abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161563224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:58 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Zeg Madam April,

Als mede moeder krijg ik van jouw ikbeneenperfectemoeder- houding de kotsneigingen.
Het kan namelijk niet anders dan dat je ergens steekjes laat vallen...je bent mens ergo niet perfect dus
Het feit dat jij jezelf zo geweldig vindt vertelt mij namelijk dat je niet snel door zou hebben wanneer je iets fout doet in de opvoeding. Wat inhoud dat je lang met oogkleppen op zal doorgaan met wat je ook doet ook al heeft dat eventuele desastreuze gevolgen.

Als professional gaan alarmbellen ook eerder af bij een moeder die claimt alles perfect te doen dan bij een moeder die mij vertelt hoe zij eerder die week haar kind uit het oog verloor en daardoor in alle staten was. Ook al had bij moeder twee die fout heel erg verkeerd af kunnen lopen. Als in direkt verkeerd.

Kortom geef mij de ouders maar die savonds in bed zo af en toe liggen te malen...van ..dit had ik anders moeten doen met kindlief ...etc.
Zeg VictoriaIntegrity7,

Kun jij wel begrijpend lezen? Ik pretendeer nergens een perfecte moeder te zijn. Je hoeft echt geen perfecte moeder te zijn om je kinderen nooit uit het oog te verliezen met alle mogelijke gevolgen van dien..

Ik heb enkel kritiek geuit op het feit dat mensen hun kinderen uit het oog verliezen en velen hier dat blijkbaar een geaccepteerd risico vinden. Ik heb heel duidelijk gesteld dat ik verder geen oordeel heb over hen als ouders. Ik word hier constant persoonlijk aangevallen en een slechte moeder genoemd omdat ik vind dat het de taak van ouders is om dit soort dingen te voorkomen.

Nogmaals ik pretendeer nergens een perfecte moeder te zijn. Natuurlijk maak ik ook fouten, maar mijn kinderen uit het oog verliezen is daar niet een van. En dat is waar het in dit topic over gaat, het uit het oog verliezen van je kind(eren) met alle mogelijke gevolgen van dien.

p.s.
Heb je een bakfiets?
  dinsdag 19 april 2016 @ 22:47:14 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161563369
Ik snap werkelijk niet dat als het over zoiets droevigs gaat mensen gaan zitten bekvechten over wie wel of niet een goede moeder is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161563744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:47 schreef eriksd het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat als het over zoiets droevigs gaat mensen gaan zitten bekvechten over wie wel of niet een goede moeder is.
Mijn enige doel, met mijn kritiek over verantwoordelijk, is mensen er van bewust maken dat dit soort tragedies voorkomen kunnen worden.

Ik heb hier niemand ervan beticht een slechte moeder/ouder te zijn. Andere daarentegen..
pi_161564699
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mijn enige doel, met mijn kritiek over verantwoordelijk, is mensen er van bewust maken dat dit soort tragedies voorkomen kunnen worden.

Ik heb hier niemand ervan beticht een slechte moeder/ouder te zijn. Andere daarentegen..
Je gebruikt inderdaad nergens de woorden 'slechte ouders'

quote:
Natuurlijk wel! Het is HUN VERANTWOORDELIJKHEID om hun kind veilig te houden, het kind is verdronken dit had makkelijk voorkomen kunnen worden en is hun 100% aan te reken!!
Maar je schuift ze wel de schuld van de dood van hun kind in de schoenen.

quote:
Als je de verantwoordelijkheid van het ouderschap niet aan kunt moet je geen kinderen nemen.. Je kunt je gewoon geen seconde van onoplettendheid veroorloven, punt!
En noemt ze onverantwoordelijk en ongeschikt voor het ouderschap.

quote:
Om je kinderen gewoon in je zicht te houden hoef je niet perfect te zijn.. Het is gewoon gemakzucht van een, schrikbarend hoog aantal, ouders..
En gemakzuchtig.

En dat allemaal op basis van .. welke informatie ook al weer? Ik heb denk ik het stuk gemist waar je precies weet hoe dit allemaal gelopen is. En dan beticht je er een ander van dat diegene conclusies trekt op basis van 'enkele posts op dit forum'. Terwijl je zelf niets anders doet. Nul reflectie op je eigen gedrag in dit topic.

Maar hej, fijn dat je er iedereen even op wijst dat zoiets voorkomen had kunnen worden als dat kind niet aan de aandacht van zijn ouders ontsnapt was. Nogal een open deur, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_161564775
Ik heb nog een leuk spinazie verhaal voor jullie :D
  dinsdag 19 april 2016 @ 23:45:22 #206
3542 Gia
User under construction
pi_161565226
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:42 schreef madam-april het volgende:

Ik heb enkel kritiek geuit op het feit dat mensen hun kinderen uit het oog verliezen en velen hier dat blijkbaar een geaccepteerd risico vinden.
Niemand vindt dat een geaccepteerd risico, maar het kan iedereen overkomen. Ja, ook jou!

Mij niet meer. Mijn kinderen zijn volwassen.

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, maar er komt een moment dat je ze toch alleen een rondje om het blok moet laten fietsen, of alleen naar school laten lopen.

Op welke leeftijd denk jij dat dit verantwoord is?
pi_161565466
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 23:29 schreef FANN het volgende:
Ik heb nog een leuk spinazie verhaal voor jullie :D
Vertel?

Iets met opwarmen wat eigenlijk niet mag maar misschien toch ook wel? (heb nooit geweten hoe het precies zit ...)
pi_161565561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 23:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Vertel?

Iets met opwarmen wat eigenlijk niet mag maar misschien toch ook wel? (heb nooit geweten hoe het precies zit ...)
Het zat namelijk zó....

Ik kom uit een groot gezin, dat allereerst...

Lang geleden (8>

Mijn moeder zat lekker in het zonnetje op het ''plaatsje'' spinazie te wassen...
Dat waren zulke hoeveelheden, dat ging daar makkelijker ofzo.
Dus afwasteiltje met water om spinazie in te wassen en grote pan om de spinazie in te doen.
Zusje van twee ofzo zat erbij te kijken, ouder zusje zat een meter verderop lief te spelen....

Moeder hoort iets, kijkt naar boven, horretje van slaapkamerraam hang er half uit,
dus...... dat kan naar benedenvallen, bovenop de kinderen.

Moeder denkt, oh jee :o gevaarlijk, snel even vast maken....
Holt het huis in, trap op, slaapkamer in , wil de hor vast gaan maken, kijkt naar beneden
en zusje van twee ofzo ligt met gezicht naar beneden in bak spinazie :D

Moeder gilt naar ander zusje die niks in de gaten heeft, rent als een dolle de trap weer af
en haalt zusje van twee ofzo uit het water.

eind goed al goed O+

maar ik bedoel maar..............
pi_161565579
Moraal van het verhaal.......... je weet het maar nooit..........
pi_161565677
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 23:59 schreef FANN het volgende:

[..]

Het zat namelijk zó....

Ik kom uit een groot gezin, dat allereerst...

Lang geleden (8>

Mijn moeder zat lekker in het zonnetje op het ''plaatsje'' spinazie te wassen...
Dat waren zulke hoeveelheden, dat ging daar makkelijker ofzo.
Dus afwasteiltje met water om spinazie in te wassen en grote pan om de spinazie in te doen.
Zusje van twee ofzo zat erbij te kijken, ouder zusje zat een meter verderop lief te spelen....

Moeder hoort iets, kijkt naar boven, horretje van slaapkamerraam hang er half uit,
dus...... dat kan naar benedenvallen, bovenop de kinderen.

Moeder denkt, oh jee :o gevaarlijk, snel even vast maken....
Holt het huis in, trap op, slaapkamer in , wil de hor vast gaan maken, kijkt naar beneden
en zusje van twee ofzo ligt met gezicht naar beneden in bak spinazie :D

Moeder gilt naar ander zusje die niks in de gaten heeft, rent als een dolle de trap weer af
en haalt zusje van twee ofzo uit het water.

eind goed al goed O+

maar ik bedoel maar..............
:o :D

Volgens mij heeft bijna iedereen dat soort verhalen wel hoor ... Zo heb ik als kleuter (of peuter .. de oudere versie) ooit een keer in een openstaande voorverwarmde oven proberen te klauteren, terwijl mijn moeder mijn huilende zusje aandacht gaf. Verbrande handjes, hele huis bij elkaar gegild .. Toen is mijn moeder samen met een huilende kleuter en baby op de grond van de douche gaan zitten (om mijn handen te kunnen koelen met de douchekop en niet 1 van de 2 uit het oog te verliezen).

Maar inderdaad .. ongeluk in een klein hoekje.
pi_161565687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:08 schreef probeer het volgende:

[..]

:o :D

Volgens mij heeft bijna iedereen dat soort verhalen wel hoor ... Zo heb ik als kleuter (of peuter .. de oudere versie) ooit een keer in een openstaande voorverwarmde oven proberen te klauteren, terwijl mijn moeder mijn huilende zusje aandacht gaf. Verbrande handjes, hele huis bij elkaar gegild .. Toen is mijn moeder samen met een huilende kleuter en baby op de grond van de douche gaan zitten (om mijn handen te kunnen koelen met de douchekop en niet 1 van de 2 uit het oog te verliezen).

Maar inderdaad .. ongeluk in een klein hoekje.
dat bedoel ik :Y
pi_161565735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 23:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Je gebruikt inderdaad nergens de woorden 'slechte ouders'

[..]

Maar je schuift ze wel de schuld van de dood van hun kind in de schoenen.

[..]

En noemt ze onverantwoordelijk en ongeschikt voor het ouderschap.

[..]

En gemakzuchtig.

En dat allemaal op basis van .. welke informatie ook al weer? Ik heb denk ik het stuk gemist waar je precies weet hoe dit allemaal gelopen is. En dan beticht je er een ander van dat diegene conclusies trekt op basis van 'enkele posts op dit forum'. Terwijl je zelf niets anders doet. Nul reflectie op je eigen gedrag in dit topic.

Maar hej, fijn dat je er iedereen even op wijst dat zoiets voorkomen had kunnen worden als dat kind niet aan de aandacht van zijn ouders ontsnapt was. Nogal een open deur, nietwaar?
Nee dat woord gebruikt ik inderdaad niet omdat ik daar geen inschatting overige kan maken.

Ik dat inderdaad dat ze dit hadden kunnen voorkomen. Ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk die ouders zich voelen. Ik zou persoonlijk niet meer met mezelf kunnen leven, vandaar dat ik er voor zorg dat ik mijn kinderen nooit uit het oog verlies.

Ik noem hen niet zozeer onverantwoordelijk en ongeschikt voor het ouderschap, maar mensen die het een geaccepteerd risico vinden om je kinderen uit het oog te verliezen.

Ook dat was een reactie op iemand die vond dat het een geaccepteerd risico is dat je een kind uit het oog kan verliezen. Niet zozeer een oordeel over deze ouders.

Het enige wat ik geconcludeerd heb is dat ze op dat moment in mijn ogen hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen. Misschien was dit de eerste en enige keer dat ze hun aandacht lieten verslappen, dat weet ik niet. Nogmaals ik kan niet oordelen over hun als ouders maar wel over dit specifieke moment omdat het een gegeven is dat hun kind aan hun aandacht wist te ontsnappen met alle gevolgen van dien. Maar blijkbaar kunnen andere mensen wel een oordeel vellen over mij als ouder op basis van enkele posts op een forum..

Je kunt het een open deur noemen, maar blijkbaar vinden veel ouders het een geaccepteerd risico dat je kinderen even aan je aandacht kunnen ontsnappen en dat dit soort dingen dus kunnen gebeuren. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.. Ik zou het mijzelf iig nooit vergeven..
pi_161565746
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:08 schreef FANN het volgende:

[..]

dat bedoel ik :Y
Wat het ook is ... Dat een ouder er niet 24/7 verantwoordelijk voor kan zijn dat het kind iets overkomt, maakt in mijn ogen geen onverantwoordelijke ouder. Daar is in mijn ogen een mate van achteloosheid en 'niets geven om' voor nodig.
pi_161565806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat het ook is ... Dat een ouder er niet 24/7 verantwoordelijk voor kan zijn dat het kind iets overkomt, maakt in mijn ogen geen onverantwoordelijke ouder. Daar is in mijn ogen een mate van achteloosheid en 'niets geven om' voor nodig.
Ik heb zelf geen kinderen maar het lijkt me een hele klus :Y zéker als je er meer dan één hebt.
pi_161565926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen kinderen maar het lijkt me een hele klus :Y zéker als je er meer dan één hebt.
Ik ook niet, maar ondanks wat ongelukjes vind ik dat mijn ouders het prima gedaan hebben.

Bovendien hoef ik nu nooit meer een pizza oid uit de oven te halen wanneer ik bij mijn ouders eet ... "ik weet niet of dat wel goed gaat mam ..." en ze staat zelf op om het te doen.
pi_161566015
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ondanks wat ongelukjes vind ik dat mijn ouders het prima gedaan hebben.

Bovendien hoef ik nu nooit meer een pizza oid uit de oven te halen wanneer ik bij mijn ouders eet ... "ik weet niet of dat wel goed gaat mam ..." en ze staat zelf op om het te doen.
Zo een moeder had ik ook alleen hoefde ik nog niet te zeggen ik weet niet of dat wel goed gaat mam.
Ik hoefde helemaal niks te doen, en dat komt me nou nog vaak op, zo onzelfstandig als ik in het huishouden ben, mijn partner is daar de dupe van!
pi_161566041
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo een moeder had ik ook alleen hoefde ik nog niet te zeggen ik weet niet of dat wel goed gaat mam.
Ik hoefde helemaal niks te doen, en dat komt me nou nog vaak op, zo onzelfstandig als ik in het huishouden ben, mijn partner is daar de dupe van!
Geloof me, ik ben als student heel erg goed in het bakken van een pizza ..
pi_161566073
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben als student heel erg goed in het bakken van een pizza ..
Heb bakken van een pizza stelt niet veel voor de rotzooi opruimen achteraf dat is het werk!

En dat is volgens mij met alles zo de voorbereiding en de afwerking de klus zelf is het werk niet!
Ik heb in heel wat studenten huizen gewerkt, er waren ook uitzonderingen als er een bepaald typetje tussen zat.
Die wachte geloof ik dat het ongedierte met de vaat aan de haal gingen?

Maar laat het aub terug ontopic gaan, het kind wat verdronken is helaas, bij de buren van mijn partner haar ouders is vroeger een kind verdronken in een emmer water, ook dat kan gebeuren!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 00:42:54 ]
pi_161567878
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hmm, zoals ik zei sondevoeding. Das makkelijk want mocht er wat fout gaan dan kunnen ze de leverancier aansprakelijk stellen.
Verse producten zijn levensgevaarlijk en zoek maar eens uit van welke boer de spruiten waren.
Dit geeft inderdaad de mentaliteit wel weer.

Nou, laat die van mij maar in de boom klimmen, hutten bouwen, de buurt rondfietsen. Ze moeten ergens leren met de wereld om te gaan. En dat doe je niet door je kind klein te houden en alles te verbieden.

Dan krijg je een onzeker, minder ontwikkeld kind...
Whatever...
pi_161568688
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik dat inderdaad dat ze dit hadden kunnen voorkomen. Ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk die ouders zich voelen. Ik zou persoonlijk niet meer met mezelf kunnen leven, vandaar dat ik er voor zorg dat ik mijn kinderen nooit uit het oog verlies.
Kijk dit zijn van die enge uitspraken, wat ga je doen dan?

quote:
Ik noem hen niet zozeer onverantwoordelijk en ongeschikt voor het ouderschap, maar mensen die het een geaccepteerd risico vinden om je kinderen uit het oog te verliezen.
Niemand vind dat een geaccepteerd risico, het is onrealistisch te denken dat je je kind te alle tijden kan beschermen.

quote:
Ook dat was een reactie op iemand die vond dat het een geaccepteerd risico is dat je een kind uit het oog kan verliezen. Niet zozeer een oordeel over deze ouders.
Jawel, je oordeelt hard en vanuit een standpunt waarvan ik denk, wat een zelfingenomen arrogante en veroordelende houding. Pas aan het einde van je eigen leven kun je zien of je het goed hebt gedaan.

quote:
Je kunt het een open deur noemen, maar blijkbaar vinden veel ouders het een geaccepteerd risico dat je kinderen even aan je aandacht kunnen ontsnappen en dat dit soort dingen dus kunnen gebeuren. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.. Ik zou het mijzelf iig nooit vergeven..
Het was een ongeluk..
Je maakt het jezelf knap moeilijk om zo in het leven te staan, en zo ook het leven van je kinderen.

Daarnaast blijf je indirect hard oordelen naar alle ouders waarvan de kinderen een ongeluk hebben gehad.

Jou overkomt dat niet, heb je een glazen bol dan?
pi_161572014
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nou, laat die van mij maar in de boom klimmen, hutten bouwen, de buurt rondfietsen. Ze moeten ergens leren met de wereld om te gaan. En dat doe je niet door je kind klein te houden en alles te verbieden.

Met 3 jr in een boom klimmen?
Of was het nou 4 jr, dan voedt je hem eerst op zodat die uberhaupt weet wat een boom is!

En wat betreft een minder ontwikkeld kind, een kind behoort men volgens mij te stimuleren in het goede gedrag, en te complimenteren, zodat hij of zij overloopt van zelfvertrouwen, maar ook dat met mate .En met 3 jr zelfstandig laten worden sorry kerel je komt wat te kort! Of je bent niet 100?
Papa of mama ik ga even naar opa en oma toe, daaaag, met 3 jr?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 12:48:28 ]
pi_161573330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Met 3 jr in een boom klimmen?
Of was het nou 4 jr, dan voedt je hem eerst op zodat die uberhaupt weet wat een boom is!

En wat betreft een minder ontwikkeld kind, een kind behoort men volgens mij te stimuleren in het goede gedrag, en te complimenteren, zodat hij of zij overloopt van zelfvertrouwen, maar ook dat met mate .En met 3 jr zelfstandig laten worden sorry kerel je komt wat te kort! Of je bent niet 100?
Papa of mama ik ga even naar opa en oma toe, daaaag, met 3 jr?
Ik denk dat hij het nu eerder over een tiener heeft dan over een kind van 3 jaar ....

tieners zijn weer een ander verhaal met ándere gevaren die op de loer liggen. ze zullen
in elk geval niet zo snel verdrinken in een slootje, of ze moeten er stomdronken inflikkeren, dan weer wel :')
  woensdag 20 april 2016 @ 14:56:02 #223
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_161575474
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mijn dochter was 7 toen ze alleen van school naar huis fietste. Veilig fietspad, geen wegen die ze over hoefde te steken. Na een paar weken alleen gefietst te hebben, is ze van haar fiets gevallen, in de sloot. Arm gebroken.
Kreeg ik van enkele andere moeders (echt alleen moeders) de vraag of ik mij niet schuldig voelde.
:?
Nee, kind kon goed fietsen, de weg was veilig. Ze was gewoon afgeleid en daardoor gevallen.

Overigens, alle deuren altijd op slot doen, wat eerder in dit topic gesteld wordt, is ook gevaarlijk. Als er brand uitbreekt en jij bent al flauwgevallen door een hap rook, kunnen je kindjes geen kant meer op.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_161576098
Tja fietsen dat, toen die dat kon en ik ging ermee fietsen, ik fietste achter hem, en maakte me vrij breed, als ze al iets aanrijden dan zou ik het maar zijn welke ze aanreden!
Zie vaak ouders daar fietst het kind er achter, wat is nou de juiste manier daarvan, ik twijfel dan wel eens en vraag mijn partner deed ik het fout of doen die het fout?
Wat is dus de juiste manier, tevens van het opvoeden, een kind normen en waardes bij brengen ook wat is juist, bij de tokies derven ze dan het onderspit als ze normen en waardes hebben of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 16:15:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')