Astma , hartklachten, ... Niet moeilijk dat die mannen dan nog een extra hulpmotertje nodig hebben om een berg op te raken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:09 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
Lijkt me nog steeds zeer twijfelachtig of hier een schorsing van komt. Als de dokter inderdaad op het formulier bij de dopingcontrole heeft aangegeven dat Yates dit middel gebruikt, valt er moeilijk te beweren dat dit een poging was om vals te spelen, als je zelf van tevoren al aangeeft dat je het gebruikt. Het probleem is niet het product dat hij gebruikt, maar dat de dokter niet het papierwerk heeft ingeleverd voor een attest. Het is de vraag of Yates dan in deze zaak verwijtbaar is, het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij hier gestraft voor wordt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:58 schreef TheArt het volgende:
twitter:mjshrimper twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:44:30Orica admits this was new drug for Simon Yates, no previous TUE for it. Hard to see how he can avoid a sanction. reageer retweet
Dat wordt dan wel een heel makkelijke manier om het toch te kunnen gebruiken. Je geeft gewoon bij de controle aan dat je het hebt gebruikt of laat de dokter zeggen dat het zijn schuld is, hij het vergeten is aan te vragen. Vrijspraakquote:Op vrijdag 29 april 2016 13:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Lijkt me nog steeds zeer twijfelachtig of hier een schorsing van komt. Als de dokter inderdaad op het formulier bij de dopingcontrole heeft aangegeven dat Yates dit middel gebruikt, valt er moeilijk te beweren dat dit een poging was om vals te spelen, als je zelf van tevoren al aangeeft dat je het gebruikt.
Doktoren kunnen geen TUE´s aanvragen, dat moeten de renners zelf doen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:40 schreef Ereinion het volgende:
Het probleem is niet het product dat hij gebruikt, maar dat de dokter niet het papierwerk heeft ingeleverd voor een attest. Het is de vraag of Yates dan in deze zaak verwijtbaar is, het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij hier gestraft voor wordt.
Het alternatief is nog makkelijker en wordt al door 90% van het peloton gebruikt, gewoon van tevoren een attest aanvragen, het is niet dat daar ooit moeilijk over gedaan wordt, en dat komt niemand ooit te weten, zonder de reputatieschade die Yates nu heeft. Als dit een bewuste poging is tot valsspelen dan is het de knulligste in de geschiedenis.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel een heel makkelijke manier om het toch te kunnen gebruiken. Je geeft gewoon bij de controle aan dat je het hebt gebruikt of laat de dokter zeggen dat het zijn schuld is, hij het vergeten is aan te vragen. Vrijspraak
Dat wist ik niet, het persbericht van Orica deed doen voorkomen dat dit de taak was van de dokter. Het maakt het gedrag van Yates wel een stuk meer verwijtbaar.quote:[..]
Doktoren kunnen geen TUE´s aanvragen, dat moeten de renners zelf doen.
Ik wil dit plaatje nooit meer zien, mijn pik is nog steeds aan het herstellen van die bonercrash.quote:
Zo is Dierckxens toch ook ooit geschorst? Omdat hij bij een dopingcontrole aangaf een middel te gebruiken waarvoor hij geen attest bleek te hebben?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:47 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het alternatief is nog makkelijker en wordt al door 90% van het peloton gebruikt, gewoon van tevoren een attest aanvragen, het is niet dat daar ooit moeilijk over gedaan wordt, en dat komt niemand ooit te weten, zonder de reputatieschade die Yates nu heeft. Als dit een bewuste poging is tot valsspelen dan is het de knulligste in de geschiedenis.
[..]
Dat wist ik niet, het persbericht van Orica deed doen voorkomen dat dit de taak was van de dokter. Het maakt het gedrag van Yates wel een stuk meer verwijtbaar.
Toch kan ik hier moeilijk meer in zien dat een administratieve blunder. Als je een hardliner bent en vindt dat de renner voor alles verantwoordelijk is, dan kan je hem schorsen, maar ik zou het ook geen grote teruggang in de dopingbestrijding vinden als hij hiervoor vrijgesproken wordt.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:09 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch ook bijzonder, al die sporters met astma
Ducrotquote:Op vrijdag 29 april 2016 12:22 schreef Slobeend het volgende:
Ducrot is de weg kwijt.twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 09:14:07De meeste astmamiddelen zijn van de dopinglijst gehaald. Waarom zou je dan net die ene nemen die er nog wél op staat? #yates reageer retweet
twitter:maduc twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 11:07:55@thijszonneveld meeste plastic tieten zijn goed gekeurd. Waarom zijn er dan toch weer vrouwen met lekkende protheses? #ikweethetniet reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 11:10:04@maduc Volgens mij is het probleem hier juist dat gebruik van dat middel níet was goedgekeurd dmv attest. reageer retweet
twitter:maduc twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:08:18@thijszonneveld precies: toch die ene vrouw met n lekkende tiet reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 12:12:17@maartenvkooij @maduc Ik snap geen tiet meer van deze discussie. reageer retweet
.
Inderdaad interessant. Het heeft mij echter niet overtuigd, die gevoeligheid voor astma is voor mij onderdeel van talent voor topsport. Waarom zou een verminderde longcapaciteit wel met medicijnen verbeterd mogen worden, en andere fysieke verschillen tussen toppers en de rest niet?quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:29 schreef Spies het volgende:
http://cyclingtips.com/20(...)-amongst-pro-riders/
Interessant interview over waarom zoveel wielrenners aan de astma medicijnen zitten.
N roeier aan de borstkankermedicatie. Ook nog de broer van Italiaanse chef de mission...quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:01 schreef Charlie33 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)-naar-Rio-2016.dhtml
Ik begrijp niet zo goed waarom dat 'progressieve' aspect van wielrennen een groter aantal astmagevallen onder profwielrenners verklaart. Als wielrennen van nature meer astmapatiënten aantrekt, omdat je als wielrenner zelf goed je limiet kunt stellen (dus onder de limiet kunt blijven waarbij je astma al te zeer klachten geeft), hoe word je dan profwielrenner? Of begrijp ik de term 'progressive sport' nu niet?quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:29 schreef Spies het volgende:
Interessant interview over waarom zoveel wielrenners aan de astma medicijnen zitten.
een soort van engelse harm kuipers. ze zitten aan de puffers omdat het hun longcapaciteit vergroot.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:29 schreef Spies het volgende:
Topje ijsbergquote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:38 schreef heywoodu het volgende:
Vier Russen wonnen in Sochi goud op steroïden, aldus Stepanov:
http://www.cbsnews.com/ne(...)er-olympics-exposed/
Dat denk ik ook, het lijkt me inderdaad bijzonder sterk dat het alleen om 4 Russen gaat en dat het überhaupt om alleen Russen gaat. De meer Westerse landen die in Sochi succes boekten zullen wellicht wat minder opvallends gebruikt hebben, dat wel (want die kregen natuurlijk geen hulp van de geheime dienst).quote:
Plus welke gebruikers vielen niet in de prijzen ?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, het lijkt me inderdaad bijzonder sterk dat het alleen om 4 Russen gaat en dat het überhaupt om alleen Russen gaat. De meer Westerse landen die in Sochi succes boekten zullen wellicht wat minder opvallends gebruikt hebben, dat wel (want die kregen natuurlijk geen hulp van de geheime dienst).
Als we maar niks horen over onze schaatsploeg in Sochiquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:25 schreef lytsewiete het volgende:
Morgen onthullingen in de New York times over Russisch dopegebruik gedurende de OS in Sochii. Zal wel een grote flopshow worden.
Smullenquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:41 schreef lytsewiete het volgende:
Dat zou juist heerlijk zijn.
Altijd met de vingertjes naar anderen wijzen Sven pakken.
66 Russen, ze zullen wel weer geen namen gaan noemen waardoor het gewoon een flopshow wordt. Alleen Seppelt z'n eerste was een heerlijke bomquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:25 schreef lytsewiete het volgende:
Morgen onthullingen in de New York times over Russisch dopegebruik gedurende de OS in Sochii. Zal wel een grote flopshow worden.
wtf, DIE HEBBEN ER NIKS MEE TE MAKEN, STELLENTJE BEMOEIHALSquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:44 schreef heywoodu het volgende:
FBI gaat zich er ook mee bezig houden:
http://www.cbsnews.com/ne(...)sian-doping-scandal/
Dusquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wtf, DIE HEBBEN ER NIKS MEE TE MAKEN, STELLENTJE BEMOEIHALS
quote:In a dark-of-night operation, Russian antidoping experts and members of the intelligence services surreptitiously replaced urine samples tainted by performance-enhancing drugs with clean urine collected months earlier, somehow breaking into the supposedly tamper-proof bottles that are the standard at international competitions, Dr. Rodchenkov said. For hours each night, they worked in a shadow laboratory lit by a single lamp, passing bottles of urine through a hand-size hole in the wall, to be ready for testing the next day, he said.
By the end of the Games, Dr. Rodchenkov estimated, as many as 100 dirty urine samples were expunged.
None of the athletes were caught doping. More important, Russia won the most medals of the Games, easily surpassing its main rival, the United States, and undermining the integrity of one of the world’s most prestigious sporting events.
“People are celebrating Olympic champion winners, but we are sitting crazy and replacing their urine,” Dr. Rodchenkov said. “Can you imagine how Olympic sport is organized?”
Dat zou echt legendarisch zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de voormalig baas van het Jamaicaanse NADO heeft die journalist/filmmaker (Fogel) nog heel veel meer om naar buiten te brengen waar dit bij zou kunnen verbleken. En dan niet alleen over Rusland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik ben wel benieuwd naar z'n documentaires, maar gezien de eerdere 'sterfgevallen' in deze zaak moeten deze mensen echt vrezen voor hun leven denk ik.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de voormalig baas van het Jamaicaanse NADO heeft die journalist/filmmaker (Fogel) nog heel veel meer om naar buiten te brengen waar dit bij zou kunnen verbleken. En dan niet alleen over Rusland
En dan Dafne deze zomer in Rio als boegbeeld van het #nieuwesporten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zou echt legendarisch zijn.
Ik word nu al knettergek van het "Dafne wint hier gewoon goud, zie je wel dat het schoon ook kan?!"quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar z'n documentaires, maar gezien de eerdere 'sterfgevallen' in deze zaak moeten deze mensen echt vrezen voor hun leven denk ik.
[..]
En dan Dafne deze zomer in Rio als boegbeeld van het #nieuwesporten.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:29 schreef heywoodu het volgende:
Kenia ook in de problemen, want ze voldoen weer niet aan de WADA-eisen.
http://www.bbc.com/sport/athletics/36275649
Wimderon wor nie zenuwachtig hi ha hoDat is allemaal leuk en aardig, maar Kipruto en al die andere seriële kampioenschapsfales doen dan ook allemaal niet mee en dan wint iemand anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar Kipruto en al die andere seriële kampioenschapsfales doen dan ook allemaal niet mee en dan wint iemand anders.Ik hoefde de spoiler niet eens te openen. Overigens wint Evan Jager dan natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Bij Mekhissi mogen ze ook wel eens kijken of er niet toevallig wat in de koelkast ligt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:40 schreef DeeBee het volgende:
Haha, ja, geschorste Afrikaantjes moeten we niet hebben. Dan gaan al die idioten uit de Salazar-club weer medailles pakken. Al dacht ik dat we van die Mekhissi ook wel af waren, wat een dwaas.
Traint Hamza Driouch vrolijk mee ook al mag hij pas vanaf 30 december weer meedoen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:44 schreef DeeBee het volgende:
Hier in Qatar gaan overigens ook wel mooie verhalen de ronde over bepaalde atleten en trainingsgroepen, wat een farce is de atletiek ook eigenlijk.Vorig weekend ook nog vrolijk Jama Aden overal rond zien hobbelen rond de Diamond League-meeting, wat een figuur is dat ook.
Die traint vast zoals vanouds weer lekker met Mo-bot samen, laat gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Traint Hamza Driouch vrolijk mee ook al mag hij pas vanaf 30 december weer meedoen?
Even je gelijk halen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:47 schreef THEFXR het volgende:
THEFXR, je moet eens ophouden met meningen als feiten te verkondigen, ze gebruiken niet allemaal het zijn er maar een paar.
2 years ago......
quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Even je gelijk halen.
Lekker bezig pik.
quote:Lucas Browne, die begin maart de eerste Australiër werd met een wereldtitel boksen bij de zwaargewichten, moet zijn WBA-titel alweer inleveren. Ook in het B-staal van zijn urine zijn sporen aangetroffen van het verboden middel clenbuterol, waarna de WBA besliste hem te schorsen voor zes maanden.
De 37-jarige Browne testte positief na afloop van zijn gewonnen titelkamp tegen Ruslan Chagaev. De Oezbeek ging toen in de tiende ronde tegen het canvas. Browne ontkent het gebruik van het verboden middel.
PR stunt zoals altijd met de UCIquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:07 schreef Sloggi het volgende:
Hidden motors: “Most comprehensive programme of testing ever done” planned for Tour de France
Ik ben benieuwd.
ARTICLE 1.3.010twitter:ProCyclingStats twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 13:47:01. @peterpouly disqualified #ITDBI2016 https://t.co/3DimCMQzlK reageer retweet
Artikeltje:quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:43 schreef ratatat het volgende:
ARTICLE 1.3.010twitter:ProCyclingStats twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 13:47:01. @peterpouly disqualified #ITDBI2016 https://t.co/3DimCMQzlK reageer retweet
“The bicycle shall be propelled solely, through a chainset, by the legs (inferior
muscular chain) moving in a circular movement, without electric or other assistance.”
In het artikel staat ook een foto van zijn fiets.quote:Three riders were disqualified from the final stage of the Tour de Banyuwangi Ijen on Saturday, including overall winner Peter Pouly, under the UCI rule that covers technological fraud, or 'mechanical doping'. Pouly and teammate Konstantin Fast, Nicolas Magnan and Singha Infinite Cycling Team manager Brandon Teo were disqualified under rule 12.1.13bis, according to the official communique.
As a result of the disqualification, Australian Jai Crawford (Kinan Cycling Team) was elevated to overall race winner.
Pouly took to Facebook to deny the charge, stating that a bike he took was too light and simply failed to conform to the UCI rules (1.3.01).
"Today my Bike was destroyed by 1 other team. I just realized this 1 minute before to start, I went to take another bike Infinite Pulse Team and of course I don't have time to put it conform to the UCI rules. As well after 30k I noticed the stem of my bike was not lock and I need to go to the car for fix it," Pouly wrote.
"All the team was disqualify because my bike was to light and only 1 chainring same as many bike especially the bike from the number 2 are to light. Cycling its folklore and fun."
twitter:OlympicStatman twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 10:48:59#Athletics Moroccan authorities are reported to have busted a doping operation involving some of their "top level athletes" reageer retweet
Ik verwacht het wel. Eerst worden de NOC's op de hoogte gesteld in elk geval.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:17 schreef OProg het volgende:
Zou dat 'kunnen' nu eens nieuwe schorsingen opleveren?
Altijd de kleintjes als waarschuwing voor de Pro'squote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:43 schreef ratatat het volgende:
“The bicycle shall be propelled solely, through a chainset, by the legs (inferior
muscular chain) moving in a circular movement, without electric or other assistance.”
Men zegt daar dat hij is gediskwalificeerd voor een te lichte fiets.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Altijd de kleintjes als waarschuwing voor de Pro's
Er waren toen ook ooit eens 266 positieve testen in een Duits lab. Dat is ook vrij stil gebleven.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik verwacht het wel. Eerst worden de NOC's op de hoogte gesteld in elk geval.
dan hoop ik een paar kilo, ipv een paar gramquote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Men zegt daar dat hij is gediskwalificeerd voor een te lichte fiets.
Te licht = te licht. Net als teveel van iets in het bloed gewoon teveel is.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan hoop ik een paar kilo, ipv een paar gram
Als je een bookie binnenloopt wordt je hard uitgelachen als je zegt dat je wel durft te wedden dat de namen ooit bekendgemaakt worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
31 extra sporters gepakt op de OS in Peking.
Zijn er eigenlijk wedkantoren waar je kan wedden op of die namen daadwerkelijk bekend zullen worden gemaakt?
Die zijn er niet, maar die odds zouden niet veel hoger dan 1.5 ofzo zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zijn er eigenlijk wedkantoren waar je kan wedden op of de namen van die 31 sporters daadwerkelijk bekend zullen worden gemaakt? Ben wel benieuwd naar die odds
twitter:stevescott_itv twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 23:15:38I understand no British athlete is among the 31 whose Beijing retests were positive. reageer retweet
Dat is waar een Britse journalist gisteren mee kwam ja: landen met een dopingverleden en de sporten waar we het van gewend zijnquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:38 schreef TheArt het volgende:
Ook het AOC (Australian Olympic Committee) heeft al bekend gemaakt dat zij niet op de hoogte zijn gesteld van Australiërs die erbij zouden zitten.
Let op, dat worden weer gewoon Oostblokkers en wat Aziaten. Kans van 99 op 100 dat bij die 6 sporten ook atletiek en gewichtheffen zitten.
Wie niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:43 schreef Wombcat het volgende:
Ik hoop dat Jamaica erbij zitmet atletiek dan natuurlijk.
twitter:stevewilsonap twitterde op woensdag 18-05-2016 om 12:01:43IOC VP John Coates: `In a week, we expect to have results of the retest from about 250 London samples' reageer retweet
Ik verwacht dit volgende week:quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]twitter:stevewilsonap twitterde op woensdag 18-05-2016 om 12:01:43IOC VP John Coates: `In a week, we expect to have results of the retest from about 250 London samples' reageer retweet
Dat zou een grote teleurstelling zijn, maar hopelijk minimaal een grote Britse vis. Zou wel genot zijn.twitter:stevescott_itv twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 23:15:38I understand no British athlete is among the 39 whose London retests were positive. reageer retweet
Je kunt een beetje moeilijk in 2012 tests uitvoeren met methodes die in 2015 ontwikkeld zijn, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:05 schreef THEFXR het volgende:
wat is het toch een faal dat hertesten, hoor je zoveel jaar later dat je hoger bent geëindigd enzo
Ik verwacht het ook niet, maar je weet maar nooit. Nou is het grotere nieuws natuurlijk niet "er zijn xx atleten gepakt", maar "er worden tig medailles opnieuw verdeeld". Dat is waar het helemaal om draait.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:46 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ik verwacht dit volgende week:Dat zou een grote teleurstelling zijn, maar hopelijk minimaal een grote Britse vis. Zou wel genot zijn.twitter:stevescott_itv twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 23:15:38I understand no British athlete is among the 39 whose London retests were positive. reageer retweet
ik vind dat systeem gewoon niks, omdat die testers jarenlang achter liggen, gaan ze maar hertesten, tot hoever kan je het drijven?quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt een beetje moeilijk in 2012 tests uitvoeren met methodes die in 2015 ontwikkeld zijn, bijvoorbeeld.
Aangezien je dat zelf natuurlijk ook snapt is jouw suggestie dus om het er maar bij te laten zitten, maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Welk systeem moet je dan gebruiken? En graag iets wat wel mogelijk is natuurlijk, ze kunnen geen tests gaan ontwikkelen voor letterlijk elke mogelijke chemische combinatie die ooit mogelijk theoretisch gebruikt zou kunnen worden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat systeem gewoon niks, omdat die testers jarenlang achter liggen, gaan ze maar hertesten, tot hoever kan je het drijven?
ze gaan nu tot 8 jaar terug, herinner jij dan nog wie de winnaars waren?quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welk systeem moet je dan gebruiken? En graag iets wat wel mogelijk is natuurlijk, ze kunnen geen tests gaan ontwikkelen voor letterlijk elke mogelijke chemische combinatie die ooit mogelijk theoretisch gebruikt zou kunnen worden.
Het gaat om het verkrijgen van zo eerlijk mogelijke resultaten. Nou is dat altijd relatief natuurlijk, dat wel. Maar als een bepaalde groep sporters zich dit jaar helemaal volpropt met verboden methode X of verboden middel Y, terwijl daar volgend jaar pas een écht goede test voor is, moeten we ze maar laten gaan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze gaan nu tot 8 jaar terug, herinner jij dan nog wie de winnaars waren?
straks gaan ze tot 12 jaar terug, omdat het volgens hun niet afdoende is of 16 of 20.
waar ligt de grens?
Ik ben voorstander voor het directe systeem, dus niet meer jarenlang hertesten.
Het gaat tenslotte om de gezondheid van de atleet en niet we willen ze allemaal pakken, alsof het een criminele daad is.
Het zijn gewoon een overtreding van de sportregels.
De media heeft er altijd een handje van gehad om atleten in het criminele hoekje te drukken.
Het dopingsysteem lijkt erg op het drugssysteem.
De gebruikers veranderen, de doping systemen blijven bestaan.
Het gaat altijd om geld en in dopingtesten gaat heel veel geld om.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het gaat om het verkrijgen van zo eerlijk mogelijke resultaten. Nou is dat altijd relatief natuurlijk, dat wel. Maar als een bepaalde groep sporters zich dit jaar helemaal volpropt met verboden methode X of verboden middel Y, terwijl daar volgend jaar pas een écht goede test voor is, moeten we ze maar laten gaan?
Het is de basis geweest, maar zeker niet meer de enige reden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het gaat altijd om geld en in dopingtesten gaat heel veel geld om.
als atleten uiteindelijk positief testen, moeten ze weer boetes en prijzengeld terugbetalen.
De basis van testen is altijd gezondheid geweest, nooit voor het eerlijke, dat maakt de media er altijd van.
Het is toch een beetje belachelijk, als je denk dat het om het eerlijke gaat, terwijl de stropdassen die de zaak runnen zo corrupt als fuck zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is de basis geweest, maar zeker niet meer de enige reden.
Dat klopt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is toch een beetje belachelijk, als je denk dat het om het eerlijke gaat, terwijl de stropdassen die de zaak runnen zo corrupt als fuck zijn.
Het is weer tijd voor je pilletjes, Fixie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is toch een beetje belachelijk, als je denk dat het om het eerlijke gaat, terwijl de stropdassen die de zaak runnen zo corrupt als fuck zijn.
Prima beleid juist. Hiermee ontmoedig je sporters ook om iets te nemen dat nu nog niet opspoorbaar is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat systeem gewoon niks, omdat die testers jarenlang achter liggen, gaan ze maar hertesten, tot hoever kan je het drijven?
Goed, geen dopinggebruik uiteraard, maar doping(controle) gerelateerd nieuws. Hopen dat het meevalt voor hem!quote:Bij voetballer Marco Russ is via een dopingcontrole een tumor ontdekt. Uit analyse van de urinestaal van de aanvoerder van Eintracht Frankfurt bleek dat hij kanker heeft.
Na een wedstrijd op 30 april moest de 30-jarige Duitser een dopingcontrole ondergaan. Woensdag kreeg hij de schokkende uitslag. Russ bleek een extreem hoge hormoonwaarde te hebben. Dat duidde in dit geval niet op dopinggebruik, maar op een ziekte. Russ liet zich onderzoeken door een internist, die de kanker ontdekte.
Dinsdag wordt de voetballer geopereerd, nadat hij vanavond en maandag gewoon mee zal spelen in de play-offwedstrijd van zijn club tegen 1.FC Nürnberg. Freiburg, waar ook Luc Castaignos speelt, moet winnen om degradatie uit de Bundesliga te voorkomen.
Het is niet bekendgemaakt welke vorm van kanker Russ heeft.
Lekker artikel ook. Gaat over Frankfurt en laatste paar zinnen gaat het over Freiburg.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Goed, geen dopinggebruik uiteraard, maar doping(controle) gerelateerd nieuws. Hopen dat het meevalt voor hem!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |