abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:57:03 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161385282
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:04:44 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161385664
Ja ze heeft hem van de site afgehaald.
Het was zo negatief en jammer, over hoe je een kind tekort doet als ze in de wagen zitten.
Dat hechting en huidcontact heel belangrijk is (en dat is het ook)
Maar hoe je als ouders geen wipstoeltjes, kinderwagens etc etc MOET gebruiken.

Ik vind het heel erg jammer hoe ze bij borstvoeding een hele levenstyle betrekken,.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:50:52 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_161387888
Ik zat even mee te lezen over die curves van bv.com, maar hebben jullie de metingen niet gewoon in het boekje van het consultatiebureau staan dan?
disclaimer
pi_161388047
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat even mee te lezen over die curves van bv.com, maar hebben jullie de metingen niet gewoon in het boekje van het consultatiebureau staan dan?
Jawel, maar ik heb heel veel extra metingen ook van het ziekenhuis en van periodiek thuis.
:)
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:03:18 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_161388387
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jawel, maar ik heb heel veel extra metingen ook van het ziekenhuis en van periodiek thuis.
en die van het ziekenhuis heb je verder niet apart? Dat is wel jammer.

Nu moet ik zeggen dat ik er zelf nauwelijks meer naar omkijk, zeker die "oude" data niet, maar wellicht is dat toch anders als je kind groeiproblemen heeft (gehad). Het is te hopen dat die data nog een keer terugkomt :Y
disclaimer
pi_161388726
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nu moet ik zeggen dat ik er zelf nauwelijks meer naar omkijk, zeker die "oude" data niet, maar wellicht is dat toch anders als je kind groeiproblemen heeft (gehad). Het is te hopen dat die data nog een keer terugkomt :Y
Oh jawel hoor, als ik het wil kan ik ze van de kinderarts uitgeprint krijgen, die doet nooit ergens moeilijk over. :Y

Maar voor mij is het niet zo'n punt hoor, ik had al back-ups van mn metingen gemaakt toen ik dat de eerste keer zag. Ik gebruik nu groeigids. Ik voel dus ook op geen enkele manier de behoefte om te doneren :+
pi_161388744
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had veel meer metingen. CB kom ik ook al even niet meer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik twijfel dus aan de groei van uk. En wil dus mijn data. Met spoed.
Professioneel gifmenger.
pi_161389163
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

[..]

Ff mailtje sturen met uitleg? weet niet meer wat je in je spoiler had gezet. Maar tijdje terug zei men nog dat zij er wel bij konden.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 april 2016 @ 23:26:54 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161389399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:04 schreef Moppert het volgende:
Ja ze heeft hem van de site afgehaald.
Het was zo negatief en jammer, over hoe je een kind tekort doet als ze in de wagen zitten.
Dat hechting en huidcontact heel belangrijk is (en dat is het ook)
Maar hoe je als ouders geen wipstoeltjes, kinderwagens etc etc MOET gebruiken.

Ik vind het heel erg jammer hoe ze bij borstvoeding een hele levenstyle betrekken,.
gut... Mijn elfjarige moet dan toch wel vreselijke hechtingsproblemen hebben, met kinderwagen, ligstoeltje én babybjörn :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161390021
Over die groeicurve trouwens mooi vervelend. Heb je die gegevens nodig om verder te laten kijken naar de groei Buurpoes? Balen!!
Met een meidenkwartet
pi_161395443
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

gut... Mijn elfjarige moet dan toch wel vreselijke hechtingsproblemen hebben, met kinderwagen, ligstoeltje én babybjörn :')
hmm mijn 10 EN 6 jarige dan ook...

Nou ik merk er echt niks van hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161395580
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:39 schreef Cathmar het volgende:

Over die groeicurve trouwens mooi vervelend. Heb je die gegevens nodig om verder te laten kijken naar de groei Buurpoes? Balen!!
Het punt is dat de halve familie te dik is. Dus voor ik hem extra ga 'bijvoederen' wil ik weten of het echt nodig is.
Professioneel gifmenger.
pi_161395751
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

[..]

Die data staat toch gewoon in zn dossier bij het consultatiebureau en ggd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161396469
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die data staat toch gewoon in zn dossier bij het consultatiebureau en ggd?
Daar is ie al twee jaar weg.
Professioneel gifmenger.
pi_161397362
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Daar is ie al twee jaar weg.
De jeugdarts controleren ze toch bij 5 jaar?

Dat dossier is er gewoon.
pi_161397743
Vraagje,

Mijn zoontje is 6 jaar. Deze week is er een project op school, kunst. Nou doen ze dus van alles wat met dat thema te maken heeft, waaronder een zelf portret.

Mijn zoontje kwam toch wel beetje verdrietig thuis, dat hij niet goed kon tekenen. De rest tekenden veel mooier. Het is er ook echt 1 van mij, ik kan dat ook niet, en mijn vrouw heeft er verder ook niks mee.

We willen hem er toch wel beetje mee helpen thuis, dus nou vroeg ik mij af of er voor die leeftijd al boekjes of dingen zijn, waarmee ze voorzichtig kunnen leren tekenen?

Het hoeft geen LOI cursus te zijn of zo, maar gewoon wel iets leuks waar hij zelf mee aan de slag kan. Ik kom namelijk zelf ook niet verder dan een stick figuurtje ;) Iemand een idee hiervoor?
Bis vincit qui se vincit!
pi_161398114
Ik zou het niet weten, maar als ik de tekeningen in groep 1 zo bekijk, dan zit er een heel groot verschil tussen de kinderen. Er zijn sommige meisjes die tekenen en kleuren bijna elke ochtend.

Als hij niet vrij kan en wil tekenen, dan misschien met "boterhampapier" aftekenen, of een ander soort dun papier over een bestaande afbeelding legen, of boekjes zoeken waar een tekening in vierkanten is verdeeld en dan per vierkant "overdragen". Volgens mij heb ik ook ooit bij de Bruna boekjes gezien, waar je auto's kon leren tekenen.
Heel groep 1 is hier verven, knutselen en tekenen.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:21:20 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161398217
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:22:40 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161398248
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:16 schreef Zana het volgende:
Heel groep 1 is hier verven, knutselen en tekenen.
Dat lijkt me niet. ;)
pi_161398426
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Moonah het volgende:
Je kunt je kind imo beter leren dat hij niet in alles even goed hoeft te zijn. En dat het weinig zin heeft je (prestaties) te vergelijken met anderen. Ieder zijn talent!
Door hem thuis 'te leren tekenen' bevestig je allen maar dat hij nu niet goed genoeg zou zijn.....
helemaal mee eens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161398450
quote:
:Y ^O^
pi_161398655
quote:
Ja en nee. Met teken zou ik zeker biet oefenen, maar als het om taal of rekenen gaat dan zou ik daar als ouder wel tijd in willen stoppen.
Juist zodat ze leren dat niet alles komt aanwaaien en je soms flink je best moet doen, maar dat er voldoening is als je het dan toch hebt gehaald.
pi_161398680
quote:
Hij vind tekenen en kleuren op zich wel leuk, hij wil het zelf, waarom zou ik hem daarin dan moeten remmen?

Als hij wil, dan mag hij van mij, en wil ik hem daar juist graag bij helpen.

Hij sport ook graag, zit op badminton. Zal ik daar ook maar zeggen dat hij niet meer mag trainen omdat hij echt niet goed ergens in hoeft te zijn?
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 april 2016 @ 13:43:04 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161398687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en nee. Met teken zou ik zeker biet oefenen, maar als het om taal of rekenen gaat dan zou ik daar als ouder wel tijd in willen stoppen.
Juist zodat ze leren dat niet alles komt aanwaaien en je soms flink je best moet doen, maar dat er voldoening is als je het dan toch hebt gehaald.
dat ben ik met je eens, mijn dochter vaak iets minder.
pi_161398722
Je hoeft niet in alles goed te zijn, maar als hij echt verdrietig is omdat hij het gevoel heeft iets niet te kunnen wat anderen ogenschijnlijk makkelijk afgaat, kun je hem wel iets geven waarmee hij het gevoel krijgt toch iets te kunnen doen daaraan. Het is altijd fijn als je 'middelen' hebt om aan iets te werken, als je dat wilt. Niet verplicht natuurlijk, maar als hij dat fijn vindt, waarom niet.

Je hebt bijvoorbeeld dit soort boekjes:
https://www.bol.com/nl/p/ik-leer-tekenen/1001004005751354/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161399137
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:44 schreef Franny_G het volgende:
Je hoeft niet in alles goed te zijn, maar als hij echt verdrietig is omdat hij het gevoel heeft iets niet te kunnen wat anderen ogenschijnlijk makkelijk afgaat, kun je hem wel iets geven waarmee hij het gevoel krijgt toch iets te kunnen doen daaraan. Het is altijd fijn als je 'middelen' hebt om aan iets te werken, als je dat wilt. Niet verplicht natuurlijk, maar als hij dat fijn vindt, waarom niet.

Je hebt bijvoorbeeld dit soort boekjes:
https://www.bol.com/nl/p/ik-leer-tekenen/1001004005751354/
Thanks, ik zal dat boekje eens opzoeken. Het inkijkexemplaar ziet er wel leuk uit iig. Eens met hem overleggen of hij dat zou willen.
pi_161399153
quote:
Je kunt het ook omkeren. Het kind vraagt zelf om stimulans. Blijkbaar heeft het een motivatie om te willen leren tekenen, om fantasie te willen kunnen vertalen naar papier en om ruimtelijk inzicht te ontwikkelen.

Door als ouders alleen het nu (je bent er minder goed in dan je klasgenootjes) te benadrukken ontneem je het kind een kans om spelenderwijs te leren en bevestig je het in het gevoel dat ie inderdaad minder goed is, én geef je hem mee dat er niets aan te doen is. Dat je niet met oefening kunt groeien. Fixed mindset enzo.

Betekent niet dat deze user met een stok naast zn kind moet gaan staan om de tekeningen erin te rammen natuurlijk maar wat is er mis met op dit verzoek in gaan. Je kunt altijd meegeven dat je iets kunt bereiken maar dat je daar wel iets voor moet doen. Dat staat echt niet in de weg van meegeven dat je niet overal de beste in kunt zijn. Integendeel, je hebt juist een gelegenheid om het kind op de groei van zn eigen vaardigheden te wijzen en daar samen blij van te worden.
pi_161399199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:02 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Thanks, ik zal dat boekje eens opzoeken. Het inkijkexemplaar ziet er wel leuk uit iig. Eens met hem overleggen of hij dat zou willen.
Ik weet niet waar je woont maar bij de Witte Boekenwinkel, zo'n budget boekwinkel hebben ze ook vaak van die boeken zoals die van bol.

Verder, ken je de maan roos vis en rompompom kalender-app? Daar zitten ook spelletjes tussen die stap voor stap iets laten tekenen. Goed voor t inzicht. Wel digitaal maar je kindje kan natuurlijk altijd op papier natekenen ipv op scherm.
pi_161399736
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar bij de Witte Boekenwinkel, zo'n budget boekwinkel hebben ze ook vaak van die boeken zoals die van bol.

Verder, ken je de maan roos vis en rompompom kalender-app? Daar zitten ook spelletjes tussen die stap voor stap iets laten tekenen. Goed voor t inzicht. Wel digitaal maar je kindje kan natuurlijk altijd op papier natekenen ipv op scherm.
http://www.zwijsen.nl/Web(...)nger-beschikbaar.htm

-O-
pi_161399792
quote:
joh! :o

ik had geen idee! Sorry voor de dode mus. Meh wat suf zeg, waarom zouden ze dat doen? t was best een leuke app.
pi_161399827
Waar heeft hij moeite mee? Met het vasthouden van het potlood? Of met het verzinnen wat ie kan tekenen, of met het tot uitvoering brengen van iets in zijn hoofd? Of met het natekenen van iets?
Ik denk dat het slim is om te kijken wat er precies door zijn hoofd gaat.
Sommige kinderen beheersen de techniek wel, maar hebben geen idee hoe je een tractor tekent, bijv. Die willen alles in een lijn op papier zetten, en dat ziet er zelfden uit als een tractor. Je zou dan met een kind een object naast het papier kunnen leggen, en het object ontleden. Een vierkant op twee cirkels, een rechthoek rechtop er bovenop, en dat is een tractor. Om zo naar objecten te kijken, is niet altijd even makkelijk voor kinderen.
pi_161399998
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Waar heeft hij moeite mee? Met het vasthouden van het potlood? Of met het verzinnen wat ie kan tekenen, of met het tot uitvoering brengen van iets in zijn hoofd? Of met het natekenen van iets?
Ik denk dat het slim is om te kijken wat er precies door zijn hoofd gaat.
Sommige kinderen beheersen de techniek wel, maar hebben geen idee hoe je een tractor tekent, bijv. Die willen alles in een lijn op papier zetten, en dat ziet er zelfden uit als een tractor. Je zou dan met een kind een object naast het papier kunnen leggen, en het object ontleden. Een vierkant op twee cirkels, een rechthoek rechtop er bovenop, en dat is een tractor. Om zo naar objecten te kijken, is niet altijd even makkelijk voor kinderen.
Ik denk vooral met het natekenen of het op papier zetten van iets.

Dit was een pauw op een hek....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stiekem heb ik daar enorm om moeten lachen wel.....
  woensdag 13 april 2016 @ 14:49:57 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161400022
Hm, ik had het oorspronkelijke bericht met een andere bril gelezen. Het kwam op mij wat 'pusherig' over en daar ben ik erg allergisch voor.
Stimuleren omdat een kind daadwerkelijk interesse heeft is idd iets anders. :)

En wat een prácht pauw!!! :D
pi_161400055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:49 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik had het oorspronkelijke bericht met een andere bril gelezen. Het kwam op mij wat 'pusherig' over en daar ben ik erg allergisch voor.
Stimuleren omdat een kind daadwerkelijk interesse heeft is idd iets anders. :)

En wat een prácht pauw!!! :D
Naah, geeft niet. Is lastig soms interpreteren hoe iemand een bericht op het internet bedoeld.

^O^
pi_161400124
Ghhehehe die piempauw _O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_161400203
OMG haha, beloof me dat je die nooit weg doet :D
pi_161400322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:59 schreef Roomsnoes het volgende:
OMG haha, beloof me dat je die nooit weg doet :D
dit.
Doet het vast uitstekend op de diploma-uitreiking ooit ;)
pi_161400344
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

dit.
Doet het vast uitstekend op de diploma-uitreiking ooit ;)
Of de eventuele bruiloft... ;)

Als hij bijvoorbeeld op mannen zou vallen kunnen we de grap maken dat het er al jong in zat..... :@
pi_161400370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:06 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Of de eventuele bruiloft... ;)

Als hij bijvoorbeeld op mannen zou vallen kunnen we de grap maken dat het er al jong in zat..... :@
*grinnik*
:D
pi_161400709
_O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161401696
Die piemelpauw is echt geweldig!
  woensdag 13 april 2016 @ 17:24:59 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161403494
Gave pauw.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:49:17 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161405159
Zit je zoon bij mijn dochter op school? Hier ook kunst-project weken namelijk.

Een hele mooie pauw in ieder geval :D Ben benieuwd wat de juf zei ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161405224
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:49 schreef Susie het volgende:
Zit je zoon bij mijn dochter op school? Hier ook kunst-project weken namelijk.

Een hele mooie pauw in ieder geval :D Ben benieuwd wat de juf zei ;)
Als het in het westland is, dan zou dat kunnen natuurlijk ;)
  woensdag 13 april 2016 @ 19:43:59 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161406384
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:51 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Als het in het westland is, dan zou dat kunnen natuurlijk ;)
Zit wel in het westen, maar niet in het westland. Noord Holland in ieder geval ;)
pi_161408598
We hebben een akkoord dat Bram na de zomer naar school gaat. We gaan rustig beginnen, op de dagen dat hij niet bij de peuterspeelzaal zit. Ook in de gaten houden of hij sociaal emotioneel mee kan komen in groep 1.

Het kinderdagverblijf merkt ook al op dat hij buitengewoon slim is en toe is aan uitdaging.

We gaan het gewoon proberen en eerlijk kijken of het lukt. Lukt het niet dan niet. Uiteindelijk werken de kinderen toch wel op eigen niveau 2,5 jaar kleuteren gebeurd toch niet als hij uit zichzelf eerder toe is aan werk boven dat niveau.

Wat dat betreft is zijn zus een goed voorbeeld, groep 2 en kwam met een leesdiploma thuis van veilig en vlot kern 2. Die gaat gewoon lekker door, groep 2 werk heeft ze zo snel af dat ze daarna het werkje van groep 3 gaat maken.
pi_161408622
Oh en volgende week vrijdag gaat midi trouwen. Met haar liefde.
pi_161417419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:42 schreef Ticootje het volgende:
We hebben een akkoord dat Bram na de zomer naar school gaat. We gaan rustig beginnen, op de dagen dat hij niet bij de peuterspeelzaal zit. Ook in de gaten houden of hij sociaal emotioneel mee kan komen in groep 1.

Het kinderdagverblijf merkt ook al op dat hij buitengewoon slim is en toe is aan uitdaging.

We gaan het gewoon proberen en eerlijk kijken of het lukt. Lukt het niet dan niet. Uiteindelijk werken de kinderen toch wel op eigen niveau 2,5 jaar kleuteren gebeurd toch niet als hij uit zichzelf eerder toe is aan werk boven dat niveau.

Wat dat betreft is zijn zus een goed voorbeeld, groep 2 en kwam met een leesdiploma thuis van veilig en vlot kern 2. Die gaat gewoon lekker door, groep 2 werk heeft ze zo snel af dat ze daarna het werkje van groep 3 gaat maken.
Ben heel benieuwd Tico! Die uren is hij anders thuis? Zeker wel een uitdaging voor hem om dan naar school te gaan.
Hier is het in november zover voor mijn mini's. Tot die tijd geniet ik nog maar van ze thuis. Ze zijn zo leuk nu O+

Gisteren 9 jaar prik gehad. Was een worsteling en de blauwe plekken staan op haar arm :{
Gros van de kinderen gaat daar heel rustig zitten, maar mijn kind denk over ALLES zoveel na. Zo jammer dat ze het met haar stress 10x erger maakt dan nodig. Ik was zelf daarna ook wel toe aan het beloofde ijsje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 14-04-2016 09:24:08 ]
Met een meidenkwartet
pi_161417444
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd Tico! Die uren is hij anders thuis? Zeker wel een uitdaging voor hem om dan naar school te gaan.
Hier is het in november zover voor mijn mini's. Tot die tijd geniet ik nog maar van ze thuis. Ze zijn zo leuk nu O+

Gisteren 9 jaar prik gehad. Was een worsteling en de blauwe plekken staan op haar arm :{
Gros van de kinderen gaat daar heel rustig zitten, maar mijn kind denk over ALLES zoveel na. Zo jammer dat ze het met haar stress 10x erger maakt dan nodig. Wat een stress. Ik was zelf daarna ook wel toe aan het beloofde ijsje.
oh was sneu... Ik kan me de 9 jaar prik ook nog goed herinneren... Ik ging ook compleet door het lint..
  donderdag 14 april 2016 @ 09:32:22 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161417825
Mijn kind heeft de 9 jaar prik niet gehad.

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
pi_161418080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:32 schreef PureEvil het volgende:

Anyway, iemand tips? Mn dochter wil niet naar school, en het is elke ochtend een 'gevecht' om dr aan te kleden en naar school te krijgen. En dan is het natuurlijk ook nog huilen als ik wegga..... Ik vind het niet leuk, voor ons beide niet.

Het stomme is dat als ik haar op kom halen dan is ze dus wel heel erg blij en heeft het toch wel leuk gehad op school.
Lastig.

Ik ben op een gegeven moment gestopt met haar naar de klas brengen. Loop dan zelf maar naar binnen. (Groep 1)
Maar het was op het kdv ook altijd strijd met Jen.
Pas toen ze hier naar school ging en meer op haar plek zat en rust in dr hoofdje had ging ook het naar school gaan en afscheid nemen beter. Is het iets van de laatste tijd? Zit er spanning in dr hoofd?

Leyla heeft het soms nog wel eens, maar soms vind ik niet erg. Daar neem ik even de tijd voor, even een extra kus, maar dan is het ook wel klaar. Leyla belde ik vorige week ziek af omdat ze de hele nacht had liggen kotsen... Nou alsof ze gestoken werd.... Ze moest en zou naar school....

Ik ben ook wel vrij hard daarin, stoppen met huilen en miepen anders ga ik meteen weg. Gewoon even vragen om een extra kus wordt dus beloont en gepiep niet.
pi_161418232
quote:

Ze gaat pas sinds kort, of? Is natuurlijk ook een hele verandering...had ze zich op school verheugd en valt het nu tegen of gaat het alleen om de afscheid...
Ik zie hier ook veel nieuwe kindjes huilen, grote klas, veel kinderen die alles al weten en dat ook soms tegen de nieuwe laten merken...Ze moeten even hun plekje vinden. Gewoon de leuke dingen benadrukken die op de dag gaan gebeuren en snel met een klein ritueel afscheid nemen, bijvoorbeeld kus en nog zwaaien. Bij ons neemt de juf dan de kinderen ook vaak over, die nog moeite hebben.
Sinds hier voor moederdag geknutseld wordt, mogen mama's de klas niet meer in...dat scheelt volgens mij al in de drukte 's ochtends, ik mis het wel een beetje, toch leuk om alles in de klas te bekijken of een praatje met de kinderen te maken.
pi_161418293
quote:

Heeft ze dat ook als ze ergens anders heen moet? Of alleen bij school?
Professioneel gifmenger.
  donderdag 14 april 2016 @ 10:24:36 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161418519
De eerste dagen dat ze naar school gingen hartstikke goed. Ze had er van te voren ook heel veel zin in om naar de basisschool te gaan. Later ging het van "dat kindje zegt lelijke dingen tegen mij" " kleuters zijn stom" etc.

Ze gaat naar school sinds half maart.

De juf neemt haar ook over idd
. en die zegt ook, snel afscheid nemen, maar probeer dat maar eens met een huilend kind die als een aapie aan je hangt... Vanochtend dus ook weer dikke tranen, de juf nam haar over, ze vroeg nog om een kus en een knuffel, maar de juf zei nee dat gaan we niet doen mama gaat nu weg, anders ,zijn we over een half uur nog bezig. Ik ben best met een rotgevoel weggegaan.
pi_161418665
Kun je het aan haar vragen wát ze precies zo naar vindt? Of waarom? Misschien is ze wel onzeker of je haar weer ophaalt, of is het bij t opstarten van de dag zooooo onrustig in de klas dat ze zich verloren voelt, of misschien beginnen ze op school met een programma-onderdeel wat ze heel stom/ moeilijk/ naar vindt.
Professioneel gifmenger.
pi_161418717
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:24 schreef PureEvil het volgende:
De eerste dagen dat ze naar school gingen hartstikke goed. Ze had er van te voren ook heel veel zin in om naar de basisschool te gaan. Later ging het van "dat kindje zegt lelijke dingen tegen mij" " kleuters zijn stom" etc.

Ze gaat naar school sinds half maart.

De juf neemt haar ook over idd
. en die zegt ook, snel afscheid nemen, maar probeer dat maar eens met een huilend kind die als een aapie aan je hangt... Vanochtend dus ook weer dikke tranen, de juf nam haar over, ze vroeg nog om een kus en een knuffel, maar de juf zei nee dat gaan we niet doen mama gaat nu weg, anders ,zijn we over een half uur nog bezig. Ik ben best met een rotgevoel weggegaan.
Mijn ervaring is dat dat wel werkt. Maar aan de andere kant is het niet dat de juf dat beslist. Jij beslist hierin. Laatste kus en dan omdraaien en klaar.

Doen wat je zegt is hierin belangrijk, geen 10 laatste knuffels. Dan hou je het drama in stand.
  donderdag 14 april 2016 @ 11:01:22 #57
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161419063
Buurpoes, ik zeg haar altijd " mama gaat nu naar huis en dan kom ik je om 12 uur weer ophalen ".

Als ik eenmaal weg ben dan is het al gauw goed volgens de juf. Misschien is het een uitprobeer fase?

Ze was vanochtend iig ontzettend dwars en wou niks
pi_161419307
quote:

Ik zou vooral gaan uitzoeken waarom ze niet wil. Hier waren dat echt wel signalen dat het op school niet lekker liep.
pi_161419314
Dat kan ook, de lievelingszin van mijn zoon op dit moment "Dat wil ik niet"...

Ik heb de overgang naar school als een sneltreinvaart in zelfstandig worden beleefd, binnen een paar weken. Heb vertrouwen, ze ontdekken zo veel nieuwe dingen en binnenkort is ze niet meer "nieuw" en weet ze haar weg op school. En ik denk dat hier ouders hun kind ook nog weleens thuis houden in de middag als het nodig is, maar dat kun je misschien beter met de juf overleggen of dat handig is. Kent ze misschien al kinderen uit de klas van buiten de school?
pi_161419644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:01 schreef PureEvil het volgende:
Buurpoes, ik zeg haar altijd " mama gaat nu naar huis en dan kom ik je om 12 uur weer ophalen ".

Als ik eenmaal weg ben dan is het al gauw goed volgens de juf. Misschien is het een uitprobeer fase?

Het is een faaaaaase!

Hoop ik toch wel.

Maar heb je het al aan je dametje gevraagd? Als mijn uk extra dwars is, is er eigenlijk altijd wel iets dat in zijn hoofd blijft malen. Eén gesprekje en dan kan hij weer verder.

En soms zijn het grote dingen, soms zijn het kleine dingen waar ik nooit van had gedacht dat hij zich daar druk over zou maken.
Professioneel gifmenger.
pi_161420786
Daan begon er ook mee na een paar weekjes school. De nieuwigheid was eraf. En toen begon hij te miepen. Nu is hij sowieso al goed in dat toneelspel ("kan ik niet" "lust is niet" ipv "wil ik niet" incluus dramatische tranen). De eerste keer heb ik hem nog even geknuffeld en tijd gegeven. Eenmaal uit het zicht bleek er niks aan de hand. Daarna steeds stug aan juf over gedragen en gezegd dat ik hem straks weer kwam ophalen. Na een week was het over. Die toneelstukjes van "ik kan mijn schoen niet vastmaken". Werkt ook niet meer bij juf, ze leren hem wel goed kennen ;)
Een klasgenootje van mijn oudste heeft zeker tot groep 3 gemiept bij het afscheid. Het kind is ook niet zo geschikt voor school (lekker laten voetballen typje), maar moeder bleef hem ook aandacht geven en troosten. En als ze dan iets strenger deed, kon hij heerlijk dramatisch gaan doen, en gaf ze het op..

Als er iets is, dan is even een gesprekje hier ook genoeg. Evt juf even inlichten over een brutaal klasgenootje/ander probleem om te helpen..
  donderdag 14 april 2016 @ 12:54:43 #62
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161421612
Volgens de juf deed ze het vanochtend hartstikke goed. Ze hadden vorige week al afgesproken dat ze de knuffeltje mee mocht nemen. En vandaag was er afgesproken dat we een kus en een knuffel doen en dan samen met de juf zwaaien naar mama, zonder tranen. En dan krijgt ze van de juf een sticker.

Ben benieuwd vanmiddag...
pi_161421684
Jen, groep 4, heeft dit jaar ook nog een knuffel mee gehad toen het erg slecht ging... Soms is het net dat ene waar ze heel erg aan vasthouden.
pi_161427888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:02 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Toevallig kwam mijn zoontje vandaag met een tekening van een kikker thuis, in tegenstelling tot de meeste eerdere creaties, kon je heel goed herkennen wat het was...en toen ik het vroeg, hoe dat kwam dat hij zo een mooie kikker kon tekenen, vertelde hij dat de juf het had laten zien, volgens mij ook op basis van rondjes, ovaaltjes en driehoeken...dus de juiste techniek helpt wel ... het dier op de andere tekening moest een tweebeenige kat voorstellen...poezen kan de juf waarschijnlijk nog niet voortekenen 😜....
  donderdag 14 april 2016 @ 19:03:17 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161429225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:01 schreef PureEvil het volgende:

Herkenbaar, hier precies zo gehad. Ja, gehad, dus toch een fase? ;)
Ook hier de verhalen, dat die en die stom is etc etc. En aan het einde van de dag horen van de juf dat het hartstikke goed gaat. Gelukkig ging de juf er ook heel goed mee om.
pi_161430005
Daan komt bijna nooit met werkjes thuis. Nu 3 maanden school, en alleen 2 werkjes van zijn vriendinnetje mee gekregen *;
Hij is meer van het spelen geloof ik. Lekker doen, nu kan het nog.
Alleen deze week wat minder, sinds woensdag thuis en het lijkt de vijfde ziekte te zijn. Die hadden we nog niet gehad.
pi_161452066
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:05 schreef Moonah het volgende:

Hé, betekent dat dat D1 nu meer sociale contacten heeft? dat zou wel een fijne ontwikkeling zijn. :)

Beetje late reactie, sorry, maar ja en nee.

Dat we hem niet vaak zien betekent ook dat hij meestal op zijn kamer zit (en niet meer beneden), maaaaar, hij heeft inderdaad wel sociale contacten maar die spelen zich niet bij ons in huis af maar in de wijk waar hij op de basisschool zat (8 km bij ons vandaan).
Daar wonen nog steeds zijn vriendjes en daar hangen ze dus uit. Op zijn oude schoolplein en/of bij hen thuis.

Wel jammer, want ze zijn echt nooit bij ons.
Groot nadeel van niet in je eigen wijk naar school zijn geweest. Hij heeft een handjevol vrienden die allemaal in dezelfde wijk wonen.
(Als ik dat allemaal had geweten had ik andere keuzes gemaakt).

Onze jongste zoon zit wel sinds groep 4 bij ons in de wijk en hij heeft dus wel hier zijn vrienden.

Maar goed, grote D is nu echt een hele grote D.
Ontzettend puber. 15, baard in keel, erg groot. Onzeker. Puistjes. Proefwerken. Stoer. Kleding. Veel smartphone gehalte en weinig praten (tegen ouders). Geen idee wat er in hem omgaat over het algemeen. Man van weinig woorden (tegenover de oh zo drukke 7/8 jarige die hij ooit was).

Uitgaan
Afspraken niet nakomen (waardoor je om 23.30 meer dan een half uur in je auto zit te wachten ergens en hij niet op komt dagen en niet weet waar hij uithangt. En natuurlijk zijn telefoon niet opneemt terwijl hij normaliter aan dat ding vergroeit zit).

en...nou ja...van kleuter tot puber dus... dat laatste...
pi_161452188
Maar hij is wel lief hoor O+ Ben dol op hem!
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:57:55 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161472729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:37 schreef lily het volgende:

[..]

Maar goed, grote D is nu echt een hele grote D.
Ontzettend puber. 15, baard in keel, erg groot. Onzeker. Puistjes. Proefwerken. Stoer. Kleding. Veel smartphone gehalte en weinig praten (tegen ouders). Geen idee wat er in hem omgaat over het algemeen. Man van weinig woorden (tegenover de oh zo drukke 7/8 jarige die hij ooit was).

Uitgaan
Afspraken niet nakomen (waardoor je om 23.30 meer dan een half uur in je auto zit te wachten ergens en hij niet op komt dagen en niet weet waar hij uithangt. En natuurlijk zijn telefoon niet opneemt terwijl hij normaliter aan dat ding vergroeit zit).

en...nou ja...van kleuter tot puber dus... dat laatste...
ik heb dit niet gelezen, handen voor mijn ogen

Ik leef nog even lekker door in mijn prepuberale wereld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161473543
Wat een omschakeling dan he lily?

Groot contrast met hier want ik heb gisteren de uitnodigingen voor Ean haar eerste verjaardagsfeestje geschreven.
pi_161475153
Ach, het valt (in ons geval) wel mee hoor. Sowieso groei je erin mee en ik vertrouw hem wel gewoon, dat scheelt.
Ik verwacht dat we met onze nu 11 jarige meer te stellen krijgen, straks.

En het eerste verjaardagsfeestje... leuk hoor (hoewel ik zelf iets minder fan ben van dat soort dingen maar daar zal ik niet de enige in zijn). Wat gaan jullie doen?
Onze dochter heeft in januari ook haar eerste feestje gehouden trouwens. Door het grote leeftijdsverschil hebben we nu van alles wat.
pi_161475498
Hij is in februari voor het eerst naar een rockconcert geweest zonder ons. In Tilburg.
Met z'n vieren... 17, 18 en een 19 jarige (meisje, zij reed). Ik ken deze jongens van de voetbalvereniging van jongste zoon (keeperstrainer).
Het zijn prima jongens, die ik ook vertrouw, maar poeh.

Ik heb me maar steeds in mijn hoofd geprent...ik was ook 15 toen ik al weet ik waar naartoe ging. Je kunt hem niet overal voor beschermen. Dit gaat gewoon goed. mantra

Het grote loslaten gaat me best goed af (in tegenstelling tot zijn vader trouwens) maar deze was wel lastig.

Het ging gelukkig prima.
pi_161486629
Dat ligt aan het weer.
Bij goed weer:
Cupcake versieren
Speurtocht
Koekhappen
Waterpistooltje happen
Fotolijstje versieren
stoelendans
Patat eten

Het duurt van 14:45 tot 17:30
14:45 school uit dus rond 15:00 thuis. 2 uur om te vullen dus en daarna eten. Moet goed komen.

Bij slecht weer wordt het een indoorspeelgeval
  zondag 17 april 2016 @ 10:01:11 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161486657
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:51 schreef lily het volgende:
Hij is in februari voor het eerst naar een rockconcert geweest zonder ons. In Tilburg.
Met z'n vieren... 17, 18 en een 19 jarige (meisje, zij reed). Ik ken deze jongens van de voetbalvereniging van jongste zoon (keeperstrainer).
Het zijn prima jongens, die ik ook vertrouw, maar poeh.

Ik heb me maar steeds in mijn hoofd geprent...ik was ook 15 toen ik al weet ik waar naartoe ging. Je kunt hem niet overal voor beschermen. Dit gaat gewoon goed. mantra

Het grote loslaten gaat me best goed af (in tegenstelling tot zijn vader trouwens) maar deze was wel lastig.

Het ging gelukkig prima.
O+

Hiet is hier ook begonnen. Die van mij zijn aan de ene kant behoorlijk wereldwijs, maar aan de andere kant natuurlijk juist tamelijk beschermd, vooral doordat ze in de steden waar wij woonden altijd overal heen gebracht moesten worden. En ze hebben het hele stadium van fietsen-met-mama en verkeerslessen op school overgeslagen, dus ik vind alleen-naar-het-winkelcentrum al best wat ;)

Oudste - net veertien - maakt deze zomer een sprongetje: de ouders van haar vriendinnetje hebben gevraagd of ze minstens een weekje met ze mee kan naar huis. In Rome :P We moesten allebei even aan het idee wennen, maar ze gaat ervoor. Heen met vriendinnetje en diens vader mee, en terug met 'unaccompanied minor service', dus dan wordt ze ook nog begeleid. Mooie tussenweg, want over een jaar of twee vliegt ze zelfstandig de wereld over, schat ik.
  zondag 17 april 2016 @ 10:07:17 #75
37150 livelink
pi_161486767
Bij mijn 14-jarige is het tot nog toe niet verder gegaan dan de tienerdisco (1x per maand), zelfstandig naar de stad gaan om te shoppen en wat schoolfeesten.
De tienerdisco vond ik al wel een hele stap, maar in het toegangskaartje zit ook de busreis bij inbegrepen. De bus (wel een gewone lijndienst) rijdt het terrein van de disco op om ze te brengen en weer op te halen. Extra service van de zaak ^O^
  zondag 17 april 2016 @ 10:24:01 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161487034
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:07 schreef livelink het volgende:
Bij mijn 14-jarige is het tot nog toe niet verder gegaan dan de tienerdisco (1x per maand), zelfstandig naar de stad gaan om te shoppen en wat schoolfeesten.
De tienerdisco vond ik al wel een hele stap, maar in het toegangskaartje zit ook de busreis bij inbegrepen. De bus (wel een gewone lijndienst) rijdt het terrein van de disco op om ze te brengen en weer op te halen. Extra service van de zaak ^O^
Oh ja, disco's doet de mijne dan weer niet. Afgezien van schoolfeesten. Zelfstandig naar de stad ook nauwelijks, maar zometeen wel met vriendinnetjes naar de bios. Maar ik zit te wachten op het moment dat ze vraagt of ik 'r toch zeker wel even breng (want ze heeft nog steeds een pesthekel aan fietsen :P ).

Ik moet zeggen dat ik echt heel erg blij en trots ben op haar vermogen om goede mensen om zich heen te kiezen. Ze heeft -vooralsnog :P - een hekel aan branieschoppers. Ze heeft ook een vre-se-lijk lief vriendje, waarvan ze al maanden voor het wat werd zei dat hij de aardigste jongen op school was O+

Wel mooi geregeld met die bus, livelink. Hoe gaat het met haar op school? Houdt ze de mooie cijfers nog steeds vol?
  zondag 17 april 2016 @ 10:56:40 #77
37150 livelink
pi_161487662
Ja, school gaat nog steeds goed. Ze is stiekem over de Havo aan het dromen, maar eerst maar dit afmaken en dan zien we daarna wel verder. Vriendjes is ze nog totaal niet mee bezig, gelukkig. De enige jongen met wie ze veel omgaat is homo en met hem gaat ze heel rolbevestigend shoppen.

En die van mij wil het liefst ook overal heen gebracht worden. Aan mij heeft ze daarbij een hele slechte, maar als ze haar vader lief aankijkt gaat hij nog wel eens voor de bijl.
pi_161499610
Wat wordt er gemiddeld gegeven qua cadeaubedrag voor een kinderfeestje?

Ben met Ean haar verlanglijstje aan het maken. Wat nog erg lastig is.
pi_161499673
Ik probeer rond de 5 euro te blijven. Bij uitzondering iets meer, bij hele goede vriend(innet)jes bijvoorbeeld...
pi_161499729
Ik geef 5-10 euro uit.
pi_161500077
Dank jullie. We hebben nu:
Badkrijtvis van de hema
Stickers
Duikbril
Zo'n lade kastje voor op haar bureau
Spelletje maar nog geen idee wat. Iemand een suggestie?
pi_161500261
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:34 schreef WupWup het volgende:
Ik geef 5-10 euro uit.
Dit ja. Al wijst uk steeds naar duurdere cadeaus. :+
Professioneel gifmenger.
pi_161500393
Ean vroeg al een fototoestel. Besef van waarde van geld is er nog niet.
pi_161500451
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean vroeg al een fototoestel. Besef van waarde van geld is er nog niet.
Tweedehands? Marktplaats, kringloop, koopjeshoek etc.

Wel oppassen dat je geen analoge koopt. Ik zou niet weten of er nog rolletjes te koop zijn. _O-
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 april 2016 @ 18:11:49 #85
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161500568
Even voortbordurend op PE, dit hebben wij de laatste weken ook gehad. Draak wil dus echt niet meer naar school.
Na een hoop gevis bij haar en mede door gesprekken met andere ouders ben ik erachter gekomen dat er geschopt, geslagen, geknepen, gebeten, dreigende taal en rare gebaren gebruikt word op school in de klas ('ik-snij-je-keel-door' gebaar bijvoorbeeld). Het is een vast groepje kinderen, een paar jongens en een meisje. Draak werd dus regelmatig geknepen en na 2x aangeven bij de juf, die steeds zei dat ze niets geks zag aan de klas, ben ik naar de rechterhand van de directeur gestapt. Zij heeft dit direct opgepakt en afgelopen dinsdag had ik een gesprek met de juf hierover. Zij blijft volhouden dat er niets aan de hand is terwijl Draak nota bene zélf aangeeft dat dit allemaal gebeurd. Ik weet welke kinderen dit doen en ik ben het eigenlijk spuugzat.
Ja, ik weet dat kinderen op deze manier thuis opgevoed worden en dat kinderen soms wat 'lichamelijker' zijn maar het is toch hoop ik niet te bedoeling dat ik mijn kind moet gaan leren om ook geweld te gaan gebruiken omdat de leerkrachten 'niets zien'?
Iemand tips?
  Licht Ontvlambaar zondag 17 april 2016 @ 18:35:35 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161501045
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:56 schreef livelink het volgende:
Ja, school gaat nog steeds goed. Ze is stiekem over de Havo aan het dromen, maar eerst maar dit afmaken en dan zien we daarna wel verder. Vriendjes is ze nog totaal niet mee bezig, gelukkig. De enige jongen met wie ze veel omgaat is homo en met hem gaat ze heel rolbevestigend shoppen.

En die van mij wil het liefst ook overal heen gebracht worden. Aan mij heeft ze daarbij een hele slechte, maar als ze haar vader lief aankijkt gaat hij nog wel eens voor de bijl.
mijnes is afgelopen weekend voor het eerst alleen met de trein geweest, drie kwartier/drie stations in de intercity. Dat was even spannend :P Maar vrijdag mag/wil ze weer :D
pi_161501092
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mijnes is afgelopen weekend voor het eerst alleen met de trein geweest, drie kwartier/drie stations in de intercity. Dat was even spannend :P Maar vrijdag mag/wil ze weer :D
Fijn dat dat goed is gegaan.
Dan weet ik nog wel een station die ze mag 'bezoeken' ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 april 2016 @ 18:42:37 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161501198
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Fijn dat dat goed is gegaan.
Dan weet ik nog wel een station die ze mag 'bezoeken' ;)
dat is beslist de volgende stap :Y
pi_161501760
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat is beslist de volgende stap :Y
*O* *O* *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 17 april 2016 @ 19:32:22 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161502716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:41 schreef lily het volgende:
Maar hij is wel lief hoor O+ Ben dol op hem!
^O^ :)

Oh dames, al die verhalen over 'het grote loslaten'....
Ik heb nog maar nét de navelstreng losgeknipt... :o
pi_161503252
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Tweedehands? Marktplaats, kringloop, koopjeshoek etc.

Wel oppassen dat je geen analoge koopt. Ik zou niet weten of er nog rolletjes te koop zijn. _O-
Ze heeft mijn oude fototoestel en zo'n kidizoom geval.
pi_161503818
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:11 schreef NotTheSame het volgende:
Even voortbordurend op PE, dit hebben wij de laatste weken ook gehad. Draak wil dus echt niet meer naar school.
Na een hoop gevis bij haar en mede door gesprekken met andere ouders ben ik erachter gekomen dat er geschopt, geslagen, geknepen, gebeten, dreigende taal en rare gebaren gebruikt word op school in de klas ('ik-snij-je-keel-door' gebaar bijvoorbeeld). Het is een vast groepje kinderen, een paar jongens en een meisje. Draak werd dus regelmatig geknepen en na 2x aangeven bij de juf, die steeds zei dat ze niets geks zag aan de klas, ben ik naar de rechterhand van de directeur gestapt. Zij heeft dit direct opgepakt en afgelopen dinsdag had ik een gesprek met de juf hierover. Zij blijft volhouden dat er niets aan de hand is terwijl Draak nota bene zélf aangeeft dat dit allemaal gebeurd. Ik weet welke kinderen dit doen en ik ben het eigenlijk spuugzat.
Ja, ik weet dat kinderen op deze manier thuis opgevoed worden en dat kinderen soms wat 'lichamelijker' zijn maar het is toch hoop ik niet te bedoeling dat ik mijn kind moet gaan leren om ook geweld te gaan gebruiken omdat de leerkrachten 'niets zien'?
Iemand tips?
Zo'n juf had buurkitten vorig jaar ook. -O-

Er zijn meer manieren om niet geknepen te worden dan terugknijpen. Die andere ouders krijg je niet overtuigd om hun kind anders op te voeden, dus ik denk dat je óf op zoek kunt naar zo'n weerbaarheidscursus óf naar een school waar dit niet gebeurt.
En aangezien dat laatste niet bestaat...
Professioneel gifmenger.
pi_161504326
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 20:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo'n juf had buurkitten vorig jaar ook. -O-

Er zijn meer manieren om niet geknepen te worden dan terugknijpen. Die andere ouders krijg je niet overtuigd om hun kind anders op te voeden, dus ik denk dat je óf op zoek kunt naar zo'n weerbaarheidscursus óf naar een school waar dit niet gebeurt.
En aangezien dat laatste niet bestaat...
Nee?
  zondag 17 april 2016 @ 20:26:13 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161504433
Tuurlijk zijn er scholen waar niet stelselmatig wordt geknepen/gedreigd/gescholden... :o
Of bedoelde je het niet zo letterlijk Buurpoes?

NTS, goed dat je eea hebt aangekaart. Lastig dat de juf het niet ziet. Toch kan dat dus wel zo gebeuren. Uit onderzoek is gebleken dat een leerkracht ongeveer 20% meekrijgt van wat zich tussen de kinderen afspreelt. dat is dus niet zo veel. ;) Je mag imo wél van haar verwachten dat ze nu eea beter in de gaten houdt...
pi_161505356
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:26 schreef Moonah het volgende:
Tuurlijk zijn er scholen waar niet stelselmatig wordt geknepen/gedreigd/gescholden... :o
Of bedoelde je het niet zo letterlijk Buurpoes?

NTS, goed dat je eea hebt aangekaart. Lastig dat de juf het niet ziet. Toch kan dat dus wel zo gebeuren. Uit onderzoek is gebleken dat een leerkracht ongeveer 20% meekrijgt van wat zich tussen de kinderen afspreelt. dat is dus niet zo veel. ;) Je mag imo wél van haar verwachten dat ze nu eea beter in de gaten houdt...
Kinderen zijn kinderen. Beetje duwen en trekken hoort er ook bij. Maar misschien dat jij een school kent waar alleen ultranette kinderen zitten?
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 april 2016 @ 21:03:11 #96
348178 NotTheSame
pi_161505576
Buurpoes, Draak is weerbaar in de zin: ze laat het gebeuren, toont op dat moment geen emotie richting 'de dader' en loopt weg. Er is dus voor anderen geen 'lol' aan om haar te grazen te nemen, want ze reageert gewoonweg niet. Maar daarentegen reageert ze het thuis af op d'r broertje en op ons. We proberen haar te vertellen dat geweld/schelden niets oplost en dat ze beter kan benoemen wat haar dwars zit, maarja, het blijft wel een vicieuze cirkel waar we in zitten, en die kan alleen doorbroken worden door de situatie op school te verbeteren. De juf heeft haar nogmaals op het hart gedrukt om meteen naar haar toe te komen als het weer gebeurt maar ik weet niet of ze dat zal doen...

Moonah, ik hoop echt dat de juf er nu beter op gaat letten. Ze heeft 21 kinderen onder haar hoede waarvan een stuk of 5 van die raddraaiers en ik neem het haar echt niet kwalijk dat ze niet alles ziet, maar de negatieve sfeer in de klas (die ik ook voel tijdens de TSO) moet toch opgevallen zijn en omgebogen worden tot iets positiefs. Ze zitten nog 7 jaar met elkaar in een klas en dan is dit geen goede basis wat mij betreft.
Draak is na het gesprek met de juf niet meer naar school geweest (woensdag geopereerd aan haar neusamandelen en buisjes gekregen), dus we zullen het morgen zien.
pi_161505672
Wat een kleine klas en dan zoveel raddraaiers! :o
Ik hoop dat de juf het gaat zien en in gaat grijpen.
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 april 2016 @ 21:29:56 #98
348178 NotTheSame
pi_161506669
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 21:05 schreef Buurpoes het volgende:
Wat een kleine klas en dan zoveel raddraaiers! :o
Ik hoop dat de juf het gaat zien en in gaat grijpen.
De meelopers nog niet meegeteld, zijn er ook nog een stuk of 5 :').
Een voordeel van als ouder actief zijn binnen school, je pikt de relschoppers er moeiteloos uit. Draak hoeft eigenlijk nog geen namen te noemen over wie wat doet, ik hoor al aan de actie wie de dader is :+ (ik laat het haar natuurlijk wel vertellen).
  maandag 18 april 2016 @ 08:44:29 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161514596
Ik hoop dat juf weldegelijk weet wat er speelt. Maar dit (zoals het hoort) niet met andere ouders bespreekt.
En NTS is dit een kleuterklas?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')