Zoiets moet je gewoon regelen zonder wetgeving. Laat ouders en kinderen het onderling bepalen en bemoei je er als EU niet mee.quote:Op maandag 25 april 2016 13:26 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind het niet onverstandig om kinderen van sociale media te houden, maar je zou denken dat dat meer aan de ouders is dan aan de wetgever.
Nou ja, daarom heb ik mijn reactie dus gewijzigd.quote:Op maandag 25 april 2016 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoiets moet je gewoon regelen zonder wetgeving. Laat ouders en kinderen het onderling bepalen en bemoei je er als EU niet mee.
Hoogstens kan je voorlichting subsidiëren over de gevaren van social media.
Ja, dat zag ikquote:Op maandag 25 april 2016 13:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou ja, daarom heb ik mijn reactie dus gewijzigd.
quote:Op maandag 25 april 2016 13:34 schreef BasEnAad het volgende:
Wat afschuwelijk. Waar bemoeien ze zich mee?
Het is geen verbod. De ouders moeten alleen toestemming geven.quote:Op maandag 25 april 2016 13:34 schreef BasEnAad het volgende:
Wat afschuwelijk. Waar bemoeien ze zich mee?
Ja, leuk.quote:Op maandag 25 april 2016 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
Dat 'met toestemming van ouders' vind ik wel een goeie eigenlijk. Zouden ze met meer van die verboden moeten doen. Alcohol op je 16e? Alleen met toestemming van ouders.
Ja. We geven die mensen ook stemrecht. Of we nemen ze serieus, of niet.quote:Op maandag 25 april 2016 13:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, leuk.
Enig idee hoeveel (licht) verstandelijk beperkte ouders er zijn, die daar echt helemaal niks om geven.
[Trouwens, thuis alcohol drinken mag gewoon als minderjarige]
Leuk en aardig, maar dat is niet te handhaven.quote:Op maandag 25 april 2016 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen verbod. De ouders moeten alleen toestemming geven.
Ik kies voor niet.quote:Op maandag 25 april 2016 13:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. We geven die mensen ook stemrecht. Of we nemen ze serieus, of niet.
Maar je verkoopt je privacy hierbij niet, dus waarom die vergelijking met een juwelier?quote:Op maandag 25 april 2016 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Logisch natuurlijk. Je bent als minderjarige in beginsel niet handelingsbekwaam, uitgezonder zijn uitgaven die normaal zijn voor een kind van die leeftijd. Als een 15-jarige bij de juwelier een bak gouden sieraden komt aanbieden zegt die ook dat die zijn moeder of vader moet meebrengen. Het idee dat een 13-jarige dan ineens wel allerlei persoonlijke gegevens die een flinke economische waarde vertegenwoordigen en zijn privacy tot in het einde der tijden zou mogen weggeven zonder ouderlijke toestemming is in het geheel niet logisch.
Kan, maar moet dan iedere ouder behandeld worden zoals de zwakzinnigste ouder behandeld kan worden?quote:
Je denkt dat de hele Europese politiek zich maar met één ding tegelijk kan bezighouden?quote:Op maandag 25 april 2016 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Kennelijk zijn alle grote problemen in Europa opgelost, als ze tijd hebben om zich met dit soort geneuzel bezig te houden.
Om even duidelijk te maken wat de hoofdregel is, namelijk dat minderjarigen handelingsonbekwaam zijn (en zich dus niet juridisch kunnen verplichten tot het een of het ander) en dat iedereen dat ook eigenlijk heel normaal vindt. Daar zijn dan uitzonderingen op, die ook heel logisch zijn, ik zie alleen niet waarom een verstrekkende en duurzame verbintenis zoals lid worden van facebook zo'n uitzondering zou moeten zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 13:41 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Maar je verkoopt je privacy hierbij niet, dus waarom die vergelijking met een juwelier?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |