quote:Op donderdag 21 april 2016 19:27 schreef Yreal het volgende:
Als ik gewoon wat random nummertjes ga invoeren bij document nummers, krijg ik dan gezeik eigenlijk? Ik heb wat stoelen over, en wil ze wel gewoon inchecken zodat ik zeker weten dat ik gewoon een hele rij heb voor mij en mijn vriendin.
quote:Op donderdag 21 april 2016 19:30 schreef Fogel het volgende:
Je hebt meer boekingen dan personen of wat bedoel je?
quote:Op donderdag 21 april 2016 20:21 schreef ozzietukker het volgende:
In theorie kan je problemen krijgen, aan de andere kant, als je bij Niet-Schengen vluchten via een incheckzuil je boarding pass wilt printen dan moet je op dat moment ook je paspoort invoeren, ook als je al online bent ingechecked en wordt er op dat moment ook een check uitgevoerd, of aan een balie waar men ook het paspoort nodig heeft.
Punt is wel dat er vooraf wel een controle kan zijn geweest op die documentnummers en dat je dus geen incheckzuil kan gebruiken als men daar onregelmatigheden ziet, of bij de boarding gate waar dan een aanvullende controle moet worden uitgevoerd.
Voor vluchten binnen Schengen, KLM medewerkers met vertrek uit Amsterdam kijken niet eens naar mijn ID kaart, ik neem niet eens meer de moeite om deze te tonen.
Geen idee wat ze er mee doen, maar je maakt me wel nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:17 schreef Yreal het volgende:
Ik heb 18 tickets, en maar 2 mensen reizen. Dus ik heb wat extra mensen ingecheckt op documentnummers als 5a enzo. De twee mensen die reizen zijn wel correct ingevoerd. Het is binnen shengen.
Volgens mij word je meestal gevraagd of gegevens correct zijn ingevoerd, of geef je met de click continue aan dat je de gegevens naar waarheid hebt ingevuld. Dan is het volgens mij dus gewoon fraude. Of je er dan ook gezeik mee krijgt, geen idee.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:17 schreef Yreal het volgende:
Ik heb 18 tickets, en maar 2 mensen reizen. Dus ik heb wat extra mensen ingecheckt op documentnummers als 5a enzo. De twee mensen die reizen zijn wel correct ingevoerd. Het is binnen shengen.
ik dacht even leuk te doen, maar niemand ging mee.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:31 schreef Operc het volgende:
[..]
Geen idee wat ze er mee doen, maar je maakt me wel nieuwsgierig.Hoe kom je aan 18 tickets?
Ik had ooit eens 56 boekingen en uiteindelijk 50 reizigers. Van die overige 6 had ik wel namen ingevuld maar heb ik uiteindelijk niet ingecheckt. Maakte niets uit.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:17 schreef Yreal het volgende:
Ik heb 18 tickets, en maar 2 mensen reizen. Dus ik heb wat extra mensen ingecheckt op documentnummers als 5a enzo. De twee mensen die reizen zijn wel correct ingevoerd. Het is binnen shengen.
Mensen die online zijn ingecheckt en niet naar het vliegveld komen gaan ze echt niet zoeken hoor. Als die niet op tijd bij de gate zijn gaat ie gewoon dicht. Het is natuurlijk een ander verhaal als je bagage hebt ingecheckt in het ruim, dan gaan ze je inderdaad omroepen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:08 schreef Fogel het volgende:
Hou er rekening mee dat je de belastingen terug kan vragen voor de ongebruikte tickets. Ligt aan de regels van de maatschappij of dat ook nog kan na het inchecken. En... Als je mensen inchecked die vervolgens niet bij de gate komen, dan vertraag je mogelijk de vlucht omdat ze die mensen gaan zoeken/pagen.
Niet zo handig voor jou en alle andere passagiers.
Zet erbij dat het een aanname van je is als je de volgende keer zoiets neerzetquote:Op vrijdag 22 april 2016 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mensen die online zijn ingecheckt en niet naar het vliegveld komen gaan ze echt niet zoeken hoor. Als die niet op tijd bij de gate zijn gaat ie gewoon dicht. Het is natuurlijk een ander verhaal als je bagage hebt ingecheckt in het ruim, dan gaan ze je inderdaad omroepen.
naja het is ryanair. Die gaan echt niet wachten.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zet erbij dat het een aanname van je is als je de volgende keer zoiets neerzet
Ligt vast aan de maatschappij en/of de status van de passagier, want mij roepen ze wel soms op terwijl ik alleen handbaggage heb en online (ok, via een app) incheck, maar het dus zeer zeker geen universeel iets dat ze pertinent niet op zoek gaan.
waarom heb je niet gewoon namen ingevuld? of van tevoren even met Ryanair gemaild?quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:05 schreef Yreal het volgende:
Maar ik hoef me dus niet echt zorgen te maken dat ik geflagged ga worden?
Oh er staan wel gewoon namen, alleen de reisdocumenten slaan nergens op.quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom heb je niet gewoon namen ingevuld? of van tevoren even met Ryanair gemaild?
Ze roepen je alleen op als je boarding pass gescand is. Dus voor je door security gaat scannen ze je. Dan ben je dus op het vliegveld en als je dan niet verschijnt roepen ze je om. Als je bijv. München (waar ze met het oog controleren) geen bagage afgeeft is er ook geen call. Dan weten ze niet dat je op het vliegveld bent.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zet erbij dat het een aanname van je is als je de volgende keer zoiets neerzet
Ligt vast aan de maatschappij en/of de status van de passagier, want mij roepen ze wel soms op terwijl ik alleen handbaggage heb en online (ok, via een app) incheck, maar het dus zeer zeker geen universeel iets dat ze pertinent niet op zoek gaan.
Aangepast.quote:Op vrijdag 22 april 2016 06:20 schreef Cat22 het volgende:
Dat lijstje van voorgaande delen kan inmiddels toch wel uit de OP? Is al in geen tijden meer bijgehouden ook. Link naar 'Hoe kom ik van A naar B' is ook ietwat verouderd. Misschien naar de reeks verwijzen daar?
Bij vluchten buiten de Schengen kan ik me alleen herinneren dat ze met de hand kijken of je een boarding pass en een passport hebt vóór de security check en dat ze alleen bij Schengen je boarding pass electronisch scannen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:12 schreef XL het volgende:
Ze roepen je alleen op als je boarding pass gescand is. Dus voor je door security gaat scannen ze je. Dan ben je dus op het vliegveld en als je dan niet verschijnt roepen ze je om. Als je bijv. München (waar ze met het oog controleren) geen bagage afgeeft is er ook geen call. Dan weten ze niet dat je op het vliegveld bent.
Er zijn verschillende manieren waarop ze kunnen weten of je op het vliegveld bent:quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij vluchten buiten de Schengen kan ik me alleen herinneren dat ze met de hand kijken of je een boarding pass en een passport hebt vóór de security check en dat ze alleen bij Schengen je boarding pass electronisch scannen.
Maar dan geen echte namen?quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh er staan wel gewoon namen, alleen de reisdocumenten slaan nergens op.
Oh wauw, dat is wel een keertje lachen om te doenquote:Op vrijdag 22 april 2016 16:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dan geen echte namen?
*ding dong*
Last call for mister Butts. Mister Seymour Butts please proceed to the gate, you are delaying the flight.
Simpsons did itquote:Op vrijdag 22 april 2016 16:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dan geen echte namen?
*ding dong*
Last call for mister Butts. Mister Seymour Butts please proceed to the gate, you are delaying the flight.
Voor luchtvaartmaatschappijen is het omroepen van personen vooral van toepassing als men bagage heeft ingechecked want dan moet men de bagage van boord halen als men niet op komt dagen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:23 schreef XL het volgende:
[..]
Er zijn verschillende manieren waarop ze kunnen weten of je op het vliegveld bent:
1) Overstap uit aangekomen vlucht
2) Security scan van Boarding Pass
3) Baggage afgegeven
4) Duty Free Boarding Pass scan
5) Boarding Pass geprint op een kiosk
Als ze 1 van die aanwijzingen hebben zullen ze vaak omroepen. Hebben ze niks dan roepen ze vermoedelijk ook niet om.
Van dit vliegtuig weet ik het niet, maar ik heb wel eens bij een andere maatschappij op zo'n plek gezeten. Er is wel een entertainmentsysteem, maar die zit in de muur voor je dus die zit verder weg dan normaal gesproken. Bij de vier stoelen in het midden kan de beenruimte juist best krap zijn, want voor je is een muur ipv. dat je je voeten onder de stoel voor je kan steken.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:24 schreef Travelboy het volgende:
Hoi allemaal,
Wij vliegen binnenkort met de airbus 330-300 van Brussels Airlines naar New York.
Nu zat ik even te kijken op de plattegrond van het vliegtuig en vraag ik me wat af.
Heb je wel of niet een entertainment systeem bij nooduitgang stoelen? Het lijkt zo beschreven dat je het niet hebt.
Ik wilde kijken voor extra beenruimte, maar dan ga ik denk ik toch liever voor een normale stoel met wél zo'n systeem.
Link:http://www.seatguru.com/a(...)p?flightno=501&date= (rij 32)
Die zit met een arm vast aan de stoelleuning:quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:24 schreef Travelboy het volgende:
Hoi allemaal,
Wij vliegen binnenkort met de airbus 330-300 van Brussels Airlines naar New York.
Nu zat ik even te kijken op de plattegrond van het vliegtuig en vraag ik me wat af.
Heb je wel of niet een entertainment systeem bij nooduitgang stoelen? Het lijkt zo beschreven dat je het niet hebt.
Ik wilde kijken voor extra beenruimte, maar dan ga ik denk ik toch liever voor een normale stoel met wél zo'n systeem.
Link:http://www.seatguru.com/a(...)p?flightno=501&date= (rij 32)
Het schermpje zit in de stoelleuning, evenals het tafeltje die je dan moet opvouwen en uitklappen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Van dit vliegtuig weet ik het niet, maar ik heb wel eens bij een andere maatschappij op zo'n plek gezeten. Er is wel een entertainmentsysteem, maar die zit in de muur voor je dus die zit verder weg dan normaal gesproken. Bij de vier stoelen in het midden kan de beenruimte juist best krap zijn, want voor je is een muur ipv. dat je je voeten onder de stoel voor je kan steken.
helemaal met je eens, ding is trouwens ook dat die plaatsen altijd vol zitten, dus je hebt gegarandeerd altijd een buurman. Die waarschijnlijk ook nog groot is.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het schermpje zit in de stoelleuning, evenals het tafeltje die je dan moet opvouwen en uitklappen.
Luchtvaartmaatschappijen verkopen deze stoelen vaak voor extra kosten, maar ik vind dit persoonlijk absoluut geen fijne plekken.
Allereerst ben ik gewoon onhandig, op het uitklaptafeltje zonder rugleuning als opvangwand is mijn Samsung Note, water of ander drinken en eten zeker een keer naar beneden gevallen, en je kan vaak de voeten niet kwijt als men geen uitsparing onderin heeft waardoor je per saldo minder ruimte hebt.
En last, but not least, je kan daar geen handbagage plaatsen bij het landen en opstijgen, ook dat is soms onhandig.
quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:30 schreef Roger_ het volgende:
[..]
helemaal met je eens, ding is trouwens ook dat die plaatsen altijd vol zitten, dus je hebt gegarandeerd altijd een buurman. Die waarschijnlijk ook nog groot is.
Zelf probeer ik altijd een gangpad stoel te bemachtigen waar niemand in de midden stoel zit.
Dit herinnert mij eraan, ik moet toch nog even gaan klagen bij BA. Die hebben mij (ook al had ik bagage aan boord!), maar ook twee anderen van een vertraagde aansluitende vlucht (en ook met bagage aan boord) meer dan 13 minuten voor vertrektijd bij de gate weg gebonjourd. Toen waren de koffers al van boord! Vooral lullig omdat het al de laatste vlucht van de dag was.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:18 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast hanteren luchtvaartmaatschappijen strakke deadlines voor het sluiten van de gate, als je 10 minuten voor vertrek niet aanwezig bent, geen bagage hebt ingechecked kan men vrij gemakkelijk de gate sluiten en kan je de toegang ontzegd worden. [...], en dat is niet zo goed voor de 'carrière' van het grondpersoneel.
Dat je een vertraagde vlucht niet haalt is trouwens altijd buiten jouw schuld. Ik vind het altijd mooi om te zien mensen die rennen over een luchthaven. Dat is namelijk echt niet nodig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 00:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dit herinnert mij eraan, ik moet toch nog even gaan klagen bij BA. Die hebben mij (ook al had ik bagage aan boord!), maar ook twee anderen van een vertraagde aansluitende vlucht (en ook met bagage aan boord) meer dan 13 minuten voor vertrektijd bij de gate weg gebonjourd. Toen waren de koffers al van boord! Vooral lullig omdat het al de laatste vlucht van de dag was.
Had op Flyertalk ook al vernomen dat dat meer dan 10 min van tevoren toch niet echt hoort.
(Staat los van dat ik natuurlijk gewoon op tijd had moeten zijn, vandaar dat ik er niet veel werk van gemaakt heb. 'k Vond het ook vooral lullig voor die andere twee, die echt buiten eigen schuld laat waren.)
En ook nooit een omroepbericht gehoord dus die ervaring ook gemist!
Bij Air Regional / Air France nooit enig probleem voor de aansluitende vlucht op CDG naar AMS. vanuit Nantes altijd een late vlucht, werd je bij de aankomst gate opgewacht, naar beneden gedirigeerd en met een busje naar de gate van al wachtende vlucht naar AMS gereden. Ging altijd goed want ik denk dat het een dure aangelegenheid zou worden voor AF om een diner, overnachting en financiele compensatie te moeten regelen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit nog een verschil tussen kunnen en willen. Ben ook al eens van de volgende vlucht gehaald omdat de eerste vertraagd was. Bij de balie waren ze verbaasd dat ik er was, maar het was geen probleem om me toch aan boord te krijgen (deze vlucht bleek wel vrij leeg te zijn) zelfs al was ik al op de volgende vlucht gezet. Mijn koffer stond de volgende dag netjes bij het hotel, want die hadden ze niet meegekregen.
Is inmiddels wel zo'n 10 jaar geleden. Vrees dat KLM dat soort service inmiddels ver achter zich heeft gelaten.
Ik denk dat 600-650 euro eigenlijk best wel een redelijke prijs is want wanneer je er een ticket DMK-HAN vv bij moet kopen kost dat ook wel wat. Cross border tickets van AirAsia zijn op geen enkele route anders dan DMK-KUL meer echt goedkoop. Reken maar op minstens 100 euro retour. Met KLM zeker naar CDG en dan verder met Vietnam Airlines? Etihad moet je geluk hebben met de overstap tijden. Maar wanneer je flexibel bent kun je ook eens kijken nasr de routes naar KUL en SIN want vandaar uit is het aanbod van LCC's wat groter dan vanuit BKK/DMK. Maar nogmaals, voor die prijs zou ik dat open jaw ticket gewoon boeken want in de combi wordt het toch niet echt veel goedkoper en hoef he ook je bagage niet opnieuw in te checken op de overstapplaats.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Maryn. het volgende:
Ik wil in september ergens naar Vietnam. Een retourticket AMS > Hanoi en Ho Chi Minh > AMS is rond de 600-650 met een maatschappij als Etihad of KLM.
Kan het het waard zijn om losse tickets bijv. te kopen naar Bangkok en vanaf daar door te vliegen naar Vietnam? Hebben jullie ervaring mee met dit losse boeken?
Als je met KLM die prijs kunt krijgen, waarom dan moeilijk doen om 2 of 3 tientjes te sparen. Etihad is hetzelfde verhaal, zeer comfortabele maatschappij maar daar heb je een overstap.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Maryn. het volgende:
Ik wil in september ergens naar Vietnam. Een retourticket AMS > Hanoi en Ho Chi Minh > AMS is rond de 600-650 met een maatschappij als Etihad of KLM.
Kan het het waard zijn om losse tickets bijv. te kopen naar Bangkok en vanaf daar door te vliegen naar Vietnam? Hebben jullie ervaring mee met dit losse boeken?
Met zowel KLM als met Etihad heb je een overstap, met KLM wat eerder in Parijs en dan met een partner verder, met Etihad wat meer halverwege.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:07 schreef XL het volgende:
[..]
Als je met KLM die prijs kunt krijgen, waarom dan moeilijk doen om 2 of 3 tientjes te sparen. Etihad is hetzelfde verhaal, zeer comfortabele maatschappij maar daar heb je een overstap.
Overstap naar BKK en dan nog een lokaal retourtje zou ik nooit doen. Hoe moeilijker je de reis maakt, hoe groter de kans op problemen.
O'Hare is niet het fijnste vliegveld. Overstappen opneen binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan daar, maar weet wel dat er voorbij de security geen enkele restaurant faciliteit is, volgens mij een paar karretjes die wat drinken en snoepgoed verkopen en dan heb je het wel gehad. Zelfs geen bar aan airside. Die zijn er alleen aan de landside en dan nog behoorlijk beperkt ook. Je komt de tijd wel door maar fijn is het niet daar in Chicago.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:35 schreef Copa het volgende:
Wie is op de Luchthaven van Chicago geweest? Is alles overzichtelijk en makkelijk te vinden? En hebben ze daar McDonald's, Starbucks en zo? Moet volgende maand daar 4,5 uur wachten bij een tussenstop dus wil even weten wat er allemaal te doen is en zo.
Thanks! Vorig jaar met Etihad gevloge, beviel goed. Hoe bevalt Turkish Airlines jullie?quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met zowel KLM als met Etihad heb je een overstap, met KLM wat eerder in Parijs en dan met een partner verder, met Etihad wat meer halverwege.
Verder inderdaad, Air Asia is leuk om wat rond te reizen, maar als directe connectie op een internationale vlucht niet handig, want als de voorgaande vluchten vertraging hebben dan zit je direct.
Aan de andere kant, als je echt nog in Thailand een paar dagen wil doorbrengen dan is het weer wel prima te doen, alleen met de vlucht terug moet je dan wel wat marge inbouwen. Vanaf Kuala Lumpur zal het zoals Buzz aangeeft inderdaad wat goedkoper zijn naar Vietnam, maar naar Kuala Lumpur (hoewel nog steeds niet duur) is het net wat duurder dan naar Bangkok vliegen, en niet alle ME3 maatschappijen hebben, zeker op de terugweg, fijne overstaptijden in het ME3 land, omdat men wat minder vliegt naar KUL en je dus wat langer moet wachten. En 23.30 aankomen en dan 09.30 doorvliegen breekt je.
Wat je weer wel kan doen is een zogenoemde Open Jaw boeken, heen AMS-BKK, en terug SGN-AMS, met Etihad zijn de overstaptijden terug niet optimaal, met mijn vrienden van Turkish is het wat beter, en zit je in de 520 euro categorie. Tip, kies wel voor de 13.55 met vertrek uit Amsterdam vlucht, want als je dan vertraging hebt kan je nog met een latere vlucht naar Bangkok mee.
Kan je ook vinden via Skyscanner.
Ticket enkele reis vanaf Bangkok met Air Asia , Nok Air, Scoot, Jet Star, Viet Jet en wat al niet meer is er tussen de 50-100 euro met bagage.
Turkish Airlines is denk ik het beste wat je in Europa vind. Longhaul uitstekende verzorging maar de IFE is wat minder, wat mij in het geheel niet boeit.quote:Op zondag 24 april 2016 00:43 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Thanks! Vorig jaar met Etihad gevloge, beviel goed. Hoe bevalt Turkish Airlines jullie?
Ah, balen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
O'Hare is niet het fijnste vliegveld. Overstappen opneen binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan daar, maar weet wel dat er voorbij de security geen enkele restaurant faciliteit is, volgens mij een paar karretjes die wat drinken en snoepgoed verkopen en dan heb je het wel gehad. Zelfs geen bar aan airside. Die zijn er alleen aan de landside en dan nog behoorlijk beperkt ook. Je komt de tijd wel door maar fijn is het niet daar in Chicago.
Mcdonalds, starbucks, alles hebben ze op ORD. Lekkere taco's bij zo'n taco-keten. Verschillende bars en een food court. Weet niet waar Buzz1291 was, maar ORD is een volwassen HUB-airport. Beetje oud en druk, maar prima faciliteiten. Was er afgelopen 11 mnd 4x met lufthansa en american en kwam met beide maatschappijen in dezelfde terminal.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
O'Hare is niet het fijnste vliegveld. Overstappen opneen binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan daar, maar weet wel dat er voorbij de security geen enkele restaurant faciliteit is, volgens mij een paar karretjes die wat drinken en snoepgoed verkopen en dan heb je het wel gehad. Zelfs geen bar aan airside. Die zijn er alleen aan de landside en dan nog behoorlijk beperkt ook. Je komt de tijd wel door maar fijn is het niet daar in Chicago.
Maar dan toch allen wel vóór de security op de internationale terminal herrinner ik me van drie jaar geleden voor het laast. Achter de security praktisch niets aanwezig zoals ik al zei. Of ze moeten grondig aangepast hebben de laatste tijd.quote:Op zondag 24 april 2016 07:44 schreef XL het volgende:
[..]
Mcdonalds, starbucks, alles hebben ze op ORD. Lekkere taco's bij zo'n taco-keten. Verschillende bars en een food court. Weet niet waar Buzz1291 was, maar ORD is een volwassen HUB-airport. Beetje oud en druk, maar prima faciliteiten. Was er afgelopen 11 mnd 4x met lufthansa en american en kwam met beide maatschappijen in dezelfde terminal.
Heb dezelfde ervaring, al wel tijdje geleden overigens. Jaartje of 6 a 7 geledenquote:Op zondag 24 april 2016 09:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan toch allen wel vóór de security op de internationale terminal herrinner ik me van drie jaar geleden voor het laast. Achter de security praktisch niets aanwezig zoals ik al zei. Of ze moeten grondig aangepast hebben de laatste tijd.
Het zijn mijn 'vrienden' van Turkish, het eten is eigenlijk altijd uitstekend. Al heb je met Turkish wel de 'pech' dat ze op Amsterdam vaak met de A321 komen en daar heb je sommige toestellen met entertainment bij, maar ze zetten ook heel vaak de sardineclass uitvoering in om de vele passagiers mee te kunnen nemen.quote:Op zondag 24 april 2016 00:43 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Thanks! Vorig jaar met Etihad gevloge, beviel goed. Hoe bevalt Turkish Airlines jullie?
Op international kom ik aan, vertrekken altijd gewoon vanuit T1, T2 en T3. Daar is zoals gezegd alles, meerdere mc's en starbucksen iig. Stormbunkers vond ik zelf grappig. Voor US ook goede lounges.quote:Op zondag 24 april 2016 09:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan toch allen wel vóór de security op de internationale terminal herrinner ik me van drie jaar geleden voor het laast. Achter de security praktisch niets aanwezig zoals ik al zei. Of ze moeten grondig aangepast hebben de laatste tijd.
Check in is het aanmaken van je boarding pass. Daarbij kun je een stoel uitzoeken, als je dat nog niet gedaan hebt of als je gereserveerde stoel niet meer beschikbaar is.quote:Op zondag 24 april 2016 14:29 schreef Chunees het volgende:
ik heb een vraag over air berlin,
. Maak ook gebruik van Web Check-in ». Hier heeft u de mogelijkheid om zonder voorafgaande zitplaatsreservering zitplaatsen naast elkaar te kiezen en hoeft u op het vliegveld niet extra in de rij te staan.
is dit gratis een stoel wijzigen?
ik vlieg rechtstreeks naar miami, dus een lange afstandsvlucht.quote:Op zondag 24 april 2016 14:43 schreef XL het volgende:
[..]
Check in is het aanmaken van je boarding pass. Daarbij kun je een stoel uitzoeken, als je dat nog niet gedaan hebt of als je gereserveerde stoel niet meer beschikbaar is.
Ik zie het nergens specifiek vermeld staan.quote:Op zondag 24 april 2016 14:29 schreef Chunees het volgende:
ik heb een vraag over air berlin,
. Maak ook gebruik van Web Check-in ». Hier heeft u de mogelijkheid om zonder voorafgaande zitplaatsreservering zitplaatsen naast elkaar te kiezen en hoeft u op het vliegveld niet extra in de rij te staan.
is dit gratis een stoel wijzigen?
jaquote:Op zondag 24 april 2016 14:29 schreef Chunees het volgende:
ik heb een vraag over air berlin,
. Maak ook gebruik van Web Check-in ». Hier heeft u de mogelijkheid om zonder voorafgaande zitplaatsreservering zitplaatsen naast elkaar te kiezen en hoeft u op het vliegveld niet extra in de rij te staan.
is dit gratis een stoel wijzigen?
Yes.quote:Op zondag 24 april 2016 14:29 schreef Chunees het volgende:
ik heb een vraag over air berlin,
. Maak ook gebruik van Web Check-in ». Hier heeft u de mogelijkheid om zonder voorafgaande zitplaatsreservering zitplaatsen naast elkaar te kiezen en hoeft u op het vliegveld niet extra in de rij te staan.
is dit gratis een stoel wijzigen?
Je kunt inchecken voor vluchten naar de US, maar niet via de App en niet als je pre-flight information niet voldoende is ingevuld. Kijk daarvoor bij Manage My Booking.quote:Op maandag 25 april 2016 13:42 schreef Chunees het volgende:
nog 2 vragen,
klopt het dat ik niet kan inchecken op airberlin voor vluchten na vs? (miami)
als ik geld in euro zet op mijn mastercard, en ik betaal ermee in de vs,word het dan automatisch omgerekend?
Jaquote:Op maandag 25 april 2016 17:20 schreef Chunees het volgende:
Neem a.u.b. de Europese regelingen voor handbagage » voor vloeistoffen in acht:
afzonderlijke flesjes met vloeistof mogen niet meer dan 100 ml bevatten
vakt deo en scheerschuim hier onder?
Alles waar je geen mes of schaar voor nodig hebt om het in stukjes te verdelen.quote:Op maandag 25 april 2016 17:20 schreef Chunees het volgende:
Neem a.u.b. de Europese regelingen voor handbagage » voor vloeistoffen in acht:
afzonderlijke flesjes met vloeistof mogen niet meer dan 100 ml bevatten
vakt deo en scheerschuim hier onder?
Dat aanbod zou ik overigens altijd afslaan, de geboden valutaconversies zijn gewoon crimineel slecht.quote:Op maandag 25 april 2016 14:15 schreef XL het volgende:
Ja, met de koers die je credit card hanteert en soms ook met de koers van de winkel. Dan kun je op de betaalterminal eur of usd zelf kiezen.
twitter:Wilmer twitterde op zondag 20-09-2015 om 15:29:01Commission "free". Well, apart from the 20 extra pounds you're charging. Why is this even legal? http://t.co/GyWNjBNCat
reageer retweet
Er zijn ook crimineel slecht creditcards, dan is de buitenlandtoeslag en exchange rate zo slecht dat je betere een andere slechte koers kan nemen.quote:Op maandag 25 april 2016 22:17 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat aanbod zou ik overigens altijd afslaan, de geboden valutaconversies zijn gewoon crimineel slecht.
Vergelijkbaar met bijvoorbeeld:twitter:Wilmer twitterde op zondag 20-09-2015 om 15:29:01Commission "free". Well, apart from the 20 extra pounds you're charging. Why is this even legal? http://t.co/GyWNjBNCat[ afbeelding ] reageer retweet
Probeer het (over)morgen weer.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:08 schreef cvg het volgende:
Vraag over inchecken bij ryanair, we vliegen 26 mei en terug 2juni. nu zou ik dus kunnen inchecken en dat gaat niet helemaal, ik heb alle paspoort nummer en zo ingevuld, stoelen waren al toegewezen want extra voor betaald en dan staat er doorgaan en gebeurt er verder niks??
kan je alleen inchecken als je ook de terugvlucht kan inchecken of zou er wat anders zijn,
kan niet chatten met medewerkers te druk.
Wie weet.....
Ik neem aan van wel. 2 weken terug met die dronken pool waren ze toch ook retesnel erbij weer. Maar ik vlieg morgen en ben blij als ik achter de douane ben.quote:
he, en dat wist ik dus niet. Ik in dorp eruit, werd ik me toch in een uithoek gedropt waar ik een eeuwigheid moest wachten op een vliegveld busquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die Zaventem als luchthaven gebruiken; het station onder het vliegveld is weer open.
De ticketbalie is gesloten (maar er zijn veel automaten). Er staan 3-4 militairen op ieder perron en de roltrappen zijn buiten bedrijf, maar de treinen rijden gewoon.
Wel irritant dat de rij naar het station buitenom is en voor een groot deel dezelfde rij is als de incheckrij.
Ohja, ook dat nog.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:14 schreef XL het volgende:
[..]
Er zijn ook crimineel slecht creditcards, dan is de buitenlandtoeslag en exchange rate zo slecht dat je betere een andere slechte koers kan nemen.
Ja klopt, zie Zaventem!quote:Op woensdag 27 april 2016 00:52 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Als het er niet veilig was was het wel gesloten toch?
Nou, laat maar even weten of je het overleefd hebt.quote:Op woensdag 27 april 2016 00:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel. 2 weken terug met die dronken pool waren ze toch ook retesnel erbij weer. Maar ik vlieg morgen en ben blij als ik achter de douane ben.
( en toch laat ik mij niet afschrikken dus neem eerst een koffie voor de douane)
Toen ik vorige week keek of het station open was wisten ze nog niet of en wanneer het open zou gaan. Maar gister was het dus openquote:Op woensdag 27 april 2016 01:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
he, en dat wist ik dus niet. Ik in dorp eruit, werd ik me toch in een uithoek gedropt waar ik een eeuwigheid moest wachten op een vliegveld bus
Maar dat hele gedoe pakken ze wel aardig op daar. Behoorlijk provisorisch, maar het werkt wel. De beveiliging is echt heel scherp. Genoeg mensen zien afdruipen die er gewoon niet in kwamen.
Oké, als je het zo bekijkt is Schiphol niet veilig. Maar dat is jouw stadscentrum, gemeentehuis, lijnbus, kruidenier en zelfs je eigen straat dan ook niet.quote:
Ik weet niet waar je heen gaat, maar als je niet naar een noord Europees land vliegt, dan is de kans groter dat de reis van het vliegveld op de plaats van bestemming naar je hotel gevaarlijker is als je hele vliegreis.quote:
Hoezo?quote:Op woensdag 27 april 2016 10:21 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Maar wat is dit eigenlijk voor vraag man
Nee dat klopt, maar door Zaventem wordt ik opeens nerveus.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Oké, als je het zo bekijkt is Schiphol niet veilig. Maar dat is jouw stadscentrum, gemeentehuis, lijnbus, kruidenier en zelfs je eigen straat dan ook niet.
Ik kom vanuit Detroit met overstappen in Chicago en Londen, en dat lijken me toch veiliger dan Schiphol.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:53 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je heen gaat, maar als je niet naar een noord Europees land vliegt, dan is de kans groter dat de reis van het vliegveld op de plaats van bestemming naar je hotel gevaarlijker is als je hele vliegreis.
*vergelijkend onderzoek over veiligheid van Schiphol vs Chicago en Londen opduikt*quote:Op woensdag 27 april 2016 14:03 schreef Copa het volgende:
[..]
Hoezo?Ik wil gewoon veilig landen dus ik denk ik vraag het even.
[..]
Nee dat klopt, maar door Zaventem wordt ik opeens nerveus.
[..]
Ik kom vanuit Detroit met overstappen in Chicago en Londen, en dat lijken me toch veiliger dan Schiphol.
Schiphol is veiligerquote:Op woensdag 27 april 2016 14:03 schreef Copa het volgende:
Ik kom vanuit Detroit met overstappen in Chicago en Londen, en dat lijken me toch veiliger dan Schiphol.
Wat heeft Michigan hiermee te maken?quote:Op woensdag 27 april 2016 14:44 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Schiphol is veiliger
Detroit 43 moorden per 100 000 inwoners, Amsterdam 3
APK hebben ze niet in Michigan.
Wegen zijn op veel plaatsen in slechte staat
Ik denk dat je gebrek aan intelligentie een groter gevaar voor je is dan terrorisme.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:48 schreef Copa het volgende:
[..]
Even opgezocht en het blijkt een staat te zijn. Ik dacht dat dat een stad was.
Wat doe je eigenlijk in Detroit als ik vragen mag?quote:Op woensdag 27 april 2016 20:48 schreef Copa het volgende:
[..]
Even opgezocht en het blijkt een staat te zijn. Ik dacht dat dat een stad was.
per trein was het goed te doen. Vanaf de gate stond ik in 15 minuten bij de trein.quote:Op woensdag 27 april 2016 08:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Toen ik vorige week keek of het station open was wisten ze nog niet of en wanneer het open zou gaan. Maar gister was het dus open
Collega deed er vorige week ruim twee uur over om vanaf Zaventem te vertrekken, dus de aanbevolen 3 uur vantevoren aanwezig zijn kan je beter wel naar luisteren. Zijn taxi werd binnen en buiten (met spiegels onder de auto) goed bekeken voor hij richting terminal mocht.
Dus, het begint allemaal weer te werken aldaar, maar je moet voor alles meer tijd berekenen, zowel naar als van het vliegveld (al was de taxirij korter dan normaal gister, maar ik moest Brussel zelf niet in).
je hebt je goed in gelezen waar je heen reist. maar bent er van overtuigd dat je weet wat de veiligheidssituatie is ? Echt.... zucht........quote:Op woensdag 27 april 2016 20:48 schreef Copa het volgende:
[..]
Even opgezocht en het blijkt een staat te zijn. Ik dacht dat dat een stad was.
M'n oud-oom opzoeken die al 87 is, ik wilde hem graag nog eens ontmoeten voordat het te laat is.quote:Op woensdag 27 april 2016 21:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk in Detroit als ik vragen mag?
Je stelt me gerust. Bedankt.quote:Over Schiphol: De luchthaven heeft dagelijks ongeveer 158000 passagiers. In het onwaarschijnlijke geval dat er een aanslag is op de dag waarop jij aankomt, en er zijn laten we zeggen 158 doden (dat is heel veel, een stuk meer dan op Zaventem) dan is de kans alsnog slechts 1 op 1000 dat jij er het leven laat.
Dus het valt wel mee allemaal.
Ik ben meer geintresseerd in Zuid-Amerika, Europa en Azië. Noord-Amerika trekt me totaal niet, vandaar dat ik er ook nooit iets over lees of er iets over op zoek.quote:
Preciesquote:Op woensdag 27 april 2016 21:43 schreef Copa het volgende:
Je stelt me gerust. Bedankt.
Echt, telkens als iemand z'n tas ergens laat staan schrik ik me kapot. Volgens mij doe ik nu juist wat terroristen willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |