JANKquote:Op donderdag 14 april 2016 08:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je snapt zeker wel dat ik jouw geklaag over het ondemocratische gehalte van de PVV nooit meer serieus neem hè, aangezien je het criminele, anti-democratische gedrag van het kabinet steunt.
Vind je het gek dat rutte (+ ja kamp) niet serieus wordt genomen nu door het nee-kamp? Eerst wegzetten als paria's en nu de reet willen afvegen met de uitslag?quote:Op donderdag 14 april 2016 08:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En met dit soort gedrag vind je het gek dat je niet serieus wordt genomen?
Had hij de vraagstelling anders moeten maken in het referendum. Het is duidelijk. Iedereen die het niet duidelijk vindt, moet bij zichzelf te raden gaan. En alles wat er nu gebeurd is hypocriet gelul.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hangende pootjes? Men probeert nu uit te leggen wat de gevolgen zijn en eventuele vervolgstappen. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat het Nee-kamp uitlegt wat er nu precies moet gebeuren. Simpelweg 'Nee' blijven roepen heeft geen enkel nut. De wereld houdt niet op met bestaan na het verwerpen van dit verdrag. Je zult toch met elkaar door moeten.
En dan heb ik het nog niet eens perse in EU verband. Personen, groepen mensen, verenigingen, organisaties, gemeenten, provincies, landen. Al deze entiteiten hebben samenwerkingsverbanden over allerhande onderwerpen.
Een volwassen iemand moet toch in staat kunnen zijn om naast: "Nee, dit wil ik niet!", ook "Dit is wat ik wel wil." te zeggen?
Ok, jij bent hier niet toe in staat. Zoveel is duidelijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had hij de vraagstelling anders moeten maken in het referendum. Het is duidelijk. Iedereen die het niet duidelijk vindt, moet bij zichzelf te raden gaan. En alles wat er nu gebeurd is hypocriet gelul.
Tuurlijk. Makkelijk scoren nuquote:Op donderdag 14 april 2016 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dat de voltallige oppositie (inclusief de leden van het ja-kamp) nu het kabinet het vuur aan de schenen leggen, is natuurlijk logisch. Die ruiken bloed.
Niet bloed, maar bedrog.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dat de voltallige oppositie (inclusief de leden van het ja-kamp) nu het kabinet het vuur aan de schenen leggen, is natuurlijk logisch. Die ruiken bloed.
In de politiek is een NEE een "Nee, maar...."quote:Op donderdag 14 april 2016 08:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar het kabinet zal met een bepaalde boodschap naar Europa moeten. Welke boodschap zou dat moeten zijn?
Btw: Over de topic-titel, vraag Thierry Baudet even of Nee inderdaad Nee is
Kan je eerder zeggen van het ja-kamp wat de uitslag totaal niet verwacht had. Uit pure onderschatting en minachting.quote:
Niet? Volgens mij wist iedereen dat het nieuws een beetje heeft gevolgd al maanden dat het nee-kamp ging winnen.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan je eerder zeggen van het ja-kamp wat de uitslag totaal niet verwacht had. Uit pure onderschatting en minachting.
Voor wie was dit werkelijk een onverwachte uitslag?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan je eerder zeggen van het ja-kamp wat de uitslag totaal niet verwacht had. Uit pure onderschatting en minachting.
Die zitten nu met de handen in het haar en een verneukte politieke carrière richting Brussel.
Inderdaad makkelijk scoren. Als een regering liegt, bedriegt, draait en zijn reet af veegt met het electoraat. De regering maakt het ze ook wel erg makkelijk nu.quote:
Nee, ook in de politiek is een Nee geen "Nee, maar".. alleen bij bedriegers is een Nee een "Nee, maar".quote:Op donderdag 14 april 2016 09:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In de politiek is een NEE een "Nee, maar...."
Des te beschamender is het dat rutte niet weet 'hoe de uitslag uit te leggen is'quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij wist iedereen dat het nieuws een beetje heeft gevolgd al maanden dat het nee-kamp ging winnen.
Nee joh. Je wil te graagquote:Op donderdag 14 april 2016 09:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad makkelijk scoren. Als een regering liegt, bedriegt, draait en zijn reet af veegt met het electoraat. De regering maakt het ze ook wel erg makkelijk nu.
Politieke doodzonde.
Om het even wmb. Zijn en blijven volksverlakkers.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:16 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Nee, ook in de politiek is een Nee geen "Nee, maar".. alleen bij bedriegers is een Nee een "Nee, maar".
Maar de coalitie sluit de rijen, waarna de oppositie voor de vorm nog een beetje verbolgen doet. Vervolgens presenteert het kabinet in het najaar een of ander resultaat, waarop Nederland weer even uit z'n slaap schiet en zich plots realiseert dat er dit jaar ook nog een referendum is gehouden. Er wordt gescholden op internet en Rutte en Wilders doen boos, maar uiteindelijk gaat de Tweede Kamer, inclusief het grootste deel van de oppositie, akkoord met de wijzigingen.quote:
Ik zou het ook niet weten, wat zijn nu precies de pijnpunten van het verdrag volgens het Nee-kamp? Met andere woorden: Waarom heeft men Nee gestemd?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Des te beschamender is het dat rutte niet weet 'hoe de uitslag uit te leggen is'
Nee = nee! Dat zag ik Wilders en Van Bommel vanochtend roepen in het journaal. Tsja....quote:Op donderdag 14 april 2016 09:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet weten, wat zijn nu precies de pijnpunten van het verdrag volgens het Nee-kamp? Met andere woorden: Waarom heeft men Nee gestemd?
Het is een raadgevend referendum. Dus officieel mag de regering dit referendum verder negeren. Maar nu begint het gedraai omdat zonder gezichtverlies te doen richting het stemvee.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad makkelijk scoren. Als een regering liegt, bedriegt, draait en zijn reet af veegt met het electoraat. De regering maakt het ze ook wel erg makkelijk nu.
Politieke doodzonde.
Maar je moet toch weten waarom iemand Nee zegt? Anders kun je toch nooit verbeteren?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee = nee! Dat zag ik Wilders en Van Bommel vanochtend roepen in het journaal. Tsja....
Kortom, de politiek laat zich weer dicteren vanuit Brussel/Strassbourg.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de coalitie sluit de rijen, waarna de oppositie voor de vorm nog een beetje verbolgen doet. Vervolgens presenteert het kabinet in het najaar een of ander resultaat, waarop Nederland weer even uit z'n slaap schiet en zich plots realiseert dat er dit jaar ook nog een referendum is gehouden. Er wordt gescholden op internet en Rutte en Wilders doen boos, maar uiteindelijk gaat de Tweede Kamer, inclusief het grootste deel van de oppositie, akkoord met de wijzigingen.
En in maart volgend jaar heeft niemand het meer over het referendum.
Nee, dat hoeft niet. Er zijn maar twee keuzes: ratificeren of niet ratificeren.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar je moet toch weten waarom iemand Nee zegt? Anders kun je toch nooit verbeteren?
Een nee is toch een nee?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar je moet toch weten waarom iemand Nee zegt? Anders kun je toch nooit verbeteren?
Je snapt mijn punt niet. Als je iets fout doet en iemand zegt: "Jij doet iets fout!", maar vervolgens niet zegt wat je dan precies fout doet, hoe kun je dan ooit die fout verbeteren? Dan blijf je toch dezelfde fouten maken?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Er zijn maar twee keuzes: ratificeren of niet ratificeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |