abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161642673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en met de auto's van tegenwoordig, het is wel te begrijpen ook. Echter statistisch leidt het tot meer slachtoffers.
Ik blijf erbij dat ik die conclusie kort door de bocht vind. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de cijfers van 2013 en 2014. Toen mocht je op bepaalde wegen ook al 130 km/u rijden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161642713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat ik die conclusie kort door de bocht vind. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de cijfers van 2013 en 2014. Toen mocht je op bepaalde wegen ook al 130 km/u rijden.
Mooiste experiment zou zijn twee jaar lang alles weer terugbrengen naar 120, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:41:07 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642733
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf

Dit is het rapport overigens.

Ten opzichte van 2014 (niet in de afbeelding) is er een stijging bij wegvakongevallen op 130km/uurwegen
van 10 naar 31. Op 30km/uur-wegen is het aantal doden op wegvakken en kruisingen
inmiddels opgelopen tot 39.

Het is niet meer dan een losse opmerking uit een rapport. Vreemd alle heisa hierover terwijl het rapport deze opmerking niet eens statistisch onderbouwt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:42:31 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste experiment zou zijn twee jaar lang alles weer terugbrengen naar 120, denk ik.
1 jaar zonder limiet en 1 jaar 110, 120/130 zit te dicht bij elkaar om het echt te kunnen vergelijken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:43:20 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161642766
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:41 schreef BlaZ het volgende:
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf

Dit is het rapport overigens.

Ten opzichte van 2014 (niet in de afbeelding) is er een stijging bij wegvakongevallen op 130km/uurwegen
van 10 naar 31. Op 30km/uur-wegen is het aantal doden op wegvakken en kruisingen
inmiddels opgelopen tot 39.

Het is niet meer dan een losse opmerking uit een rapport. Vreemd alle heisa hierover terwijl het rapport deze opmerking niet eens statistisch onderbouwt.
Het is gl en een doorn in het oog van gl. Een van de speerpuntjes van die splinterpartij.

Beetje populistisch links gaan lopen doen, hetzelfde waar ze hun grootste vijand altijd van beschuldigen.
Geen haar beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161642784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste experiment zou zijn twee jaar lang alles weer terugbrengen naar 120, denk ik.
Ik denk dat dat behoorlijk wat chaos en frustratie gaat opleveren. Misschien zelfs meer dodelijke slachtoffers.
Maar goed, ik blijf erbij dat je alleen met hare cijfers misschien een conclusie kan trekken. Per snelweg, jaar, snelheid en hoeveel auto's daar reden dat jaar.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:45:10 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161642797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat behoorlijk wat chaos en frustratie gaat opleveren. Misschien zelfs meer dodelijke slachtoffers.
Maar goed, ik blijf erbij dat je alleen met hare cijfers misschien een conclusie kan trekken. Per snelweg, jaar, snelheid en hoeveel auto's daar reden dat jaar.
Tijdstippen. Ook belangrijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161642823
80 is nog veiliger! :)
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:49:25 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat behoorlijk wat chaos en frustratie gaat opleveren. Misschien zelfs meer dodelijke slachtoffers.
Maar goed, ik blijf erbij dat je alleen met hare cijfers misschien een conclusie kan trekken. Per snelweg, jaar, snelheid en hoeveel auto's daar reden dat jaar.
Zelfs dan is het lastig. Er vallen dusdanig weinig doden op de snelwegen dat het statistisch gezien amper te vergelijken is.
Tussen deze lage aantallen zitten uiteraard ook nog gevallen van extreme snelheidsovertredingen, zelfdoding, alcoholgebruik en drugsgebruik.

Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld, waarbij een getuige meld:"In mijn spiegel zag ik een auto die zeker 200 kilometer per uur reed." Een maximumsnelheid is bij een dergelijke situatie niet erg relevant.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)stig-ongeluk-a2.html
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642865
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tijdstippen. Ook belangrijk.
Uiteraard. En dan kun je ook nog kijken om wat voor ongelukken het gaat. Eenzijdige ongelukken, ongelukken door spookrijder of een ordinaire botsing.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:50:10 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:47 schreef possetje het volgende:
80 is nog veiliger! :)
Op 80km wegen vallen stukken meer doden.
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Op 80km wegen vallen stukken meer doden.
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf
Maar die wegen met tegenliggers zijn natuurlijk niet te vergelijken met de behoorlijk veilige snelwegen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161642927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:47 schreef possetje het volgende:
80 is nog veiliger! :)
Ja, in 1980 toen ik mijn rijbewijs haalde, was je wel redelijk hard aan het rijden met 120, met die auto's van toen.
Tegenwoordig niet natuurlijk, je merkt niets bij 200 zelfs.
I´m back.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:59:53 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161643014
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar die wegen met tegenliggers zijn natuurlijk niet te vergelijken met de behoorlijk veilige snelwegen.
Allicht, snelheid an sich is dan ook niet gevaarlijk of ongevaarlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161643049
Denk dat het meer en meer appen onderweg er meer mee te maken heeft.
Meer autos hebben ook n touchscreen erin, wat gevaarlijk is want je moet echt kijken op het scherm ipv knoppen die je op de last kan aanpassen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 01:58:22 #116
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161643887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:56 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

[..]

En het aantal kilometers asfalt waar 130 gereden mag worden? Is die korter of langer geworden?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161644241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waar voor verhoging van de maximumsnelheid al voor werd gewaarschuwd blijkt nu al werkelijkheid te worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat er geen enkel rationeel argument te bedenken valt om de verhoging van die maximumsnelheid goed te praten. Want naast meer verkeersslachtoffers leidt het ook tot meer geluidsoverlast voor omwonenden en meer co2 en fijnstofuitstoot (met eveneens de nodige gevolgen voor de volksgezondheid).

Dat kost de samenleving opgeteld honderden miljoenen, dat kan niet anders.

Dat voor hooguit enkele minuten tijdwinst maar vooral een "lekkerder gevoel". Dom rechts regeert. :r
het is veel te vroeg om deze conclusies te trekken
pi_161645638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat kleine truttenschudders steeds meer in trek lijken te komen?
Een crash met zo'n gebakje heeft nu eenmaal sneller fatale gevolgen dan met een dikke Duitse bak.
Dat denk ik ook vaak als ik dan weer een ongeluk zie met van die Fiat Panda autootjes die al indeuken als je er tegen aan leunt :)
Koop een hummer en je overleeft veel sneller :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_161645684
Veel ouderen zaten erbij toch?
http://nos.nl/artikel/210(...)r-verkeersdoden.html
Die hebben minder concentratie, zijn angstiger en krijgen vaker wegrakingen ed (achter het stuur). Lijkt me dus prima te verklaren door de vergrijzing.
  zaterdag 23 april 2016 @ 08:58:59 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161645689
Kost veel meer benzine, stoot meer fijnstof uit en is nu dus ook bewezen is gevaarlijker maar je bent wel 5 4 3 minuten eerder op je bestemming :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 23-04-2016 09:07:31 ]
pi_161645700
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:24 schreef loni55 het volgende:

[..]

Sukkel.
Ontopic: maar ik wil 10 seconden eerder op het werk aankomen!!
stop eens met schelden jambek, beetje mijn mattie uitschelden, dat zal je bezuren
pi_161645737
Het moet gewoon veel duidelijker worden, en met minder grote overgangen van snelheid.

Dus als je uit een 100km/h zone komt eerst een paar km. 120km/h, en dan pas naar de 130km/h.

Goed voorbeeld vind ik het stuk tussen Knooppunt Oudenrijn en afrit De Meern: Vroeger mocht je een stukje voor de afrit van 100km/h naar de 120km/h, en dat bleef zo. Nu is het pas bij de afrit zelf dat je naar de 130km/h mag.

Wat ik dan meestal al doe is als ik een slome voor mij verwacht die niet weet waar het gaspedaal zit ik alvast een baantje naar links ga, zodat ik het gas in kan trappen als het echt naar de 130km/h kan. Interesseert mij niet wat er dan achter mij zit, ik rij zo hard als ik mag :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:22:17 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161645856
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar die wegen met tegenliggers zijn natuurlijk niet te vergelijken met de behoorlijk veilige snelwegen.
80 is niet veiliger, want dan gaan vrachtwagens opeens in de linkerbaan autos inhalen en rare capriolen uithalen.
Zie de 80km zones in AMS en RTM. Ondanks wat milieudefensie en gl altijd zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:27:23 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161645908
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 09:07 schreef Resistor het volgende:
Het moet gewoon veel duidelijker worden, en met minder grote overgangen van snelheid.

Dus als je uit een 100km/h zone komt eerst een paar km. 120km/h, en dan pas naar de 130km/h.

Goed voorbeeld vind ik het stuk tussen Knooppunt Oudenrijn en afrit De Meern: Vroeger mocht je een stukje voor de afrit van 100km/h naar de 120km/h, en dat bleef zo. Nu is het pas bij de afrit zelf dat je naar de 130km/h mag.

Wat ik dan meestal al doe is als ik een slome voor mij verwacht die niet weet waar het gaspedaal zit ik alvast een baantje naar links ga, zodat ik het gas in kan trappen als het echt naar de 130km/h kan. Interesseert mij niet wat er dan achter mij zit, ik rij zo hard als ik mag :+
Dat laatste is echt typisch een NLse instelling en levensgevaarlijk. Ook voor jou zelf, egoprutser. Wacht maar tot je een keer iemand achterop krijgt. Het is dan nog jou schuld ook, want bewijs maar eens dat diegene harder heeft gereden dan jij, terwijl jij met oogkleppen op van baan wisselt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161645926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat kleine truttenschudders steeds meer in trek lijken te komen?
Een crash met zo'n gebakje heeft nu eenmaal sneller fatale gevolgen dan met een dikke Duitse bak.
Denk dat dat zeker meespeelt, mensen hebben minder uit te geven en een middenklasser kost je al gauw 1000 euro aan belasting per jaar.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')