Ik ga mee, maar een protest gaat niet helpen. Dit pensioenverhaal is een symptoom van een veel groter probleem. De hele generatie babyboomers moet eerst dood. Maar voordat dat gebeurd gaan ze de andere generaties eerst nog heel hard naaien. Daarom maakt ze ook gelijk deze quote (een pure leugen, maar op de letter zal ze gelijk hebben):quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon ordinaire diefstal mocht men de pensioenpotten leegroven. Pure diefstal van geld van mensen die dat verplicht opzij moesten zetten voor de oudedagsvoorziening.
Imho onacceptabel en reden voor mij, mocht dit gebeuren, de straat op te gaan. Ja, ik val dan helaas in die generatie-categorie.
quote:We willen kosten wat kost voorkomen dat één generatie de wrange vruchten plukt.
Het zal vrees ik ook niks uitmaken, ze doen maar wat in de EU en Den Haag. Maar toch zal ik er staan, al is het demonstreren met je rug tegen de muur.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:46 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ik ga mee, maar een protest gaat niet helpen. Dit pensioenverhaal is een symptoom van een veel groter probleem. De hele generatie babyboomers moet eerst dood. Maar voordat dat gebeurd gaan ze de andere generaties eerst nog heel hard naaien. Daarom maakt ze ook gelijk deze quote (een pure leugen, maar op de letter zal ze gelijk hebben):
[..]
Nee, helaas. De overheid heeft die potten nodig om zo nu en dan hun tekorten mee aan te vullen. Lubbers, Kok hebben dat in het verleden al gedaan. Zelfs een culb als D66 toch wel de liberalen willen niet af van dit idioot collectief systeem.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, als de overheid zou zeggen van ; "alstublieft, hier hebt u uw ingelegde geld terug met inflatie-correctie, investeer het in uw oudedagsvoorziening".
Dan prima. Dan kan ik mijn pensioen zelf regelen.
Maar die klapper zal wel niet opgaan.
Daarom snap ik ook niet dat die Klijnsma het "gemeenschapsgeld" noemt. Hoe komt ze daar bij?quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, helaas. De overheid heeft die potten nodig om zo nu en dan hun tekorten mee aan te vullen. Lubbers, Kok hebben dat in het verleden al gedaan. Zelfs een culb als D66 toch wel de liberalen willen niet af van dit idioot collectief systeem.
Bovendien lukt het de overheid aardig om het pensioen te verkopen als een collectief systeem en dat het gemeenschaps geld is. Onzin natuurlijk want om te beginnen zit niet iedereen in hetzelfde fonds en is het een deel van je loon dat je verplicht af moet staan.
Om generaties tegen elkander uit te spelen zodat je geen blok meer vormt tegen die overheid(verzet). En dat lukt hun tot nu toe aardig moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
daarom snap ik ook niet dat die Klijnsma het "gemeenschapsgeld" noemt. Hoe komt ze daar bij?
In principe zijn er twee opties:quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zal vrees ik ook niks uitmaken, ze doen maar wat in de EU en Den Haag. Maar toch zal ik er staan, al is het demonstreren met je rug tegen de muur.
Collectief is het wel. Binnen het fonds dan. Het is allemaal op een grote hoop gegooid. Op zichzelf is daar nog niet zo heel veel mis mee, anders dan dat het systeem is bedacht voor een wereld die tegenwoordig niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:49 schreef Cherna het volgende:
Bovendien lukt het de overheid aardig om het pensioen te verkopen als een collectief systeem en dat het gemeenschaps geld is. Onzin natuurlijk want om te beginnen zit niet iedereen in hetzelfde fonds en is het een deel van je loon dat je verplicht af moet staan.
Zoiets zou heel goed mogelijk kunnen zijn idd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Om generaties tegen elkander uit te spelen zodat je geen blok meer vormt tegen die overheid(verzet). En dat lukt hun tot nu toe aardig moet ik zeggen.
Binnen het fonds. Maar dat is het dan ook.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Collectief is het wel. Binnen het fonds dan. Het is allemaal op een grote hoop gegooid. Op zichzelf is daar nog niet zo heel veel mis mee, anders dan dat het systeem is bedacht voor een wereld die tegenwoordig niet meer bestaat.
Lid worden van een politieke partij doe ik niet aan, ze liegen en bedriegen toch wel als het er op aankomt. Helaas dus geen vertrouwen meer in de politiek van mijn kant uit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:59 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
In principe zijn er twee opties:
- Lid worden van een bestaande politieke partij en deze van binnenuit proberen te veranderen.
- Buiten een partij een platform creeeren. Dit is heel lastig (geen kritieke massa) en de impact op de beleid zal minimaal zijn. Dus een beetje als Geenstijl, of een platform voor protesten.
Ik denk niet dat ze verkeerde intenties heeft, maar gewoon dom is en echt gelooft in "het eerlijke verhaal". Hier is een term voor: Hanlon's razor:quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Om generaties tegen elkander uit te spelen zodat je geen blok meer vormt tegen die overheid(verzet). En dat lukt hun tot nu toe aardig moet ik zeggen.
Natuurlijk beoordeel ik besluiten op de uitkomst ipv de intentie, en dan is het dramatisch. Maar politici zijn wereldvreemd, en kunnen derhalve niet inschatten hoe hun beleid zal uitwerken.quote:Never assume malice when stupidity will suffice.
Tegen de tijd dat ik bejaard ben, is de pensioenpot leeg en de AOW afgeschaft.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Eet jij je huis maar lekker op Koos.
Jij hebt dan in elk geval je woning nog die je als pensioen kan gebruiken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik bejaard ben, is de pensioenpot leeg en de AOW afgeschaft.
Ik bezit nog helemaal geen koophuis. Dat zal weliswaar niet lang meer duren, maar op dit moment woon ik nog gewoon in een particuliere huurtoko.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij hebt dan in elk geval je woning nog die je als pensioen kan gebruiken.
Zeer veel inwoners hebben helaas geen koopwoning en zullen dus aan de bedelstaf raken.
My badquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik bezit nog helemaal geen koophuis. Dat zal weliswaar niet lang meer duren, maar op dit moment woon ik nog gewoon in een particuliere huurtoko.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:18 schreef detaris het volgende:
Het eerlijke verhaal is dat de overheid niet alleen wetgever is maar ook werkgever. En als werkgever draaien zij op voor een groot deel van de te betalen pensioenpremie aan het ABP. Die moet omlaag om ruimte te creëren op de begroting.
Dus speelt de overheid, succesvol, generaties tegen elkaar uit met als doel zelf minder premie te betalen en de bijzondere positie van de pensioenfondsen de ondermijnen. Voor pensioenfondsen geleden namelijk andere belastingregels dan voor pensioenverzekeraars.
Wat sinds de privatisering van het ABP niet meer kan, namelijk rechtstreeks een greep doen uit de pot lossen we in de toekomst op door uit de collectiviteit te stappen en een 'eigen potje' op te bouwen. Om vervolgens de fiscus een deel van miljarden te innen want het eigen vermogen neemt flink toe.
Ik heb geen idee joh. Ik weet nauwelijks hoe het huidige stelsel werkt. Heb me nog nooit in m'n pensioen verdiept.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
My bad![]()
Anyway, wat zou volgens jou dan een alternatief zijn voor het huidige stelsel? Zoiets wat ik eerder hierboven aanhaalde?
Wat doen we met die generatie die zwaar de dupe gaat worden als de pensioenpotten leeggeroofd gaan worden?
Als dat geld zomaar "geconfisceerd" gaat worden heeft men daar wmb alle recht toe.quote:
Ook zonder inflatiecorrectie en met afdracht van de verschuldigde IB zou ik gelijk tekenen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, als de overheid zou zeggen van ; "alstublieft, hier hebt u uw ingelegde geld terug met inflatie-correctie, investeer het in uw oudedagsvoorziening".
Dan prima. Dan kan ik mijn pensioen zelf regelen.
Maar die klapper zal wel niet opgaan.
Maar dat gebeurt niet. Het gaat geleidelijk. Stapje voor stapje.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als dat geld zomaar "geconfisceerd" gaat worden heeft men daar wmb alle recht toe.
Dat basisinkomen bestaat al voor pensioengerechtigden: de AOW.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:02 schreef D1990 het volgende:
Weet je wat zo raar is? Dat ze zo selectief zijn, oftewel. De wereld is veranderd, mensen veranderen om de zoveel tijd van baan, dus is het stelsel niet meer houdbaar. Oke, voer dan het basisinkomen in. Maar dat doen ze dan weer niet.
Stelletje incompetente, megalomane wereldvreemde regenten.
De mensen krijgen dit niet in de gaten, dit gebeurt op slinkse wijze. Eigenlijkgebeurt het nu al met het bijdrukken van geld en het aanwakkeren van inflatie door de ECB.quote:
Dat is al lang een feit, gebeurde een jaar of 15 geleden alquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:52 schreef Megumi het volgende:
Het leegroven van de pensioen fondsen om het wanbeleid van de staat te blijven dekken zat er wel aan te komen.
AOW is geen basisinkomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:28 schreef detaris het volgende:
[..]
Dat basisinkomen bestaat al voor pensioengerechtigden: de AOW.
Ook al gebeurd het wel, denken niet dat 45+'ers erg effectief zijn om een opstand te organiseren en te bemannen. Aangezien het nogal moeilijk is om met versleten botten het op te nemen tegen een fitte 20-25 jarige.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen krijgen dit niet in de gaten, dit gebeurt op slinkse wijze. Eigenlijkgebeurt het nu al met het bijdrukken van geld en het aanwakkeren van inflatie door de ECB.
Dit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen krijgen dit niet in de gaten, dit gebeurt op slinkse wijze. Eigenlijkgebeurt het nu al met het bijdrukken van geld en het aanwakkeren van inflatie door de ECB.
De AOW is een basispensioen voor mensen die de AOW-leeftijd hebben bereikt. Onder bepaalde voorwaarden uiteraard. Inderdaad geen basisinkomen. Je moet er namelijk 50 jaar lang voor in Nederland wonen of werken een volledige AOW pensioen.quote:
Wat is dan je punt? Aangezien ik het over een basisinkomen. Wat ben jij bijdehand zeg.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:01 schreef detaris het volgende:
[..]
De AOW is een basispensioen voor mensen die de AOW-leeftijd hebben bereikt. Onder bepaalde voorwaarden uiteraard. Inderdaad geen basisinkomen. Je moet er namelijk wel voor werken, 50 jaar lang voor een volledige AOW pensioen.
Ik gaf je gelijk m.b.t. de AOW.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:13 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat is dan je punt? Aangezien ik het over een basisinkomen. Wat ben jij bijdehand zeg.
Je hoeft niet te werken om AOW te krijgen. Je moet alleen 50 jaar in Nederland gewoond hebben. Voor elk jaar dat je in Nederland woont tussen 15 en 65 bouw je 2 % op.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:01 schreef detaris het volgende:
[..]
De AOW is een basispensioen voor mensen die de AOW-leeftijd hebben bereikt. Onder bepaalde voorwaarden uiteraard. Inderdaad geen basisinkomen. Je moet er namelijk wel voor werken, 50 jaar lang voor een volledige AOW pensioen.
Klopt, dat wordt nog een wat als al onze Oost- Europese vrienden de AOW- leeftijd bereiken straksquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te werken om AOW te krijgen. Je moet alleen 50 jaar in Nederland gewoond hebben. Voor elk jaar dat je in Nederland woont tussen 15 en 65 bouw je 2 % op.
Ik had het over een basisinkomen, niet over het AOW. Daar begon jij over.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:28 schreef detaris het volgende:
[..]
Ik gaf je gelijk m.b.t. de AOW.![]()
Het onderwerp v.w.b. het basisinkomen heeft overigens niets te maken met de pensioenproblematiek. Pensioengeld is namelijk geen gemeenschapsgeld of een basisrecht o.i.d. Mensen moeten daar gewoon premie voor afdragen, het is uitgesteld loon.
Maar je bent de stof niet machtig D1990, dus in plaats van onzin over opstanden e.d. te posten en zelf bijdehand te doen kun je beter meelezen. Steek je misschien nog wat op.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ook al gebeurd het wel, denken niet dat 45+'ers erg effectief zijn om een opstand te organiseren en te bemannen. Aangezien het nogal moeilijk is om met versleten botten het op te nemen tegen een fitte 20-25 jarige.
Leuk he, stoken?quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
AchJa? Zeg hier ook eens iets van
Age and guile beat youth, innocence and a bad haircutquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ook al gebeurd het wel, denken niet dat 45+'ers erg effectief zijn om een opstand te organiseren en te bemannen. Aangezien het nogal moeilijk is om met versleten botten het op te nemen tegen een fitte 20-25 jarige.
De kans dat wij in ons leven nog een landskampioenschap van Feyenoord mee gaan maken is groter.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:13 schreef juliusceasar het volgende:
Hoe lang nog voor het volk eens echt in opstand komt???
Feyenoord wordt volgend jaar kampioen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De kans dat wij in ons leven nog een landskampioenschap van Feyenoord mee gaan maken is groter.
God zij geloofd en geprezen.. Had voorheen premievrij pensioen... En nu defined cost.. En op het dieptepunt ga ik mijn reservering omzetten in dc. Hoppa. Gaat me goed geld opleveren met de lage rente en denquantitative easing die in beurskoersen terecht komt...en dus in mijn rendement.quote:Op maandag 18 april 2016 22:09 schreef nikky het volgende:
[..]
Het is inderdaad schandalig. Ik ben in 2020 43 jaar en val daardoor in de doelgroep. Werken tot m'n 77e èn m'n pensioen gejat.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik het vertrouwen in de politiek en wetgeving verlies.
Volgend jaar zijn er Feyenoord supporters die stemgerechtigd zijn en geen kampioenschap hebben meegemaakt. Maar, in lijn van deze vergelijking, Nederlanders komen in milde opstand bij 7 nederlagen op rij van de favoriete club. Het Malieveld kan onderhand geschikt gemaakt worden voor nieuwbouw.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:17 schreef bamibij het volgende:
[..]
Feyenoord wordt volgend jaar kampioen.
lol, wegstemmen. Alsof dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:13 schreef juliusceasar het volgende:
Klijnsma is van de PvdA. Stem die volksverraderspartij weg in maart 2017!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |