Een column die het verval van de multiculturele samenleving opnieuw sterk laat zien. Zoveel wederzijdse haat, zoveel polarisatie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die vindt zichzelf wel machtig interessant he?
Lekker in Turkije laten joh, missen we niks aan
Lastig he voor je, de waarheid. Voel je je aangesproken?quote:Op maandag 25 april 2016 23:33 schreef PSVCL het volgende:
Ebru Umar ✔ @umarebru
Klote Marokkanen. There. I said it. Onopgevoed tuig. Waardeloze ouders. Schande voor hun moeders. Drama voor ons burgers.
7:43 PM - 27 Jul 2014
59 59 Retweets 25 25 likes
Achterlijke kutwijf/
Alleen gaat het hier om een Nederlander die mogelijk (ik ken haar bio niet) hier nog eens geboren is ook.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind Turkije helemaal niet zo slecht eigenlijk, in deze situatie.
Zij haat Turkije blijkbaar, maar gaat er wel langdurig op vakantie. Ze kent de Turkse wetten, want daar geeft ze geregeld op af, maar schrift vanuit Turkije wel dingen die tegen de Turkse wet zijn. Dan word je opgepakt. Dat is logisch. Alleen om dat je Nederlander bent, betekent dat niet dat je de Turkse wet mag overtreden.
Dat wij die wet ontzettend dom en achterhaald vinden, is bijzaak. Het gaat hier om een Turk (dubbele nationaliteit) die vrijwillig in Turkije is en daar de Turkse wet overtreedt. Lijkt me geen Nederlandse zaak.
Als hier een haatimam komt die mensen oproept alle homo's van het dak te gooien, hoop ik ook dat we die gewoon de cel ingooien. Zoals de Turken omgaan met Umar, zouden wij ook met dergelijke elementen om moeten gaan. Alleen omdat wij vanuit onze Westerse waarden de wet belachelijk vinden, wil dat niet zeggen dat Umar zich daar niet aan had moeten houden. Als de wetten in een land niet stroken met je normen en waarden en je je er dus niet aan kan houden, moet je er niet naartoe gaan.
Turkse aangelegenheid dit, wie zijn wij om Turken te vertellen hoe hun wetten moeten zijn? Andersom zouden we Turkije ook uitlachen
Volgens mij haat ze Turkije niet en ze is gewoon geboren en getogen Nederlandse (van Turkse afkomst).quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
Zij haat Turkije blijkbaar, maar gaat er wel langdurig op vakantie. Ze kent de Turkse wetten, want daar geeft ze geregeld op af, maar schrift vanuit Turkije wel dingen die tegen de Turkse wet zijn. Dan word je opgepakt. Dat is logisch. Alleen om dat je Nederlander bent, betekent dat niet dat je de Turkse wet mag overtreden.
Dat wij die wet ontzettend dom en achterhaald vinden, is bijzaak. Het gaat hier om een Turk (dubbele nationaliteit) die vrijwillig in Turkije is en daar de Turkse wet overtreedt. Lijkt me geen Nederlandse zaak.
Als hier een haatimam komt die mensen oproept alle homo's van het dak te gooien, hoop ik ook dat we die gewoon de cel ingooien. Zoals de Turken omgaan met Umar, zouden wij ook met dergelijke elementen om moeten gaan. Alleen omdat wij vanuit onze Westerse waarden de wet belachelijk vinden, wil dat niet zeggen dat Umar zich daar niet aan had moeten houden. Als de wetten in een land niet stroken met je normen en waarden en je je er dus niet aan kan houden, moet je er niet naartoe gaan.
Turkse aangelegenheid dit, wie zijn wij om Turken te vertellen hoe hun wetten moeten zijn? Andersom zouden we Turkije ook uitlachen
Lijkt me wel. De schijn van bevriende natie wordt door de EU voorlopig nog wel opgehouden ivm de vluchtelingencrisis. Maar mocht dat onverhoopt binnen niet al te lange tijd voorbij zijn dan heeft Turkije wat betreft eventuele toetreding tot de EU een (op dit moment, en in ieder geval zolang Erdogan aan de macht blijft) onoverkomelijk probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:55 schreef Marthh het volgende:
De toegang van Turkije tot de EU is nu voorgoed van tafel neem ik aan?
Doe niet zo gek. De EU-fielen gaan vrolijk door met het verder consolideren van hun machtsbasis, een extra uitbreiding helpt daarbij.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:55 schreef Marthh het volgende:
hoeveel onbekende Nederlanders zijn er in Turkije opgepakt voor zelfde, en blijven ze dan onbekend?quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jullie zijn de reden waarom ik dagelijks Mark Rutte, Lodewijk Asscher en Bert Koenders aan de lijn heb.
Niet dat ik hen ongelijk geef (dat zouden ze bij alle Nederlanders moeten doen die buiten hun schuld (waarmee ik niet stel dat de oorzaak buiten haar lag) in het buitenland problemen hebben) maar zouden ze dagelijks bellen als het niet om een semibekende Nederlander zou gaan?
Ik zou het niet weten, ik stel slechts een vraag, ik suggereer niet wat het antwoord is. Ik heb in het verleden verhalen gehoord van mensen die heel erg lang onschuldig voor drugs vast zaten, die spraken de ambassadeur of een medewerker van de ambassade, niet de ministers. Ik kan me voorstellen dat die politici meer betrokken zijn doordat ze het gevoel hebben dat ze haar kennen en doordat ze het via de media onder hun neus krijgen gesmeten. Als dat haar helpt, prima. Ik hoop alleen dat andere Nederlanders niet worden ontzien wanneer het hen overkomt, dat is alles wat ik zeg.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoeveel onbekende Nederlanders zijn er in Turkije opgepakt voor zelfde, en blijven ze dan onbekend?
Omdat ze hun eigen wetten handhaven? Beetje mal idee. Ze doen wel ergere dingen dat dit dus daar zal het echt niet van afhangen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:55 schreef Marthh het volgende:
Dus als ik Rutte een ballenlikker van Juncker noem dien ik te worden opgepakt en vervolgd? Prima, dan weet ik in ieder geval uit welke hoek jij komt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
Hoe haal je dat precies uit de post van Timmmm?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus als ik Rutte een ballenlikker van Juncker noem dien ik te worden opgepakt en vervolgd? Prima, dan weet ik in ieder geval uit welke hoek jij komt.
Geheim van de smid.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe haal je dat precies uit de post van Timmmm?
Hij kent niet de religieuze geschiedenis van zijn eigen land.quote:
Vond zelf de executie van onze landgenoot in Indonesië een stuk heftiger. Om XTCquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ze hun eigen wetten handhaven? Beetje mal idee. Ze doen wel ergere dingen dat dit dus daar zal het echt niet van afhangen.
En waar was de grootse verontwaardiging toen ze een echte Nederlandse journaliste veel langer slecht behandelden?
Omdat die wetten niet thuis horen in de EU? Duh.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ze hun eigen wetten handhaven? Beetje mal idee. Ze doen wel ergere dingen dat dit dus daar zal het echt niet van afhangen.
En waar was de grootse verontwaardiging toen ze een echte Nederlandse journaliste veel langer slecht behandelden?
Nou ja, als er geen vrijheid van menigsuiting is, vind ik het niet gek om te stellen dat hun wetten niet aansluiten op onze Westerse normen en waarden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet je vervolgd moet worden als je Rutte een ballenlikker noemt. Ik zeg dat je vervolgd moet worden als je willens en wetens een in het land geldende wet overtreedt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus als ik Rutte een ballenlikker van Juncker noem dien ik te worden opgepakt en vervolgd? Prima, dan weet ik in ieder geval uit welke hoek jij komt.
Het gaat hier om de mislukte integratie van een deel van de Turkse gemeenschap in Nederland die in meerderheid pro-Erdogan zijn maar tegelijkertijd hier willen potverteren voor een uitkering waar ik als werkende Nederlander aan mag bijdragen. Dat is de groep waar jij als multiculturele idealist voor buigt.
Deze columniste geeft in haar columns op een exacte wijze deze problematiek bloot. Het vergt durf en moed je eigen culturele achtergrond te bekritiseren. Dan dien je daarvoor niet opgepakt te worden. Laat staan dat je huis wordt opengebroken, vernield en dat er schunnige teksten op jouw muur wordt geschreven. Als we daaraan toegeven staan we aan de vooravond van burgerlijk etnisch geweld.
De collectieve verontwaardiging is nogal selectief inderdaadquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vond zelf de executie van onze landgenoot in Indonesië een stuk heftiger. Om XTCMaar toch was er een staatsbezoek van Widodo deze week.
Wij hebben dergelijke wetten ook. Net als vele andere EU landen. Lijkt me dus ook niet echt een excuus.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat die wetten niet thuis horen in de EU? Duh.
Dat Turkije de komende decennia nog niet klaar is voor toetreding tot de EU lijkt me overduidelijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, als er geen vrijheid van menigsuiting is, vind ik het niet gek om te stellen dat hun wetten niet aansluiten op onze Westerse normen en waarden.
Als onze fundamentele basisrechten niet op elkaar aansluiten, is er mijns inzens geen basis om zo intiem met elkaar samen te werken als nodig is in de EU
drugshandel is echt heel wat anders dan vrijheid v meningsuiting of andere grondrechten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik stel slechts een vraag, ik suggereer niet wat het antwoord is. Ik heb in het verleden verhalen gehoord van mensen die heel erg lang onschuldig voor drugs vast zaten, die spraken de ambassadeur of een medewerker van de ambassade, niet de ministers. Ik kan me voorstellen dat die politici meer betrokken zijn doordat ze het gevoel hebben dat ze haar kennen en doordat ze het via de media onder hun neus krijgen gesmeten. Als dat haar helpt, prima. Ik hoop alleen dat andere Nederlanders niet worden ontzien wanneer het hen overkomt, dat is alles wat ik zeg.
Dat was die al lang hoor. En dat weten beide kampen ook. Dat de Turken er nog steeds mee schermen is meer een prestigekwestie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:55 schreef Marthh het volgende:
Precies precies... Toetreding was vanaf toen al een no go.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat al 30 jaar een no go en ik verwacht dat het dat nog wel zo'n periode blijftquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:28 schreef Marthh het volgende:
[..]
Precies precies... Toetreding was vanaf toen al een no go.
Oei, dit is wel jammer 99.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Was de hoogmoedswaanzin van Erdogan en diens lange arm in het buitenland maar zo simpel te scheiden. Juist het forceren van die woning, het overhoop en weghalen van spullen als het kalken van het woord hoer op de muur laat juist zien dat dit niet het geval is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet je vervolgd moet worden als je Rutte een ballenlikker noemt. Ik zeg dat je vervolgd moet worden als je willens en wetens een in het land geldende wet overtreedt.
Umar gaat vrijwillig naar een land wat ze aan de lopende band afzeikt. Als het allemaal zo slecht is als ze ons wil doen geloven, zou ik dat persoonlijk niet doen. Vervolgens overtreedt ze als staatsburger van dat land in dat land de wet. Dan moet je niet raar opkijken als men daar tegen optreedt.
Turkije heeft als soeverein land het recht eigen wetten te maken en te handhaven. Als je het niet eens bent met die wetten, moet je niet naar dat land gaan. Als buitenlanders hier de wet overtreden, wil je toch ook dat ze aangepakt worden? Als een Iranees hier een homo stenigt, komt ie daar ook niet ineens mee weg omdat dat volgens de in Iran geldende normen en waarden is. Umar overtreedt de wet en die komt daar niet mee weg omdat die wet niet strookt met de in Nederland geldende normen en waarden.
Als je uit principe tegen wetten in een land bent omdat ze niet stroken met jouw normen en waarden, moet je er niet heengaan. Niet er wel heengaan en de wet overtreden. Nou ja dat kan wel, maar dan heb je wmb het recht niet daarover te klagen.
Wel is het natuurlijk belachelijk dat Nederlandse Turken hier in haar huis gaan inbreken en de boel vernielen. Dat is weer tegen de wet bij ons en tegen onze normen en waarden en ongeacht wat Turkije daarvan vindt, moeten we daartegen optreden.
Nederland staat wereldwijd tweede in persvrijheid. Turkije 130ste of 150ste ofzo. Dus lijkt me niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wij hebben dergelijke wetten ook. Net als vele andere EU landen. Lijkt me dus ook niet echt een excuus.
Mwoah, zo tussen 2005-2009 zag ik een lidmaatschap rond 2025 nog wel gebeuren. Die zijn intussen rap afgegleden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat al 30 jaar een no go en ik verwacht dat het dat nog wel zo'n periode blijft
Nouja, zolang bestaat de EU nog niet maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat al 30 jaar een no go en ik verwacht dat het dat nog wel zo'n periode blijft
Nee maar ook eventuele toetreding tot de EEG was ooit al eens in beeld.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:35 schreef Marthh het volgende:
[..]
Nouja, zolang bestaat de EU nog niet maar ik snap je punt.
Oh haha, oke.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]Een echte journaliste bedoelde ik. Ebru is meer columniste dan journaliste dacht ik
We handhaven die wetten amper maar ze zijn er nog wel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nederland staat wereldwijd tweede in persvrijheid. Turkije 130ste of 150ste ofzo. Dus lijkt me niet.
Medelijden met verdronken vluchtelingen heeft ze ook al niet. Ik denk dat dat een ontwikkelpuntje is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Dat de wetgeving in Turkije belachelijk is, lijkt mij evident.
Overigens is het wel enigszins ironisch dat Umar recentelijk nog verklaarde geen medelijden te hebben met de andere Nederlandse journaliste die was opgepakt in Turkije, omdat ze 'het zelf op zocht'.
Dus is er geen verschil? Beetje simpel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We handhaven die wetten amper maar ze zijn er nog wel.
Jij schrijft dat die wetten niet thuishoren in de EU, ik niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus is er geen verschil? Beetje simpel.
Dus moet ik het veranderen in dat de strenge handhaving van deze wetten niet thuishoort in de EU? Wat jij wil.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij schrijft dat die wetten niet thuishoren in de EU, ik niet.
Vanaf die leeftijd ga je geen empathie meer ontwikkelen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Medelijden met verdronken vluchtelingen heeft ze ook al niet. Ik denk dat dat een ontwikkelpuntje is.
Zelfmedelijden levert haar dan weer geen enkel probleem opquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Vanaf die leeftijd ga je geen empathie meer ontwikkelen.
Of gewoon even nadenken voor je roeptoetert. Is genoeg in het nieuws geweest dat we dit soort wetten ook hebben de afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus moet ik het veranderen in dat de strenge handhaving van deze wetten niet thuishoort in de EU? Wat jij wil.
http://www.metronieuws.nl(...)vrienden-en-collegasquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:57 schreef probeer het volgende:
Kan iemand een linkje posten naar de betreffende tweet(s)?
Want ik hoor wel van alles, maar weet nou eigenlijk nog steeds niet wat ze precies gezegd zou hebben.
Veel verder dan #fuckErdogan kwam het niet geloof ik. Zwaar overtrokken om iemand voor op te pakken wat mij betreft. Maar ze weet prima dat ze in Turkije daar gevoelig voor zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:57 schreef probeer het volgende:
Kan iemand een linkje posten naar de betreffende tweet(s)?
Want ik hoor wel van alles, maar weet nou eigenlijk nog steeds niet wat ze precies gezegd zou hebben.
Zat zij trouwens in Nederland of in Turkije toen ze dat postte?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel verder dan #fuckErdogan kwam het niet geloof ik. Zwaar overtrokken om iemand voor op te pakken wat mij betreft. Maar ze weet prima dat ze in Turkije daar gevoelig voor zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |