De drukste wegen zijn relatief de veiligste wegen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:46 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Het verkeer op de weg neemt gewoon toe, en als er meer verkeer op de weg is dan is de kans groter op ongelukken en op meer slachtoffers. Daarbij moet je ook kijken onder welke omstandigheden deze ongelukken gebeuren.
Dat is naar mijn idee het willen doodmaken van de vrije wil.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Prijs de dag dat zelfrijdende auto's gemeengoed worden. Dan vormen bejaarden en hardrijders van het platteland eindelijk geen risico meer.
Wat ligt er tussen 2014 en 2015?quote:Tussen 2014 en 2015 nam het aantal 130-km/u snelwegen niet toe.
Gezien de cijfers in de OP is het risico op dit moment ook al nihil.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Prijs de dag dat zelfrijdende auto's gemeengoed worden. Dan vormen bejaarden en hardrijders van het platteland eindelijk geen risico meer.
Dat dus.quote:Op zaterdag 23 april 2016 08:58 schreef Twiitch het volgende:
Kost veel meer benzine, stoot meer fijnstof uit en is nu dus ook bewezen is gevaarlijker maar je bent wel 5 4 3 minuten eerder op je bestemming
Wat versta jij onder "hard rijden"?quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik heb sowieso de lol van hard rijden nooit begrepen.
Verzin er eens een voor 120.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:25 schreef Toefjes het volgende:
Ik probeer argumenten vóór 130 km/uur te verzinnen, maar ze zijn er niet.
- De rest van Europa opereert ook op 130 dus dat scheelt in voorlichting en gedragssturende middelenquote:Op zaterdag 23 april 2016 13:25 schreef Toefjes het volgende:
Ik probeer argumenten vóór 130 km/uur te verzinnen, maar ze zijn er niet.
Doordat mensen met 130 veel scherper zijn is een klapband minder erg dan wanneer je 100 rijdt. Zoiets?quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- De rest van Europa opereert ook op 130 dus dat scheelt in voorlichting en gedragssturende middelen
- Je verhoogt een klein beetje de capaciteit van je bestaande wegen
- Je verlaagt de reistijd. Dat scheelt op individueel niveau weinig maar op macro economisch niveau wel
- Auto's en wegen kunnen het steeds beter aan om sneller te reizen dus overdreven begrenzen heeft vrij weinig zin terwijl het wel reisgenot verhoogt.
- Hogere snelheden verhoogt alertheid bij bestuurders. Mensen kakken bij 100km/u al vrij snel in.
Dit had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch?
Het is heel simpel, Toefjes.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Doordat mensen met 130 veel scherper zijn is een klapband minder erg dan wanneer je 100 rijdt. Zoiets?
Jij ziet zaken als voordelen die ik niet als voordelen zie. Een klein beetje winst hier, macrootje daar. Geknoei in de marge. Als je niet scherp kan zijn bij 100 km per uur moet je niet gaan autorijden.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Toefjes.
1. jij zegt dat er geen argumenten voor 130km/h te verzinnen zijn.
2. Of er argumenten tegen 130km/u te verzinnen zijn is irrelevant voor die vraag.
3. Of de argumenten tegen 130km/u zwaarder wegen dan de argumenten voor is ook irrelevant
4. Je bent slim genoeg om de argumenten die ik noemde zelf ook te verzinnen
De enige conclusie: Je geveinsde gelul valt keihard door de mand.
Feiten:quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jij ziet zaken als voordelen die ik niet als voordelen zie. Een klein beetje winst hier, macrootje daar. Geknoei in de marge. Als je niet scherp kan zijn bij 100 km per uur moet je niet gaan autorijden.
Je hebt me niet overtuigd om lekker 130 kilometer per uur te willen gaan rijden. Ik hoop dat ik je niet te erg gekwetst heb. Een paar minuten tijdswinst hoef ik niet, ik ga die minuten wel eerder van huis. Echt, ik ben alles, behalve onder de indruk. En daar is geen woord aan gelogen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Feiten:
1. De dingen die ik noem zijn onmiskenbaar voordelen.
2. Jij weet dat
3. Je probeert je er nu tussenuit te lullen door te doen alsof de voordelen niet belangrijk genoeg voor je zijn maar dat is wederom irrelevant voor de vraag. Jij claimde dat er GEEN... 0,0... nakkes nada voordelen te verzinnen waren.
Advies:
Stop eens met liegen en incasseer die klap voor je ego.
Dat was mijn doel niet. Mijn enige doel was om voordelen op te noemen waar jij claimde dat je er geen enkele kon verzinnen. De voordelen die ik opnoemde kon je zelf ook wel verzinnen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt me niet overtuigd om lekker 130 kilometer per uur te willen gaan rijden.
Nee hoor. Kan je niks schelen of jij wel of niet 130km/u wilt rijden.quote:Ik hoop dat ik je niet te erg gekwetst heb.
Wat jouw persoonlijke restricties zijn voor jouw persoonlijke leven is dan ook geen politieke aangelegenheid.quote:Een paar minuten tijdswinst hoef ik niet, ik ga die minuten wel eerder van huis.
Het doel was ook niet om jou te overtuigen dat 130 superieur was. Het doel was om je te overtuigen dat je uit je nek lult wanneer je zegt dat je geen voordelen kan verzinnen.quote:Echt, ik ben alles, behalve onder de indruk. En daar is geen woord aan gelogen.
Dat reageren in stukjes heb ik een hekel aan. Je bent vervelend aan het worden. Je hebt me niet overtuigd. Klaar. Ga iets leuks doen of zo.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat was mijn doel niet. Mijn enige doel was om voordelen op te noemen waar jij claimde dat je er geen enkele kon verzinnen. De voordelen die ik opnoemde kon je zelf ook wel verzinnen.
Derhalve ben je zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen "full of horse shit".
[..]
Nee hoor. Kan je niks schelen of jij wel of niet 130km/u wilt rijden.
[..]
Wat jouw persoonlijke restricties zijn voor jouw persoonlijke leven is dan ook geen politieke aangelegenheid.
[..]
Het doel was ook niet om jou te overtuigen dat 130 superieur was. Het doel was om je te overtuigen dat je uit je nek lult wanneer je zegt dat je geen voordelen kan verzinnen.
Missie geslaagd.
Wow.. wat ben jij traag van begrip zeg.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat reageren in stukjes heb ik een hekel aan. Je bent vervelend aan het worden. Je hebt me niet overtuigd. Klaar. Ga iets leuks doen of zo.
Ik zie geen voordelen in harder rijden. Daar komt het op neer.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wow.. wat ben jij traag van begrip zeg.
Neen. Je weigert te onderkennen dat er voordelen zijn zelfs nadat ik ze aanwijs. Groot verschil.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zie geen voordelen in harder rijden. Daar komt het op neer.
Nou, ga ik rijden. Ben ik 3 minuten eerder op bestemming. Ik zie dat niet als een voordeel. Jij ziet tijdwinst wel als een voordeel. Als je je niet te pletter rijdt tenminste.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Neen. Je weigert te onderkennen dat er voordelen zijn zelfs nadat ik ze aanwijs. Groot verschil.
Kijk dat je die voordelen niet zwaar genoeg vind wegen is een andere discussie. Prima... als jij dat vind dat mag je dat vinden... Maar laten we eerst vaststellen dat je liegt als je zegt dat er geen voordelen te verzinnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |