abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:07:58 #226
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161919432
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van welke campagne beiden gaan voeren. Trump zal het niet nalaten om op alle schandalen in te gaan omtrent Hillary i.t.t. Bernie.
Hmm misschien maar alsnog acht ik hem redelijk kansloos. Is natuurlijk voorbarig gezien iedereen Trump bij aanvang van z'n campagne ook kansloos noemde.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161919877
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hmm misschien maar alsnog acht ik hem redelijk kansloos. Is natuurlijk voorbarig gezien iedereen Trump bij aanvang van z'n campagne ook kansloos noemde.
Precies.

Trump voert een ongekende campagne. Als je zoveel slijk over je heen hebt gehad en je jezelf dan nog overeind weet te houden ben je een haast onverslaanbare kandidaat.

Clinton voert campagne op basis van de naam van haar man (die zelf een succesvolle president was) en om het gegeven dat ze de eerste vrouwelijke president wil worden. Dat zijn haar enige stokpaardjes. Verder heeft ze inhoudelijk weinig toe te voegen. Bovendien verandert ze van mening als de polls daarom vragen. Geen partij voor de harde campagne stijl van Trump.

Donald Trump wordt de volgende president van de Verenigde Staten. Zijn presidentschap zal de wereld veranderen.
pi_161919909
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van welke campagne beiden gaan voeren. Trump zal het niet nalaten om op alle schandalen in te gaan omtrent Hillary i.t.t. Bernie.
Dat zal dan ook andersom gebeuren. Hillary ligt al decennia onder vuur. Het is maar de vraag of ze nog wat nieuws weten op te duikelen, vergeet niet dat de Republikeinse campagne al weinig succesvol werd afgetrapt met een poging Clinton te beschadigen rond dat Benghazi-gedoe.
Dat beschadigen zal bij Trump eenvoudiger zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2016 13:32:49 ]
pi_161919999
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zal dan ook andersom gebeuren. Hillary ligt al decennia onder vuur. Het is maar de vraag of ze nog wat nieuws weten op te duikelen, vergeet niet dat de Republikeinse campagne al weinig succesvol werd afgetrapt met een poging Clinton te beschadigen rond dat Benghazi-gedoe.
Dat beschadigen zal bij Trump eenvoudiger zijn.
Trump heeft geen politieke erfenis nagelaten wat kan worden ingezet om hem te beschadigen. Draaikont Hillary verzuipt hier zowat in. Dat wordt een gemakkelijk een-tweetje voor het campagne team van Trump. :)
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:40:01 #230
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_161920132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Donald Trump wordt de volgende president van de Verenigde Staten. Zijn presidentschap zal de wereld veranderen.
Dat zou maar zo eens kunnen. Verkiezingen worden vooral gewonnen dankzij de twijfelende kiezer die niet in peilingen te vangen is.

Of zijn presidentschap de wereld gaat veranderen valt nog te bezien. En of die verandering dan een verbetering gaat zijn helemaal. Protectionisme en gesloten grenzen zijn in het verleden niet bepaald succesvolle middelen gebleken in het bereiken van een economisch goed klimaat. Amerikaans protectionisme leidt tot Europees en Aziatisch protectionisme. De kans dat hij de wereldeconomie diep het dal in drukt is niet ondenkbaar. En ja dan heeft hij inderdaad de wereld verandert. Daar heb je dan gelijk in.
pi_161920280
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat zou maar zo eens kunnen. Verkiezingen worden vooral gewonnen dankzij de twijfelende kiezer die niet in peilingen te vangen is.

Of zijn presidentschap de wereld gaat veranderen valt nog te bezien. En of die verandering dan een verbetering gaat zijn helemaal. Protectionisme en gesloten grenzen zijn in het verleden niet bepaald succesvolle middelen gebleken in het bereiken van een economisch goed klimaat. Amerikaans protectionisme leidt tot Europees en Aziatisch protectionisme. De kans dat hij de wereldeconomie diep het dal in drukt is niet ondenkbaar. En ja dan heeft hij inderdaad de wereld verandert. Daar heb je dan gelijk in.
Onderschat Trump niet. Het is een succesvolle zakenman en selfmade biljonair. Die kent heus wel het principe van een globaliserende internationale markt.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:28:21 #232
403588 mcmlxiv
pi_161921171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onderschat Trump niet. Het is een succesvolle zakenman en selfmade biljonair. Die kent heus wel het principe van een globaliserende internationale markt.
Over de mate van selfmate wordt nogal verschillend gedacht. Beginnen met ettelijke tientallen miljoenen blijkt toch best heel veel voordeel te hebben dan beginnen met niets.

Als Bill Gates of Warren Buffett de politiek in zouden gaan, ja daar zou ik daadwerkelijk wel wat vertrouwen in hebben. Buffet had in 1950 9.8000 dollar, 7 miljoen in 1962 en een miljard rond 1990.

Trump is vanaf 1971 tot ver in de jaren negentig vooral onder zijn vader Fred, die hem ook nog eens zo'n 50 miljoen heeft nagelaten, actief geweest. Daarbij is totaal onbekend hoeveel hij op dit moment eigenlijk waard is, vier van zijn bedrijven zijn (met schulden van miljarden) bankroet gegaan. Recentelijk nog in 2004 en 2009. Dat maakt Trump voor mij geen succesvol selfmade zakenman. Wanneer ik naar Trump kijk zie ik een gokker, een speler die zijn gebied aan het uitbreiden is naar de internationale politiek.

Dus ja, ik heb mijn reserveringen als het gaat om Donald Trump. Ik zie een politicus die 35% of meer importbelasting wil gaan heffen. Dat heet protectionisme en leidt binnen zeer korte tijd tot dezelfde maatregelen hier en in Azië.

Het grappige is dus dat Trump hoogstwaarschijnlijk delen van zijn eigen programma geweld aan moet doen om uiteindelijk daadwerkelijk die geweldige president te zijn. Goh, is dat niet wat we "traditionele politici" verwijten? Draaikonten en onbetrouwbaar noemen we dat toch?
pi_161939314
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Over de mate van selfmate wordt nogal verschillend gedacht. Beginnen met ettelijke tientallen miljoenen blijkt toch best heel veel voordeel te hebben dan beginnen met niets.

Als Bill Gates of Warren Buffett de politiek in zouden gaan, ja daar zou ik daadwerkelijk wel wat vertrouwen in hebben. Buffet had in 1950 9.8000 dollar, 7 miljoen in 1962 en een miljard rond 1990.

Trump is vanaf 1971 tot ver in de jaren negentig vooral onder zijn vader Fred, die hem ook nog eens zo'n 50 miljoen heeft nagelaten, actief geweest. Daarbij is totaal onbekend hoeveel hij op dit moment eigenlijk waard is, vier van zijn bedrijven zijn (met schulden van miljarden) bankroet gegaan. Recentelijk nog in 2004 en 2009. Dat maakt Trump voor mij geen succesvol selfmade zakenman. Wanneer ik naar Trump kijk zie ik een gokker, een speler die zijn gebied aan het uitbreiden is naar de internationale politiek.

Dus ja, ik heb mijn reserveringen als het gaat om Donald Trump. Ik zie een politicus die 35% of meer importbelasting wil gaan heffen. Dat heet protectionisme en leidt binnen zeer korte tijd tot dezelfde maatregelen hier en in Azië.

Het grappige is dus dat Trump hoogstwaarschijnlijk delen van zijn eigen programma geweld aan moet doen om uiteindelijk daadwerkelijk die geweldige president te zijn. Goh, is dat niet wat we "traditionele politici" verwijten? Draaikonten en onbetrouwbaar noemen we dat toch?
Je loopt veel teveel stappen vooruit. Wat Trump nu bereikt is ongekend. Trump heeft al zijn rivalen weg gespeeld waarbij zijn nominatie nu onvermijdelijk mag worden genoemd. Ik heb hier al veel discussies over gevoerd en waar anderen stoïcijns volhielden dat Trump de nominatie nooit zou krijgen. Ze halen nu hun ongelijk op dezelfde wijze dat men denkt dat Trump de Amerikaanse verkiezingen niet kan winnen. Donald Trump wordt de volgende president van de Verenigde Staten van Amerika.
pi_161939344
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump heeft geen politieke erfenis nagelaten wat kan worden ingezet om hem te beschadigen. Draaikont Hillary verzuipt hier zowat in. Dat wordt een gemakkelijk een-tweetje voor het campagne team van Trump. :)
En Trump is groot geworden in een bedrijfstak waarbij je daarvoor vuile handen nodig hebt. Daar komen zat schandalen uit die Clinton uit kan melken.

Je moet ook niet vergeten dat Clinton al decennia onder vuur ligt maar nooit echt is gebroken daardoor. Men moet iets heel nieuws en spectaculairs bedenken om het publiek in te pakken. Elk schandaal rondom Trump is daarentegen nieuw.
pi_161939380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump is niet eens self-made, aangezien zijn vader al een groot kapitaal bezat. Dat is een illusie die door voorstanders gewekt wordt.

Het alternatief, Cruz was niet veel beter. Extreem conservatief. Het blijft spannend, want Trump vs Clinton betekent kiezen voor het minst slechtste.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_161939494
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En Trump is groot geworden in een bedrijfstak waarbij je daarvoor vuile handen nodig hebt. Daar komen zat schandalen uit die Clinton uit kan melken.

Je moet ook niet vergeten dat Clinton al decennia onder vuur ligt maar nooit echt is gebroken daardoor. Men moet iets heel nieuws en spectaculairs bedenken om het publiek in te pakken. Elk schandaal rondom Trump is daarentegen nieuw.
Als men een ding heeft geleerd van Trump is dat hij niet te pakken is op schandalen. Integendeel, hoe harder zijn tegenstanders hem verketteren hoe populairder Trump wordt. Ook wel het Wilders-effect genoemd.

De Clintons hebben een rijke geschiedenis aan schandalen. Bovendien roept Hillary de ene week dit en vindt ze de andere week weer dat. Heeft ze een politieke geschiedenis nagelaten vol fouten die het campagneteam van Trump tegen haar zal gebruiken. Trump zal Clinton stukje bij beetje afbreken totdat er niks meer af te breken valt. Hillary is geen partij voor Donald. Naamsbekendheid, vrouw zijn en een gouden paplepel maakt nog geen president. Sommige klussen blijven nu eenmaal voorbehouden aan mannen alleen.
pi_161941420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies.

Trump voert een ongekende campagne. Als je zoveel slijk over je heen hebt gehad en je jezelf dan nog overeind weet te houden ben je een haast onverslaanbare kandidaat.

Clinton voert campagne op basis van de naam van haar man (die zelf een succesvolle president was) en om het gegeven dat ze de eerste vrouwelijke president wil worden. Dat zijn haar enige stokpaardjes. Verder heeft ze inhoudelijk weinig toe te voegen. Bovendien verandert ze van mening als de polls daarom vragen. Geen partij voor de harde campagne stijl van Trump.

Ik zie wel echt enorm veel whisfull thinking in je verhaal.
pi_161941460
Die posts van Elzies lezen echt als een werkstuk van een brugklasser.
pi_161943949
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:20 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik zie wel echt enorm veel whisfull thinking in je verhaal.
Ik zie dingen die uitkomen, zoals het winnen van de republikeinse nominatie door Donald Trump. Waar blijven al die linkse roeptoeters die eerder verongelijkt riepen dat dit nooit zou gaan gebeuren? Ik bewees hun ongelijk.

Donald Trump zal ook de kandidaat zijn die Clinton gaat verslaan. Waarom? Omdat het campagneteam van Trump beter opereert en Clinton de oude politiek vertegenwoordigd.

Ook Amerika staat aan de vooravond van een Westerse Zomer. Een politieke omwenteling met de terugkeer van het patriottisch nationalisme.
pi_161944068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik zie dingen die uitkomen, zoals het winnen van de republikeinse nominatie door Donald Trump. Waar blijven al die linkse roeptoeters die eerder verongelijkt riepen dat dit nooit zou gaan gebeuren? Ik bewees hun ongelijk.

Donald Trump zal ook de kandidaat zijn die Clinton gaat verslaan. Waarom? Omdat het campagneteam van Trump beter opereert en Clinton de oude politiek vertegenwoordigd.

Ook Amerika staat aan de vooravond van een Westerse Zomer. Een politieke omwenteling met de terugkeer van het patriottisch nationalisme.
En vannacht was voor het nieuws dat George Bush sr en George W. Bush de kandidatuur van Trump niet zullen steunen.
Ik denk dat dit juist gunstiger voor Trump zal uitpakken.
pi_161944162
quote:

[..]

Nogmaals na super Tuesday was de winst van Trump overduidelijk en door iedereen erkend.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:30:54 #242
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161944848
Even wat updates.

Zoals je ziet heeft Hillary in bijna elke county van New York verloren. Miljoenen New Yorkers die normaal gesproken Democratisch stemmen mochten niet stemmen. Daar zijn meerdere redenen voor:
• Ze moesten zich in oktober al hebben laten registreren als Democraat en ze moesten 6 weken voor de primary al zich laten registreren voor de primary. In oktober hadden de meeste New Yorkers nog nooit van Sanders gehoord.
• Er is fraude gepleegd met de databases. Honderdduizenden New Yorkers mochten niet stemmen doordat een ander met hun gegevens in die databases had gerotzooid.
• Er was een grote natuurramp in New York, de mensen die als gevolg van die natuurramp de laatste keer elders stemden verloren automatisch hun stemrecht bij deze verkiezing.
• Veel stembureaus veranderden op het laatste moment hun openingstijden vanaf 6 uur in de ochtend naar vanaf 12 uur in de middag. Dat lijkt misschien niet zo'n big deal maar dat is het wel. Veel gewone mensen hebben niet zoals Nederlanders een baan voor 36-40 uur per week, zij hebben twee of drie banen en werken 60 uur in de week. Als jij niet 's ochtends vroeg voordat je naar het werk gaat kan stemmen dan is de kans groot dat het later op de dag niet meer kan. Raad eens welke groepen mensen hier meer last van heeft? De groep mensen met een lager inkomen en de groep jongere mensen die eerder geneigd zijn om op Sanders te stemmen of de groep hoogopgeleide babyboomers die een goede baan heeft en gemakkelijk ergens tijdens de werkdag tijdens een (zelfgekozen) pauze even kan gaan stemmen?

Veel voterpurging en votersuppression vond plaats in de county (een soort van gemeente) Brooklyn, de plaats waar Sanders geboren was.
Nu zijn verschillen tussen de stad en de buitenwijken vrij normaal maar als Hillary het volledig van het stadscentrum moest hebben, wetende dat dit alles er gebeurde, moet je je afvragen in hoeverre de uitslag gestuurd is. Door op die strategische plaatsen (grote bevolkingsdichtheid) zoveel aan votersuppression en voterpurging te doen heb je veel invloed op de uitslag. Mogelijk zou Hillary wel hebben gewonnen als het eerlijk was verlopen maar het verschil zou in dat geval heel erg klein zijn geweest (een paar procentpunt), niet ongeveer 15 procentpunt.
Helaas is dit geen incident. Daarvoor haalden de Clintons dit soort streken uit in tal van staten. En dan heb je nog onder andere dit: http://www.breitbart.com/(...)mail-judicial-watch/
Hillary Clinton is niet een veel betere optie dan Trump, dat zegt meer over haar dan over Trump. Voor de lange termijn is ze misschien wel nog slechter aangezien de kans groter is dat de progressieve mensen een kans krijgen over 4 jaar als Trump de president wordt dan wanneer de Democraten hiermee wegkomen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:32:32 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161944867
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:32 schreef Idisrom het volgende:

[..]

En vannacht was voor het nieuws dat George Bush sr en George W. Bush de kandidatuur van Trump niet zullen steunen.
Ik denk dat dit juist gunstiger voor Trump zal uitpakken.
Misschien wel, ja. Zo populair zijn de Bushjes niet bij het volk. Het zal in ieder geval geen negatief effect hebben. :)
#NoDAPL
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:34:40 #244
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161944892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als men een ding heeft geleerd van Trump is dat hij niet te pakken is op schandalen. Integendeel, hoe harder zijn tegenstanders hem verketteren hoe populairder Trump wordt. Ook wel het Wilders-effect genoemd.

Dat is niet helemaal waar. We hebben tot nu toe geleerd dat de Republiekeinse kiezers zich weinig aantrekken van die schandalen, we moeten nog afwachten hoe het zit bij alle kiezersgroepen tesamen. ;)
Ik sluit het niet uit dat hij ermee wegkomt maar de toekomst zal het leren.
#NoDAPL
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:01:30 #245
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_161945175
quote:
Een stel criminele gangbangers die haten op een eckte baas als Trump. Wat een hypocrieten, ze zullen nooit een man als Trump zijn, dus gaan ze maar haten :')
graag op anoniem
pi_161947321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die posts van Elzies lezen echt als een werkstuk van een brugklasser.
Erg denigererend naar brugklassers dit.
pi_161947463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Clintons hebben een rijke geschiedenis aan schandalen. Bovendien roept Hillary de ene week dit en vindt ze de andere week weer dat. Heeft ze een politieke geschiedenis nagelaten vol fouten die het campagneteam van Trump tegen haar zal gebruiken. Trump zal Clinton stukje bij beetje afbreken totdat er niks meer af te breken valt. Hillary is geen partij voor Donald. Naamsbekendheid, vrouw zijn en een gouden paplepel maakt nog geen president. Sommige klussen blijven nu eenmaal voorbehouden aan mannen alleen.
Op Trump wordt alleen gestemd door blanke mannen, elke vrouw met beetje zelfrespect stemt op Clinton. Als je niet vóór Trump bent dan vind je hem een ongelofelijke debiel. Als ik Amerikaan was, zou ik zodra het eruit gaat zien dat Trump de president wordt, tactisch op Clinton stemmen terwijl ik haar haat. Een brulaap als Trump staat voor al het kwaadaardige van Amerika: overdreven geloof in kapitalisme, isoleren van de wereld, je eigen kracht overdrijven, veel racisme en onderbuik in plaats van feiten. Clinton is dan de keus bij gebrek aan beter. Zo zien veel Amerikanen het, Trump is slechts iemand die hoogstens 40% onzettend fanatieke supporters bij zich kan krijgen, terwijl hij de andere 60% te hard beledigd heeft om nog stemmen te krijgen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:20:02 #248
403588 mcmlxiv
pi_161947499
quote:

[..]

En waarom is dat precies een goed ding? Wanneer heeft nationalisme de wereld vooruit geholpen? Wie gaan er nou precies op vooruit wanneer landen in de wereld weer hun grenzen gaan sluiten elkaar economisch bevechten?
pi_161957223
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:17 schreef Donnis het volgende:

[..]

Op Trump wordt alleen gestemd door blanke mannen, elke vrouw met beetje zelfrespect stemt op Clinton. Als je niet vóór Trump bent dan vind je hem een ongelofelijke debiel. Als ik Amerikaan was, zou ik zodra het eruit gaat zien dat Trump de president wordt, tactisch op Clinton stemmen terwijl ik haar haat. Een brulaap als Trump staat voor al het kwaadaardige van Amerika: overdreven geloof in kapitalisme, isoleren van de wereld, je eigen kracht overdrijven, veel racisme en onderbuik in plaats van feiten. Clinton is dan de keus bij gebrek aan beter. Zo zien veel Amerikanen het, Trump is slechts iemand die hoogstens 40% onzettend fanatieke supporters bij zich kan krijgen, terwijl hij de andere 60% te hard beledigd heeft om nog stemmen te krijgen.
Dat roepen tegenstanders al sinds de voorverkiezingen terwijl Trump staat na staat inpikte. Nee, dat argument kun je van tafel vegen. De Amerikaan denkt op dat vlak toch anders dan hier in Europa.
pi_161957258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En waarom is dat precies een goed ding? Wanneer heeft nationalisme de wereld vooruit geholpen? Wie gaan er nou precies op vooruit wanneer landen in de wereld weer hun grenzen gaan sluiten elkaar economisch bevechten?
Omdat de nadelen van een verdere globalisering steeds slechter uitpakken en nog louter banken en multinationals dienen. Dan krijg je in combinatie met andere factoren een heropleving van het nationalisme. Die revolutie valt niet meer te stoppen. We zien het nu ook binnen Europa plaatsvinden waar nationaal getinte partijen aan invloed winnen. (Polen, Oostenrijk, Frankrijk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')