Klopt, van elke poule gaat de top-4 naar de kwartfinale. Duidelijke verandering t.o.v. het verleden ja.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:10 schreef Riofan83 het volgende:
Volgens het officiële wedstrijdprogramma worden er ook kwartfinales gespeeld. Dat was voorheen niet zo. Favoriet voor mij is Australië.
• Seve van Ass Rotterdamquote:Hockeybondscoach Max Caldas heeft de trainingsgroep, waarmee hij zich op de Olympische Spelen in Rio voorbereidt, teruggebracht tot 22 spelers.
Lars Balk, Thierry Brinkman, Niek van der Schoot en keeper Sam van der Ven maken geen deel meer uit van de olympische trainingsgroep. Daarnaast heeft de bondscoach besloten Jaap Stockmann als eerste keeper aan te wijzen. Een opvallende naam in de selectie is die van de pas 17 jaar oude spits Jorrit Croon.
Het Nederlands elftal hervat op 9 juni de gezamenlijke voorbereiding. Uiteindelijk mag Caldas maar achttien man meenemen naar Brazilië.
quote:Max Caldas spreekt van de 1e moeilijke beslissingen: ‘Natuurlijk is het heel vervelend jongens te moeten teleurstellen. Met 26 man hebben we de afgelopen periode goed getraind. Iedereen heeft veel geïnvesteerd, maar ik kan straks niet meer dan 16 spelers en 2 reserves meenemen naar Rio. Nu de play-offs en EHL voorbij zijn, vond ik dit het moment de eerste beslissingen te nemen.’
Voor Lars Balk en Thierry Brinkman geldt dat zij nog Jong Oranje-leeftijd hebben en dit jaar met dat team een WK in India kunnen spelen. Caldas: ‘Geen Olympische Spelen voor deze jongens. Daarover zijn ze natuurlijk teleurgesteld. Maar een WK in India met Jong Oranje is een hele goede en belangrijke ervaring voor hen. Voor beide spelers geldt dat ze een bepalende rol in Jong Oranje moeten én kunnen pakken. Dat is enorm belangrijk voor hun ontwikkeling.’
Over het afvallen van Niek van der Schoot en keeper Sam van der Ven geeft Caldas aan: ‘Niek heeft de afgelopen periode veel met ons meegedraaid en prima gepresteerd, maar hij heeft te maken met enorme concurrentie op het middenveld. Sam heeft de concurrentiestrijd met Pirmin Blaak en Jaap Stockmann verloren. Hij blijft op ons verzoek wel meetrainen gedurende de voorbereiding zodat we over 3 keepers beschikken. Daar ben ik erg blij mee.’
Stockmann 1e keeper
Caldas geeft tenslotte aan ook zijn keuze met betrekking tot de rangorde bij de keepers gemaakt te hebben. ‘Jaap en Pirmin zijn erg aan elkaar gewaagd, maar ik heb besloten dat Jaap in Rio onze eerste keeper zal zijn. Pirmin neemt 1 van de 2 reserveplekken in, buiten het olympisch dorp. Maar tijdens de voorbereidingsperiode zullen beide keepers gewoon hun wedstrijden blijven spelen, zodat ze allebei in wedstrijdvorm naar Rio afreizen.’
Voorbereiding
In voorbereiding op de Olympische Spelen speelt het Nederlands Elftal Heren diverse wedstrijden. Tijdens de Rabo Super Serie speelt Nederland driemaal tegen Nieuw Zeeland: op 21 juni om 19.00 uur op Assen, en op 23 juni en 24 juni om 18.30 uur op Groningen. Vervolgens speelt Oranje op 4 en 6 juli wedstrijden in Cork (Ierland) tegen Ierland. Tenslotte neemt het team van Caldas het tijdens de Ergo Masters 2016 in Düsseldorf (Duitsland) op tegen België, Groot-Brittannië en Duitsland. Dit toernooi vindt plaats van 14 tot en met 17 juli.
quote:Jorrit Croon gaat met de Nederlandse hockeyers naar de Olympische Spelen. Hij is door bondscoach Max Caldas opgenomen in een definitieve selectie van zestien spelers.
De 17-jarige Croon krijgt de voorkeur boven Roel Bovendeert, Jelle Galema, Bjorn Kellerman en Joep de Mol. Zij vielen als laatste spelers af. Pirmin Blaak en Constantijn Jonker zijn aangewezen als reservespelers. Zij voegen zich in Rio alleen tijdens de trainingen bij Oranje.
Caldas verraste enigszins met zijn keuze voor de jonge Croon van HGC , die pas vier interlands achter zijn naam heeft staan. ,,Het is niet zo dat hij geen ervaring heeft'', reageerde de bondscoach. ,,Maar als je goed bent, dan ben je ook gewoon goed, hoe jong je ook bent.''
Caldas heeft naar eigen zegen gekozen voor een flexibele selectie. ,,We hebben vijf spelers voor iedere linie, waarvan er ook twee of drie in een andere linie kunnen spelen.''
Selectie Nederland: Seve van Ass, Sander Baart, Billy Bakker, Jeroen Hertzberger, Jorrit Croon, Rogier Hoffman, Robbert Kemperman, Robert van der Horst, Milko Pruyser, Jaap Stockmann, Glenn Schuurman, Hidde Turkst, Valentin Verga, Bob de Voogd, Mink van der Weerden en Sander de Wijn.
Dorpgenootquote:
Mwah. Vwb die Caldas lijkt het makkelijker aangezien Dames meestal moeilijker in toomzijn te houden dan mannen. Maar we zullen zien of de mannen nu eens eindelijk weer eens goud winnen want het wordt langzamerhand gênant dat "geen goud" elke keer terwijl dat vanaf de jaren 80? naar ik meen anders was.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:55 schreef borisz het volgende:
Nou Max Caldas was wel heel kort in zijn gesprekken.
Gefeliciteerd je gaat goud winnen.
Leuke serie wel over de hockeyheren bij de kabelboer.
Volgens Indiërs komt het vooral doordat vrijwel alles nu op kunstgras gespeeld wordt, terwijl ze in India nog nagenoeg alleen op echte grasveldjes (en zand) trainen, vanaf de jeugd al. Vergt andere techniek enzo.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mwah. Vwb die Caldas lijkt het makkelijker aangezien Dames meestal moeilijker in toomzijn te houden dan mannen. Maar we zullen zien of de mannen nu eens eindelijk weer eens goud winnen want het wordt langzamerhand gênant dat "geen goud" elke keer terwijl dat vanaf de jaren 80? naar ik meen anders was.
Btw..hoe komt het eindelijk dat hockeylanden van weleer zoals India en Pakistan nu haast geen rol van betekenis meer spelen op hockeygebied. Vroeger,jaren 60/-70? werden ze gevreesd.
Dit, en ze lopen vooral op tactisch gebied ver achter.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens Indiërs komt het vooral doordat vrijwel alles nu op kunstgras gespeeld wordt, terwijl ze in India nog nagenoeg alleen op echte grasveldjes (en zand) trainen, vanaf de jeugd al. Vergt andere techniek enzo.
Wat een negativiteit.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:44 schreef clavier het volgende:
Een nederlaag tegen Engeland en een gelijkspel tegen Spanje om de oefencampagne voor dit toernooi af te sluiten. Het wordt helemaal niks met Nederland dit toernooi. Duitsland wordt 1e in de poule. Ik verwacht een misstap van oranje tegen Argentinie of India in de poulefase. De benelux moet het van Belgie hebben. Deze spelen moeten zij een medaille halen. En dat gaat lukken.
Heb je hem ook weerquote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:44 schreef clavier het volgende:
Een nederlaag tegen Engeland en een gelijkspel tegen Spanje om de oefencampagne voor dit toernooi af te sluiten. Het wordt helemaal niks met Nederland dit toernooi. Duitsland wordt 1e in de poule. Ik verwacht een misstap van oranje tegen Argentinie of India in de poulefase. De benelux moet het van Belgie hebben. Deze spelen moeten zij een medaille halen. En dat gaat lukken.
De dag die we wisten dat zou komen is eindelijk hierquote:
Het is blauw?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:57 schreef Noppie2000 het volgende:
Nog steeds trauma's aan dat verschrikkelijk lelijke roze in Londen, dan is dit gifgroene toch iets prettiger. Kleine beetje
Dit is erger.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:57 schreef Noppie2000 het volgende:
Nog steeds trauma's aan dat verschrikkelijk lelijke roze in Londen, dan is dit gifgroene toch iets prettiger. Kleine beetje
Over een aantal jaar gaat dat ook de realiteit zijn in Nederland.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:59 schreef Drolflap het volgende:
Allemaal zingen
Conclusie : Hockey>Voetbal
ik bedoel op de tribunesquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:02 schreef Fylax het volgende:
[..]
is toch niet erg dat er nog niet veel mensen zijn
gwn de diehards zijn er
Wowquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:04 schreef Coco98 het volgende:
Dan zie je Paxcon en Tagliano, dan weet je gelijk dat het een kwaliteitstopic is.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:04 schreef Coco98 het volgende:
Dan zie je Paxcon en Tagliano, dan weet je gelijk dat het een kwaliteitstopic is.
twitter:MarcelMaijer twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 15:04:12En we zijn beginnen!!! https://t.co/6gDVV3d0Jx reageer retweet
Lekker hoorquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:05 schreef Coco98 het volgende:
Er is ook nog eredivisie vanavond, genot.
En nu met mij erbij en Rickert, helemaal toppiequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:04 schreef Coco98 het volgende:
Jij bent echt een topper.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:08 schreef Tagliano het volgende:
Fylax mag in ieder topic zijn waar ik ook ben
Geen problemen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:10 schreef Jojoortje het volgende:
Geluid en beeld loopt niet helemaal gelijk of wel?
Kijk in ieder geval uit met het posten over poultjes (tenzij je in Formule 1 zit) of het plaatsen van plaatjes van kattenquote:
Of je moeder grappen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:12 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Kijk in ieder geval uit met het posten over poultjes (tenzij je in Formule 1 zit) of het plaatsen van plaatjes van katten
Is dit een sneer?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:12 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Kijk in ieder geval uit met het posten over poultjes (tenzij je in Formule 1 zit) of het plaatsen van plaatjes van katten
Je moeder kon ze wel waarderen andersquote:
Slechts een constateringquote:
Sked en ik laten zien dat ongeacht de stad/de voetbalclub waar je vandaan komt/voor bent, je toch vrienden kunt zijn.quote:
Ik pleit overigens ook voor zuivere speeltijdgenot, al is dat commercieel wellicht niet zo aantrekkelijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:16 schreef Coco98 het volgende:
Toeter en gelijk stoppen, zouden ze bij voetbal ook moeten doen.
voetbal kan wel meer van hockey leren imho.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:16 schreef Coco98 het volgende:
Toeter en gelijk stoppen, zouden ze bij voetbal ook moeten doen.
nee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef xzaz het volgende:
Ben ik de enige die het moeilijk vind om de bal te volgen?
Ik had er bij die bijna-goal ook een beetje moeite meequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef xzaz het volgende:
Nee maar wel duidelijk. Hoeft Kuyt er ook geen stopwatch meer bij te pakkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik pleit overigens ook voor zuivere speeltijdgenot, al is dat commercieel wellicht niet zo aantrekkelijk
Awww dat is dan wel weer mooiquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef Fylax het volgende:
[..]
Sked en ik laten zien dat ongeacht de stad/de voetbalclub waar je vandaan komt/voor bent, je toch vrienden kunt zijn.
Nopquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef xzaz het volgende:
Kleur contrast vergroten van je tv.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef xzaz het volgende:
Dat zeker, en een stuk objectiever dan blessuretijd. Daarnaast heeft het geen zin om tijd te rekken dus het gebeurt niet meer en als het wel gebeurt hoef je je er niet aan te ergerenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee maar wel duidelijk. Hoeft Kuyt er ook geen stopwatch meer bij te pakken
ik heb hem op sport gezet . Geluid loopt ook achter.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:18 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Kleur contrast vergroten van je tv.
Dat is in voetbal sowieso onmogelijk omdat het spel relatief vaak en lang stil ligt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik pleit overigens ook voor zuivere speeltijdgenot, al is dat commercieel wellicht niet zo aantrekkelijk
Alleen van het commentaar dan (wat best zou kunnen)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:20 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Geluid loopt wat achter volgens mij
Ja, of hij ziet de bal gewoon nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:20 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Alleen van het commentaar dan (wat best zou kunnen)
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee maar wel duidelijk. Hoeft Kuyt er ook geen stopwatch meer bij te pakken
Hoeft geen probleem te zijn, dan maak je gewoon twee helften van 30 minuten (ik zeg maar wat, geen idee of dat realistisch is). Gaat er alleen nooit van komen denk ik, omdat het voor tv-zenders lastig(er) zal zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:20 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat is in voetbal sowieso onmogelijk omdat het spel relatief vaak en lang stil ligt.
Dat is een beetje matig voor een commentatorquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:21 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ja, of hij ziet de bal gewoon niet
Het staat niet ! - 0quote:
Ik heb een andere beeldmodus geselecteerd en het is nu wel wat beter volgens mijquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:24 schreef xzaz het volgende:
Het beeld is ook gewoon kut. Belichting is niet goed.
Laten we gewoon nokken met deze wedstrijd, prima score ook. Volgende.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:24 schreef xzaz het volgende:
geen last vanquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:24 schreef xzaz het volgende:
ik heb hem op sport gezet wat beter iddmaar nog steeds niet goed.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb een andere beeldmodus geselecteerd en het is nu wel wat beter volgens mij
2 minuten aan de kant, soort waarschuwingquote:
RECHTSTANDIG WAS HET, NIET ZO MET BROKKELTJES. RECHTSTANDIGquote:
Nou mogen ze me onder de grond stoppenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:29 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Valt niet mee te praten, met dat varken
[ afbeelding ]
Gauw even de ramen blenderâhquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Nou mogen ze me onder de grond stoppen
quote:
Videorefferalquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:31 schreef Fylax het volgende:
Wat is er aan de hand kan iemand me inlichten?
Scheids dacht dat bal via been van NL uit was, dus opnieuw strafcorner.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:31 schreef Fylax het volgende:
Wat is er aan de hand kan iemand me inlichten?
Wel via de stadionspeaker, alleen niet directquote:
Bal op de stick dus geen overtredingquote:
Ik zou het haast willen vergelijken met jouw aanwezigheidquote:
Word ik nu getrolld of watquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we een ander topic voor.
Alleen bij voetbal mag datquote:
Nattekat en ik houden van een stukje humor op zijn tijdquote:
Jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Had iemand al gezegd dat deze shirts lelijk zijn? Zo niet: bij deze
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik gooi de prijzenkast weer naar buiten. Brb.
Kunnen ze die coach niet gewoon ontslaan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik gooi de prijzenkast weer naar buiten. Brb.
Nee officieel nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:
is een schouderduwtje toegestaan bij hockey?
Werken aan je conditie ouwequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
godverdomme waarom loop ik zo ver achter
Omdat je via een stream kijkt in plaats van NPO1.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ja, het loopt beetje bij beetje wat vollerquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef Nattekat het volgende:
Ligt het aan mij of is die tribune beter gevuld dan daarnet?
Gelukkig hebben we de dames nogquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef clavier het volgende:
Ik denk dat we al blij mogen zijn als de mannen brons winnen...
ah ok ty bbyquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Omdat je via een stream kijkt in plaats van NPO1.
boks.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Want ze spelen zo slecht? Zo'n lucky shot van de Argentijnen hou je altijd, daarom is sport zo leuk om naar te kijken en voetbal niet echt meer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:36 schreef clavier het volgende:
Ik denk dat we al blij mogen zijn als de mannen brons winnen...
Noem je voetbal nou geen sport?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want ze spelen zo slecht? Zo'n lucky shot van de Argentijnen hou je altijd, daarom is sport zo leuk om naar te kijken en voetbal niet echt meer.
Ik vind Australie, Duitsland, Belgie en Engeland in deze volgorde beter dan Nederland.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want ze spelen zo slecht? Zo'n lucky shot van de Argentijnen hou je altijd, daarom is sport zo leuk om naar te kijken en voetbal niet echt meer.
Uh nee?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die zit hier in deze game op de bank.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:40 schreef Fylax het volgende:
krijg altijd kippenvel door deze reclame
wil je nu ook een samsung?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:40 schreef Fylax het volgende:
krijg altijd kippenvel door deze reclame
Je hebt het nog steeds over een ploeg die de finale van het WK gehaald heeft.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:40 schreef clavier het volgende:
[..]
Ik vind Australie, Duitsland, Belgie en Engeland in deze volgorde beter dan Nederland.
Ze wisselen continu door, dus dat kan per minuut veranderenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |