abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:57:03 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161385282
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:04:44 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161385664
Ja ze heeft hem van de site afgehaald.
Het was zo negatief en jammer, over hoe je een kind tekort doet als ze in de wagen zitten.
Dat hechting en huidcontact heel belangrijk is (en dat is het ook)
Maar hoe je als ouders geen wipstoeltjes, kinderwagens etc etc MOET gebruiken.

Ik vind het heel erg jammer hoe ze bij borstvoeding een hele levenstyle betrekken,.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:50:52 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_161387888
Ik zat even mee te lezen over die curves van bv.com, maar hebben jullie de metingen niet gewoon in het boekje van het consultatiebureau staan dan?
disclaimer
pi_161388047
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat even mee te lezen over die curves van bv.com, maar hebben jullie de metingen niet gewoon in het boekje van het consultatiebureau staan dan?
Jawel, maar ik heb heel veel extra metingen ook van het ziekenhuis en van periodiek thuis.
:)
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:03:18 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_161388387
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jawel, maar ik heb heel veel extra metingen ook van het ziekenhuis en van periodiek thuis.
en die van het ziekenhuis heb je verder niet apart? Dat is wel jammer.

Nu moet ik zeggen dat ik er zelf nauwelijks meer naar omkijk, zeker die "oude" data niet, maar wellicht is dat toch anders als je kind groeiproblemen heeft (gehad). Het is te hopen dat die data nog een keer terugkomt :Y
disclaimer
pi_161388726
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en die van het ziekenhuis heb je verder niet apart? Dat is wel jammer.

Nu moet ik zeggen dat ik er zelf nauwelijks meer naar omkijk, zeker die "oude" data niet, maar wellicht is dat toch anders als je kind groeiproblemen heeft (gehad). Het is te hopen dat die data nog een keer terugkomt :Y
Oh jawel hoor, als ik het wil kan ik ze van de kinderarts uitgeprint krijgen, die doet nooit ergens moeilijk over. :Y

Maar voor mij is het niet zo'n punt hoor, ik had al back-ups van mn metingen gemaakt toen ik dat de eerste keer zag. Ik gebruik nu groeigids. Ik voel dus ook op geen enkele manier de behoefte om te doneren :+
:)
pi_161388744
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat even mee te lezen over die curves van bv.com, maar hebben jullie de metingen niet gewoon in het boekje van het consultatiebureau staan dan?
Ik had veel meer metingen. CB kom ik ook al even niet meer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en die van het ziekenhuis heb je verder niet apart? Dat is wel jammer.

Nu moet ik zeggen dat ik er zelf nauwelijks meer naar omkijk, zeker die "oude" data niet, maar wellicht is dat toch anders als je kind groeiproblemen heeft (gehad). Het is te hopen dat die data nog een keer terugkomt :Y
Ik twijfel dus aan de groei van uk. En wil dus mijn data. Met spoed.
Professioneel gifmenger.
pi_161389163
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik had veel meer metingen. CB kom ik ook al even niet meer.

[..]

Ik twijfel dus aan de groei van uk. En wil dus mijn data. Met spoed.
Ff mailtje sturen met uitleg? weet niet meer wat je in je spoiler had gezet. Maar tijdje terug zei men nog dat zij er wel bij konden.
:)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 april 2016 @ 23:26:54 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161389399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:04 schreef Moppert het volgende:
Ja ze heeft hem van de site afgehaald.
Het was zo negatief en jammer, over hoe je een kind tekort doet als ze in de wagen zitten.
Dat hechting en huidcontact heel belangrijk is (en dat is het ook)
Maar hoe je als ouders geen wipstoeltjes, kinderwagens etc etc MOET gebruiken.

Ik vind het heel erg jammer hoe ze bij borstvoeding een hele levenstyle betrekken,.
gut... Mijn elfjarige moet dan toch wel vreselijke hechtingsproblemen hebben, met kinderwagen, ligstoeltje én babybjörn :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161390021
Over die groeicurve trouwens mooi vervelend. Heb je die gegevens nodig om verder te laten kijken naar de groei Buurpoes? Balen!!
Met een meidenkwartet
pi_161395443
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

gut... Mijn elfjarige moet dan toch wel vreselijke hechtingsproblemen hebben, met kinderwagen, ligstoeltje én babybjörn :')
hmm mijn 10 EN 6 jarige dan ook...

Nou ik merk er echt niks van hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161395580
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:39 schreef Cathmar het volgende:

Over die groeicurve trouwens mooi vervelend. Heb je die gegevens nodig om verder te laten kijken naar de groei Buurpoes? Balen!!
Het punt is dat de halve familie te dik is. Dus voor ik hem extra ga 'bijvoederen' wil ik weten of het echt nodig is.
Professioneel gifmenger.
pi_161395751
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik had veel meer metingen. CB kom ik ook al even niet meer.

[..]

Ik twijfel dus aan de groei van uk. En wil dus mijn data. Met spoed.
Die data staat toch gewoon in zn dossier bij het consultatiebureau en ggd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161396469
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die data staat toch gewoon in zn dossier bij het consultatiebureau en ggd?
Daar is ie al twee jaar weg.
Professioneel gifmenger.
pi_161397362
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Daar is ie al twee jaar weg.
De jeugdarts controleren ze toch bij 5 jaar?

Dat dossier is er gewoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161397743
Vraagje,

Mijn zoontje is 6 jaar. Deze week is er een project op school, kunst. Nou doen ze dus van alles wat met dat thema te maken heeft, waaronder een zelf portret.

Mijn zoontje kwam toch wel beetje verdrietig thuis, dat hij niet goed kon tekenen. De rest tekenden veel mooier. Het is er ook echt 1 van mij, ik kan dat ook niet, en mijn vrouw heeft er verder ook niks mee.

We willen hem er toch wel beetje mee helpen thuis, dus nou vroeg ik mij af of er voor die leeftijd al boekjes of dingen zijn, waarmee ze voorzichtig kunnen leren tekenen?

Het hoeft geen LOI cursus te zijn of zo, maar gewoon wel iets leuks waar hij zelf mee aan de slag kan. Ik kom namelijk zelf ook niet verder dan een stick figuurtje ;) Iemand een idee hiervoor?
Bis vincit qui se vincit!
pi_161398114
Ik zou het niet weten, maar als ik de tekeningen in groep 1 zo bekijk, dan zit er een heel groot verschil tussen de kinderen. Er zijn sommige meisjes die tekenen en kleuren bijna elke ochtend.

Als hij niet vrij kan en wil tekenen, dan misschien met "boterhampapier" aftekenen, of een ander soort dun papier over een bestaande afbeelding legen, of boekjes zoeken waar een tekening in vierkanten is verdeeld en dan per vierkant "overdragen". Volgens mij heb ik ook ooit bij de Bruna boekjes gezien, waar je auto's kon leren tekenen.
Heel groep 1 is hier verven, knutselen en tekenen.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:21:20 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161398217
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:22:40 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161398248
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:16 schreef Zana het volgende:
Heel groep 1 is hier verven, knutselen en tekenen.
Dat lijkt me niet. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161398426
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Moonah het volgende:
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
helemaal mee eens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161398450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Moonah het volgende:
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
:Y ^O^
pi_161398655
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Moonah het volgende:
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
Ja en nee. Met teken zou ik zeker biet oefenen, maar als het om taal of rekenen gaat dan zou ik daar als ouder wel tijd in willen stoppen.
Juist zodat ze leren dat niet alles komt aanwaaien en je soms flink je best moet doen, maar dat er voldoening is als je het dan toch hebt gehaald.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161398680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Moonah het volgende:
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
Hij vind tekenen en kleuren op zich wel leuk, hij wil het zelf, waarom zou ik hem daarin dan moeten remmen?

Als hij wil, dan mag hij van mij, en wil ik hem daar juist graag bij helpen.

Hij sport ook graag, zit op badminton. Zal ik daar ook maar zeggen dat hij niet meer mag trainen omdat hij echt niet goed ergens in hoeft te zijn?
Bis vincit qui se vincit!
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 april 2016 @ 13:43:04 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161398687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en nee. Met teken zou ik zeker biet oefenen, maar als het om taal of rekenen gaat dan zou ik daar als ouder wel tijd in willen stoppen.
Juist zodat ze leren dat niet alles komt aanwaaien en je soms flink je best moet doen, maar dat er voldoening is als je het dan toch hebt gehaald.
dat ben ik met je eens, mijn dochter vaak iets minder.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161398722
Je hoeft niet in alles goed te zijn, maar als hij echt verdrietig is omdat hij het gevoel heeft iets niet te kunnen wat anderen ogenschijnlijk makkelijk afgaat, kun je hem wel iets geven waarmee hij het gevoel krijgt toch iets te kunnen doen daaraan. Het is altijd fijn als je 'middelen' hebt om aan iets te werken, als je dat wilt. Niet verplicht natuurlijk, maar als hij dat fijn vindt, waarom niet.

Je hebt bijvoorbeeld dit soort boekjes:
https://www.bol.com/nl/p/ik-leer-tekenen/1001004005751354/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161399137
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:44 schreef Franny_G het volgende:
Je hoeft niet in alles goed te zijn, maar als hij echt verdrietig is omdat hij het gevoel heeft iets niet te kunnen wat anderen ogenschijnlijk makkelijk afgaat, kun je hem wel iets geven waarmee hij het gevoel krijgt toch iets te kunnen doen daaraan. Het is altijd fijn als je 'middelen' hebt om aan iets te werken, als je dat wilt. Niet verplicht natuurlijk, maar als hij dat fijn vindt, waarom niet.

Je hebt bijvoorbeeld dit soort boekjes:
https://www.bol.com/nl/p/ik-leer-tekenen/1001004005751354/
Thanks, ik zal dat boekje eens opzoeken. Het inkijkexemplaar ziet er wel leuk uit iig. Eens met hem overleggen of hij dat zou willen.
Bis vincit qui se vincit!
pi_161399153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Moonah het volgende:
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
Je kunt het ook omkeren. Het kind vraagt zelf om stimulans. Blijkbaar heeft het een motivatie om te willen leren tekenen, om fantasie te willen kunnen vertalen naar papier en om ruimtelijk inzicht te ontwikkelen.

Door als ouders alleen het nu (je bent er minder goed in dan je klasgenootjes) te benadrukken ontneem je het kind een kans om spelenderwijs te leren en bevestig je het in het gevoel dat ie inderdaad minder goed is, én geef je hem mee dat er niets aan te doen is. Dat je niet met oefening kunt groeien. Fixed mindset enzo.

Betekent niet dat deze user met een stok naast zn kind moet gaan staan om de tekeningen erin te rammen natuurlijk maar wat is er mis met op dit verzoek in gaan. Je kunt altijd meegeven dat je iets kunt bereiken maar dat je daar wel iets voor moet doen. Dat staat echt niet in de weg van meegeven dat je niet overal de beste in kunt zijn. Integendeel, je hebt juist een gelegenheid om het kind op de groei van zn eigen vaardigheden te wijzen en daar samen blij van te worden.
:)
pi_161399199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:02 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Thanks, ik zal dat boekje eens opzoeken. Het inkijkexemplaar ziet er wel leuk uit iig. Eens met hem overleggen of hij dat zou willen.
Ik weet niet waar je woont maar bij de Witte Boekenwinkel, zo'n budget boekwinkel hebben ze ook vaak van die boeken zoals die van bol.

Verder, ken je de maan roos vis en rompompom kalender-app? Daar zitten ook spelletjes tussen die stap voor stap iets laten tekenen. Goed voor t inzicht. Wel digitaal maar je kindje kan natuurlijk altijd op papier natekenen ipv op scherm.
:)
pi_161399736
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar bij de Witte Boekenwinkel, zo'n budget boekwinkel hebben ze ook vaak van die boeken zoals die van bol.

Verder, ken je de maan roos vis en rompompom kalender-app? Daar zitten ook spelletjes tussen die stap voor stap iets laten tekenen. Goed voor t inzicht. Wel digitaal maar je kindje kan natuurlijk altijd op papier natekenen ipv op scherm.
http://www.zwijsen.nl/Web(...)nger-beschikbaar.htm

-O-
Bis vincit qui se vincit!
pi_161399792
quote:
joh! :o

ik had geen idee! Sorry voor de dode mus. Meh wat suf zeg, waarom zouden ze dat doen? t was best een leuke app.
:)
pi_161399827
Waar heeft hij moeite mee? Met het vasthouden van het potlood? Of met het verzinnen wat ie kan tekenen, of met het tot uitvoering brengen van iets in zijn hoofd? Of met het natekenen van iets?
Ik denk dat het slim is om te kijken wat er precies door zijn hoofd gaat.
Sommige kinderen beheersen de techniek wel, maar hebben geen idee hoe je een tractor tekent, bijv. Die willen alles in een lijn op papier zetten, en dat ziet er zelfden uit als een tractor. Je zou dan met een kind een object naast het papier kunnen leggen, en het object ontleden. Een vierkant op twee cirkels, een rechthoek rechtop er bovenop, en dat is een tractor. Om zo naar objecten te kijken, is niet altijd even makkelijk voor kinderen.
pi_161399998
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Waar heeft hij moeite mee? Met het vasthouden van het potlood? Of met het verzinnen wat ie kan tekenen, of met het tot uitvoering brengen van iets in zijn hoofd? Of met het natekenen van iets?
Ik denk dat het slim is om te kijken wat er precies door zijn hoofd gaat.
Sommige kinderen beheersen de techniek wel, maar hebben geen idee hoe je een tractor tekent, bijv. Die willen alles in een lijn op papier zetten, en dat ziet er zelfden uit als een tractor. Je zou dan met een kind een object naast het papier kunnen leggen, en het object ontleden. Een vierkant op twee cirkels, een rechthoek rechtop er bovenop, en dat is een tractor. Om zo naar objecten te kijken, is niet altijd even makkelijk voor kinderen.
Ik denk vooral met het natekenen of het op papier zetten van iets.

Dit was een pauw op een hek....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stiekem heb ik daar enorm om moeten lachen wel.....
Bis vincit qui se vincit!
  woensdag 13 april 2016 @ 14:49:57 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161400022
Hm, ik had het oorspronkelijke bericht met een andere bril gelezen. Het kwam op mij wat 'pusherig' over en daar ben ik erg allergisch voor.
Stimuleren omdat een kind daadwerkelijk interesse heeft is idd iets anders. :)

En wat een prácht pauw!!! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161400055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:49 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik had het oorspronkelijke bericht met een andere bril gelezen. Het kwam op mij wat 'pusherig' over en daar ben ik erg allergisch voor.
Stimuleren omdat een kind daadwerkelijk interesse heeft is idd iets anders. :)

En wat een prácht pauw!!! :D
Naah, geeft niet. Is lastig soms interpreteren hoe iemand een bericht op het internet bedoeld.

^O^
Bis vincit qui se vincit!
pi_161400124
Ghhehehe die piempauw _O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161400203
OMG haha, beloof me dat je die nooit weg doet :D
pi_161400322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:59 schreef Roomsnoes het volgende:
OMG haha, beloof me dat je die nooit weg doet :D
dit.
Doet het vast uitstekend op de diploma-uitreiking ooit ;)
:)
pi_161400344
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

dit.
Doet het vast uitstekend op de diploma-uitreiking ooit ;)
Of de eventuele bruiloft... ;)

Als hij bijvoorbeeld op mannen zou vallen kunnen we de grap maken dat het er al jong in zat..... :@
Bis vincit qui se vincit!
pi_161400370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:06 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Of de eventuele bruiloft... ;)

Als hij bijvoorbeeld op mannen zou vallen kunnen we de grap maken dat het er al jong in zat..... :@
*grinnik*
:D
:)
pi_161400709
_O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161401696
Die piemelpauw is echt geweldig!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 april 2016 @ 17:24:59 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161403494
Gave pauw.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:49:17 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161405159
Zit je zoon bij mijn dochter op school? Hier ook kunst-project weken namelijk.

Een hele mooie pauw in ieder geval :D Ben benieuwd wat de juf zei ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161405224
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:49 schreef Susie het volgende:
Zit je zoon bij mijn dochter op school? Hier ook kunst-project weken namelijk.

Een hele mooie pauw in ieder geval :D Ben benieuwd wat de juf zei ;)
Als het in het westland is, dan zou dat kunnen natuurlijk ;)
Bis vincit qui se vincit!
  woensdag 13 april 2016 @ 19:43:59 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161406384
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:51 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Als het in het westland is, dan zou dat kunnen natuurlijk ;)
Zit wel in het westen, maar niet in het westland. Noord Holland in ieder geval ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161408598
We hebben een akkoord dat Bram na de zomer naar school gaat. We gaan rustig beginnen, op de dagen dat hij niet bij de peuterspeelzaal zit. Ook in de gaten houden of hij sociaal emotioneel mee kan komen in groep 1.

Het kinderdagverblijf merkt ook al op dat hij buitengewoon slim is en toe is aan uitdaging.

We gaan het gewoon proberen en eerlijk kijken of het lukt. Lukt het niet dan niet. Uiteindelijk werken de kinderen toch wel op eigen niveau 2,5 jaar kleuteren gebeurd toch niet als hij uit zichzelf eerder toe is aan werk boven dat niveau.

Wat dat betreft is zijn zus een goed voorbeeld, groep 2 en kwam met een leesdiploma thuis van veilig en vlot kern 2. Die gaat gewoon lekker door, groep 2 werk heeft ze zo snel af dat ze daarna het werkje van groep 3 gaat maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161408622
Oh en volgende week vrijdag gaat midi trouwen. Met haar liefde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161417419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:42 schreef Ticootje het volgende:
We hebben een akkoord dat Bram na de zomer naar school gaat. We gaan rustig beginnen, op de dagen dat hij niet bij de peuterspeelzaal zit. Ook in de gaten houden of hij sociaal emotioneel mee kan komen in groep 1.

Het kinderdagverblijf merkt ook al op dat hij buitengewoon slim is en toe is aan uitdaging.

We gaan het gewoon proberen en eerlijk kijken of het lukt. Lukt het niet dan niet. Uiteindelijk werken de kinderen toch wel op eigen niveau 2,5 jaar kleuteren gebeurd toch niet als hij uit zichzelf eerder toe is aan werk boven dat niveau.

Wat dat betreft is zijn zus een goed voorbeeld, groep 2 en kwam met een leesdiploma thuis van veilig en vlot kern 2. Die gaat gewoon lekker door, groep 2 werk heeft ze zo snel af dat ze daarna het werkje van groep 3 gaat maken.
Ben heel benieuwd Tico! Die uren is hij anders thuis? Zeker wel een uitdaging voor hem om dan naar school te gaan.
Hier is het in november zover voor mijn mini's. Tot die tijd geniet ik nog maar van ze thuis. Ze zijn zo leuk nu O+

Gisteren 9 jaar prik gehad. Was een worsteling en de blauwe plekken staan op haar arm :{
Gros van de kinderen gaat daar heel rustig zitten, maar mijn kind denk over ALLES zoveel na. Zo jammer dat ze het met haar stress 10x erger maakt dan nodig. Ik was zelf daarna ook wel toe aan het beloofde ijsje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 14-04-2016 09:24:08 ]
Met een meidenkwartet
pi_161417444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd Tico! Die uren is hij anders thuis? Zeker wel een uitdaging voor hem om dan naar school te gaan.
Hier is het in november zover voor mijn mini's. Tot die tijd geniet ik nog maar van ze thuis. Ze zijn zo leuk nu O+

Gisteren 9 jaar prik gehad. Was een worsteling en de blauwe plekken staan op haar arm :{
Gros van de kinderen gaat daar heel rustig zitten, maar mijn kind denk over ALLES zoveel na. Zo jammer dat ze het met haar stress 10x erger maakt dan nodig. Wat een stress. Ik was zelf daarna ook wel toe aan het beloofde ijsje.
oh was sneu... Ik kan me de 9 jaar prik ook nog goed herinneren... Ik ging ook compleet door het lint..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 april 2016 @ 09:32:22 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161417825
Mijn kind heeft de 9 jaar prik niet gehad.

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
pi_161418080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PureEvil het volgende:
Mijn kind heeft de 9 jaar prik niet gehad.

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
Lastig.

Ik ben op een gegeven moment gestopt met haar naar de klas brengen. Loop dan zelf maar naar binnen. (Groep 1)
Maar het was op het kdv ook altijd strijd met Jen.
Pas toen ze hier naar school ging en meer op haar plek zat en rust in dr hoofdje had ging ook het naar school gaan en afscheid nemen beter. Is het iets van de laatste tijd? Zit er spanning in dr hoofd?

Leyla heeft het soms nog wel eens, maar soms vind ik niet erg. Daar neem ik even de tijd voor, even een extra kus, maar dan is het ook wel klaar. Leyla belde ik vorige week ziek af omdat ze de hele nacht had liggen kotsen... Nou alsof ze gestoken werd.... Ze moest en zou naar school....

Ik ben ook wel vrij hard daarin, stoppen met huilen en miepen anders ga ik meteen weg. Gewoon even vragen om een extra kus wordt dus beloont en gepiep niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161418232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PureEvil het volgende:
Mijn kind heeft de 9 jaar prik niet gehad.

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
Ze gaat pas sinds kort, of? Is natuurlijk ook een hele verandering...had ze zich op school verheugd en valt het nu tegen of gaat het alleen om de afscheid...
Ik zie hier ook veel nieuwe kindjes huilen, grote klas, veel kinderen die alles al weten en dat ook soms tegen de nieuwe laten merken...Ze moeten even hun plekje vinden. Gewoon de leuke dingen benadrukken die op de dag gaan gebeuren en snel met een klein ritueel afscheid nemen, bijvoorbeeld kus en nog zwaaien. Bij ons neemt de juf dan de kinderen ook vaak over, die nog moeite hebben.
Sinds hier voor moederdag geknutseld wordt, mogen mama's de klas niet meer in...dat scheelt volgens mij al in de drukte 's ochtends, ik mis het wel een beetje, toch leuk om alles in de klas te bekijken of een praatje met de kinderen te maken.
pi_161418293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PureEvil het volgende:
Mijn kind heeft de 9 jaar prik niet gehad.

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
Heeft ze dat ook als ze ergens anders heen moet? Of alleen bij school?
Professioneel gifmenger.
  donderdag 14 april 2016 @ 10:24:36 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161418519
De eerste dagen dat ze naar school gingen hartstikke goed. Ze had er van te voren ook heel veel zin in om naar de basisschool te gaan. Later ging het van "dat kindje zegt lelijke dingen tegen mij" " kleuters zijn stom" etc.

Ze gaat naar school sinds half maart.

De juf neemt haar ook over idd
. en die zegt ook, snel afscheid nemen, maar probeer dat maar eens met een huilend kind die als een aapie aan je hangt... Vanochtend dus ook weer dikke tranen, de juf nam haar over, ze vroeg nog om een kus en een knuffel, maar de juf zei nee dat gaan we niet doen mama gaat nu weg, anders ,zijn we over een half uur nog bezig. Ik ben best met een rotgevoel weggegaan.
pi_161418665
Kun je het aan haar vragen wát ze precies zo naar vindt? Of waarom? Misschien is ze wel onzeker of je haar weer ophaalt, of is het bij t opstarten van de dag zooooo onrustig in de klas dat ze zich verloren voelt, of misschien beginnen ze op school met een programma-onderdeel wat ze heel stom/ moeilijk/ naar vindt.
Professioneel gifmenger.
pi_161418717
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:24 schreef PureEvil het volgende:
De eerste dagen dat ze naar school gingen hartstikke goed. Ze had er van te voren ook heel veel zin in om naar de basisschool te gaan. Later ging het van "dat kindje zegt lelijke dingen tegen mij" " kleuters zijn stom" etc.

Ze gaat naar school sinds half maart.

De juf neemt haar ook over idd
. en die zegt ook, snel afscheid nemen, maar probeer dat maar eens met een huilend kind die als een aapie aan je hangt... Vanochtend dus ook weer dikke tranen, de juf nam haar over, ze vroeg nog om een kus en een knuffel, maar de juf zei nee dat gaan we niet doen mama gaat nu weg, anders ,zijn we over een half uur nog bezig. Ik ben best met een rotgevoel weggegaan.
Mijn ervaring is dat dat wel werkt. Maar aan de andere kant is het niet dat de juf dat beslist. Jij beslist hierin. Laatste kus en dan omdraaien en klaar.

Doen wat je zegt is hierin belangrijk, geen 10 laatste knuffels. Dan hou je het drama in stand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 april 2016 @ 11:01:22 #57
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161419063
Buurpoes, ik zeg haar altijd " mama gaat nu naar huis en dan kom ik je om 12 uur weer ophalen ".

Als ik eenmaal weg ben dan is het al gauw goed volgens de juf. Misschien is het een uitprobeer fase?

Ze was vanochtend iig ontzettend dwars en wou niks
pi_161419307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PureEvil het volgende:
Mijn kind heeft de 9 jaar prik niet gehad.

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
Ik zou vooral gaan uitzoeken waarom ze niet wil. Hier waren dat echt wel signalen dat het op school niet lekker liep.
pi_161419314
Dat kan ook, de lievelingszin van mijn zoon op dit moment "Dat wil ik niet"...

Ik heb de overgang naar school als een sneltreinvaart in zelfstandig worden beleefd, binnen een paar weken. Heb vertrouwen, ze ontdekken zo veel nieuwe dingen en binnenkort is ze niet meer "nieuw" en weet ze haar weg op school. En ik denk dat hier ouders hun kind ook nog weleens thuis houden in de middag als het nodig is, maar dat kun je misschien beter met de juf overleggen of dat handig is. Kent ze misschien al kinderen uit de klas van buiten de school?
pi_161419644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:01 schreef PureEvil het volgende:
Buurpoes, ik zeg haar altijd " mama gaat nu naar huis en dan kom ik je om 12 uur weer ophalen ".

Als ik eenmaal weg ben dan is het al gauw goed volgens de juf. Misschien is het een uitprobeer fase?

Ze was vanochtend iig ontzettend dwars en wou niks
Het is een faaaaaase!

Hoop ik toch wel.

Maar heb je het al aan je dametje gevraagd? Als mijn uk extra dwars is, is er eigenlijk altijd wel iets dat in zijn hoofd blijft malen. Eén gesprekje en dan kan hij weer verder.

En soms zijn het grote dingen, soms zijn het kleine dingen waar ik nooit van had gedacht dat hij zich daar druk over zou maken.
Professioneel gifmenger.
pi_161420786
Daan begon er ook mee na een paar weekjes school. De nieuwigheid was eraf. En toen begon hij te miepen. Nu is hij sowieso al goed in dat toneelspel ("kan ik niet" "lust is niet" ipv "wil ik niet" incluus dramatische tranen). De eerste keer heb ik hem nog even geknuffeld en tijd gegeven. Eenmaal uit het zicht bleek er niks aan de hand. Daarna steeds stug aan juf over gedragen en gezegd dat ik hem straks weer kwam ophalen. Na een week was het over. Die toneelstukjes van "ik kan mijn schoen niet vastmaken". Werkt ook niet meer bij juf, ze leren hem wel goed kennen ;)
Een klasgenootje van mijn oudste heeft zeker tot groep 3 gemiept bij het afscheid. Het kind is ook niet zo geschikt voor school (lekker laten voetballen typje), maar moeder bleef hem ook aandacht geven en troosten. En als ze dan iets strenger deed, kon hij heerlijk dramatisch gaan doen, en gaf ze het op..

Als er iets is, dan is even een gesprekje hier ook genoeg. Evt juf even inlichten over een brutaal klasgenootje/ander probleem om te helpen..
  donderdag 14 april 2016 @ 12:54:43 #62
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161421612
Volgens de juf deed ze het vanochtend hartstikke goed. Ze hadden vorige week al afgesproken dat ze de knuffeltje mee mocht nemen. En vandaag was er afgesproken dat we een kus en een knuffel doen en dan samen met de juf zwaaien naar mama, zonder tranen. En dan krijgt ze van de juf een sticker.

Ben benieuwd vanmiddag...
pi_161421684
Jen, groep 4, heeft dit jaar ook nog een knuffel mee gehad toen het erg slecht ging... Soms is het net dat ene waar ze heel erg aan vasthouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161427888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:02 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Thanks, ik zal dat boekje eens opzoeken. Het inkijkexemplaar ziet er wel leuk uit iig. Eens met hem overleggen of hij dat zou willen.
Toevallig kwam mijn zoontje vandaag met een tekening van een kikker thuis, in tegenstelling tot de meeste eerdere creaties, kon je heel goed herkennen wat het was...en toen ik het vroeg, hoe dat kwam dat hij zo een mooie kikker kon tekenen, vertelde hij dat de juf het had laten zien, volgens mij ook op basis van rondjes, ovaaltjes en driehoeken...dus de juiste techniek helpt wel ... het dier op de andere tekening moest een tweebeenige kat voorstellen...poezen kan de juf waarschijnlijk nog niet voortekenen 😜....
  donderdag 14 april 2016 @ 19:03:17 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161429225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:01 schreef PureEvil het volgende:
Buurpoes, ik zeg haar altijd " mama gaat nu naar huis en dan kom ik je om 12 uur weer ophalen ".

Als ik eenmaal weg ben dan is het al gauw goed volgens de juf. Misschien is het een uitprobeer fase?

Ze was vanochtend iig ontzettend dwars en wou niks
Herkenbaar, hier precies zo gehad. Ja, gehad, dus toch een fase? ;)
Ook hier de verhalen, dat die en die stom is etc etc. En aan het einde van de dag horen van de juf dat het hartstikke goed gaat. Gelukkig ging de juf er ook heel goed mee om.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161430005
Daan komt bijna nooit met werkjes thuis. Nu 3 maanden school, en alleen 2 werkjes van zijn vriendinnetje mee gekregen *;
Hij is meer van het spelen geloof ik. Lekker doen, nu kan het nog.
Alleen deze week wat minder, sinds woensdag thuis en het lijkt de vijfde ziekte te zijn. Die hadden we nog niet gehad.
pi_161452066
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:05 schreef Moonah het volgende:

Hé, betekent dat dat D1 nu meer sociale contacten heeft? dat zou wel een fijne ontwikkeling zijn. :)

Beetje late reactie, sorry, maar ja en nee.

Dat we hem niet vaak zien betekent ook dat hij meestal op zijn kamer zit (en niet meer beneden), maaaaar, hij heeft inderdaad wel sociale contacten maar die spelen zich niet bij ons in huis af maar in de wijk waar hij op de basisschool zat (8 km bij ons vandaan).
Daar wonen nog steeds zijn vriendjes en daar hangen ze dus uit. Op zijn oude schoolplein en/of bij hen thuis.

Wel jammer, want ze zijn echt nooit bij ons.
Groot nadeel van niet in je eigen wijk naar school zijn geweest. Hij heeft een handjevol vrienden die allemaal in dezelfde wijk wonen.
(Als ik dat allemaal had geweten had ik andere keuzes gemaakt).

Onze jongste zoon zit wel sinds groep 4 bij ons in de wijk en hij heeft dus wel hier zijn vrienden.

Maar goed, grote D is nu echt een hele grote D.
Ontzettend puber. 15, baard in keel, erg groot. Onzeker. Puistjes. Proefwerken. Stoer. Kleding. Veel smartphone gehalte en weinig praten (tegen ouders). Geen idee wat er in hem omgaat over het algemeen. Man van weinig woorden (tegenover de oh zo drukke 7/8 jarige die hij ooit was).

Uitgaan
Afspraken niet nakomen (waardoor je om 23.30 meer dan een half uur in je auto zit te wachten ergens en hij niet op komt dagen en niet weet waar hij uithangt. En natuurlijk zijn telefoon niet opneemt terwijl hij normaliter aan dat ding vergroeit zit).

en...nou ja...van kleuter tot puber dus... dat laatste...
pi_161452188
Maar hij is wel lief hoor O+ Ben dol op hem!
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:57:55 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161472729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:37 schreef lily het volgende:

[..]

Maar goed, grote D is nu echt een hele grote D.
Ontzettend puber. 15, baard in keel, erg groot. Onzeker. Puistjes. Proefwerken. Stoer. Kleding. Veel smartphone gehalte en weinig praten (tegen ouders). Geen idee wat er in hem omgaat over het algemeen. Man van weinig woorden (tegenover de oh zo drukke 7/8 jarige die hij ooit was).

Uitgaan
Afspraken niet nakomen (waardoor je om 23.30 meer dan een half uur in je auto zit te wachten ergens en hij niet op komt dagen en niet weet waar hij uithangt. En natuurlijk zijn telefoon niet opneemt terwijl hij normaliter aan dat ding vergroeit zit).

en...nou ja...van kleuter tot puber dus... dat laatste...
ik heb dit niet gelezen, handen voor mijn ogen

Ik leef nog even lekker door in mijn prepuberale wereld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161473543
Wat een omschakeling dan he lily?

Groot contrast met hier want ik heb gisteren de uitnodigingen voor Ean haar eerste verjaardagsfeestje geschreven.
pi_161475153
Ach, het valt (in ons geval) wel mee hoor. Sowieso groei je erin mee en ik vertrouw hem wel gewoon, dat scheelt.
Ik verwacht dat we met onze nu 11 jarige meer te stellen krijgen, straks.

En het eerste verjaardagsfeestje... leuk hoor (hoewel ik zelf iets minder fan ben van dat soort dingen maar daar zal ik niet de enige in zijn). Wat gaan jullie doen?
Onze dochter heeft in januari ook haar eerste feestje gehouden trouwens. Door het grote leeftijdsverschil hebben we nu van alles wat.
pi_161475498
Hij is in februari voor het eerst naar een rockconcert geweest zonder ons. In Tilburg.
Met z'n vieren... 17, 18 en een 19 jarige (meisje, zij reed). Ik ken deze jongens van de voetbalvereniging van jongste zoon (keeperstrainer).
Het zijn prima jongens, die ik ook vertrouw, maar poeh.

Ik heb me maar steeds in mijn hoofd geprent...ik was ook 15 toen ik al weet ik waar naartoe ging. Je kunt hem niet overal voor beschermen. Dit gaat gewoon goed. mantra

Het grote loslaten gaat me best goed af (in tegenstelling tot zijn vader trouwens) maar deze was wel lastig.

Het ging gelukkig prima.
pi_161486629
Dat ligt aan het weer.
Bij goed weer:
Cupcake versieren
Speurtocht
Koekhappen
Waterpistooltje happen
Fotolijstje versieren
stoelendans
Patat eten

Het duurt van 14:45 tot 17:30
14:45 school uit dus rond 15:00 thuis. 2 uur om te vullen dus en daarna eten. Moet goed komen.

Bij slecht weer wordt het een indoorspeelgeval
  zondag 17 april 2016 @ 10:01:11 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161486657
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:51 schreef lily het volgende:
Hij is in februari voor het eerst naar een rockconcert geweest zonder ons. In Tilburg.
Met z'n vieren... 17, 18 en een 19 jarige (meisje, zij reed). Ik ken deze jongens van de voetbalvereniging van jongste zoon (keeperstrainer).
Het zijn prima jongens, die ik ook vertrouw, maar poeh.

Ik heb me maar steeds in mijn hoofd geprent...ik was ook 15 toen ik al weet ik waar naartoe ging. Je kunt hem niet overal voor beschermen. Dit gaat gewoon goed. mantra

Het grote loslaten gaat me best goed af (in tegenstelling tot zijn vader trouwens) maar deze was wel lastig.

Het ging gelukkig prima.
O+

Hiet is hier ook begonnen. Die van mij zijn aan de ene kant behoorlijk wereldwijs, maar aan de andere kant natuurlijk juist tamelijk beschermd, vooral doordat ze in de steden waar wij woonden altijd overal heen gebracht moesten worden. En ze hebben het hele stadium van fietsen-met-mama en verkeerslessen op school overgeslagen, dus ik vind alleen-naar-het-winkelcentrum al best wat ;)

Oudste - net veertien - maakt deze zomer een sprongetje: de ouders van haar vriendinnetje hebben gevraagd of ze minstens een weekje met ze mee kan naar huis. In Rome :P We moesten allebei even aan het idee wennen, maar ze gaat ervoor. Heen met vriendinnetje en diens vader mee, en terug met 'unaccompanied minor service', dus dan wordt ze ook nog begeleid. Mooie tussenweg, want over een jaar of twee vliegt ze zelfstandig de wereld over, schat ik.
  zondag 17 april 2016 @ 10:07:17 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161486767
Bij mijn 14-jarige is het tot nog toe niet verder gegaan dan de tienerdisco (1x per maand), zelfstandig naar de stad gaan om te shoppen en wat schoolfeesten.
De tienerdisco vond ik al wel een hele stap, maar in het toegangskaartje zit ook de busreis bij inbegrepen. De bus (wel een gewone lijndienst) rijdt het terrein van de disco op om ze te brengen en weer op te halen. Extra service van de zaak ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 17 april 2016 @ 10:24:01 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161487034
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:07 schreef livelink het volgende:
Bij mijn 14-jarige is het tot nog toe niet verder gegaan dan de tienerdisco (1x per maand), zelfstandig naar de stad gaan om te shoppen en wat schoolfeesten.
De tienerdisco vond ik al wel een hele stap, maar in het toegangskaartje zit ook de busreis bij inbegrepen. De bus (wel een gewone lijndienst) rijdt het terrein van de disco op om ze te brengen en weer op te halen. Extra service van de zaak ^O^
Oh ja, disco's doet de mijne dan weer niet. Afgezien van schoolfeesten. Zelfstandig naar de stad ook nauwelijks, maar zometeen wel met vriendinnetjes naar de bios. Maar ik zit te wachten op het moment dat ze vraagt of ik 'r toch zeker wel even breng (want ze heeft nog steeds een pesthekel aan fietsen :P ).

Ik moet zeggen dat ik echt heel erg blij en trots ben op haar vermogen om goede mensen om zich heen te kiezen. Ze heeft -vooralsnog :P - een hekel aan branieschoppers. Ze heeft ook een vre-se-lijk lief vriendje, waarvan ze al maanden voor het wat werd zei dat hij de aardigste jongen op school was O+

Wel mooi geregeld met die bus, livelink. Hoe gaat het met haar op school? Houdt ze de mooie cijfers nog steeds vol?
  zondag 17 april 2016 @ 10:56:40 #77
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161487662
Ja, school gaat nog steeds goed. Ze is stiekem over de Havo aan het dromen, maar eerst maar dit afmaken en dan zien we daarna wel verder. Vriendjes is ze nog totaal niet mee bezig, gelukkig. De enige jongen met wie ze veel omgaat is homo en met hem gaat ze heel rolbevestigend shoppen.

En die van mij wil het liefst ook overal heen gebracht worden. Aan mij heeft ze daarbij een hele slechte, maar als ze haar vader lief aankijkt gaat hij nog wel eens voor de bijl.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161499610
Wat wordt er gemiddeld gegeven qua cadeaubedrag voor een kinderfeestje?

Ben met Ean haar verlanglijstje aan het maken. Wat nog erg lastig is.
pi_161499673
Ik probeer rond de 5 euro te blijven. Bij uitzondering iets meer, bij hele goede vriend(innet)jes bijvoorbeeld...
pi_161499729
Ik geef 5-10 euro uit.
pi_161500077
Dank jullie. We hebben nu:
Badkrijtvis van de hema
Stickers
Duikbril
Zo'n lade kastje voor op haar bureau
Spelletje maar nog geen idee wat. Iemand een suggestie?
pi_161500261
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:34 schreef WupWup het volgende:
Ik geef 5-10 euro uit.
Dit ja. Al wijst uk steeds naar duurdere cadeaus. :+
Professioneel gifmenger.
pi_161500393
Ean vroeg al een fototoestel. Besef van waarde van geld is er nog niet.
pi_161500451
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean vroeg al een fototoestel. Besef van waarde van geld is er nog niet.
Tweedehands? Marktplaats, kringloop, koopjeshoek etc.

Wel oppassen dat je geen analoge koopt. Ik zou niet weten of er nog rolletjes te koop zijn. _O-
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 april 2016 @ 18:11:49 #85
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161500568
Even voortbordurend op PE, dit hebben wij de laatste weken ook gehad. Draak wil dus echt niet meer naar school.
Na een hoop gevis bij haar en mede door gesprekken met andere ouders ben ik erachter gekomen dat er geschopt, geslagen, geknepen, gebeten, dreigende taal en rare gebaren gebruikt word op school in de klas ('ik-snij-je-keel-door' gebaar bijvoorbeeld). Het is een vast groepje kinderen, een paar jongens en een meisje. Draak werd dus regelmatig geknepen en na 2x aangeven bij de juf, die steeds zei dat ze niets geks zag aan de klas, ben ik naar de rechterhand van de directeur gestapt. Zij heeft dit direct opgepakt en afgelopen dinsdag had ik een gesprek met de juf hierover. Zij blijft volhouden dat er niets aan de hand is terwijl Draak nota bene zélf aangeeft dat dit allemaal gebeurd. Ik weet welke kinderen dit doen en ik ben het eigenlijk spuugzat.
Ja, ik weet dat kinderen op deze manier thuis opgevoed worden en dat kinderen soms wat 'lichamelijker' zijn maar het is toch hoop ik niet te bedoeling dat ik mijn kind moet gaan leren om ook geweld te gaan gebruiken omdat de leerkrachten 'niets zien'?
Iemand tips?
  Licht Ontvlambaar zondag 17 april 2016 @ 18:35:35 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161501045
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:56 schreef livelink het volgende:
Ja, school gaat nog steeds goed. Ze is stiekem over de Havo aan het dromen, maar eerst maar dit afmaken en dan zien we daarna wel verder. Vriendjes is ze nog totaal niet mee bezig, gelukkig. De enige jongen met wie ze veel omgaat is homo en met hem gaat ze heel rolbevestigend shoppen.

En die van mij wil het liefst ook overal heen gebracht worden. Aan mij heeft ze daarbij een hele slechte, maar als ze haar vader lief aankijkt gaat hij nog wel eens voor de bijl.
mijnes is afgelopen weekend voor het eerst alleen met de trein geweest, drie kwartier/drie stations in de intercity. Dat was even spannend :P Maar vrijdag mag/wil ze weer :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161501092
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mijnes is afgelopen weekend voor het eerst alleen met de trein geweest, drie kwartier/drie stations in de intercity. Dat was even spannend :P Maar vrijdag mag/wil ze weer :D
Fijn dat dat goed is gegaan.
Dan weet ik nog wel een station die ze mag 'bezoeken' ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 april 2016 @ 18:42:37 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161501198
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Fijn dat dat goed is gegaan.
Dan weet ik nog wel een station die ze mag 'bezoeken' ;)
dat is beslist de volgende stap :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161501760
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat is beslist de volgende stap :Y
*O* *O* *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 17 april 2016 @ 19:32:22 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161502716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:41 schreef lily het volgende:
Maar hij is wel lief hoor O+ Ben dol op hem!
^O^ :)

Oh dames, al die verhalen over 'het grote loslaten'....
Ik heb nog maar nét de navelstreng losgeknipt... :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161503252
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Tweedehands? Marktplaats, kringloop, koopjeshoek etc.

Wel oppassen dat je geen analoge koopt. Ik zou niet weten of er nog rolletjes te koop zijn. _O-
Ze heeft mijn oude fototoestel en zo'n kidizoom geval.
pi_161503818
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:11 schreef NotTheSame het volgende:
Even voortbordurend op PE, dit hebben wij de laatste weken ook gehad. Draak wil dus echt niet meer naar school.
Na een hoop gevis bij haar en mede door gesprekken met andere ouders ben ik erachter gekomen dat er geschopt, geslagen, geknepen, gebeten, dreigende taal en rare gebaren gebruikt word op school in de klas ('ik-snij-je-keel-door' gebaar bijvoorbeeld). Het is een vast groepje kinderen, een paar jongens en een meisje. Draak werd dus regelmatig geknepen en na 2x aangeven bij de juf, die steeds zei dat ze niets geks zag aan de klas, ben ik naar de rechterhand van de directeur gestapt. Zij heeft dit direct opgepakt en afgelopen dinsdag had ik een gesprek met de juf hierover. Zij blijft volhouden dat er niets aan de hand is terwijl Draak nota bene zélf aangeeft dat dit allemaal gebeurd. Ik weet welke kinderen dit doen en ik ben het eigenlijk spuugzat.
Ja, ik weet dat kinderen op deze manier thuis opgevoed worden en dat kinderen soms wat 'lichamelijker' zijn maar het is toch hoop ik niet te bedoeling dat ik mijn kind moet gaan leren om ook geweld te gaan gebruiken omdat de leerkrachten 'niets zien'?
Iemand tips?
Zo'n juf had buurkitten vorig jaar ook. -O-

Er zijn meer manieren om niet geknepen te worden dan terugknijpen. Die andere ouders krijg je niet overtuigd om hun kind anders op te voeden, dus ik denk dat je óf op zoek kunt naar zo'n weerbaarheidscursus óf naar een school waar dit niet gebeurt.
En aangezien dat laatste niet bestaat...
Professioneel gifmenger.
pi_161504326
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 20:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo'n juf had buurkitten vorig jaar ook. -O-

Er zijn meer manieren om niet geknepen te worden dan terugknijpen. Die andere ouders krijg je niet overtuigd om hun kind anders op te voeden, dus ik denk dat je óf op zoek kunt naar zo'n weerbaarheidscursus óf naar een school waar dit niet gebeurt.
En aangezien dat laatste niet bestaat...
Nee?
  zondag 17 april 2016 @ 20:26:13 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161504433
Tuurlijk zijn er scholen waar niet stelselmatig wordt geknepen/gedreigd/gescholden... :o
Of bedoelde je het niet zo letterlijk Buurpoes?

NTS, goed dat je eea hebt aangekaart. Lastig dat de juf het niet ziet. Toch kan dat dus wel zo gebeuren. Uit onderzoek is gebleken dat een leerkracht ongeveer 20% meekrijgt van wat zich tussen de kinderen afspreelt. dat is dus niet zo veel. ;) Je mag imo wél van haar verwachten dat ze nu eea beter in de gaten houdt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161505356
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:26 schreef Moonah het volgende:
Tuurlijk zijn er scholen waar niet stelselmatig wordt geknepen/gedreigd/gescholden... :o
Of bedoelde je het niet zo letterlijk Buurpoes?

NTS, goed dat je eea hebt aangekaart. Lastig dat de juf het niet ziet. Toch kan dat dus wel zo gebeuren. Uit onderzoek is gebleken dat een leerkracht ongeveer 20% meekrijgt van wat zich tussen de kinderen afspreelt. dat is dus niet zo veel. ;) Je mag imo wél van haar verwachten dat ze nu eea beter in de gaten houdt...
Kinderen zijn kinderen. Beetje duwen en trekken hoort er ook bij. Maar misschien dat jij een school kent waar alleen ultranette kinderen zitten?
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 april 2016 @ 21:03:11 #96
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161505576
Buurpoes, Draak is weerbaar in de zin: ze laat het gebeuren, toont op dat moment geen emotie richting 'de dader' en loopt weg. Er is dus voor anderen geen 'lol' aan om haar te grazen te nemen, want ze reageert gewoonweg niet. Maar daarentegen reageert ze het thuis af op d'r broertje en op ons. We proberen haar te vertellen dat geweld/schelden niets oplost en dat ze beter kan benoemen wat haar dwars zit, maarja, het blijft wel een vicieuze cirkel waar we in zitten, en die kan alleen doorbroken worden door de situatie op school te verbeteren. De juf heeft haar nogmaals op het hart gedrukt om meteen naar haar toe te komen als het weer gebeurt maar ik weet niet of ze dat zal doen...

Moonah, ik hoop echt dat de juf er nu beter op gaat letten. Ze heeft 21 kinderen onder haar hoede waarvan een stuk of 5 van die raddraaiers en ik neem het haar echt niet kwalijk dat ze niet alles ziet, maar de negatieve sfeer in de klas (die ik ook voel tijdens de TSO) moet toch opgevallen zijn en omgebogen worden tot iets positiefs. Ze zitten nog 7 jaar met elkaar in een klas en dan is dit geen goede basis wat mij betreft.
Draak is na het gesprek met de juf niet meer naar school geweest (woensdag geopereerd aan haar neusamandelen en buisjes gekregen), dus we zullen het morgen zien.
pi_161505672
Wat een kleine klas en dan zoveel raddraaiers! :o
Ik hoop dat de juf het gaat zien en in gaat grijpen.
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 april 2016 @ 21:29:56 #98
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161506669
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 21:05 schreef Buurpoes het volgende:
Wat een kleine klas en dan zoveel raddraaiers! :o
Ik hoop dat de juf het gaat zien en in gaat grijpen.
De meelopers nog niet meegeteld, zijn er ook nog een stuk of 5 :').
Een voordeel van als ouder actief zijn binnen school, je pikt de relschoppers er moeiteloos uit. Draak hoeft eigenlijk nog geen namen te noemen over wie wat doet, ik hoor al aan de actie wie de dader is :+ (ik laat het haar natuurlijk wel vertellen).
  maandag 18 april 2016 @ 08:44:29 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161514596
Ik hoop dat juf weldegelijk weet wat er speelt. Maar dit (zoals het hoort) niet met andere ouders bespreekt.
En NTS is dit een kleuterklas?
pi_161514634
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 20:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo'n juf had buurkitten vorig jaar ook. -O-

Er zijn meer manieren om niet geknepen te worden dan terugknijpen. Die andere ouders krijg je niet overtuigd om hun kind anders op te voeden, dus ik denk dat je óf op zoek kunt naar zo'n weerbaarheidscursus óf naar een school waar dit niet gebeurt.
En aangezien dat laatste niet bestaat...
Ik lees 'geschopt, geslagen, gebeten, geknepen'.
En dan is je advies dat het slachtoffer maar een weerbaarheidscursus moet gaan doen, of een andere school zoeken?

Het lijkt me verschrikkelijk als m'n kind zoiets zou overkomen. En ik zou het idd op alle mogelijke manieren onder de aandacht brengen op school.
Dit gedrag is niet tolereerbaar.
School moet een veilige plaats zijn voor kinderen.
Make my day!
pi_161514761
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 08:49 schreef agter het volgende:

[..]

Ik lees 'geschopt, geslagen, gebeten, geknepen'.
En dan is je advies dat het slachtoffer maar een weerbaarheidscursus moet gaan doen, of een andere school zoeken?

Het lijkt me verschrikkelijk als m'n kind zoiets zou overkomen. En ik zou het idd op alle mogelijke manieren onder de aandacht brengen op school.
Dit gedrag is niet tolereerbaar.
School moet een veilige plaats zijn voor kinderen.
De juf heeft niks gemerkt, ik zou er niet op rekenen dat ze het de komende tijd wel gaat zien. -O-

Verder ben ik het met je eens dat dit gedrag moet stoppen.
Professioneel gifmenger.
pi_161514975
Pffff wat een moeilijke situatie NTS. En dan nog wel in de kleuterklas :o ik was redelijk geschrokken door wat je omschrijft. Maar misschien ben ik te naïef?
Ik zou er zelf bovenop blijven zitten.
Is het mogelijk om tijdelijk iemand in de klas erbij te hebben als extra paar ogen? Een onderwijsassistent of ib-er? Als de klas geen onderwijsassistent geeft maar een andere klas wel, dan kan die misschien 'geleend' worden. Of een stagiaire.
Misschien wordt er dan meer gezien en kan er gericht aangepakt worden?

Hier is het nog steeds iedere dag drama met naar school gaan. Ze gaat nu bijna een jaar en de eerste weken in het instroomklasje waren drama. Nadere zomervakantie ging het aardig, maar nog steeds niet met plezier en regelmatig met tranen.
In de voorjaarsvakantie heeft ze roodvonk gekregen en door de nasleep een aantal weken thuis geweest. Ze is nu een week alleen de ochtenden naar school geweest en deze week gaat ze weer een hele dag. Maar vanmorgen was ze echt hysterisch. We komen ook niet echt lekker in een ritme, want volgende week weer 2 weken meivakantie.

Volgens de juf is het binnen 5 minuten over en doet ze goed mee. Maar de lol is er inmiddels wel af zo.
Juf geeft ook aan dat ze het idee heeft dat ze meer kan dan dat ze laat zien. Voor mij ook wel een teken dat ze zich niet volledig op haar gemak voelt. Zo zal ze in de kring nooit wat vertellen.

Ik vind het wel echt lastig, want ze moet nog zo lang..
  maandag 18 april 2016 @ 10:20:16 #103
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161515727
Dit betreft inderdaad een kleuterklas. Ik blijf m'n ogen en oren open houden nu en mocht het niet veranderen, ga ik inderdaad aankaarten of er dan een ib-er/oa bij kan komen. Die kinderen moeten nog zo lang met elkaar dealen dat het mij verstandiger lijkt dat dit gedrag in zo'n vroeg stadium de kop in gedrukt moet worden.

Oei Danic, dat is inderdaad een lastige. Ik zou niet weten wat daarmee te doen. Het is in ieder geval al een pre dat de juf ziet dat ze meer kan dan ze laat zien. Misschien kan ze haar helpen om haar uit haar schulp te krijgen?
pi_161516333
Wat vervelend zeg dat de juf niets ziet van wat er zich af speelt of niks wil zien zoals het lijkt.

Hier ook een situatie voorgevallen dat de juf niets gezien had, maar na een mail (kon Jelle de dag er op niet zelf naar school brengen en wilde er niet nog een dag mee wachten om het te melden) kreeg ik wel gelijk reactie dat ze niets gezien had maar er op ging letten en het met de andere kleuterjuffen ging bespreken (ging ook om een kindje uit een andere kleuterklas). Vandaag bij het wegbrengen gaf ze aan het bespreekbaar te maken in de klas (niet zozeer het voorval op zich maar in z'n algemeenheid). Kreeg hier wel het idee van dat het serieus genomen wordt.

Misschien dat de leerkracht in jullie situatie dat ook kan doen, het gewoon algemeen bespreekbaar maken en wellicht zo ook de stap kleiner maken dat kinderen het bij de leerkracht melden op het moment dat er iets gebeurd, of wellicht dat er daarna ook nog verhalen van andere kinderen boven komen?

(Hier ging het niet specifiek om pesten vermoed ik nu enkele dagen later maar er gaan verhalen dat er kinderen thuis een echt pistool zouden hebben en mee naar school zouden nemen, Jelle heeft dit denk ik de eerste dag persoonlijk opgepakt en was bang (s nachts in paniek wakker worden denken dat dat kindje bij ons in huis was) de dag er na was die angst (voor het persoonlijke) gelukkig helemaal weg maar begreep ik dat het er met een groep kinderen over ging. Ben blij dat het hier wel serieus opgepakt wordt.

Danic wat vervelend dat het naar school gaan zon stress geeft. Lastig om ook precies te vinden waar dat aan ligt ook. Is de stress alleen in de ochtend bij het naar school gaan of ook in de middag (of is dat niet van toepassing met continuerooster?).
Is er niet een vriendinnetje waar ze voor ze de school binnen gaat (op het schoolplein of onderweg) al even mee in contact kan komen (even kletsen even spelen?) zodat ze misschien al wat meer op haar gemak is bij het binnenlopen van de school
  maandag 18 april 2016 @ 10:57:14 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161516434
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:52 schreef hilliebillie het volgende:

(Hier ging het niet specifiek om pesten vermoed ik nu enkele dagen later maar er gaan verhalen dat er kinderen thuis een echt pistool zouden hebben en mee naar school zouden nemen


Als je de indruk hebt dat het echt is en dat het hier daadwerkelijk om een echt pistool gaat dan zou ik hiermee naar de directie gaan.

Weet je zeker dat het niet over kleuter gedrag gaat waarin een kleuter zegt dat hij iets heeft maar dat het in werkelijkheid niet zo is?
Zoals kleuters dat kunnen doen.
pi_161516438
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 09:23 schreef danic het volgende:
Pffff wat een moeilijke situatie NTS. En dan nog wel in de kleuterklas :o ik was redelijk geschrokken door wat je omschrijft. Maar misschien ben ik te naïef?
Ik zou er zelf bovenop blijven zitten.
Is het mogelijk om tijdelijk iemand in de klas erbij te hebben als extra paar ogen? Een onderwijsassistent of ib-er? Als de klas geen onderwijsassistent geeft maar een andere klas wel, dan kan die misschien 'geleend' worden. Of een stagiaire.
Misschien wordt er dan meer gezien en kan er gericht aangepakt worden?

Hier is het nog steeds iedere dag drama met naar school gaan. Ze gaat nu bijna een jaar en de eerste weken in het instroomklasje waren drama. Nadere zomervakantie ging het aardig, maar nog steeds niet met plezier en regelmatig met tranen.
In de voorjaarsvakantie heeft ze roodvonk gekregen en door de nasleep een aantal weken thuis geweest. Ze is nu een week alleen de ochtenden naar school geweest en deze week gaat ze weer een hele dag. Maar vanmorgen was ze echt hysterisch. We komen ook niet echt lekker in een ritme, want volgende week weer 2 weken meivakantie.

Volgens de juf is het binnen 5 minuten over en doet ze goed mee. Maar de lol is er inmiddels wel af zo.
Juf geeft ook aan dat ze het idee heeft dat ze meer kan dan dat ze laat zien. Voor mij ook wel een teken dat ze zich niet volledig op haar gemak voelt. Zo zal ze in de kring nooit wat vertellen.

Ik vind het wel echt lastig, want ze moet nog zo lang..
Ik weet niet of je mogelijkheden hebt, maar hier werkte het heel goed dat ik de juf op school een paar keer geholpen heb waar m'n dochtertje bij was. Dus dat ik ook op school was, een paar ochtenden. Of helpen met de klas aan kant maken voor de vakantie. Samen met de juf, mijn dochter en ik.
Het gaf haar net dat beetje zelfvertrouwen en enthousiasme om haar draai te vinden.
Want het is en blijft een grote overgang voor veel kinderen.
Make my day!
pi_161516877
Wat zijn kleuters toch monsters..
Daan zijn buurman in de klas is een grote kleuter van bijna 6, die wat fysiek is aangelegd. Af en toe krijgt Daan weleens een duw. Maar Daan zegt dan netjes stop en loopt evt naar juf toe. Tijd voor deze jongen en andere grote kleuter om naar groep 3 te gaan. Het verschil tussen net 4 en net 6 is ook wel groot. Juf kent de druktemakers wel en heeft ze in de klas gemengd, dan valt het wel mee. Ik hoor Daan er af en toe over, maar niet dramatisch, meer even melden dat J weer eens druk aan het doen was. Daan is er ook niet zo snel van onder de indruk.
En dan heeft juf 34 kinderen.. Dan moet 21 ook te doen zijn toch ;)

Kleuters zijn toch wat fysieker aangelegd. Daar kon mijn oudste ook helemaal niks mee. Hij reageerde dan niet en dat werkte wel om in ieder geval niet steeds de pineut te zijn. Vanaf groep 3 ging dat pas beter..
pi_161520207
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 10:57 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet niet of je mogelijkheden hebt, maar hier werkte het heel goed dat ik de juf op school een paar keer geholpen heb waar m'n dochtertje bij was. Dus dat ik ook op school was, een paar ochtenden. Of helpen met de klas aan kant maken voor de vakantie. Samen met de juf, mijn dochter en ik.
Het gaf haar net dat beetje zelfvertrouwen en enthousiasme om haar draai te vinden.
Want het is en blijft een grote overgang voor veel kinderen.
Het helpen gebeurt amper. Of op een dag dat ik werk. Ik werk vier dagen per week dus heel makkelijk gaat dat niet. Als ik zou kunnen stoppen met werken zou ik dat zeker doen. Het lijkt me zoveel fijner voor ze.
Maar helaas is dat geen optie. Omdat mijn vriend nu in een reïntegratietraject zit na zijn burn out, is hij meer overdag aan het werk (reïntegratie is 5 dagen in de week, dag/avond, terwijl hij officieel dus volcontinue werkt), waardoor er meer oppas nodig is. Nu is dat wel opa en oma, maar toch...

Ontmoeten op het schoolplein gebeurt hier niet. Iedereen komt aan als de deur al open is en de kindjes worden direct naar de klas gebracht.
Bij een kindje spelen vindt ze ook spannend en liever gebeurt dat bij ons thuis. Prima, maar de kindjes waarmee ze speelt zijn net zo angstig en durven dat ook niet :')
Soms lukt het om met ouders iets af te spreken maar veel is dat niet.

Ik was al blij verrast dat ze een kinderfeestje wilde met haar verjaardag. Ik snap dat niet alle ouders erop zitten te wachten, maar voor Eva dr sociaal-emotionele ontwikkeling is het zeker goed.
Ze heeft 3 meisjes uitgenodigd en daarmee gaan we een leuke dag hebben.
pi_161520323
Vanmorgen was het wegbrengen wel heftiger dan vanmiddag (geen continurooster). Vanmorgen was ze echt over haar toeren, vanmiddag boos en opstandig. Maar bij mij reageert ze sowieso heftiger.

Ik kom er ook niet achter waar het probleem zit. Ze schijnt goed in de groep te liggen en ze klaagt ook nooit over pesten. Ook niet als ik er naar vraag.
Ze begint wel steeds meer te vertellen over school, maar dat is altijd positief. Met wie ze gespeeld heeft, wat ze hebben gedaan of wat voor regeltjes de juf heeft in bepaalde situaties.
Vorige weeken ik met haar gaan zitten en gevraagd waarom ze school nou niet leuk vindt, want misschien kunnen we het oplossen.
Er kwamen wat kleine praktische puntjes (bang dat nieuwe schoenen vies worden, bang te vallen bij de gym, geen extra eten meer mee naar school -beetje aansterken na lang ziek zijn). Dit benoemd en uit de wereld kunnen helpen.
Maar dat is natuurlijk niet het echte probleem. Dat zit er gewoon in dat ze niet van huis weg wil. Ze wil bij ons blijven....
  maandag 18 april 2016 @ 13:44:29 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161520403
Volgens mij zijn ze ook gewoon weer aan vakantie toe, Soneal liep vanmorgen ook al met zo'n "ik wil niet naar school" gezicht rond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 april 2016 @ 13:45:13 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161520420
Hier ook anders als anders.. Bijna vakantie.

Al gingen de meiden vanmorgen om 7:15 al naar school, want misschien waren de lammetjes er al..

En ja hoor de juf was er inderdaad al met de lammetjes :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161521616
Lammetjes op school? Wat tof!

Nou aan vakantie toe. ..zou het? Ze is net bijna 7 weken thuis geweest ivm roodvonk en nasleep. Dus daar wijdt ik het ook wel aan..
pi_161521917
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:33 schreef danic het volgende:
Lammetjes op school? Wat tof!

Nou aan vakantie toe. ..zou het? Ze is net bijna 7 weken thuis geweest ivm roodvonk en nasleep. Dus daar wijdt ik het ook wel aan..
Vervelend Danic. Heeft ze ook twee weken vrij vanaf vrijdag? Daarna nog een periode van 9-11 weken tot de vakantie. Dat is best wel een lange ruk vind ik, maar wel fijn om een ritme te krijgen.

IK heb niet helemaal alles gelezen, maar hoe gaat het buiten school? Zou ze het leuk vinden een sport of activiteit te doen die haar vertrouwen een boost kan geven? Mijn kleuter vindt jazzdance helemaal geweldig en haar creativiteit komt er goed uit daar. Je moet maar net iets vinden dat ze zelf erg leuk vindt, dat is wel een uitdaging soms.
Met een meidenkwartet
pi_161522019
Hebben ze misschien een antipestprogramma op school? Hier werken ze met verschillende kleuren petten en doen ze rollenspellen en met "stop, hou op!", maar wat ik heb meegekregen, hebben ze het pas één keer in de klas gehad.

Mijn zoontje komt ook af en toe met woorden naar huis, die hij niet van ons heeft en een tijdlang ook vaak heel erg vies, zodat ik dacht dat hij misschien geduwd werd. En soms zei hij ook iets van die en die heeft iets gedaan....maar ik ben nooit achter gekomen of het nu echt ernstig was of gewoon normaal jongensgedrag...en de juf had ook nooit iets gezien....in zijn rapport stond wel dat hij iets meer voor zich zelf mocht opkomen. Ik geloof best wel dat ze ook op die leeftijd dingen stiekem kunnen doen voor de juf, het hangt ook een beetje van de omstandigheden af. En jongens zijn volgens mij sowieso fysieker en de volgende dag spelen ze gewoon weer met elkaar....

hm, maar wat kun je als ouder doen...Ze moeten echt voor zich zelf opkomen, dat moeten ze gewoon leren, of met andere kindjes zich verenigen en een pakt vormen, de juf kan niet altijd alles oplossen, maar als het echt te erg wordt moet er toch op een of ander manier worden ingegrepen. Het is lastig, omdat je als ouder vaak niet direct bij bent en niet goed kunt inschatten, wat waarom gebeurde en wie er aandeel aan had.
Ik ga vaak met mijn zoontje naar verschillende speeltuintjes in de buurt en dan zie je ook hoe hart sommige kinderen met anderen soms omgaan, door dingen die ze zeggen of doen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is om samen op een rustig momentje met het kind door te spreken , wat je kunt doen als er soiets gebeurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 18-04-2016 14:58:30 ]
  maandag 18 april 2016 @ 14:58:15 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161522196
Poeh NTS, wat klinkt dat heftig. Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om mee om te gaan, ook omdat Anouk mij al eens in de maling heeft genomen met een dergelijk verhaal (ook iets met dat ze geslagen was of iets, weet het nu niet eens meer). Toen ik zei dat ik dat dan met de juf moest bespreken, zei ze dat het een grapje was. Heel duidelijk verteld dat dat geen grapjes zijn.
Andere keer vertelde ze dat J. zand in haar ogen had gegooid en dat heb ik later aan de juf gevraagd en dat had de juf niet helemaal goed gezien, maar zal per ongeluk gegaan zijn.

Momenteel is Anouk niet echt de leukste thuis, waardoor ik ook niet de leukste ben. Ze is vreselijk opstandig, doet het liefst waar ze zelf zin in heeft en lacht je rustig uit wanneer je boos op haar wordt (klieren bij naar bed gaan bv). Ik gooi het momenteel op het feit dat ze niet zo goed hoort en hoop dat het na donderdag weer beter wordt (dan krijgt ze buisjes), want ik word er echt niet leuk van.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 18 april 2016 @ 15:19:47 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161522738
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:33 schreef danic het volgende:
Lammetjes op school? Wat tof!

Nou aan vakantie toe. ..zou het? Ze is net bijna 7 weken thuis geweest ivm roodvonk en nasleep. Dus daar wijdt ik het ook wel aan..
Potlammeren... Dus die moeten worden gevoed met de fles.. Leuk voor de kleuters :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 18 april 2016 @ 15:53:15 #117
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161523698
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:58 schreef Susie het volgende:
Poeh NTS, wat klinkt dat heftig. Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om mee om te gaan, ook omdat Anouk mij al eens in de maling heeft genomen met een dergelijk verhaal (ook iets met dat ze geslagen was of iets, weet het nu niet eens meer). Toen ik zei dat ik dat dan met de juf moest bespreken, zei ze dat het een grapje was. Heel duidelijk verteld dat dat geen grapjes zijn.
Andere keer vertelde ze dat J. zand in haar ogen had gegooid en dat heb ik later aan de juf gevraagd en dat had de juf niet helemaal goed gezien, maar zal per ongeluk gegaan zijn.

Momenteel is Anouk niet echt de leukste thuis, waardoor ik ook niet de leukste ben. Ze is vreselijk opstandig, doet het liefst waar ze zelf zin in heeft en lacht je rustig uit wanneer je boos op haar wordt (klieren bij naar bed gaan bv). Ik gooi het momenteel op het feit dat ze niet zo goed hoort en hoop dat het na donderdag weer beter wordt (dan krijgt ze buisjes), want ik word er echt niet leuk van.
Oh ja, buisjes, dat geeft hier sinds een paar dagen zooooo'n verschil :o. Niet meer met de kop in de tv, niet meer half moeten schreeuwen voordat ze iets hoort (dat ze dan alsnog niet luistert is natuurlijk niet verandert :')), het geluid van de tablet staat veel zachter.
Had A al eens buisjes gehad ?(daar staat me iets van bij?)
  maandag 18 april 2016 @ 16:01:07 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161523890
Ja klopt, vorig jaar juni. Allebei waren er nu weer uit. Van de winter weet om de haverklap verkouden en dus oorpijn. En dat niet horen, vreselijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161524000
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 10:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als je de indruk hebt dat het echt is en dat het hier daadwerkelijk om een echt pistool gaat dan zou ik hiermee naar de directie gaan.

Weet je zeker dat het niet over kleuter gedrag gaat waarin een kleuter zegt dat hij iets heeft maar dat het in werkelijkheid niet zo is?
Zoals kleuters dat kunnen doen.
Het is niet echt ga ik van uit dus naar de politie is niet nodig :D het zijn gewoon wat kinderen die er van overtuigd zijn dat ze een echt pistool thuis hebben. Jelle heeft dit de eerste keer serieus genomen en op zichzelf betrokken, en hij geloofd dit als zijn klasgenootjes dit vertellen. Wij hebben dit ontkracht en hij snapt nu wel dat dit niet waar is (excuses dat het niet duidelijk was dat het gewoon om grootspraak van kleuters ging ;) ). Maar vind het fijn dat de juf er ook aandacht aan besteed.
pi_161525313
Tico wat leuk! Woutertjes noemden we die lammetjes hier.

Hier ook de petjes-aanpak. Daan weet al precies wat de kleuren beteken en benoemd het soms ook wel zo "j had vandaag zijn zwarte pet weer op". Bij Chris gebruiken ze het wisselend. In ieder geval eens per maand, maar soms ook 2 keer per week als het nodig is (laatst met buitensluiten van meisje en liegend Meisje als reactie daarop. Juf zit er bovenop) :)

maar ik heb luxe met een kind dat zijn schouders ophaalt en zich afvraagd waarom ze zo gek doen. Die betrekt die opmerkingen niet op zichzelf.
:D
pi_161525469
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Potlammeren... Dus die moeten worden gevoed met de fles.. Leuk voor de kleuters :D
Echt super leuk! Dat had ik niet op school ;(

Cathmar, het zou zeker goed voor haar zijn maar ze durft niet. En wij willen niks forceren. Maar ze wordt over 2 weken 5 en daarna willen we beginnen met zwemles. Ze is gek op zwemmen dus ik hoop dat dat haar wat meer zelfvertrouwen geeft.
Haar zusje van 3 zit op peuterdansen. Eva wil ook wel, maar de leeftijdsgrens is 4 en dan moet ze dus bij vreemde kindjes. En dan haakt ze af. Als ze samen had gemogen met Rosalie had ze het wel gedaan....
Ik ga het wel eens onthouden en kijken of we iets met je tip kunnen.
  maandag 18 april 2016 @ 18:04:45 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161526706
Anouk is vanmorgen met de klas naar een boerderij geweest; de koeien het land in zien rennen. "Ze gingen allemaal heel hard rennen mama"
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161531656
Hier hebben we een project dat ze bepaalde sporten kunnen proberen. Wellicht is dat iets voor Eva.

Ean gaat woensdag dansen erg leuk na de zwemles dat wordt nog wat.
pi_161537584
Hier hebben ze ook zo iets. De bredeschool. Elk blok voor alle groepen kleine activiteiten op gebied van muziek, sport, toneel, dans, creatief. Voor een kleine bijdrage kan je dan 2-8 weken aan iets meedoen.

Yaro vind nieuwe dingen moeilijk maar heel leuk. Dus eigenlijk doet hij elk blok wel aan iets mee. En het gaat hem steeds beter af en hij geniet. Zo zit hij nu op korfbal na een proefles.
Maar hij heeft ook al 2x gym gedaan en de laatste keer toneel.
De eerste bijeenkomst kijkt hij de kat uit de boom, alhoewel dat wel minder wordt. En daarna geniet hij volop. Zo leuk om te zien.
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:16:55 #125
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161542870
T is niet leuk als je kind van je word afgepakt en je niet eens de kans krijgt om dr een knuffel en een kus te geven, en dan ze dan vervolgens bij het raam staat met dikke tranen "mama niet weggaan" 😢😢😢😢


Ik heb me toch staan janken net, niet normaal. En nog zitten de tranen heel hoog, niks voor mij dit.

Ik vond het vooral extra Rot voor haar omdat ik dr nu redelijk mee kreeg naar school. Ze deed uiteindelijk zelf haar jas aan binnen en schoenen. Gister niet. En een heel stuk zelf gelopen naar school zonder strijd en dat doet de juf dit. Ik ben boos.
pi_161543038
Het lijkt me niet correct dat de juf zo bepaalt hoe het afscheid gaat. Als jij vindt dat dit anders moet, dan zou ik dat in een gesprek met haar aangeven. Jij bent de moeder, dus jij gaat hierover. Zij mag natuurlijk een mening daarover hebben en ook een advies geven als zij denkt dat iets beter is, maar zij kan niet voor jou en je kind bepalen dat een laatste knuffel en kus niet mag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:49:11 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161543343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef PureEvil het volgende:
T is niet leuk als je kind van je word afgepakt en je niet eens de kans krijgt om dr een knuffel en een kus te geven, en dan ze dan vervolgens bij het raam staat met dikke tranen "mama niet weggaan" 😢😢😢😢

Ik heb me toch staan janken net, niet normaal. En nog zitten de tranen heel hoog, niks voor mij dit.

Ik vond het vooral extra Rot voor haar omdat ik dr nu redelijk mee kreeg naar school. Ze deed uiteindelijk zelf haar jas aan binnen en schoenen. Gister niet. En een heel stuk zelf gelopen naar school zonder strijd en dat doet de juf dit. Ik ben boos.
Terecht.

Ik had er ter plekke wat van gezegd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161543469
Ik zou er vanmiddag eens een gesprekje aan wagen. Evt samen met dochter kijken hoe jullie het morgenochtend aan gaan pakken.
Nu ben jij ook geschrokken (en terecht) en dat heeft mogelijk ook weer effect op je dochter.
Een gezamenlijk plan lijkt me een beter idee..
pi_161543522
PE dat gevoel moet je heel serieus nemen. Er is duidelijk over je grens heen gegaan en dat is niet ok. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen hoe je het wil aanpakken en ga dan vanmiddag in gesprek met de juf.
pi_161549162
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:53 schreef As1981 het volgende:
Hier hebben ze ook zo iets. De bredeschool. Elk blok voor alle groepen kleine activiteiten op gebied van muziek, sport, toneel, dans, creatief. Voor een kleine bijdrage kan je dan 2-8 weken aan iets meedoen.

Hier hebben ze ook brede school activiteiten. 2 keer per jaar komt er een boekje uit met activiteiten waar ze voor kunnen kiezen. Sommige zijn gratis, andere activiteiten moet je een kleine bijdrage voor geven. En dan kunnen ze afhankelijk van de activiteit, 1 tot een keer of 4, meedoen. Meestal is het 1 of 2 keer.
Mijn kinderen zijn vooral enthousiast over de creatieve activiteiten, de sportdingen hebben ze wat minder mee. Maar wel leuk om dingen uit te proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef PureEvil het volgende:
T is niet leuk als je kind van je word afgepakt en je niet eens de kans krijgt om dr een knuffel en een kus te geven, en dan ze dan vervolgens bij het raam staat met dikke tranen "mama niet weggaan" 😢😢😢😢

Ik heb me toch staan janken net, niet normaal. En nog zitten de tranen heel hoog, niks voor mij dit.

Ik vond het vooral extra Rot voor haar omdat ik dr nu redelijk mee kreeg naar school. Ze deed uiteindelijk zelf haar jas aan binnen en schoenen. Gister niet. En een heel stuk zelf gelopen naar school zonder strijd en dat doet de juf dit. Ik ben boos.
Wat ontzettend onhandig van juf :{ |:( . Ik zou hier wel over in gesprek gaan, liefst vandaag nog! En dan duidelijke afspraken maken over hoe nu verder...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:47:57 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161550245
Ik heb dus idd gevraagd hoe het ging toen ik weg was, en ze zei dat het al heel snel over was met huilen en dat ze bij de juf aan tafel heeft gezeten want gezellig.

En ik heb ook gezegd dat ik het niet fijn vond wat er vanochtend was gebeurt en dat ik geen knuffel en kus kon doen, en dat ik en Cristel daar wel last van hadden, en dat ik het erg naar vond om zo weg te gaan. Juf zelf had niet de indruk dat ze er veel last van had zei ze.

Toen ik dr ophaalde was ze ook weer vrolijk ,zoals Altijd. Maar vanmiddag met naar school brengen weer drama.... Maar ze was ook in slaap gevallen tussen de middag op de bank.

Afscheid ging nu ietsje beter.
pi_161552430
och als ik dit zo lees ben ik zó blij dat W straks op een school met continurooster zit. dan hoeft ze maar 1 x naar school en heb je maar 1 afscheidsmoment ipv 2. dan ook een wat langere middag thuis om uit te rusten/te spelen..
Maar ik hoop natuurlijk dat afscheid sowieso niet zo'n issue gaat worden..
Sterkte, hoop dat het snel beter wordt!
pi_161553993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:22 schreef watmoetikkiezen het volgende:
och als ik dit zo lees ben ik zó blij dat W straks op een school met continurooster zit. dan hoeft ze maar 1 x naar school en heb je maar 1 afscheidsmoment ipv 2. dan ook een wat langere middag thuis om uit te rusten/te spelen..
Maar ik hoop natuurlijk dat afscheid sowieso niet zo'n issue gaat worden..
Sterkte, hoop dat het snel beter wordt!
ik vind het echt heel fijn dat continurooster
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:39:47 #134
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161555281
Komt hier na de zomervakantie ook gelukkig.
pi_161558047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:47 schreef PureEvil het volgende:

En ik heb ook gezegd dat ik het niet fijn vond wat er vanochtend was gebeurt en dat ik geen knuffel en kus kon doen, en dat ik en Cristel daar wel last van hadden, en dat ik het erg naar vond om zo weg te gaan. Juf zelf had niet de indruk dat ze er veel last van had zei ze.
Ik weet niet hoe het gesprek precies verlopen is, maar dit klinkt toch nog alsof het een gesprek is waarbij de juf 'ja, maar' kon doen en jij iets moet beargumenteren of verdedigen. Maar volgens mij is dit niet iets waarover je een discussie hoeft te gaan voeren met de juf. Jij wil op een bepaalde manier afscheid nemen van je dochter, en of zij daar nu wel of geen last van had vanmorgen in de ogen van de juf is dan niet relevant. Maar misschien zie ik het wat te scherp hoor. Het komt op mij alleen niet over alsof de juf nu echt jouw zienswijze hierin respecteert.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 april 2016 @ 21:24:57 #136
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161560283
Ik weet het ook niet hoor... Ze vroeg wel van " wat wil jij dan, wat is handig om te doen qua afscheid ", maar we modderen nog maar een paar dagen aan. Bijna vakantie . daarna zien we wel weer.
  dinsdag 19 april 2016 @ 21:44:57 #137
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161561054
Goed, het verhaal van de raddraaiers blijft zich als een olievlek verspreiden...
Vanmiddag sprak ik een moeder van een kind uit Draak's groep die haar kind geen koekjes meer mee durfde te geven want de andere kinderen dwingen haar kind de koekjes af te geven :o . Ik heb haar maar duidelijk gemaakt dat ze dit heel gauw moest aankaarten bij de juf! Na school sprak ik haar weer en 3x raden wat de juf's reactie was... :(.

Nadat ik vandaag tijdens de TSO door een van de raddraaiers uitgescholden werd en een middelvinger kreeg zijn manlief en ik maar eens om tafel gaan zitten. Draak gaat nu 4 maanden naar school en cognitief en sociaal gaat ze hard vooruit, maar opvoedtechnisch gezien is het nu echt een ramp. Wij kunnen weinig veranderen zolang op school deze agressieve sfeer hangt.
Na de zomervakantie vertrekken waarschijnlijk 4 van 5 raddraaiers naar een andere klas. En nu is de vraag of we daarop gaan wachten of misschien toch gaan kijken naar een alternatief. Al zou ik dat verschikkelijk vinden voor Draak. Ze is al een keer van psz gewisseld (en daar heeft ze het nog steeds over) en ze heeft nu 2 vriendinnetjes waar ze echt veel mee speelt, die wil ik haar ook niet afnemen.

Ik dacht altijd dat de basisschool meer rust zou gaan brengen... :X.
  dinsdag 19 april 2016 @ 21:56:41 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161561510
Ik vind wisselen van school toch minder schadelijk dan op een school blijven waar niemand wat doet aan zulk gedrag bij leerlingen :{ ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 19 april 2016 @ 21:59:18 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161561629
Het kan ook deze juf zijn...
Blijft ze bij deze juf na de vakantie?
Ik vind de zomer dichtbij en zou het zelf afwachten tot dan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161561663
Ik zou ook de klasindeling voor komend jaar afwachten. Die zal medio mei wel weer bekend worden denk ik?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 april 2016 @ 22:03:54 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161561836
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 17:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vind het echt heel fijn dat continurooster
vind ik ook, het is ideaal. Tenzij je er één hebt die een buitenschoolse activiteit doet en de ander niet, kan je alsnog twee keer op en neer 's middags :') maar goed, dat gaat maar om een paar keer en slechts één keer per week.

Verder niet echt meegelezen :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 april 2016 @ 22:22:37 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161562544
Jemig NTS, wat een verhaal :o
Ik zou ook de verschillende alternatieve op een rijtje zetten.

PE en Danic, wat naar dat het weggaan zo'n drama is ;(
  dinsdag 19 april 2016 @ 23:18:57 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161564460
NTS, die kinderen naar een andere klas verandert niks aan de basis waar het kennelijk ergens fout zit op school. Mijn kind zit op een school voor kinderen met ernstige gedragsstoornissen en bij hem op school spelen dit soort zaken, zoals met de koekjes zelfs niet. Dat wordt direct gesignaleerd, opgepakt, besproken en uitgelegd waarom dat niet kan. Natuurlijk, die school is er in gespecialiseerd, maar dit moet toch op elke school wel serieus kunnen worden besproken en opgepakt.

Ik zou naar een alternatief gaan zoeken, geloof ik. Het onvermogen hiermee om te gaan lijkt een schoolprobleem te zijn en niet iets van deze juf in deze klas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 20 april 2016 @ 07:43:11 #144
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161567338
Nou ja, wachten op de klasindeling van volgend jaar heeft weinig zin, er is maar 1 klas groep 1/2 ;). Maar onze insteek was meer dat als die 4 raddraaiers naar groep 3 gaan, Draak een jaar 'rust' heeft en die raddraaiers misschien, doordat ze zelf de jongste zijn in de klas dan en een andere juf krijgen, misschien wat rustiger worden.
Draak heeft volgend schooljaar wel weer dezelfde juffen (het zijn er 2 maar ze zeggen allebei hetzelfde).
Nog een paar dagen en dan 2 weken vakantie. En dan zullen we ons eens iets verder verdiepen. Ik zit te twijfelen om hierover de orthopedagoog te mailen. Ik weet eigenlijk niet wat hij eraan kan doen maar misschien heeft hij wel connecties die ons hier wel bij kunnen helpen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 april 2016 @ 08:30:14 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161567688
En een andere school is echt geen optie? Ik zou het zeker overwegen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161567905
Ik ken twee van die scholen waar de kinderen vanaf groep 1 dit soort dingen meemaken (200km uit elkaar, dat wel). Maar het is al lastig om als dat sfeertje eenmaal op school heerst het eruit te krijgen(broertjes zusjes/oude klasgenootjes/slechte voorbeeld). Allerlei projecten laten ze erop los, maar de sfeer veranderd er niet van. En richting groep 8 werd het ook alleen maar erger.

En als juf dan ook nog niet reageert dan is er ook niet de wil om het te verbeteren. Eén van die scholen zaten de juffen binnen koffie te drinken, terwijl buiten kinderen geslagen werden, ik zou wel heel snel omkijken naar een andere school.
Nu is de school van mijn jongens wel erg lievelijk. Die kijken soms raar op van dingen in de speeltuin die nou ook weer niet zo gek zijn. Dus zij moeten wel af en toe "de straat op" om ook dat mee te maken ;)
pi_161568473
NTS,
Ik vind niet dat jij met draak van school moet veranderen. De raddraaiers moeten weg!

Heb je sinds t gesprek met de rechterhand van de directeur al iets van verbetering (op dat tso incident na) gemerkt? De meeste directeuren zullen achter hun personeelsleden blijven staan naar jou toe. Maar er wordt echt wel over gesproken :) .

Nog wat ideeen:
een gesprek met directeur (niet de rechterhand) en of ib-er (mail ze gezamenlijk met het doel van de afspraak, kunnen zij bekijken wie het oppakt) of als je daar geen vertrouwen in hebt, de vertrouwenspersoon.

Als zij blijven ontkennen zeggen ze dus eigenlijk dat draak dit verzint (geloof ik niet hoor! :* )
Dus dan heeft draak een probleem waar ze zorgplicht over hebben... Grote kans dat het dan niet meer aan Draak ligt ;)

Oh en ga niet zelf spontaan met de ouders praten van de raddraaiers. Dat kan voor hele vervelende situaties zorgen :*
Sterkte!
  woensdag 20 april 2016 @ 09:50:17 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161568604
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:40 schreef Loj het volgende:
NTS,
Ik vind niet dat jij met draak van school moet veranderen. De raddraaiers moeten weg!

Heb je sinds t gesprek met de rechterhand van de directeur al iets van verbetering (op dat tso incident na) gemerkt? De meeste directeuren zullen achter hun personeelsleden blijven staan naar jou toe. Maar er wordt echt wel over gesproken :) .

Nog wat ideeen:
een gesprek met directeur (niet de rechterhand) en of ib-er (mail ze gezamenlijk met het doel van de afspraak, kunnen zij bekijken wie het oppakt) of als je daar geen vertrouwen in hebt, de vertrouwenspersoon.

Als zij blijven ontkennen zeggen ze dus eigenlijk dat draak dit verzint (geloof ik niet hoor! :* )
Dus dan heeft draak een probleem waar ze zorgplicht over hebben... Grote kans dat het dan niet meer aan Draak ligt ;)

Oh en ga niet zelf spontaan met de ouders praten van de raddraaiers. Dat kan voor hele vervelende situaties zorgen :*
Sterkte!
Ik ben het hier wel mee eens. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 20 april 2016 @ 10:25:14 #149
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_161569176
NTS de school moet hier niet de kop in het zand steken. Hier hebben ze in de kleuterklas ook al externe hulp in moeten inschakelen om de boel op orde te krijgen. Dat is de plicht van school om hiermee de andere kinderen te beschermen. De raddraaiers moeten juist nu al worden gecorrigeerd in dit gedrag anders heeft straks de hele school er last van...
pi_161595468
Als je een groepje ouder bij elkaar kunt krijgen. De andere 15 ofzo? En dan richting juf&directeur?

Hier een hele blije Chris. Hij kreeg de brief mee voor zijn bovenbouwkamp, volgend schooljaar zit hij in een 6-7-8 klas. Nou had hij al kamp gehad in groep 3&4, maar dat was op de oude school. Nu in groep 5 "alleen schoolreisje". Maar volgend schooljaar in de 2e of 3e week weer op kamp (om de leerlingen elkaar snel te leren kennen). Ze gaan 3 dagen en 2 nachten terug naar de prehistorie. Zelf brood bakken, schapen hoeden, workshops oude ambachten volgen.
Ik kan me de zorgen van de ouders nog herinneren in groep 3, maar zie diezelfde zorgen nu bij de (bijna) groep 6-ouders, leeftijd maakt blijkbaar weinig uit.
En Chris is best een verlegen gupje en ik had eerder gedacht dat hij met lichte tegenzin zou gaan, maar hij heeft er echt heeeeel veel zin in.
pi_161595767
hier hebben de jongere groepen geen kamp, maar de hele unit 1 gaat logeren bij de juf 1x per jaar. Dan zet ze een mega tent in de tuin en de hele klas is slaapt daar :').
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 09:32:51 #152
5428 crew  miss_sly
pi_161595792
Bij ons gaat alleen groep 8 op kamp, als afscheid van de school ook.

Mag ik vragen wat de kosten zijn voor jullie kamp? Er werd bij ons op school wat geklaagd over de kosten, maar ik vind ze niet absurd, als leek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161595815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons gaat alleen groep 8 op kamp, als afscheid van de school ook.

Mag ik vragen wat de kosten zijn voor jullie kamp? Er werd bij ons op school wat geklaagd over de kosten, maar ik vind ze niet absurd, als leek.
Volgens mij betaal je hier elk jaar iets teveel bijdrage, dat spaar je op zodat ze in groep 8 op kamp gaan?

Helemaal zeker weet ik het niet. Volgens mij is het budget iets van 30 eu per kind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161595843
Dit kamp is 65 euro. Ik vind het redelijk voor 3 dagen vermaak, onderdak en voedsel.
In de ouderbijdrage zit ook geld voor het zomerfeest van groep 1-2(spelletje op schoolplein ipv reisje) en de schoolreis van groep 3-4-5 en een kleine bijdrage voor het kamp. Maar dat gaat om een paar losse euro's en is onafhankelijk van de klas waar je kind in zit..
pi_161596403
Wij betalen niks extra voor kamp, zit al bij de ouderbijdrage in.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 10:20:46 #156
5428 crew  miss_sly
pi_161596455
Zit daar ook vervoer bij, en waar gaan ze dan heen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161596608
Ja, ze gaan met bussen. Ik dacht ergens in Brabant, maar dat weet ik al niet zeker meer.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 10:32:37 #158
5428 crew  miss_sly
pi_161596685
Maar jullie betalen dan dus ieder jaar een beetje teveel daarvoor, zodat ze in groep 8 op kamp kunnen? En wat is dan de ouderbijdrage?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161596743
Ze hebben 3 verschillende kampen, elk jaar een andere, zodat je in de 3 bovenbouw jaren alles hebt gehad. Ze hebben boskamp, zeilkamp(zeilschool in giethoorn) en komend schooljaar hapskamp (http://www.hapsproject.nl/). Ik dacht dat de ouders dit jaar zelf reden. Voor ca 25 kinderen bestel je toch niet zo snel een hele bus. Er gaan ook 4 ouders mee en de leerkracht, dus dan heb je mogelijk al 5 auto's te pakken. 3 ouders extra en je hebt ze er al..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161597147
Even op de site van Chris zijn oude school gekeken. Daar was het gewone kamp verwerkt in de ouderbijdrage (45 euro), dat was 24 uur weg van school met eigen vervoer. Het eindkamp van groep 8 was 100 euro extra voor 4 nachten Ameland..
pi_161597545
Hier gaat allee groep 8 op kamp.
De andere groepen gaan op schoolreisje. Schoolreisje zit in de ouderbijdrage (45 euro per jaar). Kamp moet apart betaald worden. Dat is 140 euro voor 4 nachten. Wel inclusief vervoer en kok volgens mij.
pi_161598028
Hier alleen kamp in groep 8, die hebben dan geen schoolreisje. Als de rest op schoolreis is helpt groep 8 met t kleuterfeest.

Bijdrage voor kamp is 50 euro. En dan is er ook nog geld vanuit de jaarlijkse ouderbijdrage beschikbaar.
*poef* nu is het weg
pi_161598286
Hier gaan ze vanaf groep 3 elk jaar op kamp.
Kosten zijn (dit jaar) 69 euro voor groep 3 en voor de overige groepen 74 euro.
Groep 8 gaat 4 dagen, de rest 3.
Dat is dus bovenop de bijdrage van (ik dacht) 36.50.
Schoolreisje voor de kleuters is 5 euro.
pi_161600867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Maar jullie betalen dan dus ieder jaar een beetje teveel daarvoor, zodat ze in groep 8 op kamp kunnen? En wat is dan de ouderbijdrage?
Nee, ze gaan elk jaar op kamp vanaf groep 3.
  donderdag 21 april 2016 @ 14:57:17 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161602130
Geen idee wat betreft kosten hier voor het eindkamp.
Groep 1 t/m 8 gaat minimaal 4x per jaar op educatieve excursie en 8 heeft dan het kamp waar de rest een schoolreisje heeft.
¤110,- per jaar is de bijdrage.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161622022
Pff, net terug van de Koningsspelen....ik had verwacht dat het mij makkelijker zou afgaan....10 kinderen uit 4 verschillende groepen....en dan eentje erbij die er vandaag niet zo veel zin in had, steeds wegrende, of niet wou meedoen, of ergens aan zat, waar die niet aan mocht zitten, en dan nog een kleintje die nog niet zo lang op school zit en de rest luisterde ook maar beperkt ....ligt het nu aan mijn belabberde opvoedkunde of waren het gewoon te veel kinderen in een groep? Moet er niet aan denken om met deze groep ergens buiten op stap te gaan, bijvoorbeeld bij een schoolreisje...je bent ze zo kwijt als ze niet luisteren of je moet steeds achter één aan, maar zie dan maar de rest bij elkaar te houden....
En dat stoute jongetje had ik nog hier thuis een keertje om te spelen en toen luisterde hij keurig, maar vandaag was het echt "uitdagen" en aandacht trekken de hele tijd. Pff, wat kun je dan als hulpouder doen op dat moment?
pi_161622702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons gaat alleen groep 8 op kamp, als afscheid van de school ook.

Mag ik vragen wat de kosten zijn voor jullie kamp? Er werd bij ons op school wat geklaagd over de kosten, maar ik vind ze niet absurd, als leek.
A is afgelopen jaar op kamp geweest met school en gaat komend schooljaar nog een keer. Ik betaal 125 voor 3 dagen.

Over 2w gaan beide dames op kamp en dan betaal ik 95 voor 3,5 dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161622795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Zana het volgende:
Pff, net terug van de Koningsspelen....ik had verwacht dat het mij makkelijker zou afgaan....10 kinderen uit 4 verschillende groepen....en dan eentje erbij die er vandaag niet zo veel zin in had, steeds wegrende, of niet wou meedoen, of ergens aan zat, waar die niet aan mocht zitten, en dan nog een kleintje die nog niet zo lang op school zit en de rest luisterde ook maar beperkt ....ligt het nu aan mijn belabberde opvoedkunde of waren het gewoon te veel kinderen in een groep? Moet er niet aan denken om met deze groep ergens buiten op stap te gaan, bijvoorbeeld bij een schoolreisje...je bent ze zo kwijt als ze niet luisteren of je moet steeds achter één aan, maar zie dan maar de rest bij elkaar te houden....
En dat stoute jongetje had ik nog hier thuis een keertje om te spelen en toen luisterde hij keurig, maar vandaag was het echt "uitdagen" en aandacht trekken de hele tijd. Pff, wat kun je dan als hulpouder doen op dat moment?
wij hadden allemaal gemengde groepen, van startbouw tot groep 8. De groepen regelden zichzelf en ik stond op een vaste plek bij een spelletje. Na een spelletje of 6 merkten we allemaal dat de kinderen er wel klaar mee waren. Nu was het ook wel erg koud vandaag.
Gister was de sportdag voor groep 5 en hoger en dat was echt geweldig. Stralend weer, ik had een superleuke groep...

Straks met T naar de huisarts. Die had gisteren ineens flinke oorpijn.... Ze is ook weer strontverkouden en hoest wederom als een zeehond..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 12:12:59 #169
5428 crew  miss_sly
pi_161623063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

A is afgelopen jaar op kamp geweest met school en gaat komend schooljaar nog een keer. Ik betaal 125 voor 3 dagen.

Over 2w gaan beide dames op kamp en dan betaal ik 95 voor 3,5 dag.
95 euro per kind?

Bij ons is het dus 85 euro per kind, en daar kwam nog wat bij voor de bus. Dat was dit jaar voor het eerst, omdat de school eerst veel kleiner was, en de ouders reden. Daarvoor zijn er nu te veel kinderen, en te weinig ouders bereid gevonden. In totaal dacht ik 110 euro voor 3 dagen. De bedoeling was Texel, maar ik hoorde nu dat ze ergens anders heen gaan. Zal de details eens vragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161623142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

95 euro per kind?

Bij ons is het dus 85 euro per kind, en daar kwam nog wat bij voor de bus. Dat was dit jaar voor het eerst, omdat de school eerst veel kleiner was, en de ouders reden. Daarvoor zijn er nu te veel kinderen, en te weinig ouders bereid gevonden. In totaal dacht ik 110 euro voor 3 dagen. De bedoeling was Texel, maar ik hoorde nu dat ze ergens anders heen gaan. Zal de details eens vragen.
ja 95 per kind.. maar dat is korfbalkamp. Schoolkamp kost 125

Met school is A naar Noorden geweest. Ze zouden eerst gaan fietsen (ruim 42km) maar dat is later aangepast naar met de bus...

Korfbalkamp is naar Appelscha
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:33:00 #171
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_161623525
Normale ouderbijdrage is 50 euro per jaar en dat is incl. schoolreisje. Voor groep 8 betaal ik nu 30 euro extra voor kamp.
2 nachten, door ouders gereden.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:09:50 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161624374
Ik vind 100 eu behoorlijk pittig. Ik heb er straks 3 op school, als dat elk jaar voor alle kinderen georganiseerd zou worden zou ik daar niet erg blij van worden.

Eenmalig zou ik prima vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161625527
Hier jamp in groep 8. Ik vind dat prima. Van mij hoeven die jongere kinderen niet op kamp.

En Tico, straks ben je uit de opvang kosten maar wordt alles bij elkaar duurder voor de kinderen. #boks
Met een meidenkwartet
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:06:33 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161625560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:04 schreef Cathmar het volgende:
Hier jamp in groep 8. Ik vind dat prima. Van mij hoeven die jongere kinderen niet op kamp.

En Tico, straks ben je uit de opvang kosten maar wordt alles bij elkaar duurder voor de kinderen. #boks
Ik dacht juist dat ik bakken met geld ging overhouden.. Dat ik in overleg moest waar we al dat geld nou aan op moesten gaan maken...

Maar das niet zo dus?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:09:14 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161625617
Damn, ik had ook die hoop.

Hoewel, BSO en 3x zwemles er ook wel in zal hakken.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:10:54 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161625647


De middelste is getrouwd. <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161625657
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:09 schreef Kyara het volgende:
Damn, ik had ook die hoop.

Hoewel, BSO en 3x zwemles er ook wel in zal hakken.
BSO en 2x korfbal ook :')

Wat lief Tico!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:11:42 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161625661
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:09 schreef Kyara het volgende:
Damn, ik had ook die hoop.

Hoewel, BSO en 3x zwemles er ook wel in zal hakken.
Hier nu 2 die zwemmen, 190 eu per 10 weken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:12:08 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161625670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

BSO en 2x korfbal ook :')

Wat lief Tico!
Het clubdansen van Jen is gelukkig maar 16 eu per maand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:13:05 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161625694
Nu 1x gym en 2x dansles. Dat valt nog mee. Ik hoop op kwantumkorting voor zwemles straks :')
pi_161625696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het clubdansen van Jen is gelukkig maar 16 eu per maand.
Korfbal 18 nogwattes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:14:03 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161625715
Toffe foto Tico. Mooie stralende bruid O+
pi_161625726
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:13 schreef Kyara het volgende:
Nu 1x gym en 2x dansles. Dat valt nog mee. Ik hoop op kwantumkorting voor zwemles straks :')
wie weet :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:15:09 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161625734
Ze hebben het thema opgroeien, dus voor heel groep 2 was de afsluiting de bruiloft. Ik hoor al weken niks anders dat ze met J. elle gaat trouwen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 april 2016 @ 14:20:51 #185
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161625838
Ik vind de bedragen nog best redelijk voor school kamp. Hoe dat het hier geregeld is weet ik niet, zal het volgend jaar vertellen ;)

Hier nu alleen contributie voor voetbal, en ik wacht nog op de rekening voor de majorettes. Al weet ik niet ofdat haar daarmee door laat gaan, want de vereniging is drie keer niks hier.... Zwemles komt nog wel, ooit.


Schattig tico!
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:33:18 #186
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161627291
Wat lief Tico O+

Geen idee hoe het bij ons geregeld is met schoolreis en dergelijk. Volgend jaar gaat ze eerst maar eens zwemmen, alhoewel ik ook kleutergym zag op school op woensdagmiddag... Maar dat is gelijk ook weer de enige middag dat ze eens kan afspreken met iemand.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161627467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:02 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij hadden allemaal gemengde groepen, van startbouw tot groep 8. De groepen regelden zichzelf en ik stond op een vaste plek bij een spelletje. Na een spelletje of 6 merkten we allemaal dat de kinderen er wel klaar mee waren. Nu was het ook wel erg koud vandaag.
Gister was de sportdag voor groep 5 en hoger en dat was echt geweldig. Stralend weer, ik had een superleuke groep...
Hier allemaal kinderen uit groep 1 en 2, en niet bij alle spellen stond een begeleidende, je moest dus op je eigen kinderen letten en ook de kinderen helpen bij de oefeningen en opletten dat ze er nergens van af vielen....Wij hebben alleen de dingetjes in de gymzaal gedaan, trampoline springen, verspringen, klimmen, hindernisbaan. Toen ik iedereen bij elkaar en weer in de schoenen en met jas aan had en buiten wou beginnen, zat de tijd erop...dat vond ik wel jammer, er waren misschien iets van 11 verschillende stationen, en wij hebben er maar 4 gedaan in 1 uur ongeveer.
Op zich was alles goed voorbereid en alles stond klaar, maar ik vond het toch een beetje chaotisch en ik hoorde ook een ander moeder zeggen dat er te veel kindjes in een groep zitten en ze allemaal door elkaar en weg liepen. Zo een juf kent natuurlijk de kinderen en weet een beetje hoe ze reageren en wat ze kunnen en aandurven, maar je kunt niet iemand helpen en tegelijkertijd achter iemand aan zitten, omdat die wegloopt of ergens iets doet, wat niet mag.
pi_161627614
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:40 schreef Zana het volgende:

[..]

Hier allemaal kinderen uit groep 1 en 2, en niet bij alle spellen stond een begeleidende, je moest dus op je eigen kinderen letten en ook de kinderen helpen bij de oefeningen en opletten dat ze er nergens van af vielen....Wij hebben alleen de dingetjes in de gymzaal gedaan, trampoline springen, verspringen, klimmen, hindernisbaan. Toen ik iedereen bij elkaar en weer in de schoenen en met jas aan had en buiten wou beginnen, zat de tijd erop...dat vond ik wel jammer, er waren misschien iets van 11 verschillende stationen, en wij hebben er maar 4 gedaan in 1 uur ongeveer.
Op zich was alles goed voorbereid en alles stond klaar, maar ik vond het toch een beetje chaotisch en ik hoorde ook een ander moeder zeggen dat er te veel kindjes in een groep zitten en ze allemaal door elkaar en weg liepen. Zo een juf kent natuurlijk de kinderen en weet een beetje hoe ze reageren en wat ze kunnen en aandurven, maar je kunt niet iemand helpen en tegelijkertijd achter iemand aan zitten, omdat die wegloopt of ergens iets doet, wat niet mag.
Hier staan de begeleiders bij de spellen. De groepjes worden begeleid door groep 8, welke een kindje haalt uit elke klas.

Chaotisch/druk hoort er ook wel een beetje bij vind ik. Althans als er ee groepjes door de schoollopen oogt dat al snel zo.

Hier deels binnen, deels buiten en tussendoor een freestyle voetbalshow.

Daarna gezamelijk lunchen in de klas en de middag in de eigen klassen.

Ik heb geschminkt. Had ik nog nooit gedaan, maar was erg leuk.
pi_161627879
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:46 schreef As1981 het volgende:

[..]

Hier staan de begeleiders bij de spellen. De groepjes worden begeleid door groep 8, welke een kindje haalt uit elke klas.
Bij ons idd ook. Bij sommige groepjes was een groep 7 ll de begeleider

quote:
Chaotisch/druk hoort er ook wel een beetje bij vind ik. Althans als er ee groepjes door de schoollopen oogt dat al snel zo.

Dat was idd bij ons ook

Al had ik een spelletje dat totaal niet lekker liep. Ik moest estafette doen op 5m breedte..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:57:24 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161627883
M vond de koningsspelen wel leuk. Hier waren ze in groepjes van 6 kindjes, allemaal uit 1 klas. Ik begreep van de moeder die bij M's groepjes was dat de kinderen elkaar ook in de gaten hielden. Begreep dat het heel leuk en heel gemoedelijk ging. En de kinderen vonden het erg leuk. M was erg trots op de medaille ze hadden gekregen.
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:58:36 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161627911
Hier hebben ze geen koningsspelen. Dat zou te belastend zijn voor de 8ste groepers van de andere school, ivm met de cito.

:r
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:13:02 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161628224
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Incl de huwelijksakte..

[ Bericht 18% gewijzigd door Ticootje op 22-04-2016 16:27:40 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161628861
Toffe serie tico.

Jammer vanwege die cito. Hier is de cito gelijk met de avond 4 daagse en sonsorloop.

Hier kwam de psz ook. Die heb ik geschminkt tijdens de freestyle en daarna gingen zij op het springkussen. Toen hadden ze alle rust.
pi_161629149
even jullie mening gevraagd over het schoolreisje hier. want ik vind het een beetje lullig eigenlijk. ravi moet met de kleuters mee naar het bezoekerscentrum van het bos hier (waar we zelf zowat elke maand komen al jaren) en de groepen 3 t/m 8 (selene) gaan dan naar wildlands.

het is nu al een beetje gedoetje in ravi zn klas, want de groep 3'ers doen wat naar tegen de groep 2'ers die erbij zitten. dat de kindjes van groep 2 niet mee mogern doen wanneer ze van groep 3 een spelletje spelen enzo, veel ge"neeeeeeh, dat kan jij nog niet" (wat bij ravi vooral verkeerd valt, want die kan bv beter rekenen dan de groep 3'ers) en dan doen ze zoiets. ik vind het maar raar en een heel groot contrast. ze gaan niet eens naar een speelboerderij ofzo?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161629178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ze hebben het thema opgroeien, dus voor heel groep 2 was de afsluiting de bruiloft. Ik hoor al weken niks anders dat ze met J. elle gaat trouwen.
wat lief O+ prachtige foto's ook!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161629462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:54 schreef simmu het volgende:
even jullie mening gevraagd over het schoolreisje hier. want ik vind het een beetje lullig eigenlijk. ravi moet met de kleuters mee naar het bezoekerscentrum van het bos hier (waar we zelf zowat elke maand komen al jaren) en de groepen 3 t/m 8 (selene) gaan dan naar wildlands.

het is nu al een beetje gedoetje in ravi zn klas, want de groep 3'ers doen wat naar tegen de groep 2'ers die erbij zitten. dat de kindjes van groep 2 niet mee mogern doen wanneer ze van groep 3 een spelletje spelen enzo, veel ge"neeeeeeh, dat kan jij nog niet" (wat bij ravi vooral verkeerd valt, want die kan bv beter rekenen dan de groep 3'ers) en dan doen ze zoiets. ik vind het maar raar en een heel groot contrast. ze gaan niet eens naar een speelboerderij ofzo?
Wat is je vraag? Gemengde klassen zijn wat dat betreft lastig. Hier is het dan wel duidelijk gescheiden. Bv met sint doet groep 4 mee met de cadeautjes en groep 5 doen surprises.

Vind je de keus van het schoolreisje niet leuk. Jullie komen er toevallig vaak, andere niet. Misschien komt er wel een heel programma die anders is.

Vind je het gedrag van groep 3 tefen groep 2 het probleem is dat iets wat je op school moet aankaarten.

Dat zou mij meer dwars zitten dan het verschil in schoolreisjes. Volgend jaar zit hij in groep 3 en gaat hij ook wat anders doen dan de dan groep 2-ers.

Yaro baalt ook dat groep 5 thema Rome heeft en de kleuters de boerderij. Maar dat is nu eenmaal zo.
pi_161629987
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:10 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wat is je vraag? Gemengde klassen zijn wat dat betreft lastig. Hier is het dan wel duidelijk gescheiden. Bv met sint doet groep 4 mee met de cadeautjes en groep 5 doen surprises.

Vind je de keus van het schoolreisje niet leuk. Jullie komen er toevallig vaak, andere niet. Misschien komt er wel een heel programma die anders is.

Vind je het gedrag van groep 3 tefen groep 2 het probleem is dat iets wat je op school moet aankaarten.

Dat zou mij meer dwars zitten dan het verschil in schoolreisjes. Volgend jaar zit hij in groep 3 en gaat hij ook wat anders doen dan de dan groep 2-ers.

Yaro baalt ook dat groep 5 thema Rome heeft en de kleuters de boerderij. Maar dat is nu eenmaal zo.
iedereen komt daar vaak, het is hier echt om de hoek (voor drentse begrippen) ;) en nee; ze doen niks extra's. dat is er niet daar, er is niet eens een echte speeltuin, alleen wat houten klimbeesten en een zandbak.
dat gezegd hebbend; het zijn meerdere zaken die me er niet lekker aan zitten. ten eerste dus dat het een beetje scheef is zowel qua geld als qua beleving, dus een ochtendje bos voor de kleuters en een dag pretpark voor de rest. en ten tweede dat ik wel zeker weet dat het in die groep 2/3 echt wel scheve ogen gaat geven. het is ook nog eens op een andere dag. en dan dat gedoe in de groep 2/3.

je houdt het tuurlijk altijd dat de ene groep iets anders doet dan de andere, maar ik vind dit wel een heel groot verschil. ik heb een vermoeden waar het vandaan komt, dat zal ik eerst eens navragen (dat de kleuters met de peuters optrekken) maar het voelt nu zo van "jaaaaah! we gaan op schoolreis naar een gaaf nieuw pretpark *O* *O* *O* oh. de kleuters doen we iets anders mee, want da's niks voor hun, jammer dat het budget op is nu"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161630078
dat de schoolreis naar wildlands is, moet overigens geheim gehouden worden, want dat is een megaverrassing.

nja, het speelt ook mee dat hij overal zo buiten de boot valt. met scouting en gym gaat het ook al zo. hij's nu op scouting de kleurtjes aan het leren (hij kan plus en min sommen tot 100 en al wat tafels)

en natuurlijk gaan we zelf met hem naar wildlands dan, maar het voelt me gewoon heel raar. de ene groep gaat naar een kek splinternieuw uberhyp't pretpark en de andere groep gaat een ochtendje naar het bos. ik vraag me af of ik overdrijf dat ik wel raar vind
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161630466
Het is ook wel een groots contrast. Maar hoe is dat normaal dan?

Hier is het het ene jaar een duur en andere jaar goedkoop uitje. Maar dat is wel schoolbreed.
  vrijdag 22 april 2016 @ 18:11:03 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161630679
Het feit dat het een gemende klas is maakt het lullig. Dat er onderscheid is zou mij minder uitmaken. Ze komen vanzelf in groep 3 en dan mag hij ook naar ubertoffe pretparken.
  vrijdag 22 april 2016 @ 18:13:11 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_161630716
Ticootje die fotos!

En simmu soms kan juist een bosdag veel toffer zijn dan uberhip gedoe!

Oh en arwen gaat volgend jaar op kamp.. maandag tot vrijdag.
Kosten.. £345 :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 22 april 2016 @ 18:15:15 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161630751
Ik heb geen idee wat kamp kost. Hier gaat alleen groep 8 op kamp en die gaan gewoon op de fiets.
pi_161631094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:00 schreef As1981 het volgende:
Het is ook wel een groots contrast. Maar hoe is dat normaal dan?

Hier is het het ene jaar een duur en andere jaar goedkoop uitje. Maar dat is wel schoolbreed.
bijvoorbeeld vorig jaar gingen de kleuters naar een speelboerderij hier in de buurt (de drentse koe, een aanrader trouwens!) en de rest naar een speelpark (sanjesvertier), allebei tamelijk kleinschalig dus. en toen hebben ze het ook allebei prima gehad en was er geen probleem.

kijk, dat er onderscheid is snap ik. het is alleen zo'n enorm verschil. ook in de toestand er om heen. en dan dat gedoe bij ravi in de klas (kwam me vandaag pas te weten, ravi hoor ik er niet over). het jaar ervoor was er vanuit de overkoepelende organisatie een schoolreis dat ze speelstad oranje afgehuurd hadden en toen mocht wel gewoon iedereen mee
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161632947
Als ze in een gedeelde groep zitten, zou ik het raar vinden dat ze dat splitsen voor de schoolreis, maar na vandaag snap ik wel dat ze met de kleuters het iets "rustiger" aan doen. Niet elk kind luistert goed en is zelfstandig genoeg om een hele dag door een dierentuin te lopen, ook al zijn dan hulpouders bij.
pi_161633148
Toffe foto's Tico. En mooie dame!!
Met een meidenkwartet
pi_161633186
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:13 schreef Kyara het volgende:
Nu 1x gym en 2x dansles. Dat valt nog mee. Ik hoop op kwantumkorting voor zwemles straks :')
Ik hoop het voor je!
Heb er nu 1 op zwemles, 2 op peuterzwemmen en 1 op de zwemclub. De muziekles voor oudste is helemaal duur. Tikt aardig aan allemaal.
Met een meidenkwartet
pi_161633219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:46 schreef Zana het volgende:
Als ze in een gedeelde groep zitten, zou ik het raar vinden dat ze dat splitsen voor de schoolreis, maar na vandaag snap ik wel dat ze met de kleuters het iets "rustiger" aan doen. Niet elk kind luistert goed en is zelfstandig genoeg om een hele dag door een dierentuin te lopen, ook al zijn dan hulpouders bij.
oh, ik snap best dat ze de kleuters niet meenemen naar wildlands (alhoewel mijn ravi dat prima aankan, die is dan ook al 6), maar doe dan wel even iets wat uitgebreiders dan een ochtendje bos
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:09:31 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161633329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:39 schreef simmu het volgende: ik vraag me af of ik overdrijf dat ik wel raar vind
Ja, je overdrijft. En flink ook. Vind ik dan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161633827
Mijn kleuter vertelde me vanmiddag dat ze liever niet naar groep 3 ging volgend jaar. Ze had dan geen kleuterfeest meer. ik heb haar maar verteld dat ze dan dus een schoolreis heeft.... dat was wel een goed alternatief.
pi_161633902
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, je overdrijft. En flink ook. Vind ik dan.
ik had van jou toch in ieder geval iets constructiefs verwacht, al is het maar over de gang van zaken eromheen. we zullen het er maar op houden dat het buiten jouw kader valt :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161633911
Het zou mij ook niet zo boeien geloof ik, Simmu. En de kinderen zelf heb je er ook nog niet over gehoord, toch? Ravi zegt niks over dat gedoe in de klas en het schoolreisje van groep 3 is nog geheim dus daar kan ook nog niemand een punt van gemaakt hebben.

Ik denk dat je een probleem creëert ipv signaleert. :)
pi_161633994
En anders heeft ravi volgend jaar een groter schoolreisje en de dan kleuters gaan wat anders doen. Ergens moet de grens getrokken worden.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 april 2016 @ 20:49:13 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161634183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:37 schreef simmu het volgende:

[..]

ik had van jou toch in ieder geval iets constructiefs verwacht, al is het maar over de gang van zaken eromheen. we zullen het er maar op houden dat het buiten jouw kader valt :*
nou, ik ben het wel met Moonah eens eigenlijk. Er is in mijn ogen geen probleem... De kleuters gaan hierheen, groep 3 t/m 8 gaat daarheen. En wie nu kleuter is, gaat over een tijdje ook daarheen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161634243
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:38 schreef -Spring het volgende:
Het zou mij ook niet zo boeien geloof ik, Simmu. En de kinderen zelf heb je er ook nog niet over gehoord, toch? Ravi zegt niks over dat gedoe in de klas en het schoolreisje van groep 3 is nog geheim dus daar kan ook nog niemand een punt van gemaakt hebben.

Ik denk dat je een probleem creëert ipv signaleert. :)
nou ja, de kinderen weten van niks nog allemaal. en dat is nu juist wat me de grootste zorgen geeft; ravi klaagt nu al dat hij niet meer bij de kleuters wil (wat dus een paar keer per week wel moet, want groep 3 gaat bv met de fiets gymmen in de gymzaal hier).

hoor eens; ik snap dat de kleuters niet meemogen naar wildlands. dat is volkomen logisch, de kleuterklas hier is inmiddels 36 kleuters groot, het merendeel 4. het gaat me niet om dat wildlands, hell, we hebben zelf al gepland om ernaartoe te gaan, dat is het probleem niet. het gaat me erom dat ravi echt niet meer in tussen de kleuters past en dat het allemaal wel een beetje boel scheef is zo. ik kan ze ook niet voorbereiden, want het is een verrassing. nou ja; ik ga eerst eens navragen waarom ze nekel een ochtendje naar het bos gaan, ipv net zoiets als vorig jaar. zoals gezegd; ik heb daar wel wat vermoedens
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:01:02 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161634471
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:51 schreef simmu het volgende:


zoals gezegd; ik heb daar wel wat vermoedens
Je praat in halve raadsels. Wat moeten we daarmee.
Wat betreft Ravi, als hij tussen wal en schip valt, praat erover met de juf.
Maar wat betreft het uitstapje, get over it. Het is toch nooit naar ieders zin.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161634734
Ik vind het ook nogal overdreven eerlijk gezegd. De kleuters gaan naar het bos en Ravi zit in de kleuterklas, dus hij gaat naar het bos.
En daar zullen ze echt wel meer doen dan een rondje wandelen. Genoeg te verzinnen aan spelletjes in een bos. Wedden dat hij zich vermaakt?

En dat hij zijn leeftijdsgenootjes voor is qua leerprestaties, betekend niet dat hij het tijdens het uitje niet naar zijn zin zal hebben.
Grotere klassen hebben nou eenmaal vaak duurdere uitjes, omdat je met oudere kinderen wat makkelijker naar een pretpark gaat dan met kleuters. En hij wordt vanzelf ouder en krijgt dan een vergelijkbaar 'groot' schoolreisje.

Hij is nou eenmaal een kleuter. Dus hij zit in de kleuterklas en heeft dus het kleuterklasuitje.
pi_161635005
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je praat in halve raadsels. Wat moeten we daarmee.
Wat betreft Ravi, als hij tussen wal en schip valt, praat erover met de juf.
Maar wat betreft het uitstapje, get over it. Het is toch nooit naar ieders zin.
dat heb ik een paar post eerder al gezegd, dat ik vermoed dat de kleuters opgaan met de peuters. de peuterspeelzaal zit sinds vorig jaar bij de basisschool aan.

en wb niet naar ieders zin, prima. dat heb ik ook al een paar keer gezegd zelfs. maar dit is wel heel erg veel verschil en ook niet in overeenstemming met vorige jaren.
probeer je eens in te denken dan hoe jouw kind zoiets zou vinden, wanneer die prima doorheeft dat zijn klasgenootjes leukere dingen mogen dan hijzelf, heel het jaar lang en dat je dan niet vooraf mag voorbereiden en uitleggen.

dat ravi tussen wal en schip valt; ik krijg al heel het jaar die shit dat hij nu eenmaal in groep 2 zit. punt. jammerdebammer. hij is 6 en een beetje, zit op nivo groep 4 met rekenen, maar 'mag' de kleurtjes leren ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:22:57 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161635178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:17 schreef simmu het volgende:

[..]

dat heb ik een paar post eerder al gezegd, dat ik vermoed dat de kleuters opgaan met de peuters. de peuterspeelzaal zit sinds vorig jaar bij de basisschool aan.

en wb niet naar ieders zin, prima. dat heb ik ook al een paar keer gezegd zelfs. maar dit is wel heel erg veel verschil en ook niet in overeenstemming met vorige jaren.
probeer je eens in te denken dan hoe jouw kind zoiets zou vinden, wanneer die prima doorheeft dat zijn klasgenootjes leukere dingen mogen dan hijzelf, heel het jaar lang en dat je dan niet vooraf mag voorbereiden en uitleggen.

dat ravi tussen wal en schip valt; ik krijg al heel het jaar die shit dat hij nu eenmaal in groep 2 zit. punt. jammerdebammer. hij is 6 en een beetje, zit op nivo groep 4 met rekenen, maar 'mag' de kleurtjes leren ;(
Blijkbaar verwacht je maar één antwoord. Tja, dat kan ik je in elk geval niet geven.
Frustraties omtrent Ravi's groep/juf/het aanbod dat hij krijgt, kun je het beste met de leerkracht en/of de IB'er bespreken. Het zal je niet voor niets zo hoog zitten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161636372
Hier gaan de kleuters naar het schoolplein voor een zomerfeest. De middenbouw het ene jaar educatief en het andere jaar een klein pretpark/speeltuin. De bovenbouw gaat op kamp. Groeien ze mooi in ;)

Simmu, ik lees bij jou eerder ligt bij ravi en de aanpak van school van zijn niveau, dat kun je misschien wel overleggen met de leerkracht/ib-er?
pi_161636903
Och wees blij dat ze op schoolreis gaan..
Onze school gaat niet op schoolreis..

Ze doen excursies behorende bij het thema.
A is vorige week met de hele bovenbouw op de trein gestapt naar Amsterdam. Ze hebben ruim een uur in de rij gestaan om bij het Anne Frank huis naar binnen te gaan.
Was een spontaan uitje..
Dinsdag gaan ze naar het Humanity House.

T is naae Madurodam geweest als afsluiting van het thema.

De startbouw ging naar het theater.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161637110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:39 schreef simmu het volgende:
kek splinternieuw uberhyp't pretpark
Naar mijn mening to much credits voor het "uberhippe" pretpark.
Het ziet er mooi uit, maar een pretpark is het niet en een dierentuin ook niet meer...
Ik vind het allebei net niet, maar goed er zijn ook genoeg mensen die er helemaal enthousiast over zijn en onze kinderen vinden het leuk. We hadden ons abonnement verlengd, maar wat mij betreft als dat afloopt niet meer. Ik ben niet enthousiast.

Ontopic:
Groot verschil, maar hier is het voor groep 1/2 zomerfeest op school. Groep 3 gaat naar dolfinarium en vanaf groep 4 gaan ze op kamp.
Het is natuurlijk met zo'n combiklas wel wat lastiger in de zin dat je dus een deel van de klas hebt die het een gaat doen en de andere gaat iets anders doen. Maar ik zou er niet zo mee zitten zelf denk ik. Dat verschil is er nu eenmaal.

Over het aanbod op school qua lesstof zou ik met leerkracht en/of IB-er gaan praten.
Maar dat heeft m.i. niet zoveel met het schoolreisje te maken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 april 2016 @ 00:40:24 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_161642716
Simmu ik proef vooral bitterheid dat je voelt dat je zoon onderschat en ondervraagd wordt. Dat hij qua nivea boven leefrijdsgenootjes uit zit is vervelend in zijn algemeenheid. Dat begrijp ik en iedereen hier denk ik ook wel.
Maar maken ze voor hem een uitzondering krijgen ze nog meer shit.
Soms hebben ook kinderen maar te accepteren dat iets gewoon zo is. En ik zou vooral actiever communiceren en oplossingen zoeken over dat probleem dan over een activiteit...


Hier hebben we ook wat "leuks"
Hier krijgen kinderen pas na kleuter jaar 1 ( nursery) hun definitive school aangeboden.
Je moet dan begin van jaar schoolkeuzes door geven en in principe komt je kind dan op een van die scholen. Hangen allerlei criteria aan wat bepaald wie voorrang heeft.
Echter zijn er dit jaar zoveel plekken te weinig. En Oliver heeft dus geen enkele school aangewezen gekregen.. er zijn regionaal wel aantal plekken vrijgemaakt. Maar deze zijn varierend van kortste naar langste afstand 11 tot en met 35 km verder op. Zelfs op plek waar arwen zit is er geen plek.
Dus we gaan maar bezwaar maken en op beste hopen.
Anders moet hij op wachtlijst en thuis onderwijs geven.
Zijn huidige juffen vinden het verschrikkelijk. Gezien deze school en dichtste bij is maar ook omdat hij een kindje is wat typisch past bij de school.
Maar ja academische school. Bear school in regio en je hebt er dus mensen bij zitten die ten tijde van aplicatie proces tijdelijk huisswappen qua in schrijven om zo zo dicht bij mogelijk de school een adres te hebben om zo een plek tw garanderen.

Echt super systeem joh!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:46:55 #223
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161655585
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:13 schreef Ticootje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lief Ticootje. En wat een mooi meisje is dat. Die blik. Dat mondje.

Incl de huwelijksakte..
Wat lief Ticootje. En wat een mooi meisje is dat. Die blik. Dat mondje.
pi_161655684
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:46 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Wat lief Ticootje. En wat een mooi meisje is dat. Die blik. Dat mondje.
Ja leyla is echt een beauty. Dat heeft haar vriendje goed voor elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161657149
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:17 schreef simmu het volgende:

[..]

dat heb ik een paar post eerder al gezegd, dat ik vermoed dat de kleuters opgaan met de peuters. de peuterspeelzaal zit sinds vorig jaar bij de basisschool aan.

en wb niet naar ieders zin, prima. dat heb ik ook al een paar keer gezegd zelfs. maar dit is wel heel erg veel verschil en ook niet in overeenstemming met vorige jaren.
probeer je eens in te denken dan hoe jouw kind zoiets zou vinden, wanneer die prima doorheeft dat zijn klasgenootjes leukere dingen mogen dan hijzelf, heel het jaar lang en dat je dan niet vooraf mag voorbereiden en uitleggen.

dat ravi tussen wal en schip valt; ik krijg al heel het jaar die shit dat hij nu eenmaal in groep 2 zit. punt. jammerdebammer. hij is 6 en een beetje, zit op nivo groep 4 met rekenen, maar 'mag' de kleurtjes leren ;(
Ik lees een hoop frustratie over dat jouw zoon onderschat word en dat hij onder zijn niveau zit, DAT is iets wat je met de leerkracht moet bespreken, maar dat heeft verder natuurlijk niets met de schoolreis te maken, Stel ze maken voor Ravi een uitzondering, dan komt volgende week de moeder van flip klagen want flip wil ook niet naar het bos waar ze elke week al komen en hij loopt ook wel voor...

Hij zit in de kleuterklas, en de kleuterklas gaat naar het bos. Punt!
Mijn inziens heeft Ravi er meer aan als jij enthousiast bent over het bos en ideeen aandraagt wat hij daar kan doen, dan dat je er tegen aan gaat schoppen want oneerlijk!

Volgend jaar zit hij in groep 3 en mag hij mee naar pretpark/dierentuin.
S. 2014
J. 2016
pi_161667180
waar staat dat ik wil dat ze voor ravi een uitzondering moeten maken? en dat hij onder zn nivo zit, kaart ik al heel het jaar aan. daarom zit hij nu dus ook in die gedeelde groep 2/3. en voor de duidelijkheid; natuurlijk zeg ik niks hierover tegen de kinderen.

wat voor mij speelt is dat in vorige jaren de kleuters wel naar een echt uitje gingen en nu niet. dat vind ik vreemd. daarnaast zit ik ermee dat ik ravi niet voor kan bereiden, want de bestemming van de schoolreis van de groten is geheim. maar ze doen de verschillende uitjes ook nog eens op verschillende dagen. daarnaast zit ik er mee dat ik denk dat de kleuters en de peuters samen gaan, wat ik voor de grotere kleuters echt niet fijn vind. en als laatste; schoolreisjes komen bij ons uit de ouderlijke bijdrage die toch echt voor allemaal even hoog is. en dan gaat de ene groep naar het bos en de ander naar een duur pretpark.

eerlijk gezegd vind ik het ook wel vervelend om zo aangevallen te worden, waar me dan dingen in de mond gelegd worden die ik niet eens gezegd hebt, alleen maar omdat ik zoekende ben naar wat er me nu precies dwars zit aan dit verhaal.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 24 april 2016 @ 09:34:56 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161667326
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 09:19 schreef simmu het volgende:

eerlijk gezegd vind ik het ook wel vervelend om zo aangevallen te worden, waar me dan dingen in de mond gelegd worden die ik niet eens gezegd hebt, alleen maar omdat ik zoekende ben naar wat er me nu precies dwars zit aan dit verhaal.
Weet je, toevallig zat ik net bij te lezen en dacht ik erover om erop terug te komen. Omdat het zo allemaal onder elkaar wel erg veel 'feed back' is naar jou toe.
Maar de essentie blijft wel staan denk ik: onvrede (al dan niet terecht, dat kan ik niet inschatten) over het aanbod aan Ravi. Dat is imo een serieus probleem waar je echt achter aan mag blijven gaan. En soms is het wat betreft kinderen met een afwijkende onderwijsbehoefte echt even zoeken naar de juiste keuzes. Dus dat kan tijd kosten.
Qua schoolreisje denk ik dat je ook naar bv de ouderraad kunt gaan. Ook zíj hebben (als het goed is) een stem in de keuze van de gekozen bestemmingen.
Maar van één zo'n dagje zou ik zelf niet zo'n big deal maken. Het onderwijs dat hij (al dan niet...) krijgt lijkt me veel belangrijker!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161667993
van een dagje moet je idd niet zo'n probleem maken :) het is alleen zo'n stapeling van dingen en daar loopt ravi op het moment erg tegenaan.

ik probeer ook maar om helder te krijgen waarom dit gebeuren me instinctief zo dwars zit weet je. en ja; ik ga dit navragen iemand van de or. laat nou toevallig de vader van een van ravi's vriendjes (uit groep 3) daar in zitten ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 12:29:29 #229
5428 crew  miss_sly
pi_161698676
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 09:19 schreef simmu het volgende:
waar staat dat ik wil dat ze voor ravi een uitzondering moeten maken? en dat hij onder zn nivo zit, kaart ik al heel het jaar aan. daarom zit hij nu dus ook in die gedeelde groep 2/3. en voor de duidelijkheid; natuurlijk zeg ik niks hierover tegen de kinderen.

wat voor mij speelt is dat in vorige jaren de kleuters wel naar een echt uitje gingen en nu niet. dat vind ik vreemd. daarnaast zit ik ermee dat ik ravi niet voor kan bereiden, want de bestemming van de schoolreis van de groten is geheim. maar ze doen de verschillende uitjes ook nog eens op verschillende dagen. daarnaast zit ik er mee dat ik denk dat de kleuters en de peuters samen gaan, wat ik voor de grotere kleuters echt niet fijn vind. en als laatste; schoolreisjes komen bij ons uit de ouderlijke bijdrage die toch echt voor allemaal even hoog is. en dan gaat de ene groep naar het bos en de ander naar een duur pretpark.

eerlijk gezegd vind ik het ook wel vervelend om zo aangevallen te worden, waar me dan dingen in de mond gelegd worden die ik niet eens gezegd hebt, alleen maar omdat ik zoekende ben naar wat er me nu precies dwars zit aan dit verhaal.
Ik snap dat je wil voorbereiden, en dat kun je deels proberen door in algemenere zin alvast ergens op te wijzen, zoals dat het niet vanzelfsprekend is dat het alle jaren hetzelfde is, en dat het kan dat het dit jaar dus anders is. Dat ze misschien de school wel splitsen voor het schoolreisje. Dat oudere kindjes ergens anders heen gaan, misschien.
Dat het nu anders is dan vorig jaar kan natuurlijk. Daarvoor moet je inderdaad eens informeren bij de OV of bij de school. Misschien is er een nieuw kijk op het schoolreisje, misschien is er om budgettaire redenen een andere keus gemaakt, misschien is er nieuw beleid. Laten we wel wezen: voor de gemiddelde kleuter van groep 1 en 2 is een dag naar Wildlands echt wat veel van het goede.
Een beetje invullen doe je wel, waardoor je je al zorgen maakt voor je zeker weet of dat nodig is: of de peuters en de kleuters samen gaan, en hoe ze dat dan eventueel doen.

Kortom, communiceer met de OV en eventueel met school. Bij onze school heeft de OV weinig in te brengen als het om het schoolreisje gaat. We hebben wel voorgesteld om de kleuters in het vervolg op een ander schoolreisje te doen dan de rest. De schoolreisjes die voor grotere kindjes leuk zijn, zijn voor jongere kindjes vaak echt too much. Dat lijkt school wel over te nemen. Verder zijn we telkens te laat met onze stem laten horen, want het schoolreisje wordt al voor of meteen aan het begin van het schooljaar vastgelegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161699619
ik heb net met een ouder van de mr gesproken; het is inderdaad alleen een ochtendje naar het bos en dat ze zelf emmertjes en schepjes meenemen. that's it. dat is inderdaad prima leuk voor de kleintjes, maar de groep grotere kindjes maak je daar niet zo blij mee ben ik bang.

ik heb ook de problemen in de 2/3 groep besproken met hem, nja. feitelijk is die ouder nog wat sterker van mening dan ik, die vindt dat de groep 2-ers in die klas gewoon met de rest van de klas mee zouden moeten doen.

dat gebeurt dus nu al. ravi doet al mee met al het rekenen uit groep 3 en dat kan hij allemaal al (juf laat hem sommen voordoen). dus ik voorzie daar voor volgend jaar ook problemen. enfin; op advies van de ouder uit de mr heb ik dus vanmiddag al een afspraak met ravi's juf ;)

ravi zou gedijen op zo'n school waar kindjes dingen mogen leren in hun eigen tempo. maar die is hier niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161699871
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:16 schreef simmu het volgende:

ravi zou gedijen op zo'n school waar kindjes dingen mogen leren in hun eigen tempo. maar die is hier niet
dat wordt verhuizen naar Rijswijk dan en Ravi inschrijven op de school van mijn meiden ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161700044
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat wordt verhuizen naar Rijswijk dan en Ravi inschrijven op de school van mijn meiden ;)
als ik die staatsloterij win, is het eerste wat we doen; terug naar het westen! :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 april 2016 @ 13:44:32 #233
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161700163
Ik weet niet hoor maar kinderen in groep drie zijn toch niet te groot om zich een dag in het bos te kunnen vermaken? Ik bedoel je hoeft een dag niet in de klas, je hebt het bos, je hebt elkaar en als het meezit zon en anders drap om eindeloos vies om te worden. En je krijgt vast ook wel wat lekkers.
Ik ben waarschijnlijk ouderwets ofzo maar ik dacht dat de leeftijd dat zoiets saai werd toch wel wat hoger lag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 25-04-2016 13:57:56 ]
pi_161700382
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:44 schreef Luchtbel het volgende:
Ik weet niet hoor maar kinderen in groep drie zijn toch niet te groot om zich een dag in het bos te kunnen vermaken? Ik bedoel je hoeft een dag niet in de klas, je hebt het bos, je hebt elkaar en als het meezit zon en anders stap om eindeloos vies om te worden. En je krijgt vast ook wel wat lekkers.
Ik ben waarschijnlijk ouderwets ofzo maar ik dacht dat de leeftijd dat zoiets saai werd toch wel wat hoger lag.
mijn idee.

T zit in groep 3 en die zou het heerlijk vinden om lekker te ravotten in het bos.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161700874
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:44 schreef Luchtbel het volgende:
Ik weet niet hoor maar kinderen in groep drie zijn toch niet te groot om zich een dag in het bos te kunnen vermaken? Ik bedoel je hoeft een dag niet in de klas, je hebt het bos, je hebt elkaar en als het meezit zon en anders drap om eindeloos vies om te worden. En je krijgt vast ook wel wat lekkers.
Ik ben waarschijnlijk ouderwets ofzo maar ik dacht dat de leeftijd dat zoiets saai werd toch wel wat hoger lag.
het is niet een hele dag he :) enkel een ochtendje. plus een ochtend die hij dan in klas 1/2 moet doorbrengen (wat hij vreselijk vindt) omdat dan groep 3 op schoolreis is. en natuurlijk vindt hij spelen in het bos prima leuk (zelfs al heeft niemand dan tijd voor hem omdat ze met de kleintjes bezig zijn) hij amuseert zichzelf wel. daar zit het probleem niet.

het probleem zit hem erin (denk ik, ik kan er nog steeds niet echt mn vinger op leggen)) dat ravi zelf oud en bijdehand genoeg is om ten eerste de link te leggen met de vorige jaren, ten tweede met het idee dat de rest wel op 'echt' schoolreisje gaat en ten derde dus de problemen in de klas met het hele "jij bent groep 2, dus jij mag niet meedoen" wat ook tijdens het buitenspelen speelt (en gym. en scouting). ik zie ravi er nog wel toe in staat om een heel probleem te maken dan van "hunnie mochten heel de dag en ik niet" :D

linksom of rechtsom; ik voorzie er problemen van komen iig. bovendien bevalt die hele tweedeling in de klas me niks eigenlijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161701161
Die tweedeling in de klas zou me ook niet bevallen.. Als ze zo duidelijk willen houden dat hij groep 2 is en de rest groep 3 dan zouden ze geen combinatie 2/3 moeten maken. Qua schoolreisje is t nu ongelukkig, maar het lijkt me vooral niet leuk als er zo'n sfeer van uitsluiting hangt.

Snap trouwens niet hoe dat bij scouting kan spelen? Maar neem aan dat dat komt doordat het dezelfde kinderen zijn ofzo?
  maandag 25 april 2016 @ 14:25:57 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161701166
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:16 schreef simmu het volgende:
ik heb net met een ouder van de mr gesproken; het is inderdaad alleen een ochtendje naar het bos en dat ze zelf emmertjes en schepjes meenemen. that's it. dat is inderdaad prima leuk voor de kleintjes, maar de groep grotere kindjes maak je daar niet zo blij mee ben ik bang
Oh Sorry Simmu. Ik reageerde op dit stukje wat suggereert dat het niet leuk zou zijn voor die leeftijd. De hele situatie omtrent jouw zoontje daargelaten. Dat is me een beetje te ingewikkeld allemaal
. Excuus. Ik had moeten quoten.
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 14:31:52 #238
5428 crew  miss_sly
pi_161701339
Maar als Ravi er een probleem van maakt, is het toch aan jou als ouder om dat op te pakken? Toch niet aan school om te voorkomen dát hij ergens een probleem van maakt?
En ja, het leven is niet altijd precies zoals jij het het liefste zou zien, dus dat is dan een les.

Wat betreft de tweedeling in de klas en de manier waarop er met elkaar omgegaan wordt, zou ik toch eens met de leerkracht spreken. Dat is geen fijne, veilige sfeer in de klas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161701369
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Die tweedeling in de klas zou me ook niet bevallen.. Als ze zo duidelijk willen houden dat hij groep 2 is en de rest groep 3 dan zouden ze geen combinatie 2/3 moeten maken. Qua schoolreisje is t nu ongelukkig, maar het lijkt me vooral niet leuk als er zo'n sfeer van uitsluiting hangt.

Snap trouwens niet hoe dat bij scouting kan spelen? Maar neem aan dat dat komt doordat het dezelfde kinderen zijn ofzo?
er was via sportpret dat je 3x mee mag doen met een sport naar keus; de mijne kozen scouting. de indeling was dus groep 1/2 en groep 3/4. dat ravi 6 is en de kindjes uit groep 3 ook, daar hadden ze geen boodschap aan. groep 2. punt. hetzelfde speelt bij gym trouwens (ze zitten allebei op buitenschoolse gym),

afgelopen vrijdag liep ik er zelf nog tegenaan; we kwamen onderweg naar gym wat groep 3'ers tegen. jongetjes waar ravi vorig jaar nog wel mee speelde, maar niet meer sinds ze in groep 3 zitten. een van die jongetjes vroeg me dus hoezo ravi niet in groep 3 zit, want hij is toch ook 6. dus ik heb uitgelegd dat dat komt omdat ravi in februari jarig is en dat er nu eenmaal regels voor zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161701486
Ah zo, nooit van gehoord dat scouting ook op die manier kon.. Normale indeling bij scouting is dacht ik 5 en 6 jarige kinderen en daarna de kinderen van 7 t/m 10 jaar. Die van 4 kunnen dus bij de meeste groepen nog helemaal niet naar scouting..

maar dat ze niet meer samen spelen is wel raar toch. Vooral omdat ze dus wél in dezelfde klas zitten (2/3). Je zou dat verwachten als Ravi in een 1/2 groep en de rest in een groep 3 (of 3/4) zou zitten.. Wordt blijkbaar een soort 'status' opgehangen aan het groep 3-er zijn ofzo. Dat zou ik wel heel vervelend vinden ja..
pi_161701517
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:31 schreef miss_sly het volgende:
Maar als Ravi er een probleem van maakt, is het toch aan jou als ouder om dat op te pakken? Toch niet aan school om te voorkomen dát hij ergens een probleem van maakt?
En ja, het leven is niet altijd precies zoals jij het het liefste zou zien, dus dat is dan een les.

Wat betreft de tweedeling in de klas en de manier waarop er met elkaar omgegaan wordt, zou ik toch eens met de leerkracht spreken. Dat is geen fijne, veilige sfeer in de klas.
och. er is zat wat hij hier thuis bv ook niet mag, wat selene wel mag. hij snapt dat zij wat meer mag omdat ze wat ouder is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 14:39:24 #242
5428 crew  miss_sly
pi_161701542
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:33 schreef simmu het volgende:

[..]

er was via sportpret dat je 3x mee mag doen met een sport naar keus; de mijne kozen scouting. de indeling was dus groep 1/2 en groep 3/4. dat ravi 6 is en de kindjes uit groep 3 ook, daar hadden ze geen boodschap aan. groep 2. punt. hetzelfde speelt bij gym trouwens (ze zitten allebei op buitenschoolse gym),

afgelopen vrijdag liep ik er zelf nog tegenaan; we kwamen onderweg naar gym wat groep 3'ers tegen. jongetjes waar ravi vorig jaar nog wel mee speelde, maar niet meer sinds ze in groep 3 zitten. een van die jongetjes vroeg me dus hoezo ravi niet in groep 3 zit, want hij is toch ook 6. dus ik heb uitgelegd dat dat komt omdat ravi in februari jarig is en dat er nu eenmaal regels voor zijn.
Maar dit is toch iets wat vaak speelt? S heeft ook een schooljaar veel met een meisje gespeeld dat een jaar ouder was en dus naar groep 3 ging. Tja, en dan is het over, vaak, op deze leeftijd. Dat voelt misschien niet fijn, maar zo is het nu eenmaal.
Dat Ravi voorloopt op de andere kindjes heeft dan weer niets met zijn leeftijd te maken.

Het is gewoon een veelvoorkomend probleem en dat zal nu de laatste maanden misschien wat meer voelbaar zijn. Volgend jaar is Ravi groep 3 en is er wellicht een ander kindje dat hetzelfde ervaart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 14:40:09 #243
5428 crew  miss_sly
pi_161701557
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:38 schreef simmu het volgende:

[..]

och. er is zat wat hij hier thuis bv ook niet mag, wat selene wel mag. hij snapt dat zij wat meer mag omdat ze wat ouder is.
Dan zie ik het probleem echt niet, sorry :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161702858
Maar dat op scouting waren dus 3 probeersessies? Als het daarin niet lekker liep en hij vindt scouting wel leuk, zou ik kijken of je het met de scoutingleiding kan bespreken. School heeft niets met scouting te maken.
Hij kan bij de bevers tot zijn 7e en vanaf 7 bij de welpen. Gaat nog steeds op leeftijd.
En als deze scoutinggroep dat niet zo aanpakt zijn er zat andere groepen. Daar leert hij ook weer kinderen kennen. Misschien zelfs kinderen die geen vooroordeel over hem hebben (groep 2/3 issue)
pi_161703233
ik was even bij juf ;)

die gaat navragen waarom die schoolreisjes niet gewoon op dezelfde dag zijn. indien de groep 2'ers onvrede uiten, zal zij uitleggen waarom ze met de kleintjes mee moesten. ze was zich niet bewust van de tweedeling in de klas en gaat daar sowieso mee aan de slag. we hoeven ons geen zorgen te maken over dat ravi volgend jaar dezelfde stof aangeboden krijgt, komend schooljaar gaan ze daar mee aan de slag. ze komt er vlot op terug, want ze snapte wel dat dit zo niet zo leuk is. ze zou ook bespreken met de kleuterjuf hoe het moet met ravi in de kleuterklas, want ook zij had in de gaten dat hij het daar echt niet leuk vindt. dat laatste ligt trouwens echt niet aan ravi, die kleuterklas is gewoon een verschrikking (inmiddels 36 kindjes, 1 juf)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 april 2016 @ 15:48:44 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161703291
36 kleuters... man!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161703457
en ik realiseer me nu juist het pijnpuntje. ravi voelt zich zo nergens thuis. in groep 2/3 is er die nare tweedeling en in groep 1/2 is ook een kutsfeer met hele dominante probleemkinderen (ik druk me nu even voorzichtig uit ;) ) hij valt overal buiten de boot.

dat met het schoolreisje is gewoon toevallig iets wat eruit springt en waardoor het me opeens opvalt. nou ja. juf vond niet dat ik me aanstel of overdreven doe en gaat er iets mee doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161703469
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:48 schreef Ticootje het volgende:
36 kleuters... man!
waarvan de meeste 4 en net aan 5 en een aantal van een zeg maag andere achtergrond dan wij.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 april 2016 @ 15:55:38 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161703510
Er is geen andere school??

Ik zou hier gewoon behoorlijk moeite mee hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161703581
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:55 schreef Ticootje het volgende:
Er is geen andere school??

Ik zou hier gewoon behoorlijk moeite mee hebben.
nope. alleen de school met den bijbel. en daar hebben we dus ook moeite mee.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161703623
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:32 schreef danic het volgende:
Maar dat op scouting waren dus 3 probeersessies? Als het daarin niet lekker liep en hij vindt scouting wel leuk, zou ik kijken of je het met de scoutingleiding kan bespreken. School heeft niets met scouting te maken.
Hij kan bij de bevers tot zijn 7e en vanaf 7 bij de welpen. Gaat nog steeds op leeftijd.
En als deze scoutinggroep dat niet zo aanpakt zijn er zat andere groepen. Daar leert hij ook weer kinderen kennen. Misschien zelfs kinderen die geen vooroordeel over hem hebben (groep 2/3 issue)
andere groep is niet echt haalbaar. vergeet niet dat we in een plattelandsuithoek wonen. er is hier gewoon niet zoveel en wat er is, wordt langzaamaan afgebroken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 april 2016 @ 16:00:30 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161703635
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:57 schreef simmu het volgende:

[..]

nope. alleen de school met den bijbel. en daar hebben we dus ook moeite mee.
Ligt eraan hoeveel ze ermee doen... is het verplicht bidden voor en na de maaltijd en 3 uur per dag godsdienst, of is het gewoon een school met een christelijke of katholieke achtergrond en doen ze er niet veel meer aan dan een kerstviering en pasen...

Als die school qua klassenindeling rustiger is en het kind in kwestie beter onderwijs krijgt, dan zou ik me niet blindstaren op de bijbel. Ja de mijne komen ook thuis met het verhaal dat jezus is opgestaan.. Ik zie het probleem niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161703670
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:55 schreef Ticootje het volgende:
Er is geen andere school??

Ik zou hier gewoon behoorlijk moeite mee hebben.
on the bright side; het hoofd van de school, die niet zit met deze issues en vindt dat ouders maar lastige lui zijn die hun kop moeten houden, die vertrekt per augustus *O* de nieuwe kan nooit zo erg zijn als deze!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161703713
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel ze ermee doen... is het verplicht bidden voor en na de maaltijd en 3 uur per dag godsdienst, of is het gewoon een school met een christelijke of katholieke achtergrond en doen ze er niet veel meer aan dan een kerstviering en pasen...

Als die school qua klassenindeling rustiger is en het kind in kwestie beter onderwijs krijgt, dan zou ik me niet blindstaren op de bijbel. Ja de mijne komen ook thuis met het verhaal dat jezus is opgestaan.. Ik zie het probleem niet.
christelijk, verplicht bidden, verplicht aanwezig bij diensten en elke dag een uur bijbelonderwijs. en ontzettende leegloop. op het moment hebben ze daar een combiklas van 1-2-3-4 minimaal (er staat me bij dat groep 5 er ook bij zit)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 april 2016 @ 16:03:14 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161703717
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:01 schreef simmu het volgende:

[..]

on the bright side; het hoofd van de school, die niet zit met deze issues en vindt dat ouders maar lastige lui zijn die hun kop moeten houden, die vertrekt per augustus *O* de nieuwe kan nooit zo erg zijn als deze!
Of er nu een nieuwe directeur komt of niet, het is blijkbaar een openbare school en die mogen geen kinderen weigeren. Die klassen zijn nu eenmaal bomvol en als er geen middelen zijn voor extra leerkrachten blijft je zoon dus in een klas met 36 kinderen zitten.. Ik vraag me echt af welke kwaliteit je dan behaald.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 april 2016 @ 16:18:00 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161704113
Ze gaan natuurlijk niet alle 36 door naar gr3.
Hoe groot is S.el.enes klas dan?
pi_161704214
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 16:18 schreef amaranta het volgende:
Ze gaan natuurlijk niet alle 36 door naar gr3.
Hoe groot is S.el.enes klas dan?
die zijn met 18 kinderen dacht ik. iig niet zo'n hele grote. ik wacht gewoon nog de nieuwe indeling af, die komt altijd pas in de laatste week van het schooljaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161704419
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 16:18 schreef amaranta het volgende:
Ze gaan natuurlijk niet alle 36 door naar gr3.
Hoe groot is S.el.enes klas dan?
in vorige jaren waren de kleuters trouwens verdeeld over 2 groepen 1/2. maar we hebben hier erge issues met budget en onvoldoende docenten. wat ik van ravi's juf meekrijg, is dat ook meteen de reden voor de keuze voor het meest simpele uitje wat er te bedenken valt. het is geen doen om met die groep kleuters naar een 'echt' uitje te gaan. maar goed; dat zei ze dus niet rechtstreeks. ik quote: "met 2 klassen en 2 juffen gaat dat wel, maar niet als juf x alles alleen moet doen met die hele grote groep hele jonge kleuters"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 april 2016 @ 17:05:53 #259
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161705348
En zijn er dan geen moeders die meegaan ofzo?
pi_161705892
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:05 schreef PureEvil het volgende:
En zijn er dan geen moeders die meegaan ofzo?
tuurlijk wel. maar idd denk ik dat dit jaar ik of mijn man meegaan op schoolreisje ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161720931
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:48 schreef Ticootje het volgende:
36 kleuters... man!
Ik heb ook respect voor de juffen van Daan. Inmiddels 35 kinderen in de klas(net zoals de andere 2 kleuterklassen) en de directeur heeft nieuwe ouders gevraagd hun kinderen pas na de zomer te laten beginnen. Maar de juffen hebben de groep zo goed "onder controle". Er zijn iets meer incidentjes omdat ze gewoonweg dicht op elkaar werken in de klas, maar eigenlijk loopt het prima. Hoor er ook niemand over klagen, dat hun kind te weinig aandacht krijgt..

Ik zou gek worden met zo'n kudde kleuters, waarvan een paar nieuwe mini's die proberen te wennen. En een paar grote kleuters die wel klaar zijn in groep 2 en beginnen te klieren. :P
pi_161720988
55 hier in 1 groep.
(Wel twee leerkrachten op de groep, en grote lokalen)
Groep 0, 1 en 2.

En lange dagen: van 8.30 tot 14.30, continu rooster.
Maar wel veel vakantie. *)
Make my day!
  dinsdag 26 april 2016 @ 09:15:18 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161721015
Ik vind dit ook echt kenmerkend voor nederlands onderwijs. Waar we jaren en jaren tot 1 van de beter scorende landen behoorden zie je nu het resultaat van de continue bezuigingen in het onderwijs. Basisscholen komen structureel mankracht en middelen tekort, we hebben te maken met overvolle klassen, asielkinderen die in grote getallen plaatsnemen in reguliere klassen...

Ondertussen leunen de basisscholen meer en meer op ouderbijdragen, zowel financieel als gewoon mankracht. We hebben hulpmoeders die hele dagen in de klas aanwezig zijn, vaders en moeders die bij elke activiteit opgetrommeld moeten worden om te begeleiden, moeders die moeten helpen met het schoonmaken van lokalen. Natuurlijk is het goed om betrokken te zijn bij je kinderen en de school maar op deze manier is het gewoon een soort structurele oplossing voor het te kort aan mensen en middelen en ben je dus gewoon een gratis arbeidskracht omdat de overheid blijft bezuinigen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161721091
Poeh, als ik dit soort dingen lees, ben ik maar weer extra blij met onze basisschool. Normale klassen, geen absurde ouderbijdrage, veel leuke (ook vaak kleine, maar daardoor niet minder leuke) activiteiten...

Twee kids die heel graag naar school gaan en overal enthousiast van worden.

Mazzel, dat realiseer ik me, maar wel heel heel fijn, als ik dit zo lees.

En ik hoop dat mijn derde er straks net zo veel plezier aan gaat beleven...
  dinsdag 26 april 2016 @ 09:28:11 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161721107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poeh, als ik dit soort dingen lees, ben ik maar weer extra blij met onze basisschool. Normale klassen, geen absurde ouderbijdrage, veel leuke (ook vaak kleine, maar daardoor niet minder leuke) activiteiten...

Twee kids die heel graag naar school gaan en overal enthousiast van worden.

Mazzel, dat realiseer ik me, maar wel heel heel fijn, als ik dit zo lees.
Dat zelfde heb ik ook..

Hier gaan ze bijna elke week wel bij een boer kijken of een of ander uitstapje naar de molen ofzo. Er staan lammetjes op het schoolplein, er worden eieren uitgebroed in de klas en de kuikens blijven ook even in de klas.. Dat soort dingen..

Ik ben heel heel blij met ons kleine dorp en ons kleine schooltje... Als ik deze verhalen lees dan ben je toch gek om ooit uit een dorp te verhuizen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161721137
Nou, elke week is het hier echt niet, en zelfs in de stad, maar wel projectweekopening en -afsluiting op het plein met toneelstukjes, zang en dans, wandelen naar een vennetje om kikkers te vangen, bestuderen en weer vrij te laten, vogels spotten, speurtocht in de de schouwburg, koningsspelen,...
  dinsdag 26 april 2016 @ 09:32:20 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161721145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, elke week is het hier echt niet, en zelfs in de stad, maar wel projectweekopening en -afsluiting op het plein met toneelstukjes, zang en dans, wandelen naar een vennetje om kijkers te vangen, bestuderen en weer vrij te laten, vogels spotten, speurtocht in de de schouwburg, koningsspelen,...
koningsspelen hadden wij dan niet.. :D

Maar we hadden die dag wel de bruiloft..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161721249
Koningsspelen hadden we ook vrijdag, daar hielpen studenten van de calo (gymleraaropleiding) mee, geen ouderhulp nodig. En de projectweken in maart was ook leuk (school van vroeger en de toekomst). Met zo'n 65 kleuter deden ze een voorstelling voor hun ouders. Echt geweldig om te zien hoe ze allemaal (bijna) netjes bleven zitten en op hun beurt wachten.
En in juni hebben ze zomerspelen, dat is ipv een schoolreisjes, dat doen ze daar niet met de kleuters.

Mijn neefje zit op een dorpsschool waar de sfeer niet zo best is, en hij is daar nu het slachtoffer van. Er is daar ook geen mankracht om het op te lossen, ze hebben 3 klassen en allemaal hele jonge onervaren juffen. Dus nu mag de directeur van die school iets gaan bedenken. Dorpsschool ik ook niet altijd ideaal, er zijn daar geen uitwijkmogelijkheden, en na de zomer zit hij bij dezelfde kinderen in de klas, terwijl ze een groep hoger zitten.
pi_161727039
Dorp of stad, is ook maar net wat bij je past en wat je prettig vind, denk ik. Wij zijn echte stadsmensen, en zo zullen wij ons kind logischerwijs ook opvoeden.
De school die wij op het oog hebben voor I is middenin de grote stad, maar ik heb het gevoel dat juist omdat zij voor behoorlijk wat uitdagingen staan in die multiculturele wijk waarin wij wonen ze heel goed nadenken over wat ze doen en waarom. Het is allemaal goed georganiseerd en ze communiceren ook heel duidelijk. Zulke scholen krijgen trouwens ook meer subsidie, omdat ze relatief meer kinderen hebben met (taal)achterstand. Er is daar op school dus ook behoorlijk veel begeleiding. Dat terwijl in sommige dorpen waar het aantal kinderen terugloopt juist alleen maar bezuiniging op bezuiniging is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161727146
Ach, dorp of stad.. Ieder zijn keus.
De stad heeft weer als voordeel dat je uit heel veel scholen en onderwijstypen kunt kiezen.

Persoonlijk heb ik graag een school die bij onze visie aansluit. :)
Make my day!
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:23:18 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161739516
Hier aan de rand van een (provincie)stad. Redelijk kleinschalige school, gemoedelijk sfeertje...... weinig "stads" aan.
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:40:52 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161740311
Och ik kom zelf van een openbare school in een dorp. O zat op de montessori in de grote stad en nu schurken we tegen die stad aan met een IPC school van nu 90 leerlingen in een snel groeiende nieuwbouwwijk.
De basis blijft hetzelfde en is niet zo anders in een grote stad of dorp vind ik. Veel meer hangt samen met de visie wat mij betreft.

Ik was vorige week in de grootste basisschool van Nederland met 1300 leerlingen.
Dat is nou oprecht anders en wat ik niet zou willen voor mijn kind :N
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161740483
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 22:23 schreef Kyara het volgende:
Hier aan de rand van een (provincie)stad. Redelijk kleinschalige school, gemoedelijk sfeertje...... weinig "stads" aan.
Ja.
Ook voor zo'n kleinschalige school kun je kiezen in een stedelijke omgeving.
Zolang het maar bij je eigen visie aansluit. :D
Make my day!
pi_161740930
School van mijn kleuter heeft ruim 1000 leerlingen. Wel verdeeld over meerdere locaties. De locatie waar mijn kleuter op zit barst uit zn voegen. Er zijn nu klassen in de speellokalen. En vanaf volgend jaar gaan de groep 7 leerlingen naar een andere locatie. Er is in de wijk een nieuwe school gebouwd, die vallen onder dezelfde stichting als waar onze school onder valt. Daar gaat groep 7 heen.
  Moderator woensdag 27 april 2016 @ 08:55:04 #275
5428 crew  miss_sly
pi_161745319
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:13 schreef agter het volgende:
Ach, dorp of stad.. Ieder zijn keus.
De stad heeft weer als voordeel dat je uit heel veel scholen en onderwijstypen kunt kiezen.

Persoonlijk heb ik graag een school die bij onze visie aansluit. :)
De stad kan dan ook weer als nadeel hebben dat er weinig te kiezen valt ivm toelatingsbeleid, zoals lotingen je strenge postcode-grenzen.
Aansluiten bij je visie is dan een leuk streven, maar niet haalbaar, of bij toeval.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162002224
Danic gefeliciteerd met Eva 👑🎂🎁🎊🎉
pi_162002794
Danic gefeliciteerd!! *O*

Mijn kleuter stond vanmorgen aan mijn bed met haar moederdagcadeautje, een zelfgemaakte ketting met een hartje eraan. En bij het cadeautje hoorde een versje dat ze had ingestudeerd, ik hield het niet droog. O+ :'( O+
pi_162003155
Ik kreeg ook een zelf gemaakt cadeau. Tussen het uitpakken van haar eigen cadeaus door.

5 jaar geleden was het schijnbaar ook erg warm, vandaag gelukkig ook mooi weer.
pi_162003639
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Danic gefeliciteerd!! *O*

Mijn kleuter stond vanmorgen aan mijn bed met haar moederdagcadeautje, een zelfgemaakte ketting met een hartje eraan. En bij het cadeautje hoorde een versje dat ze had ingestudeerd, ik hield het niet droog. O+ :'( O+
Oooh geweldig is dat!!! Daar kan geen kado tegenop.

Hier ook goed verwend met eigengemaakte kadootjes. Heerlijk. Wel jammer dat mijn oudste (gr 5) op school niks meer maakt voor moederdag maar ze heeft wat gemaakt met oma. Zo lief!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Licht Ontvlambaar zondag 8 mei 2016 @ 10:46:28 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162003933
Hier ontbijt op bed, door puber gemaakt. En een houtskool portret O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 mei 2016 @ 10:52:47 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162004015
Mijn mooiste moederdag cadeau is dat ik mijn dochter dit weekend thuis heb .. Alle kuikens op het nest O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_162005494
Ow, dat zijn de fijne dingen DJMO, daar kan geen cadeau tegenop!
pi_162024809
Dank voor de felicitaties!
5 jaar geleden was het ook zulk mooi weer. Totdat Eva geboren was, toen was het mooie weer direct weg. Beetje zoals nu, einde van de week zijn we weer terug bij een graad of 13 zoals het er nu uit ziet.

Maar mijn dame heeft genoten van alles dat de dag bracht. En ik ben zo trots! Alle keren dat ze tot nu toe jarig was, was ze zo gespannen. Wilde geen cadeautjes openmaken, alle aandacht was haar echt teveel. Heel sneu.
Maar dit jaar? Ze wist wat voor taart ze wilde, was boos dat ik een broek met shirtje aanhad want ik moest voor haar een jurk aan, baalde van het ontbreken van ballonnen (foutje :@ ) en had plezier in het openmaken van cadeautjes!
Soms legde ze ze even apart maar pakte ze er later bij.
Zei netjes 'dankjewel' tegen iedereen. Dat durfde ze echt allemaal niet de voorgaande jaren O+ .

Ze is in februari zo ellendig lang ziek geweest maar ik weet wel zeker dat ze in die periode ook een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ze is letterlijk en figuurlijk zo ontzettend gegroeid!
Man! Ik knal uit elkaar van trots!!
pi_162025528
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 22:21 schreef danic het volgende:
Dank voor de felicitaties!
5 jaar geleden was het ook zulk mooi weer. Totdat Eva geboren was, toen was het mooie weer direct weg. Beetje zoals nu, einde van de week zijn we weer terug bij een graad of 13 zoals het er nu uit ziet.

Maar mijn dame heeft genoten van alles dat de dag bracht. En ik ben zo trots! Alle keren dat ze tot nu toe jarig was, was ze zo gespannen. Wilde geen cadeautjes openmaken, alle aandacht was haar echt teveel. Heel sneu.
Maar dit jaar? Ze wist wat voor taart ze wilde, was boos dat ik een broek met shirtje aanhad want ik moest voor haar een jurk aan, baalde van het ontbreken van ballonnen (foutje :@ ) en had plezier in het openmaken van cadeautjes!
Soms legde ze ze even apart maar pakte ze er later bij.
Zei netjes 'dankjewel' tegen iedereen. Dat durfde ze echt allemaal niet de voorgaande jaren O+ .

Ze is in februari zo ellendig lang ziek geweest maar ik weet wel zeker dat ze in die periode ook een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ze is letterlijk en figuurlijk zo ontzettend gegroeid!
Man! Ik knal uit elkaar van trots!!
Hier moet ik even voor ontlurken *O* *O* *O* wat super goed van haar.

En natuurlijk gefeliciteerd. :*
S. 2014
J. 2016
pi_162030767
Wat knap van Eva. Gaat ze vandaag trakteren op school?

Ean riep gisteren bij elk cadeau ow wauw dat wilde ik zo graag. Toch handig zo'n kratje bij de speelgoedwinkel.

5 jaar geleden was het idd warm maar daarna sta ik enkel met lange mouwen op de foto. En vrijdag heeft ze d'r kinderfeestje ik hoop dat het 's middags droog is.
pi_162048690
Danic wat knap van Eva! *O* Ik kan me goed voorstellen dat je extra trots bent, juist omdat het vorig jaar nog zo anders was. O+

L kreeg vandaag Jikke de logeerknuffel mee naar huis. Hij met woensdag weer mee naar school inclusief verslag met foto's etc. en ik moet vandaag en morgen overwerken. Eens kijken hoe ik morgenavond na 23 uur nog even ga fiksen dat L toch met een mooi avontuur van Jikke naar school kan. :')
pi_162049961
Oh fijn altijd dat soort dingen NIKKI. Soms vraag ik me af of ze rekening houden met het feit of iets haalbaar is of niet....

Eva trakteert morgen. Voor de vakantie overlegt. Er was vandaag ook een jongetje jarig die zou trakteren, en ieder zijn eigen moment leek ons wel zo fijn voor ze.
Ik zat mijn hoofd een tijdje terug al te breken over een traktatie toen bleek dat ze zelf al iets had gezien: ze wilde rupsjes van druiven ^O^ net een uurtje werk voor 32 rupsen (2 reserve, 30 kinderen). Helemaal prima.

Zaterdag heeft ze haar feestje. Ook dat wilde ze graag. Toen ik vroeg of ze een vriendinnetje wilde uitnodigen was ze helemaal verbaasd 'mag dat dan?' :o
Ja tuurlijk! En zo doorgegaan tot 3 vriendinnetjes. Dan blijft het ook voor haar wel overzichtelijk.

Af en toe moet de spanning er even uit hoor. Net voor het naar bed gaan nog ff een hele boze bui, maar dat is zo weer over. En heel begrijpelijk dus wel kunnen er makkelijk in meeveren.

Wat ook een klein succesje is, is dat ze vandaag na 2 weken vakantie, huppelend naar school is gegaan. Daar waar het voor de vakantie nog iedere ochtend drama was met dikke tranen, ging er vandaag een superblij kind naar school.
Had ik die ontwikkelingssprong al genoemd?
En hoe trots ik op haar ben als ik zie hoe het nu met haar gaat? Man! Ik knal uit elkaar!! O+ O+
pi_162051065
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:52 schreef danic het volgende:
Wat ook een klein succesje is, is dat ze vandaag na 2 weken vakantie, huppelend naar school is gegaan. Daar waar het voor de vakantie nog iedere ochtend drama was met dikke tranen, ging er vandaag een superblij kind naar school.
Had ik die ontwikkelingssprong al genoemd?
En hoe trots ik op haar ben als ik zie hoe het nu met haar gaat? Man! Ik knal uit elkaar!! O+ O+
O+ O+
pi_162086151
Hier staat ook het eerste kinderfeest op de planning, maar krijg het toch wel benauwd, hoe ik ze moet vermaken. Nog nooit zo veel kinderen in een keer over de vloer gehad. Wat ik heb begrepen uit de spaarzame verhalen van de feestjes waar mijn zoon was uitgenodigd is het de bedoeling om taart of cake te eten (wat voor drinken?), cadeautjes verstoppen, laten zoeken en uitpakken, iets met knutselen (blikje versieren als pennenbak en na afloop daar ook de bedankjes erin (wat? Is snoep verantwoord?), spelletjes doen (blikgooien, koekhappen, spijkerpoepen, ???) En dan nog een filmpje kijken of bij mooi weer buiten in de speeltuin? De gastenlijst wisselt nog een beetje, maar houden jullie rekening met het andere geslacht bij de keuze van activiteiten/ knutselmateriaal ? Heeft iemand nog goede tips voor het feestje van een 5 jarige? En eventueel ook wat niet zo een succes was...De bedoeling is in elk geval thuis, geen indoor speeltuin of zo...
pi_162088231
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:06 schreef Zana het volgende:
Hier staat ook het eerste kinderfeest op de planning, maar krijg het toch wel benauwd, hoe ik ze moet vermaken. Nog nooit zo veel kinderen in een keer over de vloer gehad. Wat ik heb begrepen uit de spaarzame verhalen van de feestjes waar mijn zoon was uitgenodigd is het de bedoeling om taart of cake te eten (wat voor drinken?), cadeautjes verstoppen, laten zoeken en uitpakken, iets met knutselen (blikje versieren als pennenbak en na afloop daar ook de bedankjes erin (wat? Is snoep verantwoord?), spelletjes doen (blikgooien, koekhappen, spijkerpoepen, ???) En dan nog een filmpje kijken of bij mooi weer buiten in de speeltuin? De gastenlijst wisselt nog een beetje, maar houden jullie rekening met het andere geslacht bij de keuze van activiteiten/ knutselmateriaal ? Heeft iemand nog goede tips voor het feestje van een 5 jarige? En eventueel ook wat niet zo een succes was...De bedoeling is in elk geval thuis, geen indoor speeltuin of zo...
waarom niet gewoon iets doen wat jullie ligt? (jij als moeder en je kind als feestvarken). je kan toch niet iedereen gelukkig maken en tis toch jullie feestej?

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 11-05-2016 15:06:59 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_162088322
en ik kom even terug op het schoolreisjegedoe. want 3x raden wie er vandaag plots wel mee mocht naar het uitje naar de schaapskooi van groep 3 en 4 :')

"ja, de 6 groep 2'ers uit groep 2/3 gaan gewoon mee, want anders is het te druk in de kleuterklas met bijna 40 kindjes en de ene juf" was de gegeven verklaring. heerlijk consequent. heb ik net vorige week staan benadrukken dat ravi met dit soort dingen mee moet met groep 2, doen ze dit.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:23:03 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_162089907
nou fijn toch, zo'n meevaller! :)
in de haak.
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:28:05 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_162090018
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:06 schreef Zana het volgende:
Hier staat ook het eerste kinderfeest op de planning, maar krijg het toch wel benauwd, hoe ik ze moet vermaken. Nog nooit zo veel kinderen in een keer over de vloer gehad. Wat ik heb begrepen uit de spaarzame verhalen van de feestjes waar mijn zoon was uitgenodigd is het de bedoeling om taart of cake te eten (wat voor drinken?), cadeautjes verstoppen, laten zoeken en uitpakken, iets met knutselen (blikje versieren als pennenbak en na afloop daar ook de bedankjes erin (wat? Is snoep verantwoord?), spelletjes doen (blikgooien, koekhappen, spijkerpoepen, ???) En dan nog een filmpje kijken of bij mooi weer buiten in de speeltuin? De gastenlijst wisselt nog een beetje, maar houden jullie rekening met het andere geslacht bij de keuze van activiteiten/ knutselmateriaal ? Heeft iemand nog goede tips voor het feestje van een 5 jarige? En eventueel ook wat niet zo een succes was...De bedoeling is in elk geval thuis, geen indoor speeltuin of zo...
misschien kun je hier inspiratie opdoen! Topicreeks: De wereld van kinderfeestjes

en verder is 't bij die kleintjes al snel te veel hoor, mijn tip is vooral om ze ook gewoon zelf te laten spelen. dus een paar georganiseerde spelletjes, niet te ingewikkeld, en dan lekker zelf laten spelen met 't speelgoed dat er is. succes!
in de haak.
pi_162090178
Zana, succes!! Ik herinner me de stress. Maar laat het vooral Los (Nr 1 thema hier in huis). Het komt echt allemaal wel goed. Meestal is gewoon simpel helemaal leuk. Heb je speeltuintjes in de wijk? Ga je daar lekker chipshes eten.

Danic, wat een positieve verhalen over ja dame. Wat fijn!!

Vraag: kinderen hier die op de e-reader lezen? Bevalt dat?
Met een meidenkwartet
pi_162094074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:01 schreef simmu het volgende:
en ik kom even terug op het schoolreisjegedoe. want 3x raden wie er vandaag plots wel mee mocht naar het uitje naar de schaapskooi van groep 3 en 4 :')

"ja, de 6 groep 2'ers uit groep 2/3 gaan gewoon mee, want anders is het te druk in de kleuterklas met bijna 40 kindjes en de ene juf" was de gegeven verklaring. heerlijk consequent. heb ik net vorige week staan benadrukken dat ravi met dit soort dingen mee moet met groep 2, doen ze dit.
Ik weet dat bij een klas op Chris zijn oude school het de ene keer op leraar gedaan werd, de andere keer op klas. Dat was voor de kinderen wel duidelijk. Zeiden ze groep 2, dan gingen ze met de rest van de kleuters mee. Zeiden ze leraar X, dan gingen ze met hun groep 3 samen mee. Maar dat werd wel consequent gedaan ;)
pi_162100818
Jongens hoe werkt het tegenwoordig met avond 4-daagse en de etenendrinkenvooronderweg-etiquette?

Over 2 weken doen we voorscherm eerst mee met de mini 4-daagse. Ik heb al een snoepboektje en een chocolademedaille voor de laatste avond/middag. Maar wat doe ik voor de avonden/middagen tijdens het lopen?
Dan volsta ik toch wel met een bidon met drinken?
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 21:32:13 #297
5428 crew  miss_sly
pi_162101320
Een halve sinaasappel met twee pepermuntjes in een zakdoek!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:33:30 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162101363
Word er niet gezorgt voor wat tussendoor?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162102426
Bij ons krijgen ze halverwege wat te drinken en een koekje/snoepje van school. Prima geregeld vind ik.

L heeft vandaag een proefles gym/turnen meegedaan en ze vond het leuk. Vrijdag gaat ze bij dezelfde vereniging nog kijken bij streetdance, want dat lijkt haar ook leuk. Ik ben benieuwd wat ze daarvan gaat vinden. En dan mag ze kiezen of ze beide sporten wil doen of één van de twee. .ik beb al heel blij als ze één van de twee wil doen, want tot voor kort beweerde ze dat ze nooit zou gaan sporten.
pi_162102723
Even een vraagje tussendoor:
Wanneer fietsten jullie kindjes zonder zijwieltjes?

Hier een makkelijk meisje van 4, die het na 5 seconden proberen al opgeeft.. :'(
Make my day!
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:07:43 #301
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162102817
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:05 schreef agter het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Wanneer fietsten jullie kindjes zonder zijwieltjes?

Hier een makkelijk meisje van 4, die het na 5 seconden proberen al opgeeft.. :'(
Leyla leerde het vorig jaar rond deze tijd. Die is van sept 2010.

Afgelopen week zo hard van dr fiets gestuiterd dat dr kin geplakt moest worden bij de dokter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')