SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar?
João Havelange Olympic Stadium, genoemd naar de man die Sepp Blatter zijn trucjes geleerd heeft. Ook wel het Engenhão genoemd als topclub Botafogo er haar voetbalwedstrijden speelt.
Nederland
De ogen zullen wat Nederlandse medailles betreft toch vooral op twee dames gericht zijn: Dafne Schippers en Sifan Hassan. Op de 100 en 200 meter moet Schippers Nederland historische medailles gaan bezorgen, Hassan is een van de kanshebsters op eremetaal op de 1500 meter. Natuurlijk is ook Churandy Martina weer van de partij, de man die samen met Usain Bolt de enige atleet is die in 2008 en 2012 in de olympische finale van de 100 en 200 meter stond en daar blij om was ook
[ Bericht 13% gewijzigd door heywoodu op 16-06-2016 18:35:04 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik juich met je mee! Laatst was er een erg mooie aflevering van ik dacht Holland Sport met haar. Ik kreeg wel even kippenvel van haar mooie verhaal.quote:
Gewoon een halve meter erbij op polsstokhoogspringen ook, vergeleken met vorig jaar. Alsof het niets isquote:Op zondag 15 mei 2016 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Lindon Victor (Grenada)
In 2014 kwam hij tot 7429 punten op de tienkamp op de Commonwealth Games, in 2015 haalde hij 7453 punten op de Pan-Ams en dit weekeinde pakt 'ie 8446 punten en de olympische limiet
Is het jongere broertje van Kurt Felix trouwens
Majd Eddin Ghazal naar 2.36quote:Op zondag 15 mei 2016 08:19 schreef heywoodu het volgende:
Lindon Victor (Grenada)
In 2014 kwam hij tot 7429 punten op de tienkamp op de Commonwealth Games, in 2015 haalde hij 7453 punten op de Pan-Ams en dit weekeinde pakt 'ie 8446 punten en de olympische limiet
Is het jongere broertje van Kurt Felix trouwens
Won vorig jaar namens het Syrische leger nog goud op de Militaire Wereldspelenquote:
Gerapporteerd.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:11 schreef wimderon het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk heeft de 23-jarige Jess Andrews zich geplaatst op de 10 kilometer. Ze haalde 83 seconden van haar PR af.
Klein detail is dat ze financiële hulp kreeg vanuit de Mo Farah-foundation.
Gewoon FloJo uit de boeken lopen jaquote:Op maandag 23 mei 2016 09:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gerapporteerd.
Verder gaat Lollerthompson ook lekker door met 11.02 op de 100 meter met flinke tegenwind. Wordt nog een mooie freakshow in Rio tussen haar en Schippers.
quote:Kenenisa Bekele grijpt naast ticket voor Olympische Spelen
Kenenisa Bekele zal geen vierde Olympische Spelen meemaken. De 34-jarige Ethiopische hardloper slaagde er woensdagavond in het Nederlandse Hengelo niet in zich te kwalificeren voor de 10.000 meter in Rio. Hij stapte uit in de wedstrijd op de atletiekbaan van het FBK-stadion.
Bekele is houder van de wereldrecords op 5.000 meter (12:37.35) en 10.000 meter (26:17.53, gelopen in 2005 in Brussel). Hij won goud op beide lange afstanden bij de Spelen van Peking in 2008. Vier jaar eerder in Athene was er goud op de 10.000 en zilver op de 5.000 meter. Ook in Londen 2012 was hij erbij. Hij werd er vierde op de 10.000 meter.
Yigrem Demelash won de wedstrijd, die gold als de olympische trial voor Ethiopië, in de beste wereldjaartijd van 26:51.14. Tamirat Tola en Abadi Hadis vergezellen hem naar Rio.
twitter:lolojones twitterde op woensdag 29-06-2016 om 22:01:31I won't be able to compete in The 2016 Olympic Trials. Full video on IGhttps://t.co/PSrTLTcyjM https://t.co/oP59e2xuma reageer retweet
Rare Keniaanse media, ik zie nu pas dat Caleb Mwangangi hier natuurlijk doorgaans Caleb Ndiku genoemd wordtquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:18 schreef heywoodu het volgende:
Op de 5km bij de mannen won Caleb Mwangangi de trials in 13:37, paar tienden voor Isaiah Kiplangat. Die twee gaan sowieso naar Rio, de wildcard is nog niet vergeven. Silas Rono werd derde op een paar honderdsten achter Kiplangat, maar hij zit in de wachtkamer.
Kemboi, Conseslus en Birech lijkt me toch, maar ik ben benieuwd.quote:While Thursday’s men’s 5,000m and women’s 10,000m overshadowed the sprints, Firday offers a mouth-watering menu with David Rudisha (800m) and Asbel Kiprop (1,500m) among the top draws.
KEMBOI, KIPRUTO COLLIDE
The steeplechase will also be eagerly-awaited with defending Olympic champion Ezekiel Kemboi and 2008 Olympic champion Brimin Kipruto both among the qualifiers from Thursday’s semi-finals.
Kemboi, who is also a four-time World steeplechase champion, will be up against Kipruto, double world silver medallist Conseslus Kipruto and Diamond League trophy winner Jairus Birech in the finals.
Kemboi “Baba Yao” on Thursday easily qualified to the final despite coming second to new-found talent Alex Kibet, who crossed the finish line first in 8:33:4. Kemboi leisurely tagged along in 8:35:31 with Kipruto third in 8:35:88.
In the second and more competitive semi-final, 2008 Olympic champion Brimin Kipruto and Diamond League sensation Birech took the first and second positions as Abel Mutai finished third to also advance to the final.
In the men’s 800m, Olympic champion and World record-holder David Rudisha will face-off against Ferguson Rotich, who has already beaten him twice this season.
twitter:AndreLoweJA twitterde op zaterdag 02-07-2016 om 04:25:20Blake 9.95, Ashmeade, 9.96, Jevaughn Minzie 10.02, Asafa Powell 10.03 reageer retweet
Thompson liep de rest echt aan gort. Als ze dit doortrekt naar de 200 meter (haar favoriete afstand) kan ze wel eens richting WR gaan. Geen goed nieuws voor Dafne.quote:
Hoe liep Felix?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:01 schreef Max23 het volgende:
Shanya Richards geblesseerd tijdens de USA trials, daardoor mist ze de spelen en is het meteen einde carrière aangezien dit haar laatste jaar is.
quote:Reese Hoffa, fifth place, 20.61m/67-7.5
“I’m going to take a couple of days to digest it, but I’m thinking this might be it.”
Was me toch een stunt geweest als Adam Nelson het op z'n 40e nog gehaald had na 3,5 jaar afwezigheidquote:
quote:We have been made to understand that Bolt and his team are hoping to see his doctor Hans-Wilhelm Muller Wohlfahrt, who is currently engaged with the German national football team at the European Championships in France.
Their result against Italy in today’s quarter-final at 2:00pm (Jamaica time) will determine where the sprinter meets up with his long-time mender.
If the Germans are eliminated by the Azzurri today, Bolt will fly to Germany to see the well-known doctor, with a German progression meaning that the sprinter will instead travel to Paris to receive his treatment there.
Facey 22.81, voor SAFP die 23.15 loopt maar uiteraard wel doorgaat naar de halve finales. Campbell-Brown derde in haar heat en nog als tijdsnelste door. Thompson huppelt naar 23.34, vlak voor Stewart.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:22 schreef Riofan83 het volgende:
Al uitslagen bekend van de series 200 meter op de Jamaicaanse trials?
Dank je. Kon de uitslagen zo snel niet vinden. Nog geen wereldschokkende tijden dus. Ben erg benieuwd of Thompson morgen in de finale richting wereldrecord kan.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Facey 22.81, voor SAFP die 23.15 loopt maar uiteraard wel doorgaat naar de halve finales. Campbell-Brown derde in haar heat en nog als tijdsnelste door. Thompson huppelt naar 23.34, vlak voor Stewart.
20.29 voor Blake als beste tijd bij de mannen.
McLeod wint trouwens de hordenfinale in een strakke 13.01
https://docs.google.com/v(...)y3-results.pdf&hl=en
Trackalerts.com is de bazensite voor meets in de Caraïbenquote:Op zondag 3 juli 2016 10:32 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Dank je. Kon de uitslagen zo snel niet vinden. Nog geen wereldschokkende tijden dus. Ben erg benieuwd of Thompson morgen in de finale richting wereldrecord kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
quote:Op zondag 3 juli 2016 21:38 schreef Treehut362 het volgende:
Ik zeg het eerlijk: 50km is voor mij te ver...Ik heb het al maandenlang rood omcirkeld in de agenda staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Lutkovskaya ontbreektquote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:27 schreef wimderon het volgende:
De 68 Russische atleten die naar Rio willen:
http://www.rusathletics.com/nov/news.15486.htm
En op de horden geen titelhouder Aries Merritt die 4e werdquote:Op zondag 10 juli 2016 03:10 schreef wimderon het volgende:
Lagat flikt het weer![]()
Rupp faalt.
Op de 100 horden geen Harris, Eaton, Richardson, Harris en Oliver (Oliver DNS in de finale). Porter, Ash en Allen halen het wel.
Dat is wel echt jammer, had het hem gegund na zijn niertransplantatie enzoquote:Op zondag 10 juli 2016 08:39 schreef Max23 het volgende:
[..]
En op de horden geen titelhouder Aries Merritt die 4e werd
Mooi. Al vraag ik me wel af hoe de Russische bond hier zal op reageren. Mochten die andere 67 geselecteerden via het CAS niet in Rio geraken is het ook maar de vraag wat Klishina zelf zal doen. Misschien zou ze zich als een soort 'landverrader' voelen door als 'neutrale' atleet deel te nemen. Afwachten dus.quote:Op zondag 10 juli 2016 09:20 schreef heywoodu het volgende:
Darya Klishina mag als neutrale atlete meedoen in Rio (als het IOC dat toestaat):
Russische verspringster mag naar Olympische Spelen
Dat klopt, met Vetter als enige die momenteel fit is (van de drie).quote:Op zondag 10 juli 2016 10:07 schreef Nober het volgende:
Hebben we nou Vetter, Broersen en Visser op de heptathlon?
Inderdaad geweldig dat op verzoek van mevrouw het hele programma op de schop moest, plaatst mevrouw zich nietquote:Op maandag 11 juli 2016 08:06 schreef TheVulture het volgende:
Bewijst maar weer eens dat je nooit voor een atleet een programma moet omgooien
Het was uberhaupt al schandalig om rekening te houden met de persoonlijke wens van één atlete, maar dit slaat nu helemaal nergens meer op.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:19 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Inderdaad geweldig dat op verzoek van mevrouw het hele programma op de schop moest, plaatst mevrouw zich niet![]()
Tijd van Bowie is ook niet indrukwekkend. Die is dit jaar al stukken sneller geweest!
Zeker dat er nog genoeg kaapsters op de kust zijn: Bowie (en de andere Amerikaansen Prandelli en Stevens, want die lopen alleen de 200 en zijn dus uitgerust), Miller van de Bahama's is erg gevaarlijk, Asher-Smith wordt ook steeds beter en natuurlijk haar grootste concurrent Elaine Thompson.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het was uberhaupt al schandalig om rekening te houden met de persoonlijke wens van één atlete, maar dit slaat nu helemaal nergens meer op.
Meevaller voor Schippers, al zijn er nog genoeg kaapsters op de kust
Nou moet ik wel zeggen dat ik Asher-Smith (nog) niet dik onder de 22 zie duiken en Prandelli en Stevens ook niet..Bowie, Miller en Thompson kunnen dat natuurlijk zeker wel gaan doen, die zie ik met Schippers wel als vrij duidelijke top-4.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:41 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Zeker dat er nog genoeg kaapsters op de kust zijn: Bowie (en de andere Amerikaansen Prandelli en Stevens, want die lopen alleen de 200 en zijn dus uitgerust), Miller van de Bahama's is erg gevaarlijk, Asher-Smith wordt ook steeds beter en natuurlijk haar grootste concurrent Elaine Thompson.
En laten we Veronica Campbell-Brown niet vergeten ... altijd goed als het moet!quote:Op maandag 11 juli 2016 14:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou moet ik wel zeggen dat ik Asher-Smith (nog) niet dik onder de 22 zie duiken en Prandelli en Stevens ook niet..Bowie, Miller en Thompson kunnen dat natuurlijk zeker wel gaan doen, die zie ik met Schippers wel als vrij duidelijke top-4.
Ik ben niet echt bang voor haar eigenlijk. De 21.97 op het WK vorig jaar was al een echte uitschieter en ze zit tegenwoordig vaker ruim boven de 22.5 dan eronder. Die zie ik eigenlijk niet snel nog dikker de 21 in gaan, wat denk ik wel nodig zal zijn. De jaartjes beginnen wel te tellen bij haar.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:08 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
En laten we Veronica Campbell-Brown niet vergeten ... altijd goed als het moet!
Smith had ik het echt zo hard gegundquote:
Dat hij zou mogen was al wel vrij zeker (mits fit), het ging er vooral om of ze hem op de 200m zouden selecteren aangezien hij daar dit jaar nog niks op heeft laten zienquote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:59 schreef -0- het volgende:
Bolt mag ondanks dat hij niet gekwalificeerd is toch naar Rio.
Geldt dat dan dus ook voor Elaine Thompson. Die heeft zich op de trials ook niet gekwalificeerd.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:59 schreef -0- het volgende:
Bolt mag ondanks dat hij niet gekwalificeerd is toch naar Rio.
Ook Thompson, Parchment en Russell een medical exemption.quote:Jamaica team for the Rio Olympic Games
(includes reserves)
MEN
100m: Nickel Ashmeade, Yohan Blake, Usain Bolt, Jevaughn Minzie
200m: Nickel Ashmeade, Yohan Blake, Usain Bolt, Julian Forte
400m: Nathon Allen, Fitzroy Dunkley, Javon Francis, Rusheen McDonald
5000m: Kemoy Campbell
110m hurdles: Deuce Carter, Omar McLeod, Andrew Riley, Hansle Parchment
400m hurdles: Roxroy Cato, Jaheel Hyde, Romel Lewis, Annsert Whyte
Long jump: Damar Forbes, Aubrey Smith
Triple jump: Clive Pullen
Shot put: O’Dayne Richards
Discus: Fedrick Dacres
WOMEN
100m: Shelly-Ann Fraser-Pryce, Elaine Thompson, Christania Williams
200m: Veronica Campbell-Brown, Kali Davis-White, Simone Facey, Elaine Thompson
400m: Christine Day, Shericka Jackson, Stephenie-Ann McPherson
800m: Simoya Campbell, Natoya Goule, Kenia Sinclair
1500m: Aisha Praught
100m hurdles: Monique Morgan, Shermaine Williams, Nickiesha Wilson, Megan Simmonds
400m hurdles: Leah Nugent, Janieve Russell, Kaliese Spencer, Ristananna Tracey
Triple jump: Shaneika Thomas, Kimberly Williams
Shot put: Danniel Thomas
Discus: Tarasue Barnett, Kellion Knibb, Shadae Lawrence
Hammer: Daina Levy
4x100m: Veronica Campbell-Brown, Simone Facey, Shashalee Forbes, Shelly-Ann Fraser-Pryce, Elaine Thompson, Christania Williams
4x400m: Christine Day, Chrisann Gordon, Shericka Jackson, Anneisha McLaughlin-Whilby, Stephenie-Ann McPherson, Novlene Williams-Mills
quote:
twitter:warr10rz twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:16:12Caster just said on radio she's planning a 400m/800m double in Rio reageer retweet
Dat is wel heel erg zuur voor hemquote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:55 schreef heywoodu het volgende:
Gianmarco Tamberi, de Halvebaardgod, heeft zich gisteren in Monaco geblesseerd bij zijn poging op 2.41m nadat hij op 2.39m al een NR had neergezet. Nu mist hij Rio
Ja, we weten wel wie "die Martina" is. Nee, geen vergane glorie. En ja, een rol van betekenis.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:56 schreef Iwanius het volgende:
Heeft die Martina (je weet wel lachende neger/Antilliaan) nog een rol van betekenis straks in RIO of is hij nu al vergane glorie vanwege allerlei diskwalificaties?
Hoe kan je in hemelsnaam vergane glorie vanwege diskwalificaties zijnquote:Op maandag 18 juli 2016 10:56 schreef Iwanius het volgende:
Heeft die Martina (je weet wel lachende neger/Antilliaan) nog een rol van betekenis straks in RIO of is hij nu al vergane glorie vanwege allerlei diskwalificaties?
Op zich best te begrijpen. Rare mensen en/of trollen zijn vaak lastig te negeren. Zeker als er grote onzin wordt verkondigt.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:54 schreef franklop het volgende:
En altijd TheArt die reageertdie kan slecht tegen onrecht
Ik heb daar ook een hekel aan. Ga me deze weken weer flink ergerenquote:Op maandag 18 juli 2016 22:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich best te begrijpen. Rare mensen en/of trollen zijn vaak lastig te negeren. Zeker als er grote onzin wordt verkondigt.
Ik helaas ookquote:Op maandag 18 juli 2016 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een hekel aan. Ga me deze weken weer flink ergeren
Niet doen joh, gewoon lekker naar atletiek kijkenquote:Op maandag 18 juli 2016 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een hekel aan. Ga me deze weken weer flink ergeren
Klopt, aard van het beestjequote:Op maandag 18 juli 2016 22:54 schreef franklop het volgende:
En altijd TheArt die reageertdie kan slecht tegen onrecht
Gaat niet lekker bij de 4 x 100 mannen. Las net ook dat als Martina de 200 meter finale haalt, hij de 4 x 100 series niet gaat lopen. En zonder Martina lijken de mannen bijna kansloos voor een finaleplek. Wordt nu al geopperd om Bonevacia te gaan inzetten voor de series. Dan vraag ik me echt af wat sommigen in die 4 x 100 ploeg doen? Als je een 400 meter loper wil gaan inzetten...quote:
Zat daar een bak wind bij?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:45 schreef heywoodu het volgende:
Duitse dames lopen even 41.62 in Mannheim
Vierde tijd ooit door een Duitse ploeg, inclusief de lichtgevende DDR-teams.
een heel rondje meewind ja?quote:
twitter:NOSsport twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:16:53Nederland kan met een gerust hart naar bed. @dafneschippers is veilig geland in Brazilië. #Rio2016 #TeamNL https://t.co/3RsWN5CMZc reageer retweet
Heeft Schippers al aangifte gedaan van stalkingquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:54 schreef franklop het volgende:
De NOS heeft Dafne Schippers het afgelopen jaar gevolgd![]()
http://nos.nl/rio2016/art(...)lorida-naar-rio.html
Die tweet heeft iets engs.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:17 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NOSsport twitterde op zaterdag 06-08-2016 om 23:16:53Nederland kan met een gerust hart naar bed. @dafneschippers is veilig geland in Brazilië. #Rio2016 #TeamNL https://t.co/3RsWN5CMZc reageer retweet
.
Martina gun ik het toch ook wel. Zeker na wat er toen gebeurde tijdens de OSquote:Op maandag 8 augustus 2016 17:53 schreef Slobeend het volgende:
Sifan klinkt wel wat twijfelachtig ja, maar zo is ze nou eenmaal.
Als ik iemand een medaille/goud gun is het Sifan wel.
Andere sporters vragen naar Nederlanders, RTL kan het ooktwitter:PimSedeeRTL twitterde op maandag 08-08-2016 om 20:32:28We would like to know what Jamaican sprinters think of Dafne Schippers and here performances. Response would be great! #askJOA reageer retweet
Na Jaap van Deurzen ook wel de grootste knakker van RTL Nieuwsquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:21 schreef Pino112 het volgende:
Andere sporters vragen naar Nederlanders, RTL kan het ooktwitter:PimSedeeRTL twitterde op maandag 08-08-2016 om 20:32:28We would like to know what Jamaican sprinters think of Dafne Schippers and here performances. Response would be great! #askJOA reageer retweet
![]()
![]()
Inclusief spelfoutquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:21 schreef Pino112 het volgende:
![]()
![]()
Ze wordt gehypet. Door oa de NOS.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Coppi het volgende:
Vraagje aan de kenners. Ik was aan het scrollen door de toplijsten van de beste jaarprestaties en ik zag dat Schippers een gedeelde zesde plek heeft vwb snelste 100m tijd. Vanwaar dan al dat optimisme over een toekomstige gouden plak voor Schippers overal in de media? Ze is toch gewoon 1 van de vele kanshebber op een podiumplek, lang geen topfavoriet.
Op de 200 meter is ze echt de te kloppen vrouw, heel misschien samen met Thompson hoewel daar de nodige vraagtekens over zijn. Op de 100 meter is alles van goud tot 5e-6e realistisch. Optimistisch zijn over een gouden medaille is in elk geval niet meer dan reeëlquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Coppi het volgende:
Vraagje aan de kenners. Ik was aan het scrollen door de toplijsten van de beste jaarprestaties en ik zag dat Schippers een gedeelde zesde plek heeft vwb snelste 100m tijd. Vanwaar dan al dat optimisme over een toekomstige gouden plak voor Schippers overal in de media? Ze is toch gewoon 1 van de vele kanshebber op een podiumplek, lang geen topfavoriet.
Als de finale geen 10.7x of lager wordt, heeft ze kans want ze is toch wel de koelbloedigste van de atletes (samen met SAFP) en kan de rondes goed verwerken. Maar gaan de atletes wel richting die supersnelle tijden, dan moet ik nog zien dat Dafne dat aankan. Gezien haar start komt ze voor zo'n tijd nog wat te kort, hopelijk bewijst ze het tegendeel.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef Coppi het volgende:
Nou ok dan, maar het lijkt net alsof ze die 100m al bijna in de pocket heeft. Voor de 200m heb ik wel een goed gevoel.
twitter:PimSedeeRTL twitterde op donderdag 11-08-2016 om 17:04:42Interview van @MarcelMaijer met Dafne Schippers. Vanavond grote repo over haar, met quote #Bolt https://t.co/sohdZyNYvP reageer retweet
Ik vind het ook wel bijzonder dat Schippers zo in de favorietenrol wordt gezet (o.a. ook door de bookmakers). Voor de 200 meter is het logisch, maar op de 100 zal zich toch flink moeten verbeteren. En ik zie SAFP - mits fit - of Thompson zeker naar 10,70 lopen. Het is dan nogal een stap om 0,11 sneller te gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Coppi het volgende:
RANK MARK WIND COMPETITOR DOB NAT POS VENUE DATE
1 10.70 +0.3 Elaine THOMPSON 28 JUN 1992 JAM 1 Kingston (NS), JAM 01 JUL 2016
2 10.74 +1.0 English GARDNER 22 APR 1992 USA 1 Eugene (Hayward Field), OR 03 JUL 2016
3 10.78 +1.6 Murielle AHOURÉ 23 AUG 1987 CIV 1r1 Montverde, FL 11 JUN 2016
3 10.78 +1.0 Tianna BARTOLETTA 30 AUG 1985 USA 2 Eugene (Hayward Field), OR 03 JUL 2016
3 10.78 +1.0 Tori BOWIE 27 AUG 1990 USA 3 Eugene (Hayward Field), OR 03 JUL 2016
6 10.83 +0.7 Dafne SCHIPPERS 15 JUN 1992 NED 2 Doha (Hamad Bin Suhaim) 06 MAY 2016
6 10.83 +1.6 Veronica CAMPBELL-BROWN 15 MAY 1982 JAM 2r1 Montverde, FL 11 JUN 2016
8 10.93 +0.3 Shelly-Ann FRASER-PRYCE 27 DEC 1986 JAM 2 Kingston (NS), JAM 01 JUL 2016
Gaat ook vooral over de 200m, medailles op de 100 zijn meegenomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef Coppi het volgende:
Nou ok dan, maar het lijkt net alsof ze die 100m al bijna in de pocket heeft. Voor de 200m heb ik wel een goed gevoel.
Die gouden plak in de media gaat toch vooral over de 200m? En op de 100m heeft ze een gewone medaillekans.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:35 schreef Coppi het volgende:
RANK MARK WIND COMPETITOR DOB NAT POS VENUE DATE
1 10.70 +0.3 Elaine THOMPSON 28 JUN 1992 JAM 1 Kingston (NS), JAM 01 JUL 2016
2 10.74 +1.0 English GARDNER 22 APR 1992 USA 1 Eugene (Hayward Field), OR 03 JUL 2016
3 10.78 +1.6 Murielle AHOURÉ 23 AUG 1987 CIV 1r1 Montverde, FL 11 JUN 2016
3 10.78 +1.0 Tianna BARTOLETTA 30 AUG 1985 USA 2 Eugene (Hayward Field), OR 03 JUL 2016
3 10.78 +1.0 Tori BOWIE 27 AUG 1990 USA 3 Eugene (Hayward Field), OR 03 JUL 2016
6 10.83 +0.7 Dafne SCHIPPERS 15 JUN 1992 NED 2 Doha (Hamad Bin Suhaim) 06 MAY 2016
6 10.83 +1.6 Veronica CAMPBELL-BROWN 15 MAY 1982 JAM 2r1 Montverde, FL 11 JUN 2016
8 10.93 +0.3 Shelly-Ann FRASER-PRYCE 27 DEC 1986 JAM 2 Kingston (NS), JAM 01 JUL 2016
Dan moeten we deze natuurlijk bij de hand houdenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar eerst meerkampgenot morgen
Dat schuif ik aan de kant als het snelwandelen begintquote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar eerst meerkampgenot morgen
wel met 3e waarschuwingsgenot in de laatste km danquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 00:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat schuif ik aan de kant als het snelwandelen begint
Genotquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Morgen is het dan eindelijk zover, snelwandelen
Even een mooi overzichtje van de regels ed door Team Canada, waar ik mooi ga juichen voor Evan Dunfee
[ afbeelding ]
En dan gaat Evan ze allemaal voorbijquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 00:13 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Genot
Bij de finish storten veel personen in
Ze heeft niet bepaald veel meerkampen gedaan de afgelopen twee jaar. Maar bij de DL-wedstrijd in London deed ze het wel goed op individuele onderdelen, dus die zal nog wel flink gaan stijgen ten opzichte van de prognose.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:59 schreef knnth het volgende:
KJT staat in de forecast heel laag, komt dat door blessureleed, vormverlies oid? Ik had eigenlijk in mijn hoofd zitten dat zij wel ging meedoen om de medailles
Ok, thanks!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:03 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ze heeft niet bepaald veel meerkampen gedaan de afgelopen twee jaar. Maar bij de DL-wedstrijd in London deed ze het wel goed op individuele onderdelen, dus die zal nog wel flink gaan stijgen ten opzichte van de prognose.
Idd, alles midden in de nacht, ook de voorrondes, klote-amerikanenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:07 schreef Bolasie het volgende:
Damn wat een schijttijden. Kan zo vrij weinig zien.
Als ze om 01:00 uur Nederlandse tijd zouden rennen, is het pas 20:00 uur in Rio en 19:00 uur in New York. Een acceptabele tijd voor zowel ons als de Amerikanen lijkt me.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:26 schreef noodgang het volgende:
[..]
Idd, alles midden in de nacht, ook de voorrondes, klote-amerikanen
De liefde op FOK! voor snelwandelen is sarcastisch toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Morgen is het dan eindelijk zover, snelwandelen
Even een mooi overzichtje van de regels ed door Team Canada, waar ik mooi ga juichen voor Evan Dunfee
[ afbeelding ]
Dat wordt het sowieso (tenzij Theissen of Ennis ergens het echt hard laten liggen), want de competitie om zowel het goud als het brons is enorm. Het wordt spannender dan de decathlon, waar goud en zilver al vastliggen en de competitie om het brons ook niet groot is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:53 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat het spannend wordt.
Als ze het verspringen goed door komt wel ja, daar kan ze in theorie enorm veel pakken, maar dat onderdeel blijft ook een beetje een vraagteken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:58 schreef Columbiafan het volgende:
KJT gaat gewoon een medaille pakken, staat veel te laag in de prognose ja.
Ikauniece. KJT is het hele seizoen matig in vorm en zie ik haar PR nog niet halen, Ikauniece deed 6622 als opwarmertje in Gotzis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:58 schreef Columbiafan het volgende:
KJT gaat gewoon een medaille pakken, staat veel te laag in de prognose ja.
In theorie wel ja, maar ik ben een beetje bang dat Ennis er straks makkelijk met de titel vandoor gaat, zou wel typisch Brits zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat wordt het sowieso (tenzij Theissen of Ennis ergens het echt hard laten liggen), want de competitie om zowel het goud als het brons is enorm. Het wordt spannender dan de decathlon, waar goud en zilver al vastliggen en de competitie om het brons ook niet groot is.
Vetter en Broersen zullen in ieder geval op de horden eigenlijk beter moeten gaan dan op de forecast om kans te hebben op een medaille. Hoop dat Nadine een beetje fit aan de start staat.
Jij denkt dat ze nog beter kan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ikauniece. KJT is het hele seizoen matig in vorm en zie ik haar PR nog niet halen, Ikauniece deed 6622 als opwarmertje in Gotzis.
http://mattivesterinen.com/rio2016/quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:06 schreef Montov het volgende:
Zijn er al forecasts van de meerkampen?
Ze beweerde voor de ORF dat ze zelf wel wist dat ze beter kan. Speer was (ook bij haar) wel een enorme uitschieter daar. Maar denk dat ze er nog wel 30-50 punten bij kan halen en dan moet KJT echt richting PR.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:05 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze nog beter kan?Laura maakt natuurlijk wel gestaag progressie, maar dit blijven wel de OS. Belooft in elk geval een prachtige strijd te worden.
Ik heb toch beduidend minder met de twee Britten moet ik zeggen, al misgun ik het ze zeer zeker niet. Ik hoop vooral dat er geen toppers zijn die ergens een NM bij kunnen schrijvenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:09 schreef Columbiafan het volgende:
Geen idee voor wie te duimen deze zevenkamp. Ik vind dit zo'n prachtige discipline, je gunt het iedereen wel eigenlijk. Toch ga je altijd ietsje meer juichen voor België, Nederland en Duitsland.
NM vind ik altijd een domper ja. Al hebben de vrouwen gelukkig geen polsstok wat dat betreftquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb toch beduidend minder met de twee Britten moet ik zeggen, al misgun ik het ze zeer zeker niet. Ik hoop vooral dat er geen toppers zijn die ergens een NM bij kunnen schrijven(en dat iedereen heel blijft op de horden)
Geen discus helpt vooral. Daar worden denk ik wel de meeste NMs gescoord bij de mannen. (of anders toch meerkampen verpest, ask Eelco of Jorge Ureñaquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:12 schreef zorro28 het volgende:
[..]
NM vind ik altijd een domper ja. Al hebben de vrouwen gelukkig geen polsstok wat dat betreft
Britjes zijn wel vermoeiend goed op de OS ja. Heb ook wel liever KJT dan Ennis. Dubbel voor de Eatons zou ook wel tof zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb toch beduidend minder met de twee Britten moet ik zeggen, al misgun ik het ze zeer zeker niet. Ik hoop vooral dat er geen toppers zijn die ergens een NM bij kunnen schrijven(en dat iedereen heel blijft op de horden)
Allebei evenveel. Polsstok is er altijd minimaal 1 in elke competitie, discus ook altijd wel 1.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen discus helpt vooral. Daar worden denk ik wel de meeste NMs gescoord bij de mannen.
Precies dat. Een van de weinige onderdelen waar de liefde voor de sport vader- en buurlandsliefde ver naar de achtergrond kan dringen bij mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:09 schreef Columbiafan het volgende:
Geen idee voor wie te duimen deze zevenkamp. Ik vind dit zo'n prachtige discipline, je gunt het iedereen wel eigenlijk. Toch ga je altijd ietsje meer juichen voor België, Nederland en Duitsland.
Die is nu op NPO1 trouwens.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik juich met je mee! Laatst was er een erg mooie aflevering van ik dacht Holland Sport met haar. Ik kreeg wel even kippenvel van haar mooie verhaal.
Hopelijk een functionerende windmeter. mompel mompel NR mompelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
kutweer, hopelijk niet heel erg veranderlijke wind.
Eurosport mis ik inderdaad wel ja voor atletiek, zwemmen en gewichtheffen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:29 schreef PippenScottie het volgende:
Alleen BBC2 doet vooralsnog aan atletiek.
Hoewel die ook aan het ouwehoeren zijn.
Ik mis eigenlijk Eurosport wel. Daar wist je dat je gewoon alle onderdelen live kon zien.
Dan neem ik de irritante reclames ("call now, zero quatro zero zero quatro") wel op de koop toe.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eurosport mis ik inderdaad wel ja voor atletiek, zwemmen en gewichtheffen.
Ik weet niet wie KTE is, maar je bedoelt denk ik BTE.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:31 schreef knnth het volgende:
Was dat nu Eaton met een Canada-petje op? Beetje de KTE-supporter uithangen
Een beetje huwelijk boven land verkiezen. Socialistische nep-Amerikaan dat het is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:31 schreef knnth het volgende:
Was dat nu Eaton met een Canada-petje op? Beetje de KTE-supporter uithangen
BBC is net zo'n jynx omroep als de NOS. Theissen gaat echt wel top 2 eindigen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:32 schreef Columbiafan het volgende:
Britten gaan echt wel uit van een 1,2 tje in de zevenkamp, lijken er vrij zeker van.
Oeps ja, je was me net voor. Al die afkortingen ook bij de meerkamp.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet niet wie KTE is, maar je bedoelt denk ik BTE.
Roep dat nog maar een paar keer deze weekquote:
Weer en forecast vind ik wel een leuke combi.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:35 schreef PippenScottie het volgende:
Valt er wat zinnigs te zeggen over effect van dit weer op forecast?
Ik kan me voorstellen dat je op bepaalde onderdelen meer hinder hebt van regen.
Nee. Bij mij in elk geval zeker nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:55 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De liefde op FOK! voor snelwandelen is sarcastisch toch?
Vetter deed het heel goed op het EK in Amsterdam in minder weer. Dat zegt verder niks.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:35 schreef PippenScottie het volgende:
Valt er wat zinnigs te zeggen over effect van dit weer op forecast?
Ik kan me voorstellen dat je op bepaalde onderdelen meer hinder hebt van regen.
Kon je niet even reeksen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee. Bij mij in elk geval zeker niet
Niet haar nummer dus.quote:
Je weet het nooit op Fokquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:36 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Was een knipoog smiley echt nodig?
Ja, heeft al 2 maanden geen krachttraining kunnen doen, kogelstoten en speerwerpen heel twijfelachtig... Ze zou eventueel nog individueel aan hoogspringen meedoen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sporza gaat Thiam even volgen. Maar die is ook niet fit, dus verwacht ik weinig van
Voorspelde tijd 14.59, volgens mij is ze nog tragerquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zal wel Voronina zijn geweest, die kan hier niets van.
Dat deed ze op het EK dan wel weer vrij aardig (werd in het algemeen niet heel hoog gesprongen overigens)quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:38 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ja, heeft al 2 maanden geen krachttraining kunnen doen, kogelstoten en speerwerpen heel twijfelachtig... Ze zou eventueel nog individueel aan hoogspringen meedoen.
Dat valt wel meequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:39 schreef de_boswachter het volgende:
Discus genot. Over een aantal dagen weer wat namen strepen vanwege een positieve plas.
Het is daar winter!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:38 schreef PippenScottie het volgende:
Het imago van Brazilië als zonnige vakantiebestemming heeft wel aardig afgedaan trouwens.
Het is er nu ook winterquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:38 schreef PippenScottie het volgende:
Het imago van Brazilië als zonnige vakantiebestemming heeft wel aardig afgedaan trouwens.
Als je de kwalificatieeis hier ziet, dan hadden Smith en Cadee er ook niet heel veel te zoeken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:39 schreef de_boswachter het volgende:
Discus genot. Over een aantal dagen weer wat namen strepen vanwege een positieve plas.
Je moet dan ook pas erheen over maand of 3quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:38 schreef PippenScottie het volgende:
Nee ze willen opeens de Europees kampioene volgen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:40 schreef knnth het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze denken dat Dafne meedoet.
Hoeveel heats in totaal?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tweede heat Broersen
Derde heat Vetter
Vierde heat Visser
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Heeft iemand een link naar de forecast?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:41 schreef kilon het volgende:
Misschien kan die link naar de forecast trouwens in de topic pointer? Voor er veel vragen naar komen.
Op Aruba is het nu ook winter, maar ik kan je garanderen dat het 28 graden is en dat de zon schijnt.quote:
Aruba ligt wel wat dichterbij evenaar dan Braziliequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Op Aruba is het nu ook winter, maar ik kan je garanderen dat het 28 graden is en dat de zon schijnt.
Thx!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
http://mattivesterinen.com/rio2016/women.php?l=eng
Een of andere Fin.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |