Alsof je die figuren ergens mee tevreden kan stellenquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
De reactie van Kees Verhoeven vind ik wel een goeie, met het idee om rechtstreeks met de belangrijkste nee-campagnevoerders in gesprek te gaan, om te kijken of er misschien een weg is om die met extra toezeggingen of met realistische wijzigingen aan het verdrag toch nog over de streep te trekken.
Die opkomst mag je sowieeso al niet meewegen:quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net wat je zwaarder wil laten wegen. De opkomst of de stemverdeling.
'Dat soort figuren' hebben meer bereikt in hun leven dan jij, tot nu toe.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof je die figuren ergens mee tevreden kan stellen
Dat wel, eindelijk een kroonjuweel min of meer in de praktijk gebracht blijkt niemand er mee om te kunnen gaanquote:Op dinsdag 12 april 2016 23:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het ergens wel sneu voor D66 om te zien in wat voor een spagaat ze zichzelf hebben bewogen.
Poeh he!quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Dat soort figuren' hebben meer bereikt in hun leven dan jij, tot nu toe.
D66 probeert Rutte en de VVD kleur te laten bekennen op het hoofdstuk EU. Dat proberen ze al tijden lang, zoals met 'geen geld meer naar de Grieken' bijv. . Rutte weet zich daar keer op keer uit te draaien en kan Eurosceptisch campagne voeren en tegelijk pro-EU beleid voeren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het ergens wel sneu voor D66 om te zien in wat voor een spagaat ze zichzelf hebben bewogen.
Ik weet niet of dat het een spagaat is, dat hangt af van hoe eerlijk ze zijn over hun motief. Democratie > EU-filiteit of pragmatisme omdat je anders ongeloofwaardig wordt. Het doet er niet toe, we kunnen het toch niet te weten komen, wat telt is wat het resultaat gaat zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Natuurlijk mag dat. Dat jij dat niet leuk vindt is een ander verhaal, maar daar hoeven de partijen geen boodschap aan te hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die opkomst mag je sowieeso al niet meewegen:
Dat moet heus wel kunnen. Ze zouden toch gek zijn om een gelegenheid weg te geven om zichzelf op de borst te kloppen dat ze als 'underdog' de politieke elite tot verandering hebben kunnen dwingen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof je die figuren ergens mee tevreden kan stellen
Dan heb je van statistiek weinig begrepen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wij mogen er nu vanuit gaan dat de uitslag representatief voor het volk is. .
Het is zelfs niet meer dan logisch dat het wordt meegewogen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Dat jij dat niet leuk vindt is een ander verhaal, maar daar hoeven de partijen geen boodschap aan te hebben.
Hoezo? Er is niks raars aan om voor referenda te zijn maar een bepaalde uitslag wel jammer te vinden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:05 schreef Kansenjongere het volgende:
quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Dat soort figuren' hebben meer bereikt in hun leven dan jij, tot nu toe.
Alles kan maar hun motieven zijn zo verschillend dat alleen een totale verwerping van het akkoord hen min of meer tevreden zou stellen. En dat is aan alle internationale partners waarmee het is afgesproken weer niet te verkopen. Die pikken niet dat een kleine groep stemmers het totale Europese beleid overhoop gooit. Hoe dan ook alleen maar verliezers.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat moet heus wel kunnen. Ze zouden toch gek zijn om een gelegenheid weg te geven om zichzelf op de borst te kloppen dat ze als 'underdog' de politieke elite tot verandering hebben kunnen dwingen.
De spagaat is mijns inziens de volgende:quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het een spagaat is, dat hangt af van hoe eerlijk ze zijn over hun motief. Democratie > EU-filiteit of pragmatisme omdat je anders ongeloofwaardig wordt. Het doet er niet toe, we kunnen het toch niet te weten komen, wat telt is wat het resultaat gaat zijn.
Ga je die filmpjes nu overal spammen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bovendien ontrbreekt het hen zeker niet aan een goed verhaal! Daar kunnen de mensen uit het ja-kamp heel erg veel van leren al vermoed ik dat zij het bewust zo oppervlakkig mogelijk hielden.
Klopt, je kan inderdaad ook altijd het glas als half leeg zien.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alles kan maar hun motieven zijn zo verschillend dat alleen een totale verwerping van het akkoord hen min of meer tevreden zou stellen. En dat is aan alle internationale partners waarmee het is afgesproken weer niet te verkopen. Die pikken niet dat een kleine groep stemmers het totale Europese beleid overhoop gooit. Hoe dan ook alleen maar verliezers.
Ik denk niet dat je dat zo moet zien. Met Pechtold hebben we een haat/liefde-verhouding (hate to love, love to hate), daarom vinden we het zo leuk om dit soort plaagstootjes uit te delen. Hij werd wel gebruikt omdat de achterban het heel erg grappig vindt maar ik had er zelf een kop van jut gevoel bij. Als we niet eveneens sympathie zouden hebben, naast het feit dat we ons regelmatig kapot ergeren aan hem dan zouden we dit niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:12 schreef Kansenjongere het volgende:
Eerst zijn ze door GeenStijl als Kop van Jut gebruikt om voldoende handtekeningen te halen ("Je hebt zojuist Alexander Pechtold heel ongelukkig gemaakt").
Ze moesten ook wel, heel dat referendum was hun idee, dan komt er eens against all odds een referendum, dan kan je moeilijk zeggen dat je niet meedoet.quote:Vervolgens hebben ze zo'n beetje als enige uit het Ja-kamp actief campagne gevoerd voor het referendum en daarmee bijgedragen aan de geldigheid ervan.
Interview met Bart Nijman in de Volkskrant een paar dagen voor het referendum blijkbaar niet gelezen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat zo moet zien.
Lees heel mijn reactie.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Interview met Bart Nijman in de Volkskrant een paar dagen voor het referendum blijkbaar niet gelezen?
Werk je bij Geenstijl, Bram?quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat zo moet zien. Met Pechtold hebben we een haat/liefde-verhouding (hate to love, love to hate), daarom vinden we het zo leuk om dit soort plaagstootjes uit te delen. Hij werd wel gebruikt omdat de achterban het heel erg grappig vindt maar ik had er zelf een kop van jut gevoel bij. Als we niet eveneens sympathie zouden hebben, naast het feit dat we ons regelmatig kapot ergeren aan hem dan zouden we dit niet leuk vinden.
[..]
Ze moesten ook wel, heel dat referendum was hun idee, dan komt er eens against all odds een referendum, dan kan je moeilijk zeggen dat je niet meedoet.
Dat mag je er zelf bij zoeken, laten we het er maar op houden dat hij een heel andere uitleg gaf dan jij.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees heel mijn reactie.
Maar eh, nee. Link? Titel kop?
Niet zo flauw doen, ik behoor wat dit betreft tot een groep mensen die hetzelfde sentiment deelt omdat onze opvattingen op dit vlak aardig overeenkomen, niet voor niets was ik een van half miljoen mensen die een handtekening plaatste voor de aanvraag van het referendum. Hetzelfde verhaal als bij een politieke partij, als jij het nu nog niet begrijpt dan krijg ik het niet aan jouw verstand gebracht.quote:
Ik kan pas handig zoeken als je mij de kop geeft, ik kan niet toveren. Het kan dat Google het toevallig pakt als ik de naam van de krant en de naam van de GeenStijl-medewerker intyp maar dat zou een lucky hit zijn, met de kop (die ken jij toch wel?) is de kans groter dat ik het artikel vind, als het al niet achter een betaalmuur zit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |