Ga Hegel lezen en laat me weten of Hegel lekker helder schrijft. Van Heidegger dacht Sartre dat hij een humanist was wat niet waar was. Sartre was niet dom.quote:Op zondag 17 april 2016 10:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij geen filosoof bent. Daarbij stellen filosofen een heldere kernzin op die ze illustreren met een passend voorbeeld.
Probeer eerst de heldere kernzin, dan kun je verder met je pretentieuze voorbeelden. Dit zijn geen uiteenzettingen maar onsamenhangend geraaskal.
Ja maar ik reageer enkel op jouw oneliner bevatte die: niemand merkt het en zolang er geen schade is. Prima.quote:Op zondag 17 april 2016 10:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het is vermoeiend dat ik allemaal lappen tekst krijg als reactie op een oneliner.
Maar goed, nog één keer dan. Met stelen en/of frauderen doe je sowieso iemand kwaad. Of men er nou achterkomt of niet. Het is dus nog steeds "erg", ongeacht of men het doorheeft.
In dit geval gaat het echter om iets waar mogelijkerwijs iemand last van zou kunnen hebben als iemand erachter komt. Vind het meer te vergelijken met een groepje pubers dat 's avonds met wat bier op een afgesloten veldje gaat chillen.
Jij gaat je eigen schrijfstijl vergelijken met die van een 18e eeuwse filosoof?quote:Op zondag 17 april 2016 11:14 schreef Argo het volgende:
Ga Hegel lezen en laat me weten of Hegel lekker helder schrijft. Van Heidegger dacht Sartre dat hij een humanist was wat niet waar was. Sartre was niet dom.
oké manquote:Op zondag 17 april 2016 11:16 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja maar ik reageer enkel op jouw oneliner bevatte die: niemand merkt het en zolang er geen schade is. Prima.
Neen ik zeg enkel dat filosofen niet altijd helder schrijven, of dat wel doen maar zo duidelijk schrijven dat mensen het niet kunnen begrijpen.quote:Op zondag 17 april 2016 11:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jij gaat je eigen schrijfstijl vergelijken met die van een 18e eeuwse filosoof?Ben je daadwerkelijk zo arrogant, Argo?
Simpele brieven uit diezelfde periode zijn al lastig te ontcijferen omdat het taalgebruik zoveel verschilt van het hedendaagse taalgebruik.
Leuke poging wederom.
Jawel de diefstal heeft wel plaatsgevonden.quote:Op zondag 17 april 2016 11:21 schreef hoink581 het volgende:
Ik zal even voordoen hoe je een kernzin formuleert:
"Voor een bestolene heeft de diefstal nooit plaatsgevonden zolang hij niet geconfronteerd is met de gevolgen van de diefstal."
Ironisch dit.quote:Op zondag 17 april 2016 11:24 schreef Argo het volgende:
Jawel de diefstal heeft wel plaatsgevonden.
1 iemand is bestolen
2 hij wordt niet geconfronteerd met de daad van bestolen te zijn.
3 de diefstal nam nog steeds plaats.
Ik zeg dus niet dat de diefstal niet heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 17 april 2016 11:21 schreef hoink581 het volgende:
"Voor een bestolene heeft de diefstal nooit plaatsgevonden zolang hij niet geconfronteerd is met de gevolgen van de diefstal."
Oftewel vergelijk je jezelf wel met Hegel. Zij begrijpen hem niet om dat de zinnen te moeilijk zijn evenals dat jij beweert dat wij jouw verhalen niet begrijpen omdat ze te moeilijk voor ons zijn.quote:Op zondag 17 april 2016 11:23 schreef Argo het volgende:
ook mensen die hem niet begrijpen omdat er moeilijke zinnen instaan.
Ja dat staat er toch ook.quote:Op zondag 17 april 2016 11:24 schreef Argo het volgende:
De diefstal vind altijd plaats alleen is er een verschil tussen het opmerken daarvan.
Volgens mij is mijn zin te moeilijk.quote:
Hehehequote:Op zondag 17 april 2016 11:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn zin te moeilijk.Misschien moet ik het verduidelijken met een achterlijk voorbeeld.
quote:Op zondag 17 april 2016 11:28 schreef Argo het volgende:
1 iemand is bestolen.
2 hij kan het wel of niet opmerken.
3 als hij het opmerkt, heeft hij het door.
4 als hij het niet op opmerkt heeft hij het niet door.
Conclusie: de diefstal vind altijd plaats, alleen zal het slachtoffer van de diefstal het niet altijd door hebben. Als hij het niet doorheeft heeft hij de diefstal nooit opgemerkt, in zijn beleving is die diefstal nooit gebeurt.
Dit laatste 'in zijn beleving' is erg belangrijk. Dat laat jij weg.
Oftewel "in de beleving van de bestolene."quote:Op zondag 17 april 2016 11:21 schreef hoink581 het volgende:
Jij weet hoe de eckte eckte leven. Popo heeft niets gezien, niets is gebeurd a mattie.quote:Op zondag 17 april 2016 11:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Sowieso is het pas verboden als je gepakt wordt. Niet gepakt worden en je hebt niets gedaan wat strafbaar is.
hopelijk word je snel opgenomen. Zieke geestquote:Op zondag 17 april 2016 10:16 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Wauw. Levende mensen krijgen respect. Hoezo moet ik het respectloos vinden als mijn lichaam als sekspop wordt gebruikt als ik al dood ben?
Ja maar je neemt maar de helft van het argument namelijk wat als een bestolenen er wel achterkomt. Dat laat jij hier geheel dichtgetimmerd. En daar gaat het mij om, dat dat ook mogelijk is. Dus we moeten hier spreken van een belevingswereld die twee kanten op werkt of zelfs drie.quote:Op zondag 17 april 2016 11:26 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ironisch dit.
[..]
Ik zeg dus niet dat de diefstal niet heeft plaatsgevonden.
[..]
Oftewel vergelijk je jezelf wel met Hegel. Zij begrijpen hem niet om dat de zinnen te moeilijk zijn evenals dat jij beweert dat wij jouw verhalen niet begrijpen omdat ze te moeilijk voor ons zijn.
Lachwekkend.
Dat is mijn hele argument.quote:Op zondag 17 april 2016 11:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Sowieso is het pas verboden als je gepakt wordt. Niet gepakt worden en je hebt niets gedaan wat strafbaar is.
Dat zit impliciet in de zin. "Zolang" betekent totdat. Dat kan later zijn, dat kan direct zijn, dat kan nooit zijn.quote:Op zondag 17 april 2016 11:33 schreef Argo het volgende:
Iemand betrappen bij het bestolen worden.
Er iets later achter komen dat je bestolen bent.
En nooit erachter komen jij neemt enkel de laatste.
Puzzeltocht op oorlogsbegraafplaats:quote:Op zondag 17 april 2016 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Als er nu aanwijzingen liggen in een graf wat je zou moeten openen dan zou het wel bizar zijn.
Eigenlijk komt het gewoon weer neer op schrodinger's catquote:Op zondag 17 april 2016 11:21 schreef hoink581 het volgende:
Dan staat er gewoon wat ik zeg maar dan uitgewerkt in een ander jasje.quote:Op zondag 17 april 2016 11:36 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat zit impliciet in de zin. "Zolang" betekent totdat. Dat kan later zijn, dat kan direct zijn, dat kan nooit zijn.
quote:Op zondag 17 april 2016 11:46 schreef Argo het volgende:
Dan staat er gewoon wat ik zeg maar dan uitgewerkt in een ander jasje.dus je hebt gewoon mijn idee vervormd.
Inderdaad Argo, wat ben je een scherpe lezer.quote:Op zondag 17 april 2016 11:21 schreef hoink581 het volgende:
Omdat je het bij mij ook zovaak deed. Wat dacht jij dan? Ik wilde je toch dan direct een koekje van eigen deeg geven.quote:Op zondag 17 april 2016 11:48 schreef hoink581 het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad Argo, wat ben je een scherpe lezer.Dat je dat na 5 comments pas hebt gerealiseerd terwijl ik het expliciet heb gezegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |