Dat stelt nog niet veel voor anders. De oorlog van Joegoslavië is nog maar amper afgelopen of er is alweer een burgeroorlog in Oekraine.quote:
Inderdaad, vandaar mijn verregaande eurofilie.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:06 schreef Kaas- het volgende:
Het is tijd voor de Pax Europeana. Een federaal Europa dat overal vrede, welvaart, vrijheid en stabiliteit brengt.
Joegoslavië bestaat al vijftien jaar niet meer, Kaas.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat stelt nog niet veel voor anders. De oorlog van Joegoslavië is nog maar amper afgelopen of er is alweer een burgeroorlog in Oekraine.
Heeft de EU met haar associatieakkoorden wel weten te voorkomen dat het weer mis gaat op de Balkan. Voornamelijk daarom was die Nobelprijs voor de Vrede zo terecht.
Wat is 15 jaar? Je knippert even en het is voorbij. Pax Romana duurde 200+ jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joegoslavië bestaat al meer dan vijftien jaar niet meer, Kaas.
Dus? Lekker vergelijken met tweeduizend jaar geleden. Bovendien werden in de zogenaamde "pax Romana" hele bevolkingsgroepen uitgeroeid, maar dat is makkelijk vergeten natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat is 15 jaar? Pax Romana duurde 200+ jaar.
Vijfentwintig zelfs. Toen begon de ellende daar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joegoslavië bestaat al vijftien jaar niet meer, Kaas.
Niet zo'n hoge standaard dan. Ik bedoel er een volledig conflictvrij Europa mee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Lekker vergelijken met tweeduizend jaar geleden. Bovendien werden in de zogenaamde "pax Romana" hele bevolkingsgroepen uitgeroeid, maar dat is makkelijk vergeten natuurlijk.
We leven in de vredigste tijd ooit. Ongeacht een conflictje in Oekraïne of de Balkan.
Nog wel, maar het opkomend nationalisme kan alles zomaar weer in brand zetten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Lekker vergelijken met tweeduizend jaar geleden. Bovendien werden in de zogenaamde "pax Romana" hele bevolkingsgroepen uitgeroeid, maar dat is makkelijk vergeten natuurlijk.
We leven in de vredigste tijd ooit. Ongeacht een conflictje in Oekraïne of de Balkan.
Ik ben ook een federalist, maar de EU heeft flinke verbeteringen nodig voordat ze überhaupt stappen in die richting kán zetten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar mijn verregaande eurofilie.
Ik heb de verschrikkingen van de vorige oorlog nog van heel veel mensen die het hebben meegemaakt gehoord.
Iets wat nog nooit bestaan heeft? We zijn vandaag dichterbij dan ooit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet zo'n hoge standaard dan. Ik bedoel er een volledig conflictvrij Europa mee.
Twee stappen verder, één terug. Helaas komt vooruitgang niet zonder tegenslagen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nog wel, maar het opkomend nationalisme kan alles zomaar weer in brand zetten.
Dit gaat een semantisch gedoetje worden zo te zien. Niet zoveel zin in. Ga lekker slapen nu, truste.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iets wat nog nooit bestaan heeft? We zijn vandaag dichterbij dan ooit.
De meeste mankementen van de huidige EU komen imho zelfs voort uit het niet willen afdragen van bevoegdheden door nationale overheden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben ook een federalist, maar de EU heeft flinke verbeteringen nodig voordat ze überhaupt stappen in die richting kán zetten.
Sommige van die stappen bestaan overigens uit verdere eenwording, dus dat is mooi meegenomen.
Weten we ook nog waarom die ellende begon daar?quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vijfentwintig zelfs. Toen begon de ellende daar.
Ja, de dood van Tito in combinatie met het ineenstorten van de Sovjetunie.quote:Op dinsdag 19 april 2016 01:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weten we ook nog waarom die ellende begon daar?
Dat meen je niet. Wat ergquote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar mijn verregaande eurofilie.
Ik heb de verschrikkingen van de vorige oorlog nog van heel veel mensen die het hebben meegemaakt gehoord.
En daar bovenop ook nog de NAVO-bombardementen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 02:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, de dood van Tito in combinatie met het ineenstorten van de Sovjetunie.
Dat was pas aan het einde van de rotzooi op de Balkan, in 1999.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En daar bovenop ook nog de NAVO-bombardementen.
Toen remlof nog haar had.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat was pas aan het einde van de rotzooi op de Balkan, in 1999.
Grijze wolf!quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:03 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben een islamvererende-Erdogan-groupie.
Guido, ben jij het?quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:03 schreef Kaas- het volgende:
Zouden dat soort figuren nooit een keer moe worden van zichzelf?quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:03 schreef Kaas- het volgende:
Nee, gewoon even iets genuanceerds in NWS gepost en ik werd toen binnen 2 (!) posts aangevallen op dat soort dingen ipv dat er inhoudelijk werd gereageerd. Zoals gebruikelijk daar.quote:
In die context is dit wel een goede analyse:quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zouden dat soort figuren nooit een keer moe worden van zichzelf?
Dat is trouwens een retorische vraag. Natuurlijk worden ze nooit moe, aangezien in de veronderstelling verkeren dat ze een juiste strijd voeren en immer in hun gelijk staan.
quote:Op maandag 18 april 2016 11:44 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat volgens mij overigens het grootste probleem is met "onderbuikers" (ik vind het praten in links-rechts termen veel te generaliserend, er zijn zat redelijkdenkende mensen), is dat ze zelf niet realiseren dat ze een minderheid vormen. Ze zetten zich af tegen de elite, menen de mening van "het volk" te verkondigen (wat op Geenstijl en FOK! zien ze niet anders), zien vervolgens dat er met hun opvatting niets tot weinig wordt gedaan (omdat ze in feite dus een (ruime) minderheid vormen), waardoor hun opvatting dat "de elite" ze monddood maakt, ze worden onderdrukt, en er een gigantische kloof tussen burger en politiek is, alleen maar wordt gesterkt.
Gister was er hier ook nog zo'n topic geopend waarin dat pijnlijk duidelijk werd.
Ik word wel vaak moe van hen. Of moe, gewoon geen zin om te reageren. De tokkies leven hun leven en ik het mijne, gewoon lekker zonder interacties in het leven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zouden dat soort figuren nooit een keer moe worden van zichzelf?
Dat is trouwens een retorische vraag. Natuurlijk worden ze nooit moe, aangezien in de veronderstelling verkeren dat ze een juiste strijd voeren en immer in hun gelijk staan.
Beetje treurig, inderdaad. Dat heb je wel vaker met die types die volledig één-dimensionaal denken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, gewoon even iets genuanceerds in NWS gepost en ik werd toen binnen 2 (!) posts aangevallen op dat soort dingen ipv dat er inhoudelijk werd gereageerd. Zoals gebruikelijk daar.
Treffende post, inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:12 schreef Reya het volgende:
[..]
In die context is dit wel een goede analyse:
[..]
Ik ken er 1.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
En na de verkiezingen is het weer van "Dit is onmogelijk, iedereen die ik ken stemt PVV". Vermoeiend.
Jij kent Baudet?quote:
LHIVK?quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Weet je wat we lang niet hebben gehad hier? Dat iemand theatraal zijn vertrek van Fok! aankondigt, om weer na een week terug te komen.
Ik heb 11 al een tijdje niet meer gezien.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
Weet je wat we lang niet hebben gehad hier? Dat iemand theatraal zijn vertrek van Fok! aankondigt, om weer na een week terug te komen.
En wahtje is ook alweer een tijdje weg.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb 11 al een tijdje niet meer gezien.
Bij de vijfde colonne dan waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:28 schreef Reya het volgende:
Waht is ingelijfd door de IDF, naar verluidt.
Whehe. Ben je klaar mee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:25 schreef Tem het volgende:
[..]
De nieuwe vriend van mijn zus. Beetje simpel figuur.
Een familiebijeenkomst is niet compleet zonder PVV'er.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies. Elke familie heeft er wel zo één. De mijne ook helaas.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Een familiebijeenkomst is niet compleet zonder PVV'er.
Maar het hóórt ook gewoon. Bij afwezigheid van echte PVV'ers neem ik af en toe maar die rol op me. Advocaat van de duivel spelen om de discussie maar gaande te houdenquote:Op dinsdag 19 april 2016 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies. Elke familie heeft er wel zo één. De mijne ook helaas.
Ach, zo gelooft mijn zwager er heilig in dat robots de wereld binnenkort overnemen. En dat hier allerlei complotten omheen hangen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Haha, nice.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ach, zo gelooft mijn zwager er heilig in dat robots de wereld binnenkort overnemen. En dat hier allerlei complotten omheen hangen.
Zoals een Turks gezegde luidt.
Dit is het vogeltje 🐦 van het hart. Soms landt het op een bloem, soms landt het op een drol.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ach, zo gelooft mijn zwager er heilig in dat robots de wereld binnenkort overnemen. En dat hier allerlei complotten omheen hangen.
Dit is het vogeltje 🐦 van het hart. Soms landt het op een bloem, soms landt het op een drol.
Waarom moeten die robots altijd zo'n infantiel uiterlijk hebben? Alsof ze iets te verhullen hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zag ik toevallig net op Twitter voorbijkomen. Ondertekst: 'gaat wij elkaar tegenkomen, of loopt u voor mij weg?'
Lijkt wel op php, die robot.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Waarom moeten die robots altijd zo'n infantiel uiterlijk hebben? Alsof ze iets te verhullen hebben.
quote:Terrorisme is een virus en is in de wereld geholpen door de westerse elite. Net als aids en malaria. Kanker is geen virus maar is ook gemaakt door westerse elite.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Waarom moeten die robots altijd zo'n infantiel uiterlijk hebben? Alsof ze iets te verhullen hebben.
Ooit zal Zienswijze gelijk krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zag ik toevallig net op Twitter voorbijkomen. Ondertekst: 'gaan wij elkaar tegenkomen, of loopt u voor mij weg?'
Ah, ik ken dan wel weer gekkies die oprecht geloven dat kanker een fabricaat van de elite is.quote:
Was dat ook de reden dat je zus plotseling zei dat ze misschien wel PVV ging stemmen "want het wordt nu toch wel erg met die vluchtelingen"?quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb ook al weken niet kunnen eten door die vluchtelingen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Was dat ook de reden dat je zus plotseling zei dat ze misschien wel PVV ging stemmen "want het wordt nu toch wel erg met die vluchtelingen"?
Die heb je wel, maar dat durven ze niet te zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:05 schreef Euribob het volgende:
Ik heb geen PVV'ers in de familie. Even afkloppen.
Een beetje moeilijk meelachen met de PVV-grappen die worden gemaakt. Vervolgens thuis met gebalde vuisten een azijnpost over de huichelarij en arrogantie van de elite door het toetsenbord stompen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die heb je wel, maar dat durven ze niet te zeggen
Ver weg misschien. Maar bij ons zijn er zoveel homoseksuelen en christelijke burgerfiguurtjes dat ik me niet kan voorstellen dat één daar van ooit ook maar zou overwegen om op de PVV te stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die heb je wel, maar dat durven ze niet te zeggen
Een homoseskueel of burgerfiguurtje kan ook een PVV-stemmer zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ver weg misschien. Maar bij ons zijn er zoveel homoseksuelen en christelijke burgerfiguurtjes dat ik me niet kan voorstellen dat één daar van ooit ook maar zou overwegen om op de PVV te stemmen.
Waarom verbied je haar niet om met hem om te gaan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval niet van die typetjes die vandaag op de voorpagina van het AD stonden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een homoseskueel of burgerfiguurtje kan ook een PVV-stemmer zijn.
Lol. Vaker Turkse wijsheden graag.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dit is allemaal van dat GL grachtengordelvolk, dat je zo.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval niet van die typetjes die vandaag op de voorpagina van het AD stonden.
[ afbeelding ]
Een lagere levensvorm?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval niet van die typetjes die vandaag op de voorpagina van het AD stonden.
[ afbeelding ]
Ook geschikt voor het spel "Wie is Friek_?"quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Één van de vijf is nu ook verdacht van de moord waarvoor de stille tocht gehouden wordt, kun je raden welke?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:
Zou het nou projectie van me zijn of klopt het gewoon dat je in één oogopslag aan de ogen/gezichten van de 5 goed zichtbare personen kan zien dat ze oer- en oerdom zijn? Ze zien er gewoon anders uit dan normale mensen.
Geen idee, maar die drie mannen lijken wel broers van elkaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:
Zou het nou projectie van me zijn of klopt het gewoon dat je in één oogopslag aan de ogen/gezichten van de 5 goed zichtbare personen kan zien dat ze oer- en oerdom zijn? Ze zien er gewoon anders uit dan normale mensen. Zo'n waas voor de ogen.
Degene die die foto met ballon eraan vasthoudt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Één van de vijf is nu ook verdacht van de moord waarvoor de stille tocht gehouden wordt, kun je raden welke?
Bonuspunten voor Disana.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen idee, maar die drie mannen lijken wel broers van elkaar.
Is dit een strikantwoord? Als je die rechts van de vrouw bedoelt dan is het incorrect iig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Degene die die foto met ballon eraan vasthoudt.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Intrusive_thought
Er gaat een wereld voor me open. Dacht al dat ik vreemd was.
Dat heb ik dus echt nooit.quote:virtually all said they had these thoughts from time to time, including thoughts of sexual violence, sexual punishment, "unnatural" sex acts, painful sexual practices, blasphemous or obscene images, thoughts of harming elderly people or someone close to them, violence against animals or towards children, and impulsive or abusive outbursts or utterances.
Nee, dit is iets compleet anders.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het nieuws even gemist, maar ik hoorde iets van een proces tegen rechts-radicalen?
Ah oké. Dat nieuws ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, dit is iets compleet anders.![]()
Het AD opende er mee. Meisje vermoord jaar terug waarna er een stille toch is gehouden en nu wordt d'r oom die in een open tbs-instelling zit (hoe kan het ook anders) verdacht. Trieste zaak.
Moet wel bekennen dat ik het alleen maar gelezen heb omdat die foto nogal opvallend was, at dat betreft wel goed gedaan.
Dit heb ik echt zo vaak.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Intrusive_thought
Er gaat een wereld voor me open. Dacht al dat ik vreemd was.
Oke, Adolf.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waarom verbied je haar niet om met hem om te gaan?
Dat zijn wel extreme voorbeelden, maar het idee komt bij zo goed als iedereen voor schijnt.quote:
Denk het ja.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Was dat ook de reden dat je zus plotseling zei dat ze misschien wel PVV ging stemmen "want het wordt nu toch wel erg met die vluchtelingen"?
Ik heb wel onwillekeurige gedachten, maar niet van die extreme. Ze hebben soms te maken met dingen waar ik me voor zou schamen, zoals plotseling iemand zoenen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat zijn wel extreme voorbeelden, maar het idee komt bij zo goed als iedereen voor schijnt.
Je wil het niet doen, 100% zeker niet, maar het gaat toch door je hoofd van 'wat als' het is vaak ook als een soort angst.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb wel onwillekeurige gedachten, maar niet van die extreme. Ze hebben soms te maken met dingen waar ik me voor zou schamen, zoals plotseling iemand zoenen.
Klinkt bekend.quote:Voorbeelden van intrusies
Op het perron van een station staan en dan ineens het idee hebben hoe het zou zijn om voor de trein te springen (terwijl men helemaal niet dood wil)
Zich op straat plotseling inbeelden hoe het zou zijn om een willekeurige persoon een zoen op de mond te geven
Tijdens een kraamvisite bij een goede vriendin ineens zich voorstellen dat je de baby op de grond gooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |