tis al lang bekend dat we ergens rond 8,7 gaan uitkomen...quote:Op maandag 25 april 2016 19:55 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde zakt snel nu...nog 0,1 graad boven normaal.
[ afbeelding ]
(klik)quote:Hagelbuien, natte sneeuw, een gure noordenwind en middagtemperaturen van hooguit 8 tot 10 graden. Zo’n weertype maken we eind april niet vaak mee. Koningsdag wordt zelfs kouder dan de afgelopen kerstdagen. Toen was op veel plaatsen 14 graden.
De oorzaak van dit koude en gure weer is de aanvoer van zeer koude poollucht rechtstreeks vanuit Spitsbergen. Dat zorgt de komende dagen voor buiig weer met hagel, natte sneeuw en soms ook onweer. Koningsnacht en Koningsdag zullen koud verlopen met verspreid over het land buien. De bewolking overheerst maar toch kan tussen de buien door de zon soms even tevoorschijn komen. Pluspunt is dat de wind woensdag iets afneemt.
De koudste 27 april in de reeks sinds 1967 was in 1985 met een maximumtemperatuur van 7,4 graden. In april is overigens wel vaker sneeuw gevallen maar meestal was dat eerder in de maand. De laatste datum in het seizoen met op uitgebreide schaal sneeuw van betekenis (10 tot 20 cm) was 12 april 1978. Lokale sneeuwbuien zijn ook wel eens in mei voorgekomen, zoals op 2 mei 1979 en 17 mei 1935.
quote:Morgen vallen er talrijke buien, hagel, onweer en natte sneeuw blijven mogelijk. Vooral in het noorden kan er lokaal 20-30 mm vallen. De temperatuur is met ongeveer 8 graden nog steeds veel te laag voor de tijd van het jaar. De wind komt uit het noordwesten en is matig tot vrij krachtig, aan zee krachtig. (Bron: KNMI)
laagterecord deze winter (als het al klopt).quote:Op maandag 25 april 2016 21:07 schreef Basekid_NZ het volgende:
In de herfst/winter mag het guur en koud worden, maar hier hebben we helemaal niks aan...
Wordt nog leuk met het smelten van de poolkappen die de warme golfstroom gaan verstoren...
Maar net afhankelijk wat je als positief ervaartquote:Op maandag 25 april 2016 21:54 schreef aloa het volgende:
[..]
laagterecord deze winter (als het al klopt).
Maar wel positief voor onze zomer...
Dat is geen Scharwoude. Scheerwolde, Steenwijkerland.quote:Op dinsdag 26 april 2016 07:14 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Scharwoude, NH
foto van de twittors
Overijsselquote:Op dinsdag 26 april 2016 07:14 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Scharwoude, NH
Ergens in een weiland. In Drenthe. Of Noord-Holland.
foto van de twittors
Raar radar beeld toch. Normaal zie je die depressies vanuit Engeland/Bretagne Nederland binnen komen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 03:10 schreef aloa het volgende:
Vooral in het noorden veel buien. Ook met onweer.
[ afbeelding ]
Wel mooi dat je echt zo'n krul ziet met een kern ook.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:56 schreef Godshand het volgende:
[..]
Raar radar beeld toch. Normaal zie je die depressies vanuit Engeland/Bretagne Nederland binnen komen.
Nu komen ze vanuit Ijsland zo te zien en brengen ze poollucht mee
In de winter had je een halve meter sneeuw gehadquote:Op dinsdag 26 april 2016 09:56 schreef Godshand het volgende:
[..]
Raar radar beeld toch. Normaal zie je die depressies vanuit Engeland/Bretagne Nederland binnen komen.
Nu komen ze vanuit Ijsland zo te zien en brengen ze poollucht mee
quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:57 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wel mooi dat je echt zo'n krul ziet met een kern ook.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:51 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop dat mijn kinderen ooit eens gaan meemaken wat lente is. Maar ik heb er een hard hoofd in
Precies dezelfde grafiek zag ik 4 dagen geleden al. Die stijging wordt uitgesteldquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:58 schreef aloa het volgende:
Op lange termijn gloort er hoop![]()
[ afbeelding ]
er gaan zelfs lijntjes richting de 25 gradenquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies dezelfde grafiek zag ik 4 dagen geleden al. Die stijging wordt uitgesteld
Ik gok op dat lijntje dat nipt boven de 10 uitkomt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:00 schreef aloa het volgende:
[..]
er gaan zelfs lijntjes richting de 25 graden
Ik ga voor het gemiddelde dat rond de 15 graden ligtquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gok op dat lijntje dat nipt boven de 10 uitkomt.
Lente is al lang afgeschaft. Volgende maand kukelen we weer de herfst inquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Misschien was mijn verjaardag (3 april) wel de enige warme dag die Nederland deze hele lente gaat scoren
Als het dan 'fout' gaat dan maar met zoveel schoonheid.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:17 schreef Dven het volgende:
Schoonouders waren gisteren even in Edirne (Turkije).
Ook daar miserie
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |