wat zielig voor hem. hij had beter gewoon niks kunnen zegen me dunkt.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:50 schreef habitue het volgende:
[..]
Moet je kijken wat hij nu al voor shit over zich heen krijgt. Hij heeft het probleem aangekaart, dat is wmb genoeg.
En die Barazite is ook zo'n geweldenaar, die heeft het zo goed gedaan. Daar had Derksen er wel even op kunnen wijzen dat die geweldige Barazite met z'n vriendje Ayoub weigert om vrouwelijke verslaggevers een hand te geven vanwege barbaarse geloofsovertuigingen. Overtuigingen waar iedereen zich aan moet aanpassen, de heren hebben ook een gebedsruimte bij hun club geregeld. Maar Derksen is een foute man omdat hij in dat kader een grapje over ISIS maakte.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:33 schreef habitue het volgende:
En dan ging die jambek weer lopen ouwehoeren over Marokkanse voetballers dat die zo getalenteerd zijn, ja nou en wat heeft dat er mee te maken.
Neequote:Op woensdag 13 april 2016 18:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wat zielig voor hem. hij had beter gewoon niks kunnen zegen me dunkt.
Zou kunnen, ik had nog nooit eerder van die gozer gehoord. Maar verbaast me niks.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En die Barazite is ook zo'n geweldenaar, die heeft het zo goed gedaan. Daar had Derksen er wel even op kunnen wijzen dat die geweldige Barazite met z'n vriendje Ayoub weigert om vrouwelijke verslaggevers een hand te geven vanwege barbaarse geloofsovertuigingen. Overtuigingen waar iedereen zich aan moet aanpassen, de heren hebben ook een gebedsruimte bij hun club geregeld. Maar Derksen is een foute man omdat hij in dat kader een grapje over ISIS maakte.
dan had hij het beter gewoon meteen goed kunnen doen inplaats van dat gejank van hem.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:53 schreef habitue het volgende:
[..]
NeeIk ben blij dat er nog mensen zijn in de media die hun mening durven te geven over Marokkanen.
Inderdaad. Het is niet alsof hij ook maar iets kan veranderen. Men ziet hem nu als anti-Marokkaan.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wat zielig voor hem. hij had beter gewoon niks kunnen zegen me dunkt.
Je mening in deze wordt zeer gewaardeerd Hans.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:58 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dan had hij het beter gewoon meteen goed kunnen doen inplaats van dat gejank van hem.
maar goed ik hem mijn mening gegeven. verder kan ik er niet veel meer over zegen.
quote:Terugkijkon. Johan Derksen vs Mocro maffia
Het was weer exemplarisch. Ons integratiedebat is kapot. En ook gister kwam het weer niet veel verder dan "Ja, maar ik ken 3 miljard Marokkaanse voetballers die het fantastisch doen en op zondag protestantse bejaarden naar de kerk pendelen" en "Farid, jij zit hier alleen maar omdat je mediageil bent en jezelf graag hoort praten". Ook kwam de werkelijke probleemduiding weer niet verder dan "Marokkanen hebben een andere cultuur, want ze willen niet naakt douchen". Doe daar nog wat ego-achtig jij-bakken bij, top het af met tribale loyaliteit, en je hebt weer 20 minuutjes NPO-vermaak. En vervolgens met een lege maag naar bed, want zo voelt het. Derksen voelt aan wat er mis is, maar weet de essentie maar niet te benoemen. Namelijk, 1) hoe groter het percentage Marokkanen, hoe kleiner de incentive te 'integreren' in de Nederlandse veldcultuur. 2) Veel Marokkaanse jongens ervaren een sterkere tribaal-religieuze identiteit dan een Nederlandse identiteit, en koesteren hierdoor bovendien een bepaalde culturele vijandigheid tegen Nederland. Het overnemen van teams en clubs ervaren zij als een legitieme annexatie. 3) Problematische Marokkaanse jongens komen in essentie voort uit een debatsaverse, fysiek georiënteerde krachtcultuur. De Nederlandse jongens die zij verdrijven komen voort uit een geweldsaverse debatcultuur. De eerste groept respecteert enkel en alleen kracht, en leest uit de aftocht van Nederlandse jongens af dat zij blijkbaar recht hebben op het domineren van die clubs. Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar het zijn burgeroorlogjes in het klein. Hele fragment onderstaand.
http://www.geenstijl.nl/m(...)an_derksen_vs_m.html
Mwa dat denk ik niet hoor, anders was jij ook wel een grote held op FOK!quote:Op woensdag 13 april 2016 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat hij een eigenwijze, koppige ouwe zeurkous is, schijnt hem een held te maken.
Ik heb 't ook nog eens teruggekeken en die Azarkan was lekker inhoudelijk bezig, zeg. Pauw gooit 'm een prima stelling van Özcan Akyol voor de voeten, lult ie gewoon overheen. En over de hostile takeover bij Quick 1888; "ja de wereld veranderd nou eenmaal...". Helaas niet altijd ten goede, Farid. En dan ook nog rustig beweren hoe geweldig het bij 'zijn' clubjes GSV en Olympia uit Gouda verloopt. Nou, als ze ergens gezeik met Marokkanen hebben gehad de laatste 10 jaar is het daar wel. Wat een hansworst, die gast!quote:Op woensdag 13 april 2016 18:59 schreef satecl het volgende:
Nu pas terug gezien, dat stukje in Pauw. Tjah... een typische Marokkaan. Hysterisch, beetje opgefokt doen en agressief naar Johan kijken. Had zo een Marokkaanse amateur voetballer kunnen zijn.
Wel knap dat hij in 20 minuten geen dreigement heeft gegeven aan Johan. Chapeau.
quote:Johan Derksen heeft maandagavond voor flink wat ophef gezorgd door zich in Voetbal Inside uit te spreken over Marokkaanse voetballers op de Nederlandse voetbalvelden. Het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders (SMN) eist excuses van zowel de voetbalanalist als RTL.
Hugo Borst
Volgens Derksen functioneren sommige amateurclubs niet meer, of verdwijnen ze zelfs, vanwege een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. De uitspraken deed hij na aanleiding van een column van Hugo Borst die schreef dat trainers vaak anders omspringen met voetballers met een Marokkaanse achtergrond dan met andere spelers. En niet op een positieve manier.
Lees ook: Aan de directeur van Gooise School
„Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet”, aldus Derksen. „Er zijn heel wat clubs naar de klote gegaan omdat ze een veld hadden liggen bij een wijk waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.”
Gouda
Derksen beweert dat er sprake is van een groot probleem op de voetbalvelden, maar dat niemand er iets aan doet. „Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.”
Bekijk hieronder het fragment met Derksen en laat ons weten wat jij van deze uitspraken vindt.
Johan Derksen
Voetbal Inside
marokkanen
Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!
maar goed jij vind derksen dus een held?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Mwa dat denk ik niet hoor, anders was jij ook wel een grote held op FOK!
dit was gewoon ff een korte samenvating van wat hij allemaal gezegt heeft. meschien leuk voor sommige mensen om het nog eens goed te bestuderen.quote:
Wat is nieuw tov de OP?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:16 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dit was gewoon ff een korte samenvating van wat hij allemaal gezegt heeft. meschien leuk voor sommige mensen om het nog eens goed te bestuderen.
En nu in het Nederlandsquote:Op woensdag 13 april 2016 19:16 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dit was gewoon ff een korte samenvating van wat hij allemaal gezegt heeft. meschien leuk voor sommige mensen om het nog eens goed te bestuderen.
Is het vooral een typisch voorbeeld van het Marokkaanse cultuuronderdeel om nooit de hand in eigen boezem te steken en daarmee kritiek te aanvaarden. De schuld ligt altijd buiten de groep, nooit binnen, en dat belemmert progressie enorm.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:12 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Ik heb 't ook nog eens teruggekeken en die Azarkan was lekker inhoudelijk bezig, zeg. Pauw gooit 'm een prima stelling van Özcan Akyol voor de voeten, lult ie gewoon overheen. En over de hostile takeover bij Quick 1888; "ja de wereld veranderd nou eenmaal...". Helaas niet altijd ten goede, Farid. En dan ook nog rustig beweren hoe geweldig het bij 'zijn' clubjes GSV en Olympia uit Gouda verloopt. Nou, als ze ergens gezeik met Marokkanen hebben gehad de laatste 10 jaar is het daar wel. Wat een hansworst, die gast!
moet je nog eens goed lezen. kijk eens goed naar de tekst. hij heeft het over marokkanen die voor problemen zorgen voor de voetbalclubs. hij doet niet alsof dat heel belangrijk is. maar is het dan niet zinvoller om het te hebben over wat marokkanen voor problemen zorgen in het algemeen? inplaats dat het alleen maar over voetbal gaat.quote:
Niets nieuws dus.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef matthias24 het volgende:
[..]
moet je nog eens goed lezen. kijk eens goed naar de tekst. hij heeft het over marokkanen die voor problemen zorgen voor de voetbalclubs. hij doet niet alsof dat heel belangrijk is. maar is het dan niet zinvoller om het te hebben over wat marokkanen voor problemen zorgen in het algemeen? inplaats dat het alleen maar over voetbal gaat.
je kan het heus wel lezen. ik heb een link gestuurd voor de mensen hier om het nog eens goed te bekijken. meschien dat dan het kwartje valt over hoe dom die derksen staat te lullen.quote:
Er is er hier maar een die dom loopt te lullen en dat ben jij, omdat je ten eerste heel Johan Derksen niet kent en dus maar afgaat op dat beetje materiaal van gisteren, en je ten tweede ook geen flauw idee hebt van wat zich wekelijks op de Nederlandse amateurvelden afspeelt, met andere woorden...je roept maar wat zonder dat je ook daadwerkelijk weet waar het over gaat.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:23 schreef matthias24 het volgende:
[..]
je kan het heus wel lezen. ik heb een link gestuurd voor de mensen hier om het nog eens goed te bekijken. meschien dat dan het kwartje valt over hoe dom die derksen staat te lullen.
Heeft hij ook gedaan. Verder lijkt het me juist een goed ding dat hij zich in deze beperkt tot voetbal. Dat is immers iets waarvan hij dingen weet.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef matthias24 het volgende:
[..]
moet je nog eens goed lezen. kijk eens goed naar de tekst. hij heeft het over marokkanen die voor problemen zorgen voor de voetbalclubs. hij doet niet alsof dat heel belangrijk is. maar is het dan niet zinvoller om het te hebben over wat marokkanen voor problemen zorgen in het algemeen? inplaats dat het alleen maar over voetbal gaat.
Schrijnend dat je ook zo uit je woorden moet komen. Zegt genoeg over hem.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:47 schreef Boma het volgende:
Die kaasstolp opmerking op het eind
Als andersom een soortgelijke generaliserende belediging was gevallen aangaande Mocro's en geiten of whatever was het land te klein geweest. Nu hoor je er nauwelijks iemand over.
En terecht want lekker boeiend. Maar het is wel tekenend voor het niveau van die meneer en voor de manier waarop men met twee maten meet aangaande discriminatie. Hypocriet mannetje.
En terecht. Problemen benoemen doen wij niet meer in Europa.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:22 schreef Woelwater het volgende:
![]()
http://www.powned.tv/nieu(...)_een_haatzaaier.html
Binnenkort ook een fatwa tegen Derksen.
http://www.huffpostmaghre(...)cains_n_9680702.html
http://www.yabiladi.com/a(...)-polemique-avec.html
Die eerste video bij minuut 1:47quote:Op woensdag 13 april 2016 20:22 schreef Woelwater het volgende:
![]()
Binnenkort ook een fatwa tegen Derksen.
http://www.huffpostmaghre(...)cains_n_9680702.html
http://www.yabiladi.com/a(...)-polemique-avec.html
Zijn vb gelden ook voor het algeheel. En alle onderwerpen van probleem zijn ooit wel tot in den treuren langs gekomen. Deze man beperkt het dan grotendeels tot sport omdat dat zijn vak is.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef matthias24 het volgende:
[..]
Ze lult zich er anders zeer politiek gelikt uit in haar laatste zin.quote:Op donderdag 14 april 2016 03:46 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
Die eerste video bij minuut 1:47![]()
![]()
Wat een extreem dom mens. Als dit politici zijn die ons land vertegenwoordigen hebben we nog een hele lange weg te gaan.
Dat is politici eigen......quote:Op donderdag 14 april 2016 05:19 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ze lult zich er anders zeer politiek gelikt uit in haar laatste zin.
Houden zo.quote:
Is er ook niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:28 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Houden zo.
Momenteel geen beter alternatief.
Ik vind die man bij 2:20 eigenlijk nog erger. Die heeft volgens mij echt een flinke steek los zitten.quote:Op donderdag 14 april 2016 03:46 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
Die eerste video bij minuut 1:47![]()
![]()
Wat een extreem dom mens. Als dit politici zijn die ons land vertegenwoordigen hebben we nog een hele lange weg te gaan.
Kun je aub nog een keer die link geven.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:30 schreef Copa het volgende:
[..]
Ik vind die man bij 2:20 eigenlijk nog erger. Die heeft volgens mij echt een flinke steek los zitten.
Als je het over het eerste filmpje hebt zegt hij dat hij geen tweedeling van de maatschappij wilt.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:30 schreef Copa het volgende:
[..]
Ik vind die man bij 2:20 eigenlijk nog erger. Die heeft volgens mij echt een flinke steek los zitten.
http://www.powned.tv/nieu(...)_een_haatzaaier.htmlquote:Op donderdag 14 april 2016 05:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kun je aub nog een keer die link geven.
Waardoor ontstaat die tweedeling denk je? Door uitspraken van Derksen? Denk het niet hè.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:36 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Als je het over het eerste filmpje hebt zegt hij dat hij geen tweedeling van de maatschappij wilt.
Wat is daar zo vreemd aan?
Het benadrukken van deze problemen juist in deze tijd draagt bij aan polarisering, zal hij waarschijnlijk bedoelen.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:37 schreef Copa het volgende:
[..]
Waardoor ontstaat die tweedeling denk je? Door uitspraken van Derksen? Denk het niet hè.
Dank voor de link. Ik bedoelde dat interview aan tafel.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:36 schreef Copa het volgende:
[..]
Nee. Het niet kunnen benoemen maakt het probleem groter.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:45 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Het benadrukken van deze problemen juist in deze tijd draagt bij aan polarisering, zal hij waarschijnlijk bedoelen.
En als dat zo is kan ik hem ergens wel begrijpen.
http://pauw.vara.nl/media/355844quote:Op donderdag 14 april 2016 06:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dank voor de link. Ik bedoelde dat interview aan tafel.
Derksen heeft gewoon 100% gelijk. En hij blijft netjes. Dit kun je doortrekken naar de maatschappij. Ik weet persoonlijk niets over voetbal. In de horeca speelt dit ook gewoon.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
http://pauw.vara.nl/media/355844
Het zijn nu juist zulke Marokkanen die zich op en rondom het veld niet gedragen vanuit het beginsel Fairplay die de problemen elk weekend benadrukken.quote:Op donderdag 14 april 2016 05:45 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Het benadrukken van deze problemen juist in deze tijd draagt bij aan polarisering, zal hij waarschijnlijk bedoelen.
En als dat zo is kan ik hem ergens wel begrijpen.
Kuzuquote:Op donderdag 14 april 2016 05:36 schreef Copa het volgende:
[..]
Rare kerel ja. Maar die zal volgend jaar de drempel waarschijnlijk niet eens halen dus daar gaan we gelukkig snel afscheid van nemen.quote:
Het een houdt heel mooi verband met het anderquote:Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef matthias24 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |