Je wordt oud ER..quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze al langs gekomen?[/s]
[s]Defensie op de pof bedreigd toekomst krijgsmacht.
Reeds dus, notabene zelf gepost![]()
damnquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Deze al langs gekomen?[/s]
[s]Defensie op de pof bedreigd toekomst krijgsmacht.
Reeds dus, notabene zelf gepost![]()
quote:DEN HAAG - Defensie heeft een langlopend raamcontract getekend met het Duitse defensieconcern Rheinmetall voor de levering van munitie.
De waarde van het tienjarige contract kan oplopen tot 200 miljoen euro, zo werd donderdag bekendgemaakt.
Volgens Defensie gaat het om 44 soorten munitie met kalibers van 20 tot 155 millimeter. De munitie kan worden gebruikt voor onder meer snelvuurkanonnen en zwaar artilleriegeschut.
Ook rookgranaten en munitie voor granaatwerpers maken deel uit van het contract. De munitie is bestemd voor alle legeronderdelen.
Vraag
De totale hoeveelheid munitie die Defensie van Rheinmetall koopt, is niet vooraf vastgelegd, maar afhankelijk van de vraag. ''Daar waar nodig is, wordt besteld en geleverd'', aldus een woordvoerder van het ministerie. De voorraad wordt opgeslagen bij Rheinmetall zelf.
Rheinmetall is al jaren een belangrijke leverancier van Nederland. Het Duitse bedrijf is naast munitieproducent ook fabrikant van pantservoertuigen zoals de Fuchs en de Puma, de Leopard-gevechtstank en de pantserhouwitser 2000.
quote:Ombuigingslijst
Het is gebruikelijk dat ambtelijk Financiën in aanloop naar de verkiezingen een technische ombuigingslijst opstelt en deze lijst vertrouwelijk deelt met fracties in de Tweede Kamer. Politieke partijen kunnen de lijst gebruiken als input voor het opstellen van hun verkiezingsprogramma’s. Nu de ombuigingslijst is uitgelekt naar de Volkskrant, heeft het ministerie van Financiën besloten om de lijst te publiceren. De ombuigingslijst bevat een opsomming van maatregelen die genomen kunnen worden om besparingen op de overheidsuitgaven te realiseren. Tevens zijn fiscale maatregelen opgenomen.
Deze ombuigingslijst is een product van ambtelijk Financiën. De opties in deze ombuigingslijst zeggen niets over de politieke wenselijkheid of haalbaarheid van de opgenomen maatregelen. Het gaat om een inventarisatie van technische mogelijkheden.
Je wordt echt oud he opa...quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Defensie koopt voor miljoenen aan munitie
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Om de krappe voorraden aan te vullen trekt minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) de komende drie jaar 100 tot 125 miljoen uit om nieuwe munitie te kopen. Bij de aanschaf en opslag wordt samengewerkt met de Nationale Politie, Duitsland, Denemarken en België, schrijft ze vrijdag aan de Tweede Kamer.
Door bezuinigingen, maar ook door missies is er een tekort aan munitie bij de krijgsmacht. Vorig jaar kwam nog naar buiten dat militairen op oefening pang-pang moesten roepen om verspilling van munitie te voorkomen. De discussie hierover leverde'een vernietigend beeld' op, stelde Hennis destijds.
De aankoop van de munitie is een belangrijke eerste stap om de inzetvoorraden op niveau te brengen en daarmee de basisgereedheid van de krijgsmacht verder te versterken, aldus de bewindsvrouw.
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je wordt echt oud he opa...Hey, ouweSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Zou het?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Awsom het volgende:
Hij bedoelt natuurlijk dit nieuwsbericht, dat wél van vandaag is.
"ombuigingslijst"quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor de geïntereseerde. Defensie op pagina 33. (pdf)
[..]
Dat kllinkt mij in de oren als de kaasschaafmethode. Je kan een voorstander zijn van het bezuinigen op het leger maar als je daarop bezuinigt dan lijkt het mij wenselijk als je dat met enige visie doet, niet overal een beetje vanaf halen.quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)n_krijgsmacht__.html
Zo kunnen de operationele commando’s minder oefenen. Vacatures blijven onvervuld omdat er minder personeel kan worden geworven. De schrale voorraden reservedelen worden minder snel aangevuld dan was gepland.
Bij de marine neemt het aantal vaardagen af. Bovendien kunnen de zeestrijdkrachten minder trainen in het Caribisch gebied. De landmacht heeft minder oefendagen, de luchtmacht minder vlieguren. „Deze maatregelen raken vooral de mogelijkheden om operaties voort te zetten en gelijktijdig uit te voeren”, schrijft minister Hennis (Defensie) aan de Tweede Kamer.
Alsof millitairen achterlijk zijn en anders zullen reageren als je het ombuigen noemt in plaats van bezuinigen.quote:In een toelichting op de aangepaste begroting van dit jaar vermijdt de VVD-bewindsvrouw zorgvuldig het woord ’bezuinigen’.
Ik twijfel er niet aan dat er meisjes/dames zijn die het fysiek gezien kunnen (wel een zeer laag percentage), de vraag is welk deel van hen dit ook wil.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:12 schreef AchJa het volgende:
Korps Mariniers: nu ook voor vrouwen!
In 2017 neemt het Korps Mariniers ook vrouwen aan. Eindelijk, schrijft Ida van Dorp, die zich aanmeldt. „Het korps is al te veel toppers misgelopen.”
Vanaf 1 januari 2017 is het eindelijk zover. Dan mogen er vrouwen deelnemen aan de selectie voor het Korps Mariniers. Voorwaarde is wel dat de eisen hetzelfde blijven, om zo de kwaliteit van het korps te waarborgen.
Ik heb het altijd frustrerend gevonden dat ik de kans niet kreeg om deel te nemen aan de selectie. Toegegeven: de selectie is ongetwijfeld ontzettend zwaar. Men zegt niet voor niets: velen voelen zich geroepen, slechts weinigen zijn uitverkoren.
Kijk ik echter naar de criteria van de fitheidstest, weliswaar slechts het eerste sportieve selectiemoment dat potentiële mariniers ondergaan, dan meen ik die test te zullen doorstaan - en met mij vele andere vrouwen. Ik ben student en wedstrijdroeister en weet dat ik, mijn ploeggenoten en vele andere sportieve vrouwen onze hand niet omdraaien voor 2.700 meter hardlopen in 12 minuten, 4 pull-ups, 30 push-ups en 30 sit-ups.
Naast de veronderstelde mindere fysieke conditie van vrouwen stuit het risico op liefdesrelaties binnen eenheden ook op bezwaren. De seksuele aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen moet vroeg of laat wel tot problemen leiden. Afgezien van het feit dat dit risico er ook is wanneer er enkel mannen zijn, lijkt het mij voldoende een simpel verbod op relaties binnen een eenheid in te stellen. De discipline die binnen dit elite-onderdeel van defensie wordt verlangd, brengt met zich mee dat mannen en vrouwen juist hier op gelijk niveau kunnen samenwerken.
Sommige mensen vrezen dat de kwaliteit van het korps daalt wanneer vrouwen worden toegelaten. Hierbij wil ik een opmerking van het Korps Mariniers aanhalen op Facebook: „Mariniers denken niet in bedreigingen, maar in kansen. We zien dit dus als een kans. Met het uitgangspunt dat we dezelfde hoge kwaliteit blijven leveren zoals we dat al sinds 1665 doen. Degene die het fikst, laat zien dit te willen én te kunnen en is welkom binnen ons team als ‘one of the guys’.”
De toelatingseisen dalen niet, dus de kwaliteit ook niet. Wél zal de vijver met potentiële mariniers waaruit het korps kan vissen veel groter worden. Als ik in mijn omgeving zie hoeveel sterke, intelligente en sociale vrouwen er rondlopen, kan ik alleen maar concluderen dat het Korps Mariniers de afgelopen jaren ontzettend veel toppers is misgelopen door de deur dicht te houden.
Aan deze situatie komt nu gelukkig een einde. Het korps zal er in ieder geval niet op achteruit gaan. Een marinier die ik eens sprak over de selectie van de mariniers zei: „Iedere gezonde jongen kan dit in principe.” Ik ben ervan overtuigd dat ook gezonde dames dit kunnen. Ik ga mij in ieder geval aanmelden!
NRC
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn ook meer dan genoeg mannen die dit alles kunnen maar ook bij de mannen wil maar een klein deel een millitair worden, bij de dames kan een veel kleiner deel dit en vermoedelijk wil ook een veel kleiner deel van hen die het kunnen dit doen, ze verdienen een eerlijke kans.
Zolang de eisen niet verlaagd worden is het prima, dat moet je wel als een havik in de gaten houden want voordat je het weet gaan ze voor de dames andere eisen stellen dan voor de heren zoals reeds decennialang gebruikelijk is bij de politie en het leger, binnen en buiten Nederland. My two cents, als burger die geen milliair is en wiens mening er dus weinig toe doet in dit verband (de millitairen moeten het zelf maar bepalen): het is een belediging voor de vrouwens als je lagere eisen hanteert. Je doet die dames tekort die wel aan de eisen die aan mannen gesteld worden kunnen voldoen.
Als ze denkt dat dat alles is wel maar ze zal toch zeker wel begrijpen dat er een heel erg zwaar programma te wachten staat waarin je fysiek en mentaal tot het gaatje moet gaan?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En ik maar denken dat vrouwen geen gevoel voor humor hebben.
De initiële eisen stellen inderdaad weinig voor, maar die meid gaat van een koude kermis thuiskomen tijdens het vervolg van de selectie.
Als het meezit dan hebben we de komende 10 jaar 1 dame die het haalt. Prima toch? Zij hoort er dan thuis en zij moet die kans krijgen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-06-2016 21:51:51 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Hoe zou dat toch komen??quote:Sinds 2011 is het aantal meldingen van ernstige bedrijfs- en dienstongevallen bij Defensiepersoneel aanzienlijk gestegen.
Vorig jaar werden 155 meldingen gedaan, in 2011 waren dat er nog 98, zo blijkt uit stukken van het Ministerie van Defensie, die in handen zijn van NU.nl
quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Toe maar, alsof er niet genoeg geld naar defensie gaat. kan niet op!
'Nederland zet missies Mali, Afghanistan en Irak door'
Die zuinigheid gaat nu ook politieke gevolgen hebben.quote:Mali
Het is geen geheim dat minister Koenders de missie in Mali graag wil verlengen, ook omdat Nederland in de race is voor een tijdelijke zetel in de VN-Veiligheidsraad. Een verlenging van de missie zou als teken van goodwill kunnen worden ervaren.
Dat van Koenders vind ik idd opmerkelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Die zuinigheid gaat nu ook politieke gevolgen hebben.
quote:Bij de slag om Chora waren 500 Nederlandse militairen betrokken. Het waren de hevigste gevechten dat jaar in Afghanistan. Volgens toenmalig minister Van Middelkoop van Defensie was het zelfs 'het grootste militaire treffen in de Nederlandse krijgsgeschiedenis sinds de Korea-oorlog'.
quote:De vier huidige Nederlandse onderzeeboten moeten vanaf 2027 worden vervangen. Of de nieuwe onderzeeboten ook wereldwijd inzetbaar zullen zijn, is nog maar de vraag.
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Nieuwe onderzeeër mogelijk beperkter inzetbaar
[..]
Als er maar vrouwen op geplaatst kunnen worden, voor de rest boeit het niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:44 schreef jitzzzze het volgende:
Mogelijk, mogelijk. Voorlopig hebben we nog enkele jaren voordat er een definitief ontwerp is, dan moet er nog geld bij en dan moet het nog gebouwd worden. Onderaan de streep is dit leuk speculeren maar slaat het nergens op.
Alhoewel ik het antwoord op deze discussie wel durf te raden hoop ik toch echt dat alle mogelijkheden onderzocht gaan worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als er maar vrouwen op geplaatst kunnen worden, voor de rest boeit het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |