SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 13-04-2016 10:55:43 ]disclaimer
Zal vanavond even kijken; zit nu op het werk en geen fullbody spiegel aanwezig hierquote:Op woensdag 13 april 2016 10:09 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nice! Hwt is nog leuker als je zelf een foto post van jou. Vind ik altijd leuk om te zien
Moet ik misschien ook maar doen; maar dit weekend zit ook alweer vol met 3 verjaardagen (waarvan 2 kinder verjaardagen) dus ik vrees dat ik 3u moet hardlopen om te compenserenquote:Op woensdag 13 april 2016 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik probeer het weekend altijd zo vol met beweging te stoppen dat de schade meevaltMaar als je dan op een feestje bent en je zit de hele avond voor een bak chips die je aanstaart, gaat het alsnog wel eens mis ja.
Hoe maak je geroosterde bietjes? Gewoon gekookte bietjes heel dun snijden en in de oven?quote:Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
Late O: 2 geroosterde boterhammen met geitenkaas, geroosterde bietjes en avocado
L: Dunno.
D: Moussaka
T: Dunno.
Lekker
Rauwe bietjes.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe maak je geroosterde bietjes? Gewoon gekookte bietjes heel dun snijden en in de oven?
Oh dat klinkt goed. Die ga ik ook proberen!quote:Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
Late O: 2 geroosterde boterhammen met geitenkaas, geroosterde bietjes en avocado.
Lekker
Nog steeds blij met HF?quote:Op woensdag 13 april 2016 11:03 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje:
O: Wrap met hummus, groenvoer en zalm
T: Kwark met limoen en sinaasappel
L: Soep en/of een broodje
T: Een appel
D: HF aziatische kipcurry met rijst
Sushi is best okquote:Op woensdag 13 april 2016 11:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik wil sushien patat en frikandellen
en chips .. ok ik stop
Daar zit bij mij nog wel een verschil inquote:Op woensdag 13 april 2016 11:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat gewoon van het weekend ga bestellen of all you can eaten
Ja klopt maar eten tot je ploft is soms zo lekkerquote:Op woensdag 13 april 2016 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar zit bij mij nog wel een verschil inSushi bestellen/kopen is meestal een stuk of 10 sushi'tjes, met rijst vis en groenten, dikke prima. Onbeperkt sushi = ook de frituurde tempeh dingen en zo nemen, en eten tot je ploft
Klopt, ik heb het 10 dagen gedaan onder het mom van 'maar ik train ook superhard dus moet goed eten'. Daarna was ik het ook wel echt zat, maar het probleem is dat je maag dan wel opgerekt is of je hoofd misschien gewend is aan zoveel eten of zo, terug naar normale hoeveelheden was weer even wennen..quote:Op woensdag 13 april 2016 11:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja klopt maar eten tot je ploft is soms zo lekker
ja dat heb ik op vakantie ofzo ook altijd, de weken erna zijn hel.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het 10 dagen gedaan onder het mom van 'maar ik train ook superhard dus moet goed eten'. Daarna was ik het ook wel echt zat, maar het probleem is dat je maag dan wel opgerekt is of je hoofd misschien gewend is aan zoveel eten of zo, terug naar normale hoeveelheden was weer even wennen..
Als ik meteen weer normaal ga eten op zich wel. Maar meestal ben ik nog paar dagen vrij dus dan wil ik nog niet normaal doen. En dan is al mn normale eten viesquote:Op woensdag 13 april 2016 11:55 schreef Rauw. het volgende:
Zelf nooit zo'n probleem mee, in 2 daagjes zit ik weer in ritme na vakantie.
Ik eet eigenlijk altijd wel lekker.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als ik meteen weer normaal ga eten op zich wel. Maar meestal ben ik nog paar dagen vrij dus dan wil ik nog niet normaal doen. En dan is al mn normale eten vies
Nog steeds!quote:
Ik ook op zich. Maar vakantievoedsel is toch wel een stuk lekkerder. En gewoon alles eten wat je maar wiltquote:
Op vakantie iedere dag uit etenquote:Op woensdag 13 april 2016 12:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik eet thuis vaak nog wel lekkerder dan op vakantieMaar het probleem was meer dat ik met zo'n buffet gewoon totaal geen idee had hoeveel ik at. En ik aan tafel zat met allemaal sporters die gewoon 4, 5 borden opschepten en 1.5 uur aan het eten waren. Ik probeerde het bescheiden te houden, maar als je al klaar bent met eten en iedereen is nog bezig schep je toch nog wat salade of een toetje op en dat 3x per dag tikt toch wel aardig aan
Maar normaal op vakantie ga ik meestal kamperen dus dan valt het qua eten heel erg mee.
+1quote:Op woensdag 13 april 2016 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en 'alles willen proberen' is ook een grote valkuil op vakantie bij mij, en bij buffetten in het algemeenIk kan niet kiezen..
ik ook, ik ben gruwelijk verwend...quote:Op woensdag 13 april 2016 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb vaak dat alles wel lekker LIJKT, maar dat eigenlijk helemaal niet IS.
Ja, dat gebeurt helaas ook vaak bij een buffet. En het is bekend dat mensen meer eten als er veel keus is en dat is nou net wat een buffet heeftquote:Op woensdag 13 april 2016 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo herkenbaar.....quote:Op woensdag 13 april 2016 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, dat lijkt me gigantischquote:Op woensdag 13 april 2016 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Eigenlijk moeten buffetten ook gewoon afgeschaft worden. De hoeveelheid eten die er dagelijks weggesmeten wordt..
dat is dus mijn grote zwakte. Ik ga dan eten "omdat het anders weg wordt getieft"quote:Op woensdag 13 april 2016 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Eigenlijk moeten buffetten ook gewoon afgeschaft worden. De hoeveelheid eten die er dagelijks bij weggesmeten wordt..
Nou dat dus, weggooien is zonde maar in mezelf stoppen is nog meer zondequote:Op woensdag 13 april 2016 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je het in jezelf weggooit schiet je er niks mee op. Je voedt jezelf er niet mee, je bent al gevoed.
Ik heb een bijbaan in een verzorgingstehuis en daar wordt ook super veel eten (eigenlijk soms onterecht) weggegooid. Erg zonde.quote:
Ik heb dat eigenlijk 24/7. Niet perse bij een buffet. Helaas!quote:Op woensdag 13 april 2016 12:31 schreef Krisvc het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gebeurt er zo ongeveer bij een buffet in mijn hoofd
I knowquote:Op woensdag 13 april 2016 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je het in jezelf weggooit schiet je er niks mee op. Je voedt jezelf er niet mee, je bent al gevoed.
De vega-opties zijn vaak maar matig ja.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:59 schreef douche-eendje het volgende:
Buffet is de hel als vegetariër met voedselallergie. Maar een toetjesbuffet, daar maak ik nog wel een uitzondering voor.
[ link | afbeelding ]
Welkom bij de club (al bleek het bij mij iets heel anders te zijn): Roosvicee laxo, pruimen, rozijntjes, zwarte koffie op een lege maag en...nog iets.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:32 schreef Barreltje het volgende:
ik heb geloof ik de franse variant van wat Tink had.
Er gaat vanalles in, maar vrij weinig uitwat een vervelend gevoel wordt dat op den duur zeg!
wat waren DE tips ook al weer?
Daar zijn ze nog steeds niet achter... maar langzaam gaat het wel de goede kant op, dus voorlopig laat ik het maar even zo. Geen zin om nog meer onderzoeken te ondergaan.quote:
Dit soort concrete doelen werken bij mij altijd heel goed. Je weet dat wat lichter zijn zal bijdragen aan een goede prestatie, dus 2 maanden consequent zijn met trainen en voeding is daar vast wel voor op te brengen!quote:Op woensdag 13 april 2016 15:01 schreef DeLuna het volgende:
Ik kan er niks meer van de laatste weken. Ik hou niks meer bij, ik eet weer veel te veel![]()
Een positief punt: ik zweef nog lekker rond de 72,5 kg dus er is nog geen man overboord.Maar hoe kom ik toch weer terug op dat goede spoor? Eigenlijk wil ik bij mijn volgende halve marathon op 11 juni wel graag onder de 70 zijn... dus met 69,9 ben ik tevreden. Dat moet toch wel lukken in 2 maanden?
Inderdaad een reden om trots op jezelf te zijnquote:Op woensdag 13 april 2016 16:56 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik was gisteren zo trots op mezelf.
Tijdens het lunchrondje besloten mijn collega's eten te gaan halen bij de Domino's waar ze 2e punt (mega vette grote punten) gratis hadden. Die weerstaan.
'S avonds zouden mijn zusje en mijn moeder me ophalen om naar de kapper te gaan, dus ik snel eten enzo. Moesten ze nog eten, dus ff door de drive
Weer weerstaan
Dit!quote:Op woensdag 13 april 2016 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik eet thuis veeeeel lekkerder dan op vakantie. Mis mijn groente ook echt enorm. Natuurlijk heb ik dagen dat het eten erg lekker was, maar gemiddeld genomen eet ik liever thuis![]()
Ik zou ook trots zijnquote:Op woensdag 13 april 2016 16:56 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik was gisteren zo trots op mezelf.
Tijdens het lunchrondje besloten mijn collega's eten te gaan halen bij de Domino's waar ze 2e punt (mega vette grote punten) gratis hadden. Die weerstaan.
'S avonds zouden mijn zusje en mijn moeder me ophalen om naar de kapper te gaan, dus ik snel eten enzo. Moesten ze nog eten, dus ff door de drive
Weer weerstaan
Dit!quote:Op woensdag 13 april 2016 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou ook trots zijn![]()
Op de goede weg
Fijn he?quote:Op woensdag 13 april 2016 18:32 schreef magsmaller het volgende:
Sinds gisteravond bezig met de fitbit. Omdat ik me ergerde aan de beperkte hoeveelheid stappen gisteravond nog even 10.000 stappen extra gelopenVandaag her en der nog wat lopen klooien met de instellingen enzo, maar tot nu toe wel erg blij mee. Straks Bootcamp, ben erg benieuwd! Hoop vooral dat de voorspelde storm uitblijft!
Lijstje van vandaag:
O: roerei met zalm, schaaltje fruit
L: volkoren pastasalade met gegrilde groente
T: noten, gedroogd fruit
D: koolraapfrietjes met broccolisalade
En irritant, als je wel wil en de puf hebt, maar je lichaam je tegenwerktquote:
Know that feel, keelontsteking hierquote:Op woensdag 13 april 2016 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En irritant, als je wel wil en de puf hebt, maar je lichaam je tegenwerkt
Maar wel verstandig.. Heb zelf 2,5 jaar gesukkeld na overbelasting door wandelen. Dat gun ik je iig nietquote:
I know, ik ga me er wel aan houden hoor. Morgen een klein rondje nu met de kous ben benieuwd. De last komt pas na het wandelen.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar wel verstandig.. Heb zelf 2,5 jaar gesukkeld na overbelasting door wandelen. Dat gun ik je iig nietEn nu ik weer hardloop merk ik het nog. Ik moet echt extra oppassen..
Lijstje:
O: 3 crackers met ham en kaas
L: griekse pastasalade
D: pasta-bloemkoolschotel
T: koekje bij de thee
Stapjes weer gehaald (10k). Lekker stukje gefietst.. 1600kcal en nog een klein beetje trek. Mag dus nog wel iets pakken van mezelf.
Ja, 10.000 extra! Sinds het weer meestal best lekker is probeer ik iedere dag om in de buurt van de 10.000 stappen te komen, en dat lukt aardig. Ik loop nu naar de sportschool/het zwembad en parkeer expres een stuk van mijn werkbestemmingen af bijvoorbeeld. En als het nog nergens op lijkt ga ik nadat de kinderen in bed liggen nog een stuk lopen.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:05 schreef MutedFaith het volgende:
10.000 extra?
Zoveel loop ik op een goeie dag (zoals vandaag, na 3.5km hardlopen bijvoorbeeld) in totaal.
Slank heeft ook niets met gezond/fit te maken imo, ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat ik het zwaarste ben (en de enige met overgewicht) uit de flat waar ik woon. Maar dat ik iedereen het nakijken geef in een workout die ze zelf mogen uitkiezen.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:47 schreef magsmaller het volgende:
Bootcamp gisteren was zwaar maar leuk! Enige minpuntje was dat mijn vervelende buurman meedeed. Vorige zomer hem een enorme tirade over dikke mensen horen afsteken terwijl ik in de tuin zat, dus dat was wat minder fijn. Ik had zijn naam al op de lijst zien staan, maar ben toch gegaan en dat was ook wel een overwinning op mezelf! En nu bleek dat hij misschien niet dik is, maar dat hij in ieder geval meer moeite had met de oefeningen dan ik!
Ik vind 't altijd zo ongemakkelijk, er zijn de laatste tijd wel 5-10 mensen per week die mij erop aanspreken.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:03 schreef douche-eendje het volgende:
Het valt mensen die ik niet ken (collega's van andere afdelingen in het ziekenhuis) nu zelf op hoeveel ik ben afgevallen. Gisteren begon er weer iemand over toen ik in de lift stond.
Gaat in mijn geval niet helemaal op, veel van die mensen ken ik pas een paar maand.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Als je heel lang veel te dik bent geweest duurt het ook heel langvoor mensen dat beeld van jou in hum hoofd vervangen met het nieuwe beeld.
Dat is hetzelfde als met wel/geen bril/baard/lang haar etc.
En dus denkt men nog vrij lang: wauw, wat een verschil!!!
Ja ik denk dat dat het vooral is. Je hebt een bepaald beeld en je let er niet echt op en dan plots valt het héél erg op. Ook door bepaalde andere kledij die men dan aanheeft.. Tenslotte ga je niet meteen nieuwe kledij kopen als je 1 maat minder hebt; maar wacht je tot je redelijk 'klaar' bent met afvallen om je garderobe te vernieuwenquote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Als je heel lang veel te dik bent geweest duurt het ook heel langvoor mensen dat beeld van jou in hum hoofd vervangen met het nieuwe beeld.
En je staat al een maand stil?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:25 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Gaat in mijn geval niet helemaal op, veel van die mensen ken ik pas een paar maand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen wel weer groen BMI van 24.8
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
En je staat al een maand stil?Of straal je meer zelfvertrouwen uit? Dat kan mensen ook opvallen (en dan hoef je nog niet eens afgevallen te zijn
)
Volgens mij heb jij wel een mooi figuur hoor, sowieso mooie outfitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen wel weer groen BMI van 24.8![]()
Nee ik val wel gestaag af en krijg steeds meer spierbouw, maar boven de 100kg zie je een kilo of 2 echt niet verdwijnen volgens mij.
Kleding kan wel zijn, zit wel wat losser dan voorheen. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat het echt zo opvalt elke 2 weken. áls ze oprecht zijn dan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Ik merk dat vooral ook in je eigen hoofd lang duurt voor je het echt ziet aan jezelf in de spiegel.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoor het vooral tijdens mijn langdurige plateaus. Ik schommel vanaf begin januari al tussen 69,5 - 71 heen en weer. Tijdens ieder plateau dat ik heb valt mensen het juist het meeste op. Dat is ook niet gek, want je eetpatroon en beweegpatroon blijft als het goed is gewoon ' normaal' waardoor mensen gemiddeld na een week of 8 aan je gaan zien dat alles wat strakker aan het worden is.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:14 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik vind 't altijd zo ongemakkelijk, er zijn de laatste tijd wel 5-10 mensen per week die mij erop aanspreken.
Ze bedoelen het stuk voor stuk allemaal goed hoor, en het is ongelofelijk attent van ze, maar ik vraag mij af hoe lang dat nog doorgaat, ik val niet snel meer af dus er is niet echt een reden om mij elke 2 weken te herinneren aan m'n nieuwe gewicht.
tenzij mensen het daadwerkelijk opvalt dat mijn lichaams-verhoudingen aan het veranderen zijn, maar ik kan mij slecht voorstellen dat je dat iedere 2 weken kunt zien aan iemand.
quote:Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
En je staat al een maand stil?Of straal je meer zelfvertrouwen uit? Dat kan mensen ook opvallen (en dan hoef je nog niet eens afgevallen te zijn
)
Staat mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen wel weer groen BMI van 24.8
Ik sta al de hele week nét boven de 80. 80.2, 80.1, 80.0 en dus vandaag.... 80.2. Grrr.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Nee 2 kilo zal je dan niet zien; maar wellicht straal je dan toch meer zelfvertrouwen uit?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:41 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij wel een mooi figuur hoor, sowieso mooie outfit![]()
Nee ik val wel gestaag af en krijg steeds meer spierbouw, maar boven de 100kg zie je een kilo of 2 echt niet verdwijnen volgens mij.
Kleding kan wel zijn, zit wel wat losser dan voorheen. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat het echt zo opvalt elke 2 weken. áls ze oprecht zijn dan.
Ja leuk tochquote:Op donderdag 14 april 2016 09:35 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Priem, nice!!![]()
![]()
Hier ook nog bijna dagelijks opmerkingen over mijn figuur, terwijl ik al 2 maanden op hetzelfde gewicht zit inmiddels. Ik vind het wel tof eigenlijk
"Wat ben je afgevallen, Isa! Echt 1000x beter dan voorheen!"quote:Op donderdag 14 april 2016 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het helemaal niet ongemakkelijk als mensen zien dat ik afgevallen ben. Vind het juist fijn als het opvalt...
Echt?quote:Op donderdag 14 april 2016 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Wat ben je afgevallen, Isa! Echt 1000x beter dan voorheen!"
Nou, ik zit er niet op te wachten. Ik vind het vaak bijzonder onprettig.
Op die manier is het een halve compliment sandwichquote:Op donderdag 14 april 2016 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan het van goede vriendinnen of zo wel hebben, maar het zijn vaak van die mensen die net iets te ver van je af staan en dat die opmerkingen gaan maken over je lichaam.. doe gewoon maar niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:27 schreef PriemGirl het volgende:
Dank je
[..]
Echt?Geeft het niet ook een beetje een boost ofzo? Of is het eerder: Irritant dat mensen zich ermee moeien of... ?
Ik weet niks van 'veel' afvallen. Echter als je 10 kilo aankomt. Dát valt heel je familie plots op in ieder gevalDus... "O je bent wel wat breder geworden he?? Goeie leven zeker; he? He? HE?????"
Grmfpl![]()
Antwoorden met 'gelukkig heb jij wel nog steeds maatje 36' werd overigens ook niet geapprecieerd![]()
Op die manier zijn ze wel echt ergerlijk. Net alsof ik er voor die tijd uitzag als een of andere hoop blubber ofzo.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit heb ik ook, mijn aangetrouwde tante zegt af en toe nog steeds (terwijl ik al eeuwen stabiel ben) dingen als 'Wow, wat zie je het toch goed. Je ziet er fantastisch uit!'. Daar kan ik alleen maar heel blij om zijn, eigenlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Op die manier zijn ze wel echt ergerlijk. Net alsof ik er voor die tijd uitzag als een of andere hoop blubber ofzo.
De welgemeende "Je ziet er goed uit! Ben je afgevallen?" vind ik wel weer leuk.
Ja ok dat kan ik mij inderdaad ook wel voorstellen ja.. Vooral als ze het op die manier doen alsof je daarvoor een lelijke heks was ofzoquote:Op donderdag 14 april 2016 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik kan het van goede vriendinnen of zo wel hebben, maar het zijn vaak van die mensen die net iets te ver van je af staan en dat die opmerkingen gaan maken over je lichaam.. doe gewoon maar niet.
Ja het is ook vaak meer de manier waarop. "Wat zie je er goed uit" is altijd leuk om te horen, "Wat ben je veel afgevallen" is niet eens altijd als een compliment bedoeld, meer een constatering. Wat zeg je daarop terug?quote:Op donderdag 14 april 2016 11:43 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ja ok dat kan ik mij inderdaad ook wel voorstellen ja.. Vooral als ze het op die manier doen alsof je daarvoor een lelijke heks was ofzo
Ook ergerlijk: Mannen die dénken een compliment te geven. "Jeetje wat heb je een goeie kont in die broek/rok"
How about no
Een simpele "klopt" en door met een ander onderwerp?quote:Op donderdag 14 april 2016 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het is ook vaak meer de manier waarop. "Wat zie je er goed uit" is altijd leuk om te horen, "Wat ben je veel afgevallen" is niet eens altijd als een compliment bedoeld, meer een constatering. Wat zeg je daarop terug?
"En jij bent oud geworden aan je rimpels te zien"quote:Op donderdag 14 april 2016 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Een simpele "klopt" en door met een ander onderwerp?
Of je moet de persoon echt niet mogen en weg kunnen komen met een trap na.
"En jij niet zo te zien"quote:Op donderdag 14 april 2016 11:46 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
"En jij bent oud geworden aan je rimpels te zien"
Nee?
Ja, dat is altijd raar. Dat mensen niet willen/kunnen aannemen dat je gewoon minder moet eten en meer moet sporten. Vriendin van mij zei laatst dat ze maandenlang op 600 kcal heeft geleefd en zo veel is afgevallen. Dan denk ik; waarom weet je niet beter dan dat? Denkend dat het normaa is.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:45 schreef MutedFaith het volgende:
Ik vind de complimenten enzo voornamelijk ongemakkelijk omdat het hier doorgaans gevolgd wordt door de vraag "Hoe heb je dat gedaan?" en mensen het antwoord "minder eten" niet kunnen verwerken en meteen aan een voor hun bekend dieet willen koppelen. Of ze verwachten dat ik ongeloofelijk veel meer ben gaan sporten, terwijl ik de hele winter hetzelfde gedaan heb als de winters ervoor.
En vooral rond de tijden dat 't allemaal net wat minder loopt en ik de flow kwijt ben denk ik na een welgemeende "Wat ben je veel afgevallen" vaak "Dat had nog veel meer kunnen zijn als ik niet dit dit en dat en alles gegeten had, of wat vaker was gaan sporten".
De vorige keer dat ik zoveel was afgevallen kwam dat door een depressie. Dus als mensen dan enthousiast vroegen: hoe heb je dat gedaan! Dan zei ik altijd 'gewoon depressief worden, maar ik raad het af'. Het voelde toen ook totaal niet als een prestatie waar ik trots op was of zo, want ik deed er he-le-maal niets voor. Ik at gewoon niet meer. Kan je vertellen dat als je na zo'n hongerperiode normaal (echt niet meer dan 2000 kcal) gaat eten je razendsnel aankomt. Een kilo per week haalde ik met gemak.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mensen geloven mij ook niet wanneer ik zeg, consequent minder eten, meer en vooral regelmatiger bewegen, easy does it
Jij eet toch wel iets voor je workout? Of heb je de S en het eten niet op volgorde?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:30 schreef Artoo het volgende:
Mijn shizzle vandaag:
S: 5x5 squats, 3x3x3 bench, veul single leg squats en veul overhead press
O/L: Superpap van bloemkool, havermout, whey, banaan en blauwe bessen
T: Brinta met whey en een beetje witte chocopasta
D: Pannenkoeken
T: Cannellini koeken
Nee, ik ben aan het experimenteren met intermittent fastingquote:Op donderdag 14 april 2016 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij eet toch wel iets voor je workout? Of heb je de S en het eten niet op volgorde?
Oh, ik heb ook wel eens gesport zonder te eten, maar dan heb ik dus al zware benen voor ik aan de squats en deadlifts beginquote:Op donderdag 14 april 2016 17:31 schreef Artoo het volgende:
Nee, ik ben aan het experimenteren met intermittent fastingIk heb gegeten na de workout.
Ik vond het vandaag goed te doen. Ik heb voordat ik kiddo naar school bracht twee sterke bakken koffie en een groot glas water ( = volle maag) achterover geslagen en ben toen door gegaan naar de sportschool waar ik o.a. zware squats en bench op het programma had staan. Richting het einde van de workout kon ik wel merken dat ik nog niets gegeten had, maar toen had ik de zware lifts er al lang en breed op zitten.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik heb ook wel eens gesport zonder te eten, maar dan heb ik dus al zware benen voor ik aan de squats en deadlifts beginDan kan ik echt niet zoveel gewicht/herhalingen als normaal.
Nja, in mijn geval maakt ontbijten vlak voor het sporten niet zo gek veel uit - denk ik -omdat ik niet hups of spring of ren. Ik ga staan en squat of deadlift en herhaal datquote:Op donderdag 14 april 2016 17:34 schreef Unfckingtitled het volgende:
Als ik 's ochtends ga sporten eet ik eigenlijk altijd erna. Anders komt het er gewoon weer uit of krijg ik steken/maagzuur. Hoe klein hetgeen wat ik eet ook is
Ik doe ook krachttraining, maar dan krijg ik juist last van m'n buik omdat ik die dan veel aanspan. Ofzoquote:Op donderdag 14 april 2016 17:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nja, in mijn geval maakt ontbijten vlak voor het sporten niet zo gek veel uit - denk ik -omdat ik niet hups of spring of ren. Ik ga staan en squat of deadlift en herhaal datEn als dat klaar is ga ik liggen om te benchen
Steken heb ik tijdens krachttraining nog nooit gehad en ook sporten na het avondeten heeft mij met krachttraining nooit in de weg gestaan. Met hardlopen vind ik dat klotsen wel erg vervelend, ik ging (en ga nog af en toe) ook wel eens een kort rondje lopen voor het ontbijt.
Maar ook echt steken dan, van krachttraining?quote:Op donderdag 14 april 2016 18:04 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik doe ook krachttraining, maar dan krijg ik juist last van m'n buik omdat ik die dan veel aanspan. Ofzo
Nee dan geen steken, wel maagzuur. Steken komen pas kijken bij crossfit-achtige praktijkenquote:Op donderdag 14 april 2016 18:51 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar ook echt steken dan, van krachttraining?
Herkenbaar ja..quote:Op donderdag 14 april 2016 17:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik zoveel was afgevallen kwam dat door een depressie. Dus als mensen dan enthousiast vroegen: hoe heb je dat gedaan! Dan zei ik altijd 'gewoon depressief worden, maar ik raad het af'. Het voelde toen ook totaal niet als een prestatie waar ik trots op was of zo, want ik deed er he-le-maal niets voor. Ik at gewoon niet meer. Kan je vertellen dat als je na zo'n hongerperiode normaal (echt niet meer dan 2000 kcal) gaat eten je razendsnel aankomt. Een kilo per week haalde ik met gemak.
Nu ben ik wel trots. Want nu doe ik het zelf en gezond
oh, daar zou ik dan echt 100x van kunnen genieten.quote:Op donderdag 14 april 2016 19:11 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, hoezee voor mijn maag en darmen dan maarIk neem een smoothie-achtig iets (kwark met banaan geblend oid) voor ik ga en that's it en doet het prima
Geen enkele cardio?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nja, in mijn geval maakt ontbijten vlak voor het sporten niet zo gek veel uit - denk ik -omdat ik niet hups of spring of ren. Ik ga staan en squat of deadlift en herhaal datEn als dat klaar is ga ik liggen om te benchen
Steken heb ik tijdens krachttraining nog nooit gehad en ook sporten na het avondeten heeft mij met krachttraining nooit in de weg gestaan. Met hardlopen vind ik dat klotsen wel erg vervelend, ik ging (en ga nog af en toe) ook wel eens een kort rondje lopen voor het ontbijt.
Wacht, zijn die 3 weken idd al weer omquote:Op vrijdag 15 april 2016 01:26 schreef motorbloempje het volgende:
oh, daar zou ik dan echt 100x van kunnen genieten.
Wij zijn nu in zonnig maar winderig Morro Bay! Hopelijk morgenochtend nog even hardlopen op het strandDrie weken zijn zó snel gegaan. Zaterdag alweer huiswaarts
Eettechnisch prima, maar ik zal het reizen en mooie dingen zien wel gaan missen. Oh, en sporttechnisch. Kreeg al een mailtje van de sportschool dat ze me misten
heb wel weer veel zin in spinnen en KT!
Jawel hoor, maar altijd pas na het liften. Ik fiets 2-3x per week naar de uni, dat is 11 km enkele reis, ik wil weer 1-2x in de week gaan hardlopen (dat deed ik heel veel, maar had er na de halve marathon-kater weinig zin meer in) en ik ga nog wel eens na het liften intervalletjes doen op de crosstrainer. Echter, aangezien mijn krachttrainingen vaak al 1,5 duren, is het eten dan wel gezaktquote:
quote:Op donderdag 14 april 2016 20:12 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Nee dan geen steken, wel maagzuur. Steken komen pas kijken bij crossfit-achtige praktijken
Dat is inderdaad best een pittige ochtendtrainingquote:Op vrijdag 15 april 2016 09:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb vanochtend ook al heel vroeg gekrachttraind, niet eens zonder ontbijt maar ik vond het toch wel pittig. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat de training van gisteren tot een uur of 21 uur duurde, dus mijn spieren zullen nog niet echt vol met energie hebben gezeten. Maar wel fijn om het al achter de rug te hebben!
O1: zoet broodje met lik pindakaas
S: in en uitlopen naar de fitness (2km), 1.15u krachttraining
O2: overnight oats met sojamelk bosbessen en lekkere shizzle
T: appel
L: restje uit de vriezer, ik kon nog niet helemaal zien wat het is, iets met rijst of zo
T: peer, samson koekje
D: moet ik nog bedenken, misschien weer eens burgermaaktijd!
quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:23 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad best een pittige ochtendtraining![]()
O: euh.. niks
T: 1 mini babybel
L: 3 wasa crackers met houmos
T: snackkomkommer
D: Uiteten bij de javaan en daarna kroegentocht
Laatste uitje met mijn (ex-)team Rockcity Rollers.. Daarna ben ik officieel geen lid meer van de club![]()
Jup, sporten gaat lekker en ik word niet flauw ofzo gelukkig.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:39 schreef Artoo het volgende:
[..]Naar. Mja, dan werkt niet ontbijten dus sowieso in je voordeel.
In september zware enkelblessure gehad.. Rustig aan weer opgebouwd.. Begin maart mocht ik éindelijk weer fulltime mee trainen... Bij 2de training wederom zwaar geblesseerdquote:
Klote zegquote:Op vrijdag 15 april 2016 09:41 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
In september zware enkelblessure gehad.. Rustig aan weer opgebouwd.. Begin maart mocht ik éindelijk weer fulltime mee trainen... Bij 2de training wederom zwaar geblesseerd
M.a.w: Blessure heeft echt nog vele maanden nodig om 100% weer goed te zijn en ik durf het nu niet meer aan. Ik durf mij niet meer 100% in te zetten omdat ik bang ben dat ik 'em weer ga klappen (of breken) en aangezien ik de sport dus niet meer met volle vertrouwen in durf te gaan; heb ik gezegd er een punt achter te zetten helaas.
Daarnaast te druk met werk en ik heb een te druk/leuk privé leven nu om mijn enkel te brekenDusja de sport vind ik nog steeds top; maar... nu even niet.
Ik zeg niet dat ik het nooit meer ga doen; maar denk eerder over een x-aantal jaar. Wellicht nadat er kindjes zijn gekomen en mijn enkel weer helemaal hersteld is![]()
Ik heb nu bijvoorbeeld 3 dagen na elkaar hakken aan gehad en gisterenavond ging ik weer door mijn enkel.. En gezien het aantal hakken wat ik heb; baal ik hier ook ontzettend vanVandaag maar weer m'n dr. martens aan en wederom enkel rust gunnen
Hoe doe je datquote:Op vrijdag 15 april 2016 08:39 schreef Artoo het volgende:
[..]Naar. Mja, dan werkt niet ontbijten dus sowieso in je voordeel.
Geen ideequote:Op vrijdag 15 april 2016 09:49 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat![]()
Als ik niet goed eet van te voren dan wordt het zwart voor mijn ogen en voel ik me licht in mijn hoofd.
Bij deadliften komt het dan soms weer bijna naar boven maar goed dat heb ik liever dan knock out tijdens het squatten
Mja, zoals gezegd, ik heb daar totaal geen last van. Ik lust wel wat na de training maar dat is het ook wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:49 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat![]()
Als ik niet goed eet van te voren dan wordt het zwart voor mijn ogen en voel ik me licht in mijn hoofd.
Bij deadliften komt het dan soms weer bijna naar boven maar goed dat heb ik liever dan knock out tijdens het squatten
Oh dat heb ik niet. Ik heb wel echt erge honger na het trainen, haha.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:21 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Mja, zoals gezegd, ik heb daar totaal geen last van. Ik lust wel wat na de training maar dat is het ook wel zo'n beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |