Ik laat meestal de dames met mijn ballen spelen.quote:Op zondag 17 april 2016 05:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Erg knap. Maar dat is natuurlijk vaak zo op top niveau. Op mijn niveau speel je met dames ballen denk ik.
Daarom is het ook zo raar dat niemand dit ooit aangekaart heeft, zelfs nu nog loopt de KNVB het te downplayen.quote:Op zondag 17 april 2016 14:10 schreef jeanklop het volgende:
Dit probleem is er toch al decennia lang?
Weet nog goed dat we onder begeleiding en zonder te douchen direct naar de auto's zijn gegaan tegen zo'n fc mocro club.
De thuiswedstrijd hebben we afgezegd, evenals heel veel andere teams in de competitie.
Waarom zetten clubs dan niet massaal christelijk voor hun naam en mag je alleen lid worden als je christen bent of zeg ander geloof.quote:Op zondag 17 april 2016 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo raar dat niemand dit ooit aangekaart heeft, zelfs nu nog loopt de KNVB het te downplayen.
Dan nog heb je de situatie dat zich Marokkaanse verenigingen gaan vormen, waartegen bepaalde clubs weigeren te spelen. Was het maar zo simpel.quote:Op zondag 17 april 2016 14:21 schreef jeanklop het volgende:
[..]
Waarom zetten clubs dan niet massaal christelijk voor hun naam en mag je alleen lid worden als je christen bent of zeg ander geloof.
dan hou je het tuig al buiten de deuren.
eigen competitie erbij?quote:Op zondag 17 april 2016 14:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan nog heb je de situatie dat zich Marokkaanse verenigingen gaan vormen, waartegen bepaalde clubs weigeren te spelen. Was het maar zo simpel.
Het is iedereen zijn schuld behalve van zichzelf.quote:Op zondag 17 april 2016 14:43 schreef Homey het volgende:
We zijn op een heel lastig punt beland waarbij grote groepen 3e en 4e generatie Marokkaanse Nederlanders zich buitengesloten voelen en zich actief en soms agressief afzetten tegen de maatschappij. Het zou niet echt een probleem zijn als maar ging om een honderdtal, maar we hebben het hier over duizenden jongeren. Het probleem van jihadisme komt daar nog eens bovenop.
Ik zat vroeger - 15 jaar geleden - al in een bijna compleet gekleurd elftal, gedomineerd door Marokkanen. Viel me toen al op hoe negatief die t.o.v Nederland waren. Zelf-reflectie en persoonlijke ontwikkeling bestaan niet in dat wereldje, als je al netjes je MBO opleiding afmaakt word je al uitgelachen omdat je een slaafje zou zijn van de blanke Nederlander. Ze hebben de mond vol van discriminatie, maar zien de samenleving zelf door een hele raciale bril. Voetballen konden ze wel, van teamspel hadden ze echter weinig kaas gegeten. Het zou me niks verbazen als de helft van hen op het criminele pad is gegaan.
Het is niet raar als hij dat zo ziet. En er is een probleem met bepaalde Marokkanen. Het verhaal komt niet raar over.quote:Op zondag 17 april 2016 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo raar dat niemand dit ooit aangekaart heeft, zelfs nu nog loopt de KNVB het te downplayen.
Ik denk niet zozeer dat de Islam het probleem is (Iraniers zijn voorbeeld veel beter geintegreerd), maar hun ultra-lage IQ en levenservaring. De berbers in Nederland komen oorspronkelijk uit het Rifgebergte waar het gemiddelde IQ onder de 80 zit, dat is enorm laag. De verwachting was dat hun kinderen en kleinkinderen, de huidige 3e generatie, zich vanzelf wel zouden opkrikken omdat ze Nederlands onderwijs genieten. Helaas is de realiteit weerbarstiger, een nogal lage IQ krik je niet zomaar op. Doe een IQ test onder Marokkaanse Nederlanders en je schrikt van de lage scores. Ook zijn ze onbereisd, meer dan Nederland en het dorp van hun oma en opa in Marokko kennen ze niet.quote:Op zondag 17 april 2016 14:47 schreef jeanklop het volgende:
[..]
Het is iedereen zijn schuld behalve van zichzelf.
tientallen jaren heeft de (linkse) politiek van alles geprobeerd om ze op weg te helpen. tot vlindervang vakanties in het buitenland toe.
Maar er is maar een conclusie;
Marokkanen en andere groepen met islamitische achtergrond passen niet in de westerse wereld.
dus je kan nu beter een beleid gaan maken dat je ze maar het land uit trapt. Weer richting hun oh zo geliefde thuisland waar alles beter is (behalve de uitkeringen).
Veel anders is het niet lijkt mij.quote:Op zondag 17 april 2016 14:57 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat de Islam het probleem is (Iraniers zijn voorbeeld veel beter geintegreerd), maar hun ultra-lage IQ en levenservaring. De berbers in Nederland komen oorspronkelijk uit het Rifgebergte waar het gemiddelde IQ onder de 80 zit, dat is enorm laag. De verwachting was dat hun kinderen en kleinkinderen, de huidige 3e generatie, zich vanzelf wel zouden opkrikken omdat ze Nederlands onderwijs genieten. Helaas is de realiteit weerbarstiger, een nogal lage IQ krik je niet zomaar op. Doe een IQ test onder Marokkaanse Nederlanders en je schrikt van de lage scores. Ook zijn ze onbereisd, meer dan Nederland en het dorp van hun oma en opa in Marokko kennen ze niet.
De oplossing? Erg lastig. Het fundamentele probleem is dat Marokkaanse Nederlanders grosso modo niet aan zelf-kritiek en persoonlijke ontwikkeling doen, waardoor ze nooit goeie banen kunnen scoren. Hun Engels is bijvoorbeeld ook beroerd.
Zeker - maar zijn die hier ? Nederland heeft immers in de vijver met kansarmen gevist - niet in de vijver met potentieeltjes.quote:Op zondag 17 april 2016 15:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik kan geen boek lezen in korte tijd. Je hebt deels gelijk. Maar er zijn ook moslims die anders zijn. En veel.
Die zijn vast voor een deel hier. Ik heb ermee gewerkt. Voor de rest kan ik er ook niets mee. Het is moeilijk.quote:Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zeker - maar zijn die hier ? Nederland heeft immers in de vijver met kansarmen gevist - niet in de vijver met potentieeltjes.
Zo dom is de gemiddelde Marokkaan nu ook weer niet. Het lijkt mij meer een cultuurverschil.quote:Op zondag 17 april 2016 14:57 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat de Islam het probleem is (Iraniers zijn voorbeeld veel beter geintegreerd), maar hun ultra-lage IQ en levenservaring.
:-)quote:Op zondag 17 april 2016 15:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Anders dan je zegt. Ik ben het met je eens dus.
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op zondag 17 april 2016 18:07 schreef MrSalazar het volgende:
Ik wou nog even zeggen dat dit geen 'marokkanenprobleem' is, maar een 'marokkanen- en turkenprobleem'. Die laatste groep blijft nu lekker buiten schot, maar is minstens zo erg op het voetbalveld.
Of zoiets compleet debiels:quote:Op zondag 17 april 2016 18:25 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk.
http://www.dichtbij.nl/ro(...)en-niets-delen-.aspx
http://www.zamanvandaag.n(...)n-eigen-voetbalclubs
Vergeet ook het verhaal van Türkiyemspor Amsterdam niet. Met een voorzitter die werd omgelegd omdat hij in de heroļnehandel zat.
Die trotse jongens toch
Het is ook een domme gedachte. Gelukkig begint die weer te kantelen omdat Europa, met Merkel voorop, zich laat chanteren door Erdogan.quote:Op zondag 17 april 2016 18:31 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Of zoiets compleet debiels:
http://www.powned.tv/nieu(...)deld_om_mexican.html
Dit mag best gezegd worden, want die mythe van 'marokkanen zijn kut en turken zijn harde werkers' begint me een beetje de keel uit te hangen.
Maar er is ook niets om de vooroordelen te ontkrachten.quote:Op zondag 17 april 2016 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, degene die vooroordeelbevestigend bezig is ben jij echt zelf. Je laat immers niets je vooroordeel ontkrachten.
Kan ik mij voorstellen. Maar ze zorgen voor minder problemen.quote:Op zondag 17 april 2016 18:31 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Of zoiets compleet debiels:
http://www.powned.tv/nieu(...)deld_om_mexican.html
Dit mag best gezegd worden, want die mythe van 'marokkanen zijn kut en turken zijn harde werkers' begint me een beetje de keel uit te hangen.
Nou het gaat hier over voetbal en ik denk dat het verschil wat dat betreft heel klein is.quote:Op zondag 17 april 2016 19:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen. Maar ze zorgen voor minder problemen.
Kan zo zijn. Dat weet ik niet. Maar dan neem er Derksen wel serieus.quote:Op zondag 17 april 2016 19:58 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nou het gaat hier over voetbal en ik denk dat het verschil wat dat betreft heel klein is.
Derksen weet niet zo gek veel van amateurvoetbal, die weet alleen dat daar problemen zijn met marokkanen. Hij weet echter veel van profvoetbal (althans in Nederland; hij weet geen zak van buitenlands voetbal, maar dat terzijde) en daar lopen weinig turken rond (weinig talent blijkbaar), maar wel veel marokkanen die voor problemen zorgen. Ik denk dat ie daarom die uitspraak heeft gedaan.quote:Op zondag 17 april 2016 19:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan zo zijn. Dat weet ik niet. Maar dan neem er Derksen wel serieus.
Dat zal zo zijn. Denk je ook dat hij het algemeen bedoelt? Ben je Marokkaans?quote:Op zondag 17 april 2016 20:02 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Derksen weet niet zo gek veel van amateurvoetbal, die weet alleen dat daar problemen zijn met marokkanen. Hij weet echter veel van profvoetbal en daar lopen weinig turken rond (weinig talent blijkbaar), maar wel veel marokkanen die voor problemen zorgen. Ik denk dat ie daarom die uitspraak heeft gedaan.
Hoe bedoel je algemeen? Je bedoelt als 'maatschappelijk probleem'? Die mening zal ie vast hebben, ja (hij is zelf verhuisd vanwege vervelende marokkanen in Gouda). Maar daar heeft ie zich geloof ik niet over uitgelaten en dat verwacht ik ook niet van hem aangezien hij sportjournalist is/was en in een voetbaltalkshow zit. Het is geen Peter R. de Vries die overal een mening over denkt te moeten hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 20:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zal zo zijn. Denk je ook dat hij het algemeen bedoelt? Ben je Marokkaans?
Lol. Johan Derksen is nou juist hét schoolvoorbeeld van iemand die overal een mening over moet hebben en dan doet alsof hij er iets van weet.quote:Op zondag 17 april 2016 20:10 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Het is geen Peter R. de Vries die overal een mening over denkt te moeten hebben.
Nee hoor. Hij zit wel eens bij Pauw enzo en geeft dan gewoon braaf antwoord als hem iets gevraagd wordt maar that's it. Qua voetbal heeft ie inderdaad wel overal een mening over en vaak lult ie maar wat. Dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 17 april 2016 20:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lol. Johan Derksen is nou juist hét schoolvoorbeeld van iemand die overal een mening over moet hebben en dan doet alsof hij er iets van weet.
Dat bedoelde ik.quote:Op zondag 17 april 2016 20:10 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hoe bedoel je algemeen? Je bedoelt als 'maatschappelijk probleem'? Die mening zal ie vast hebben, ja (hij is zelf verhuisd vanwege vervelende marokkanen in Gouda). Maar daar heeft ie zich geloof ik niet over uitgelaten en dat verwacht ik ook niet van hem aangezien hij sportjournalist is/was en in een voetbaltalkshow zit. Het is geen Peter R. de Vries die overal een mening over denkt te moeten hebben.
Ookvreemd idd.quote:Op zondag 17 april 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Lol, die club HMC uit Den Haag, waarvan de voorzitter Ali Zoulali bij Pauw zat om uit te leggen dat er heul geen problemen zijn met allochtone voetballertjes is uit de competitie genomen door de KNVB:
http://www.voetbalrotterd(...)-hmc-uit-competitie/.
Standaard als 'ie bij Pauw, Knevel en Van den Brink etc aan tafel zit bemoeit 'ie zich overal tegen aan. Vervelende kerel.quote:Op zondag 17 april 2016 20:13 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij zit wel eens bij Pauw enzo en geeft dan gewoon braaf antwoord als hem iets gevraagd wordt maar that's it. Qua voetbal heeft ie inderdaad wel overal een mening over en vaak lult ie maar wat. Dat ben ik met je eens.
Wit.quote:Op zondag 17 april 2016 20:19 schreef hardewerker3 het volgende:
Johan Derksen heeft een punt. Diversiteit is erg belangrijk, maar stellen dat een club niet meer 'deftig' is omdat er teveel Nederlandse-Marokkanen lid zijn geworden slaat nergens op.
Wat is die deftigheid dan wel?
Dat zegt hij dus niet zo. Het is geen racist. En dat kan gevoelig liggen bij mij. Dus reken maar dat ik weet wat hij dan roept.quote:Op zondag 17 april 2016 20:52 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Hij had het duidelijk over blanke Nederlanders. Blanke Nederlanders zorgen voor deftigheid.
Dat zei hij letterlijk..quote:Op zondag 17 april 2016 20:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zegt hij dus niet zo. Het is geen racist. En dat kan gevoelig liggen bij mij. Dus reken maar dat ik weet wat hij dan roept.
Je snapt het niet. Sommige 'blanke' clubs zijn net sociėteiten. Je hebt daarnaast 'blanke' clubs van bijvoorbeeld woonwagenbewoners.quote:Op zondag 17 april 2016 20:52 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Hij had het duidelijk over blanke Nederlanders. Blanke Nederlanders zorgen voor deftigheid.
Allochtonen zijn ook deftig vriendquote:Op zondag 17 april 2016 20:19 schreef hardewerker3 het volgende:
Johan Derksen heeft een punt. Diversiteit is erg belangrijk, maar stellen dat een club niet meer 'deftig' is omdat er teveel Nederlandse-Marokkanen lid zijn geworden slaat nergens op.
Wat is die deftigheid dan wel?
Vrij vreemd idd. Vooral die 3 + een mes en de scheids willen aanvallen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bontkraag, lichtgetint, slis-accent. Beoordeel zelf maar
Dat snap ik heel goed. Maar je kan simpelweg niet stellen dat de deftigheid van een club zal verdwijnen wanneer er 'teveel' Marokkanen lid worden.quote:Op zondag 17 april 2016 21:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Sommige 'blanke' clubs zijn net sociėteiten. Je hebt daarnaast 'blanke' clubs van bijvoorbeeld woonwagenbewoners.
De eerste groep clubs zijn minder bestand tegen een toevloed van Marokkaanse spelers, waardoor het karakter van zo'n club verandert en er bijvoorbeeld segregatie optreedt.
Adjedonnie !quote:
Jawel dat kun je wel.quote:Op zondag 17 april 2016 21:13 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je kan simpelweg niet stellen dat de deftigheid van een club zal verdwijnen wanneer er 'teveel' Marokkanen lid worden.
Dat kan dus wel in die gevallen waarin het ledenbestand van een club verandert en zodoende ook de clubcultuur.quote:Op zondag 17 april 2016 21:13 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Maar je kan simpelweg niet stellen dat de deftigheid van een club zal verdwijnen wanneer er 'teveel' Marokkanen lid worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |