https://www.geocaching.com/geocache/GC3B2B9_mierlo-war-cemeteryquote:Ga op zoek naar het graf van Dennis Timms. Aan de zijkant van de steen is een cijfer aangebracht. Dit cijfer = G
Ga nu op zoek naar het graf van John Robert Gordon. Onder het kruis op de steen is een tekst aangebracht. Het aantal letters van het eerste woord van de tekst = H
Ga op zoek naar het graf van Wilfred Bowley. Aan de zijkant van de steen is een cijfer aangebracht. Dit cijfer = I
geocoaching zijn mewstal volwassenenquote:Op zondag 17 april 2016 09:57 schreef Enix het volgende:
Wat is hier het doel van
Speurtochten zijn toch voor kinderfeestjes?
Dan mag stelen ook als ze er niks van merken. Dat ze later erachter komen dat geld ontbreekt is hetzelfde als dat de nabestaanden of de man die de begraafplaats beheerst die cijfertjes vind en moet weghalen of hij kan ze laten staan.quote:Op zondag 17 april 2016 10:01 schreef deadprez het volgende:
alsof die mensen op de begraafplaats er iets van merken
Zonder het hier eens of oneens mee te zijn, een serieuze vraag;quote:Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Argo het volgende:
[..]
Op het moment dat je respect voor je dode verliest, verlies je alles.
watquote:Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik was niet geheel serieus, maar vind dit vergelijken met stelen wel een beetje overdreven tbh.quote:Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Argo het volgende:
[..]
Dan mag stelen ook als ze er niks van merken. Dat ze later erachter komen dat geld ontbreekt is hetzelfde als dat de nabestaanden of de man die de begraafplaats beheerst die cijfertjes vind en moet weghalen of hij kan ze laten staan.
misschien vinden ze het fijn om blije mensen te zienquote:Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Argo het volgende:
[..]
Dan mag stelen ook als ze er niks van merken. Dat ze later erachter komen dat geld ontbreekt is hetzelfde als dat de nabestaanden of de man die de begraafplaats beheerst die cijfertjes vind en moet weghalen of hij kan ze laten staan.
Nou als iemand het niet merkt kan het geen kwaad toch? Ik wil enkel dat tegenspreken. Want bij stelen merk je het wel maar pas later. Tussen de tijd van de diefstal en het erachter komen leef je inderdaad prima en merk je er niks van. Daarna komen de scheldkannonades pas.quote:Op zondag 17 april 2016 10:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik was niet geheel serieus, maar vind dit vergelijken met stelen wel een beetje overdreven tbh.
Je kan echt merken dat jij de middelbare school nog niet ontgroeid bent.quote:Op zondag 17 april 2016 10:08 schreef Magemelvin het volgende:
Hoezo? Als je dood bent, heb je geen rechten meer. Je bent er niet meer en je lichaam telt enkel als voorwerp. Boeiend zeg!![]()
Verstoppertje spelen op begraafplaatsen.
quote:Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Argo het volgende:
Misschien hard, maar dat eerste stuk meende ik. Hoezo heeft een dode nog rechten dan volgens jou? Diegene is er niet meer en zal dus ook niets merken als mensen iets leuks doen rond zijn graf.quote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je kan echt merken dat jij de middelbare school nog niet ontgroeid bent.
Mensen begraven hun dood al heel heel heel vroeg. Een gebruik dat dus oud is. Maar wat is de dood? Het einde van het leven. Als je geen respect voor de dode hebt die ooit leefde. Hoe moet je dan het leven waarderen? Juist door respect voor de dode kunnen we toch de impact behouden die de dood heeft.quote:Op zondag 17 april 2016 10:06 schreef sinadOH het volgende:
[..]
Zonder het hier eens of oneens mee te zijn, een serieuze vraag;
Hoezo?
Ik heb geen idee wat je nou weer allemaal aan het lullen bent over later merken en prima leven en zo, maar ik blijf het apart vinden om wat tekens op een grafsteen en wat mensen die daar rondlopen te vergelijken met diefstal.quote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef Argo het volgende:
[..]
Nou als iemand het niet merkt kan het geen kwaad toch? Ik wil enkel dat tegenspreken. Want bij stelen merk je het wel maar pas later. Tussen de tijd van de diefstal en het erachter komen leef je inderdaad prima en merk je er niks van. Daarna komen de scheldkannonades pas.
Het gaat dan ook niet om de dode, maar het respecteren van de herinnering en eerbetoon die de nabestaanden hebben opgezet in de vorm van een graf.quote:Op zondag 17 april 2016 10:12 schreef Magemelvin het volgende:
Misschien hard, maar dat eerste stuk meende ik. Hoezo heeft een dode nog rechten dan volgens jou? Diegene is er niet meer en zal dus ook niets merken als mensen iets leuks doen rond zijn graf.
Wauw. Levende mensen krijgen respect. Hoezo moet ik het respectloos vinden als mijn lichaam als sekspop wordt gebruikt als ik al dood ben?quote:Op zondag 17 april 2016 10:14 schreef Argo het volgende:
[..]
Mensen begraven hun dood al heel heel heel vroeg. Een gebruik dat dus oud is. Maar wat is de dood? Het einde van het leven. Als je geen respect voor de dode hebt die ooit leefde. Hoe moet je dan het leven waarderen? Juist door respect voor de dode kunnen we toch de impact behouden die de dood heeft.
Als we de dood banaliseren doen we tevens het leven banaliseren. De dood is een werkelijkheid waar we naartoe leven en ieders lot. De gene die ons voorgingen dan afschilderen en banaliseren betekend dat de dood zelf gebanaliseerd wordt.
Wat waarde afneemt van het leven.
Zou pas echt wat zijn als er stond.quote:Op zondag 17 april 2016 09:49 schreef CarltonBanks het volgende:
WTF man, kom zojuist dit tegen:
[..]
https://www.geocaching.com/geocache/GC3B2B9_mierlo-war-cemetery
Ofterwijl, loop kriskras over een ereveld en ga opzoek naar cijfers om die te verzamelen en iets te moeten zoeken.
Zijn deze mensen niet goed snik? Wat is dit voor onethisch gedoe? Laat die begraafplaats in eren en ga er geen spelletje van maken.
Dat hoef jij niet te vinden en eerlijk gezegd interesseert het mij ook geen ene flikker wat men met mijn lichaam doet als ik dood ben, maar je kunt wel een beetje respect naar de nabestaanden tonen.quote:Op zondag 17 april 2016 10:16 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Wauw. Levende mensen krijgen respect. Hoezo moet ik het respectloos vinden als mijn lichaam als sekspop wordt gebruikt als ik al dood ben?
Ja en hoezo wordt dat geschaad als mensen in die omgeving iets leuks doen?quote:Op zondag 17 april 2016 10:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de dode, maar het respecteren van de herinnering en eerbetoon die de nabestaanden hebben opgezet in de vorm van een graf.
Als jij op grafstenen gaat kerven lijkt me dat toch verdacht veel lijken op vandalisme.quote:Op zondag 17 april 2016 10:17 schreef Magemelvin het volgende:
Ja en hoezo wordt dat geschaad als mensen in die omgeving iets leuks doen?
Als ze daar geen toestemming voor hebben gekregen, zou dat inderdaad onacceptabel zijn.quote:Op zondag 17 april 2016 10:19 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Als jij op grafstenen gaat kerven lijkt me dat toch verdacht veel lijken op vandalisme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |