Ja wel, dat kun je wel.quote:Op zondag 17 april 2016 21:13 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je kan simpelweg niet stellen dat de deftigheid van een club zal verdwijnen wanneer er 'teveel' Marokkanen lid worden.
Bericht uit 2013quote:
Dat is vreemder.quote:Op zondag 17 april 2016 21:32 schreef Knudde het volgende:
[..]
Bericht uit 2013wie zegt dat Ali toen voorzitter was? Wellicht zijn er sinds zijn aantreden geen problemen meer?
http://nos.nl/artikel/209(...)zegt-klopt-niet.htmlquote:Op zondag 17 april 2016 21:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat kan dus wel in die gevallen waarin het ledenbestand van een club verandert en zodoende ook de clubcultuur.
Wat Derksen daarbij schetst is dat wanneer deze verhouding disproportioneel wordt 'witte' leden wegtrekken en er segregatie optreedt.
Vergelijkbaar met de problematiek met de witte en zwarte scholen.
Bron? Of bedoel je tokkies die namens hun clubje uit eredivisie de boel moeten slopen?quote:Op zondag 17 april 2016 21:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt ieder weekend wel ergens bewezen.
Het onderwerp dat Derksen aansneed gaat over amateurverenigingen.quote:Op zondag 17 april 2016 21:33 schreef Knudde het volgende:
[..]
Bron? Of bedoel je tokkies die namens hun clubje uit eredivisie de boel moeten slopen?
Gister was er in AD een artikel waarbij voetbal clubs waar Dereksen het over had de aantijgingen ontkenden en dat er absoluut geen problemen waren en of Marokkanen quotum hadden. Kortom Dereksen lult maar gewoon wat.quote:
natuurlijk ontkennen ze dat anders worden ze ook aangeklaagd wegens racismequote:Op zondag 17 april 2016 21:37 schreef Knudde het volgende:
[..]
Gister was er in AD een artikel waarbij voetbal clubs waar Dereksen het over had de aantijgingen ontkenden en dat er absoluut geen problemen waren en of Marokkanen quotum hadden. Kortom Dereksen lult maar gewoon wat.
Laat Dereksen maar eerst de grote problemen aankaarten zoals hooligans in de eredivisie die alles verzieken. Laatst las ik dat hooligans een fakkel hadden afgeschoten naar een publiek vol kinderen. Maar Dereksen durft dat niet, omdat ie anders voor zn leven moet vrezenquote:Op zondag 17 april 2016 21:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het onderwerp dat Derksen aansneed gaat over amateurverenigingen.
Mafkees gespot. Misschien moet jij eens op voetbal gaan.quote:Op zondag 17 april 2016 21:33 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/209(...)zegt-klopt-niet.html
Verder haalt Derksen echt kinderlijke dingen aan. Zo stelt hij dat Nederlandse Marokkanen vaak niet in hun naakie willen douchen, en dat dit normaliter wel bij 'onze cultuur' zou horen. Allereerst lijkt mij dat onzin, ten tweede zie ik het probleem niet. Mensen mogen toch zelf weten of ze hun onderbroek aanhouden of niet?
Ook stelt hij dat Nederlandse Marokkanen vaak betrokken zijn bij problemen op het voetbalveld. Ja en dus? als je niet kan voetballen met jongens die wat luidruchtiger, temperamentvoller zijn dan jij, dan moet je misschien gaan biljarten otzo.
Daar gaat het niet overquote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
Laat Dereksen maar eerst de grote problemen aankaarten zoals hooligans in de eredivisie die alles verzieken. Laatst las ik dat hooligans een fakkel hadden afgeschoten naar een publiek vol kinderen. Maar Dereksen durft dat niet, omdat ie anders voor zn leven moet vrezen
quote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Evertjan het volgende:
[..]
natuurlijk ontkennen ze dat anders worden ze ook aangeklaagd wegens racisme
Nee, dat zou inderdaad opmerkelijk zijn als ze zouden zeggen "Johan Derksen heeft gelijk, overal waar veel Marokkanen zijn is het een kutzooi"quote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Evertjan het volgende:
[..]
natuurlijk ontkennen ze dat anders worden ze ook aangeklaagd wegens racisme
Heb ik erg lang op gezeten.quote:Op zondag 17 april 2016 21:40 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Mafkees gespot. Misschien moet jij eens op voetbal gaan.
Prima dat de KNVB heel veel amateurverenigingen herkennen zich hierin niet.quote:Op zondag 17 april 2016 21:33 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/209(...)zegt-klopt-niet.html
Verder haalt Derksen echt kinderlijke dingen aan. Zo stelt hij dat Nederlandse Marokkanen vaak niet in hun naakie willen douchen, en dat dit normaliter wel bij 'onze cultuur' zou horen. Allereerst lijkt mij dat onzin, ten tweede zie ik het probleem niet. Mensen mogen toch zelf weten of ze hun onderbroek aanhouden of niet?
Ook stelt hij dat Nederlandse Marokkanen vaak betrokken zijn bij problemen op het voetbalveld. Ja en dus? als je niet kan voetballen met jongens die wat luidruchtiger, temperamentvoller zijn dan jij, dan moet je misschien gaan biljarten otzo.
Lijkt me sterk. Of ben je zelf een turk? Gezien je username. Lol.quote:
Welke wantoestanden?quote:Op zondag 17 april 2016 21:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Prima dat de KNVB heel veel amateurverenigingen herkennen zich hierin niet.
De kwestie van het douchen is geen wezenlijk argument in deze discussie, maar hooguit een stereotypering.
De discussie die hier loopt; het onderwerp dat is benoemd door Derksen gaat niet over luidruchtig zijn of biljarten, maar over wantoestanden in het amateurvoetbal dat in veel gevallen wordt veroorzaakt door een disproportionele verhouding van Marokkanen. De uitkomst is in die gevallen segregatie en clubs die op verschillende manieren in de problemen geraken.
Dereksen heeft tientallen keren zijn schande uitgesproken over hooligans. Nu adresseerd hij 1x een ander, en veel groter probleem, namelijk het Marokkanenprobleem in het voetbal en jij gaat gelijk compleet uit je dakquote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
Laat Dereksen maar eerst de grote problemen aankaarten zoals hooligans in de eredivisie die alles verzieken. Laatst las ik dat hooligans een fakkel hadden afgeschoten naar een publiek vol kinderen. Maar Dereksen durft dat niet, omdat ie anders voor zn leven moet vrezen
Ozlan, ikke geen Turk !quote:Op zondag 17 april 2016 21:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Of ben je zelf een turk? Gezien je username. Lol.
Hij bepaalt zelf welk onderwerp hij aansnijdt. En het is niet zo dat dit een onderwerp is dat geen aandacht behoeft omdat het een marginaal probleem betreft.quote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
Wat een zwaktebod weer. Het gaat nu over het Marokkanenprobleem.quote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
De wantoestanden die ik bijvoorbeeld ik mijn ervaring in deze topicreeks hier heb gedeeld.quote:
Ik heb die snorfiets de link niet zien leggen tussen hooliganisme en autochtonen. Jij wel? Terwijl autochtonen de kroon spannen wat betreft alles slopen, voetballers met dood bedreigen en fakkels afschieten op een kinderpubliekquote:Op zondag 17 april 2016 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dereksen heeft tientallen keren zijn schande uitgesproken over hooligans. Nu adresseerd hij 1x een ander, en veel groter probleem, namelijk het Marokkanenprobleem in het voetbal en jij gaat gelijk compleet uit je dak
Dat was niet zo in dit geval. Die andere man had hem voor het gerecht gedaagd.quote:Op zondag 17 april 2016 21:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hij bepaalt zelf welk onderwerp hij aansnijdt. En het is niet zo dat dit een onderwerp is dat geen aandacht behoeft omdat het een marginaal probleem betreft.
gaat het hier niet over lekker ontopic blijvenquote:Op zondag 17 april 2016 21:47 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ik heb die snorfiets de link niet zien leggen tussen hooliganisme en autochtonen. Jij wel? Terwijl autochtonen de kroon spannen wat betreft alles slopen, voetballers met dood bedreigen en fakkels afschieten op een kinderpubliek
Dat gaat over supporters en dit is een ander onderwerp dat ook al meerdere malen voorbij is gekomen in dat programma van hem.quote:Op zondag 17 april 2016 21:47 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ik heb die snorfiets de link niet zien leggen tussen hooliganisme en autochtonen. Jij wel? Terwijl autochtonen de kroon spannen wat betreft alles slopen, voetballers met dood bedreigen en fakkels afschieten op een kinderpubliek
Tja, ervaringen.quote:Op zondag 17 april 2016 21:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De wantoestanden die ik bijvoorbeeld ik mijn ervaring in deze topicreeks hier heb gedeeld.
Ik heb zoëven al wat artikel voorbij zien komen als voorbeelden.
Ook heb ik de segregatie aangestipt.
Dit onderwerp was bij Voetbal Inside aan bod gekomen vanwege de column van Hugo Borst.quote:Op zondag 17 april 2016 21:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat was niet zo in dit geval. Die andere man had hem voor het gerecht gedaagd.
Daar begint duidelijk iets.quote:Op zondag 17 april 2016 21:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit onderwerp was bij Voetbal Inside aan bod gekomen vanwege de column van Hugo Borst.
Dat was toen de actualiteit.
Het gedrag van de supporters van PSV was vorige maand een gespreksonderwerp om een ander voorbeeld te noemen.
Daar mag je best luchtig over doen, maar het verklaart wel enigszins waarom in een poll 88% iets in het onderwerp herkende waarover Derksen sprak.quote:
Omdat die link er niet is.quote:Op zondag 17 april 2016 21:47 schreef Knudde het volgende:
[..]
Het verhaal slaat nergens op.quote:Op zondag 17 april 2016 22:00 schreef DrDentz het volgende:
Misschien hebben Marokkanen wel een hele leuke drank over zich. Dat ze dan pas gezellig worden met een paar biertjes op. Maar dat weet je niet want ze drinken nooit. Nederlanders heb je doorgaans niet zoveel van te vrezen tenzij ze dronken zijn, dan durven ze opeens. Misschien ligt dat bij Marokkanen anders, omdat die nuchter al vervelend zijn.
Gossie, meneertje moet een bronnetje hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 21:33 schreef Knudde het volgende:
[..]
Bron? Of bedoel je tokkies die namens hun clubje uit eredivisie de boel moeten slopen?
Kijk jij wel eens VI? Denk het niet. Anders had je deze onzin namelijk niet je vingers uit laten kramen.quote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
Wat een goor tyfustuig dat volk zeg.. en maar huilen dat ze in de hoek worden gezet. Ze doen het voor de rest echt niet zelf hoor.. debielen.. en dat noemt zich volwassen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bontkraag, lichtgetint, slis-accent. Beoordeel zelf maar
Ik weet niet waarom Janmaat dat toen gezegd zou hebben, maar vast niet omdat Surinaamse spelers zich agressief en ongepast gedragen.quote:Op maandag 18 april 2016 11:47 schreef DrDentz het volgende:
Werd er in de jaren '80 door Hans Janmaat niet geroepen dat er niet teveel Surinaamse spelers in een elftal mochten, of bij het Nederlands elftal? De Kabel heeft Ajax toch wel grote successen gebracht in de jaren daarna. Je hoort nu eigenlijk niks meer over Surinamers. Marokkanen moeten een geweldige generatie voortbrengen die ons succes gaan brengen, dan houdt de kritiek op.
Ok, maar het lijkt me dan een eerder een issue van handhaving. Als die gasten jouw schoenen jat en doodleuk mee rondloopt, wat heb jij er aan gedaan dan? Ze testen je ook gewoon. Bij uitblijven van een reactie gaan ze door. Klagen op internet helpt niet, eerder een teken van onmacht. Veel boze mensen reageren en zijn het eens met Johan, maar eigenlijk zeggen ze dat te zwak zijn om zelf wat tegen de agressie wat te doen.quote:Op maandag 18 april 2016 13:57 schreef Maastoren het volgende:
Derksen heeft (helaas) gelijk. Er zitten genoeg normale gastjes tussen maar ook genoeg kutvolk. Toen ik in Gouda voetbalde bij de club waar Derksen het over had was het 1 grote chaos (dat is inmiddels al wel 10 jaar geleden). Vaak genoeg voorgekomen dat mijn spullen werden gejat door Marokkaanse teamgenoot. Zelfs zo erg dat op een training mijn schoenen uit de kleedkamer werden gepikt en dat die gozert een week later doodleuk op mijn schoenen naar de wedstrijd kwam![]()
![]()
Het probleem is inderdaad dat die ouders van die gasten ook vaak geen enkele betrokkenheid tonen. Ze rijden bijna nooit naar uitwedstrijden en doen verder niks voor de club (bardienst etc). De trainers hadden ook geen flauw idee ze die gasten in de hand moesten houden. Het waren meestal wel goede voetballers. En lekker belangrijk dat ze in hun onderbroek douchen. Dat doet bijna iedereen tegenwoordig. Door dit soort randzaken ben ik wel al het plezier in het voetbal kwijtgeraakt waardoor ik ben gestopt.
Je kan dit probleem oplossen door harder te straffen en sociale controle. Die gasten misdragen zich echt niet als Mustafa uit de wijk trainer is die elk weekend met hun vader hasjies zit te roken met hun vader bij het koffiehuis om de hoek. Thuis gedragen die gastjes zich voorbeeldig. De ouders hebben vaak geen flauw idee wat er speelt.
Dit heeft verder niks met voetbal te maken maar het is een probleem van onze maatschappij. Ik ben bang dat het komende jaren alleen nog maar zal verergeren.
Jij denkt dat Derksen zomaar zijn mening kan spuien over dit probleem? Jij denkt dat hij geen bedreigingen hoeft te verwachten omdat hij een maatschappelijk issue aankaart? Hij riskeert misschien wel een aanklacht wegens racisminatie of een schorsing van RTL zoveel, naast bedreigingen. Hij zal ook wel op straat lastig gevallen gaan worden door bontkraagjes.quote:Op zondag 17 april 2016 21:39 schreef Knudde het volgende:
[..]
De uiting van Derksen is een reactie op een column van Hugo Borst. Zou die ook medelen in de royalties van dat boek?quote:Op maandag 18 april 2016 16:02 schreef Toefjes het volgende:
Toch blijft het enorm uitgekookt dat ze een maatschappelijk probleem aan de kaak stellen terwijl ze dat zelden doen, Hans en Wilfred heel veilig een andere mening ventileerden.
Een week lang gratis publiciteit, waardoor meer mensen vrijdag gingen kijken naar Voetbal inside. En heel toevallig was dat de avond dat ze weer een nieuw boek presenteerdenWe zijn gewoon in een marketing trucje getrapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |