abonnement Unibet Coolblue
pi_161757491
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:30 schreef Tem het volgende:

[..]

Pakkende campagne.
Euribobbert zal het wel steunen.
  woensdag 27 april 2016 @ 19:23:12 #52
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_161758660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:21 schreef L.P. het volgende:
[ afbeelding ]
Vanwaar het voorvoegsel 'inkomsten'? De LP is toch voor het afschaffen van belasting iha.
The view from nowhere.
  woensdag 27 april 2016 @ 19:26:07 #53
456527 L.P.
Libertarische Partij
pi_161758738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ongehoord simplistisch en wereldvreemd. Maar dat zal ongetwijfeld als een eerder tegen je gezegd zijn.
Met dit soort statements trek je alleen maar tokkies zonder enig begrip van hoe het zo'n beetje werkt. Het lijkt me sterk dat je dat wilt voor je partij. Of misschien toch?
Waarom denk je dat?
  woensdag 27 april 2016 @ 19:29:42 #54
456527 L.P.
Libertarische Partij
pi_161758848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Vanwaar het voorvoegsel 'inkomsten'? De LP is toch voor het afschaffen van belasting iha.
Je moet ergens beginnen, en de inkomstenbelasting is een van de meest schadelijke van alle belastingen.

pi_161760861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:29 schreef L.P. het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen, en de inkomstenbelasting is een van de meest schadelijke van alle belastingen.

[ afbeelding ]
Twaalf jaar aan inflatie en vergrijzing gewoon even wegdenken. Hoppa!
  woensdag 27 april 2016 @ 22:41:00 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161765644
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Twaalf jaar aan inflatie en vergrijzing gewoon even wegdenken. Hoppa!
Lezen blijft lastig voor sommige mensen, lekker gewoon wat roepen, Hoppa!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161765808
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lezen blijft lastig voor sommige mensen, lekker gewoon wat roepen, Hoppa!
Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat plaatje appelleert aan de niet al te snuggere onderbuik van de (in het geval van de LP gelukkig niet echt bestaande :P ) kiezer, door te doen alsof je alleen maar even heel simpel de uitgaven gelijk hoeft te maken aan hoe we het eerst ook al deden. Terwijl dat natuurlijk niet te doen is in het licht van de inflatie en vergrijzing die er sindsdien geweest is. Nogal tendentieus.
  woensdag 27 april 2016 @ 22:48:58 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161765839
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat plaatje appelleert aan de niet al te snuggere onderbuik van de (in het geval van de LP gelukkig niet echt bestaande :P ) kiezer, door te doen alsof je alleen maar even heel simpel de uitgaven gelijk hoeft te maken aan hoe we het eerst ook al deden. Terwijl dat natuurlijk niet te doen is in het licht van de inflatie en vergrijzing die er sindsdien geweest is. Nogal tendentieus.
Leer jij eerst eens fatsoenlijk begrijpend lezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161766503
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leer jij eerst eens fatsoenlijk begrijpend lezen
Dit is typisch zo'n uitspraak die je enorm vaak op fok door alles en iedereen gebezigd ziet worden en op mij geen enkele indruk maakt, omdat ik me er simpelweg niet door aangesproken hoef te voelen. :P
pi_161766998
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat plaatje appelleert aan de niet al te snuggere onderbuik van de (in het geval van de LP gelukkig niet echt bestaande :P ) kiezer, door te doen alsof je alleen maar even heel simpel de uitgaven gelijk hoeft te maken aan hoe we het eerst ook al deden. Terwijl dat natuurlijk niet te doen is in het licht van de inflatie en vergrijzing die er sindsdien geweest is. Nogal tendentieus.
Waar het om gaat is dat mensen vaak nogal hysterisch reageren op de suggestie om de inkomstenbelasting af te schaffen, en doen alsof dan het hele land in elkaar stort Dat terwijl het dus 90 miljard scheelt en de overheid in 2005 nog 90 miljard minder uitgaf dan nu en we toen echt niet allemaal doodgingen van de honger. Dat het budget van elf jaar geleden hier door jou als iets lachwekkends en totaal onrealistisch wordt weggezet zegt vooral veel over hoe snel de overheid uitdijt. Vergrijzing hoeft op zichzelf niet zo'n groot probleem te zijn als mensen gewoon hadden kunnen sparen voor hun oude dag, in plaats van verplicht mee te moeten doen met een piramidespel en een corrupt pensioenstelsel. En inflatie komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen, die wordt bewust veroorzaakt door de centale bank... over wegdenken gesproken.

Men heeft er blijkbaar voor gezorgd dat er sinds 2005 elk jaar 90 miljard euro per jaar extra nodig is, en als ik jou goed begrijp is er geen weg terug. Fraaie boel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161768771
Er is wel een weg terug natuurlijk. Maar dan moet het gaan om waar je in de uitgaven wilt schrappen. Pas als je dat gedaan hebt is het wellicht nuttig om over het afschaffen van bepaalde belastingen te gaan praten.
Nu is het vrij loos geleuter.

Ben benieuwd naar jullie partijprogramma. Wellicht is het dit keer wat meer doordacht. De vorige keer was het echt een hilarisch slechte gatenkaas _O-
  donderdag 28 april 2016 @ 08:06:11 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161768918
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 23:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit is typisch zo'n uitspraak die je enorm vaak op fok door alles en iedereen gebezigd ziet worden en op mij geen enkele indruk maakt, omdat ik me er simpelweg niet door aangesproken hoef te voelen. :P
Feit blijft dat jij over inflatie begint terwijl de cijfers inflatie gecorrigeerd zijn en dat er staat. Ergo, je gilt snel maar begrijpend lezen is lastig voor je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161769428
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feit blijft dat jij over inflatie begint terwijl de cijfers inflatie gecorrigeerd zijn en dat er staat. Ergo, je gilt snel maar begrijpend lezen is lastig voor je
Feit blijft dat iedereen wel zo'n regel erin kan zetten, dat betekend nog niet dat het waar is.

1. De uitgaven van 2016 zijn niet gelijk aan de genoemde bron (klein verschil maar toch)
2. De inkomsten onder kopje 'Loon- en Inkomstenbelasting' is in dezelfde bron de helft van wat hier beweerd wordt (90.0 claim, 48.5 in de miljoenennota)
3. Met 2% per jaar inflatie kom je niet in 12 jaar van 134.4 tot 170.5 (wie heeft deze berekening gemaakt?), bovendien was de daadwerkelijke inflatie een stuk lager.
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:48:20 #64
456527 L.P.
Libertarische Partij
pi_161937081
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161937744
quote:
en kunnen kiezersbedrog en andere politieke spelletjes keihard afgestraft worden....

Nou ja, luister. Ondanks dat het waar is, hoewel lastig te bewijzen (want dat zou pas echt stemmen opleveren) is het op zo'n manier geschreven veel te plat en te ongenuanceerd.
Ik heb het al eens eerder gezegd: daar trek je enkel Tokkies mee aan.
Vertel dat maar tegen Robert Valentine. Zelfs hij zal dat begrijpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 05-05-2016 01:13:38 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161939156
Is jullie programma al bijna klaar? Heb wel trek in wat goedkoop cabaret
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:16:08 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161939530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:15 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Feit blijft dat iedereen wel zo'n regel erin kan zetten, dat betekend nog niet dat het waar is.

1. De uitgaven van 2016 zijn niet gelijk aan de genoemde bron (klein verschil maar toch)
2. De inkomsten onder kopje 'Loon- en Inkomstenbelasting' is in dezelfde bron de helft van wat hier beweerd wordt (90.0 claim, 48.5 in de miljoenennota)
3. Met 2% per jaar inflatie kom je niet in 12 jaar van 134.4 tot 170.5 (wie heeft deze berekening gemaakt?), bovendien was de daadwerkelijke inflatie een stuk lager.
Laten we eens beginnen met
het afschaffen van alle subsidies
het afschaffen van alle toe en bijslagen
het afschaffen van kinderbijslag
het afschaffen van alle aftrekposten
het afschaffen van de bestuurslaag provincies
het afschaffen van OWS, SZW
het afschaffen van alle overheidsbemoeienis met sport en cultuur
het afschaffen van alle reintegratie onzin en het afschaffen van het UWV, arbeidsmarkt overlaten aan commerciele partijen zoals uitzendbureaus.
het afschaffen van de waterschappen
het afschaffen van cq verzelfstandigen van het koningshuis, Nederland republiek
Gemeentelijke herindelingen verder doorvoeren
Dit allemaal steken in het verlagen van inkomstenbelasting en andere lastendruk. De betrokken ambtenaren ontslaan danwel inzetten op fraudebestrijding waar ze zichzelf moeten verdienen.
Woningbouw en bouwrijp maken geen overheidstaak meer

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietverdriet op 05-05-2016 10:55:28 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161940100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:21 schreef L.P. het volgende:
[ afbeelding ]
Valt het jullie eigenlijk ook tegen dat er weinig bewondering is voor mensen en bedrijven die via Panama belasting ontweken blijken te hebben? De slogan Belastingontwijking, wel legaal, niet normaal lijkt meer aan te slaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:02:18 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161941103
Verder het afschaffen van alle nationale en christelijk feestdagen en daarvoor dezelfde hoeveelheden vakantiedagen teruggeven, werknemers gaan er op vooruit omdat deze dan niet meer in het WE kunnen vallen, werkgevers omdat ze meer continue kunnen werken.
Winkelsluitingstijdenwet geheel afschaffen, zondagen dus gewoon open kunnen gaan als je dat wenst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:54:00 #71
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161943361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder het afschaffen van alle nationale en christelijk feestdagen en daarvoor dezelfde hoeveelheden vakantiedagen teruggeven, werknemers gaan er op vooruit omdat deze dan niet meer in het WE kunnen vallen, werkgevers omdat ze meer continue kunnen werken.
Winkelsluitingstijdenwet geheel afschaffen, zondagen dus gewoon open kunnen gaan als je dat wenst.
Ik ben voor alles wat je zegt maar zou gemeenten liever niet te groot zien en autonomer dan nu zodat er concurrentie tussen gemeenten kan komen. Zoals in Zwitserland.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161943588
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben voor alles wat je zegt maar zou gemeenten liever niet te groot zien en autonomer dan nu zodat er concurrentie tussen gemeenten kan komen. Zoals in Zwitserland.
Op het gebied van de zondagsopening zijn gemeenten al bijna volledig autonoom. Daarom zie je ook steeds meer verschillen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:05:00 #73
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161944533
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op het gebied van de zondagsopening zijn gemeenten al bijna volledig autonoom. Daarom zie je ook steeds meer verschillen.
Ik denk aan meer dan de zondagsopening.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161944593
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op het gebied van de zondagsopening zijn gemeenten al bijna volledig autonoom. Daarom zie je ook steeds meer verschillen.
Uiteraard maar het was ook om aan te geven dat je veel van wat geroepen wordt met een korreltje of wat aan zout moet nemen ;).
pi_161954954
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met
het afschaffen van alle subsidies
het afschaffen van alle toe en bijslagen
het afschaffen van kinderbijslag
het afschaffen van alle aftrekposten
het afschaffen van de bestuurslaag provincies
het afschaffen van OWS, SZW
het afschaffen van alle overheidsbemoeienis met sport en cultuur
het afschaffen van alle reintegratie onzin en het afschaffen van het UWV, arbeidsmarkt overlaten aan commerciele partijen zoals uitzendbureaus.
het afschaffen van de waterschappen
het afschaffen van cq verzelfstandigen van het koningshuis, Nederland republiek
Gemeentelijke herindelingen verder doorvoeren
Dit allemaal steken in het verlagen van inkomstenbelasting en andere lastendruk. De betrokken ambtenaren ontslaan danwel inzetten op fraudebestrijding waar ze zichzelf moeten verdienen.
Woningbouw en bouwrijp maken geen overheidstaak meer
Wat heeft dit met mijn post te maken?

Enige wat ik aangeef is dat er gelogen wordt over de cijfers.
pi_161956289

Murray Rothbard over de EU (1989!)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 09:34:38 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161957673
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:42 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Wat heeft dit met mijn post te maken?

Enige wat ik aangeef is dat er gelogen wordt over de cijfers.
Ik geef aan dat het heel goed te doen is op de overheid zelf te bezuinigen en de lastendruk zeer te verlagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161957734
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik geef aan dat het heel goed te doen is op de overheid zelf te bezuinigen en de lastendruk zeer te verlagen.
Nee, je roeptoetert wat zonder financiële of inhoudelijke onderbouwing en nadenken over de gevolgen. Met wat jij roept worden wonen, zorg en onderwijs van redelijke kwaliteit voor velen compleet onbetaalbaar. Daar stap je natuurlijk overheen want dan moet je serieus na gaan denken. Dan is het makkelijker om je discussiepartner maar weer voor trol uit te maken.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:03:10 #79
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161959778
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Valt het jullie eigenlijk ook tegen dat er weinig bewondering is voor mensen en bedrijven die via Panama belasting ontweken blijken te hebben? De slogan Belastingontwijking, wel legaal, niet normaal lijkt meer aan te slaan.
Ik denk dat het heel goed is dat er landen zijn met lagere / geen belastingen. Dat zorgt er namelijk voor dat andere landen niet tot in het oneindige belastingen kunnen verhogen, en al helemaal niet zonder daar wat voor terug te geven, omdat de kans dan bestaat dat kapitaal het land verlaat.

Een soort globale belasting concurrentie.

In dat opzicht juich ik belasting paradijzen alleen maar toe.
En maak je maar geen illusies dat als die bedrijven wel hun belastingen betaalt hadden de belastingen voor de rest omlaag zouden gaan. Dan gaf de overheid domweg nog wat meer geld uit aan onzinprojectjes zoals allochtonen knuffelen, drempels aanleggen en weer weghalen en kunstwerken neer zetten die niemand mooi vindt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:19:10 #80
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_161960047
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel goed is dat er landen zijn met lagere / geen belastingen. Dat zorgt er namelijk voor dat andere landen niet tot in het oneindige belastingen kunnen verhogen, en al helemaal niet zonder daar wat voor terug te geven, omdat de kans dan bestaat dat kapitaal het land verlaat.

Een soort globale belasting concurrentie.

In dat opzicht juich ik belasting paradijzen alleen maar toe.
En maak je maar geen illusies dat als die bedrijven wel hun belastingen betaalt hadden de belastingen voor de rest omlaag zouden gaan. Dan gaf de overheid domweg nog wat meer geld uit aan onzinprojectjes zoals allochtonen knuffelen, drempels aanleggen en weer weghalen en kunstwerken neer zetten die niemand mooi vindt.

Je wilt de politiek ondergeschikt maken aan de markt. Een globaal functionerende markt, zonder een globaal functionerende politiek. Maar de markt kan de rol van de politiek niet overnemen, omdat de markt uitkomst is van politieke besluitvorming. Tenzij je de markt aanziet voor de natuurlijke orde der dingen. Maar dat is het niet.

Politieke besluitvorming kan in je nadeel kan werken. Maar dat geldt voor ieder machtsspel. Een markt zonder overheid is ook een machtsspel. Het is niet zomaar 'de heerlijke vrijheid'.

Concurreren buiten het politieke kader om, is een ondermijning van de politieke orde (lees: democratie). Het moet bestreden worden.
The view from nowhere.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:32:57 #81
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161960233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Tenzij je de markt aanziet voor de natuurlijke orde der dingen. Maar dat is het niet.
Je draait dingen om. De markt is de natuurlijke orde der dingen. Politiek is dat juist niet.

Tenzij jij dwang onder bedreiging van geweld en vrijheidsberoving de natuurlijke orde der dingen vindt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:36:22 #82
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_161966909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je draait dingen om. De markt is de natuurlijke orde der dingen. Politiek is dat juist niet.

Tenzij jij dwang onder bedreiging van geweld en vrijheidsberoving de natuurlijke orde der dingen vindt.
De markt berust op eigendomsrecht. De natuur schendt het eigendomsrecht regelmatig (aardbevingen, branden, tsunami's) en doet niet aan schadevergoedingen. Dieren houden zich al evenmin aan het NAP. Hoe kan de markt dan de natuurlijke orde zijn?

Eigendomsrecht heeft geen betekenis voor een Robinson Crusoe, alleen op een onbewoond eiland. Hij kan op dat eiland wel zeggen: "Dit is mijn eigendom", maar dat heeft geen enkele zin. Eigendomsrecht is alleen relevant in relatie tot andere mensen. Het berust dus op onderlinge afspraken. Deze afspraken maken, noemt men politiek.

Als mensen nieuwe causale verbanden ontdekken (bijvoorbeeld de opwarming van de aarde door menselijke activiteiten) dan past men de orde van de markt daarop aan (door emissie rechten in de markt te introduceren). De natuurlijke orde der dingen past zich niet aan, en is leidend. De orde van de markt wordt aangepast naar behoefte, en is regelbaar.

Je kunt dus niet doen alsof er al een werkende markt is, die vooraf gaat aan alle politieke besluitvorming. Doe je dat wel, dan leidt het machtsspel tot een tirannie van private partijen.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 06-05-2016 17:41:56 ]
The view from nowhere.
pi_161967191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:19 schreef deelnemer het volgende:

Concurreren buiten het politieke kader om, is een ondermijning van de politieke orde (lees: democratie). Het moet bestreden worden.
Als de bevolking van bijvoorbeeld Panama via democratische weg kiest voor een overheid die hele lage belastingen heft, hoe ondermijnt dat dan democratie? :?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161967231
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, je roeptoetert wat zonder financiële of inhoudelijke onderbouwing en nadenken over de gevolgen. Met wat jij roept worden wonen, zorg en onderwijs van redelijke kwaliteit voor velen compleet onbetaalbaar. Daar stap je natuurlijk overheen want dan moet je serieus na gaan denken. Dan is het makkelijker om je discussiepartner maar weer voor trol uit te maken.
Wonen, zorg en onderwijs zijn juist zaken die alsmaar duurder worden als gevolg van veel overheidsingrjipen in de markt. Vergelijk dat eens met markten waar minder interventie is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161967351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wonen, zorg en onderwijs zijn juist zaken die alsmaar duurder worden als gevolg van veel overheidsingrjipen in de markt. Vergelijk dat eens met markten waar minder interventie is.
In landen met minder ingrijpen is dat nu niet direct beter of goedkoper voor mensen met weinig geld. Dat lijkt me zuiverder dan vergelijken met een halfje volkoren.
pi_161967420
Wellicht zou jij dat ook eens moeten proberen. In plaats op de man spelen inhoudelijke discussie voeren. Het begint wat sneu te worden...
Ik,snap dat het vervelend is als iemand je onderbouwd inhoudelijk tegenspreekt maar dan kan je beter werken aan beter onderbouwde stellingen.

[ Bericht 44% gewijzigd door GSbrder op 06-05-2016 18:45:24 ]
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:14:07 #87
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161967663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De markt berust op eigendomsrecht. De natuur schendt het eigendomsrecht regelmatig (aardbevingen, branden, tsunami's) en doet niet aan schadevergoedingen. Dieren houden zich al evenmin aan het NAP. Hoe kan de markt dan de natuurlijke orde zijn?
Ook de dieren in de natuur hebben 'eigendommen' . Zoals hun eigen hol / nest, hun kroost, prooi etc.

quote:
Eigendomsrecht heeft geen betekenis voor een Robinson Crusoe, alleen op een onbewoond eiland. Hij kan op dat eiland wel zeggen: "Dit is mijn eigendom", maar dat heeft geen enkele zin. Eigendomsrecht is alleen relevant in relatie tot andere mensen. Het berust dus op onderlinge afspraken. Deze afspraken maken, noemt men politiek.
Nee, in een vrije markt kan men ook prima afspraken maken zonder politiek.

quote:
Als mensen nieuwe causale verbanden ontdekken (bijvoorbeeld de opwarming van de aarde door menselijke activiteiten) dan past men de orde van de markt daarop aan (door emissie rechten in de markt te introduceren). De natuurlijke orde der dingen past zich niet aan, en is leidend. De orde van de markt wordt aangepast naar behoefte, en is regelbaar.
Dat kan een vrije markt net zo goed oplossen.

quote:
Je kunt dus niet doen alsof er al een werkende markt is, die vooraf gaat aan alle politieke besluitvorming. Doe je dat wel, dan leidt het machtsspel tot een tirannie van private partijen.
De private partijen misbruiken momenteel juist de politiek aan alle kanten voor hun eigen financiele gewin (crony capitalism) . Je moet niet naar de bestaande situatie kijken want dat is allesbehalve een vrije markt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:45:47 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161968134
Zullen we stoppen met anderen troll te noemen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_161968346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ook de dieren in de natuur hebben 'eigendommen' . Zoals hun eigen hol / nest, hun kroost, prooi etc.

Dat is wel een vrij geforceerde en absurdistische poging om eigendom te zien in de natuur. Wil je per se systemen in de natuur zien, dan zie je veelal socialistische systemen. Sommige soorten zoals de meeste mieren en andere eusociale soorten maken het wat dat betreft erg bont. De meer presociale soorten zijn eerder nog te vergelijken met een soort communes waarin men verwacht wordt te delen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:59:29 #90
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161968378
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In landen met minder ingrijpen is dat nu niet direct beter of goedkoper voor mensen met weinig geld. Dat lijkt me zuiverder dan vergelijken met een halfje volkoren.
Nu heb je het over mensen met weinig geld. Waar komen die opeens vandaan in de discussie?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161968553
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nu heb je het over mensen met weinig geld. Waar komen die opeens vandaan in de discussie?
Dat was mijn intentie met
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, je roeptoetert wat zonder financiële of inhoudelijke onderbouwing en nadenken over de gevolgen. Met wat jij roept worden wonen, zorg en onderwijs van redelijke kwaliteit voor velen compleet onbetaalbaar. Daar stap je natuurlijk overheen want dan moet je serieus na gaan denken. Dan is het makkelijker om je discussiepartner maar weer voor trol uit te maken.
Dat een deel van de rijken zich er prima mee zal redden lijkt me niet zo mal.
Maar de toegankelijkheid van onderwijs, zorg en wonen zal verminderen als de overheid daar geen rol meer in speelt.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:08:33 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161968595
Edit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:09:16 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161968620
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:45 schreef GSbrder het volgende:
Zullen we stoppen met anderen troll te noemen?
Zullen we zuigtrollende exmods gewoon eens aanpakken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161968683
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zullen we zuigtrollende exmods gewoon eens aanpakken?
Wanneer ga jij eens inhoudelijk discussie voeren in plaats van op de man spelen?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:12:25 #95
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161968720
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was mijn intentie met

[..]

Dat een deel van de rijken zich er prima mee zal redden lijkt me niet zo mal.
Maar de toegankelijkheid van onderwijs, zorg en wonen zal verminderen als de overheid daar geen rol meer in speelt.
Is het niet zo dat wonen onbetaalbaar is geworden door de rol die de overheid erin speel? Is zorg niet onbetaalbaar door de rol die de overheid er in speelt en geldt hetzelfde niet voor onderwijs?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161968771
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Is het niet zo dat wonen onbetaalbaar is geworden door de rol die de overheid erin speel? Is zorg niet onbetaalbaar door de rol die de overheid er in speelt en geldt hetzelfde niet voor onderwijs?
Waarom is dat dan voor wat minder bedeelde mensen in landen zonder functionerende overheid nog veel onbereikbaarder?

Dus op je vragen ben ik geneigd nee te antwoorden.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:17:43 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161968815
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zullen we zuigtrollende exmods gewoon eens aanpakken?
Wanneer 99.999 in deze reeks zuigend of trollend gedrag vertoond kun je dat met een TR duidelijk maken.
Verdere feedback graag in POL / [POL-Feedback] Lees eerst de openingspost.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:18:02 #98
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161968822
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom is dat dan voor wat minder bedeelde mensen in landen zonder functionerende overheid nog veel onbereikbaarder?

Dus op je vragen ben ik geneigd nee te antwoorden.
Als een bestaand huis in waarde blijft stijgen is er iets mis met de markt.

Dat er derde wereld landen bestaan heeft daar niets mee te maken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:19:29 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161968856
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als een bestaand huis in waarde blijft stijgen is er iets mis met de markt.
Niet per se, natuurlijk.
Het kan ook zijn dat de vraag toeneemt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:19:37 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161968861
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is wel een vrij geforceerde en absurdistische poging om eigendom te zien in de natuur. Wil je per se systemen in de natuur zien, dan zie je veelal socialistische systemen. Sommige soorten zoals de meeste mieren en andere eusociale soorten maken het wat dat betreft erg bont. De meer presociale soorten zijn eerder nog te vergelijken met een soort communes waarin men verwacht wordt te delen.
Ik vond het ook een beetje een rare opmerking en buiten de discussie staan. We zijn nu eenmaal een stuk complexer dan dieren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')