abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161611445
Aanslag Brussel

Officiele verhaal.
Tijdlijn
DE AANSLAGEN IN BRUSSEL VAN MINUUT TOT MINUUT - Standaard
Wat we nu weten over de aanslagen in Brussel - NRC
Tijdlijn aanslagen België - Telegraaf
Wat gebeurde er tussen 7.58 en 9.11 uur? - Standaard

Dinsdag
08:00: Eerste explosie - Luchthaven Brussels
08:17: Spoorverkeer van en naar het vliegveld stilgelegd
08:30: Het wordt bekend dat er 2 explosies waren
08:40: Spoedberaad regering over de aanslagen
09:04: Hoogste staat van paraatheid op alle regionale vliegvelden (niveau 4)
09:13: Hoogste staat van paraatheid voor heel België
09:16: Tweet van Charles Michel (Belgische Premier) 'Absolute prioriteit gaat naar de slachtoffers en naar de hulpverlening op de luchthaven.'
09:20: Explosie in metrostation Maalbeek
09:33: Alle metrostations dicht
09:40: Callcenter geopend (1771) Waar mensen terecht kunnen voor vragen. ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel geopend voor mensen die aan willen geven dat ze in veiligheid zijn
10:00: Opvangcentra gaan open voor gestrande passagiers
10:33: Nationale 'lockdown' gaat in werking. Premier Michel vraagt iedereen te blijven waar ze zijn
11:00: Treinstations gesloten in Brussel en omstreken
11:23: Het word door de federale politie bevestigd dat het om een aanslag gaat
11:27: Nieuwsploegen worden ontruimd uit Wetstraat om een nieuwe bommelding
11:29: Europa veroordeelt de aanslag
11:41: Persconferentie van Charles Michel: Ze vreesden een aanslag en die is gekomen
12:55: Zuidertoren ontruimd nadat er 2 verdachte paketten zijn gevonden
13:12: Navo secretaris generaal spreekt van een laffe aanval
13:16: de VUB-campus in Etterbeek wordt ontruimd na een 'concrete dreiging' Een half uur later volgt een gecontroleerde explosie
13:21: Dodental van de aanslagen is opgelopen naar 14 op het vliegveld en 20 in het metrostation, ook zijn er 80 gewonden gemeld
13:52: Voorzitter van de Moslimexectieve veroordeeld de aanslagen zonder enige voorbehoud en roept iedereen op om niet toe te geven aan de poging tot destabiliseren
13:55: Één terorrist is nog voortvluchtig, twee bommengordels zijn afgegaan en die van de voortvluchtige niet
14:17: Persconferentie Burgermeester Brussel 'Brussel is getroffen door nooit eerder gezien moordadig geweld'
15:21: Obama betuigd zijn medeleven en zegt alles te willen doen om hun bondgenoot bij te staan. 'we moeten samen vechten tegen terrorisme'
15:28: Bewakingsbeelden van de drie vermoedelijke daders zijn vrijgegeven
15:44: Drie dagen van nationale rouw afgekondigd
16:00: Treinstations heropend maar met maar één ingang en zware toegangscontroles
16:12: Vlaams minister-President Geert Bourgeois betuigd zijn diepste medeleven en geeft aan dat privacy moet kunnen wijken voor veiligheid
16:17: ISIS lijkt de aanslagen op te eisen via hun officiële persbureau 'Amaq News Agency'
16:44: Opsporingsbericht voor derde vermoedelijke terrorist
18:42: Nieuwe explosieven gevonden in Zaventem, alles wordt opnieuw afgezet en de opruimingsdienst keert terug
19:00: Koning Filip zegt geschokt te zijn door de aanslagen en bedankt de hulpverleners en veiligheidsdiensten voor hun inzet die dag
19:13: Huiszoekingen in Schaarbeek leveren een spijkerbom, chemicaliën en een ISIS vlag op, elders in het land worden er ook huiszoekingen gedaan

Woensdag
08:13: Broers IBrahim en Khalid El Bakraoui uit Brussel lijken achter de aanslagen te zitten. (nog niet officieel)
12:00: 1 minuut stilte
13:00: Persconferentie van federaal Pakket bevestigd dat de broers El Bakraoui achter de aansalg zitten Ibrahim in Zaventem en Kahlid in de metro. Derde persoon (Najim Laachraoui) is nog voortvluchtig

Bron

Slachtoffers
Adelma (37) uit Peru
Leopold (20) uit België
Olivier (45) uit België
Elita (41) uit Nederland
Alexander en Sascha Pinczowski uit Nederland
Bart (21) uit België
Loubna (34) uit België
David (53) uit Groot-Brittannië
Jennifer (29) uit Duitsland
Fabienne (51) uit België
André uit België
Nic (49) uit België
Aline (29) uit België
Sabrina (24) uit België
Jing Quan Deng (24) uit China
Justin (30) en Stephanie (29) uit de Verenigde Staten
My Johanna (30) uit Zweden
Patricia Rizzo (48) uit Italië
Lauriane Visart (27) uit België
Raghavendran (31) uit India
Yves (28) uit Congo
Mélanie Defize (29) uit België
Gilles uit België
Berit (63) uit Zweden
Janina (60) uit Polen

Zie voor verdere details en volledige namen en foto's: Slachtoffers Brussel krijgen een gezicht - RTL Nieuws

Gekkigheid
Brussels attacks: Teenager also survived Boston and Paris bombings - Metro

Achtergrond
Whistleblower Edward Snowden claims Belgian spies could have stopped Brussels attacks - Mirror
ZO ERNSTIG IS DE 'ERNSTIGE VEILIGHEIDSSITUATIE' IN EUROPA - HP de Tijd

Alternatieve media (False flag)
Possible Signs Of False Flag In Brussels Now Emerging - Activistpost
The Brussels Attacks - Another False Flag? - Globalresearch
Brussels Attack Looks Like Another False Flag. Here's Why - yournewswire
7 Strange Questions About The Brussels Terror Attacks That The Mainstream Media Is Not Asking - Zerohedge

Former Israeli Intel Operatives Run Security at Brussels Airport - sott

Alternatieve media (Numerologie)
3/22 False Flag! Gladio Strikes Brussels on Satanic Holiday - zengardner

Alternatieve media (Hoax)
http://nodisinfo.com/brussels/

SPOILER: filmpjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvullingen zijn welkom.

Linkjes en artikelen van de voorgaande delen

Zerohedge: Explosive Accusation: Belgium Had "Advance And Precise" Warning About Terrorist Attacks, Did Nothing

3/22 false flag! Gladio strikes Brussels on satanic holiday

Twee bom aanslagen Brussel 22-03-2016

[ Bericht 32% gewijzigd door jogy op 24-04-2016 22:54:19 ]
  donderdag 21 april 2016 @ 21:15:40 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161611464
Ik smul wel van de J0kkebr0k-act.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161611509
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

En acteerervaring heb je niet nodig, want het merendeel van die actreutels acteert nog slechter dan de kinderen in de groep 8 musical. Daarom vallen ze elke keer weer overduidelijk door de mand. Met hun zakdoekje leggen-niemand zeggen-act. Omdat Ze geen echte acteurs kunnen gebruiken, want die zouden wel eens herkend kunnen worden. Dus is het het afval van de acteerclan dat we te zien krijgen.
Ah, er gaan oogjes open. Wel langzaam, maar goed...
  donderdag 21 april 2016 @ 21:18:09 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161611561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ah, er gaan oogjes open. Wel langzaam, maar goed...
Ik leer snel. Zonder dat daar een Lee Strasberg bij aan te pas komt.
  donderdag 21 april 2016 @ 21:20:17 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_161611651
Dus toch.... aanwezig om aapjes te kijken en te smullen van ipv als de nieuwscriticus wat altijd zo stellig wordt beweerd,
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_161611676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Weet jij veel wat die mensen wordt verteld wat het doel is hiervan? Of misschien zijn het wel medewerkers van geheimediensten die gewoon betaald worden om hun smoel te houden.
Als het een hoax is dan weten ze minimaal dat het niet echt is. En grote hoeveelheden mensen hun mond laten houden is echt niet zo eenvoudig. Het is zeker niet een kwestie van 'hier heb je een paar duizend euro, mondje dicht he?'

quote:

Zodra jij weet dat je iets in scène zet waarbij 0 slachtoffers vallen is de drempel om je smoel te houden ook een stuk lager. Schuldgevoel is daardoor al geminimaliseerd. Je voert gewoon een act op...
Die vervolgens in de media wordt gebracht als een terroristische aanslag. Daar zou jij geen rare bijsmaak aan overhouden?

quote:

Ik speculeer maar wat he ;)
Dat was duidelijk ja.

quote:

Er zijn genoeg aanwijzingen, maar daarvoor moet je dus echt tot in diep detail naar de vrijgegeven filmpjes kijken. Om het acteren te kunnen spotten moet je diep gaan. En ja... dat wordt door de meesten als pixelneuken gezien. Soit!
Het lijkt me net zo onmogelijk om dat op basis van filmpjes aannemelijk te maken als het is om op basis van foto's aannemelijk te maken dat wij worden bezocht door kleine groene mannetjes.

Het is niet zomaar lastig, het is onmogelijk.

In een rechtszaak zouden we zoeken naar 'means, motive and opportunity'. Als het gaat om de vermeende hoax is het onduidelijk of er een 'misdrijf' is gepleegd en ontbreekt het aan alle drie.

En dan kan ik alleen maar concluderen dat deze hoax 100% op niets is gebaseerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161611778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:19 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Hij duikt overal op

Half-Life... _O_

Daar moest ik ook meteen aan denken. Man.. daar heb ik wat uurtjes ingestoken vroeger.
pi_161611915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:58 schreef oompaloompa het volgende:
Hoe word je crisisacteur? Lijkt me heel moeilijk recruiten aangezien je best veel mensen nodig hebt en zeker moet weten dat ze niets zeggen, maar dat kun je niet echt uitvinden zonder ze te vertellen wat de baan is.

Moet ook vrij lucratief zijn.
Geen idee. Kan geld,chantage,machtige gevoel,iets spannend voor 'n hele saaie fucked up mens,a common poltical goal enz. zijn.
Misschien de helft van de TV karakters CGI creaties zijn. Er is technologie om dat te doen.
The powers that be are bad, but they aren't SO powerful and bad?
Dat is ook 'n kwestie van vertrouw.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_161611953
quote:
17s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:15 schreef Copycat het volgende:
Ik smul wel van de J0kkebr0k-act.
Hij is overtuigend he :D
pi_161611992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Overtuigender dan die crisisacteurs

BAM

High fives all around
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 21 april 2016 @ 21:28:45 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161612007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:27 schreef Lavenderr het volgende:

Mwoah, niet als je hem wat langer dan vandaag in Brussel kent.
pi_161612035
quote:
12s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah, niet als je hem wat langer dan vandaag in Brussel kent.
True.
pi_161612037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als het een hoax is dan weten ze minimaal dat het niet echt is. En grote hoeveelheden mensen hun mond laten houden is echt niet zo eenvoudig. Het is zeker niet een kwestie van 'hier heb je een paar duizend euro, mondje dicht he?'
Weet jij wat de achtergrond van die mensen is? Wie weet denken ze wel goed bezig te zijn en te strijden voor iets waar zij in geloven.

quote:
Die vervolgens in de media wordt gebracht als een terroristische aanslag. Daar zou jij geen rare bijsmaak aan overhouden?
Dat ligt er aan. Zie hierboven.
quote:
Het lijkt me net zo onmogelijk om dat op basis van filmpjes aannemelijk te maken als het is om op basis van foto's aannemelijk te maken dat wij worden bezocht door kleine groene mannetjes.
Het is niet zomaar lastig, het is onmogelijk.
Durf jij je handen daarvoor in het vuur te steken?

Als jij die scènes die ik gepost heb goed bekijkt, dan zie jij pro's aan het werk die de situatie om weten te buigen naar hun eigen hand om zo op een structurele en geordende manier hulp te verlenen en omstanders weg te houden?

Knap als jij dat kunt ontdekken.

quote:
In een rechtszaak zouden we zoeken naar 'means, motive and opportunity'. Als het gaat om de vermeende hoax is het onduidelijk of er een 'misdrijf' is gepleegd en ontbreekt het aan alle drie.

En dan kan ik alleen maar concluderen dat deze hoax 100% op niets is gebaseerd.
Means, motive and opportunity. Kijk alleen maar even goed naar het (geo)politieke wereldtoneel en wellicht dat je dan means, motive an opportunity kunt bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 21:29:45 ]
pi_161612488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Weet jij wat de achtergrond van die mensen is? Wie weet denken ze wel goed bezig te zijn en te strijden voor iets waar zij in geloven.

[..]

Dat ligt er aan. Zie hierboven.
Een totaal of grotendeels onbekende organisatie waarvan de leden in grote getale zo'n operatie uitvoeren, zonder dat iemand anders dat opmerkt, en die in staat zijn tot absolute geheimhouding? Je kunt het nooit uitsluiten, maar het zou mij persoonlijk erg verbazen.

quote:

[..]

Durf jij je handen daarvoor in het vuur te steken?
Spreekwoordelijk zou ik mijn handen er ook wel voor in zwavelzuur steken. In letterlijke zin doe ik liever geen van beide. ;)

quote:

Als jij die scènes die ik gepost heb goed bekijkt, dan zie jij pro's aan het werk die de situatie om weten te buigen naar hun eigen hand om zo op een structurele en geordende manier hulp te verlenen en omstanders weg te houden?

Knap als jij dat kunt ontdekken.
Ik denk niet dat ik ook maar 1 interessante conclusie uit die filmpjes zou kunnen trekken. Ongeacht de content van die filmpjes.

quote:

[..]

Means, motive and opportunity. Kijk alleen maar even goed naar het (geo)politieke wereldtoneel en wellicht dat je dan means, motive an opportunity kunt bedenken.
Spel ze toch maar uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161612635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een totaal of grotendeels onbekende organisatie waarvan de leden in grote getale zo'n operatie uitvoeren, zonder dat iemand anders dat opmerkt, en die in staat zijn tot absolute geheimhouding? Je kunt het nooit uitsluiten, maar het zou mij persoonlijk erg verbazen.

Je kunt het nooit uitsluiten, maar eigenlijk doe je dat wel. ;)

quote:
Spreekwoordelijk zou ik mijn handen ervoor in in zwavelzuur steken. In letterlijke zin doe ik liever geen van beide. ;)
Het is dan ook niet onmogelijk. Dat weet je waarschijnlijk ook wel.

quote:
Ik denk niet dat ik ook maar 1 interessante conclusie uit die filmpjes zou kunnen trekken. Ongeacht de content van die filmpjes.
Zonde, want er valt zoveel uit op te maken.

quote:
Spel ze toch maar uit.
Nee, daar waag ik me niet aan. Naar motieven en dergelijke kun je alleen maar zwaar gissen. Uit de vrijgegeven filmpjes kun je ze iig niet destilleren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 21:43:04 ]
pi_161612992
Ik kan ook niet uitsluiten dat morgen zwaartekracht niet meer bestaat, maar om daar nou rekening mee te houden is niet echt nuttig.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161613087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
Ik kan ook niet uitsluiten dat morgen zwaartekracht niet meer bestaat, maar om daar nou rekening mee te houden is niet echt nuttig.
Lees mijn ondertitel eens
pi_161613193
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees mijn ondertitel eens
Ik ridiculiseer jou niet maar je argument. Ik ga er van uit dat je begrijpt waarom je argument niet klopte door het voorbeeld maar ik wil het ook wel met meer en gortdroge woorden uitleggen als dat nodig is.
pi_161613329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ridiculiseer jou niet maar je argument. Ik ga er van uit dat je begrijpt waarom je argument niet klopte door het voorbeeld maar ik wil het ook wel met meer en gortdroge woorden uitleggen als dat nodig is.
Er staat ook niet "Ridicule me is like repression"

De kans dat de zwaartekracht morgen ophoudt te bestaan is vele malen kleiner dan dat bepaalde machthebbers de publieke opinie sturen door het in scène zetten van aanslagen op westers grondgebied ten faveure van de eigen politieke agenda.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 22:02:48 ]
pi_161613576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er staat ook niet "Ridicule me is like repression"

De kans dat de zwaartekracht morgen ophoudt te bestaan is vele malen kleiner dan dat bepaalde machthebbers de publieke opinie sturen door het in scène zetten van aanslagen op westers grondgebied ten faveure van de eigen politieke agenda.
Je maakte Molurus belachelijk omdat hij zei het niet theoretisch uit te sluiten maar wel praktisch, hetzelfde als jij, en iedereen heel de dag doet m.b.t. andere aannames waarvan we niet 100% zeker kunnen zijn.
pi_161613613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je maakte Molurus belachelijk omdat hij zei het niet theoretisch uit te sluiten maar wel praktisch, hetzelfde als jij, en iedereen heel de dag doet m.b.t. andere aannames waarvan we niet 100% zeker kunnen zijn.
Waarom maakte ik hem belachelijk? :?
pi_161613653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom maakte ik hem belachelijk? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je kunt het nooit uitsluiten, maar eigenlijk doe je dat wel. ;)

Beantwoordt niet de waarom vraag, moet je misschien je id voor evalueren op een bank :D
pi_161613727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

Beantwoordt niet de waarom vraag, moet je misschien je id voor evalueren op een bank :D
Daar maak ik hem echt niet belachelijk mee hoor. Ik wijs hem er op dat hij het niet totaal wil uitsluiten, maar uit al zijn posts blijkt dat ie juist datgene wel doet.

Als dat belachelijk maken is .. :?
pi_161613750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daar maak ik hem echt niet belachelijk mee hoor. Ik wijs hem er op dat hij het niet totaal wil uitsluiten, maar uit al zijn posts blijkt dat ie juist datgene wel doet.

Als dat belachelijk maken is .. :?
Als aantonen dat je argument niet klopt belachelijk maken is, is dat het ook lijkt me. Wel consistent blijven heh :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')