Er van uitgaande dat deze dingen binnenshuis gebeuren, zou het nog steeds onmogelijk moeten zijn voor een kind om het huis uit te kunnen komen. Dus nee ik vind dit geen 'excuus-scenario's'.quote:Op zaterdag 16 april 2016 01:06 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
acute diarree.
Telefoontje dat er iemand dood is.
Kind 2 stikt in een erwt
De hond heeft een beroerte.
Dodelijk ongeluk recht voor je huis.
Los daarvan zien wij dat sowieso al niet hetzelfde.
Ik denk dat het niet gezond is om je kind de hele tijd te bekijken dus in mijn optiek zijn er meer scenario's alleen zul jij die ook afschrijven als onverantwoord.
Ieder zijn eigen wijze opvoeden, ik steun de jouwe niet en jij de mijne niet.
Laten we hopen dat we irl nooit met elkaar te maken krijgen
Daar gaat het hier niet over. wel interessant hoor.quote:Op zaterdag 16 april 2016 01:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Moet ik het Dascha topic er even bij halen? Of dat van het vermiste meisje in Oeganda? Of dat van Kris en Lisanne?
Ik ben helemaal nergens te ver gegaan en ik sta volledig achter wat ik heb gezegd. Het is heel erg voor die ouders, maar ze hadden het kunnen voorkomen. Ik hoop dat dit een wake-up call is voor andere ouders, zodat zij inzien dat je een kind gewoon geen seconde uit het oog kan/mag verliezen.
Had ook niet meer van jou verwacht..quote:Op zaterdag 16 april 2016 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
en dat noemt mij de koningin van conclusies gebaseerd op aannames, suggestie en speculatie?!
Je vraagt er ook om....
De koningin heeft gesproken en gaat nu lekker naar bed!quote:Op zaterdag 16 april 2016 01:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Had ook niet meer van jou verwacht..
Ik zou het maar doen. De meeste mensen overlijden in bed.quote:Op zaterdag 16 april 2016 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar wakker blijf voor de zekerheid...
Ook de ouders verantwoordelijk? Die laten hun dochters daar alleen naartoe gaan!quote:
Dat zelfstandig worden laat je dat aan de kinderen zelf over of waak je tot een bepaalde leeftijd erover?quote:Op zaterdag 16 april 2016 08:02 schreef Ticootje het volgende:
Wat een nare wending zeg.
Je kind nooit uit het oog verliezen. Kind heeft recht om zelfstandig te worden. je kind continu op de lip zitten is ongezond naar mijn idee.
Maar het zal mijn schuld wel zijn als ze worden aangereden als ze naar school fietsen. Ofzo.
Vreselijk (ongezond) en triest dit soort reacties. Alsof je de situatie weet en alsof je exact weet wat zich heeft voorgedaan.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Het is HUN VERANTWOORDELIJKHEID om hun kind veilig te houden, het kind is verdronken dit had makkelijk voorkomen kunnen worden en is hun 100% aan te reken!!
Dit zeer zeker, de ouders zullen er het meeste mee zitten denk ik?quote:
Ik neem aan dat madam april het dan nog steeds de fout van de ouders zal vinden. Je moet namelijk 24 uur per dag je kind niet uit het oog verliezen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dit zeer zeker, de ouders zullen er het meeste mee zitten denk ik?
Laat ik de situatie eens ander doen, men brengt het kind naar de creche, het s avond of naar het werk wil men het kind ophalen, en het blijkt in een sloot verdronken te zijn?
Men gaf het kind ja ter goede trouw af dat er op gelet zou worden.
In feite stond men zijn ouderschap voor een bepaalde tijd af, ik wil helemaal niks beweren of wat dan ook, alleen die situatie geef ik aan, hoe zouden de reacties hier dan zijn?
quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat madam april het dan nog steeds de fout van de ouders zal vinden. Je moet namelijk 24 uur per dag je kind niet uit het oog verliezen.
Doe je je kind naar de crèche of naar school, dan weet je dat daar niet elke seconde naar je kind gekeken wordt, aangezien er nog zo'n 25 andere kindjes in die klas zitten die aandacht nodig hebben.
En heb je je kindje voor die tijd al niet enige vrijheid gegeven, dan zal het dan juist die vrijheid uitbuiten en op onderzoek uit gaan.
Wie weet is dit ook vanuit de opvang gebeurd, of vanuit een speeltuintje. Kind kan al uit het oog zijn als je opstaat en je omdraait om je tas op te pakken. Of, bijvoorbeeld, in je agenda kijken om een speelafspraak te maken met een andere moeder.
Ik vraag me echt af hoe mensen als madam april dat doen als ze onafgebroken naar hun kind kijken.
Overigens, als wij, vroeger, naar de zee gingen, dan wisselden we elkaar af met opletten. Althans, dat was de afspraak. In werkelijkheid hielden we de jongens allebei continu in het oog.
Gevaar kan overal schuilen, maar de zee is gewoon bloedlink.
Wat met dit kindje is gebeurd is gewoon heel erg. Maar het valt de ouders niet te verwijten. Het is een ongeluk en ongelukken zijn niet 100% te voorkomen, helaas.
Denk je wel eens na?quote:Op maandag 18 april 2016 00:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wees gerust, mijn kinderen hebben het heel erg goed. Ik kan je garanderen dat mijn kinderen mij later alleen maar dankbaar zullen zijn! Als mensen zoals ik geen kinderen zouden mogen hebben, zou helemaal niemand kinderen mogen hebben. Ik zorg tenminste voor mijn kinderen, ik zorg ervoor dat zij veilig zijn en dat hen niets overkomt. Dat is dan ook mijn taak als ouder!
Prima als het kindje al wel kan lopen en niet meer in de buggy wil.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vroeger waren de kinderen aangelijnd, dacht zelfs nog een kinder foto te hebben waar ik zo een paarden ding om mijn torsotje had.
http://www.google.nl/sear(...)_iwKHbLsD9IQ_AUIBigB
Toen ik in een kleine plaats woonde vond ik dit nogal overdreven, zo'n tuigje. Nu met drie in de stad is het zeker geen overbodige luxe op sommige plekken.quote:Op maandag 18 april 2016 11:17 schreef maily het volgende:
[..]
Prima als het kindje al wel kan lopen en niet meer in de buggy wil.
Zoiets dusquote:Op maandag 18 april 2016 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Toen ik in een kleine plaats woonde vond ik dit nogal overdreven, zo'n tuigje. Nu met drie in de stad is het zeker geen overbodige luxe op sommige plekken.
Je hebt ook van die knuffelrugzakjes met een riempje eraan, ziet er toch wat vriendelijker uit.
De meeste in dit topic zijn het inderdaad niet met mij eens.. De meeste mensen die ik in mijn omgeving spreek, bijv. andere ouders op het schoolplein, zijn het wel met mij eens..quote:Op maandag 18 april 2016 07:32 schreef jeanklop het volgende:
[..]
Denk je wel eens na?
Niemand in dit topic is het eens met jou, allemaal vallen ze over jou heen...
Jouw conclusie is dat die allemaal slechte ouders zijn en jij het goed doet...
Iedereen wijst jou erop dat je geen empathie hebt voor de ouders van dit verongelukte kind.
En nergens denk je: "hey, iedereen valt over mij, zal het dan aan mij liggen?"
Daarbij kun je ongelukken nooit voorkomen en de kans op een dodelijke afloop/ernstige gevolgen is niet hoog. Dat het helaas voortkomt betekend niet dat het heel gevaarlijk is voor kinderen dat ze een beveiliging nodig hebben a la wilders.
En jij kijkt alleen naar het fysieke gedeelte. Jij hebt totaal niet door dat jij je kind mentaal beschadigd en belemmerd in zijn/haar ontwikkeling.
Bij ons in dorp had je ook een kind met een moeder als jou. Het kind was een "watje". Begon bij alles te huilen. Toen het ventje naar de middelbare school moest, 8 km verderop in een stadje, was het geregeld dat hij in huilen uitbarste, heimwee had en zijn moeder hem ophaalde. Hij is zelfs weken thuis geweest omdat die zo in de knoei zat.
Maar goed hij dronk niet, deed geen gevaarlijke dingen en ging in een streep richting mama.
En ja wij deden domme dingen, soms wel eens een verwonding maar onze jeugd was wel normaal voor een puber.
Met die jongen is het nooit echt goed gekomen, altijd een kneusje gebleven.
Toevallig gisteren op bezoek bij oud studiegenootje. Die heb ik dit topic laten lezen. Die herkende het wel. Zei alleen arm kind, die gaat een ontwikkelingsachterstand krijgen en op sociaal gebied problemen krijgen. Maar goed een kinderpsychologe die aan het promoveren is natuurlijk geen match voor een super mama zoals jou
dit vind je vast ook een hele slechte vader:
(kind is 4 jaar)
Zeg VictoriaIntegrity7,quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:58 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Zeg Madam April,
Als mede moeder krijg ik van jouw ikbeneenperfectemoeder- houding de kotsneigingen.
Het kan namelijk niet anders dan dat je ergens steekjes laat vallen...je bent mens ergo niet perfect dus
Het feit dat jij jezelf zo geweldig vindt vertelt mij namelijk dat je niet snel door zou hebben wanneer je iets fout doet in de opvoeding. Wat inhoud dat je lang met oogkleppen op zal doorgaan met wat je ook doet ook al heeft dat eventuele desastreuze gevolgen.
Als professional gaan alarmbellen ook eerder af bij een moeder die claimt alles perfect te doen dan bij een moeder die mij vertelt hoe zij eerder die week haar kind uit het oog verloor en daardoor in alle staten was. Ook al had bij moeder twee die fout heel erg verkeerd af kunnen lopen. Als in direkt verkeerd.
Kortom geef mij de ouders maar die savonds in bed zo af en toe liggen te malen...van ..dit had ik anders moeten doen met kindlief ...etc.
Mijn enige doel, met mijn kritiek over verantwoordelijk, is mensen er van bewust maken dat dit soort tragedies voorkomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:47 schreef eriksd het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat als het over zoiets droevigs gaat mensen gaan zitten bekvechten over wie wel of niet een goede moeder is.
Je gebruikt inderdaad nergens de woorden 'slechte ouders'quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mijn enige doel, met mijn kritiek over verantwoordelijk, is mensen er van bewust maken dat dit soort tragedies voorkomen kunnen worden.
Ik heb hier niemand ervan beticht een slechte moeder/ouder te zijn. Andere daarentegen..
Maar je schuift ze wel de schuld van de dood van hun kind in de schoenen.quote:Natuurlijk wel! Het is HUN VERANTWOORDELIJKHEID om hun kind veilig te houden, het kind is verdronken dit had makkelijk voorkomen kunnen worden en is hun 100% aan te reken!!
En noemt ze onverantwoordelijk en ongeschikt voor het ouderschap.quote:Als je de verantwoordelijkheid van het ouderschap niet aan kunt moet je geen kinderen nemen.. Je kunt je gewoon geen seconde van onoplettendheid veroorloven, punt!
En gemakzuchtig.quote:Om je kinderen gewoon in je zicht te houden hoef je niet perfect te zijn.. Het is gewoon gemakzucht van een, schrikbarend hoog aantal, ouders..
Niemand vindt dat een geaccepteerd risico, maar het kan iedereen overkomen. Ja, ook jou!quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:42 schreef madam-april het volgende:
Ik heb enkel kritiek geuit op het feit dat mensen hun kinderen uit het oog verliezen en velen hier dat blijkbaar een geaccepteerd risico vinden.
Vertel?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:29 schreef FANN het volgende:
Ik heb nog een leuk spinazie verhaal voor jullie
Het zat namelijk zó....quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Vertel?
Iets met opwarmen wat eigenlijk niet mag maar misschien toch ook wel? (heb nooit geweten hoe het precies zit ...)
quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:59 schreef FANN het volgende:
[..]
Het zat namelijk zó....
Ik kom uit een groot gezin, dat allereerst...
Lang geleden![]()
Mijn moeder zat lekker in het zonnetje op het ''plaatsje'' spinazie te wassen...
Dat waren zulke hoeveelheden, dat ging daar makkelijker ofzo.
Dus afwasteiltje met water om spinazie in te wassen en grote pan om de spinazie in te doen.
Zusje van twee ofzo zat erbij te kijken, ouder zusje zat een meter verderop lief te spelen....
Moeder hoort iets, kijkt naar boven, horretje van slaapkamerraam hang er half uit,
dus...... dat kan naar benedenvallen, bovenop de kinderen.
Moeder denkt, oh jeegevaarlijk, snel even vast maken....
Holt het huis in, trap op, slaapkamer in , wil de hor vast gaan maken, kijkt naar beneden
en zusje van twee ofzo ligt met gezicht naar beneden in bak spinazie![]()
Moeder gilt naar ander zusje die niks in de gaten heeft, rent als een dolle de trap weer af
en haalt zusje van twee ofzo uit het water.
eind goed al goed![]()
maar ik bedoel maar..............
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |