Ja maar de wetenschappelijke uitleg.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:07 schreef Richestorags het volgende:
Iedereen die het ooit heeft gedaan wist dit natuurlijk zelf al
quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Zo, daar hebben we onze junks weer die hun zwakheden goed willen praten.
Deep web toch.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:22 schreef Dven het volgende:
Zou een moord plegen voor goede XTC en LSD. Helaas zo goed als niet te verkrijgen hier
Geen postbezorging aldaar?quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:22 schreef Dven het volgende:
Zou een moord plegen voor goede XTC en LSD. Helaas zo goed als niet te verkrijgen hier
Omdat elk wetenschappelijk onderzoek "baanbrekend" is. Er is zelfs een studie geweest naar de resultaatomschrijving van wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat bijna alle onderzoeken "baanbrekend" worden genoemd en dat dit meestal niet waar is. Dit wordt voornamelijk gedaan om de aandacht te krijgen van de normale man.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:26 schreef BasEnAad het volgende:
Is dit nou zo bijzonder?
Als het zo'n doorbraak was, waarom deden ze het 30 jaar geleden niet al dan?
Weet je hoe veel werkquote:
Gezien Djai Heijn lijkt het me niet verstandig drugs per post te verzendenquote:
Heb het meegemaakt bij een vriend. Die was idd de weg kwijt. De paarse draken spuugden vuur.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:18 schreef MPC60 het volgende:
Van paddos raak je de controle kwijt van LSD juist niet.
Ik gebruikte XTC in de jaren 80. Was zuivere zover ik weet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:22 schreef Dven het volgende:
Toen gaven ze het Amerikaanse militairen om te experimenteren. Om te kijken wat voor een effect het heeft in gevechtssituaties.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:26 schreef BasEnAad het volgende:
Is dit nou zo bijzonder?
Wie en wat ?quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Gezien Djai Heijn lijkt het me niet verstandig drugs per post te verzenden
Zeg dat wel. En dat 6 tot 12 uur lang, kan nooit gezond zijn voor je hersenen. Verklaard meteen waarom zoveel babyboomers totaal ontspoord zijn.quote:
Hoeren dan weer wel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:22 schreef Dven het volgende:
Als jij het zegt.quote:
LSD is hallucineren, 12 uur lang. XTC is een paar uur alles lief vinden, willen dansen en praten over je diepste gevoelens enzo.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:49 schreef Longcat. het volgende:
Nog nooit LSD gedaan. Kan je beter LSD nemen dan XTC of is het allebei gewoon pure troep?
XTC heb ik al een paar keer gedaan. Maar dat 12 uur hallucineren is compleet andersquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
LSD is hallucineren, 12 uur lang. XTC is een paar uur alles lief vinden, willen dansen en praten over je diepste gevoelens enzo.
Risico van LSD is een angstige trip en eventuele flashbacks later. Na XTC heb je vaak een dag een dipje, dat je je lusteloos en depri voelt.
Het nadeel is dat het ook sneller gebeurt als je er bang voor bentquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:53 schreef Longcat. het volgende:
[..]
XTC heb ik al een paar keer gedaan. Maar dat 12 uur hallucineren is compleet anders
Lijkt mij echt kut om een bad trip te krijgen met LSD
Maar je kan het dus niet vergelijken met XTC? Vroeger toen ik een pilletje nam, voelde ik mij altijd fantastischquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het nadeel is dat het ook sneller gebeurt als je er bang voor bentMij nog niet overkomen trouwens.
Maar heb het maar een paar keer gedaan en dat is alweer even geleden. Wel heftig idd. 12 uur is lang.
Nee, echt héél verschillend. Kan het wel vergelijken met paddo's of bijv peyote.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:01 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Maar je kan het dus niet vergelijken met XTC? Vroeger toen ik een pilletje nam, voelde ik mij altijd fantastisch
Haha ja. Behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:16 schreef HexHunter het volgende:
Die vergelijking met de Higgs boson___
Het is allebei magie, maar XTC (MDMA) is dat in het bijzonder.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:49 schreef Longcat. het volgende:
Nog nooit LSD gedaan. Kan je beter LSD nemen dan XTC of is het allebei gewoon pure troep?
LSD is niet hoofdzakelijk hallucineren. Het is "geestverruimender" denken dan normaal (zoals elk psychedelicum). Plateau duurt een uur of 6-7 trouwens, na 12 uur zijn de meeste effecten wel weg.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
LSD is hallucineren, 12 uur lang. XTC is een paar uur alles lief vinden, willen dansen en praten over je diepste gevoelens enzo.
Risico van LSD is een angstige trip en eventuele flashbacks later. Na XTC heb je vaak een dag een dipje, dat je je lusteloos en depri voelt.
Met paddo's is de kans op een bad trip groter en zelfs daarmee is het makkelijk om eruit te komen door te beseffen dat het alleen maar in je hoofd zit. Het is niet zo dat je compleet de controle kwijt bent (op sommige momenten wel, maar daar moet je gewoon in meegaan).quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:53 schreef Longcat. het volgende:
[..]
XTC heb ik al een paar keer gedaan. Maar dat 12 uur hallucineren is compleet anders
Lijkt mij echt kut om een bad trip te krijgen met LSD
quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja. Behoorlijk overdreven.
Bovendien is het niet zo ingewikkeld om mensen LSD te geven en onder een fMRI-scanner te leggen..
Wel met de wetgeving daaromheen en de ethiek commissies.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja. Behoorlijk overdreven.
Bovendien is het niet zo ingewikkeld om mensen LSD te geven en onder een fMRI-scanner te leggen..
Dan heb je nooit een échte bad trip gehad....quote:Op woensdag 13 april 2016 00:10 schreef Drinky het volgende:
[..]
Met paddo's is de kans op een bad trip groter en zelfs daarmee is het makkelijk om eruit te komen door te beseffen dat het alleen maar in je hoofd zit.
Ik heb een trip gehad die bad aan het gaan was. Dat je angstig wordt en helemaal in paniek raakt. Maar dat wist ik te voorkomen door me even te beseffen dat het alleen maar in mijn hoofd speelde en verder niet echt was en daarna kon de goede trip weer hervat worden.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:13 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dan heb je nooit een échte bad trip gehad....
"Slechte perioden" in een trip, staan to-taal niet in verhouding met een bad trip.
Beetje rondvragen bij je lokale cokedealer zou je wel in de juiste richting moeten brengen denk ik.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:52 schreef ShevaJB het volgende:
Waar koop je dat spul. Per se deep web?
Mja, ik heb er 1 gehad op LSD... Het was niet zo dat het "er naar toe gaat", het is meer van: BAM, ineens slaat het om.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:54 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik heb een trip gehad die bad aan het gaan was. Dat je angstig wordt en helemaal in paniek raakt. Maar dat wist ik te voorkomen door me even te beseffen dat het alleen maar in mijn hoofd speelde en verder niet echt was en daarna kon de goede trip weer hervat worden.
Ja dat bedoel ik dus ook, dat het ineens omslaat naar angst en paniek, alsof je in een nachtmerrie terecht komt. Ik weet niet hoe extreem het met LSD is, maar bij mij was het met paddo's zo.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:57 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mja, ik heb er 1 gehad op LSD... Het was niet zo dat het "er naar toe gaat", het is meer van: BAM, ineens slaat het om.
Ik raakte niet in paniek, het was 1 grote hel de angst.... ik was er van overtuigd dat ik kapot ging en dat ik nog maar een paar uur te leven had. Iets heel anders dan "angstige" of "minder leuke" perioden in een trip.
Bij blowen bijv, kan je ook heftige angsten krijgen, maar dat zegt ook niet persee dat je bad gaat.
DMT is ook een heel stuk gekker dan LSD.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:07 schreef Elzies het volgende:
DMT schijnt nog een veel sterker effect te hebben dan LSD. Het bestaat ook als lichaamseigen stof in de hersenen die vrijkomt wanneer iemand overlijdt. Veel BDE's (bijna dood ervaringen) worden aan deze stof toegewezen.
DMT wordt ook weleens de lunchtrip genoemd omdat de werking zeer heftig maar tegelijkertijd ook heel kort is. Gebruikers spreken over buiten dimensionale uitstapjes en direct contact met wezens die niet van deze wereld zijn. Weleens naar gezocht, maar niet te krijgen.
Je wekt mijn nieuwsgierigheid. Linkje?quote:Op woensdag 13 april 2016 14:08 schreef EggsTC het volgende:
[..]
DMT is ook een heel stuk gekker dan LSD.
Tis eenvoudig verkrijgbaar, ook relatief eenvoudig te maken.
DM (zonder tquote:Op woensdag 13 april 2016 14:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je wekt mijn nieuwsgierigheid. Linkje?
Klinkt als poppersquote:Op woensdag 13 april 2016 14:07 schreef Elzies het volgende:
DMT schijnt nog een veel sterker effect te hebben dan LSD. Het bestaat ook als lichaamseigen stof in de hersenen die vrijkomt wanneer iemand overlijdt. Veel BDE's (bijna dood ervaringen) worden aan deze stof toegewezen.
DMT wordt ook weleens de lunchtrip genoemd omdat de werking zeer heftig maar tegelijkertijd ook heel kort is. Gebruikers spreken over buiten dimensionale uitstapjes en direct contact met wezens die niet van deze wereld zijn. Weleens naar gezocht, maar niet te krijgen.
Ik ben er te schijterig voorquote:Op woensdag 13 april 2016 14:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch zou ik het niet snel proberen. Dan nog maar een keertje XTC.
Het enige waar je bang voor bent, is voor jezelf... álles wat er komt, komt uit jezelf.. je kijkt als het ware in een geestelijke spiegel.quote:
Haha ja. Je moet je er echt aan kunnen overgeven.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:57 schreef DuizendGezichten het volgende:
Eén keer in m'n leven paddo's op. Laat me dit zeggen; als je persoonlijkheid gebaseerd is op en waarde hecht aan controle, raad ik het af.
Daar ben ik dus bang voor. Erg slechte ervaringen met wiet. Handje vasthouden zittend op de plee in een kroeg, paniek, ziek, badend in het zweet.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het enige waar je bang voor bent, is voor jezelf... álles wat er komt, komt uit jezelf.. je kijkt als het ware in een geestelijke spiegel.
De overeenkomsten met wiet bijvoorbeeld, zijn zeer groot.
Ik ben dus iemand die de controle wil houden.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja. Je moet je er echt aan kunnen overgeven.
Dat was ook mijn valkuil bij tripjes. Dat zelfs mijn gedachten op een gegeven moment niet meer mijn eigen gedachten waren. Het wappert alle kanten op. Een depersonalisatie van jezelf. En dan bepaald toch het onderliggende gemoed de trip. Daar heb je op dat moment geen controle over. Al vond ik het visuele en auditieve aspect altijd bijzonder, inclusief de nabeschouwing.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben dus iemand die de controle wil houden.
Bijzonder.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:02 schreef tong80 het volgende:
Voor het eerst zijn er beelden van hersenen tijdens een LSD-trip gepubliceerd. De verbindingen tussen hersendelen in een trippend brein versterken elkaar veel meer. Op de scans is een uitermate groot verschil te zien tussen een 'normaal' en een 'trippend' brein.
[ afbeelding ]
Door de drug werken gebieden in de hersenen die normaal gescheiden van elkaar opereren meer in elkaars vaarwater. Zo werden gedeeltes van de hersenen die zich bezighouden met zicht, focus, beweging en gehoor veel meer met elkaar verbonden. Ook al waren de ogen van alle vrijwilligers gesloten, toch zagen de onderzoekers veel meer hersenactiviteit dan zonder de invloed van de drug. Hoe groter het effect is, hoe intenser de proefpersonen de dromerige visioenen beoordeelden. Dit zou ook de heftige hallucinaties door LSD (d-lysergzuurdiethylamide) kunnen verklaren.
Onderzoeker David Nutt zegt in The Guardian dat neurowetenschappers vijftig jaar op deze doorbraak hebben gewacht. ,,Deze ontdekking staat gelijk aan de ontdekking van het Higgs-deeltje in de deeltjesversneller," zegt Nutt. De bevindingen zijn gepubliceerd in het tijdschrift 'Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
[ afbeelding ]
Onderzoek
Samen met zijn collega Robin Carhart-Harris, nodigde Nutt twintig lichamelijk en geestelijk gezonde vrijwilligers uit in een kliniek. Hier waren zij twee dagen aanwezig. Op de eerste dag kregen ze een dosis van 75 mg LSD toegediend en op de tweede dag kregen de vrijwilligers een placebo. Hierdoor kon de vergelijking in hersenscans goed worden gemaakt.
Door de scans konden de onderzoekers voor het eerst zien wat LSD doet met het menselijk brein. ,,We kunnen hierdoor beter begrijpen waarom de drug zo'n grote invloed heeft op het zelfbewustzijn. Dit kan grote gevolgen hebben voor doorbraken binnen de psychiatrie," aldus Carhart-Harris. De drug zou uiterst nuttig kunnen zijn bij mensen waarbij negatieve gedachten verankerd zijn in de hersenen. Bijvoorbeeld tijdens een depressie of een verslaving.
Feiten
LSD werd in 1938 ontworpen door chemicus Albert Hofmann en hij kwam er in 1943 per ongeluk achter dat het als tripmiddel werkte, aldus Drugs Info Team. De drug werd populair in de jaren zestig en zeventig. Daarna nam het gebruik af. In Nederland wordt de drug veel minder gebruikt dan XTC en andere partydrugs. LSD is wel populair bij mensen die van tripervaringen houden.
De 'werkelijkheid' wordt tijdens de trip anders gezien, gevoeld, beleefd en beoordeeld. Gebruikers hebben creatieve inzichten waarin de omgeving heel anders wordt gezien dan in nuchtere toestand. Dit kan ook omslaan zodat negatieve gevoelens de overhand krijgen. Een trip kan zes tot twaalf uur duren, afhankelijk van de dosering.
[ afbeelding ]
LSD is meestal verkrijgbaar in de vorm van een papertrip. Dit zijn bedrukte stukjes eetbaar papier waarop een dunne laag LSD is gespoten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ersenen-op-LSD.dhtml
Zelf in de jaren 80 XTC gebruikt, als verslavingsgevoelige er snel mee gestopt, vond het veel te lekker. Alles was prachtig, lief en leuk. Veranderde mijn persoonlijkheid ook veel te veel. Was in totale euforie. Wil ook nog een brombeer kunnen zijn. Dus terug naar de harddrug alcohol. LSD is nog heftiger. Zou het nooit durven te slikken. Alle controle kwijt.
Dus is het straks fascinerend het hersenproces te zien. Ben benieuwd naar de eerste beelden en visuele uitleg.
![]()
![]()
Echt? Interessant. Hoe zou het bij jou moeten helpen volgens die neuroloog, als je dat zou willen delen?quote:Op donderdag 14 april 2016 08:36 schreef Jaroon het volgende:
Artsen zijn ook al soms wat verder op dit gebied trouwens. Ik kreeg een tijd geleden door een neuroloog paddenstoelen aangeraden. Dat lijkt hierop.
Tegen clusterhoofdpijn. Ik durf het niet. Hoe? Dat weet men ook niet. Soms werkt het.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Echt? Interessant. Hoe zou het bij jou moeten helpen volgens die neuroloog, als je dat zou willen delen?
Oh bah, clusterhoofdpijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Tegen clusterhoofdpijn. Ik durf het niet. Hoe? Dat weet men ook niet. Soms werkt het.
Er is geen medicijn voor. Daarnaast moet je oppassen met advies. Jij zou een van de weinige mensen zijn die ik ken die weet wat het is.quote:
Ik weet wat het is, niet hoe het voelt. Schijnt wel een van de ergste pijnen te zijn. Een kennis van me kwam erachter dat het kwam door een allergie van cafeïne en weer een ander had veel baat bij magnesiumsupplementen. Maar paddenstoelen heb ik nog niet eerder van gehoord.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is geen medicijn voor. Daarnaast moet je oppassen met advies. Jij zou een van de weinige mensen zijn die ik ken die weet wat het is.
Misschien is het dat voor iemand.Die trigger. Voor iemand. Ik kan goed tegen pijn. Dit gaat er 10 x over heen.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet wat het is, niet hoe het voelt. Schijnt wel een van de ergste pijnen te zijn. Een kennis van me kwam erachter dat het kwam door een allergie van cafeïne en weer een ander had veel baat bij magnesiumsupplementen. Maar paddenstoelen heb ik nog niet eerder van gehoord.
Dan zou je denken dat de angst voor nog zo'n aanval groter is dan de angst om paddenstoelen te proberen.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Misschien is het dat voor iemand.Die trigger. Voor iemand. Ik kan goed tegen pijn. Dit gaat er 10 x over heen.
De angst zit er in dat ik echt al heel veel geprobeerd heb en niets werkt. Dat gaat over medicijnen maar ook een operatie. Dan kun je dit gaan doen......de angst is dan controle kwijt te raken in je geest,quote:Op donderdag 14 april 2016 09:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan zou je denken dat de angst voor nog zo'n aanval groter is dan de angst om paddenstoelen te proberen.
Haha inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:07 schreef Richestorags het volgende:
Iedereen die het ooit heeft gedaan wist dit natuurlijk zelf al
Dat kan. En dan heb je echt een probleem.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Same... Als je pech hebt beland je in een psychose.
Met spacecake heb ik een keer een halve bad trip gehad (de ene helft ging lekker, de andere helft niet en ik kwam er snel uit). Maar de hele week was ik een beetje angstig. Sindsdien dus liever niet psychedelische drugs.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. En dan heb je echt een probleem.
Je kan er gevoelig voor zijn. Ik heb dat niet zo maar moet wel in een heel vertrouwde omgeving zijn. Ik rook en eet het dus ook niet meer.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met spacecake heb ik een keer een halve bad trip gehad (de ene helft ging lekker, de andere helft niet en ik kwam er snel uit). Maar de hele week was ik een beetje angstig. Sindsdien dus liever niet psychedelische drugs.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan er gevoelig voor zijn. Ik heb dat niet zo maar moet wel in een heel vertrouwde omgeving zijn. Ik rook en eet het dus ook niet meer.
Dat is wel heel erg overdreven.quote:,,Deze ontdekking staat gelijk aan de ontdekking van het Higgs-deeltje in de deeltjesversneller,"
De kans op een bad trip valt wel mee als je in een goede setting zit. Thuis is het meest vertrouwd maar buiten in de natuur op een plek waar je alleen met vrienden zit is het mooist. Je raakt niet de controle kwijt zoals met paddo's en alles blijft vrij overzichtelijk zeg maar.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch zou ik het niet snel proberen. Dan nog maar een keertje XTC.
Toen was de technologie nog geen 10 jaar oud. Het zou mij niet verbazen als een zelfde soort onderzoek allang gedaan is maar dan in het geheim door de staat of door pharmaceutische bedrijven.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:26 schreef BasEnAad het volgende:
Is dit nou zo bijzonder?
Daar zouden ze vast wel ingetrapt zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:02 schreef tong80 het volgende:
Op de eerste dag kregen ze een dosis van 75 mg LSD toegediend en op de tweede dag kregen de vrijwilligers een placebo.
Ik herken dat verlies van controle wel bij zowel gedroogde paddo's (die toen nog legaal waren) als bij cannabis. (waterpijpvorm) Controle verlies in denken (alsof een ander persoon voor jou denkt, geen controle meer hebben over jouw eigen gedachten) of fixatie op het autonome stelsel zoals ademen en hartkloppingen. (het idee dat dit niet automatisch meer gaat maar dat je het zelf moet doen met jouw eigen wil) Dan krijg je toch vervelende sensaties naast de leuke kanten van het trippen.quote:Op zondag 31 juli 2016 13:18 schreef User8472 het volgende:
Ik heb vroeger zo'n 5x op paddo's getript, niets gemerkt over de controle verliezen. Het was meer een geestelijk iets, dat ik mijn gedachtes zo diep vond, beetje hallucineren maar dan meer patronen waarnemen in de lucht een beetje zoals fractals. Wel grappig maar het leek mij meer iets wat 'defect' lijkt te zijn dan een betekenisvol paars konijn van planeet Xyetrng dat verteld over diens beschaving.
Hoe zie je er voor anderen mensen uit wanneer je lsd gebruikt? Goed te merken? Ik ben met de mdma altijd al paranoïde wanneer ik op een feest ben, zonnebril op tot het allerlaatste beetje licht is verdwenen.quote:Op zondag 31 juli 2016 13:47 schreef a.hofmann het volgende:
Ik denk dat iedereen bang is voor een eerste lsd trip, ikzelf ook.
Dit lijkt mij ook meer dan gezond.
Eerste keer was in een veilige omgeving, mag het nu graag gebruiken als ik naar een techno feest gaat.
Het monotone en de repeat in techno maakt het een ideale combi met lsd😜
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |