abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:08:07 #211
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_161993338
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Het opheffen van de bestuurslaag provincies heeft wel degelijk nut, het uitvoerende werk beleg je bij gemeentes en het rijk
Welke provinciale taken zie jij dan op gemeentelijk niveau uitgevoerd worden? Ik had het bijvoorbeeld al over infrastructuur, maar het lijkt me evident dat je daarbij op veel grotere schaal moet samenwerken. Ook de waterschappen of zaken als dijkbewaking gaan veel verder dan gemeentegrenzen.

Hoe zie jij dat?
quote:
je schaft provinciale staten af, de commissarissen van de koningin, provinciehuizen, dat is allemaal overhead.
Grotendeel eens, alleen dus niet op het gebied van Provinciale Staten.
quote:
OWS -> ontwikkelingssamenwerking
Ah, kijk! Die afkorting heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, ik was even in de war. :)
pi_161993993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:08 schreef Belabor het volgende:
Hoe zie jij dat?
Hij "ziet" dat helemaal niet. Gewoon een makkelijk mantra waardoor het lijkt alsof ie er verstand van heeft. Onderbouwen doet ie niet (en dat vindt hij van "les autres" altijd zo verwerpelijk).

In principe is alles wat iemand zegt die vindt dat hij te weinig krijgt en zich benadeeld voelt verdacht en niet serieus te nemen. Zij hebben al veel maar ze willen nog meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 21:48:13 #213
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161995755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:08 schreef Belabor het volgende:

[..]

Welke provinciale taken zie jij dan op gemeentelijk niveau uitgevoerd worden? Ik had het bijvoorbeeld al over infrastructuur, maar het lijkt me evident dat je daarbij op veel grotere schaal moet samenwerken. Ook de waterschappen of zaken als dijkbewaking gaan veel verder dan gemeentegrenzen.

Hoe zie jij dat?

[..]

Grotendeel eens, alleen dus niet op het gebied van Provinciale Staten.

[..]

Ah, kijk! Die afkorting heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, ik was even in de war. :)
Een waterschap kan prima functioneren al zbo.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 8 mei 2016 @ 09:10:57 #214
379943 Paper_Tiger
pi_162002785
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je bevrediging kunt krijgen uit dit soort berichten.
Het slaat zo de plank mis dat het hilarisch is. Rare misbaksels. En je wilt niet ingaan op de essentie van #164. Dat zijn lastige gewetensvragen.
Je bent zo inconsequent. In een zin is zowel sparen als consumeren schadelijk. Daarbij gaat het er niet om dat iemand een auto koopt maar een Porsche. Wat een dure auto is die niet voor iedereen is weggelegd. Ik proef vooral afgunst.
  zondag 8 mei 2016 @ 09:37:49 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162003069
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Los daarvan zou een flink deel hiervan ofwel onverstandig zijn ofwel geen winst opleveren.
Omdat jij dat zegt natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 mei 2016 @ 10:02:23 #216
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162003337
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:38 schreef Bart2002 het volgende:

In principe is alles wat iemand zegt die vindt dat hij te weinig krijgt en zich benadeeld voelt verdacht en niet serieus te nemen. Zij hebben al veel maar ze willen nog meer.
Alle uitkeringtrekkers dus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162004057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat mij veel meer stoort is mensen die aan de lopende band zeiken over politici en dat ze allemaal corrupt zijn, maar vervolgens hun vingers in hun oren doen wanneer je vragen stelt bij het systeem wat die politici voortbrengt. _O-

[...]
Dat systeem is het kapitalisme.
pi_162004348
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:48 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Piet heeft een paar dagen geleden al een lijstje gemaakt:

[..]

Hier zou ik nog aan toe willen voegen: afschaffen leerplicht en dienstplicht
Mbt gemeentelijke herindelingen zijn jullie je er van bewust dat grotere gemeenten in het algemeen juist duurder uit zijn?
http://www.binnenlandsbes(...)-kleine.169438.lynkx
http://www.vngmagazine.nl/nieuws/6189/fusiegemeenten-duurder-uit
pi_162111271
pi_162116605
Het ene sluit het andere niet uit
pi_162129590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het ene sluit het andere niet uit
misschien wel in noord-korea? anders zou ik inderdaad denken dat het een juist mooi aansluit bij het andere.. als je wilt dat andere jouw eigendomsrecht respecteren moet je tenslotte bij jezelf beginnen. misschien zou je kunnen stellen dat stelen soms in je eigen belang kan zijn, maar ook dat lijkt mij redelijk kortzichtig (what goes arround comes arround). en als je loondienst niet in je eigen belang vindt zou ik zeker eens iets anders proberen. dan heb je meteen de mogelijkheid om zelf banen te creeren en dan kan je laten zien wat voor royale arbeidsvoorwaarde mogelijk zijn. overigens, als je eigendomsrechten arbitrair vindt zou ik ook eerst bij jezelf beginnen. je belangrijkste bezit zou dan een mooie testcase zijn, alleen ben je dan wel je lichamelijke integriteit kwijt. als dat een stabiele en productieve situatie oplevert kan het misschien nog mensen inspireren :')
..///
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:28:14 #222
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162146251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 13:01 schreef Belabor het volgende:
Met hoeveel zou de loonbelasting eigenlijk verlaagd moeten worden om het wegvallen van bijslagen te compenseren? Heeft iemand daar een idee van?
Het zal niet exact kloppen maar als ik even snel kijk :

Het CBS geeft aan dat de opbrengsten uit loonbelasting op ongeveer 44 miljard euro staat.
De uitgaven aan sociale zekerheid kosten 77 miljard. Hier zitten ook uitkeringen bij wat ongeveer 43% ervan voor zijn rekening neemt (=33 miljard.) blijft er dus 44 miljard over wat dus waarschijnlijk naar subsidies e.d. gaat. Precies het bedrag van de loonbelasting.

Kortom: dat kan dus volledig worden geschrapt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Los daarvan zou een flink deel hiervan ofwel onverstandig zijn ofwel geen winst opleveren.
Alles loopt via een overheid en kost dus per definitie méér geld dan het de burger oplevert vanwege de inefficientie en overhead van de overheid.
Winst levert het dus áltijd op. Of het verstandig is is wat anders maar dat heeft dan meer met de herverdeling te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:29:44 #223
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_162152976
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef wipes66 het volgende:

[..]

misschien wel in noord-korea? anders zou ik inderdaad denken dat het een juist mooi aansluit bij het andere.. als je wilt dat andere jouw eigendomsrecht respecteren moet je tenslotte bij jezelf beginnen. misschien zou je kunnen stellen dat stelen soms in je eigen belang kan zijn, maar ook dat lijkt mij redelijk kortzichtig (what goes arround comes arround). en als je loondienst niet in je eigen belang vindt zou ik zeker eens iets anders proberen. dan heb je meteen de mogelijkheid om zelf banen te creeren en dan kan je laten zien wat voor royale arbeidsvoorwaarde mogelijk zijn. overigens, als je eigendomsrechten arbitrair vindt zou ik ook eerst bij jezelf beginnen. je belangrijkste bezit zou dan een mooie testcase zijn, alleen ben je dan wel je lichamelijke integriteit kwijt. als dat een stabiele en productieve situatie oplevert kan het misschien nog mensen inspireren :')
Het subtiele en complexe samenspel zo doorgronden, dat je voor iedereen exact kunt bepalen wat zijn aandeel is in euro's, is niet eenvoudig. Dat het prijsmechanisme daar wel toe leidt, betekent niet dat dit probleem daarmee werkelijk is opgelost, maar dat je bereidt ben te geloven dat de marktuitkomst correct / acceptabel is.

Je kunt een hekel hebben aan de overheid, maar dat bewijst niet dat het prijsmechanisme goed werkt. Omdat dit niet zo is, zal een samenleving dat zich geheel laat leiden door het prijsmechanisme vele problemen kennen. Alleen je erin gelooft (mogelijk goed passend bij je eigen situatie en belangen) brengt het je ertoe om het voor te stellen als de ideale wereld. Omdat het niet de ideale wereld is, zal na een ontmanteling van de overheid de vraag om een herintroductie van de gehate overheid vanzelf weer opkomen.

In feite is prijsmechanisme een beperkte deelbeschrijving van de wereld (het beschrijft alleen wat er gebeurd op de markt). De uitwerking ervan toont aan, dat vergaande aanvullende aannames nodig zijn om het prijsmechanisme een meer algemene geldigheid te geven (er een totaalvisie van te maken). Dat maakt dit soort uitwerkingen tot speelgoedmodellen die de werkelijk niet beschrijven.

Kortom, het prijsmechanisme beschrijft slechts een deel van de werkelijkheid. Het libertarisme leunt te zwaar op de speelgoedmodellen van de werkelijkheid, die van het prijsmechanisme een totaalvisie maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 14-05-2016 02:06:10 ]
The view from nowhere.
pi_162213446
Is er hier nog iemand naar de ALV geweest gisteren? Op de VS staat een kort verslag.
pi_162261833
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:17 schreef Wegenbouwer het volgende:
Is er hier nog iemand naar de ALV geweest gisteren? Op de VS staat een kort verslag.
Dat geneuzel over sponsors krijgen we er nog wel uit hoor! :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_162262819
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:17 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wel goed dat ze nu openlijk erkennen in dezelfde electorale vijver te vissen als de PVV en haar afsplitsingen :).
En ook herkenbaar dat het type mens wat zich aangetrokken voelt tot het libertarisme vooral ook graag ruzie en gedoe zoekt.
Alles bij elkaar wel een mooi recept voor succes :+
pi_162262862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 03:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat geneuzel over sponsors krijgen we er nog wel uit hoor! :D
Wel fijn ook weer dat zo'n verslag op het nogal dubieuze vrijspreker staat waar juist dat geneuzel over buitenlanders het goed doet :+
pi_162271236
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel goed dat ze nu openlijk erkennen in dezelfde electorale vijver te vissen als de PVV en haar afsplitsingen :).

Dat doet de LP niet, integendeel. De meeste leden die ooit bij een andere partij hebben gezeten, zaten bij GroenLinks, de VVD of D66.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:12:06 #229
456527 L.P.
Libertarische Partij
pi_162271389
quote:
De LP heeft na de oprichting in 1993 een langere tijd een winterslaap gehouden. Sinds 2012 is de LP actief en een aantal keer proefgedraaid met verschillende landelijke en lokale verkiezingen.

In mei vorig jaar trad er een nieuw en jong bestuur aan. Met een vernieuwende aanpak willen ze volgend jaar maart hun slag gaan slaan om zetels te scoren voor de Tweede Kamer verkiezingen.

Het kernteam is de werkgroep Permanente Campagne: Robert Valentine is secretaris in het bestuur van de LP en, samen met politieke kandidaat van de LP Amsterdam Arno Inen, deel van het campagne team van de LP.

Zij presenteren deze avond de nieuwe positionering, doelgroep en het campagneplan van de LP.

Waar en wanner?

Dinsdag 17 mei 2016 20:00 – inloop 19:30

De Heffer, Oudebrugsteeg 7
1012 JN Amsterdam

Toegang is gratis, iedereen is welkom!
pi_162271548
quote:
Het partij programma vergt nog enige ledenvergaderingen. Dit is een goede zaak. Op 25 juni komt men weer bijeen. Het standpunt van vrij migratie (ja mits met sponsor) lijkt het te houden. Dit houdt in dat de overheid in principe niemand mag tegenhouden. Indien deze een sponsor heeft die zich garant stelt voor het levensonderhoud van de migrant. Op deze wijze is de constatering dat vrije migratie en verzorgingsstaat niet samen gaan ondervangen. Voor de migrant staat geen hangmat klaar, maar hij wordt indien nodig verzorgd door sponsors.
Goed idee. Moeten we in bredere context doen. Bejaarden reanimeren we alleen als er een sponsor voor is. Weeskinderen mogen best opgevangen worden op kosten van de staat, als er maar een sponsor is. Wellicht een leuke nieuwe hobby voor Benno L.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:09:57 #231
456527 L.P.
Libertarische Partij
  dinsdag 17 mei 2016 @ 17:11:46 #232
379943 Paper_Tiger
pi_162272860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Goed idee. Moeten we in bredere context doen. Bejaarden reanimeren we alleen als er een sponsor voor is. Weeskinderen mogen best opgevangen worden op kosten van de staat, als er maar een sponsor is. Wellicht een leuke nieuwe hobby voor Benno L.
In plaats van deze negatieve humbug zou je kunnen proberen met een tegenargument te komen.
pi_162273342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:12 schreef L.P. het volgende:

[..]

Verrek, dat is zodadelijk.
pi_162273498
Hoeveel mensen komen daar? Ik vind geen FB event.

Edit: Toch wel. Slechts 11 man. Denk dat ik dan toch maar even passeer als niet-lid.
pi_162274042
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat doet de LP niet, integendeel. De meeste leden die ooit bij een andere partij hebben gezeten, zaten bij GroenLinks, de VVD of D66.
Toch gaat het stukje nadrukkelijk over de concurrentie en kansen die VNL ze biedt. En eerder was de partij van die PVV-afvallige in het EP vrij populair onder de libertariers. Beiden hebben niets te maken met D66, VVD og GL...
pi_162274162
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In plaats van deze negatieve humbug zou je kunnen proberen met een tegenargument te komen.
Leuk dat Piet je een nieuw woordje heeft geleerd, maar feitelijk is dit natuurlijk een inhoudelijk tegenargument. Het hele idee van sponsoring gaat nogal in tegen het idee van sociale zekerheid. Ik snap dat je niet ongelimiteerd mensen hier gebruik kunt komen laten maken van sociale zekerheid, maar ik zie niet waarom je bij gratie van hier geboren zijn een territoriaal alleenrecht op sociale zekerheid zou hebben.
Het is verder natuurlijk ook niet echt praktisch uitvoerbaar. Moeten vluchtelingen in eigen land even een sponsor in Nederland gaan zoeken? Of doen ze dat hier? En hoe gaan we dan het verblijf van migranten zolang ze in die procedure zitten bekostigen?

Het komt niet bepaald op mij over als een al te nozele oplossing.
pi_162274457
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:44 schreef Kaas- het volgende:
Hoeveel mensen komen daar? Ik vind geen FB event.

Edit: Toch wel. Slechts 11 man. Denk dat ik dan toch maar even passeer als niet-lid.
Ik verwacht wel iets meer mensen dan dat, maar niet veel meer.
pi_162274476
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leuk dat Piet je een nieuw woordje heeft geleerd, maar feitelijk is dit natuurlijk een inhoudelijk tegenargument. Het hele idee van sponsoring gaat nogal in tegen het idee van sociale zekerheid. Ik snap dat je niet ongelimiteerd mensen hier gebruik kunt komen laten maken van sociale zekerheid, maar ik zie niet waarom je bij gratie van hier geboren zijn een territoriaal alleenrecht op sociale zekerheid zou hebben.
Niemand heeft daar 'recht' op.

quote:
Het is verder natuurlijk ook niet echt praktisch uitvoerbaar. Moeten vluchtelingen in eigen land even een sponsor in Nederland gaan zoeken? Of doen ze dat hier? En hoe gaan we dan het verblijf van migranten zolang ze in die procedure zitten bekostigen?

Het komt niet bepaald op mij over als een al te nozele oplossing.
Volledig mee eens.
pi_162274512
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch gaat het stukje nadrukkelijk over de concurrentie en kansen die VNL ze biedt. En eerder was de partij van die PVV-afvallige in het EP vrij populair onder de libertariers. Beiden hebben niets te maken met D66, VVD og GL...
Leuk dat iemand dat geschreven heeft, mij zegt het niets.
pi_162274564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niemand heeft daar 'recht' op.
Dat is natuurlijk wel wat een dergelijk plan met betrekking tot sponsoren enkel voor migranten wel impliceert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')