Die industrieel weet ik niet.quote:Op maandag 11 april 2016 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Weggevertje?
Ergens in de jaren 80 brak VHS door als beelddrager. Wat waren de equivalenten van Sony respectievelijk Philips?
W.A. Scholten.quote:Op maandag 11 april 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:
Deze staat nog open uit 3259was een Groninger industrieel.
kan worden beschouwd als 's werelds eerste landbouw-industrieel door het stichten van zo'n 24 fabrieken, in binnen- en buitenland, op het gebied van aardappelmeel, aardappelmoutwijn, strokarton, suiker en turfstrooisel.
Zijn naam komt terug in een landgoed en kanaal in ZO Drenthe. De tweede plaats van de gemeente Emmen noemde hij naar zijn vrouw.
Aan de Grote Markt in Groningen heeft hij een berucht pand laten bouwen, hethuis waar de SD in de WOII het hoofdkwartier had. Tevens komt zijn naam terug in een zijstraat van de Turfsingel in de stad.
Dat maakt t lastig jaquote:Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee, zou niet eens weten waar langatabbetje ligt
Dan een gokje: Surinamerivier?quote:Op maandag 11 april 2016 20:05 schreef slaveloos het volgende:
Is goed hoor
Aan welke rivier ligt langatabbetje?
Raak!quote:
Stand AKQ #3260:quote:Op maandag 11 april 2016 20:57 schreef Mark het volgende:
Het vliegtuig dat naar hem vernoemd werd, stortte neer
Engelsquote:
Schots trouwens...quote:
Die is inmiddels ook al flink op leeftijd...quote:Op maandag 11 april 2016 21:11 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Schots trouwens...
Zaterdagavond heb ik ze gezien, wattie heeft een imposante buik gekregen![]()
Stand AKQ #3260:
4 slaveloos
2 Postbus100
4 Mark
4 MadMaster
Expert?quote:Op maandag 11 april 2016 21:13 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de Franse term voor 'kenner' of 'deskundige'?
Die zocht ik...quote:Op maandag 11 april 2016 21:25 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Het klonk mij wel Frans. Anders conaisseur?
hij is wel erg zwart, dus ik vermoed ergens binnen uit Afrika... Congo?quote:Op maandag 11 april 2016 21:31 schreef Quyxz_ het volgende:
Met dank aan een gelijknamig restaurant hier in Eindhoven.
Wat is de nationaliteit van de all-time topscorer van FC Twente Blaise Nkufo? Hij heeft 34 interlands gespeeld voor dat land.
[ afbeelding ]
racistquote:Op maandag 11 april 2016 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hij is wel erg zwart, dus ik vermoed ergens binnen uit Afrika... Congo?
Nja, daar wonen gewoon de donkerste Afrikanen dacht ik. Ethiopiërs hebben ook vaak een ander hoofd vind ik en bv mensen uit Angola en Ivoorkust die ik ken zijn een stuk lichter. Beetje gokken, beetje beredenerenquote:
Je antropologisch inzicht is goed, want hij is daar inderdaad geboren. Alleen heeft hij een andere nationaliteit aangenomen en voor dat land heeft hij ook interlands gespeeld.quote:Op maandag 11 april 2016 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hij is wel erg zwart, dus ik vermoed ergens binnen uit Afrika... Congo?
Alexandrië?quote:Op maandag 11 april 2016 21:53 schreef Quyxz_ het volgende:
Beiden fout. Ik doe wel een andere vraag. Het was Zwitserland.
Wat was de hoofdstad van het Oude Egypte (vanaf de eerste dynastie)?
Ja daar heb ik geen kloten verstand van joh.quote:Op maandag 11 april 2016 22:02 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nope.
Het is weer een soort voetbalvraag...
quote:
Hopelijk is met het antwoord wel duidelijk waarom.quote:
Nee het is een turnbased strategie spelquote:
hmm.. dan bedoel ik denk ik een andere. Ik haal die namen altijd door elkaar. Maar welke bedoel ik dan....? Ik weet de naam nietquote:Op maandag 11 april 2016 22:22 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Nee het is een turnbased strategie spel
Die is t ook niet.quote:Op maandag 11 april 2016 22:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
hmm.. dan bedoel ik denk ik een andere. Ik haal die namen altijd door elkaar. Maar welke bedoel ik dan....? Ik weet de naam nietWeet ook niet of het wel het juiste antwoord is, hoor.
Oh wacht, ik bedoel denk ik Red Alert (2).
Oh, hij mag wat mij betreft blijven staan. Ik ben echt een noob, dus kan me voorstellen dat anderen het wel weten.quote:
Yepquote:
civilizationquote:Op maandag 11 april 2016 22:19 schreef slaveloos het volgende:
Wat zoek ik?
Is een strategisch spel gemaakt door MicroProse en werd uitgebracht in 1991. Het spel wordt gespeeld door keuzes te maken over waar soldaten heen lopen, nieuwe steden worden gebouwd, welke technologieën worden onderzocht en wat er in steden wordt gebouwd. Voordat het spel begint kan de speler een volk kiezen om te besturen. Ieder volk wordt vertegenwoordigd door een bekende leider van dat volk.
Pantheonquote:Op maandag 11 april 2016 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:
De eindbaas was toch een superhitler ofzo?
[ afbeelding ]
Naam van dit gebouw?
Taaislijmziektequote:Op maandag 11 april 2016 23:09 schreef ß het volgende:
Onder welke naam is cystische fibrose in Nederland bekender?
Stand AKQ #3260:quote:
Opgezocht. Kroatie is goed, Tsjechie en Slovenie niet.quote:
Ja-zeker.quote:
Jep. Nog altijd staat z'n hoogste gemiddelde voor P-R.quote:
Miss Saigon?quote:Op dinsdag 12 april 2016 01:06 schreef Szura het volgende:
Met welke musical is het nummer One Night in Bangkok verbonden?
Jep. Tof intro.quote:
Check!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Raaarrrr, hoe kom je daar nu bij.quote:
Mij compleet onbekend en dat wil ik zo houden.quote:
Correctquote:
Kane...quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:13 schreef Mark het volgende:
Weird, ik weet niet beter dan dat het met een k is
Wie hadden een hit met Damn those eyes?
Volgens mij zijn die onafhankelijk en geen Europa meerquote:
quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Canarische eilanden wordt volgens mij nog als Europa beschouwd,
Da's Gran Canaria...quote:
quote:
Omdat ik dat bepaal in dit geval...quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:37 schreef JimmyDean het volgende:
Sinds wanneer worden foute antwoorden goed gerekend?
Jij bepaalt de afbakening van de continenten?quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat ik dat bepaal in dit geval...
Het is Spaans gebied. Hou er over opquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Jij bepaalt de afbakening van de continenten?
Nee, maar ik weet wel dat de Canarische eilanden bij Spanje horen en Spanje Europees is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is toch een vrij arbitraire zaak, dus bij deze vraag wel. (zie OP)quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Er is niks arbitrairs aan hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is toch een vrij arbitraire zaak, dus bij deze vraag wel. (zie OP)
Nee, daar kan ik bijvoorbeeld niet met Euro's betalen...quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Is Frans Guyana ook Europa dan? Of de Antillen?
En nee.
Transavia vliegt ook op de Antillen, dus zelfs als de EU als uitgangspunt wordt gebruikt is het niet goed.quote:
In zweden ook niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik bijvoorbeeld niet met Euro's betalen...
quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik bijvoorbeeld niet met Euro's betalen...
quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:41 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Transavia vliegt ook op de Antillen, dus zelfs als de EU als uitgangspunt wordt gebruikt is het niet goed.
quote:
quote:
Cuypersquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef MadMaster het volgende:
Welke architect heeft het Rijksmuseum te Amsterdam ontworpen?
Juist!quote:
De stijl?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:32 schreef DeProf het volgende:
Om in het Groningse te blijven:
Hoe heet het kunstenaarscollectief dat in Groningen is ontstaan in 1918?
Nee, dat is niet correct.quote:
Texel?quote:Op dinsdag 12 april 2016 01:16 schreef All-out het volgende:
Wat is het grootste waddeneiland? (NL, DE en DK)
Die was al beantwoord, Texel iddquote:
Yep!quote:
Leegwater?quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:03 schreef MadMaster het volgende:
Wie is bekend geworden door het droogleggen van o.a. de Purmer en de Beemster polder?
Hoe toepasselijk die naam...quote:
Jep! Ziet er prachtig uit daar.quote:
quote:
Yep leuke jongens...quote:
Ik dacht blauw te weten, maar de rest niet. Dit is een heel erg long shotquote:
Wat anders...quote:
Meekrop?quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:18 schreef derLudolf het volgende:
is een landbouwgewas dat geteeld wordt voor de wortels. Deze bevatten een rode kleurstof die bijzonder geschikt is voor het verven van textiel en leer. Het gewas werd van oudsher verbouwd in het zuidwesten van Nederland, vooral in de provincie Zeeland en in het bijzonder op Schouwen-Duiveland.
Getwijfeld en verkeerd gekozenquote:Op dinsdag 12 april 2016 23:56 schreef derLudolf het volgende:
Nou vooruit dan, omdat niemand anders meer het goede antwoord komt. Heet eigenlijk meekrap
Stand AKQ #3260:
8 slaveloos
2 Postbus100
26 Mark
14 MadMaster
10 Quyxz_
4 ß
8 derLudolf 🆗
6 Szura
2 All-out
6 DeProf
2 BeamofLight
2 HawaiiTim
Nickelodeonquote:
quote:
Jep, van de gelijknamige en moordlustige Tamiltijgers.quote:
Yep, 30 punten in een topicquote:
Kim van Kooten ?quote:Op woensdag 13 april 2016 00:54 schreef Mark het volgende:
Wie debuteerde onlangs met het boek Naamloos?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |