Je kan ook best met zo'n land samenwerken hoor. Waarom niet?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat Turkije de komende decennia nog niet klaar is voor toetreding tot de EU lijkt me overduidelijk.
Maar samenwerken met je buurlanden zal je toch moeten doen ben ik bang.
In Turkije al plaatste ze de twitter in het Nederlandsquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zat zij trouwens in Nederland of in Turkije toen ze dat postte?
Dat is een column van gister/vandaag, en niet de tweets waarvoor ze gearresteerd is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)vrienden-en-collegas
Maar wat is nou precies je punt dan? Dat Turkije precies dezelfde wetten heeft en dus makkelijk bij de EU past?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of gewoon even nadenken voor je roeptoetert. Is genoeg in het nieuws geweest dat we dit soort wetten ook hebben de afgelopen tijd.
Ergens zou je dat soort landen het liefst in hun sop gaar laten koken. Maar dat is niet erg realistischquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan ook best met zo'n land samenwerken hoor. Waarom niet?
Saoedi-Arabie idem. Lachend de olie aannemen en elke dag dankbaar zijn dat je niet in dat mongolide land woont
Die staan gewoon op haar twitteraccount als je die terug wilt lezen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is een column van gister/vandaag, en niet de tweets waarvoor ze gearresteerd is.
Nee, dat je geroeptoeter dat Turkije vanwege die wetten niet bij de EU zou passen wat mal is. Of omdat vanwege die wetten de eventuele toetreding tot de EU (die toch al niet op korte termijn werd verwacht) definitief van de baan zou moeten zijn. Ik snap je woede maar met ratio heeft het weinig van doen allemaal.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar wat is nou precies je punt dan? Dat Turkije precies dezelfde wetten heeft en dus makkelijk bij de EU past?
Dat ben ik nu aan het doen. Veel verder dan #fuckerdogan kom ik niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die staan gewoon op haar twitteraccount als je die terug wilt lezen.
Goed, maar wat is je punt dan precies? Of was het gewoon even iemand online op zijn plaats zetten?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat je geroeptoeter dat Turkije vanwege die wetten niet bij de EU zou passen wat mal is. Of omdat vanwege die wetten de eventuele toetreding tot de EU (die toch al niet op korte termijn werd verwacht) definitief van de baan zou moeten zijn. Ik snap je woede maar met ratio heeft het weinig van doen allemaal.
Vrije nieuwsgaring en onafhankelijke journalistiek lijkt me toch wel een terechte scherprechter, maar ik realiseer me dat sommigen andere maatstaven hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat je geroeptoeter dat Turkije vanwege die wetten niet bij de EU zou passen wat mal is. Of omdat vanwege die wetten de eventuele toetreding tot de EU (die toch al niet op korte termijn werd verwacht) definitief van de baan zou moeten zijn. Ik snap je woede maar met ratio heeft het weinig van doen allemaal.
Aanvullend:quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan ook best met zo'n land samenwerken hoor. Waarom niet?
Saoedi-Arabie idem. Lachend de olie aannemen en elke dag dankbaar zijn dat je niet in dat mongolide land woont
Wat hebben wij ermee te maken dat ze in Turkije geen vrijheid van meningsuiting hebben? Moeten we dat op gaan lossen ofzo? Foei zeggen als ze een criticus oppakken?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ergens zou je dat soort landen het liefst in hun sop gaar laten koken. Maar dat is niet erg realistisch. We hebben er toch mee van doen.
Die vallen ook onder de criteria van Kopenhagen gok ik.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vrije nieuwsgaring en onafhankelijke journalistiek lijkt me toch wel een terechte scherprechter
Omdat wij dat soort wetten ook hebben? Verschil is alleen dat men ze in de Westerse landen niet misbruikt om enige kritiek op het staatshoofd rigoureus af te straffen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vindenquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Aanvullend:
Ik snap niet waarom we altijd de drag hebben de grote wereldverbeteraar te willen spelen. Als ze elkaar in die zandbak wille onthoofden, is dat hun zaak. Als Turkije journalisten op wil pakken is dat hun zaak. Het is alleen niet zo handig er dan naartoe te gaan. Eigen schuld als je dat toch doet, want een land als S-A maakt geen geheim van hun shariapraktijken, Turkije ook niet van hun wetten. Je weet heel goed waar je aan toe bent.
Waarom zouden wij dat willen veranderen en onze idealen aan de zandbak opdringen? Die mogen hun zaken lekker zelf regelen joh. Ik zit er niet op te wachten onze normen en waarden, digen als onze grondwet, aan hen op te dringen want ik zit er ook niet op te wachten dat de zandbak hun sharia aan ons opdringt.
Lekker laten gaan joh. Als je er economisch beter van wordt, lekker gebruik van maken, maar verder links laten liggen. Vanuit een ideologische grondslag die lui daar mi of meer gedwongen gaan bekeren zitten ze helemaal niet op te wachten daar joh. Maar zo'n bananenrepubliek als Turkije, waar de vrijheid van meningsuiting niet eens een ding is, moeten we natuurlijk ook niet mee in een politieke unie zitten.
Mijn punt was dat jij een malle bewering deed. Commentaar op Turkije is zeer terecht maar helaas zijn we zelf niet altijd beter.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Goed, maar wat is je punt dan precies? Of was het gewoon even iemand online op zijn plaats zetten?
Eindelijk iemand die het snapt!quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Aanvullend:
Ik snap niet waarom we altijd de drag hebben de grote wereldverbeteraar te willen spelen. Als ze elkaar in die zandbak wille onthoofden, is dat hun zaak. Als Turkije journalisten op wil pakken is dat hun zaak. Het is alleen niet zo handig er dan naartoe te gaan. Eigen schuld als je dat toch doet, want een land als S-A maakt geen geheim van hun shariapraktijken, Turkije ook niet van hun wetten. Je weet heel goed waar je aan toe bent.
Waarom zouden wij dat willen veranderen en onze idealen aan de zandbak opdringen? Die mogen hun zaken lekker zelf regelen joh. Ik zit er niet op te wachten onze normen en waarden, digen als onze grondwet, aan hen op te dringen want ik zit er ook niet op te wachten dat de zandbak hun sharia aan ons opdringt.
Lekker laten gaan joh. Als je er economisch beter van wordt, lekker gebruik van maken, maar verder links laten liggen. Vanuit een ideologische grondslag die lui daar mi of meer gedwongen gaan bekeren zitten ze helemaal niet op te wachten daar joh. Maar zo'n bananenrepubliek als Turkije, waar de vrijheid van meningsuiting niet eens een ding is, moeten we natuurlijk ook niet mee in een politieke unie zitten.
In zeker zin ben ik wel voor de oude Nederlandse opstelling van Koopman en Domineequote:Op dinsdag 26 april 2016 11:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat hebben wij ermee te maken dat ze in Turkije geen vrijheid van meningsuiting hebben? Moeten we dat op gaan lossen ofzo? Foei zeggen als ze een criticus oppakken?
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen Turkije en Nederland.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mijn punt was dat jij een malle bewering deed. Commentaar op Turkije is zeer terecht maar helaas zijn we zelf niet altijd beter.
Dat Turkije minstens de komende decennia niet klaar is voor toetreding tot de EU heb ik in dit topic alleen al een keer of vijf aangegeven.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat wij dat soort wetten ook hebben? Verschil is alleen dat men ze in de Westerse landen niet misbruikt om enige kritiek op het staatshoofd rigoureus af te straffen.
Dat lijkt mij een prima argument om Turkije niet bij de EU te laten. En volgens mij is de EU dat met me eens, daar de persvrijheid een van die eisen vanuit de EU is waar Turkije niet aan voldoet.
Uiteraard, daarom is er voor Turkije ook nog lang geen plek in de EU.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen Turkije en Nederland.
Mee eens. Lekker laten voor wat het is en mensen uit landen zonder democratie niet meer toelaten of terugsturen, want die hebben er nooit aan kunnen wennen en horen er niet thuis.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit zeg ik dus ook altijd, dat wij in Nederland democratie hebben en het ook een goed systeem vinden prima... Maar laat andere volkeren met rust als zij geen democratie willen hebben, het moet namelijk niet zo zijn dat we mensen moeten dwingen om democratie te accepteren. Er zijn volkeren die niks met democratie te maken willen hebben en liever onder een dictatuur leven en of onder een ander systeem, wie zijn wij om deze keuzes voor andere te maken? Als de Turkse wet dicteert dat je geen staatshoofd mag beledigen, dan dien jij je gewoon aan die wet te houden als buitenlander (en in dit geval bij ebru als Turks staatsburger).
Legio allochtonen die stemmen of zelf onderdeel zijn van politieke partijen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mee eens. Lekker laten voor wat het is en mensen uit landen zonder democratie niet meer toelaten of terugsturen, want die hebben er nooit aan kunnen wennen en horen er niet thuis.
Dat doet niets af aan de validiteit van de kritiek op Turkije. Waarom je er dan steeds de fouten van een ander bij moet halen is me een raadsel. Niet echt een sterk argument.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mijn punt was dat jij een malle bewering deed. Commentaar op Turkije is zeer terecht maar helaas zijn we zelf niet altijd beter.
1. Best redelijke grap van Metro.quote:
Als al die zandkorrels in hun eigen zandbak zouden blijven was het een gedegen argument. Het is juist de invloed van zijn eigen aanhang die in het buitenland aan onze rechten probeert te zagen. Eerst binnen hun eigen Turkse gemeenschap, maar nu ook richting niet-Turken zoals bij die Duitse komiek.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Aanvullend:
Zeker waar, maar als ze die stasie-praktijken helemaal tot in Duitsland en Nederland proberen uit te voeren gaan ze wel te ver.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit zeg ik dus ook altijd, dat wij in Nederland democratie hebben en het ook een goed systeem vinden prima... Maar laat andere volkeren met rust als zij geen democratie willen hebben, het moet namelijk niet zo zijn dat wij mensen moeten dwingen om democratie te accepteren. Er zijn volkeren die niks met democratie te maken willen hebben en liever onder een dictatuur leven en of onder een ander systeem, wie zijn wij om deze keuzes voor anderen te maken? Als de Turkse wet dicteert dat je geen staatshoofd mag beledigen, dan dien jij je gewoon aan die wet te houden als buitenlander (en in dit geval bij Ebru als Turkse staatsburger).
twitter:umarebru twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 11:51:06The prosecutor has requested to see me at 14.30 Turkish time. Off for some ice cream now. Might be the last in years https://t.co/xiW5SFtftN reageer retweet
Might be the last in years.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:53 schreef Montagui het volgende:
twitter:umarebru twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 11:51:06The prosecutor has requested to see me at 14.30 Turkish time. Off for some ice cream now. Might be the last in years https://t.co/xiW5SFtftN reageer retweet
Niet steeds, wel in dit specifieke geval waarbij werd beweerd dat het bestaan van dit soort wetten reden zou moeten zijn dat de EU niks met Turkije te maken zou moeten hebben. Dit terwijl tal van EU-landen ook van dit soort wetten hebben waar juist nu volop discussie over is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan de validiteit van de kritiek op Turkije. Waarom je er dan steeds de fouten van een ander bij moet halen is me een raadsel. Niet echt een sterk argument.
Hm, kan wel hoor. Ze heeft het wel bont gemaakt. Als ze naar haar oude berichten kijken. Ook wat dingen over Mohammed en ze riep laatst de piloot van Erdogan op het vliegtuig te laten neerstorten, zou goed zijn voor Turkije enzo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Might be the last in years.Goeie Calimero wel.
Meen ergens gelezen te hebben dat je er 2 jaar cel voor zou kunnen krijgen. Dus de keuze voor 'might' is in dat geval dan wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Might be the last in years.Goeie Calimero wel.
Onze dramaqueen melkt het wel optimaal uit allemaal hequote:Op dinsdag 26 april 2016 11:53 schreef Montagui het volgende:
had ze de wet maar niet moeten overtrdenquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hm, kan wel hoor. Ze heeft het wel bont gemaakt. Als ze naar haar oude berichten kijken. Ook wat dingen over Mohammed en ze riep laatst de piloot van Erdogan op het vliegtuig te laten neerstorten, zou goed zijn voor Turkije enzo.
Hoop dat het niet zover komt en dat wordt uitgezet naar Nederland. Desnoods zonder Turks paspoort.
Zo is haar goed recht, Zou ik ook doen wanneer ik constant bitch over wat een vrije meningshatende dictator Erdo is. En dan opgepakt wordt in opdracht van hem..quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onze dramaqueen melkt het wel optimaal uit allemaal he
Meeste van die tweets zijn gewoon vanuit Nederland, gericht aan een Nederlands publiek, in het Nederlands gedaan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
had ze de wet maar niet moeten overtrden
Ze is opgepakt voor een in Turkije getweet bericht.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:12 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zo is haar goed recht, Zou ik ook doen wanneer ik constant bitch over wat een vrije meningshatende dictator Erdo is. En dan opgepakt wordt in opdracht van hem..
[..]
Meeste van die tweets zijn gewoon vanuit Nederland, gericht aan een Nederlands publiek, in het Nederlands gedaan.
Voortaan jou ook maar met terugwerkende kracht arresteren in een willekeurige banenenrepubliek als je in Nederland ooit iets gedaan hebt wat in dat betreffende land niet mag? In nederland een Tweet met "Allah is kut", dan jaartje later naar Indonesië op vakantie gaan en daar de cel in gegooid worden ofzo.
Ja, of als imam negatieve dingen roepen over de westerse samenleving en dan Nederland niet in mogen!quote:[b]Op [
Voortaan jou ook maar met terugwerkende kracht arresteren in een willekeurige banenenrepubliek als je in Nederland ooit iets gedaan hebt wat in dat betreffende land niet mag? In nederland een Tweet met "Allah is kut", dan jaartje later naar Indonesië op vakantie gaan en daar de cel in gegooid worden ofzo omdat je hun profeet beledigt hebt.
Volgens mij mogen dergelijk imams Nederland niet in vanwege haat zaaien e/o aanzetten of oproepen tot geweld. Dat is van een heel andere orde dan vermeende belediging.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, of als imam negatieve dingen roepen over de westerse samenleving en dan Nederland niet in mogen!
Vermeend haatzaaien. Zonder veroordeling. We hoeven niet net te doen alsof in Nederland onbeperkte vrijheid van meningsuiting bestaat. Wellicht is het ook handiger om daar eerst eens naar te kijken voordat we anderen landen aanvallen. Iets met een splinter en een balk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij mogen dergelijk imams Nederland niet in vanwege haat zaaien e/o aanzetten of oproepen tot geweld. Dat is van een heel andere orde dan vermeende belediging.
Een betere vergelijking zou zijn om buitenlandse imams die in het buitenland zulke dingen roepen wel Nederland binnen te laten en daarna op te pakken en te veroordelen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, of als imam negatieve dingen roepen over de westerse samenleving en dan Nederland niet in mogen!
Voor het gemak vergeet je oproepen tot geweld....of kan dat ook 'vermeend' zijn?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Vermeend haatzaaien. Zonder veroordeling. We hoeven niet net te doen alsof in Nederland onbeperkte vrijheid van meningsuiting bestaat. Wellicht is het ook handiger om daar eerst eens naar te kijken voordat we anderen landen aanvallen. Iets met een splinter en een balk.
Post even een pic van je eigen gelaat ja.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een gelaat zeg. Extreem vochtig.²
Ik lees dat 'vochtig' steeds, waar gaat dat in hemelsnaam over?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een gelaat zeg. Extreem vochtig.²
Vreemd ja. Ik dacht dat vochtig goed was?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:44 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik lees dat 'vochtig' steeds, waar gaat dat in hemelsnaam over?
Er is nog wel een verschil tussen zaken opdringen/afdwingen en uitleggen dat zaken niet overeenstemmen met de universele rechten van de mens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Aanvullend:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |