Gratis bestaat niet. Maar een beetje P&R terrein aan de snelweg is heel betaalbaar, echt elke fatsoenlijke stad heeft dat al.quote:Op maandag 18 april 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten gewoon parkeerplaatsen buiten de stad maken. GRATIS parkeren.
en dan met de bus naar centrum.
En vergeet alle kosten niet zodra een garage open is.quote:Op maandag 18 april 2016 14:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omdat dat niet kan. Een beetje parkeergarage kost al snel 10-50 MILJOEN euro.
Dit. Als je een dag met de auto naar Amsterdam wil, kun je voor minder dan 5 euro parkeren. Auto bij ArenA parkeren (na 10:00 uur inrijden) en met metro naar centrum.quote:Op maandag 18 april 2016 14:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Gratis bestaat niet. Maar een beetje P&R terrein aan de snelweg is heel betaalbaar, echt elke fatsoenlijke stad heeft dat al.
Er worden genoeg proeven mee gedaan, gratis / goedkoop parkeren heeft bijna geen enkele invloed op de omzet van de middenstand.quote:Op maandag 18 april 2016 15:32 schreef Loohcs het volgende:
Betaald parkeren wordt wel gebruikt als melkkoe, maar of 't nu echt zo'n grote rol speelt in die faillissementen vraag ik me af...je ziet nog genoeg blik staan in 't centrum, dus blijkbaar zijn er zat mensen die 't gewoon betalen. Denk niet dat er één faillissement minder was geweest als mensen ineens (weer?) overal gratis/goedkoper hadden mogen parkeren.
Bron?quote:Op maandag 18 april 2016 15:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Er worden genoeg proeven mee gedaan, gratis / goedkoop parkeren heeft bijna geen enkele invloed op de omzet van de middenstand.
Nog steeds te duur 5 euro + metrokaartje laten we zeggen 10 euro dan nog het feit dat het merendeel te duur is in de winkels. Nee ik koop wel online.quote:Op maandag 18 april 2016 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit. Als je een dag met de auto naar Amsterdam wil, kun je voor minder dan 5 euro parkeren. Auto bij ArenA parkeren (na 10:00 uur inrijden) en met metro naar centrum.
Ik heb vorig jaar minder dan 5 euro daar gestaan, inclusief metrokaartje.quote:Op maandag 18 april 2016 16:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nog steeds te duur 5 euro + metrokaartje laten we zeggen 10 euro dan nog het feit dat het merendeel te duur is in de winkels. Nee ik koop wel online.
Maar dit geldt voor 1 stad In veel steden zoals Bergen op Zoom betaal je gewoon 2-3 piek per uur, leuk al die testen die ze doen etc maar het is niet zo dat het voor heel NL zo geldt snap je.quote:Op maandag 18 april 2016 16:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar minder dan 5 euro daar gestaan, inclusief metrokaartje.
Welke testen?quote:Op maandag 18 april 2016 16:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar dit geldt voor 1 stad In veel steden zoals Bergen op Zoom betaal je gewoon 2-3 piek per uur, leuk al die testen die ze doen etc maar het is niet zo dat het voor heel NL zo geldt snap je.
Hier niet hoor en woon vlakbij een grote stad meer dan 100K inwoners.quote:Op maandag 18 april 2016 17:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke testen?
En nee, dit geldt niet voor één stad. Zo ongeveer elke grote stad heeft transferia.
Oh nou, dan zal het inderdaad wel nergens anders ook zo zijn. Fantastische redenatie. Echt.quote:Op maandag 18 april 2016 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier niet hoor en woon vlakbij een grote stad meer dan 100K inwoners.
Dat zeg ik niet maar het is dus niet overal Bij mijn ouders 120km hiervandaan is het overigens ook niet, grote stad.quote:Op maandag 18 april 2016 17:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh nou, dan zal het inderdaad wel nergens anders ook zo zijn. Fantastische redenatie. Echt.
Voorbeeld in mn eigen stad:quote:
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uitquote:Op maandag 18 april 2016 22:36 schreef Zelfscanner het volgende:
Er komt straks vanzelf een probleem met het online gedoe. Die postNL busjes bijvoorbeeld. Die zitten nu al propvol. Daar past bijna geen groei meer in.
Of grotere bussenquote:Op dinsdag 19 april 2016 00:30 schreef cofox het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uit
Dat het niet meer in de straat past. Die busjes passen nu al amper.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:30 schreef cofox het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uit
Wat weer allerlei andere problemen met zich meebrengt; al die bestelbusjes door de binnenstad en over de snelweg bijv.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:30 schreef cofox het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Dan komen er toch gewoon meer bezorgers bij, sommige mensen kramen gewoon onzin hier uit
En wie betaald dat 'gratis'?quote:Op maandag 18 april 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten gewoon parkeerplaatsen buiten de stad maken. GRATIS parkeren.
en dan met de bus naar centrum.
O ja, stom van me.quote:Op dinsdag 19 april 2016 07:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Niemand: het is toch gratis? Jij snapt er ook niets van.
"Maar liefst 15 partijen" die interesse hebben? Waar hebben we dat eerder gehoord....quote:Kenners somber over toekomst HoutBrox, filiaalmanagers hoopvol
Ondanks het maandag uitgesproken faillissement blijven de winkels van HoutBrox in Eindhoven en Helmond gewoon open. Alle 24 winkels van de modeketen werden door de rechtbank van Den Bosch failliet verklaard.
De curatoren hebben goede hoop op een doorstart. Ze stellen dat er maar liefst 15 partijen interesse hebben. Retaildeskundigen zijn een stuk minder optimistisch over de kansen.
De Helmondse filiaalmanager, Maarten Pieterse, heeft goede hoop dat het goed komt met HoutBrox. "Al blijft het natuurlijk altijd afwachten. HoutBrox zit pas ruim een jaar in Helmond, in de Elzaspassage. De formule is nieuw, maar de winkel zit er al langer. We waren eerst een Duthler."
'Moedig'
"Wie stapt er nu nog in deze modeformule? Dan moet je wel buitengewoon moedig zijn", stelt merkendeskundige Paul Moers. "Als je nu koopt in een groeimarkt is er kans op een succesvolle doorstart, maar de modebranche heeft de afgelopen acht jaar al 16 procent aan omzet verloren." Ook retailgoeroe Cor Molenaar zit op de lijn van Moers. "Het is op zijn minst een heel grote uitdaging om iets van deze winkels te maken."
'Een begrip'
Dieudonnée van Rijthoven, filiaalmanager van HoutBrox Eindhoven, is positief over de toekomst van haar winkel in winkelcentrum Heuvel. "HoutBrox is een begrip en ik denk dat ondernemers dat graag willen redden."
Ik denk dat een ondernemer vooral wil dat een formule winstgevend is....quote:"HoutBrox is een begrip en ik denk dat ondernemers dat graag willen redden."
30 dagen is niets. Ahold hanteert een betalingstermijn van 180 dagen.quote:Op maandag 18 april 2016 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja, wat denk je van producten leveren?
Mijn zus produceert voor veel merken in de Benelux, meeste bedrijven betalen pas na levering (en na 30 dagen). In die tijd kan er veel gebeuren.
Wat natuurlijk compleet absurd is, maar ze kunnen het maken omdat ze de grootste zijn. Slikken of stikken. Je ziet nu een beweging naar 90 dagen to in die mode/textiel-branche.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
30 dagen is niets. Ahold hanteert een betalingstermijn van 180 dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |