abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161646844
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:46 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Het verkeer op de weg neemt gewoon toe, en als er meer verkeer op de weg is dan is de kans groter op ongelukken en op meer slachtoffers. Daarbij moet je ook kijken onder welke omstandigheden deze ongelukken gebeuren.
De drukste wegen zijn relatief de veiligste wegen.
pi_161646931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Prijs de dag dat zelfrijdende auto's gemeengoed worden. Dan vormen bejaarden en hardrijders van het platteland eindelijk geen risico meer.
Dat is naar mijn idee het willen doodmaken van de vrije wil.

We moeten autonome auto's juist zien als vooruitgang in de zin van veiligheid. Niet om anderen hun wil af te pakken.

Jij weet dat je door de stelling die je hier mee inneemt er reacties komen, dan kan je beter zeggen:

Gelukkig prijs ik de dag wanneer autonome auto's onze veiligheid verbeteren!

Ik voel opeens een samenbinden sfeertje komen hier op fok :D ik schaar me nu achter jou! :D

Kom op, we moeten denken aan de toekomst om het voor iedereen beter te maken. Niet meedoen aan dat gevingerwijs. Zo'n verziekend sfeertje proef ik constant.
pi_161647320
quote:
Tussen 2014 en 2015 nam het aantal 130-km/u snelwegen niet toe.
Wat ligt er tussen 2014 en 2015?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:31:24 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161647362
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Prijs de dag dat zelfrijdende auto's gemeengoed worden. Dan vormen bejaarden en hardrijders van het platteland eindelijk geen risico meer.
Gezien de cijfers in de OP is het risico op dit moment ook al nihil.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:32:48 #155
451005 Grems
Clown World
pi_161647377
Wat is een paar honderd miljoen vergeleken met de prijs van domlinkse projecten? We gaan 100 rijden op de snelweg maar dan ook een eind aan de multiculturele nachtmerrie.
pi_161647673
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:58 schreef Twiitch het volgende:
Kost veel meer benzine, stoot meer fijnstof uit en is nu dus ook bewezen is gevaarlijker maar je bent wel 5 4 3 minuten eerder op je bestemming :')
Dat dus.

Maar ik heb sowieso de lol van hard rijden nooit begrepen.
Feyenoord Rotterdam
pi_161647707
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Dat dus.

Maar ik heb sowieso de lol van hard rijden nooit begrepen.
Wat versta jij onder "hard rijden"?
pi_161649055
1/2mv2. 130 km/uur is vragen om moeilijkheden. Kost veel te veel energie, en de tijdwinst is nihil. Afschaffen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161649148
Ik probeer argumenten vóór 130 km/uur te verzinnen, maar ze zijn er niet.
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:29:28 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161649210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:25 schreef Toefjes het volgende:
Ik probeer argumenten vóór 130 km/uur te verzinnen, maar ze zijn er niet.
Verzin er eens een voor 120.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161649233
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verzin er eens een voor 120.
120 is deelbaar door 6.
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:35:04 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161649284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:25 schreef Toefjes het volgende:
Ik probeer argumenten vóór 130 km/uur te verzinnen, maar ze zijn er niet.
- De rest van Europa opereert ook op 130 dus dat scheelt in voorlichting en gedragssturende middelen
- Je verhoogt een klein beetje de capaciteit van je bestaande wegen
- Je verlaagt de reistijd. Dat scheelt op individueel niveau weinig maar op macro economisch niveau wel
- Auto's en wegen kunnen het steeds beter aan om sneller te reizen dus overdreven begrenzen heeft vrij weinig zin terwijl het wel reisgenot verhoogt.
- Hogere snelheden verhoogt alertheid bij bestuurders. Mensen kakken bij 100km/u al vrij snel in.

Dit had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_161649325
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

- De rest van Europa opereert ook op 130 dus dat scheelt in voorlichting en gedragssturende middelen
- Je verhoogt een klein beetje de capaciteit van je bestaande wegen
- Je verlaagt de reistijd. Dat scheelt op individueel niveau weinig maar op macro economisch niveau wel
- Auto's en wegen kunnen het steeds beter aan om sneller te reizen dus overdreven begrenzen heeft vrij weinig zin terwijl het wel reisgenot verhoogt.
- Hogere snelheden verhoogt alertheid bij bestuurders. Mensen kakken bij 100km/u al vrij snel in.

Dit had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch?
Doordat mensen met 130 veel scherper zijn is een klapband minder erg dan wanneer je 100 rijdt. Zoiets?
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:40:58 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161649356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Doordat mensen met 130 veel scherper zijn is een klapband minder erg dan wanneer je 100 rijdt. Zoiets?
Het is heel simpel, Toefjes.

1. jij zegt dat er geen argumenten voor 130km/h te verzinnen zijn.
2. Of er argumenten tegen 130km/u te verzinnen zijn is irrelevant voor die vraag.
3. Of de argumenten tegen 130km/u zwaarder wegen dan de argumenten voor is ook irrelevant
4. Je bent slim genoeg om de argumenten die ik noemde zelf ook te verzinnen

De enige conclusie: Je geveinsde outrage-gelul valt keihard door de mand.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_161649372
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is heel simpel, Toefjes.

1. jij zegt dat er geen argumenten voor 130km/h te verzinnen zijn.
2. Of er argumenten tegen 130km/u te verzinnen zijn is irrelevant voor die vraag.
3. Of de argumenten tegen 130km/u zwaarder wegen dan de argumenten voor is ook irrelevant
4. Je bent slim genoeg om de argumenten die ik noemde zelf ook te verzinnen

De enige conclusie: Je geveinsde gelul valt keihard door de mand.
Jij ziet zaken als voordelen die ik niet als voordelen zie. Een klein beetje winst hier, macrootje daar. Geknoei in de marge. Als je niet scherp kan zijn bij 100 km per uur moet je niet gaan autorijden.
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:43:54 #166
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161649392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Jij ziet zaken als voordelen die ik niet als voordelen zie. Een klein beetje winst hier, macrootje daar. Geknoei in de marge. Als je niet scherp kan zijn bij 100 km per uur moet je niet gaan autorijden.
Feiten:

1. De dingen die ik noem zijn onmiskenbaar voordelen.
2. Jij weet dat
3. Je probeert je er nu tussenuit te lullen door te doen alsof de voordelen niet belangrijk genoeg voor je zijn maar dat is wederom irrelevant voor de vraag. Jij claimde dat er GEEN... 0,0... nakkes nada voordelen te verzinnen waren.

Advies:

Stop eens met liegen en incasseer die klap voor je ego.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 april 2016 @ 13:46:18 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161649428
Dat mensen uberhaupt weten waar je 130 mag. Hier in de randstad heb je uitzondering op uitzondering.
pi_161649436
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Feiten:

1. De dingen die ik noem zijn onmiskenbaar voordelen.
2. Jij weet dat
3. Je probeert je er nu tussenuit te lullen door te doen alsof de voordelen niet belangrijk genoeg voor je zijn maar dat is wederom irrelevant voor de vraag. Jij claimde dat er GEEN... 0,0... nakkes nada voordelen te verzinnen waren.

Advies:

Stop eens met liegen en incasseer die klap voor je ego.
Je hebt me niet overtuigd om lekker 130 kilometer per uur te willen gaan rijden. Ik hoop dat ik je niet te erg gekwetst heb. Een paar minuten tijdswinst hoef ik niet, ik ga die minuten wel eerder van huis. Echt, ik ben alles, behalve onder de indruk. En daar is geen woord aan gelogen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:50:20 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161649476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt me niet overtuigd om lekker 130 kilometer per uur te willen gaan rijden.
Dat was mijn doel niet. Mijn enige doel was om voordelen op te noemen waar jij claimde dat je er geen enkele kon verzinnen. De voordelen die ik opnoemde kon je zelf ook wel verzinnen.

Derhalve ben je zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen "full of horse shit".

quote:
Ik hoop dat ik je niet te erg gekwetst heb.
Nee hoor. Kan je niks schelen of jij wel of niet 130km/u wilt rijden.

quote:
Een paar minuten tijdswinst hoef ik niet, ik ga die minuten wel eerder van huis.
Wat jouw persoonlijke restricties zijn voor jouw persoonlijke leven is dan ook geen politieke aangelegenheid.

quote:
Echt, ik ben alles, behalve onder de indruk. En daar is geen woord aan gelogen.
Het doel was ook niet om jou te overtuigen dat 130 superieur was. Het doel was om je te overtuigen dat je uit je nek lult wanneer je zegt dat je geen voordelen kan verzinnen.

Missie geslaagd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_161649490
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat was mijn doel niet. Mijn enige doel was om voordelen op te noemen waar jij claimde dat je er geen enkele kon verzinnen. De voordelen die ik opnoemde kon je zelf ook wel verzinnen.

Derhalve ben je zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen "full of horse shit".

[..]

Nee hoor. Kan je niks schelen of jij wel of niet 130km/u wilt rijden.

[..]

Wat jouw persoonlijke restricties zijn voor jouw persoonlijke leven is dan ook geen politieke aangelegenheid.

[..]

Het doel was ook niet om jou te overtuigen dat 130 superieur was. Het doel was om je te overtuigen dat je uit je nek lult wanneer je zegt dat je geen voordelen kan verzinnen.

Missie geslaagd.
Dat reageren in stukjes heb ik een hekel aan. Je bent vervelend aan het worden. Je hebt me niet overtuigd. Klaar. Ga iets leuks doen of zo.
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:53:17 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161649508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat reageren in stukjes heb ik een hekel aan. Je bent vervelend aan het worden. Je hebt me niet overtuigd. Klaar. Ga iets leuks doen of zo.
Wow.. wat ben jij traag van begrip zeg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_161649523
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wow.. wat ben jij traag van begrip zeg.
Ik zie geen voordelen in harder rijden. Daar komt het op neer.
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:56:19 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161649546
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zie geen voordelen in harder rijden. Daar komt het op neer.
Neen. Je weigert te onderkennen dat er voordelen zijn zelfs nadat ik ze aanwijs. Groot verschil.

Kijk dat je die voordelen niet zwaar genoeg vind wegen is een andere discussie. Prima... als jij dat vind dat mag je dat vinden... Maar laten we eerst vaststellen dat je liegt als je zegt dat er geen voordelen te verzinnen zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_161649573
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Neen. Je weigert te onderkennen dat er voordelen zijn zelfs nadat ik ze aanwijs. Groot verschil.

Kijk dat je die voordelen niet zwaar genoeg vind wegen is een andere discussie. Prima... als jij dat vind dat mag je dat vinden... Maar laten we eerst vaststellen dat je liegt als je zegt dat er geen voordelen te verzinnen zijn.
Nou, ga ik rijden. Ben ik 3 minuten eerder op bestemming. Ik zie dat niet als een voordeel. Jij ziet tijdwinst wel als een voordeel. Als je je niet te pletter rijdt tenminste.
pi_161649620
Laten nou elke dag 100.000 mensen 3 minuten sneller ergens zijn, heen en terug. Komt uit op 10.000 euro per dag. Laten de loonkosten 25 euro per uur zijn, laten er 235 werkdagen per jaar zijn. Kom je uit op een winst van zo'n 60 miljoen euro per jaar.

Laat een mensenleven ongeveer 1,5 miljoen euro waard zijn. 20 extra doden per jaar, komt uit op 30 miljoen euro verlies per jaar.

Dan behaal je dus netto een welvaartswinst.

Maar je moet ook nog het rijgenot (positief) en de milieuschade (negatief) etc. meerekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')