abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 09:59:44 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162238140
zomervakantie voor Daniel Sprong, door een assist van hem sleepten ze er nog wel OT uit maar Hershey gaat naar de volgende ronde -O-

Sprong had 2 goals in 18 NHL wedstrijden en 5 goals en 2 assists in 10 AHL playoff wedstrijden *O*

laatste goal van Scranton



Sprong schiet hem op de paal en die andere dude tikt hem in

[ Bericht 25% gewijzigd door sp3c op 16-05-2016 11:53:46 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162244348
Evan Mosey op try-out in de AHL. Komt niet vaak dat een import in Nederland dat haalt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 16 mei 2016 @ 21:18:09 #78
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_162254679
Ik heb een vraag over ijshockey. (Ik weet niet zeker of mijn vraag hier past omdat het in dit topic over Nederlands ijshockey gaat maar goed.) Ik vroeg mij af of iemand hier een verklaring heeft voor de opmars van het Deense ijshockey. Ik meen mij te herinneren dat Denemarken nog niet zo heel lang geleden een land was dat net als Nederland vooral in de toen nog B of C Pool bivakkeerde. Tegenwoordig spelen ze al een tijdje op het hoogste niveau en wisten ze onlangs op het WK te winnen van grootmacht Tsjechië. En blijkbaar hebben de Denen ook een goede jeugd want op het junioren WK in 2016 werden ze in de kwartfinale maar nipt uitgeschakeld door de Russen (Rusland verloor later de finale van Finland). Op welke wijze hebben de Denen hun ijshockey aangepakt zodat ze van een C land naar structureel het hoogste niveau zijn opgeklommen? En zou dat in Nederland ook kunnen?
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 15:36:17 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162270485
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:18 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Ik heb een vraag over ijshockey. (Ik weet niet zeker of mijn vraag hier past omdat het in dit topic over Nederlands ijshockey gaat maar goed.) Ik vroeg mij af of iemand hier een verklaring heeft voor de opmars van het Deense ijshockey. Ik meen mij te herinneren dat Denemarken nog niet zo heel lang geleden een land was dat net als Nederland vooral in de toen nog B of C Pool bivakkeerde. Tegenwoordig spelen ze al een tijdje op het hoogste niveau en wisten ze onlangs op het WK te winnen van grootmacht Tsjechië. En blijkbaar hebben de Denen ook een goede jeugd want op het junioren WK in 2016 werden ze in de kwartfinale maar nipt uitgeschakeld door de Russen (Rusland verloor later de finale van Finland). Op welke wijze hebben de Denen hun ijshockey aangepakt zodat ze van een C land naar structureel het hoogste niveau zijn opgeklommen? En zou dat in Nederland ook kunnen?
spelen nu ook al bijna 15 jaar op het hoogste niveau hoor, het verschil is dat lange termijn denken in NL nog steeds 10 maanden ver is en in DK 10 jaar

volgens mij zijn ze vanuit Herning begonnen met een soort grassroots movement waarbij niet alleen het topsportdeel maar de hele piramide (dus ook de bierteams) werd uitgebouwd en opgeleid, resultaat zie je nu op het ijs (de helft van de Deense NHL'ers komt dan ook uit Herning)

het kan in mijn ogen in Nederland ook, de bouwstenen zijn er maar er is geen architect en Nederland hebben niet echt 20 jaar geduld om het voor elkaar te krijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 15:38:41 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162270544
in 2018 organiseren ze hun eerste WK overigens _O_

en ze moeten de spelen nog halen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:50:40 #81
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_162291948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

spelen nu ook al bijna 15 jaar op het hoogste niveau hoor, het verschil is dat lange termijn denken in NL nog steeds 10 maanden ver is en in DK 10 jaar

volgens mij zijn ze vanuit Herning begonnen met een soort grassroots movement waarbij niet alleen het topsportdeel maar de hele piramide (dus ook de bierteams) werd uitgebouwd en opgeleid, resultaat zie je nu op het ijs (de helft van de Deense NHL'ers komt dan ook uit Herning)

het kan in mijn ogen in Nederland ook, de bouwstenen zijn er maar er is geen architect en Nederland hebben niet echt 20 jaar geduld om het voor elkaar te krijgen
Oke, bedankt. Wel jammer dat er in Nederland momenteel geen architect is. Misschien is het een optie om een buitenlander daarvoor aan te trekken.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 13:48:14 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162293330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:50 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Oke, bedankt. Wel jammer dat er in Nederland momenteel geen architect is. Misschien is het een optie om een buitenlander daarvoor aan te trekken.
zijn er wel, Berteling, Hartogs, van den Thillart etc.

maar zie het maar voor elkaar te krijgen dat die een jaar of tien met 1 visie kunnen werken, shit veranderd ieder seizoen als het al niet tijdens het seizoen veranderd

babystapjes voorlopig vrees ik maar als alles eenmaal klopt kan het snel gaan, geloof ik echt ... al jaren :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:44:08 #83
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_162294638
Er is ook gewoon te weinig draagvlak voor ijshockey in Nederland in tegenstelling tot landen als Denemarken, Duitsland, Polen etc. Nederland heeft te veel een voetbalcultuur.
Flesje bier
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 17:55:49 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162299735
quote:
Jurryt Smid blijft Panters trouw

International Jurryt Smid heeft zijn contract bij ijshockeyvereniging Zoetermeer Panters met een jaar verlengd. De geboren Hagenaar speelt sinds afgelopen BeNe Liga seizoen in de SilverDome en plakt daar dus in ieder geval nog een jaar aan vast. Voor Panters is het aanblijven van de verdediger van groot belang om andere spelers aan zich te binden.

De 25-jarige Jurryt Smid studeert aan de Haagse Hoge School en woont in Zoetermeer. Naast het feit dat de combinatie van studie en tweemaal trainen voor de verdediger ideaal is, heeft hij het ook enorm naar zijn zin in Sweet Lake City. Tegen Haagsetopsport.nl zei Smid over zijn contractverlenging: “De belangrijkste reden voor mij om te blijven, is de manier waarop ik door de club behandeld ben en de goede sfeer in het team. Ook heeft het team veel potentie en daar kan veel meer uitgehaald worden. Dat hopen we volgend seizoen naar boven te halen.”

Play-offs
De international, die in april op het WK met Oranje promoveerde naar Divisie 1A, kwam vorig seizoen over van Tilburg Trappers en werd het afgelopen jaar in de BeNe Liga door velen gezien als de beste speler van de competitie. Desondanks slaag de Zoetermeerse club er niet in zich te plaatsen voor de play-offs. Daarbij speelde de onevenredige poule-indeling echter een grote rol.

Cruciaal
Naast echte clubspelers kent elk ijshockeyteam in de BeNe Liga ook gelegenheidsspelers, die willen strijden om de prijzen. Het is voor een club als Zoetermeer Panters dus van groot belang dat het grote namen aan zich weet te binden, omdat dat een aanzuigende werking heeft op anderen. Het aanblijven van Smid, die bij elk BeNe Liga team aan de slag zou kunnen, is dus cruciaal voor De ‘Blauwen’. Voorzitter Hans Toonen beaamt deze stelling: “Jurryt was vorig seizoen de belangrijkste speler. Nu hij blijft, is de kans groter dat de rest volgt.” Kostte het Panters veel moeite om Smid te behouden? Volgens Toonen viel dat wel mee. “Hijs heeft flink aan hem getrokken, maar Jurryt wilde graag in Zoetermeer blijven.”
http://www.haagsetopsport.nl/jurryt-smid-blijft-panters-trouw
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 22:40:06 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162311183
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:44 schreef Gezicht het volgende:
Er is ook gewoon te weinig draagvlak voor ijshockey in Nederland in tegenstelling tot landen als Denemarken, Duitsland, Polen etc. Nederland heeft te veel een voetbalcultuur.
ik weet niet of dat waar is, minder dan in Duitsland en Denemarken sowieso maar dat komt ook een beetje door het (wan)beleid van de afgelopen jaren

kijken we naar Polen en Nederland bv dan zegt de IIHF
quote:
ABOUT POLAND HOCKEY

Member Since
11 January 1926
Total Players 2,575
Male Players 713
Junior Players 1,494
Female Players 368
Total Referees79
Indoor Rinks 35
Outdoor Rinks 6
Nation Population
38,562,189
en

quote:
ABOUT NETHERLANDS HOCKEY

Member Since
20 January 1935
Total Players 2,888
Male Players 1,465
Junior Players 1,194
Female Players 229
Total Referees 57
Indoor Rinks 26
Outdoor Rinks 2
Nation Population 16,947,904
dan zie je bv dat als je in Nederland een ijsbaan opent er meer ijshockeyers komen opdagen dan in Polen, dat is gemiddeld 73,5 per ijsbaan in Polen vs 111 in Nederland en dan tel ik de outdoors rinks niet mee en hebben lang niet alle indoor rinks in NL een ijshockeybaan (en zullen er in Polen wel wat banen alleen nog op papier bestaan) per hoofd van de bevolking zijn er zelfs twee keer zoveel, de topcompetitie in Polen trekt gemiddeld ongeveer 900 toeschouwers, de oude eredivisie zat rond de 800 gemiddeld.

ik denk dat Nederland echt wel een ijshockeyland is maar iemand moet het de Nederlanders een keer gaan vertellen ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162319957
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

spelen nu ook al bijna 15 jaar op het hoogste niveau hoor, het verschil is dat lange termijn denken in NL nog steeds 10 maanden ver is en in DK 10 jaar

volgens mij zijn ze vanuit Herning begonnen met een soort grassroots movement waarbij niet alleen het topsportdeel maar de hele piramide (dus ook de bierteams) werd uitgebouwd en opgeleid, resultaat zie je nu op het ijs (de helft van de Deense NHL'ers komt dan ook uit Herning)

het kan in mijn ogen in Nederland ook, de bouwstenen zijn er maar er is geen architect en Nederland hebben niet echt 20 jaar geduld om het voor elkaar te krijgen
Tilburg is de Nederlandse versie van Herning

Als ze nu eens in de ijshockeysteden in Nederland op de zelfde manier gingen werken(En Heerenveen naar de oberliga gaat) dan zou het al veel beter zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_162320044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet niet of dat waar is, minder dan in Duitsland en Denemarken sowieso maar dat komt ook een beetje door het (wan)beleid van de afgelopen jaren

kijken we naar Polen en Nederland bv dan zegt de IIHF

[..]

en

[..]

dan zie je bv dat als je in Nederland een ijsbaan opent er meer ijshockeyers komen opdagen dan in Polen, dat is gemiddeld 73,5 per ijsbaan in Polen vs 111 in Nederland en dan tel ik de outdoors rinks niet mee en hebben lang niet alle indoor rinks in NL een ijshockeybaan (en zullen er in Polen wel wat banen alleen nog op papier bestaan) per hoofd van de bevolking zijn er zelfs twee keer zoveel, de topcompetitie in Polen trekt gemiddeld ongeveer 900 toeschouwers, de oude eredivisie zat rond de 800 gemiddeld.

ik denk dat Nederland echt wel een ijshockeyland is maar iemand moet het de Nederlanders een keer gaan vertellen ;)
Polen en Nederland zijn qua ontwikkeling dan ook ongeveer gelijk.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:00:36 #88
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162320421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tilburg is de Nederlandse versie van Herning

Mwoah. Dan moeten ze wel iets meer aandacht aan (de organisatie rondom) hun Beneleague team besteden. Dat hinkte vorig jaar maar een beetje als het debiele broertje achter het Oberliga team aan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_162321878
Had het meer over talentontwikkeling al is dat in Nimegen met Bruijsten(frankrijk), Bruijsten(OL), Nagtzaam(EBEL), Van Lijden( OL), Dalhuisen (Denemarken) een goede 2e
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_162321933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:00 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Mwoah. Dan moeten ze wel iets meer aandacht aan (de organisatie rondom) hun Beneleague team besteden. Dat hinkte vorig jaar maar een beetje als het debiele broertje achter het Oberliga team aan.
Voor Heerenveen lijkt het me ook ideaal, de beste 30 spelers in Nederland kunnen in de oberliga spelen, de talenten in zowel de BeNe-liga als oberliga en de oudere spelers die niet meer in de oberliga willen spelen kunnen op een redelijk niveau aan de slag

Dat zou voor de gezondheid van de BeNe-liga ook veel beter zijn als Flyers en Trappers alleen met hun 2e team deelnemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_162322390
Liam Stewart is geboren in Engeland, speelt voor Engeland maar als hij in Engeland gaat spelen is hij import. Over debiele regels gesproken :')

Hamburg gaat geen DEL licentie aanvragen, daar zit de DEB lekker mee met hun plan om de DEL1 en 2 uit 28 Duitse ploegen te laten bestaan :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:35:23 #92
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162322702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Liam Stewart is geboren in Engeland, speelt voor Engeland maar als hij in Engeland gaat spelen is hij import. Over debiele regels gesproken :')

De regel daar is vrij duidelijk. Niet tijdens je jeugdopleiding in Engeland gespeeld = import.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_162324025
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:35 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

De regel daar is vrij duidelijk. Niet tijdens je jeugdopleiding in Engeland gespeeld = import.
Duidelijk zal allemaal best, hij blijft toch debiel

ook vrij moeilijk om als 20 jarige speler voor Engeland uit te komen zonder er gespeeld te hebben :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 15:02:22 #94
9859 crew  Karina
Woman
pi_162354150
Nieuwtje over Daniel Sprong:

quote:
Sprong was one of eight players recalled by Pittsburgh on Wednesday, Russ Hryvnak of DK on Pittsburgh Sports reports.
Sprong was lighting the lamp during the AHL Calder Cup playoffs as he tallied five goals in 10 outings. With the Baby Pens eliminated from the postseason, Pittsburgh made their black aces call-ups which, in addition to Sprong, included Steve Oleksy, Tim Erixon, Kael Mouillierat, Tom Sestito, Dominik Simon, Josh Archibald, and Jean-Sebastien Dea. Barring injury, none of the promoted players are expected to hit the ice.

http://www.cbssports.com/(...)ecalled-by-penguins/
Er is dus een heel klein kansje dat hij mee mag doen begrijp ik uit de laatste zin? Hij staat niet in de line-up natuurlijk, maar stel iemand raakt geblesseerd... wie weet.

Zal wel niet maar goed :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_162354620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:00 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Mwoah. Dan moeten ze wel iets meer aandacht aan (de organisatie rondom) hun Beneleague team besteden. Dat hinkte vorig jaar maar een beetje als het debiele broertje achter het Oberliga team aan.
Verklaar je eens nader... Wat hadden ze volgens jou daar in beter moeten doen dan?
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 16:59:17 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162356983
Bremerhaven heeft een DEL licentie aangevraagd om Hamburg te vervangen.

als Hamburg dan dat DEL2 plekje niet inneemt heeft Tilburg er wel de beste papieren voor ... anders zal het wel Landshut of Heilbron worden

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 20-05-2016 17:05:29 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:55:02 #97
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_162359905
TT was toch sowieso niet van plan om na dit seizoen al naar DEL2 te gaan?
Flesje bier
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 19:45:00 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162361612
nee ze wilden sowieso niet promoveren de eerste twee jaar

maja, ijzer smeden als het heet is ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 21:46:54 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162365766
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162374349
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:45 schreef sp3c het volgende:
nee ze wilden sowieso niet promoveren de eerste twee jaar

maja, ijzer smeden als het heet is ;)
Dit jaar mochten ze niet, volgend jaar niet mogen zou belachelijk zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')