abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161642673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en met de auto's van tegenwoordig, het is wel te begrijpen ook. Echter statistisch leidt het tot meer slachtoffers.
Ik blijf erbij dat ik die conclusie kort door de bocht vind. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de cijfers van 2013 en 2014. Toen mocht je op bepaalde wegen ook al 130 km/u rijden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161642713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat ik die conclusie kort door de bocht vind. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de cijfers van 2013 en 2014. Toen mocht je op bepaalde wegen ook al 130 km/u rijden.
Mooiste experiment zou zijn twee jaar lang alles weer terugbrengen naar 120, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:41:07 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642733
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf

Dit is het rapport overigens.

Ten opzichte van 2014 (niet in de afbeelding) is er een stijging bij wegvakongevallen op 130km/uurwegen
van 10 naar 31. Op 30km/uur-wegen is het aantal doden op wegvakken en kruisingen
inmiddels opgelopen tot 39.

Het is niet meer dan een losse opmerking uit een rapport. Vreemd alle heisa hierover terwijl het rapport deze opmerking niet eens statistisch onderbouwt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:42:31 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste experiment zou zijn twee jaar lang alles weer terugbrengen naar 120, denk ik.
1 jaar zonder limiet en 1 jaar 110, 120/130 zit te dicht bij elkaar om het echt te kunnen vergelijken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:43:20 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161642766
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:41 schreef BlaZ het volgende:
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf

Dit is het rapport overigens.

Ten opzichte van 2014 (niet in de afbeelding) is er een stijging bij wegvakongevallen op 130km/uurwegen
van 10 naar 31. Op 30km/uur-wegen is het aantal doden op wegvakken en kruisingen
inmiddels opgelopen tot 39.

Het is niet meer dan een losse opmerking uit een rapport. Vreemd alle heisa hierover terwijl het rapport deze opmerking niet eens statistisch onderbouwt.
Het is gl en een doorn in het oog van gl. Een van de speerpuntjes van die splinterpartij.

Beetje populistisch links gaan lopen doen, hetzelfde waar ze hun grootste vijand altijd van beschuldigen.
Geen haar beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161642784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooiste experiment zou zijn twee jaar lang alles weer terugbrengen naar 120, denk ik.
Ik denk dat dat behoorlijk wat chaos en frustratie gaat opleveren. Misschien zelfs meer dodelijke slachtoffers.
Maar goed, ik blijf erbij dat je alleen met hare cijfers misschien een conclusie kan trekken. Per snelweg, jaar, snelheid en hoeveel auto's daar reden dat jaar.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:45:10 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161642797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat behoorlijk wat chaos en frustratie gaat opleveren. Misschien zelfs meer dodelijke slachtoffers.
Maar goed, ik blijf erbij dat je alleen met hare cijfers misschien een conclusie kan trekken. Per snelweg, jaar, snelheid en hoeveel auto's daar reden dat jaar.
Tijdstippen. Ook belangrijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161642823
80 is nog veiliger! :)
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:49:25 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat behoorlijk wat chaos en frustratie gaat opleveren. Misschien zelfs meer dodelijke slachtoffers.
Maar goed, ik blijf erbij dat je alleen met hare cijfers misschien een conclusie kan trekken. Per snelweg, jaar, snelheid en hoeveel auto's daar reden dat jaar.
Zelfs dan is het lastig. Er vallen dusdanig weinig doden op de snelwegen dat het statistisch gezien amper te vergelijken is.
Tussen deze lage aantallen zitten uiteraard ook nog gevallen van extreme snelheidsovertredingen, zelfdoding, alcoholgebruik en drugsgebruik.

Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld, waarbij een getuige meld:"In mijn spiegel zag ik een auto die zeker 200 kilometer per uur reed." Een maximumsnelheid is bij een dergelijke situatie niet erg relevant.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)stig-ongeluk-a2.html
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642865
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tijdstippen. Ook belangrijk.
Uiteraard. En dan kun je ook nog kijken om wat voor ongelukken het gaat. Eenzijdige ongelukken, ongelukken door spookrijder of een ordinaire botsing.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:50:10 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161642866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:47 schreef possetje het volgende:
80 is nog veiliger! :)
Op 80km wegen vallen stukken meer doden.
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161642919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Op 80km wegen vallen stukken meer doden.
https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf
Maar die wegen met tegenliggers zijn natuurlijk niet te vergelijken met de behoorlijk veilige snelwegen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161642927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:47 schreef possetje het volgende:
80 is nog veiliger! :)
Ja, in 1980 toen ik mijn rijbewijs haalde, was je wel redelijk hard aan het rijden met 120, met die auto's van toen.
Tegenwoordig niet natuurlijk, je merkt niets bij 200 zelfs.
I´m back.
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:59:53 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161643014
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar die wegen met tegenliggers zijn natuurlijk niet te vergelijken met de behoorlijk veilige snelwegen.
Allicht, snelheid an sich is dan ook niet gevaarlijk of ongevaarlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_161643049
Denk dat het meer en meer appen onderweg er meer mee te maken heeft.
Meer autos hebben ook n touchscreen erin, wat gevaarlijk is want je moet echt kijken op het scherm ipv knoppen die je op de last kan aanpassen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 01:58:22 #116
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161643887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:56 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

[..]

En het aantal kilometers asfalt waar 130 gereden mag worden? Is die korter of langer geworden?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161644241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waar voor verhoging van de maximumsnelheid al voor werd gewaarschuwd blijkt nu al werkelijkheid te worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat er geen enkel rationeel argument te bedenken valt om de verhoging van die maximumsnelheid goed te praten. Want naast meer verkeersslachtoffers leidt het ook tot meer geluidsoverlast voor omwonenden en meer co2 en fijnstofuitstoot (met eveneens de nodige gevolgen voor de volksgezondheid).

Dat kost de samenleving opgeteld honderden miljoenen, dat kan niet anders.

Dat voor hooguit enkele minuten tijdwinst maar vooral een "lekkerder gevoel". Dom rechts regeert. :r
het is veel te vroeg om deze conclusies te trekken
pi_161645638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat kleine truttenschudders steeds meer in trek lijken te komen?
Een crash met zo'n gebakje heeft nu eenmaal sneller fatale gevolgen dan met een dikke Duitse bak.
Dat denk ik ook vaak als ik dan weer een ongeluk zie met van die Fiat Panda autootjes die al indeuken als je er tegen aan leunt :)
Koop een hummer en je overleeft veel sneller :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_161645684
Veel ouderen zaten erbij toch?
http://nos.nl/artikel/210(...)r-verkeersdoden.html
Die hebben minder concentratie, zijn angstiger en krijgen vaker wegrakingen ed (achter het stuur). Lijkt me dus prima te verklaren door de vergrijzing.
  zaterdag 23 april 2016 @ 08:58:59 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161645689
Kost veel meer benzine, stoot meer fijnstof uit en is nu dus ook bewezen is gevaarlijker maar je bent wel 5 4 3 minuten eerder op je bestemming :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 23-04-2016 09:07:31 ]
pi_161645700
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:24 schreef loni55 het volgende:

[..]

Sukkel.
Ontopic: maar ik wil 10 seconden eerder op het werk aankomen!!
stop eens met schelden jambek, beetje mijn mattie uitschelden, dat zal je bezuren
pi_161645737
Het moet gewoon veel duidelijker worden, en met minder grote overgangen van snelheid.

Dus als je uit een 100km/h zone komt eerst een paar km. 120km/h, en dan pas naar de 130km/h.

Goed voorbeeld vind ik het stuk tussen Knooppunt Oudenrijn en afrit De Meern: Vroeger mocht je een stukje voor de afrit van 100km/h naar de 120km/h, en dat bleef zo. Nu is het pas bij de afrit zelf dat je naar de 130km/h mag.

Wat ik dan meestal al doe is als ik een slome voor mij verwacht die niet weet waar het gaspedaal zit ik alvast een baantje naar links ga, zodat ik het gas in kan trappen als het echt naar de 130km/h kan. Interesseert mij niet wat er dan achter mij zit, ik rij zo hard als ik mag :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:22:17 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161645856
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar die wegen met tegenliggers zijn natuurlijk niet te vergelijken met de behoorlijk veilige snelwegen.
80 is niet veiliger, want dan gaan vrachtwagens opeens in de linkerbaan autos inhalen en rare capriolen uithalen.
Zie de 80km zones in AMS en RTM. Ondanks wat milieudefensie en gl altijd zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:27:23 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161645908
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 09:07 schreef Resistor het volgende:
Het moet gewoon veel duidelijker worden, en met minder grote overgangen van snelheid.

Dus als je uit een 100km/h zone komt eerst een paar km. 120km/h, en dan pas naar de 130km/h.

Goed voorbeeld vind ik het stuk tussen Knooppunt Oudenrijn en afrit De Meern: Vroeger mocht je een stukje voor de afrit van 100km/h naar de 120km/h, en dat bleef zo. Nu is het pas bij de afrit zelf dat je naar de 130km/h mag.

Wat ik dan meestal al doe is als ik een slome voor mij verwacht die niet weet waar het gaspedaal zit ik alvast een baantje naar links ga, zodat ik het gas in kan trappen als het echt naar de 130km/h kan. Interesseert mij niet wat er dan achter mij zit, ik rij zo hard als ik mag :+
Dat laatste is echt typisch een NLse instelling en levensgevaarlijk. Ook voor jou zelf, egoprutser. Wacht maar tot je een keer iemand achterop krijgt. Het is dan nog jou schuld ook, want bewijs maar eens dat diegene harder heeft gereden dan jij, terwijl jij met oogkleppen op van baan wisselt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161645926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat kleine truttenschudders steeds meer in trek lijken te komen?
Een crash met zo'n gebakje heeft nu eenmaal sneller fatale gevolgen dan met een dikke Duitse bak.
Denk dat dat zeker meespeelt, mensen hebben minder uit te geven en een middenklasser kost je al gauw 1000 euro aan belasting per jaar.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_161645972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:54 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Dat denk ik ook vaak als ik dan weer een ongeluk zie met van die Fiat Panda autootjes die al indeuken als je er tegen aan leunt :)
Koop een hummer en je overleeft veel sneller :)
Er moeten niet zulke torenhoge belastingen zitten op grotere/veilige auto's. In ieder geval niet als het je enige of eerste auto is. Keuze voor een kleine auto is volgens mij puur gebaseerd op geld en niet op veiligheid.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_161646026
Als je de snelheid verlaagd krijg je ook problemen want dan gaan vrachtwagenchauffeurs weer slalommen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_161646052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:43 schreef Red_85 het volgende:
Het is gl en een doorn in het oog van gl.
Een stijging van 300% lijkt me statistisch significant. Als we minder verkeersongelukken krijgen op snelwegen door weer van 130 naar 120 km/u te gaan, waarom zou je dat dan niet doen? Geen noemenswaardig tijdverlies, verhoudingsgewijs meer minder vervuilende uitstoot en brandstofverspilling, minder lawaai voor de mensen die daar wonen, minder risico op boetes door onduidelijkheden over waar je wel en waar je niet 130 km/u mag rijden. Ik zie geen reden om de 130 km/u in stand te houden voor die paar stukjes waar je harder mag rijden.
Als je graag een coureur wil spelen ga dan naar het circuit toe, regel met wat vrienden dat je daar met elkaar racet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:55:27 #129
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161646152
Waarom heeft het met de snelheid te maken als het jaar daarvoor ook al 130 gereden werd op dezelfde wegen?
pi_161646212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ridiculiseer het maar weer. Ook zo'n eigenschap van 'dom rechts'. :')

Die verhoging naar 130 km/u was werkelijk waar nergens goed voor. 100 en 120 km/u was prima.

Of vinden jullie die marginale tijdswinst en een beetje extra rijplezier / rijbeleving wel al die extra verkeersslachtoffers en maatschappelijke kosten waard?

Zelf ben ik overigens ook een behoorlijke 'petrolhead' maar het plezier van hardrijden heb ik nooit begrepen.
Waarom ga je steeds uit van "marginale tijdswinst"? Niet iedereen rijd maar 50 kilometer op een dag hoor. Als ik ergens 130 kan rijden waar ik anders 100 kon dan tikt dat op een route van 600km best aan hoor.

Daarnaast is het grote probleem het snelheidsverschil met infantiele bejaarden en kort pittige kapsels die rechts 90/100 rijden en met diezelfde snelheid links gaan rijden als ze een vrachtwagen tegenkomen waardoor achterliggers links in de ankers moeten en er een accordeonfile ontstaat. er moet gewoon een minimumsnelheid ingevoerd worden van 120 met uitzondering van vrachtwagens aanhangers en caravans en laatstgenoemden onder permanent inhaalverbod laten vallen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:03:40 #131
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161646258
Op basis van data van 1 jaar kun je niet tot deze conclussie komen. Er zijn nu ook meer auto's op de weg omdat de economie weer aantrekt, ik sta zelf ook steeds vaker in de file. Daar zou het ook aan kunnen liggen.

Veel te makkelijk om nu te gaan lopen roepen dat het door de snelheidsverhoging komt.
pi_161646275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 09:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een stijging van 300% lijkt me statistisch significant. Als we minder verkeersongelukken krijgen op snelwegen door weer van 130 naar 120 km/u te gaan, waarom zou je dat dan niet doen? Geen noemenswaardig tijdverlies, verhoudingsgewijs meer minder vervuilende uitstoot en brandstofverspilling, minder lawaai voor de mensen die daar wonen, minder risico op boetes door onduidelijkheden over waar je wel en waar je niet 130 km/u mag rijden. Ik zie geen reden om de 130 km/u in stand te houden voor die paar stukjes waar je harder mag rijden.
Als je graag een coureur wil spelen ga dan naar het circuit toe, regel met wat vrienden dat je daar met elkaar racet.
130kmp/u racen noemen. :-P je lijkt mijn oma wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 10:05:20 ]
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:05:48 #133
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161646286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom heeft het met de snelheid te maken als het jaar daarvoor ook al 130 gereden werd op dezelfde wegen?
Meer kilometers asfalt waar 130 gereden mag worden. Het aantal snelwegen waar 130 mag is geloof ik gelijk gebleven, echter de totale lengte waarop men 130 mag is wel toegenomen. Lijkt me logisch dat dat ook meetelt.

Plus idd wat iemand eerder aanhaalde, meer oudjes op de weg.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161646365
Het is trouwens op meerdere vlakken zo dat bepaalde mensen moeilijk mee kunnen komen met verbeteringen en nieuwe ontwikkelingen. Normaal ga je er alleen niet dood aan. Het zal volgens mij niet lang duren voor iedereen eraan gewend is en dus netjes 130 gaat rijden en gewoon opletten wat er gebeurt op de weg en het aantal dodelijke ongelukken zal dalen.
pi_161646373
Misschien is meer oudjes op de weg wel een reden om de 130 km/h zones af te schaffen...
pi_161646406
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:04 schreef Silven het volgende:

[..]

130kmp/u racen noemen. :-P je lijkt mijn oma wel.
Ach snappen doe ik het niet, door al dat gepraat en: oh wat erg dat dit kan in Nederland vind ik de stemming hier wel af en toe behoorlijk doorslaan.

Mensen zijn vrij in hun keuzes, als hun te hard buiten de wet om willen rijden dan doen ze dat. Klaar. En als er dan brokken komen, dan zijn hun daarvoor verantwoordelijk. Net hetzelfde met die bekakte mensen die denken: oh, ik rij 120 op de linkerbaan, in mijn achteruitkijkspiegel zie ik iemand aanstormen met het bizarre getal van 140 kmpu! Ik kan naar rechts om hem te laten passeren maar dat doe ik niet! Want dat mag niet! Ik blijf hier rijden! :') Ik lach dan maar altijd omdat ik weet wat hun denken, boeiend.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:17:47 #137
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161646484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Meer kilometers asfalt waar 130 gereden mag worden. Het aantal snelwegen waar 130 mag is geloof ik gelijk gebleven, echter de totale lengte waarop men 130 mag is wel toegenomen. Lijkt me logisch dat dat ook meetelt.

Plus idd wat iemand eerder aanhaalde, meer oudjes op de weg.
Maar dan is het toch logisch dat het aantal doden op die wegen toeneemt? Meer kilometers 130km/uur-wegen betekent meer kans om dood te gaan op die wegen, niet per se door de snelheid maar door de uitbreiding van het wegdek.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:19:08 #138
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161646506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar dan is het toch logisch dat het aantal doden op die wegen toeneemt? Meer kilometers 130km/uur-wegen betekent meer kans om dood te gaan op die wegen, niet per se door de snelheid maar door de uitbreiding van het wegdek.
Daarom, dus ik snap die heisa niet zo goed.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:22:03 #139
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161646538
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daarom, dus ik snap die heisa niet zo goed.
Stel je maakt de maximum snelheid in heel Nederland 120 km/uur. Dan zal je zien dat het aantal doden op de 130km/uur-wegen nul is en het aantal doden op de 120/km-wegen toeneemt. Zou men dan op dezelfde manier redeneren? Dat 130 km/uur veiliger is dan 120/km per uur?
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:25:37 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_161646575
10kmph harder rijden staat gelijk aan 3x meer doden? Iemand loopt met cijfertjes te goochelen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:25:43 #141
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161646578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel je maakt de maximum snelheid in heel Nederland 120 km/uur. Dan zal je zien dat het aantal doden op de 130km/uur-wegen nul is en het aantal doden op de 120/km-wegen toeneemt. Zou men dan tot dezelfde conclusie komen? Dat 130 km/uur veiliger is dan 120/km per uur?
Dat weet jij, dat weet ik, en nog wel meer.
Politiek moet er uiteraard tijd verspilt worden, ze moeten zichzelf aan het werk houden door weer een onderzoekscommisie nr. zoveel dit te laten onderzoeken.
En waar gaat het over?? Er zijn al zo weinig verkeersdoden, en die verkeersdoden blijf je toch altijd houden.

Het gaat niet lukken om 0 verkeersdoden te halen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161646599
Vrij logisch dat ongelukken ernstiger gevolgen hebben door de hogere snelheid.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:28:02 #143
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161646609
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:27 schreef Wespensteek het volgende:
Vrij logisch dat ongelukken ernstiger gevolgen hebben door de hogere snelheid.
Plus de toename van die kleine kutgebakjes op de weg die niks geen kreukelzone hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161646659
Prijs de dag dat zelfrijdende auto's gemeengoed worden. Dan vormen bejaarden en hardrijders van het platteland eindelijk geen risico meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:33:06 #145
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161646686
Zelfrijdende auto's, de horror :{w
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161646709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Zelfrijdende auto's, de horror :{w
Jij lijkt mij ook wel zo'n figuur dat anderen in gevaar brengt op de weg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:35:59 #147
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161646720
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij lijkt mij ook wel zo'n figuur dat anderen in gevaar brengt op de weg.
Dan heb jij een hele verkeerde voorstelling van hoe ik echt ben.
Ben juist een heer in het verkeer en de eeuwige BOB :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161646732
Wat een onzin discussie weer. Er is nog nooit iemand dood gegaan aan snel rijden. Wel aan het te snel afremmen. Ik stel dus voor dat we plotseling tot stilstand komen verbieden.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:44:00 #149
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161646792
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Als je 80 wil rijden op de snelweg dan ga je maar lekker binnendoor via andere wegen. 80 op de snelweg, meteen rijbewijs invorderen
Beetje raar hè als vrachtwagens ook niet harder mogen als 80 km per uur.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:46:20 #150
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161646824
Het verkeer op de weg neemt gewoon toe, en als er meer verkeer op de weg is dan is de kans groter op ongelukken en op meer slachtoffers. Daarbij moet je ook kijken onder welke omstandigheden deze ongelukken gebeuren.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')