quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn weer nieuwe veilingen met V&D producten, dit keer gaan ze de online producten veilen. Te beginnen met de sieraden en horloges:
https://www.bva-auctions.com/auction/index/20824
Vaak wel. Ik heb eerder al een paar mooie aankopen gedaan met 80% en 70% korting.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:49 schreef Zelfscanner het volgende:
Het is toch volkomen zinloos bij die site. Veel te veel handelaren
[..]
'wat wij gaan dien is ...de boel helemaal transformeren' En dat tien x zeggen. Wat heeft die man nu eigenlijk gezegd? Wat èrg zeg.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:00 schreef female81 het volgende:
Wat Blokker betreft: Het filmpje op deze pagina is weinig vertrouwenwekkend.--> https://m.facebook.com/st(...)189377754440195&_rdr
Ik vind die woordvoerder net een haperende robot.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:00 schreef female81 het volgende:
Wat Blokker betreft: Het filmpje op deze pagina is weinig vertrouwenwekkend.--> https://m.facebook.com/st(...)189377754440195&_rdr
Ik vind die woordvoerder net een haperende robot.
quote:DEN BOSCH – De rechtbank in Den Bosch zal naar verwachting deze maandag nog het faillissement over modeketen HoutBrox en vier aanverwante vennootschappen uitspreken. De bewindvoerders hebben de aanvraag deze morgen bij de rechtbank ingediend. De winkels gaan vandaag nog wel open.
Bewindvoerder Floris Dix denkt dat vanuit een faillissement een betere mogelijkheid is een doorstart te bereiken. De afgelopen dagen hebben zich al tien geïnteresseerden in de modeketen zich bij de bewindvoerders gemeld. Dix verwacht dat er na een faillissement zelfs nog meer kandidaat kopers zich aandienen.
Voor de 528 medewerkers dreigt nu ook ontslag. De eerste tijd worden de salarissen nog wel door de UWV betaald. In de afgelopen dagen hebben de bewindvoerders al wel met de meeste leveranciers overeenstemming bereikt over de kleding die vanaf de datum van de eerder uitgesproken surseance worden verkocht.
Bewindvoerder Dix denkt dat het nog wel enkele weken duurt voordat een overeenkomst gesloten kan worden over een mogelijke doorstart. Tot die tijd wil hij de winkels zeker open houden, want dat geeft de beste garantie op een doorstart.
Ik verkoop hem voor 99 euro.quote:Op maandag 18 april 2016 10:42 schreef KingRadler het volgende:
ik heb een reiskoffer nodig, normaal zou ik hiervoor naar V&D gaan maar die is er niet meer
https://www.bva-auctions.com/auction/category/20835quote:Op maandag 18 april 2016 10:42 schreef KingRadler het volgende:
ik heb een reiskoffer nodig, normaal zou ik hiervoor naar V&D gaan maar die is er niet meer
En uitgesproken:quote:Op maandag 18 april 2016 09:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Faillissement Houtbrox is aangevraagd.
[..]
Ja, logisch, want je bent weer relatief makkelijk van je schulden af... Kwalijk weer, hoe dit allemaal loopt.quote:Tien partijen hebben zich al bij hem gemeld met interesse in de modeketen. Dat zullen er volgens de curator door het faillissement alleen maar meer worden.
Ik zou als bedrijf niet meer snel aan een matige winkelketen geld lenenquote:Op maandag 18 april 2016 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En uitgesproken:
http://www.retailnews.nl/(...)lliet-verklaard.html
[..]
Ja, logisch, want je bent weer relatief makkelijk van je schulden af... Kwalijk weer, hoe dit allemaal loopt.
Tja, wat denk je van producten leveren?quote:Op maandag 18 april 2016 11:53 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik zou als bedrijf niet meer snel aan een matige winkelketen geld lenen
En toch zal er wel weer een doorstart komen... Fijn voor de medewerkers. Althans op korte termijn, want als er niks verandert zitten ze over een tijdje weer in dezelfde situatie..quote:Op maandag 18 april 2016 11:53 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik zou als bedrijf niet meer snel aan een matige winkelketen geld lenen
Net eentje besteld op bol.com, ging prima. Stapels aanbod.quote:Op maandag 18 april 2016 10:42 schreef KingRadler het volgende:
daar maar eens kijkenquote:Op maandag 18 april 2016 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Net eentje besteld op bol.com, ging prima. Stapels aanbod.
voorfinanciering van je productie/omzet is bij snelgroeiende bedrijven een groot risico.quote:Op maandag 18 april 2016 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja, wat denk je van producten leveren?
Mijn zus produceert voor veel merken in de Benelux, meeste bedrijven betalen pas na levering (en na 30 dagen). In die tijd kan er veel gebeuren.
Omdat dat niet kan. Een beetje parkeergarage kost al snel 10-50 MILJOEN euro.quote:Op maandag 18 april 2016 14:19 schreef Postbus100 het volgende:
Als ondernemers klagen over de parkeertarieven en vinden dat het de klanten weghoudt, waarom hoesten ze dan niet gezamenlijk een deel van) de kosten van de parkeergarages in de stad op?
Gratis bestaat niet. Maar een beetje P&R terrein aan de snelweg is heel betaalbaar, echt elke fatsoenlijke stad heeft dat al.quote:Op maandag 18 april 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten gewoon parkeerplaatsen buiten de stad maken. GRATIS parkeren.
en dan met de bus naar centrum.
En vergeet alle kosten niet zodra een garage open is.quote:Op maandag 18 april 2016 14:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omdat dat niet kan. Een beetje parkeergarage kost al snel 10-50 MILJOEN euro.
Dit. Als je een dag met de auto naar Amsterdam wil, kun je voor minder dan 5 euro parkeren. Auto bij ArenA parkeren (na 10:00 uur inrijden) en met metro naar centrum.quote:Op maandag 18 april 2016 14:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Gratis bestaat niet. Maar een beetje P&R terrein aan de snelweg is heel betaalbaar, echt elke fatsoenlijke stad heeft dat al.
Er worden genoeg proeven mee gedaan, gratis / goedkoop parkeren heeft bijna geen enkele invloed op de omzet van de middenstand.quote:Op maandag 18 april 2016 15:32 schreef Loohcs het volgende:
Betaald parkeren wordt wel gebruikt als melkkoe, maar of 't nu echt zo'n grote rol speelt in die faillissementen vraag ik me af...je ziet nog genoeg blik staan in 't centrum, dus blijkbaar zijn er zat mensen die 't gewoon betalen. Denk niet dat er één faillissement minder was geweest als mensen ineens (weer?) overal gratis/goedkoper hadden mogen parkeren.
Bron?quote:Op maandag 18 april 2016 15:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Er worden genoeg proeven mee gedaan, gratis / goedkoop parkeren heeft bijna geen enkele invloed op de omzet van de middenstand.
Nog steeds te duur 5 euro + metrokaartje laten we zeggen 10 euro dan nog het feit dat het merendeel te duur is in de winkels. Nee ik koop wel online.quote:Op maandag 18 april 2016 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit. Als je een dag met de auto naar Amsterdam wil, kun je voor minder dan 5 euro parkeren. Auto bij ArenA parkeren (na 10:00 uur inrijden) en met metro naar centrum.
Ik heb vorig jaar minder dan 5 euro daar gestaan, inclusief metrokaartje.quote:Op maandag 18 april 2016 16:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nog steeds te duur 5 euro + metrokaartje laten we zeggen 10 euro dan nog het feit dat het merendeel te duur is in de winkels. Nee ik koop wel online.
Maar dit geldt voor 1 stadquote:Op maandag 18 april 2016 16:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar minder dan 5 euro daar gestaan, inclusief metrokaartje.
Welke testen?quote:Op maandag 18 april 2016 16:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar dit geldt voor 1 stadIn veel steden zoals Bergen op Zoom betaal je gewoon 2-3 piek per uur, leuk al die testen die ze doen etc maar het is niet zo dat het voor heel NL zo geldt snap je.
Hier niet hoor en woon vlakbij een grote stad meer dan 100K inwoners.quote:Op maandag 18 april 2016 17:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke testen?
En nee, dit geldt niet voor één stad. Zo ongeveer elke grote stad heeft transferia.
Oh nou, dan zal het inderdaad wel nergens anders ook zo zijn. Fantastische redenatie. Echt.quote:Op maandag 18 april 2016 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier niet hoor en woon vlakbij een grote stad meer dan 100K inwoners.
Dat zeg ik niet maar het is dus niet overalquote:Op maandag 18 april 2016 17:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh nou, dan zal het inderdaad wel nergens anders ook zo zijn. Fantastische redenatie. Echt.
Voorbeeld in mn eigen stad:quote:
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uitquote:Op maandag 18 april 2016 22:36 schreef Zelfscanner het volgende:
Er komt straks vanzelf een probleem met het online gedoe. Die postNL busjes bijvoorbeeld. Die zitten nu al propvol. Daar past bijna geen groei meer in.
Of grotere bussenquote:Op dinsdag 19 april 2016 00:30 schreef cofox het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uit
Dat het niet meer in de straat past. Die busjes passen nu al amper.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:30 schreef cofox het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uit
Wat weer allerlei andere problemen met zich meebrengt; al die bestelbusjes door de binnenstad en over de snelweg bijv.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:30 schreef cofox het volgende:
[..]
En wie betaald dat 'gratis'?quote:Op maandag 18 april 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten gewoon parkeerplaatsen buiten de stad maken. GRATIS parkeren.
en dan met de bus naar centrum.
O ja, stom van me.quote:Op dinsdag 19 april 2016 07:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Niemand: het is toch gratis? Jij snapt er ook niets van.
"Maar liefst 15 partijen" die interesse hebben? Waar hebben we dat eerder gehoord....quote:Kenners somber over toekomst HoutBrox, filiaalmanagers hoopvol
Ondanks het maandag uitgesproken faillissement blijven de winkels van HoutBrox in Eindhoven en Helmond gewoon open. Alle 24 winkels van de modeketen werden door de rechtbank van Den Bosch failliet verklaard.
De curatoren hebben goede hoop op een doorstart. Ze stellen dat er maar liefst 15 partijen interesse hebben. Retaildeskundigen zijn een stuk minder optimistisch over de kansen.
De Helmondse filiaalmanager, Maarten Pieterse, heeft goede hoop dat het goed komt met HoutBrox. "Al blijft het natuurlijk altijd afwachten. HoutBrox zit pas ruim een jaar in Helmond, in de Elzaspassage. De formule is nieuw, maar de winkel zit er al langer. We waren eerst een Duthler."
'Moedig'
"Wie stapt er nu nog in deze modeformule? Dan moet je wel buitengewoon moedig zijn", stelt merkendeskundige Paul Moers. "Als je nu koopt in een groeimarkt is er kans op een succesvolle doorstart, maar de modebranche heeft de afgelopen acht jaar al 16 procent aan omzet verloren." Ook retailgoeroe Cor Molenaar zit op de lijn van Moers. "Het is op zijn minst een heel grote uitdaging om iets van deze winkels te maken."
'Een begrip'
Dieudonnée van Rijthoven, filiaalmanager van HoutBrox Eindhoven, is positief over de toekomst van haar winkel in winkelcentrum Heuvel. "HoutBrox is een begrip en ik denk dat ondernemers dat graag willen redden."
Ik denk dat een ondernemer vooral wil dat een formule winstgevend is....quote:"HoutBrox is een begrip en ik denk dat ondernemers dat graag willen redden."
30 dagen is niets. Ahold hanteert een betalingstermijn van 180 dagen.quote:Op maandag 18 april 2016 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja, wat denk je van producten leveren?
Mijn zus produceert voor veel merken in de Benelux, meeste bedrijven betalen pas na levering (en na 30 dagen). In die tijd kan er veel gebeuren.
Wat natuurlijk compleet absurd is, maar ze kunnen het maken omdat ze de grootste zijn. Slikken of stikken. Je ziet nu een beweging naar 90 dagen to in die mode/textiel-branche.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
30 dagen is niets. Ahold hanteert een betalingstermijn van 180 dagen.
dan zetten ze toch een 2de bus inquote:Op maandag 18 april 2016 22:36 schreef Zelfscanner het volgende:
Er komt straks vanzelf een probleem met het online gedoe. Die postNL busjes bijvoorbeeld. Die zitten nu al propvol. Daar past bijna geen groei meer in.
de burgersquote:Op dinsdag 19 april 2016 07:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat weer allerlei andere problemen met zich meebrengt; al die bestelbusjes door de binnenstad en over de snelweg bijv.
[..]
En wie betaald dat 'gratis'?
'de burgers' zijn dus de inwoners van de stad van de parkeergarage aangezien die lokaal allemaal geregeld worden.quote:
Logisch toch? Lekker duizenden gevaarlijke, vervuilende en ruimteslurpende auto's die je stad in komen, je levensduur verkorten met hun fijnstof en dan mag jij als bewoner daar ook nog voor betalen. De VVD zou het niet beter kunnen bedenken!quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'de burgers' zijn dus de inwoners van de stad van de parkeergarage aangezien die lokaal allemaal geregeld worden.
Dus ik mag betalen omdat jij in mijn stad wil komen winkelen?
Gaan online verder: http://nieuws.blokkerholding.nl/cookco-kiest-voor-online-formule/twitter:tomvanteinde twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 19:08:45na het ontslag van 390 man bij #Blokker sluit het bedrijf nu ook de twintig Cook&Co winkels. Daardoor nog eens 85 man op straat. @eenvandaag reageer retweet
Niks aan de hand, gaat goed komen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaan online verder: http://nieuws.blokkerholding.nl/cookco-kiest-voor-online-formule/twitter:tomvanteinde twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 19:08:45na het ontslag van 390 man bij #Blokker sluit het bedrijf nu ook de twintig Cook&Co winkels. Daardoor nog eens 85 man op straat. @eenvandaag reageer retweet
Toch is het iets waar collectief voor gekozen wordt door de consument. Dingen veranderen nou eenmaal.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Logisch toch? Lekker duizenden gevaarlijke, vervuilende en ruimteslurpende auto's die je stad in komen, je levensduur verkorten met hun fijnstof en dan mag jij als bewoner daar ook nog voor betalen. De VVD zou het niet beter kunnen bedenken! [ afbeelding ]
Wat zeg jij?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toch is het iets waar collectief voor gekozen wordt door de consument. Dingen veranderen nou eenmaal.
Gevaren op de weg heb ik trouwens wel gezien van brommertjes die pizza's bezorgen, Oostblok chauffeurs zijn levensgevaarlijk op de snelweg. Maar een gevaarlijk DHL- of ander bezorgbusje ben ik nog niet tegengekomen.
Als daar dan alles met korting weg gaat lig ik voor de deurquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ouwe kortinggraaiertquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:50 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Als daar dan alles met korting weg gaat lig ik voor de deur
Ik heb er serieus nog geen last van gehad.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat zeg jij?
Die malloten in een DHL bus zijn niet te houden.
Hahaquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:50 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Terecht met een studentenlevenquote:
ze sturen alles terug naar magazijnquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:50 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Logisch.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:24 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ze sturen alles terug naar magazijn
En zo'n mooie jaren '80-binnenstad. Met smalle stoepjes in de hoofdwinkelstraat en een 2 banen doorgaand autoverkeer er middenin. En elke m2 openbare ruimte en elk pleintje in gebruik als parkeerplaats.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Logisch toch? Lekker duizenden gevaarlijke, vervuilende en ruimteslurpende auto's die je stad in komen, je levensduur verkorten met hun fijnstof en dan mag jij als bewoner daar ook nog voor betalen. De VVD zou het niet beter kunnen bedenken! [ afbeelding ]
Een stad heeft buiten winkels natuurlijk niets te bieden.quote:Op woensdag 20 april 2016 07:52 schreef KingRadler het volgende:
waarom zou je straks moeten betalen voor een parkeerplaats als straks geen winkels meer zijn.
Winkels zijn ongeveer het laatste waarvoor ik naar een stad ga.quote:Op woensdag 20 april 2016 07:52 schreef KingRadler het volgende:
waarom zou je straks moeten betalen voor een parkeerplaats als straks geen winkels meer zijn.
quote:Op woensdag 20 april 2016 09:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Winkels zijn ongeveer het laatste waarvoor ik naar een stad ga.
Allemaal gratis!quote:Op woensdag 20 april 2016 12:35 schreef KingRadler het volgende:
over 10 jaar laat je, je gewoon door je eigen auto afzetten in de stad.
auto rijd dan terug naar een parkeerplaats buiten de stad.
Heb je auto nodig bel je hem op.
En alleen de 1% rijksten kunnen dat dan nog betalen.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:35 schreef KingRadler het volgende:
over 10 jaar laat je, je gewoon door je eigen auto afzetten in de stad.
auto rijd dan terug naar een parkeerplaats buiten de stad.
Heb je auto nodig bel je hem op.
Het Brabants Dagblad van gisteren (denk ik). Het is ook wel logisch. Als ik naar de stad ga om inkopen te doen met de auto gaan die paar euro het verschil niet maken. Het is gewoon een zeikdingetje van mensen. Klagen over 2-10 euro als ze voor honderden eurie inkopen gaan doenquote:
Een gratis parkeerplaats natuurlijk. Geen meters en slagbomen nodig.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:05 schreef Cynix ® het volgende:
Onderhoud aan de belijning, meters, borden, slagbomen en signaleringsborden wellicht.
dan duurt het nog 20 jaar voor de armstequote:Op woensdag 20 april 2016 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alleen de 1% rijksten kunnen dat dan nog betalen.
Komt o.a. door de schikking met franchisers ad 19 miljoen euro. En die uitverkoop in Hemarkt-vestigingen zal ook wat gekost hebben (maar daarmee wel mooi oude voorraad opgeschoond). 3% like for like-groei (dus in vestigingen die langer dan jaar open zijn) is netjes. Benieuwd wat dit jaar gaat brengen. En vooral of ze op sommige onderdelen weten te profiteren van het wegvallen van V&D. O.a. kantoorartikelen.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:31 schreef Cynix ® het volgende:
HEMA gaat best lekker!
Nog steeds een behoorlijk verlies, dat wel, maar toch ruim de helft minder dan in 2014 en de omzet is gestegen.
De HEMA gaat door naar de volgende ronde.
Dat zou mooi zijnquote:Op donderdag 21 april 2016 09:31 schreef Cynix ® het volgende:
HEMA gaat best lekker!
Nog steeds een behoorlijk verlies, dat wel, maar toch ruim de helft minder dan in 2014 en de omzet is gestegen.
De HEMA gaat door naar de volgende ronde.
19 miljoen in 2015?quote:Op donderdag 21 april 2016 10:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Komt o.a. door de schikking met franchisers ad 19 miljoen euro. En die uitverkoop in Hemarkt-vestigingen zal ook wat gekost hebben (maar daarmee wel mooi oude voorraad opgeschoond). 3% like for like-groei (dus in vestigingen die langer dan jaar open zijn) is netjes. Benieuwd wat dit jaar gaat brengen. En vooral of ze op sommige onderdelen weten te profiteren van het wegvallen van V&D. O.a. kantoorartikelen.
Had je nog niet genoeg koffers?quote:Op donderdag 21 april 2016 19:57 schreef Zelfscanner het volgende:
Morgen dan voor het laatst de V&D bezoeken
en de armen hoeven niet naar de stad, want die kunnen toch niks kopen!quote:Op woensdag 20 april 2016 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alleen de 1% rijksten kunnen dat dan nog betalen.
Wellicht om een pilsje te drinken en een hapje te eten?quote:Op zaterdag 23 april 2016 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je naar de stad willen?
Jawel. Maar ze hadden besloten niet meer open te gaan.quote:Op zaterdag 23 april 2016 07:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had je nog niet genoeg koffers?
Ik heb ze nog geen seconde gemist, eerlijk gezegd.quote:
quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:33 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik heb ze nog geen seconde gemist, eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |