanskayaBelgium win women's 4 x100 gold.(if confirmed) reageer retweet
OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 16:16:34 2008 positive - Denis AlekseyevGBR move to bronze(if confirmed) reageer retweet
(4x400)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:03:48 #218
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162466754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Mogelijk goud voor België :o

OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 16:13:02 2008 positive - Yuliya ChermoshanskayaBelgium win women's 4 x100 gold.(if confirmed) reageer retweet
OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 16:16:34 2008 positive - Denis AlekseyevGBR move to bronze(if confirmed) reageer retweet
(4x400)
_O_ :D
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:09:33 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162466908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

_O_ :D
Blijft klote om het op die manier te winnen
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 17:12:26 #220
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162466985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Blijft klote om het op die manier te winnen
Absoluut, maar nog altijd liever dan helemaal niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:23:44 #221
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162470016
de tester opsluiten in de garage :')

pi_162470087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:23 schreef THEFXR het volgende:
de tester opsluiten in de garage :')

[ afbeelding ]
Tijdrekken. _O_
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 19:32:24 #223
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162470306


Daar gaan eventjes wat medailles opnieuw verdeeld worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:34:15 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_162470359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:41 schreef heywoodu het volgende:
De coach van Anna Chicherova zou hebben gezegd dat één van de positieve stalen van 2008 van haar zijn. Om maar even met een grote naam te beginnen:

[ afbeelding ]
Kan niet, technisch onderdeel :)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 19:40:00 #225
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162470535
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:34 schreef Szura het volgende:

[..]

Kan niet, technisch onderdeel :)
Speerwerpen is ook puur technisch, dus Abakumova op de lijst is sowieso onzin.



Dit zeg ik ook deels omdat ik bang ben dat ze me anders met twee vingers in veertien stukken scheurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:43:13 #226
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162474370
Allemaal russen?
Poetin zal dit leuk vinden :)
in a crowd you lose humanity
pi_162475773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Mogelijk goud voor België :o

OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 16:13:02 2008 positive - Yuliya ChermoshanskayaBelgium win women's 4 x100 gold.(if confirmed) reageer retweet
OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 16:16:34 2008 positive - Denis AlekseyevGBR move to bronze(if confirmed) reageer retweet
(4x400)
dat zou toch gewoon _O_ zijn. Vind ik wel dat ze de Belgen in Rio in het atletiekstadion moeten huldigen als statement richting de Russen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 mei 2016 @ 22:35:53 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162476455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:43 schreef Wombcat het volgende:
Allemaal russen?
Poetin zal dit leuk vinden :)
14 van de 31 die bij de hertesten van Beijing betrapt zijn, dus er komen ook nog 17 namen uit 11 andere landen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162476654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Speerwerpen is ook puur technisch, dus Abakumova op de lijst is sowieso onzin.

[ afbeelding ]

Dit zeg ik ook deels omdat ik bang ben dat ze me anders met twee vingers in veertien stukken scheurt.
Ik heb jaren lang gespeerwerpt en een beetje spiermassa helpt denk ik wel met explosiviteit.
pi_162485765
http://sporza.be/cm/sporza/atletiek/1.2665224

quote:
"Voor mij is dit een grote schok. Ik kan niet uitleggen hoe dit is kunnen gebeuren. Ik heb altijd vertrouwen gehad in de mensen uit mijn entourage."
Onder het motto van ik kreeg wel van alles toegediend waarvan ik niet wist wat het was, maar ze zeiden dat het geen doping was.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:16:16 #231
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_162487608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:43 schreef Wombcat het volgende:
Allemaal russen?
Poetin zal dit leuk vinden :)
Nog los van het feit dat ik wel geloof dat ze allemaal positief zijn, is het toch wel enorm vreemd dat er alleen Russen betrapt worden. Worden de stalen van de Chinezen of Amerikanen niet hertest ofzo ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_162487666
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:54 schreef heywoodu het volgende:
JaredTallent twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 13:11:34 @OlympicStatman @iaaforg this was in the 2015 IAAF anti-doping athletes guide at the Beijing World Champs - whoops! https://t.co/pP4I8SHfsp reageer retweet
[ afbeelding ]
_O-
U MAD?
pi_162487699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog los van het feit dat ik wel geloof dat ze allemaal positief zijn, is het toch wel enorm vreemd dat er alleen Russen betrapt worden. Worden de stalen van de Chinezen of Amerikanen niet hertest ofzo ?
Zijn allemaal clean.
U MAD?
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:27:46 #234
14505 OProg
A Life in Music
pi_162487851
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:03 schreef pipster het volgende:
Onder het motto van ik kreeg wel van alles toegediend waarvan ik niet wist wat het was, maar ze zeiden dat het geen doping was.
Het zou een Belgische wielrenner kunnen zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 13:36:25 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162488047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog los van het feit dat ik wel geloof dat ze allemaal positief zijn, is het toch wel enorm vreemd dat er alleen Russen betrapt worden. Worden de stalen van de Chinezen of Amerikanen niet hertest ofzo ?
Er worden niet alleen Russen betrapt. De Russen zijn de enigen waar de namen van naar buiten zijn gekomen voorlopig, de rest komt ook echt nog wel binnen korte tijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162489315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er worden niet alleen Russen betrapt. De Russen zijn de enigen waar de namen van naar buiten zijn gekomen voorlopig, de rest komt ook echt nog wel binnen korte tijd.
Precies en we weten dat er in ieder geval geen Britten bij zitten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 14:33:34 #237
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162489340
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies en we weten dat er in ieder geval geen Britten bij zitten.
Elf landen nog, dus ik heb een vermoeden dat er al wel wat in te vullen zijn (Wit-Rusland, Oekraïne, Turkije, om maar eens wat te noemen).

Overigens gaat het broekje hier gelijk uit - als het nog op tijd is - als Alex Schwazer genoemd wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162493877
http://m.la1ere.francetvi(...)-devoile-363345.html

Lekker dopen voor de Ronde van Guadeloupe.



De grote supplier zou een medewerker van de Colombiaanse wielerbond zijn.

quote:
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:01:41 #239
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162493926
Wat een apenland.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:32:11 #240
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162494450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:59 schreef wimderon het volgende:
http://m.la1ere.francetvi(...)-devoile-363345.html

Lekker dopen voor de Ronde van Guadeloupe.

[ afbeelding ]

De grote supplier zou een medewerker van de Colombiaanse wielerbond zijn.

[..]

quote:
Jonathan Louis y a ses habitudes.
Certaines analyses, qui corroborent la problématique de santé publique du dopage dans le cyclisme guadeloupéen, feraient état de taux hématocrite de 67, c’est à dire à un niveau où la vie du sportif est clairement en danger.
67 :D pure stroop door je aderen. :X
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 18:34:03 #241
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162494482
Jonathan Camargo, die reed een paar jaar geleden nog harder bergop dan Jimmi '60%' Briceño. _O_

Geen verrassing, derhalve. Venezolaantjes hebben er vaak ook nogal schijt aan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 18:37:19 #242
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162494555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

67 :D pure stroop door je aderen. :X
En er dan nog steeds geen reet van kunnen. _O-

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=132248&season=2014
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:55:41 #243
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162495056
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

En er dan nog steeds geen reet van kunnen. _O-

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=132248&season=2014
Harm Kuipers vindt dit leuk.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 mei 2016 @ 18:57:30 #244
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_162495108
thijszonneveld twitterde op woensdag 25-05-2016 om 18:55:14 Mevrouw Onyia (hordenloopster) is met een retro-test positief getest. Het was pas de 5e keer dat ze werd betrapt. https://t.co/eykaayYQv5 reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 19:00:57 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162495194
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:57 schreef Pino112 het volgende:
thijszonneveld twitterde op woensdag 25-05-2016 om 18:55:14 Mevrouw Onyia (hordenloopster) is met een retro-test positief getest. Het was pas de 5e keer dat ze werd betrapt. https://t.co/eykaayYQv5 reageer retweet
En dat is naam 15 van de 31 van Beijing. Spanje is dus als tweede land bekend.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 19:15:34 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162495548
Positief bij een wedstrijd op 2 september 2008.
Positief bij een wedstrijd op 13 september 2008.

Geen schorsing door de Spanjaarden, "want ze heeft ook twee keer negatief getest."

IAAF gaat naar CAS --> Twee jaar schorsing.

Terugkeren in januari 2011, in juli 2011 weer positief --> Twee jaar schorsing

Terugkeren en in augustus 2015 weer positief.

_O- :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162496432
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:15 schreef heywoodu het volgende:
Positief bij een wedstrijd op 2 september 2008.
Positief bij een wedstrijd op 13 september 2008.

Geen schorsing door de Spanjaarden, "want ze heeft ook twee keer negatief getest."

IAAF gaat naar CAS --> Twee jaar schorsing.

Terugkeren in januari 2011, in juli 2011 weer positief --> Twee jaar schorsing

Terugkeren en in augustus 2015 weer positief.

_O- :')
Je zou bijna gaan denken dat de oorzaak een lichaams eigen afwijking is i.p.v. doping. :D :+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2016 @ 19:54:53 #248
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162496528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:50 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Je zou bijna gaan denken dat de oorzaak een lichaams eigen afwijking is i.p.v. doping. :D :+
Totdat je ziet dat het bij elke test weer om iets anders ging.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162496571
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Totdat je ziet dat het bij elke test weer om iets anders ging.
Een lichaam verandert over de jaren... :')
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:36:07 #250
14505 OProg
A Life in Music
pi_162499796
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Totdat je ziet dat het bij elke test weer om iets anders ging.
Gewoon blijven proberen tot je iets hebt gevonden dat werkt en ze niet kunnen vinden. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 mei 2016 @ 07:14:14 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162507400
In het tennis gaan positieve tests vanaf juli gelijk bekendgemaakt worden, zodat iemand niet maandenlang afwezig is voor blijkt dat het om een dopinggeval gaat.
http://www.telegraph.co.u(...)i-doping-procedures/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:45:53 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162514756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:14 schreef heywoodu het volgende:
In het tennis gaan positieve tests vanaf juli gelijk bekendgemaakt worden, zodat iemand niet maandenlang afwezig is voor blijkt dat het om een dopinggeval gaat.
http://www.telegraph.co.u(...)i-doping-procedures/
ooh, deden ze dat dan eerst? :D
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 mei 2016 @ 14:13:39 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162515443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ooh, deden ze dat dan eerst? :D
Niks geheimzinnigs hoor, ze wachtten gewoon met bekendmaken tot de sporter in kwestie gehoord was en een straf bekend was. Dat is wel heel wat anders dan "sporter X is geschorst en we gaan lekker doen alsof hij geblesseerd is en gaan nooit wat zeggen over een schorsing".
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:15:03 #254
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162515486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niks geheimzinnigs hoor, ze wachtten gewoon met bekendmaken tot de sporter in kwestie gehoord was en een straf bekend was. Dat is wel heel wat anders dan "sporter X is geschorst en we gaan lekker doen alsof hij geblesseerd is en gaan nooit wat zeggen over een schorsing".
mmm. ben benieuwd wat Nadal er van vind, met zijn rechtszaak, hahah ~O>
pi_162522297
pi_162527501
offtheball twitterde op donderdag 26-05-2016 om 21:05:23 Ben Johnson tells us that he failed a dope test in 1986. He contends it was covered up. reageer retweet
pi_162527732
http://www.sports.ru/others/athletics/1040420343.html

Er zouden nog een paar Russen, maximaal 4, betrapt zijn bij de hertesten van Londen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:17:07 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162527760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:16 schreef TheArt het volgende:
http://www.sports.ru/others/athletics/1040420343.html

Er zouden nog een paar Russen, maximaal 4, betrapt zijn bij de hertesten van Londen.
lees jij Russisch of gooi je het door een vertaler hen?
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:20:38 #259
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162527852
Niet echt interessant meer al deze Russische drek. Ik wil Jamaica tot de grond toe zien afbranden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 13:16:05 #260
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162538239
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lees jij Russisch of gooi je het door een vertaler hen?
Russisch naar Engels via Google Translate werkt verrassend goed :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 13:16:38 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162538260
Londen 2012 hertests: 23 sporters uit zes landen en in vijf sporten.

Valt me nog mee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 13:17:41 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162538289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:20 schreef Mani89 het volgende:
Niet echt interessant meer al deze Russische drek. Ik wil Jamaica tot de grond toe zien afbranden.
Twaalf landen bij de 2008 hertests. Rusland en Spanje weten we zeker, Wit-Rusland zal er ook wel aankomen en dan is er nog kans zat voor Jamaica ~O>
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162538885
Ik wil eens een zooitje Britten die voor de bijl gaan. :( #leaverussiaalone
Jack does it in real time...
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:30:08 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162539922
23 positieve testen uit 265 is toch wel best een puike score. Natuurlijk hebben ze zich gefocust op sporten en landen waarbij grootste pakkans is. Ben benieuwd naar tests van Sotsji. Al zijn de Russische stalen verwisseld dus valt daar weinig te doen
pi_162539944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:16 schreef heywoodu het volgende:
Londen 2012 hertests: 23 sporters uit zes landen en in vijf sporten.

Valt me nog mee.
Toch bijna 9% van de samples positief. Maar toegegeven, ik had hoger verwacht bij doelgericht testen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 21:02:41 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162551236
dsstellar twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 20:43:20 Just heard some very satisfying news. Ding dong the witch is gone.What goes around comes around. #karma #bitch reageer retweet
Iemand een idee waar dit over kan gaan?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162551276
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:02 schreef heywoodu het volgende:
dsstellar twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 20:43:20 Just heard some very satisfying news. Ding dong the witch is gone.What goes around comes around. #karma #bitch reageer retweet
Iemand een idee waar dit over kan gaan?
Nadal heeft geen blessure maar is betrapt. :+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2016 @ 21:05:29 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162551318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nadal heeft geen blessure maar is betrapt. :+
Mwah, hij is manager van een aantal atleten schijnbaar, dus met tennis zal het niks te maken hebben :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162551922
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mwah, hij is manager van een aantal atleten schijnbaar, dus met tennis zal het niks te maken hebben :+
"karma bitch" dus je verwacht eigenlijk een atleet die negatieve dingen over betrapte atleten heeft gezegd en nu zelf voor de bijl gaat.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 mei 2016 @ 11:08:49 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162560394
Volledig olympisch kanoteam Roemenië positief op doping

Ook geruchten dat het hele Wit-Russische team positief is inclusief de nodige medaillewinnaars. Zouden tijdens een trainingskamp in Frankrijk de Franse politie op hun dak hebben gekregen en er zouden ook "zware middelen" gevonden zijn, maar de Wit-Russen ontkennen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin / PR zaterdag 28 mei 2016 @ 11:14:29 #271
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_162560479
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:08 schreef heywoodu het volgende:
Volledig olympisch kanoteam Roemenië positief op doping

Ook geruchten dat het hele Wit-Russische team positief is inclusief de nodige medaillewinnaars. Zouden tijdens een trainingskamp in Frankrijk de Franse politie op hun dak hebben gekregen en er zouden ook "zware middelen" gevonden zijn, maar de Wit-Russen ontkennen :+
Gewoon altijd ontkennen, maakt niet uit of de politie de bewijzen heeft. Gewoon ontkennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 mei 2016 @ 14:46:25 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_162564782
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:02 schreef heywoodu het volgende:
dsstellar twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 20:43:20 Just heard some very satisfying news. Ding dong the witch is gone.What goes around comes around. #karma #bitch reageer retweet
Iemand een idee waar dit over kan gaan?
weten we het al?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_162564985
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:02 schreef heywoodu het volgende:
dsstellar twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 20:43:20 Just heard some very satisfying news. Ding dong the witch is gone.What goes around comes around. #karma #bitch reageer retweet
Iemand een idee waar dit over kan gaan?
Zulke aandachtshoeren op Twitter, man man man. :')

Die kanoploegen. _O-
Jack does it in real time...
pi_162565000
Kimmage die moet betalen :'). Wat is het toch een vuil wereldje.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 mei 2016 @ 15:07:43 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_162565309
GFFN twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 14:55:49 Breaking | Mamadou Sakho set to be cleared of doping & to receive no further punishment, according to L'Équipe. reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_162565565
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:07 schreef rubbereend het volgende:
GFFN twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 14:55:49 Breaking | Mamadou Sakho set to be cleared of doping & to receive no further punishment, according to L'Équipe. reageer retweet
Zo lossen technische sporten dat op. _O_
Jack does it in real time...
pi_162566116
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:07 schreef rubbereend het volgende:
GFFN twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 14:55:49 Breaking | Mamadou Sakho set to be cleared of doping & to receive no further punishment, according to L'Équipe. reageer retweet
Schandalig
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49:46 #278
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162566325
Kiki is ongeveer 2x zo breed als Nadal :X

pi_162566430
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:49 schreef THEFXR het volgende:
Kiki is ongeveer 2x zo breed als Nadal :X

[ afbeelding ]
Niet zo overdrijven :') Nadal is dit nog wel x2. Dit soort foto's kan ik van haast alle tennissters wel vinden.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:58:30 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162566458
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven :') Nadal is dit nog wel x2. Dit soort foto's kan ik van haast alle tennissters wel vinden.
klopt ook, tennis heeft ook een steroïde probleem. Ram test toch niet, heeft er geen geld meer voor.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59:58 #281
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162566486
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kimmage die moet betalen :'). Wat is het toch een vuil wereldje.
Waarvoor moet 'ie betalen?
in a crowd you lose humanity
pi_162566534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarvoor moet 'ie betalen?
The protracted case between former UCI president Hein Verbruggen and former rider and journalist Paul Kimmage has finally come to a close with a court ruling that Kimmage must pay Verbruggen 12,000 Swiss Francs, including legal fees. Following a six-hour session in the Swiss courts, Kimmage posted a picture of the ruling on Twitter.

Rest: http://www.cyclingnews.co(...)-after-court-ruling/
pi_162566554
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:49 schreef THEFXR het volgende:
Kiki is ongeveer 2x zo breed als Nadal :X

[ afbeelding ]
Heb je al striae bij haar ontdekt?
pi_162566607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klopt ook, tennis heeft ook een steroïde probleem. Ram test toch niet, heeft er geen geld meer voor.
Jij denkt echt dat 99,9% van de sporters aan de doping zit hè? _O-
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:10:27 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_162566640
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heb je al striae bij haar ontdekt?
:D
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:12:00 #286
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162566661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:08 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat 99,9% van de sporters aan de doping zit hè? _O-
dat is ook zo, dat testen is alleen voor PR doeleinden. anders kijkt er niemand meer.
pi_162575714
OlympicStatman twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 21:17:01 La Gazzetta dello Sport reporting the Lysenko positive 2012 test. Looks reliable reageer retweet
Olympisch kampioen hamerslingeren van Londen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:05:49 #288
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162576136
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is ook zo, dat testen is alleen voor PR doeleinden. anders kijkt er niemand meer.
Zit je zelf ook aan de doping?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 mei 2016 @ 22:06:18 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162576156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:55 schreef TheArt het volgende:
OlympicStatman twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 21:17:01 La Gazzetta dello Sport reporting the Lysenko positive 2012 test. Looks reliable reageer retweet
Olympisch kampioen hamerslingeren van Londen.
Lysenko positief, die zie je echt niet aankomen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 28 mei 2016 @ 22:06:29 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162576165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:05 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zit je zelf ook aan de doping?
dat is offtopic
  zondag 29 mei 2016 @ 21:58:41 #291
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_162605362
Wat is er nou precies gebeurd bij Sakho? Ik volg het niet meer.
  zondag 29 mei 2016 @ 22:43:55 #292
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162607188
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:58 schreef hhh38 het volgende:
Wat is er nou precies gebeurd bij Sakho? Ik volg het niet meer.
bij een hertest van de dopingstalen was ie positief.
  zondag 29 mei 2016 @ 22:50:32 #293
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_162607457
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

bij een hertest van de dopingstalen was ie positief.
Op een niet-verboden middel?
  zondag 29 mei 2016 @ 23:09:28 #294
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162607981
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:50 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Op een niet-verboden middel?
dat zie ik nergens staan, als ik het middel weet kan ik dat nazoeken.
  zondag 29 mei 2016 @ 23:12:31 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162608063
Lucian Bute positief voor Ostarine
  zondag 29 mei 2016 @ 23:22:41 #296
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_162608355
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat zie ik nergens staan, als ik het middel weet kan ik dat nazoeken.
http://www.getfootballnew(...)g-cleared-of-doping/

higenamine.
  maandag 30 mei 2016 @ 00:20:14 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162609931
quote:
het wordt ingenomen als tablet of in het bloed gespoten. daarom verboden, niet als inhaler.
engels:
https://www.reddit.com/r/(...)namine_and_why_uefa/
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 mei 2016 @ 21:25:54 #298
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162630121
Nog eens een bom op het gewichtheffen:
'Vijf olympisch kampioenen gewichtheffen alsnog positief op doping'

1 keer goud uit 2008, vier keer goud uit 2012. Dat Om Yun-chol daar maar niet bij zit ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162639128
De Dopingautoriteit zoekt een Medewerker dopingcontroles (38 uur/week)

Nadere informatie over de functie kan verkregen worden bij de heer K. Terlouw (010-217 0193) of de heer H. Ram (010-201 0154). :D
pi_162639208
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:38 schreef showtimer het volgende:
De Dopingautoriteit zoekt een Medewerker dopingcontroles (38 uur/week)

Nadere informatie over de functie kan verkregen worden bij de heer K. Terlouw (010-217 0193) of de heer H. Ram (010-201 0154). :D
Flexibele werktijden, bijv 6 uur 's ochtends? :D
Moet mentaal sterk staan?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:01:27 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162640937
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Flexibele werktijden, bijv 6 uur 's ochtends? :D
Moet mentaal sterk staan?
HAHHA, Heeft RAM een geldzakje gekregen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')